Minden napra egy film

Minden napra egy film

'75 nyara

2020. október 26. - BBerni86

Szünidős, hippi szülőket elviselő, gyerekkori.

Jeff 14 éves kamasz, Ausztráliában. Az életét Spielberg és a Cápa változtatta meg, és adott neki hobbit. A filmezés lett a mindene, és kis kamerájával kisfilmeket forgat, rögzíti a családdal megeső dolgokat is, hogy egyszer majd összevágja és filmmé alakítsa. Az ő szülei két másik párral vannak szoros barátságban, így a 75_nyara.jpggyerekeik is barátok. Az egyikük Jeff filmjeinek állandó sztárja, aki bármilyen életveszélyes ötletet megcsinál. Ezen a nyáron például megnyújtják Jeff anyjának menyasszonyi ruhájában. Egy másik a plátói szerelme, aki legszívesebben elmenekülne innen, és már töri is a fejét a szökésen. A szüleik magukkal vannak elfoglalva, így nem veszik észre, hogy Jeff nővére a tinik lotyója lett, vagy akár Jeffék életveszélyes filmjeit. Amikor azonban egy félresikerült swinger est miatt összevesznek, rájönnek, hogy elhanyagolták a gyerekeket. Ezen javítani akarnak, de abban sincs köszönet.

A humor attól szép, hogy sokféle. Ami az egyik embernek vicces, a másiknak lehet, hogy nagyon nem az. Azért, ha egy filmen ott van, hogy komédia, a fülszövegből és a címből lemérhető, milyen típusú poénokra lehet számítani.

Ilyen téren a ’75 nyara megvezetett. Valami hagyományosabb családi komédiát vártam – a Disney filmeknél erősebb, felnőttebb poénokkal, de semmiképpen sem egy ilyen dramedy, ironikus és kicsavart valamit. Már-már abszurd helyenként, és nem akarom elhinni, hogy ilyenek voltak Ausztráliában a 70-es évek. Ha meg tényleg ilyenek voltak, akkor csak örülök, hogy nem ott és akkor éltem.

Túl sok cselekményelem van benne, ami inkább felháborít, mint szórakoztat. Semmi vicceset nem tudok találni abban, hogy egy nyomorult bálna a partra veti magát, megdöglik és turistalátványosság lesz belőle. Amikor meg elkezd szaglani, képesek felrobbantani. (Legalább annyira sajnáltam, mint a The Boys bálnáját. Bár, azt jobban. Az még élt is, ezt már csak elpusztult állapotban mutatták.) De nem ez a legalja. Most komolyan, a tini lány ajtaja előtt kilométeres sor áll, mert bárkit orálisan kielégít? A szülők óvszert adnak a 14 éves fiúknak, és még szobára is küldik a szintén 14 éves kislánnyal? Az én humoromtól ezek nagyon távol állnak.

Rühelltem, hogy micsoda állatkínzások vannak ebben a filmben. A bálna legalább már nem élt, de van itt egy szerencsétlen teknős, akit kínoznak az egész filmben. Egy kutya, akit vagy 10 éve igyekeznek megölni. Tudom, nálam is van valami bekattanás, hogy az állatokat jobban sajnálom, mint az embereket, de ezeknek a szerencsétleneknek esélyük sincs megvédeni magukat. Amit azzal a kiskutyával csinálnak… Az állatvédők nem tiltakoztak e film ellen? Lehetett volna.

Ami tökéletesen lejött, hogy a család normális tagjai szökésen törik a fejüket, mert ez kibírhatatlan. A szülőktől kezdve a gyerekeikig majdnem mindenkinek van valami elmebaja. Állatkínzók, modern hippik, felelőtlenek. Tudom, hogy komédia, de engem egyre jobban felhúzott ez az egész. Nem is értettem, a narrátor miért pozitív hangon zárt. Annyira nem is volt szörnyű, mint amilyennek tűnt. Nekem az volt.

A másik, amit nem értek, a szereposztás. Jó, már senkit nem mondanék sztárnak, de azért vannak itt nevek. Guy Pearce és Radha Mitchell ennél igényesebben szoktak szerepet választani, és kétlem, hogy Kylie Minogue életéből hiányzott a swinger anyuka szerepe. Ha azt veszem, hogy mindenki mennyire kiábrándító, akkor bejött, mert az teljesen átjött nekem, hogy mennyire sajátosan elmebeteg szinte minden karakter.

Mélységesen csalódtam ebben a filmben, és még mindig nem értem, mire volt ez jó. Életkép? Remélem, nem. Komédia? Nekem nagyon nem.

 

'75 nyara - 5/1,5 ez komédia akart lenni? Ahhoz képest szenvedtem vele, és utáltam a poénjait. Nagyon.

https://www.youtube.com/watch?v=fTiuLJ9wa5I

A bejegyzés trackback címe:

https://mindennapmozi.blog.hu/api/trackback/id/tr6316258944

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása