Minden napra egy film

Minden napra egy film

Életrevalók

(USA)

2019. augusztus 01. - BBerni86

Barátságot kötős, felelősséget tanulós, életkedvet visszaszerzős.

Dell Scott most jött ki a börtönből. A nagyszájú, fekete férfi ultimátumot kap: nem jogosult segélyre, ha nem kezd el aktívan munkát keresni. Egy alkalommal gondnoknak akar jelentkezni egy luxus lakóházba, de tévedésből egészen más interjúra sétál be. Egy nagyon gazdag, de lebénult férfi mellé keresnek ápolót. Phillip, akinek már elege van a szakápolókból, kész adni a férfinak egy esélyt. Mivel kellene a pénz is, az is, hogy az egykori párja eletrevalok8_1.jpgfelelősségteljesebbnek lássa, hogy a fiuk közelébe engedje, Dell elvállalja az állást. Mindkét férfi tanulni kezd a másiktól. Dell próbál rájönni, mi lehet az életcélja, felelősséget tanul, míg Phillip lassan visszaszerzi az életkedvét. Egy különös, de mindkettejüknek erőt adó barátság borul virágba.

Francia filmek, melyek megkerülhetetlenek, ha valaki ebben a témában kutakodik. Két tippem van, mi szerepel minden listán. Az egyik Amelie csodálatos élete. A másik az Életrevalók. Az utóbbi megosztó film lett: van, aki imádja. Mások gyűlölik, és nem értik, hogy szerethetik ezt olyan sokan. Mivel erről a filmről írok, sejthetitek, hogy az eredetit szeretők közé tartozom.

A legtöbb esetben nincs bajom a remake verziókkal, főleg, ha valami pluszt is sikerül hozzátenni az eredeti filmekhez. Bár, azért nem bánnám, ha tényleg az indokolná az ilyen filmeket, hogy van valami jó ötlet a tarsolyban, nem csak a biztos bevételre mennek. (Tudom, naiv vagyok ilyen téren. A profit minden.)

Az amerikai Életrevalók legnagyobb baja, hogy nem tud semmi pluszt hozzátenni a francia változathoz. Olyan változtatásokkal éltek, mint Dell fia, aki miatt igyekszik jobb ember lenni a férfi. A szerelmi szálak másként szövődnek, mint az eredeti franciában. De ennyi – minden, ami lényeges, nem változott.

Így elérték, hogy az eredeti szelleme néha felbukkan. Egy-egy cselekményszál ebben a változatban is működik, és sikeresen megmozgatja a néző érzelmi oldalát. A folyamat, ahogy a két ember változni és javulni kezd a másik hatására. Az igaz barátság ereje. A tragédián is túlmutató életszeretet. Van belőlük ebben a filmben is.

Csak ez amerikai változat, így édesebb. Talán ebben látom a francia és ez a változat között a legnagyobb különbséget. Mindkettőben van keserédes elem, de a franciában sokkal több. Ott az élet árnyoldalára is jobban rá mernek menni, és nincs abszolút happy end sem. Itt viszont olyan rózsaszínre kezdtek faragni mindent, hogy pont azt a szomorú, de felemelő érzést öli ki a filmből, amiben az eredeti sikerét látom.

A casting ebben a verzióban sem rossz, csak más a koncepció. Kissé elfogult vagyok az eredetivel, és minden karakter abban tetszett jobban. Bryan Cranston, aki számomra ebben a változatban a legjobb volt. Tényleg annak tűnik, amilyennek Phillippet megismerjük. Művelt, okos, a szó hagyományos értelmében úriember, és van egy szenvedő oldala. Kevin Hart viszont sok. Omar Sy valami érzékenységet is vitt a szerepébe, itt viszont egy inkább komikus, nagydumás karaktert kapunk.

A film humora is más. Nyersebb. Populárisabb.

Talán ez lesz a zárógondolat. Ez egy populárisabb verziója a francia Életrevalóknak.

 

Életrevalók (USA) - 5/3,5 az eredeti báját nem sikerült kiirtani, jó a casting egy része is, de az eredeti sokkal jobb.

https://www.youtube.com/watch?v=Dt1EEV-Szu4

Hotel Mumbai

Terroristás, életben maradásért küzdős, menekülős.

India, az országba fiatalemberek érkeznek, akik a Keleten agymosáson estek át. Vallási fanatizmussal fertőződtek: ha a célért itt meghalnak, mészárolnak, vár rájuk a mártírok édene. A családjukat pedig bőkezűen kárpótolják az hotel_mumbai31.jpgáldozatukért. Random csapnak le turistákkal teli intézményekre, köztük a Taj hotel és étteremre is. A személyzet igyekszik a lehető legtöbb vendéget megmenteni, de a terroristák módszeresen haladnak, és akire rábukkannak, annak nincs kegyelem. Míg a rendőrség a különleges egységre vár, David az emeleten a dadájával hagyott kisfiáért indul. Menyasszonya, Zahra utánuk akar menni. A pincérként dolgozó Arjun önként vállalja, hogy a kint rekedteken segít.

A filmnek sújt ad, hogy nem fikció. 2008-ban ez megtörtént. Csak nem Európa vagy az Államok a helyszín, az áldozatok jelentős része olyan indiai munkás volt, aki menteni és segíteni igyekeztek a vevőiket. A tragédia ettől még jelentős, sőt. Csak sokat elmond a szemléletről, hogy ez nem került úgy a köztudatba, mint akár a londoni, brüsszeli robbantások, 9.11 vagy Utoya.

A filmet így egyszerre nézhetjük drámának és akciófilmnek is. Ha dráma, azon a súly, hogy az emberek hogy reagáltak a kialakuló helyzetre. Ki tört meg, ki harcolt, a terrorista, szinte gyerek kamasz fiúk milyen lelki állapotban voltak? A filmnek ez a gyengébb oldala. Pár vonással ábrázolja a karaktereit, és nem mélyíti el őket, alig tudunk meg róluk valamit. Egy-egy klisét nyom rájuk, és abból kellene fejben tovább építeni őket. Ez annyira nem jött be, nem olyan élesek tőle a tragédiák. (Egy kivétel lenne: a film nagyjában egy kisbabát igyekeznek megmenteni. Ha a babát lőnék le a terroristák, az ennyitől is ütne.) A terrorista kamaszok is zavarosak: az egyik a pénzért van itt, a másik megszállottan hisz az ügyben, de annyira egyívásúak, hogy meg se tudtam különböztetni őket.

Akciófilmként jobb a helyzet. A feszültség folyamatosan fennáll. Mindig van legalább egy szereplő, aki közvetlen életveszélyben van. Van, aki éppen egy szekrényben rekedve remeg az életéért, van, aki oson a folyosókon. Lesznek, akik megpróbálnak visszatámadni – brutális, ahogy megmutatják, minek mi lesz a vége. Ezek elvileg kamasz kölykök, cingárak. Nagy férfiak is nekik mentek – maradjunk annyiban, nem mindig az lett a vége, amit gondoltam.

Hangilag is aláhúzták az akciókat. Helyenként nem is azon ijed meg/borzad el az ember, amit lát, hanem amilyen hangeffektusokkal azt kísérték. A gépfegyverek szaggatják a fülünket is.

Amit fokozni lehetett volna, a veszteségek feletti fájdalom érzet. Hiába ölnek meg olyan szereplőket, akit ismertebb színész játszik, annyira nem tudunk meg róluk eleget, hogy inkább a színész miatt sajnáltam az elhullásuk, mint a szerep miatt.

Ha már casting. 3 olyan színész akad benne, aki ismerős lesz. Armie Hammer, aki turistaként keveredik az események sűrűjébe és mentené a családját. Nagyon nincs karaktere sem, jófiú, aki küzd a családért. Dev Patel, a hősies pincér. Róla is csak annyit tudunk meg, hogy szegény és minden pénz kell a családja eltartásához. Jason Isaacs orosz üzletembere tűnik árnyaltabbnak, de ezt a szálat is félbehagyják.

Van benne jó is, a terror borzalma átjön, de a drámai része lehetett volna sokkal jobb is.

 

Hotel Mumbai - 5/3,5 a stáb korrekt, a karakterek mégse olyan kidolgozottak, de akciódús, nézhető film.

https://www.youtube.com/watch?v=fhI3Hy7cu6k

Idézzünk!

(Fitz és Gemma az elméjük mélyén ragadtak, ahol a félelmeik vadásznak rájuk.)

  • Mi a fene az az izé?
  • Figyelj, emlékeztetnélek, hogy a hidrás, fasiszta árnyképed miatt vagyunk itt, aki meg akar ölni.
  • Szóval elengedted a kislányt a Körből, akit egy dobozban tartottál! A nyomodba sem érek, elmebeteg! (Agents of SHIELD)

 

(A lányoknak nem jött be a metal, amit a boltban kaptak. Pedig nem is tudták a hátteret…)

  • Ez borzalmas volt, mintha valaki disznót ölne.
  • Nem, ők nem öltek disznót. Kecskéket öltek. (Heavy túra)

 

(A rendőrfőnök nagyon készül, hogy elbeszélgessen a szerelemről a kamasz nevelt lányával. De már más alternatíva is felmerült benne…)

  • ...megoszthatjuk az érzéseinket. Ez nem fog menni.
  • De igen, fog. Megígérem. Ne csináld!
  • Inkább csak megölöm Mike-ot. Én vagyok a rendőrfőnök, el tudnám tussolni. (Stranger Things)

 

(Kolja átveszi a tankosok parancsnoki helyét, már az elején érdekes kérdésekre kell felelnie.)

  • Hallgassák a parancsom! A harckocsi egységeinek ellenőrzése, felkészítése a csatára. Másfél adag lőszer bepakolása. Minden felesleget eltávolítani!
  • Parancsnok elvtárs, a harmonika maradhat?
  • Jól játszik?
  • Normálisan.
  • Harmonikát engedélyezem. (T-34)

 

(A heavy metal banda gyakorlása után a rénszarvas farmon dolgozó apa cikizi kicsit a fiát.)

A rénszarvasok mind öngyilkosok akarnak lenni a zenétektől. Ha így folytatjátok, lassan nem lesz munkám. (Heavy túra)

 

(A játékok igyekeznek fenntartani a családot, így annak is örülnek, amikor a vezetésbe való belekontárkodásuk miatt a rendőrség megállítja a családot.)

  • Uram, kérem, szálljon ki a járműből.
  • Nincs mese. Apa megy a dutyiba. (Toy Story 4.)

 

(Fallon harcba indul a bátyjával, lelki támaszt a barátjától remél.)

  • Leporolom magam, és visszatérek a piszkos taktikához. Tutira elintézem Adamet.
  • Vagy
  • Ne mondd!
  • Hagyod a fenébe, és elmegyünk Thaiföldre. Az úszó ágyakhoz.
  • Adam lefeküdt anyáddal.
  • Kinyírom a szemetet!
  • Iszonyúan kívánlak!
  • Imádom!
  • Várd ki, Liam! Elintézzük a bátyámat! (Dynasty)

 

(Péternek az anyja a szellemekről mesél és az ember legveszélyesebb ellenségéről.)

  • A szellemek óvnak minket.
  • A gonoszoktól.
  • Önmagunktól. (A kőszív)

 

(Steve az oroszok fogságába esik a fagyizóban hordott béna jelmezében, de úgy vallatják, mintha igazi kém lenne. Steve ki is akad.)

  • Ez fájt.
  • Kinek dolgozol?
  • Már mondtam, az Árboc és Gombócnak. Árboc és Gombóc. Mi a fene? Nézze meg a ruhámat! Azt hiszi, poénból hordom? Kém vagyok tengerészruhában? (Stranger Things)

 

(Batman ellen egy kis hízelgés bejön figyelemelterelésként.)

  • Te nagyon jóképű vagy!
  • Te meg nagyon jó megfigyelő. (A Lego - kaland 2.)

Toy Story 4.

Játékszeres, szabadító akciós, régi barátos.

Woody kénytelen szembenézni azzal, hogy Bonnie egészen más, mint Andy volt. A kedvence nem Woody, aki életében először megtapasztalja, milyen, ha már porosodni kezd a szekrényben. Ha nem ő irányítja a toystory4.jpggyerekszoba játékait. De így is szent küldetésének érzi, hogy segítsen a kislánynak az élete nehéz perceiben. Amikor Bonnie az óvodában a szemétből alkot egy játékot magának, és az életre kel, Woody kezdi el neki tanítani a játék lét szabályait, és akadályozza meg, hogy a kukába vesse magát minden adandó alkalommal. Amikor egy autós kiránduláson ezért a vidámparkban is el kell veszniük, a cowboy újra találkozik élete párjával. Bo, a pásztorlány már gazda nélküli játék, menő vakond járgányon száguld, és egy új közösség tagja. Ő segít, hogy a régiségboltból visszaszerezzék Bonnie meglógott játékát. Közben Buzz is elindul segíteni, és új barátokat szerez a régiek mellé.

A Pixar olyan meséket tud csinálni, amelyek egyszerre szólnak kicsikhez és nagyokhoz. Amelyek előhozzák belőlünk a gyereket, máskor tanítanak sok mindent, de érzelmileg mindig ütősek. Mindezek mellett a legjobb grafikák is tőlük jönnek folyamatosan.

A Toy Story 4. legnagyobb dicsérete, hogy miután megnéztem, hazamentem, fogtam és levettem a régi plüssöket a polcról. (Igen, még őrzöm a gyerekkori állatkáim. A bennem élő gyerek ragaszkodik a macijaihoz és a kutyusaihoz is.) Komolyan neki álltam azon gondolkodni, hogy mikor fogtam utoljára a kezembe, öleltem meg őket. Visszahozta a mese a gyerekkori érzéseim, amikor nagyon, de nagyon szerettem a pandáim vagy a puppy kutyám.

Ennek ellenére képes vagyok leírni, hogy többet vártam ettől a mesétől, és így kicsit csalódott is vagyok. Érzelmi szinten megérintett, belőlem előhúzta a gyereket. Viszont, a Toy Story mesék eddig kivétel nélkül nagyon erősek voltak történetben is.

Most egyszerűbb volt a sztori, a kaland is jóval kisebb. Tettek bele látványos akciókat, pörögnek az események is, de valahogy üresebbnek éreztem a megszokott minőségnél. Azt, hogy Woody a végén miért dönt úgy, ahogy, nem éreztem megalapozottnak érzelmileg. Amennyire Bonnie és gyerekpárti volt végig, nagyon hirtelen jön, hogy belevágjon egy egészen más életbe.

A mese gonosza is a legkevésbé gonosz hősök közé tartozik. Azt hittem, megint kapunk egy gonosz játékot – azokkal a hasbeszélő bánokkal igazi kis Annabelle lehetett volna, ehelyett olyan szívszorító sztorit kanyarítottak neki, hogy az már szinte sírós lett. Nekem kellett volna valami más is bele érzelmileg, mert itt mindenki édes és jó, és annyira pozitív hangulata van az egész mesének, hogy most valósággal bele akartam fulladni.

A CGI, mondanom se kell, gyönyörű lett. Ahogy a játékok arca életre kel, lenyűgöző. Woody arckifejezéseiben felismertem Tom Hankset. Bo rendkívül menő lett, simán veri Barbiet a korábbi részből – erről jut eszembe, hol van Ken és Barbie? De akármelyik figurát kiemelhetném, az animátorok remek munkát végeztek.

A mese humora kellemes, de azért megjegyzem, nem eléri el azt a szintet, ami a harmadik epizódban megvolt. Hangszerelve van kisebbekre, nagyobbakra. Inkább a kicsikre ezúttal.

Ha nem Pixar, több pontot is kapna. Így viszont magasabban van a léc.

 

Toy Story 4. - 5/3,5 amiben benne van, hogy többet vártam. Jó a CGI, van humora, tartalma, de több volt.

https://www.youtube.com/watch?v=cFgY3SVYAsA

5 film, amit látnod kell

Ördögűzés

5_39.jpg5: Hannah Grace holtteste – az egykori rendőrnyomozó egy rossz lövés és némi függőség után a hullaházban kap munkát. Az egyik friss halott, Hannah Grace teste körül egyre furcsább dolgok történnek. A nő nyomozni kezd, és lassan ördögűzéssel és démonokkal kell foglalkoznia, ha 4_42.jpgéletben akar maradni.

4: A rítus – egy fiatal papnövendék Rómába utazik, és az ördögűzést tanulmányozza. Igazi hite nincs benne, elavultnak és hiteltelennek találja az egész műveletet. Amikor azonban az oktatója kiviszi egy igazi rítusra, maga tapasztalja meg az ördögűzést és a démoni erőt, át kell, hogy értékelje magában a dolgokat.

3_49.jpg3: Démonok között univerzum – modern formában ez a franchise foglalkozik a témával. Adott egy házaspár, akik közül a nő érzékeli a másvilágot, a szellemeket és ártó lényeket. Ő jól tudja, tárgyakat és embereket egyaránt megszállhatnak démonok, akikkel fel kell venni a harcot. Ők ezt teszik a férjével, űzik a démonokat babákból, apácákból akár.

2: Az ördögűző – a klasszikus, ami a mai horror küszöbünket 2_50.jpgtalán már nem éri el, de egykor ettől rettegtek és halálra rémültek az emberek. Az idős és fiatal pap egy megszállt lány testéből űzné ki a démont, aki azonban sokkal erősebbnek bizonyul, mint a pap 1_41.jpggondolta. Azért mai szemmel is akadnak nyomasztó képkockái…

1: Ördögűzés Emily Rose üdvéért – tárgyalótermi krimi, horror és thriller egyszerre. Egy pap áll bíróság előtt, akit gondatlanságból elkövetett emberüléssel vádolnak. Az áldozat egy fiatal lány, Emily Rose volt. Ahogy a bíróságon egyre mélyebbre mennek, megelevenedik a történet. A lány tünetei, az ördögűzés részletei, mellyel segíteni próbáltak rajta. De a bíróság most felteszi a kérdést: mi van, ha beteg volt, nem démon szállta meg? De ki, és hogyan tudja az igazát bizonyítani?

T-34

Háborús, szökést kivitelezős, tankos, orosz-német párbajos.

A német sereg döbbenetes erővel nyomul be Oroszországba. Már lassan Moszkvánál járnak, a tiszti kart ki kell vonni. A tankos osztagnak kellene a visszavonulást fedezni – ám csak egy tank maradt, parancsnok nélkül egy t-34.jpgosztag német tigrissel szemben. A kapitánynak üzenetet hozó, fiatal Kolja lesz, akit befognak a tank parancsnokának. Fronton még ugyan nem szolgált, de az iskolát kitüntetéssel végezte el. Csapdát állít a németeknek, és hősies küzdelemben megállítja a tigriseket. De a német kapitány, Jager meglövi. Később Jager tervet gyárt, hogyan állítsák meg a német földre támadó orosz tankosokat. A foglyokból kiállít egy csapatot, akik ellen a tanulóik gyakorolhatnak. Éppen csak egy kapitányt kellene találnia a programba. A foglyok aktáit átnézve felismeri Kolját, akit egy másik fogoly életével zsarol meg, hogy vállalja a feladatot. Arra azonban nem számít, hogy Kolja a szökésre és a visszavágásra használja fel a lehetőséget. Jager és Kolja újra ellenfelek a harctéren.

Egy újabb orosz film, amire rábukkantam. Amihez előzetesen nem fűztem sok reményt, ehhez képest a több mint 2 órás játékideje úgy elment, hogy észre se vettem. Ez tetszett nekem!

Azzal együtt, hogy kiszámítható volt, mi fog történni. Klasszikus, az ellenfél fogságából szökős és visszavágós film. Láttunk ilyet már foci versennyel is, de olyan is bőven akad, amikor a fogolytáborból készült az amerikaiak a nagy szökésre. Itt ugyan oroszok vannak, de ahogy már korábban fejtegettem, az orosz filmesek most kezdenek el amerikai stílusú filmeket sikerre vinni. Ennek egyik példája ez a film is.

Tele van hősiességgel és azzal a zsenialitással, ami a hősök sajátja. A főszereplő abszolút szimpatikus, minden tekintetben hősies alkat. Fiatal, jóképű, a területén ő a legjobb. Amit nem találni benne, az a hiba, valami emberi gyengeség. Amikor fogságba esik, kész meghalni, de még a nevét se mondja meg a németeknek. Akkor viszont megteszi, amikor ezzel megmenti a szintén fogoly Ánya (a németek Anjának szólították, tippre eredetileg Ánya lehetett) életét. Nem behódol, azonnal a szökésen kezd el dolgozni.

Most, hogy így végiggondoltam, egy pontja volt a filmnek, ami azért a szokottnál is jobban mese habbal. Ánya is egy fogoly, akit a németek befogtak fordítani. Koljával csak így találkoznak, nem is tudnak privátban semmit beszélni. Nem tudnak egymásról semmit. És egy hét alatt, ennyiből eljutnak odáig, hogy ők egymás életének nagy szerelme? Mégis, miből és mikor? De ok, a recept része a kötelező szerelmi szál, így ezt bénán kipipálták.

A tankos részek jelentették a kárpótlást. Itt sikerült izgalmasan megcsinálni a tankos akciókat, átjöttek a taktikák is. Talán az kicsit fura volt, ahogy lassítással mutatták a lövegek útját, de nem volt annyira zavaró, hogy megakasszon.

Volt a filmnek poénosabb része is, a tankos csapat tagjai hozták a humor faktort is. Azon kész voltam, amikor az egyikük harmonikával akar csatába menni.

Jár a pont azért is, ahogy a német tisztet tudták ábrázolni. Ő volt az ellenség, de méltó ellenfél. Az utolsó gesztusa, az kifejezetten nemes volt. (Bár az nem tetszett, amikor azon nevetgélt, hogy ő Klaus, az orosz meg Kolja, tulajdonképpen névrokonok.)

Összességében szórakoztató film volt, korrekt kinézettel. Nekem tetszett.

 

T-34 - 5/4 kivitelezésben van még hova fejlődni, de ez egy korrekt, szórakoztató háborús film lett.

https://www.youtube.com/watch?v=7y_eRUErIlY

Várható heti megjelenések

MOZI:

  • Halálos iramban: Hobbs és Shaw - kell magyaráznom? A franchise két népszerű karaktere kapott egy közös filmet. Itt is univerzum épül.
  • Kettős életek - francia romantikus vígjáték egy készülő regényről, az íróról és feleségéről, meg a kiadóról.
  • Velence vár - francia dramedy egy kamaszsrácról, akit álmai lánya meghív egy velencei nyaralásra.

DVD:

  • Eltörölt fiú

A tolvajok királya

Nyugdíjas betörős, egymás ellen fordulós, rablós.

Brian egykor a bűn királya volt. Szeretett felesége kedvéért visszafogta magát, és békés nyugdíjas lett. Az asszony halála után azonban valamivel le kellett kötnie magát. Amikor a fiatal Michael adott egy tippet, hogyan lehetne kirabolni a Hatton Garden széfjeit, nem tudott ellenállni a kísértésnek. Összeszervezte régi, mára megöregedett barátait, és húsvétra nem szokásos ünneplést terveztek. Minden idők legnagyobb összegű angol a_tolvajok_kiralya28.jpgrablását hozták össze, de volt valami, amivel nem számoltak. Attól, hogy az ember megöregedett, nem kezdett el jobban bízni a társaiban. Sőt. A rablók egyre kevésbé bíztak meg egymásban, belső játszmákba kezdtek a pénzért, miközben a rendőrség egyre közelebb került hozzájuk.

Igaz történet alapján. Telepakolták ismert angol színészekkel. Heist movie, amely zsánert sokan szeretjük. Mégis, valami hiányzott, hogy ez egy jó film legyen, amit akár többször is megnézne az ember.

Talán, az, hogy megtörtént eset alapján készült, rontott a heist movie minőségen. A valóságban a nagy rablások inkább egyszerűek, mint kivételesen ötletesek vagy menők. Nem véletlen, hogy Danny Ocean csak filmen hódít és nem a valóságban. Ebben a filmben is nagyon egyszerű a tényleges. Bemennek, fúrnak egy lyukat, egyszerűen kiviszik a széfek tartalmát. Semmi olyasmi nincs benne, mint a zsáner sikerfilmjeiben. Nincs csavar, nincs kreativitás, semmi feszültség. Most komolyan: az a rablás legnagyobb vészhelyzete, hogy egyik este haza kell menni még egy szerszámért? Ne, már!

Mégis, a film fele ezzel megy el. A másik pedig a rablók közti viszállyal van tele. Ami még szerencsétlenebb, szerintem unalmasabb is, mint a rablás volt. Kezdve azzal, hogy nem kaptam jó indoklást arra, miért szállt ki a befejezés előtt Brian. Arra már minden sínen volt, annyi volt vissza, hogy szó szerint felmarkolják a pénzt. Ha kiszállt, akkor miért várta, hogy ugyanúgy részesülni fog a szajréból, mint a többiek? Ok, azzal egyetértek, hogy a beletett munkáért kellett volna százalékot kapnia, de nem a teljes részét.

Ennél durvább, amit a csapat az újonccal megcsinál. Nélküle semmi nem lett volna – hozta az ötletet és a kulcsot is. Végig velük volt, tevékeny részt vállalt a rablásban. Mégis, alaposan átverték és mondhatni, kidobták maguk közül. Talán azt kellene mondanom, hogy tolvajokban nincs becsület, de egymás közt sem? Hát, ők nem Robin Hood voltak, az már biztos.

Innentől kezdve engem a film elvesztett. Annyira nem tudott érdekelni, hogy mit áskálódnak egymás ellen a szó szerinti vénemberek, hogy arra szavakat sem találok.

A kivitelezésbe semmi különös nem kellett. Napjaink Londonjában játszódó film, ami nagyrészt nyugdíjasokról szól. Ne várjon senki akciót, ők már ahhoz öregek. Még azon is összevesztek, ki menjen fel a lépcsőn, mert nekik már az is megterhelő. Képzelhetitek, mennyire voltak képesek menekülni vagy szembeszállni egymással vagy a rendőrökkel.

Ami nézeti, a stáblista. Michael Caine kisugárzása megvan, és Charlie Cox nagyon jól hozza a szerencsétlen srácot, akinek azért lesz egy húzása a film végére.

Szomorú, de az a legemlékezetesebb, amikor a fiatal énjük rávetül a maira. Egykor és most.

 

A tolvajok királya - 5/3 egyszer elmegy, de az igazi izgalom vagy humor kimaradt belőle. Caine karizmája pipa.

https://www.youtube.com/watch?v=AkQHNgeg--Q

süti beállítások módosítása
Mobil