Minden napra egy film

Minden napra egy film

Fűfoltok

2018. június 08. - BBerni86

Kamaszos, első szerelmes, bűntudatos.

A 16 éves Conrad fuldoklik a világában – az apja elhagyta a családját, és az anyja nagyon a fiúra tapad, aki legszívesebben menekülne tőle. Ekkor költözik a városba Grace a családjával, aki nagyon megtetszik a fiúnak. Barátkoznak, még a lány családjával is könnyen talál közös hangot. Ám egy este a barátokkal bandázik, kerti apróságokat lopkodnak. Grace bátyja otthon van, észreveszi őket, és utánuk hajt. Egy őz ugrik eléjük – a fiúk el tudják kapni a kormányt, Eric nem. Mivel még él, abban reménykednek, valaki majd rátalál, elsietnek. De Eric nem éli túl. Conrad szenved a bűntudattól, de ott kell lennie Grace mellett is, aki rá támaszkodik a gyászában. 272492_1494979183_7078.jpgMiközben az első szerelmet élik meg, a fiú titka veszélyezteti mindenük.

Ha belegondolok, a vége az, ami elrontotta a film élményem. Nem érzem úgy, hogy megkaptam volna a lezárást, és túl éles nekem a váltás a 16 éves Conrad és a családapa között. Mi lenne a tanulság?

Igazság szerint az zavar, hogy nem látom, hogy bárki is megkapta volna a büntetést, ami járt neki. Mert, ha tetszik, ha nem, a három bandázó 16 éves otthagyta meghalni Ericet az autóban. Nem elgázolták, nem bántották, csak nem hívtak segítséget. De ez is büntetőjogi felelősséggel jár, nem? A cserbenhagyás. Conrad be is vallja, de láthatóan nem lesz semmi belőle. Vagy azt gondolták, elég büntetés az, hogy ez több kapcsolatát is tönkretette?

De ha ettől eltekintek, akkor egészen nézhető alkotásról van szó. Egy kamaszosan fájdalmas, akár tini filmnek is nevezhető dráma. Olyan témákat boncol, mint az első szerelem, a barátság, a szülőkkel való kapcsolat. A haláleset miatt a drámai fókusz ugyan erősebb, de ez csak jót is tesz neki.

Működik, mint dramedy. Talán a dráma, főleg a végére, lehetne erősebb is, de jól megvan benne a szép pillanatok kontra fájdalmas részek közti egyensúly. Még romantikus filmnek is korrekt, ahogy a két kamasz közti szerelem előtérbe kerül.

A karaktereket igyekeztek érdekessé tenni, és így-úgy mélyíteni mindenkit. Nem sikerült mindenkiből mély karaktert faragni, de a törekvést is tudtam értékelni. Azért, azt megnéztem volna alaposabban is, hogy az a srác, amelyik vezetett, amelyik azt mondta, hogy ne hívjanak segítséget Eric részére, hogy tud mindezzel megbirkózni. Hajlamos lennék őt megtenni bűnbaknak, és a film nem ad belőle annyit, hogy ne tegyem ezt meg.

A stáb is korrekt, sok ismerős arc van benne, ha sztárok nem is. Mondjuk, Tye Sheridan kapcsán ezen is lehet gondolkodni, az ő neve mellett már vannak komoly sikerek és blockbuster filmek is. Én meg nagyon próbálok vele barátkozni, még mindig. A Ready Player One, ok. Az X-men filmben jót tett neki, hogy a szemüvege a fél arcát kitakarta. De itt megint az jutott róla eszembe, hogy nekem ez a srác nem szimpatikus.

Képi világát tekintve a film kisfilmes, de drámának nem is kell több. Kevés helyszín, tipikus kisváros, semmi látványelem. Még Eric autóbalesete a leglátványosabb, de igazából az is nagyon szimpla kis jelenet. Ezt a színészeknek kellett elvinnie a hátán és a sztorinak.

Azon még agyalok, mi lenne a film lényege. Hogy minden változik és alakul? Hát, passz.

Egyszer érdekes volt, de bőven elég is volt belőle ennyi.

 

Fűfoltok - 5/3 lezáratlan a vége, nem szimpatikus a főszerepet játszó színész, és miért nem drámaibb?

https://www.youtube.com/watch?v=AgN9JiXNF4U

Mit várunk?

Így neveld a sárkányodat 3.

igy_neveld_a_sarkanyodat_3_screenshot_20180607181404_1_original_760x760.jpgMég nagyon messze a mozis premier, de kijött az első olyan trailer, amiből már lehet találgatni a sztorit is!

Ami biztosnak látszik:

- feltűnik egy új Éjfúria, lány, és Fogatlan Hablaty segítségével udvarlásba kezd.

- az új főgonosz mindent le akar rombolni, amit Hablaty felépített és a mozi végére hatalmas csata lesz.

- talán 2019 tavaszán mehetünk rá - elég lesz kivárni.

De nézzétek a trailert, nagyon cuki jelenetei vannak Fogatlannak! Az udvarlásos részeken nagyon kész vagyok!

https://www.youtube.com/watch?v=naW9U8MiUY0

Trust

1. évad

Emberrablós, gazdag családos, bajos.

John Paul Getty, a harmadik. Egy tizenéves, elkényeztetett kamasz, aki életművészként tengeti a napjait Rómában. Nincs állása, több lánnyal is nyitott kapcsolatban él. De nagyot koppan, amikor rádöbben, hogy a többiek mind az ő nevében vásárolgattak maguknak. A maffiának komoly pénzekkel tartoznak a drogért. Mert Paul annak a Getty családnak a sarja, amely az egyik leggazdagabb család a világon. Nem értették meg, hogy neki nincs saját pénze, az örökségéhez nagyon sokára férhet csak hozzá, és nem is kellene neki. De most pénz kell, 175px-trust_fx.pngígy megpróbál a nagyapjától szerezni. De amint Getty rádöbben, hogyan él az unokája, kidobja. Paul kínjában elraboltatja magát a váltságdíjért, de maga sem számolt azzal, milyen hamar komolyra fordulhatnak az események.

A történet most megint felkapott lett – itt van a sorozat, és egy mozifilm is készült belőle tavaly. Aminek megint elég kalandos a története, de arról majd a film kapcsán. Ha jól számolom, hamarosan meg kell jelennie dvd-n.

De maradjunk a sorozatnál!

Ami nagyon távolról emlékeztet a Fargo küldőségeire. A Fargo tetszik jobban különben, de a Trust lehetne a kistestvére.

Egyrészt, ebben is nagyon erős a retró hangulat. A ruhák, járművek, külsőségek tekintetében nagyon odafigyeltek, hogy visszavigyenek minket az időben. Szerencsére a frizurákkal nem durvultak, nekem az ilyen múltidéző sorozatoknál az szokott fájni, de most nem kellett a dauerolt frizurák hosszú sorát elviselnem.

Másodszor, a Fargo ötletéhez hasonlóan itt is igyekeztek húzóneveket bevonzani a stábba. Donald Sutherland lett az öreg Getty, a menye pedig a kétszeres Oscar-díjas Hilary Swank, akinek elég rég volt kiemelésre érdemes munkája. De ez elmondható az egykori CIA ügynök szerepében feltűnő Brendan Fraserről is, aki szintén látott már szebb napokat is. Mindhárman hozták a kötelezőket, Sutherland karaktere olyan volt, hogy lehetett is benne alkotni. Azért Fraser arcán látni, mennyire elment az idő… ha eszembe jut a Múmia… mintha másik ember lenne, pedig csak nem öregedett szépen a színész.

A karakterek különben hálásak. Annyira extrém helyzetet teremtett magának és a családjának Getty, hogy bőven voltak itt drámák és különcségek. Azért nem semmi, amikor a nagyapa kamatra akar kölcsönadni a fiának, hogy kifizesse a váltságdíjat…

Nem mentek át a sorozat készítői mesevilágba, pont az adta a sorozat erejét, hogy ezek az emberek nagyon is ilyenek. Esendők, bűnösök, hibáznak. Még Paul, az elrabolt Getty sem egy ártatlan virágszál.

Nekem valahol azt üzente az egész sorozat, hogy a pénz és a tisztességes hírnevet leszámítva nincs nagy különbség a maffia és a milliárdosok között. Sőt, a Getty családon belül voltak olyan ügyek, amire a maffiózók is csak döbbenten húzták fel a szemöldökük.

Játszottak az idősíkokkal, több oldalról bemutatták az eseményeket, és igyekeztek filmes kalanddá is formálni. Voltak benne sikereik, de végig nem tartott ki a figyelmem.

Nekem kicsit hosszú volt, lassú. De mindezek mellett érdekes is, egyszer belefért megnézni.

 

Trust - 5/3,5 lassú, de érdekes. Szórakoztatóbbá igyekeztek tenni, de nem mindig sikeresen. Korhű.

https://www.youtube.com/watch?v=OM9h-llN4TY

Cop Mortem

Nyomozós, rendőrgyilkosos, alvilági.

Budapesten vészhelyzet van rendőri körökben: egy sorozatgyilkos a jelvényesek között szedi áldozatait. Hiába minden, nem tudnak az elkövető nyomára akadni. Az Interpol elérkezettnek látja az időt, hogy segédkezet nyújtson: a helyszínre küldik tévedhetetlen nyomozójuk, John Holdont. Ráadásként a férfi magyar származású, a rendőrtisztit is Budapesten végezte el. A kezdeti ellenérzések után a pestiek is felismerik, hogy John lehet az, aki megoldja velük az ügyet és elkezdenek összedolgozni. Még Holdon nem éppen rendhagyó módszereit is tolerálják. Így kötnek szövetséget az alvilági körökben is mozgó Apache-csal, és a történelemben is keresik a nyomokat Tiszai doktornő segítségével. A gyilkos nyaka körül egyre feszül a hurok, hogy végül egy árnyékember nyomaira is ráakadjanak.

Van olyan magyar akciófilm, amitől nem kaparom kínomban a falat? A Viszkis, talán, de annak rendes története is 215.jpgvan, és nem csak egy akciófilm. Korábban is akadtak próbálkozások, amelyek bár ne lettek volna. Ebbe a kategóriába illik a Cop Mortem, amire így utólag sajnálom az időt, amíg megnéztem.

A cím elsőre nem tűnt ijesztőnek. Benne van a lényeg – valaki rendőröket öl. Nekem teljesen érthető volt, minden magyarázat nélkül. Elég ismerős szavak úgy is, hogy nem magyarul vannak. A mai angolos körben nyilvánvaló a Cop, a Mortem meg az egyik legismertebb latin szó. Meglepne, ha sokaknak nehézséget okozna az értelmezése. Aztán a filmben is lett neki értelmezése, ami már elvette a kedvem. Kezdve azzal, hogy a szereplőknek el kellett magyarázni a jelentését, majd kitaláltak köré egy szektát. Akkor már röhejesnek éreztem.

De az akciójelenetek is ugyanezt az érzetet erősítették bennem. Röhejes. Egy olyan világban, ahol olyan akciófilmek születnek, mint a John Wick, a Bosszúállók, vagy sorozatot nézve az Into the Badlands, ez mégis micsoda? Rosszul kamerázott, alig látni valamit. Bár lehet, hogy azért az arcokat látjuk a konkrét verekedés helyett, mert annyira csak imitálják a harcot. És ahogy mindezt nyakon öntik John Japánból hozott harcművészetével és gyakorlataival…

John Holdon megér egy bekezdést. Mégis, micsoda mix ő? Nagykövet apa mellett mindenféle kultúrával találkozott, Japánba képezték harcossá például már gyerekként. Osztályelső a rendőrtiszti főiskolán, de aztán kimegy Angliába, mint ösztöndíjas joghallgató? Komolyan, tudtak volna ennél jobban képregényhőst faragni belőle? Ha belegondolok, szuperképessége nincs. Mondjuk, képes lenne olvasni a gondolatokat. Akkor totálisan mesefigura lenne, így sem sok hiányzik hozzá.

A színészeket sem fogom megdicsérni, noha impozáns a stáblista. Kamarás Iván, Gáti Oszkár, Anger Zsolt, Nagy Zsolt… de amit a filmen láttam? Túl van minden szereplő játszva, irritáltak a széles gesztusaik és a színpadon is túlzott affektálás. Mindegyiküktől sokkal jobbat láttam már filmen, de sorozatban is. Ez lehetett a rendezői instrukció? Mert nagyon nem jött be.

De a film bugyuta cselekménye se nyerte el a tetszésem. Nem lett izgalmas se, gyakran untam az egészet.

Nekem nagyon nem tetszett, még háttérfilmnek se tudom ajánlani. Túl sok a rossz benne.

 

Cop Mortem - 5/2 az akciójelenetek röhejesek, a színészek túljátszanak, a történet se izmos. Minek kellett?

https://www.youtube.com/watch?v=JliCqcfOeQQ

Idézzünk!

  • Ne aggódjon, hercegnő! Meg tudom menteni a betegét.
  • Tud Micah Stevensről?
  • Az egész kórház róla beszél. Úgy tűnik, sokan szeretik.
  • A három legjobb mellkas-sebésszel beszéltem, szerintük az operáció megölné.
  • Hentesekkel beszélt. Még egy sajtszeletelést sem bíznék rájuk.
  • Micah rendes, tisztességes ember, remek tanár, és imádja a gyerekeket. Több tisztesség van a kisujjában…
  • Tök mindegy. Az sem érdekel, ha ő Teréz anya. Szerintem az eset érdekes, vállalom.
  • Micah nem egy orvosi kísérlet! Ha úgy gondolja, nincs esélye…
  • Nos, az esélyei szarok, de a kezemben nem nullák. Százalékot nem tudok ugyan mondani. Úgy értem, mindig csak egy tipp, amit bemosakszáskor mondunk, ugye? Ez mindig művészet és tudomány egyensúlya. És szerencsére én Rembrandt vagyok. (The Resident)

 

  • Ha már vállalom ezt az utat, nem akarok meghalni menet közben.
  • Megtudhatnánk, mire allergiás?
  • Macska, kagyló, ukrán nők. (Quantico)

 

  • Mr Rhodes. Uram, szolgálatára, uram!
  • Jó! Hadd mondjam el, hogy mi kell!
  • Nem állok a szolgálatodra, Chuck. Csak idéztem a Hamiltonból. (Billions)

 

  • Miért van Cameron dédnagyapja egy képen a gazdag fickókkal, és miért akarja a Rejtélyes Nő újraalkotni az egészet? Dina?
  • Igen?
  • Azok az emberek könyörtelen, sötét lelkek voltak, mint a Rejtélyes Nő.
  • Cameron dédnagyapja bűvész volt, nem Voldemort. (Deception)

Arrow

6. évad

Harcos, álruhában várost védős, közben családot összetartós.

Oliver hazatért a szigetről, de Prometheus egy szerettét el tudta pusztítani: a gyermeke anyját. Így William most Oliver felelőssége lesz, akinek egyszerre kell apának lennie az anyja helyett is, miközben a kihagyott éveket is pótolnia kell. Felicity rengeteget segít benne, de Oliver kénytelen szembenézni azzal, hogy a fiának mire van flat_800x800_070_f_u2.jpgszüksége: rá, biztonságra. Így csak polgármester akar lenni, az Íjász csuklyáját átadja Johnnak. Aki egy sérülést rejteget, ami veszélybe is sodorhatja a csapatot. Akik Laurel másvilági lényét igyekeznek elkapni. De feltűnik egy új, könyörtelen játékos is, és Oliver visszatér az éjszakába. De úgy tűnik, ezúttal nem győzhet. Diaz megvásárolta a várost, és minden fronton Oliverre tör.

Már a hatodik évad? Durva. Az elején nem gondoltam volna, hogy eddig tudják húzni. De, itt tartunk, és jövőre jön a hetes etap is. Reméljük, az javulást tud majd felmutatni, mert ennél az évadnál kaptunk már bőven jobbat is.

Már nincsenek flashback történetek, de ez fájt a legkevésbé. Bőven sok volt 5 éven át lekövetni, mit művelt a múltban Oliver – zavaros is lett a végére. Ez egy új kezdet lehetett volna a sorozatnak, amivel bár jobban tudtak volna élni!

Mert a történet annyira ugyanazokat az ötleteket variálja, hogy hiába szerettem sokáig ezt a sztorit, mostanra ezekbe beleuntam. Gonosz karakter: buktassuk meg Olivert! Tuti, hogy megpróbálja leleplezni vagy megölni. Oliver dolgai túl jól mennek? Tuti, hogy előtör belőle a magányos farkas, aki mindenkit elmar maga mellől, aztán amikor rájön a hibáira, nem győz bocsánatot kérni és vezekelni. Itt is ezek voltak.

Engem zavar az is, mennyire hatalmas már az állandó stáb. Egyszerűen nem mernek kiírni karaktereket, vagy ha mégis, a több dimenzió miatt bármikor beköszönhet újra, csak kicsit más személyiséggel, mint tették Laurel esetében most.

Ami nagyon zavart idén: Quentin. Ahogy végig próbálta megmenteni a nőt, és tucatszor hagyta magát becsapni… mint apa, aki bármit megtenne a lányáért, ok. De amikor minden harmadik részben ugyanez a dráma megy le? Sok!

Az ellenfél nem rossz, de Prometheus tavaly minden téren jobb volt. Vele valahol együtt is tudtam érezni, és működött, hogy ő Oliver alteregója volt, csak ő nem a jó, hanem a rossz irányba haladt a válaszúton. De most Diaz… könyörtelen, ez rendben. De hogy egyszerre egy megszállott őrült és egy tervező zseni, ezt nehezen vette be a gyomrom.

Az akciók terén nálam még mindig ez a sorozat a legerősebb a sorozat univerzumukban. Az Arrow még mindig béna CGI párti, a legendák komolytalanok és Supergirl… de az univerzum legnagyobb csalódásáról idén majd később mesélek, lassan vége az évadnak a szuperlány történetével is. Itt korrekt harcok vannak, ha zavarónak is találom már az igazságosztók kosztümjeit. Néha azokon nagyobb a hangsúly, mint a koreográfián.

Színész sincs, akit ki tudnék emelni. Durva, de az általam utált Katie Cassidy az, akinek jól állt ez a gonoszabb én, így még szinte el is tudtam viselni.

Aminek örültem: Roy és Thea idillje. Nekik ez már kijárt.

De összességében csalódás az évad, kifulladt. Sokkal jobb volt ez korábban.

 

Arrow - 5/3,5 a történet gyengébb, ismétli önmagát, és már túl sok a karakter, hiába szűkítenek néha.

https://www.youtube.com/watch?v=lOLK8-bzIbY

Floridai álom

Családos, ügyködős, gyerekkoros.

Moonee Floridában él az anyjával, tulajdonképpen a Disney World mögött. De ő még soha nem volt ott – ők nem turisták. Egy csóró, csonka család, akik ügyeskedve igyekeznek túlélni. Egy motelben laknak, és minden hónapban megy a küzdelem, hogy meglegyen a lakbérre való. Moonee azonban nem fogja még fel, mennyire máshogy él ő, mint a gyerekek, akik ide látogatnak. Megvannak a maga barátai és játékai, és abban is a mókát látja, ahogy az anyjával olcsó parfümöket sóznak rá a turistákra, vagy éppen fagyira kéreget. Még azt sem érti meg, amikor az anyja a túlélésért magát kezdi el árulni. Neki ő az anyja, akit feltétel nélkül szeret. De egy napon kidurrannak az álom illúziói.florida2_focuspoint_926x504.jpg

Legszívesebben feltenném a kérdést: miért? Azzal reklámozzák, hogy ezt látva az ember újra gyerek akar lenni? Megnézték ők ezt a filmet? Mi irigylésre méltó van abban, ha valaki annyira szegény, hogy egy fagyira se telik? Csak azért, mert Moonee még annyira kicsi, hogy erősebb az álomvilága, mint a valóság? Annál keserűbb az ébredés. Nekem eszembe nem jutott volna azzal reklámozni, hogy a gyerekkort beidézi.

Rengeteg jó kritikát kapott, és nem tudom teljesen átérezni, miért. Nekem több helyen is fájt ez a film. Én a drámát jobban kiéreztem belőle, mint a komikus elemeket. Meg, amit viccnek szántak, én azon inkább szánakoztam. Szomorú, ha egy gyereknek az lesz a játék, hogy elhagyatott házakban őrjöng. Szomorú, ahogy a kilakoltatás réme folyamatosan ott van a fejük felett – mert anya nem megy el dolgozni, ügyeskedni próbál.

Amit én tudtam értékelni benne, az a szociológiai tanulmány. A szegénység kultúrájáról tanultam, de sokkal jobban átadja az egészet, ahogy itt megmutatják. Ítélkezés nélkül, gyerek szemszögből. Befogadható, de megvannak benne az élek is, a negatívumok.

Érdekes téma lenne az is, milyen kapcsolatok vannak a szereplők között. A feltétlen szeretet, az összetartás, amit a szegénység még erősít is. Mintha azzal, hogy másuk nincs, csak a másik, még erősebben kapaszkodnának össze. És mégsem rózsaszín mese, Halley hibázik, nem is keveset, anyaként is.

A mellékszereplők között is komplex jellemek vannak, és kapcsolati hálózatok. Kiemelkedik, egyfajta mindent összekötő elemként a hotel gondnoka. Bobby titokzatos alakként indul, de szép lassan, elejtett mondatokból kirakható az ő története is, amiben szintén van hiba és tragédia. Elsőre mogorva, kellemetlenkedő alak, de aztán meglátni mögötte a szeretetet és gondoskodást. Mintha mindazt, amit a családjának nem tud megadni, a lakóinak próbálná biztosítani, ha ez néha idegesítő módon is nyilvánul meg. Willem Dafoe ráérzett a karakterre, és még az arcberendezése is olyan, hogy valósággal rászabták Bobby szerepét.

A gyerekek. Új abban a film, ahogy ábrázolja őket. Amiket tetet, mondat velük. Nem lehetett semmi egy instruálni, betanítani őket.

Van mondandója, jó színészi játékok vannak benne, és mégis, nekem nem fog a meghatározó filmjeim közé tartozni. Jobban ki tudtam érezni belőle a negatívumokat, mint amik tetszettek. Nem komor, de engem lehangolt, hogy vannak, akik önként így élnek.

Egyszer érdekes, de nekem ennyi bőven elég is volt belőle.

 

Floridai álom - 5/3,5 kritika nagyon szerette, én nagyon próbálom megérteni, miért. A varázst nem lelem.

https://www.youtube.com/watch?v=22i8H9sy5eg

Várható heti megjelenések

A héten mozikba küldik:

- A bosszú

- A naplemente ragyogása

- Jurassic World: Bukott birodalom

- Ocean's 8. Az évszázad átverése

- Vigyázz, kész, morc!

Kettőt azonnal ki is emelik. Az új Jurassic World minden bizonnyal nagyon látványos lesz, és ha történetben nem is érhet fel az eredeti Spielberg filmhez, nyári popcorn mozinak tuti tökéletes. A másik Danny Ocean húgának rablós sztorija, aki egyenesen Sandra Bullock lesz. Arra a filmre nagyon kíváncsi vagyok, csak remélni merem, hogy nem rontja el az Ocean's sorozat élményt, ami az egyik kedvenc heist movie-m. Most még bizakodom.

DVD-n a polcra kerülhet:

- Aurora Borealis

- Nincs kiszállás - The Commuter

- Három óriásplakát Ebbing határában

Az utolsó kettőt nagyon bírtam, aki még nem látta, tudom ajánlani.

Nürnberg

Bíróságos, háborús bűnös, ítéletes.

A II. világháború véget ért, és már kiderült a náci rendszer minden bűne. Mit tegyenek a bűnösökkel, akik fogságba estek? Van, aki legszívesebben felakasztaná vagy agyonlőné mindet. De az angolok és amerikaiak úgy vélik, akkor nem lennének jobbak, mint a nácik voltak. Ők emberként kezelik őket, tárgyalásuk lesz, élhetnek a jogaikkal. A felsőbíró, Robert H. Jackson lesz felkérve, hogy vezesse a vádat. Neki kell biztosítania a nurnberg.jpgtörvényességet. Robert Németországba utazik, kiválasztja a csapatát, a vádlottakat és a helyszínt. Nürnberg, ahol háborús bűnökért kell felelnie a válogatott náci vezetőknek. Köztük ott van Göring is, a legnagyobb fogás. A bíróságon hamar nyilvánvalóvá válik, mi Göring taktikája, hogyan akar a németekhez szólni, és az elvek embere lenni. Akaratok csapnak össze a bíróságon.

Tévéfilm, nem is titkolja, nem is akar más lenni. De az igényes fajta, ami a műfajra fogékony nézőknek hamar át fog jönni. És mi is a műfaj?

Leginkább egy mixnek tudnám felfogni ezt a filmet. Egyrészt, tárgyalótermi dráma. Felépítik a vádat, de láthatjuk a védelem taktikáját is. Érdekes maga a bíróság is, amit a részt vevő nemzetek szokásaiból raktak össze. A fura esküdtszéket még emésztenem is kell. De ez történelmi film is, ami a tényanyagot szűrve szembesít a II. világháború bűneivel, és valamennyire rá tud világítani arra is, hogyan alakult ki az a fanatizmus, ami milliókat küldött gázkamrába és fiatal fiúkat a frontra. Karakterdráma is. Robert az elején kifejezetten halálos ítélet ellenes. Aztán szembesül a tényekkel, és alakul a gondolkodása. Egy nagyon kis romantikát is becsempésztek a filmbe, bár erre nem tudom, mi szükség volt.

Lehetne vizsgálni azt is, mennyire valósághű a film. Nem kell azon meglepődni, hogy nem 100% az eredmény. Alapvetően egy tévéfilmről van szó, ami nem dokumentálni, hanem a történelmi tényekre alapozva szórakoztatni akar. Ezért még a bíróságon történteken is faragtak kissé, hogy az ívek és eszmék jobban kijöjjenek. A hősök még inkább azok maradhassanak, míg a bűnösök sötétsége is erőteljesebb.

Ha már itt tartunk, a színészek küllemével is csaltak. Kicsit nézegettem, hogy néztek ki a náci tisztek és bírók, ügyészek igaziból. Alapvetően az figyelhető meg, hogy az amerikaiak, angolok szebbek, mint az életben. A nácik többsége viszont rondább. Jó, nem ez a lényeg, de akkor is, ez egy eszköz, mellyel teremtik a hőst és aláássák már a külsővel a gonoszt.

De ami fontosabb, a filmből is szépen visszaköszön a felelősség kérdése. Nagyon eltalált benne az idézet, amit a záróbeszédben mondtak el. De az is telitalálat volt, amikor az egyik vádlott felteszi a kérdést, hogy nem kellene-e Hitlernek is itt lennie velük, vállalni a felelősséget. Helyette gyáván megfutamodott.

Érzelmileg akadnak benne bőven csúcspontok. Az én leg pontom a filmvetítés a tárgyaló teremben. Amikor durván mindenki képébe vágják, hogy ezt tettétek, meg lehet nézni! Hiába hallja az ember, hiába ismerjük a tényeket, látni is, sokkal erőteljesebb.

Amit nem értek, az a beleerőszakolt szerelmi szál Robert és az asszisztense között. Nem is merték túlzásba vinni, nem illik a témához, de egyáltalán minek kellett bele?

Christopher Plummer volt benne a kedvencem, a film érdekes, egyszer jó volt megnézni.

 

Nürnberg - 5/4 tárgyalótermi, háborús, nagy nevekkel. Régimódi, de hatásos. Az a videó… hidegrázós.

https://www.youtube.com/watch?v=Q5E-5D13PIE

Gotham

4. évad

Nyomozós, bűn világát épülős, ármányos.

Pingvin átvette a város irányítását, a rendőrségnek is úgy kell ugrálni, ahogy ő akarja. Jim Gordon nem bír ebbe beletörődni, és ahhoz fordul segítségért, akivel szintén harcolt, de aki tisztességes gonosz volt: Falcone. Aki már nem akar Gotham ura lenni. A lánya, Sophia viszont felfigyel a nyomozóra. Segítséget ígér, és titkon kapcsolatba is lépnek. Míg Sophia Pingvin közelébe férkőzik, a Malac nevű gonosztevő rendőrökre vadászik. Bruce életébe Ra’s al Ghul lép be, aki a fiúból az örökösét kívánja kinevelni. Elő is idézi azt a válságot, ami kiforgatja magából a Wayne fiút. Ed visszatér a hibernációból, de elvesztette az éles elméjét. Lee mellett köt ki, akibe lassan bele is szeret, és egy új alvilág építésébe fognak. A színfalak mögött pedig készülődik Jerome Valeska egy tébolyult nevetést hozva a városba…hqdefault.jpg

A legerősebb képregény sorozat, amit idén eddig láttam? A Gotham negyedik évada. Igaz, még vissza van a Jessica Jones és a Punisher, de a Gotham idén nagyon feladta a leckét. Ritka, hogy egy sorozat a végére sokkal jobb, mint az elején, de itt fellépett ez a fehér holló, és remélem, marad is az utolsó, ötödik évadra is!

Mi tetszett ebben az évadban? Pontokba is tudom szedni.

1: a cselekmény. Még erőteljesebb az a vonulat, hogy a Gotham a rosszakról szól elsősorban, és ez piszkosul jól áll neki. Fordulatos, izgalmas, minden részre rápakolnak még egyet. Annyi jól felépített történetszála van, hogy még azt is megengedhették maguknak, hogy az egyik főszereplőt egyik részről a másikra kiírják. Működött, jött új és lendületes rész. Már ott tartanak, hogy biztonsággal kezelik a szereplőik tömegét, és rafináltan váltogatják köztük a fókuszt.

2: a gonosz karakterek. Árnyaltak, összetettek, van jelenük, múltjuk és jövőjük. Már sokan itt vannak, akik az ismert Batman ellenfelek: Mr. Fagy, Poison Ivy, Macskanő, Pingvin, Rébusz, megismertük az Árnyak Ligáját, és még sorolhatnám. Sőt, itt van az is, aki a legfőbb nemezis és a legnagyobb karakter az egészben: végre itt van Joker, ha még nem is ezt a nevet használja! (De ki más lenne, ha nem ő?) Nagyon bírom, hogy ők nem papírmasé gonosztevőt. Sokaknak még szimpatikus vonásaik, szerethető dolgaik is vannak. Lelkileg összetettek, honnan jutottak hova és miért. Tragikumok van – a jófiúk negyed annyira sem érdekesek, mint ők.

3: a látvány. Ez a sorozat nem néz ki gagyin. Természetesen nem tud olyanokat, mint az új Bosszúállók, de tévés szinten nagyon korrekt, amit kaptunk. Hangulatos, látványos, és nem csak az akciók, de minden körítés is jól kitalált, kidolgozott, látványos.

4: casting. Nem a jóké. A gonoszokat viszont nagyon eltalálták. Rengeteg a sorozatos ismerős, idén remek volt a Teen Wolf Allisona. De a nagy kedvenc a Shameless Ian-e. Mondjuk, az őrült maszk jobb a fehérnél, de alakul ez még…

Ha a negatívumokat nézem, mindenképpen Jim Gordon kerül az első helyre. Messze nem az a fehér lovag, akit a filmekből ismerünk. És nem erős a színész sem, aki játssza. McKenzie nem egyszer elveszettnek is tűnik a többiek között. Miközben Mazouz belenő a köpenybe, ő fogy.

Nagyon tetszett, ígéretes a felállt status quo is! Alig várom az 5. évadot!

 

Gotham - 5/4,5 még mindig Gordon a gyengepont. A gonoszak remekek, a történetek izgalmasak. Ütős.

https://www.youtube.com/watch?v=lp_bsz_4e3U

süti beállítások módosítása
Mobil