Minden napra egy film

Minden napra egy film

Room 104

2. évad

2018. december 23. - BBerni86

Hoteles, különös esetes, természetfelettis, mindennapos.

A 104-es szoba egy nevenincs hotelben mindig más történeteknek ad otthont. Itt találkozik egymással, netes csevegést követően először élőben a reménybeli szerelmespár, akik közül a férfi orosz politikus. Itt ad találkát egymásnak a két különös szenvedélynek hódoló férfi, akiknek a programjában egy kis öncsonkítás és vacsora szerepel. De jár itt egy anya a kislányával, akik a halott apától és férjtől köszönnének el. A fallal beszélgető nő, aki az új, jó híreket jött megosztani. Az unokatestvérek, akik együtt építik a billiárdos karriert, de most veszekednek. Az írónő, aki saját, kamaszkori traumáját igyekszik feldolgozni kamasz énjének a segítségével. A szoba mindig ugyanaz, a történet mindig más.room104.jpg

Már az első évadát is különösnek találtam a 104-es szobának. HBO sorozat, szóval elvárás akad vele szemben bőven, de valahogy nem sikerült még skatulyát találnom a szériának. Pedig próbálkoztam, de a sorozat ellenáll.

Az antológia sorozatok most divatosak, az AHS trendet teremtett, és nincs ezzel semmi baj. Csak éppen a Room 104 még az alap felálláson is kavar. Itt ugyanis nem egy történetet foglal magába egy évad, hanem minden rész egy külön történet. Más a zsáner, a szereplők, a látványvilág.

Ezt egy részről élveztem, hiszen soha nem tudhattam, mi vár rám egy adott részben. Mert az jellemzi a sorozatot, hogy szinte minden részbe beletesznek egy nem várt fordulatot a készítők. Ami akár az egész látott részt átértékeli. Lehet, hogy valami fura randinak indul a történet, amiből eljutunk egy párkapcsolati trauma mélységéig, majd a megoldáshoz. Mindezt fél órába belesűrítve.

Ugyanakkor megterhelő is befogadni ezt a sokszínűséget. Egy ponton már rá lehet érezni a poénokra, és az ember már annyira gyanakodva néz mindent, hogy azzal elveszik a rész varázsa. Az absztrakt csavart keressük abban a történetben is, ami csak egy jól sikerült kis konfliktusos dráma. És ez nem esett jól. Erre az évadra már nem szórakoztam, hanem szinte féltem attól, milyen fordulat fog következni a rész végére.

Nem egyformák a részek minőségben sem. De ebben közrejátszik az is, hogy a sok stílus közül minden nem tetszik. A sorozat groteszk humora sem mindig találkozott az ízlésemmel. Néha igen, és akkor szórakoztatott a sorozat, jó volt, de amikor nem, akkor nagyon tudott taszítani az egész rész.

A csavarra és a karakterekre vannak kihegyezve a részek. Tulajdonképpen ez a két alaptípusa van a részeknek: a csavar köré épülők, és egy-egy személy drámáját körbejáró. Kihívás, hogy fél órába komplex karaktereket, különös alakokat megragadjanak. Nem mindig jön össze, de vannak benne olyan színészek, akik veszik a kihívást.

Már meg se lep, hogy Michael Shannon itt is feltűnik, és egy különös alak bőrében. Komolyan, lassan mindenben benne a színész keze. De nagyot megy Mahershala Ali is, és végre rájöttem arra is, hogy az egyik rész hisztis kislánya honnan volt ismerős: ő játszotta a Hangya lányát a Marvel filmekben.

Összességében érdekes sorozat, egyedi, de nem a legegyszerűbb befogadni.

 

Room 104 - 5/3 egy-egy rész jó ötletből, jó színészekkel, ötletesen pörög, másnak semmi értelme.

https://www.youtube.com/watch?v=uFE54dyS4HU

SpoilerZóna

Gyors végek - mivel egy olyan csavaros filmet se találtam, amiről hosszan tudnék írni.

1.jpg- Családi szívás: a drogból megvan a pénz Henry iskolájára, de az öreg nem marad a lányával és unokájával, felszívódik. Ők hazamennek. Laura randizni kezd egy rendes férfival, Henry készül az új iskolába. Mindketten meg is lepődnek, amikor Laura apja visszajön, és szeretne velük maradni. Örülnek neki, és az öreg megígéri, hogy értük megpróbál megjavulni.

- Robin Hood: Robin legyőzi a bírót, akit John küld át a másvilágra. Marian visszatér 2_1.jpgRobin oldalára, aki a megmentettekkel és a szegényekkel az erdőbe vonul, hogy onnan törjön borsot a nép nyomorgatói orra alá. A püspök azonban már kész tervvel áll elő: Will lesz az, akit meggyőz, álljon mellé. Will válik az új bíróvá, akinek személyes ügy is Robin levadászása: őt hibáztathatja az arca megégéséért, és ő szerette el tőle Mariant. Mikor bemutatják őt, mint új bírót, Robin is bejelentkezik egy nyíl formájában. Indulhat a játék!

3_1.jpg- Red Tails: a feketék légi osztaga helyt áll a küldetésen, és megvédik a bombázókat, amíg azok Berlin közelébe érnek. Villám hősi halált hal. A háború után megköszönik a helytállásuk, és elismerik őket.

- Vicceskedők: tényleg csak átverés volt az egész eltűnés és látszólagos gyilkosság. 4_1.jpgAz apjuknak van már egy második családja, ahol más néven élhet. Az anyjuk meg egy örökölt birtokon marad, mint özvegy. Baxter és Annie le akarják leplezni ezt az egészet, de a szüleik könyörögnek, ne tegyék. Csináljanak úgy, mintha a szüleik valóban meghaltak volna. Beleegyeznek, de látni az arcukon, hogy számukra tényleg halottak. Annie sikeres színpadi színésznő lesz normális szerepekben, Baxter ír egy sikerregényt. Sokkal boldogabbak a szüleik nélkül.

Kaliforniai rémálom

Nyomozós, zavaros, csajozós.

Sam éli a kaliforniai életet különösebb cél vagy irány nélkül. El van a lakásában, amiből hamarosan kiteszik, mert munkája nincs, így lakbért sem tud fizetni. A szomszédokat figyeli távcsővel, a nőket különösen. Amikor egy alkalmi ismerőse felugrik, meg ágyba vetik magukat. De egyszer beszélgetni kezd a csinos Sarahval, és amikor a lány nyom nélkül eltűnik, Sam jeleket vél felfedezni maga körül. A képregényben, amit olvas. A kutyagyilkosságokban, amik a környéken történnek. A hirdetésekben, amit lát. Megszállottan az ügyre veti magát, kaliforniai_remalom.jpgés nem áll meg addig, amíg rá nem jön, mi történt a lánnyal. Közben különös emberekkel találkozik, és egyre mélyebbre jut egy titkos összeesküvésben.

Gondolkoztatok már azon, titeket mivel vonz be egy film? E film miatt most bennem felmerült a kérdés. Fontos a történet, hajlandó vagyok megnézni, ha tetszik, amit tudok a cselekményről. Aztán, nagyon fontos nekem a stáb és a rendező. Nolan filmre akkor is ugrok, ha semmit nem tudok róla. És vannak olyan színészek is, akiknek nézem a dolgait, mondhatni, válogatás nélkül.

Ennek néha olyan következményei vannak, hogy olyan filmeket is látok, mint a Kaliforniai rémálom. Andrew Garfield szimpatikus Pókember volt, a Fegyvertelen katonát még szeretem is, így ennek a filmnek is neki veselkedtem. Nekem nem volt jó élmény. A különös egy kedves kifejezés, ha jellemezni akarom.

Ez a film számomra olyan volt, mintha bedrogoztam volna magam, és minden kavarogna előttem, meg fogalmam se lenne, mi a valóság. Nem egyszer gondolkodtam is azon, a főszereplő karaktere mennyire józan. Komolyan olyan, mintha valami pszichés betegsége lenne vagy erősen tudatmódosító hatása alatt állna.

De az egész filmben éreztem ezt a drogos hatást. Anno a Speed Racer kapcsán emlegették azt, hogy olyan, mintha drogos filmélmény lenne. Nekem ez tűnt annak. Különösek a szereplők, a történések, a vizualitás.

A film napjainkban játszódik, de van rajta egy nagyon erős film noir hatás is, mintha néha visszasüllyednénk egy régi filmbe. A hős ugyanúgy magányos és nyomozó karakter, ugyanúgy megjelennek a szép nők, akik nem állnak ellent neki vagy csábítják. De különben ez is bántotta az agyam: mégis, mit akartak ezek a nők ettől a lecsúszott figurától? Majdnem minden filmbeli női karakter lefeküdt vele – de miért?

Van ennek az egész retró is meg nem is, krimi is meg nem is, hangulatnak valamilyen varázsa, de engem nem tudott bevonni. Legtöbbször azon gondolkodtam, miért is nézem ezt a filmet. A történet buta is, meg nem is. A minden mögötti igazság olyan, hogy legszívesebben sikítanék tőle.

Igen, zavaros ez az egész. Mint film, el tudom képzelni, mit lehet értékelni benne. Ez valami más, már szinte unikum. De annyira eltér a hagyományostól, annyira furcsa, hogy nálam már elérte a zavaró küszöböt is, annak ellenére, hogy Andrew Garfield a főszereplő.

Nők terén akadnak még benne ismerős arcok, pl. Riley Keough, de esetükben a test a fő.

Le is írom, nekem ez a film nem tetszett. Érdekes, de nem a nekem tetsző értelemben.

 

Kaliforniai rémálom - 5/2 nem voltam még bedrogozva, de ilyennek képzelem. Zavaros, olyan bájjal, ami nem kell.

https://www.youtube.com/watch?v=5vc8XjPT7sY

South Park

22. évad

Kisvárosi, gyerekszájas, humoros.

South Park több ellenséggel kell, hogy szembenézzen: ellepik a várost a rollerek, és hiába akarnak megszabadulni tőlük, mindig visszatérnek. Rendszeresek az iskolai lövöldözések, a rendőrség lassan már rutinként kezel minden esetet. Megjelenik egy részben ember, részben disznó szörnyeteg, aki olyan vérfürdőt rendez, hogy még a Sátán sem képes felvenni vele a harcot. Végül, az Amazon is akcióba lendül. A helyi south_park.jpgközpontjuk elfojtja a kisvállalkozókat, és szinte rabszolgaként dolgoztatja az embereket. De eljön a sztrájk ideje, amibe mindenki beszáll valamiképpen. Közben a fiúk készülnek a bicikliversenyre, kipróbálják a Buddha Dobozt, és rendbe teszik, amit a felnőtteknek nem sikerül.

Van még olyan sorozat, amely megélt 22 évadot? Utána kellene nézni, de biztosan nem sokra akadnánk. A South Park idén már itt tart – és próbálkoznak a készítők tovább, hogy maivá tegyék a sorozatukat.

Mindig is a sorozat éltető eleme volt, hogy beszólnak bárkinek. Reagálnak a legnagyobb popkulturális jelenségekre, a politikára és a társadalmi, szociológiai változásokra. Ugyan volt próbálkozás olyan évaddal, melyben egy történetet vittek végig, klasszikus átívelésekkel, de visszatértek az epizodikus részekhez. Az idei évadban ez annyit változott, hogy több olyan történet is volt benne, amit 2, esetleg 3 részben mondtak el. Kicsit ilyen is, olyan is, útkeresősnek éreztem ezt a formátumot.

Ha a beidézett jelenségeket nézem, akadt néhány popkulturális utalás. A legemlékezetesebb talán a Red Dead Redemption 2 volt, amelyre úgy rákattantak a népek, hogy az Armageddon előbb eljöhet, minthogy lemondjanak róla. Nem is tudtam eldönteni, hogy ez mennyire reklám és mennyire kritika. Most nagyon közel volt egymáshoz a kettő, és nem akarom, hogy a South Park reklámozzon. Én azt várom tőlük, hogy kritikusak legyenek és elgondolkoztatóak.

Az sokkal jobban sikerült, hogy a szörnyeteg mögötti igazságot keressük. Nagyon politikainak érzem azt a lényt, nekem simán benne volt, hogy ezzel is Trump kritikáját fogalmazták meg. De az Amazon részeket is tudtam ilyen szempontból értékelni. A munkás indulóval a csomagolóban robotoló emberek nagyon eltaláltak lettek, de a tönkrement plázások zombiszerű átalakulásában is van ötlet.

És ezeket tudom benne szeretni! Az ötleteket.

A Buddha Box is ilyen volt, ami mesés formában, de találóan megmutatta, hogyan szűkül be a világunk a telefonunk és online világra. Nagyon eszembe jutott róla akármelyik pesti metrózásom. Szoktátok figyelni, mit csinálnak a mellettetek utazók? Hányan vannak úgy belemerülve a mobiljukba, mint itt, akik Buddha Dobozt húztak a fejükre? Szerintem egyre többen.

A South Park törzsgárdáját alakító srácok viszont nem kaptak igazán jó kalandokat. Ha össze kellene foglalnom, kivel mi történt idén, bajba lennék. Hiányoltam is a kis csörtéiket, idén még Cartman is kifejezetten szolidra sikerült.

Szóval, vegyes az összkép. Messze nem üt akkorát, mint egykor, kevesebb az évadon belüli részek száma is. Úgy érzem, most kicsit keresik a South Park helyét a kínálatban.

 

South Park – 5/3,5 néha még odaszúr, akad benne aktualitás, de már nem a South Park a vezető animáció.

https://www.youtube.com/watch?v=VFpzv3tadcs

GameDay

Szerep és színész

Ha csak a filmbeli karaktere nevét árulom el, be tudjátok azonosítani a színészt?

1: Maverick, Jack Reacher, Ethan Hunt, Barry Sealtuxpi_com_1459253064_0.jpg

2: Dominika Egerova, Mystique, Katniss Everdeen, Tiffany Maxwell

3: Mózes, Bruce Wayne, Dicky Eklund, John Connor

4: Malorie, Debbie Ocean, Dr. Ryan Stone, Gracie Hart, Leigh Anne Tuohy

5: K, Sebastian Wilder, sofőr, Jacob Palmer, Noah Calhoun

Megoldás: Tovább!

Tovább

Vicceskedők

Családos, átverős, konfliktusos.

Annie és Baxter már felnőttek, saját jogon is sikeresek. Annie színésznő, Baxter író. A családi gyökerek azonban még mindig kísértik őket, és meghatározzák a döntéseiket. Egy performansszal foglalkozó házaspár, a Fang család gyermekeiként az egész gyerekkoruk arról szólt, hogy játszottak, megtévesztették az embereket a művészet nevében. Ám ezért a saját életük, a családi szeretet volt az ár, ami még mindig fáj nekik. Amikor Baxter megsérül, a szülei jönnek érte. A fiú könyörög a nővérének, hogy ne hagyja velük egyedül. Annie is a helyszínre vicceskedok.jpgutazik, és muszáj szembenéznie a szüleivel. Mire a konfliktusok kitörnének, a szülők elutaznak és nyomuk veszik. A két testvér pedig nyomozásba kezd: ez is csak egy performansz, vagy valóban bajuk esett?

Van egy trend, amit a sikeres színészeknél észre lehet venni. Amint színészileg a csúcson vannak, megpróbálnak rendezőként is érvényesülni. Ez némelyeknek annyira sikerül, mint Eastwood esetében, vagy Mel Gibson a botrányai előtt. De pont idén kezdett a kamera mögött Bradley Cooper is. Most akadtam rá Jason Bateman filmjére is, ami már szinte szerzői alkotás.

Hiszen Jason Bateman rengeteg mindenbe benne volt a film kapcsán: megrendezte, eljátszotta az egyik főszerepet, és az egyik producer is ő volt. Érdekes lett a végeredmény.

Mert ez látszólag egy dramedy, amin mosolyogni is lehetne. De minél többet láttam a filmből, annál jobban a drámát éreztem. (Igaz, a dramedy legtöbb esetben nekem inkább dráma, mint komédia.) Foglalkozik olyan kérdésekkel is, mint a művészet ára, vagy a családi kötelékek, de nekem az lett a vezető szál, hogy mennyire megsebezték a két gyereküket, akik sikeres felnőttként is a gyerekkorból hozott terhekkel birkóznak. És brutális, hogy ezt a szülők mennyire nem fogják fel.

Viccesnek tűnik elsőre Walken karaktere, az apa? Talán. De nagyon hamar úgy éreztem, hogy meg kellene verni. Egyszerűen brutális, mit tesz az egész családjával, és még csak észre sem veszi.

Kicsit művészfilmes az alkotás, talán ezért is fura, hogy azt a tanulságot vontam le belőle, amit. Hogy a művészetnek ára van, de van, amit már nem szabad megfizetni. Vannak, akik nem szülőnek valók, és amikor eszközként használják a gyerekeik, annak trauma lesz a vége és fájdalom. Aminek a lezárása szintén fájdalmas, ha egyáltalán meg lehet oldani.

Bateman és Kidman jó testvérpáros lettek, elhittem nekik a karaktereik. A film különben is erős a figuráiban, minden színésznek hálás feladat jutott. Van a filmnek cselekménye is, de a karakterek a lényeg. Nekem fontosabbak voltak az ők egymás közti viszonyaik, konfliktusaik, mint a művészet kérdésköre. Jó színészek is voltak benne, jól is játszottak.

A kritika is szerette a filmet, ennek ellenére elég nagy bukta lett. Mert nem egy könnyed, szórakoztató film, ezt nézve rosszul érzed magad. De ez is a cél, itt nem laza mosolyokat és bájos poénokat halmoznak. Súlya van a történéseknek, az embereknek benne.

Bár nem annyira a filmet minősíti, de az a regény, mellyel majd Baxter feldolgozza az egész traumáját, nekem érdekesnek tűnt. Jó kis YA lehetne, nincs kedve valakinek megírni?

 

Vicceskedők - 5/3,5 érdekes kérdéseket vet fel, jó a casting, de keserű érzéseket hagy maga után.

https://www.youtube.com/watch?v=J-jWH0tIrak

Mit várunk?

mit_3.jpgCím: Isn't it romantic

Készítők: a főszereplő Rebel Wilson lesz, nagyon remélem, egy kicsit visszafogottabban adva önmagát, nem a Tökéletes hang Fat Amy-jét akarom újra látni. Bár abból a filmből is itt a pasija: Adam DeVine. Nem bánnám, ha ebben is összejönnének. Mert a másik eshetőség Liam Hemsworth, akit bírok, de nem Wilson mellett. És még Priyanka Chopra lesz ismerős sokaknak, hála a 3 évadot megélt sorozatának. Ha már sorozatszínészek. Tom Ellis, azaz Lucifer is beköszön egy kisebb szerepben. 

Műfaj: romantikus komédia

Cselekmény: ha valamit gyűlöl Natalie, az a romantikus komédia. Kislányként imádta, de az anyja gyorsan a fejébe verte, hogy ő nem az a lány, akivel megtörténnek a filmek mesés jelenetei. Így is él már felnőttként is, amikor egy fejsérülést követően minden olyan lesz körötte, mint egy romantikus komédia. Mihez kezdjen a helyzettel?

Várható megjelenés: 2019. február

Miért várós?

- Még mindig keresek egy vicces rom-komot.

- Liam Hemsworth, csak ne ő jöjjön össze Wilsonnal a film végére, kérlek!

- Az ötlet tetszik. Lehet ez vicces.

Red Tails

Különleges légiosztag

Világháborús, csatás, bizonyítós, repülős.

A II. világháború nagyban tart még, és a színesbőrű katonáknak azért is küzdeni kell, hogy ők is kivehessék a részüket a harcból. A katonai kézikönyv szerint egy fekete nem képes olyan teljesítményre, mint egy fehér, így elkezdik felszámolni az egységeiket. Bullard tábornok nem keveset dolgozott azért, hogy a feketéket is képezzék pilótának, és repülhessenek is. Ugyan csak háttérmunkákat kaptak, de helytálltak. Utolsó esélyt nekik kér, és a vezetőség a rossz sajtó miatt egy próbát megszavaz a pilótáknak. Miközben pirosra festik gépeik orrát és farkát,red_tails.png az osztag nem csak szembeszáll a német légierővel, de sikereket is érnek el, amivel a fehér katonák elismerését is kivívják. Közben lesz, aki sérüléssel, aki szerelemmel, más az alkohollal is vívja a személyes háborúját.

2012-es a film, szóval, nem mai csirke. Ráadásul a klasszikus háborús filmek hagyományait követi, melyben a hősies szövetséges haderő megállítja a gaz nácikat, hol hősies helytállással és bátorsággal, hol önmaguk feláldozásával. Rég láttam ilyesmit, mostanában nem ez a trend a háborús filmek terén. Meg is állapítottam, hogy az új filmeket többre értékelem, azok elgondolkoztatóak, amit most többre tudok értékelni, mint az ilyen filmek pátoszát.

Bár, ha belegondolok, nem is azzal volt a legnagyobb bajom. A film rengeteg szereplőt mozgat, az egész színes légi osztagot és pilótákat megismerjük, a szerelőkkel és a vezetőséggel együtt. És hiába játsszanak benne ismerős színészek is, egybefolynak ezek a figurák. Egy-egy kap valami privát szálat és drámát, de ezek nincsenek kibontva.

Van Villám – minden pilóta kap valami becenevet, akadt még Junior is pl. – aki beleszeret egy olasz lányba, aki nem beszél angolul. Villám meg olaszul. Mégis, összejönnek. Mégis, hogyan? Látjuk az első randevú kérését, majd a lánykérést, és nem értettem, hogy jutottak ide a nem is kicsi nyelvi akadályok ellenére. Vagy, ott volt Martin, aki ivott – volt egy kis utalás, hogy az apja magas elvárásai miatt, aztán ezzel a szállal se kezdtek semmit.

Zavart is, hogy nem a karaktereket jegyeztem meg, hanem a színészeket. Nem tudnék mit mondani a tábornokról, de felismertem, hogy Terrence Howard játssza. Ezen a téren különben nagyon erős a film. Tele van olyan ismert, vagy feltörekvő fekete színészekkel, akik ismerősek lesznek innen-onnan. Többek között Cuba Gooding Jr, Nate Parker, David Oyelowo, Ne-Yo, Michael B. Jordan erősíti a csapatot. De ahogy írtam, annyira nem a szereplőkön van a hangsúly, hogy nem a karaktereik miatt jegyeztem meg őket.

A film sokkal erőteljesebben fókuszál a harcászati tevékenységekre, legyen az bármilyen feladat. Az elején csak kisegítenek, és megragadják az alkalmat, ha pl. lehetőségük van egy ellenséges vonat megtámadására. Majd harci feladatokat is kapnak, látunk kisebb és nagyobb légi csatákat is.

Ami férfi szemmel nem tudom, milyen lehet, de engem nem nagyon kötöttek le. Most komolyan, a végén a nagy csatából nekem annyi jött le, hogy a feketék a piros orrú gépbe vannak, és a németek legjobb gépei a sárga orral vonulnak. Nem volt meg az a látványvilág, amit a Dunkirk légi jelenetei hoztak, azok rám is hatottak. Ezek nem.

De hagyományos háborús filmnek korrekt, a szereposztás miatt én is megnéztem.

 

Red Tails – 5/3 jó színészek, de nekem túlzottan a csatákra koncentrált a karakterek helyett.

https://www.youtube.com/watch?v=BpA6TC0T_Lw

süti beállítások módosítása
Mobil