Minden napra egy film

Minden napra egy film

Tűzgyűrű 2.

Lázadás

2018. július 01. - BBerni86

Szörnyekkel harcolós, csapatot építős, robotos.

A háborúnak vége, a tűzgyűrűt sikeresen lezárták, az emberiség megkezdhette az újjáépítést. Jake apja az életét adta ezért – a fia is sikeres Jaeger pilóta lehetne, de ő inkább az utcát választotta és a törvénytelen életmódot. Egy napon azonban belebotlik egy kamaszlányba, aki saját Jaeger-t épített. Együtt menekülnek, elkapják őket, és a kiképzőbázisra viszik őket. Jake tanítani kell, hogy beálljon, míg Amara pilótának lesz besorozva. Mindketten vívják a maguk harcait: Amara a lánnyal, aki komoly rostán esett át, hogy itt lehessen, Jake a pilótával, aki a társa volt, mielőtt elment. De minden nézeteltérést félre kell tenni, amikor az új Jaeger nemzedék, melyeket drón irányít, bekattan, és igyekszik visszahozni a Kaiju inváziót a Földre. Harcolni kell, minden erejükkel.tuzgyuru2.jpg

A Tűzgyűrű megosztó film lett. Sokan szerették, mások nagyon utálták. Én úgy voltam vele, hogy sokkal jobban tetszett, mint a Transformers. Egy kis dráma, jó sok akció, meg Charlie Hunnam – olyan popcorn mozi, amin lehet egyet szórakozni, aztán gyorsan elfelejteni. Ha ennyit tudott volna a Lázadás is, már nem fanyalognék.

Csak sajnos a Tűzgyűrű – Lázadás kevesebbet tud.

Nézzük csak a történetet! Az első részt nagyon alaposan lezárták, mondhatni, elég lehetetlen vállalkozás volt normálisan folytatni. Ha tetszik, ha nem, ez a film azzal ment el, hogy a Jaeger és a Kaiju harcol egymással. De ha nincs Kaiju, miért van Jaeger? Akár erre is építhettek volna valami jó sztorit, de nem. Még mindig gyártják őket nagyba, miközben a világ fele romokban. Mit csinált az osztag, amibe visszarángatják Jake-et? Csak készültek egy háborúra, ami vagy lesz, vagy nem? De nem derül ki. Tisztára olyan, mintha az osztag csak lógna a semmibe.

Vissza kellett hozni a szörnyeket, és ehhez annyira erőltetett, ostoba sztorit találtak ki, hogy fájt nézni. Volt, aki ezt komolyan tudta venni? És a vége, amit poénnak, lehetséges folytatási iránynak bedobtak… arról egy az egyben beugrott a Függetlenség napja szintén bukott folytatásának a vége. Most majd mi megyünk a gonoszok ellen harcolni… na, persze!

De a karakterek drámái is ostobák. Még maga a film is képes belezavarodni, vagy nagy lyukakkal ugrani egy nagyot. Jake története tipikusan ilyen – értette valami, hogy miért hagyta ott az osztagot? Vagy minek maradt most, amikor leléphetett volna? De az a szerelmi szál is! Ha nem mondják előre, hogy egy szerelmi háromszöget kellene belelátnom, semmi eszembe nem jutott volna.

A stáblista nem tűnik rossznak, olyan nevek vannak, mint Scott Eastwood (mondjuk, ő inkább helyes, mint tehetséges), John Boyega (Star Wars nagyon feltette a térképre) vagy Charlie Day. De senkinek esélye játszani egy jót, annyira semmilyenek ezek a figurák. Még a tipikusnál is laposabbak, sokakról semmit nem is tudunk meg. Pl. Eastwood karaktere: a nevén kívül tudunk róla bármit is? Nem!

És az akció is hiánycikk. Az utolsó fél óra működne ilyen téren, de addig kínszenvedés eljutni. Ezt a filmet a korrekt látvány a végére nem menti meg.

Csalódás, minden téren. Túl hosszú, buta, és az akció se az igazi.

 

Tűzgyűrű 2. - 5/2 a vége látványos lett, de megéri egy 2 órás film az utolsó 20 percért? Történet gagyi.

https://www.youtube.com/watch?v=9uufYGJJoKY

Supergirl

3. évad

Világmentős, baráti társaságos, szerelmi gondos.supergirl_season_3.jpg

Kara nehezen teszi túl magát, hogy a világ megmentéséért a szerelmét is fel kellett áldoznia. Kísérti, vajon a tettei Mon-El életébe kerültek-e. Az sem segít, hogy körötte mindenki boldog és szerelmes. Ekkor még senki nem sejti, hogy új gonosz van felemelkedőben. Volt még egy túlélője a bolygójuk pusztulásának, egy másik lány, akit kimentettek és a sötét felemelkedésének eszközének szántak, Reign. A baba már felnőtt nő, jó anya és sikeres üzletasszony, a Luther Corp. új vezető megbízottja. De most valami mozgásba lendül, és elkezd feléledni benne Reign, aki ellen Supergirl is tehetetlennek tűnik. A csapat a jövőből kap segítséget: a Légió visszatért, mert az egyik csatlósa Reign után a jövőt veszélyezteti. A Légió tagjai között ott van Mon-El is, de Kara ennek sem örülhet igazán: a férfi életében 7 év telt el, és a Légió vezetője nem csak a parancsnoka, egyben a felesége is.

Legszívesebben megverném, aki ezt tette e sorozattal! Ok, soha nem volt egy erős szuperhősös sorozat. Így hirtelen nem is tudok olyat mondani, ami ennél gyengébb lenne. A Legends of Tomorrow ellen van nem is egy kifogásom, de cselekményben, minőségben, karakterekben az is köröket ver e sorozatra. De tavaly működött a Mon-El és Kara szál, azt kifejezetten szerettem. Aranyosak voltak, és volt miért drukkolni.

Erre mit csinálnak idén? Szétszedik őket! Most komolyan, miért nem lehet Kara boldog a magánéletében? Ha az univerzumot nézem, most mindenki révbe ért. Flash és Arrow ebben a szezonban megnősültek (dupla esküvő volt, nem is mondok semmit), és a legendák között is volt nem egy, aki szerelmes lett, stabil kapcsolatba kezdett. De nem, Kara szenvedjen csak!

Amúgy is irritál, hogy a Supergirl lassan nem több mint az Arrowverse durván feminista kivetülése. Minden fontos szereplő nő. Már ott tartunk, hogy a főellenség, a főnök, a testvér, a rivális, a megtalált szülő – mindenki nő. A férfiak annyira csak díszletek ebben a sorozatban, hogy az már bántóan túlzás. Mert azt simán le tudnám nyelni, hogy Kara mindenkit megment, az ellenfele is nő, de miért kellett ennyire eltorzítani a világképet és a karaktereket?

Erre rájön, hogy a cselekmény idén gyenge volt. Ha nem agyvérzést kaptam a magánéleti szálak idióta kanyargásán, akkor halálra untam magam. Végre kitaláltak egy olyan gonoszt, aki felvenné a versenyt erőben és taktikában a hősnővel, és ezt is el kellett vinni – a nők összetartanak, megmentik egymást – feminista vonalra.

Ez a sorozat is szenved abban a betegségben, hogy túl sok karaktert mozgatnak, és mindenkire nem juthat idő. Néha ugyan a mellékszereplőknek is dobnak egy csontot, de ez szinte semmi. Maradnak helyette a hirtelen eltűnő emberek, ami miatt szintén mérges vagyok. Legalább utalás lenne, mi történt velünk, nem csak eltűnnek, mintha nem is lettek volna.

A sorozat külleme is fájdalmas. Egyszerűen béna az animáció, amikor akciójelenetek vannak. Erőltetik, de annyira… rossz nézni! Még az évad fő összecsapása is béna volt. Arról nem is meséltem még, a jelmezek is milyen gagyik. Reign, Mon-El cuccai is kínosan fájdalmasak – de nem csak az övék, szinte mindenkié.

Nem is tudom, miért szenvedek ezzel a sorozattal. Tavaly is béna volt, de ott kaptam valamit. Mondjuk, idén is: poszttraumás stressz szindrómát.

 

Supergirl - 5/2 minden oda, amit tavaly szerettem benne. Guilty pleasure helyett girl power minden téren.

https://www.youtube.com/watch?v=V390fRogksA

Brigsby mackó

Családos, traumán túllevős, filmforgatós.

James jól tudja, nem mehet ki a házból, mert akkor meghal. Kint fertőzés van, világvége. A szülei azonban biztonságos otthont építettek, szeretik, és minden héten kap egy Brigsby mackó epizódot is, aminek 25 éves korára ő a legnagyobb rajongója a világon. Ám minden megváltozik, amikor egy este fegyveresek törnek rájuk. Elviszik a szüleit, át is kiviszik a bunkerből. James fel se bírja fogni, amit mondanak neki: csecsemőként rabolták el, és 25 éve a bunkerbe fogva tartották. Az igazi családjához kerül vissza, akik vadidegenek neki, ahogy ez a világ is. Brigsby meséjébe kapaszkodik, amiről kiderül, hogy elrabló apja neki forgatta hosszú éveken át. James folytatni akarja, és ez egyesekkel összehozza (pl. a húgával), míg mások aggódnak miatta. Brigsby pedig lassan netes hírességgé növi ki magát.

Ritkán, de megesik, hogy egy film nagyon meg tud lepni. A Brigsby mackónak úgy álltam neki, hogy a semminél is kevesebbet vártam tőle. Amit előzetesen olvastam a tartalmáról, nem fogott meg. De a film valami egészen más volt: sokkal jobb. Tanulság: ne csak a fülszövegből ítéljek, mert van, ami olyan, mintha nem is az adott filmről szólna!brigsby.jpg

Igaz, a film eleje nem volt egy kellemes élmény. James elég szerencsétlenül festett, meg értelmi fogyatékosnak is tűnt. Úgy kezelték, és úgy viszonyult a szüleihez, mintha szellemileg kisgyerek lenne, amikor láthatóan messze nem gyerek volt már. Meg, ahogy a Brigsby mackó feltűnt… ritkán látni olyan béna mesét, mint amilyennek az látszott. A posztapokaliptikus keret is inkább csak megrémített: két órán át azt nézzem, ahogy a bunkerben szerencsétlenkednek?

De aztán kiderül az emberrablás, és James kikerül a való világba. Izgalmas és érdekes, ahogy próbálkozik visszatalálni, és ahogy a medvéjéhez nyúl mindenért vissza. Bár vannak meseinek tűnő elemek – el nem hiszem, hogy a húga haverjainak megtetszett az a mese – igazi drámákat is igyekeztek bemutatni. Ahogy a szülők egy ponton már nem bírják tovább, és intézetbe adják a fiuk… olyasmit nem sűrűn látni mozifilmen. Küzdenek, gyötrődnek, és a felszín alatt iszonyatosan kemény témákat dobnak fel.

Mégsem egy komor alkotás a végeredmény, a Brigsby mackó rengetegszer humoros és tele van kedves jelenetekkel is. Életigenlés van benne, egymás elfogadása, és áthatja a jóság, a segíteni akarás az egész filmet. Dramedy lett, és jól meg is találták az arányt dráma és komédia között. Mindkettő tud ütni. Nincsenek rosszak, de nem is hiányoztak. Még James elrabló szülei is kedvesek, rendesek, a nevelő apa az egyik legszimpatikusabb karakter, még akkor is, ha a nejével 25 évig a bunkerben nevelték a lopott gyereket.

Mark Hamill nagyot megy ebben a filmben is, újra magára talál Luke után? Nekem simán ő volt a legemlékezetesebb a filmben, ha nincs is sok jelenete.

Látványra nem hiszem, hogy sokat költöttek, de ez a film nem is igényelte. Inkább dráma, és az emberi oldal a fontos. Brigsby maga sem működne valami modernebb kinézettel, kifejezetten ez a bénább és otthoni formátum kellett, hogy meglegyen a varázsa.

Kellemes csalódás volt, nekem tetszett, pedig tényleg nagyon nehezen álltam neki. Adni kell neki legalább fél órát, egyből tényleg nem látszik, mi lesz ez.

 

Brigsby mackó - 5/4 az eleje megijesztett, rossznak tűnt, de egy érdekes, eredeti sztori lett belőle. Jó dramedy.

https://www.youtube.com/watch?v=LJhOqgQwfPg

Legion

2. évad

Természetfeletti képességes, harcolós, kapcsolatos.

Farouk elszabadult, és vele tart Lenny és Oliver is. A csapat nem sejti, mire készülnek, csak azt, hogy baj lesz belőle. Meg kell őket állítani, így szövetséget kötnek Debussy csapatával. David azonban egy látomás miatt más irányba hajlik: a jövőbeli Sid jött el hozzá, és kéri a segítségét. Mert valami nagyon rossz fog történni, ha most nem állítják meg. De ehhez nem elfognia, hanem segítenie kell Farouk terveit. A jelenlegi Sidney ugyan nem érti, de hajlandó bízni a szerelmében és a látomásban. Közben meg kell küzdeniük a szerzetessel, aki megfertőzi az embereket, és fogcsattogtató bábokká teszi a többieket. Segíteni kell Carynek, akit kifordítottak. De a végén még sem az várja őket, amire számítottak: David kénytelen szembenézni pár téveszmével – vagy éppen most keletkezik pár?legion.jpg

Ehhez a sorozathoz nagyon nem tudom, mit tudnék hozzátenni. Még csak azt sem merem állítani, hogy mindent értettem belőle. Tavaly se fért könnyen bele egy kategóriába se, de idén teljes volt az agymenés. Ami azért az én logikát szerető agyamnak nem volt olyan könnyen befogadható és feldolgozható.

Kezdve azzal, hogy a cselekményben teljes kaotikusság uralkodott el. Volt egy szál, Farouk üldözése. Erre rácsatlakozott Sidney jövőbeli énjének víziója. Ez az, amit felfogtam. De minden más… az a fura szerzetes. A téveszmékről való elmélkedés, ami egy ponton megfertőzte a szereplőket? Vagy mégse? Azokat egyszerűen nehéz volt bárhova is tenni.

Események voltak, minden rész mozgalmasra sikerült, de hogy a nagy egészbe hogyan illeszkednek bele, nekem gyakran magas volt. Most nincs meg az élmény, mint tavaly, hogy végre összeállt a mozaik és mindent értek. Most csak a nagy káosz van a fejemben, és próbálom valahogy a főszálra ráhúzni az eseményeket. Nem megy mindig.

Egyre nagyobb gond nekem az is, hogy Sidney az agyamra megy. David is selejtes, nem véletlenül ült elmegyógyintézetben évekig, de a lány sok helyen rosszabb. Mégis, mit akar? Az egyik percben mindent megoldana a szerelmével, a másikban mindenben hitelt ad a sorozat főellenségének? Mi volt az, amikor Farouk az egérrel súgott valamit neki? David mosta az agyát, vagy Farouk, vagy mi van? És a jövőbeli énje?

Nekem ott már teljesen elveszik a logika. Ha a jövőbeli énje arra akar figyelmeztetni, hogy David az igazi főgonosz, akkor minek fekszik le vele, meg játssza a szerelmes nőt? Egyszerűen képtelen vagyok felfogni.

Ok, annyira utána olvastam a sorozatnak, hogy tudom, David a képregényekben negatív karakter. Akkor ez az évad arról szólt, hogyan válik belőle szupergonosz? Mert tulajdonképpen valami olyasmiért akarják már előre is büntetni, amit a jövőről sejtenek és amit Farouk elhintett nekik. Még a végén is fogtam a fejem, hogy most mi van.

Ami miatt néztem, mert ilyesmi nagyon kevés van a tévében: a látványvilág, a vizuális megoldásaik. Farouk és David párviadala a végén kifejezetten menő lett, szinte klippes, de volt itt minden, csak bírja az ember szeme feldolgozni.

Dan Stevens a Downton óta kedvenc, bár Matthew Crowley köröket ver Davidre a listámon.

Egyszer végignéztem, de inkább szenvedtem, mint szórakoztam. És lesz 3. évad is.

 

Legion - 5/2 a látvány még mindig egyedi, a színészek még mindig jók, de a sztori… nem tetszett.

https://www.youtube.com/watch?v=HmBIn9De-Yc

Rémes randik rovata

Rovatok közti versengős, randis, szerelembe esős.

Leigh előző kapcsolata kifejezetten rossz volt, a lány sokat szenvedett. Hogy túltegye magát a történteken, elvállalja az online magazin Rémes randik rovatát. Ő maga is újra próbálkozik – a kiszemelt partner, Conner 32586.jpgszintén blogger, aki egy stílus rovatot visz. A randi katasztrofálisabb nem is lehetne: pl. kigyullad a gyertyától Leigh ruhája, Conner csapdába esik a WC-ben. A lány megírja a történteket, Conner reagálva közli a saját szemszögét. Mindkét lapnál ez a legtöbbet letöltött cikk – így a főnökök természetesen szeretnék, hogy a páros újra találkozzon és írjon. Ők meg titkon gondoskodnak arról, hogy minden randi katasztrófa legyen… Pedig a páros jó lenne együtt, a barátaik igyekeznek is ráébreszteni őket erre. Amikor mindenre fény derül, talán valóban kapnak egy esélyt.

Vannak olyan filmek, amelyekről pontosan tudod, hogy igazából nem jók. Lehet ez a története miatt, okozhatják a szereplők a gondot, de még a látvány is. Mégis, valamiért szereted őket és szívesen nézed. Majdnem guilty pleasure, ha nem is teljesen ez a kategória.

A Rémes randik rovatáról hamar rájöttem, hogy ez bizony keményen tévéfilmes kategória. Abból is az a kiszámítható romantikus komédia, amit a legtöbb esetben gagyinak és feleslegesnek érzek. Most mégis jól szórakoztam ezen a filmen.

Pedig a cselekmény nem csak egyszerű, de nagyon kiszámítható is. Annyira zsánerbe vág, hogy már az elején pontosan lehet látni, hogy nem csak Leigh és Conner találnak egymásra a végére, de a lány legjobb barátnője és Conner legjobb barátja, valamint a főnökeik is egymásnak vannak teremtve. De mégis, a cselekmény pörög annyira a randikkal, hogy abszolút nem zavart, mennyire kiszámítható az egész.

Nem nyálasan lett romantikus, hanem már szinte bájosan. Ugyan az is valahol nagyon gáz, hogy mindkét főszereplő egy rossz kapcsolatból állt talpra, és ezen lelkiznek és drámáznak is a filmben tiszta feleslegesen, mégis sikerült megtartani a játékosságot és a kedvességet. Nem lesz dráma egy percre se, ha éppen drámai monológ is van.

Ez nagyban köszönhető a színészeknek. Mindketten nevesincs kanadai tévések, és nem is játszanak nagyot – ilyen filmben nem is lehet – de a kémia megvan közöttük és pont olyanok, amit egy ilyen romantikus tévé komédiától elvár az ember: helyesek, kedvesek, szépek.

A humora is kiszámítható, elsősorban szituációs, ahogy a páros minden randiját szabotálnak, illetve, ahogy az egymást nem bíró legjobb barátok véletlenül egymásra kattannak a chat felületen, amikor nem tudják, ki a másik. De én nagyon tudtam értékelni, hogy nem mennek le egy pillanatra sem undorítóba. Kedvesen szabotálnak, nem olyan durván, ami lehetne és eszembe jutott: elég lenne egy hashajtó az italukba. De szerencsére ők csak olyanokat találnak ki, mint a lány folyamatos hívogatása mobilon.

Látványra is nagyon tévés. Mondhatni, műfajból adódóan nincs benne olyan, amit látványelemnek hívhatnák. De szép, színes a film, tipikus nagyvárosi környezet. Elhihető az egész, és se nem túl gazdag, se nem szegény a környezet. Amibe mindenki beleélheti magát.

Úgyhogy, nem egy jelentős film. Kifejezetten tévés, és látom is a hibáit. De a hangulata, a játékossága és a nem nyálas romantika most tetszett nekem.

 

Rémes randik rovata - 5/4 igazából gyengébb, tipikus tévés románc, de most jól esett nekem és elmosolyodtam tőle.

https://www.youtube.com/watch?v=p4j57RswCSw

Mit várunk?

Ragadozó városok

Úgy tűnik, nem csak én vonzódom az olyan történetekhez, melyeknek egy regény az alapja. Peter Jackson is szeret adaptálni: a Gyűrűk ura trilógia – ráadásul a Király visszatér Oscart is ért neki rendezőként – a Komfortos mennyország, a Hobbit is regény alapú. De feldolgozás volt a King Kong is, és a producerként jegyzett Tin-Tin alapja képregény. A Ragadozó városok is könyves alapú.mortal-engines-trailer-893894.jpg

Ez máris két ok, amiért várható a film:

  • Peter Jackson, ha nem is rendezte meg, de producerként aktívan részt vett a munkálatokban.
  • Regény az alapja.

Magyarul egyelőre csak Ragadozó városok címmel az első Philip Reeve regény elérhető, de angolul van folytatása is. Pontosabban, 4 részes a sorozat és van egy előzmény is. Ha sikeres lesz a film, biztosan lesz filmes borítóval újabb kiadása a könyvnek is. Amiért nagyon a sikerért drukkolok, mert ha elindul egy filmsorozat, jönnek majd sorba vele a regények is.mortal-engines-flying-ships-artwork.jpg

 

De a trailert látva más miatt is várhatjuk:

  • nagyon látványosnak ígérkezik.
  • kalandosnak tűnik.
  • lesz végre egy erős posztapokaliptikus ifjúsági film? Lecsengettnek tűnik a műfaj, de kívánom, hogy Hester lehessen az új Katniss!
  • Hugo Weaving nagyon karakteres gonosz tud lenni. Ha fele olyan fenyegető lesz, mint a Patrick Melrose-ban volt, már ütni fog.

 

Cselekményelemek a trailer alapján:

  • a jövőben a városok mobil monstrumok, melyek vándorolnak az erőforrásokért, és bekebelezik a náluk kisebbeket.
  • London az egyik legnagyobb, de gonosz város is. Vezetője, akit Weaving játszik, a céljaiért bármilyen eszközt megragad.
  • Rajta akar bosszút állni az anyjáért Hester – a sebhelyének is köze lehet vajon a múltban történtekhez?
  • Hesterrel együtt egy helyi fiút is kidobnak a városból. Belőle majd szövetséges lesz, és nem lepődnék meg, ha Hester szerelme is.

https://www.youtube.com/watch?v=nahB9C0P1PI

 

mortal_engines_concept_art_large_0.jpgA bemutató várhatóan a karácsonyi szezonban, idén decemberben lesz. Addig tuti elolvasom a regényt is, majd a könyves blogon mesélek róla (regenyvilag.blog.hu).

 

Nekem rákerült a várós filmek listájára, és nektek?

Lucifer

3. évad

Nyomozós, angyalos, Káin bélyegét leszedős.

Lucifer a sivatagban tér magához, és nem elég, hogy eltűnt az ördög arca, még a szárnyai is visszatértek. Hiába kaszabolja le őket újra és újra, a szárnyaktól nem szabadulhat. Minden mögött egy rejtélyes gyilkost sejt, akinek Chloe segítségével ered a nyomába. Charlotte már az istennő nélkül saját maga, és nem érti, mi történt vele az elmúlt hónapokban. Csak abban biztos, látta a poklot, és nem akar visszakerülni. A rendőrségen vállal állást, jóvá akarja tenni a bűneit. A rendőrségre közben új hadnagy érkezik, Marcus Pierce. Lucifer azonban régebbről ismeri: ő Káin, akinek a bélyege örök életet adott. Pedig csak halni akar végre – Lucifer segítséget ígér, nem is sejtve, hogy Káin pont ahhoz kerül közel, aki neki is fontos.lucifer.jpg

A Lucifer is eljutott abba a szakaszba, amikor az átívelős történet eluralkodik a krimi felett. Olyannyira, hogy most vissza kell keresnem, egyáltalán milyen ügyekben nyomoztak az évadban. Nézzük csak! Volt egy nő, akinek a kutyája volt a mindene, akit versenyekre is elcipelt – míg egy versenyről csak a kutya jött haza, mert a gazdit megölték. A balerina, akivel a gyakorláskor végeztek. Volt régi sorozatgyilkost utánzó elkövető is. De ezeket csak úgy tudom visszaidézni, hogy rálestem az évad tartalmára.

Általában ez egy kriminél rosszat jelent, hiszen az ügyről kellene szólnia. Nyomozni kellene, izgalmasan és fordulatosan. De a Lucifer soha nem teljesen ezen a vonalon volt, és idén volt olyan kerettörténet, hogy nem is bántam, hogy a nyomozások csak azért vannak, hogy kitöltsék az átívelések közti időt.

Mert a Káin történet sokkal jobban működött, mint tavaly Isten felesége – igen, azt még mindig nem emésztettem meg. De Káin ötletes volt. Humort adott, amikor mindenki próbálta megölni. (Ok, fekete humor, de nekem az bejön.) Feszültséget keltett, amikor ráhajtott Chloéra, mert arra gondolt, ha Lucifert sebezhetővé teszi a nőt, akkor nála is beválhat. És a végére jött a jó kis thrilleres krimis zárás, amikor Pierce elszabadult.

Charlotte sokkal érdekesebb volt így, a bűneit jóvátenni akaró kemény ügyvédnőként. Ugyan az elején voltak fenntartásaim, de a végére az egyik kedvenc karakterem lett belőle.

Ha valami nem kellett volna nekem, az a Lucifer és Chloe közti kapcsolat szerelem felé terelése. Nekem egyszerűen nem működik úgy, ha ők párként is együtt vannak. Nem is érzem köztük a kémiát, meg ez pont azt a játékosságot irtaná ki, ami a szerelem nélkül megvan a nyomozásaikban. Ha páros lesznek, elveszik a csipkelődés, ugratás – pedig általában az ilyesmi sorozatokban azt várom, mire jönnek össze a felek, de itt kifejezetten rossz ötletnek tartottam. Ilyen szempontból nem is bánom, hogy az erre épülő negyedik évad nem készül el.

A színészek jók benne, Tom Ellis nagyon elkapta a karaktert. Ha az érzelmes részeknél gyengébb is, a Lucifer pillanatok ütnek. De még Tom Welling lesz az, akit kiemelek. Az évad elején inkább csak a nosztalgia vitte a karaktert – Smallville, Clark Kent – de aztán szépen magára talált és a végére Káin is jól formált karakter lett.

Pluszba ki kell emelni, hogy miután kasza lett, a készítőkben volt annyi, hogy kiadtak még két részt, amit különben nem láttunk volna. Ezzel kapott egy alternatív, inkább happy end felé hajló véget az, akinek a hivatalos évadzáró túl komor lett volna.

 

Lucifer - 5/4 szórakoztató, az se zavar, hogy a krimi kevesebb – mert a Káin szál működött. Csak a vég.

https://www.youtube.com/watch?v=tmU90SDAt34

Pulykaland

Időutazós, madaras, hálaadás napot megváltoztatós.

Reggie ugyan pulyka, de már hamar rájött, hogy ő más, mint fajtársai. A pulykák ostobák: észre sem veszik, hogy a Gazda hizlalja, majd levágja őket. Ő nem akar erre a sorsa jutni, de mivel ő kívülálló, amikor a Gazda egy pulykát akar, Reggie lesz kilökve elé. Akinek ez lesz élete szerencséje: az USA elnökének kislánya kiválasztja magának, így abban az évben, hálaadáskor ő életben maradhat. A Fehér Ház lesz az otthona, ahol rákap a szappanoperákra és a pizzára. Ám szép életét Jake zavarja meg, aki küldetésen van. Minden pulykát meg akar menteni az ünnepi vacsorává válástól. Ehhez egy időgép kell neki, és Reggie. Aki próbál menekülni Jake elől, mégis kikötnek az első hálaadás előtt 3 nappal. Még Reggie is az ügy mellé áll, hiszen megtetszik neki egy helyi pulykalány, aki törzsével a túlélésért küzd.pulykaland.jpg

Néha felmerül bennem, hogy van egy mazochista hajlam bennem. Mi másért nézném meg ezt a szárnyasokról szóló mesét, amikor rühellem a madarakat? Nagyon. A mesében is egy rész volt, amit felettébb viccesnek találtam. Amikor arról volt szó, hogy a pulykák ostobák. Nagyon ostobák. Nagyon egyet tudtam érteni.

Ezt leszámítva nekem kínszenvedés volt ez a történet. Nagyon mese, de annyira, hogy lázad ellene az agyam. Ha az időugrást még le is nyelem valahogy, a megoldás nagyon az idegeimre megy. Nekem ugyan eszem ágába se lenne pulykát enni, de a pizza… de nem leszek spoileres. Maradjunk annyiban, hogy kiakasztott a megoldás, amire a mesében jutottak.

Nem szerettem a kulturális szignálokat sem a mesében. Jó, a telepesek vadásza nem véletlenül lett olyan sötét figura. Minden rosszat ő képvisel a mesében, úgy is néz ki, úgy is viselkedik. Azért nem a teljes telepes kolóniát vele azonosítják, de majdnem. Ami jobban fájt: ahogy a pulykákat indiánosra rajzolták. Reggie szerelme, Jenny olyan tollazatot kapott, mintha az indián nők ruhája lett volna rajta. A kakasokon meg az arci festés idézte az őslakosokat. Akik különben szereplők is voltak, hiszen azon a kérdéses vacsorán a telepesek leültek velük egy asztalhoz. Miért kellett ilyen indián pulykákat rajzolni? A pulyka csak pulyka.

De ha már a rajzoknál tartunk, nem is szép ez a mese. Egy elmegy jelzőt merek neki adni, de annál jobbat nem. Bár vannak jó megoldásai, én nagyon rühellem, amikor ennyire átírják az állatokat egy mesében. Van egy mese, amiben a szarvasmarha bikájának is tőgye van! Itt meg van egy kék pulyka. KÉK! Komolyan? Mégis, hol született, Csernobil környékén?

Nem szerettem a karaktereket sem, bár ebben vaskosan benne volt a madarak iránti ellenszenvem is. Reggie egy vesztes, szerencsétlen, és mégis ő a nagy pulyka a végére? Jake, a hős komplexusával… jó, ha nem vagyok igazságtalan, korrekt meseszereplők, amilyenek illenek a zsánerbe. A hős lány, aki elsőként látja Reggie jó tulajdonságait. A bölcs vezető, a harcos vezér. Erről eszembe jutott a pulykakakasok viaskodása… de fáj.

Nekem nem jöttek be a poénok. Főleg azok nem, amelyek a pulykák által a történelem átírására vonatkoznak. A végére szinte csodáltam, hogy nem lett mindenki vegetáriánus… De az is kínszenvedés volt, amikor mutattak egy nyomorultat, akinek az apja pulyka, az anyja tyúk volt. Mehetett volna a South Park klónozott állatos részébe ő is.

Talán igazságtalan vagyok vele, de én nagyon rühellem ezt a mesét. A Csibefutam jobb!

 

Pulykaland - 5/2 már a madarak is sokkoltak. Az időutazás még jobban. Nem tetszett a grafikája sem.

https://www.youtube.com/watch?v=2yqFmpOlacU

Idézzünk!

  • És mi lesz, ha a kölykök nem tudják tartani az iramot? Mind tudjuk, hogy messze vagyunk az éremtől, de nem akarunk leégni sem.
  • Így van.
  • Így igaz.
  • Négy éve az olimpiai csapatunk kikapott a cseh B válogatottól 15 – 1-re. Már megbocsáss, de szerintem ennél jobban nem éghetünk le. (Csoda a jégen)

 

  • Nem érdekel. Hamarosan a képes sport címoldalán leszek. A fotós azt mondta, hogy rendkívül kifejező az arcom. Igen, egy sztori tükröződik rajta.
  • Igen, egy tragédia!
  • Egy rémregény! (Majd, ha fagy)

 

  • Istenem, ezt a nőt halálra kövezték, mert házasságon kívül esett teherbe. Ezt csinálják a tálibok a nőkkel Afganisztánban.
  • Istenem, csak kapcsold ki azt a szart.
  • Ezt adták nekünk információként.
  • Ez nem információ, hanem motiváció. És nekem abból van kéttoronynyi. (12 katona)

 

  • Doktor! Levelet hoztam Önnek!
  • Később, ha nem haragszik.
  • Ez madame Rémy-é, vagyis sürgős. Négy nap van november 11-ig, úgyhogy…
  • És?
  • És? Madame Rémy évente kétszer vendégül látja a falut. (…) Csak hogy tudja, nem lehet távol maradni. Egyébként nem is hagy kétséget, ott van a harmadik sorban.
  • Mi? Maga elolvassa a leveleket, amiket kihord?
  • Miért? Végtére is postás vagyok. Én felelek a hírekért, amiket viszek. (Doktor Knock)

 

És ez az ijesztő dekoráció… Ez itt. Rosszabb a Mona Lisánál. A szemei mindenhova követnek. És nem a jó értelemben. De ha eltekint néhány bútortól, és hogy a ház egy sorozatgyilkosé volt… Szerencsére még nem találtunk hullát. (Supergirl)

 

  • Elengedhetem a személyzetet?
  • Nem tudom. Nem éhes?
  • Általában lent eszem.
  • Kérem, ez nem a Downton Abbey. (Dynasty)

 

  • Hogy bírják a lábaid?
  • Majd elmondom, ha már érzem őket. (Csoda a jégen)

 

  • Ha meghalsz, a feleséged nagyon sajnálná, hogy nem írtad meg azt a levelet.
  • Megígértem neki, hogy hazamegyek. Nem írom meg, hogy megszegtem az ígéretem. (12 katona)

Dynasty

1. évad

Botrányos, gazdag családos, ármányos.dynasty.jpg

A Carrington család neve egyet jelent a vagyonnal, a szépséggel és a botrányokkal. Egy energiavállalatot vezetnek, Blake igazgatóságával. Ő keményen fogja törtető, üzletasszony lányát és a meleg, világot javítani akaró fiát. A család felbolydul, amikor Fallon helyett Blake a szerelmét nevezi ki, akit aztán feleségül is vesz. Fallon háborút hirdet Cristal ellen, akinek van is mit takargatnia. Egy szeretőt a cégnél, egy bűnözői múltat Venezuelából. De mindenkinek megvan a maga sara: Fallon saját céget akar, kavar a sofőrrel. Steven összejön Cristal unokaöccsével, függőségi gondjai vannak, meg bajos exei. Blake átlép minden határt, ha a cégről van szó. A Carrington család tagjai gond nélkül hátba döfik egymást is, de ha külső fenyegetés éri őket, szorosan zárnak. Szembenéznek merényletekkel, csalókkal, elveszett testvérekkel, zsarolással, csalással és korrupcióval, míg szeretnek és gyűlölnek.

Ez tipikusan olyan sorozat, amiben annyi a hiba, hogy ki tudnék tölteni vele egy egész oldalt, minimum. Lesznek is megjegyzéseim. Mégis, szeretem minden gondjával együtt. Szórakoztat, ha nem is tudom, miért nem valami minőségit nézek helyette. Egy tipikus guilty pleasure, mely előtt ott ragadtam.

A cselekmény egyszerre tipikus, kiszámítható, klisékkel teli, és mégis pörgős, változatos, csavaros. Minden részben rengeteg minden történik, pillanatok alatt lesz egymás ellen acsarkodókból szövetséges, ármánykodnak össze-vissza és a szerelmi ügyek is olyan kuszák, hogy át nem lehet látni őket. Ellőnek olyan kliséket, mint az elveszett testvér, de meglepetés szereplőről is kiderül, hogy rokon. Lesz itt álházasság, szerelemből gyűlölet, mindenféle manipuláció, gyilkosság, diliház.

Egy szálat elmesélek, mert jól jellemzi, milyen ez a sorozat: Fallon férjhez kell menjen, hogy kijátssza Jeffet. Michaelt kéri meg, akivel évek óta titkos veled is, meg nem is kapcsolatban van. Mikor ő nemet mond, a parkban összefut egy sráccal, akit megkér, legyen az álférje. Liam egy darabig kénytelen maradni, a sajtó miatt. Közben elkezdenek tetszeni egymásnak a lánnyal. De az ismerkedést tönkreteszi, hogy Liam igazából Jack, egy író, aki éppen egy botránykönyvet ír egy gazdag családról. Fallon kidobja. Elkezd közeledni Michael felé, aki most elküldi. Amikor Liam/Jack visszajön – pont, mire Michael átgondolja, és adna egy újabb esélyt maguknak. Liam tényleg író, de a saját családjáról írt. Mert ő igazából milliárdos, aki a lányt akarja. És megmentheti a Carrington Vállalatot. És ez egy apró szál a sok közül – sokkal durvábbak és meredekebbek vannak a történetben.

Sajátos humora van, amihez nem árt egy kis rosszindulat. Én jól szórakozom rajta, mert elfogadtam, hogy itt nincsenek jók és rosszak. Ha belegondolok, igazából mindenki rossz és romlott ebben a sorozatban, még az is, aki kicsit jobb a többieknél.

Értékek helyett ők gazdagok és szépek. A sorozat egy luxus világot mutat be, sok szép emberrel. A szereplők között vannak rutinos rókák, mint Grant Show, de a lényeg a küllem. Így van bőven túljátszott rész, de kit izgat, amikor ilyen ruhákat hordanak, ilyen környezetben játszanak és helyesek? Guilty pleasure, nem Shakespeare királydráma!

Nekem bejön az a botrányos, családos szappan-sorozat, jövök a 2. évadra vissza!

 

Dynasty - 5/4 guilty pleasure, sok gyengeséggel, de egyelőre élvezem. Szép emberek, botrányok, fun.

https://www.youtube.com/watch?v=7OJc3Kt0E0w

süti beállítások módosítása
Mobil