Minden napra egy film

Minden napra egy film

Fülemre való

2021. szeptember 23. - BBerni86

Megint jön a Mátrix őrület?

Azért drukkolok, hogy jó filmet kapjunk.

Addig is, az egyik legismertebb Mátrix zene...

Into the Night

2. évad

Katasztrófát túlélni próbáló, zárt, katonákkal összetűző.

 

A túlélők otthonra leltek a bunkerben, közel 40 NATO katona és pár tisztviselő mellett. Egyeseknek komolyabb haszna van: Horst a rádión amerikai és orosz tudósokkal tartva a kapcsolatot az ellenszert keresi a halálos sugárzásra. A mérnök Jakub is talál munkát magának. A feszültség azonban egyre nő into_the_night2.jpgaz élelmiszer véges volta miatt, amit fokoz, hogy egy konyhai balesetet hárítani próbáló Ines az ételük nagyját tönkreteszi. Ki kell merészkedniük és valahonnan víz által védett magokat hozni, hogy beindíthassák a mezőgazdaságot. Egy becsapódó ajtó személyes tragédiát okoz, és az emberek még jobban egymásba kapaszkodnak, vagy éppen egymásnak esnek. Barátságok és szerelmek mellett halálos ellentétek is éleződnek.

 

A történet kicsit később vette fel a fonalat, mint ahol az első évad elköszönt. Pontosan nem derül ki, mennyi idő telt el, szerintem pár hét, esetleg 2-3 hónap. Már kialakult egy rendszer, de egyre gyűlnek a feszültségek is.

 

A sorozat okosan építkezik. A személyes ellentéteket kezdi el kibontani, amelyek egy részét az összezártság is okozza. Elég egy ember, akinek van valami előítélete vagy sérelme, és az egy hullámot elindítva generálja a katasztrófákat. Valaki kicsit jobban kiáll magáért, és a kis bosszú tragédiába torkollik. Egy sértett érzelem és addig szorosan együtt dolgozó, egymásnak fontos emberek már szóba sem állnak. Nagyon gyorsan fajul minden vita a halálosig.

 

Erre ráépül egy társadalmi konfliktus: a katonák és a civilek között. Mindkét oldalról azt látni, hogy más értékrend szerint ítéli meg a másikat. Pl. a katonák. Ha egy civil egy katona halálát okozza, követelik, hogy szemet szemért elv alapján megtorlás történjen. Amikor elvadulnak, már mindenkit képesek lennének kivégezni. Bezzeg, az általuk okozott halált eltussolnák. Ugyanakkor a civilek rendbontók, lazán kezelik a szabályokat és nem halálosak, de értem, miért idegesítő nem egy személy onnan a katonáknak.

 

Végül, megint a világ is fellép ellenségként. A katasztrófa az, hogy hiába ismerik ezt fel, látják a veszélyeket, és mégsem képesek félretenni a személyes problémákat, hogy mindenki életben maradhasson a nagyobb ellenséggel szemben.

 

A drámák, az emberi és egyéb konfliktusok, katasztrófák mozgásban tartják a sorozatot. Még mindig vannak múltbeli flashback elemek, most is adnak pluszt, bár már kevésbé. Izgalmas, érdekes, jól meg lett írva. Az külön pontot is ér, hogy az írók nem mentik a szereplőket végtelenségig. Itt halnak, nincs biztonságban senki. Azért van egy-egy olyan szereplő, akinek a halála meglepne, de ebben az évadban is halt olyan, akinek a végére nem számítottam.

 

Nőtt a látványkeret is, ha továbbra sem az akció adja el a sorozatot. A bunkerben több a helyiség, a katonák és fegyverek miatt direktebb a fenyegetés is. Most is tartják az éjszakai jeleneteket, és a bunkerben nincs természetes fény. Rá is játszanak egy-egy jelenetben, mint amikor az éjjellátó szemüveg segítségével menekülnek át a vaksötétben a katonák elől.

 

A szereplők alapvetően jellemben nem változnak. A gyenge, befolyásolható alakot most is kihasználja az erősebb. A harcos akkor is az marad, ha egy tragédia összetöri a szívét. Legfeljebb abban volt némi változás, hogy egyes karakterek között szerelmi szálat is behoztak, de szerencsére nem mennek el romantikus irányba, nincs szentimentális vagy szenvedélyes betoldás benne.

 

A folytatás is érdekes lesz: a végén felbukkanó törökök kapnak saját spin-offot.

 

 

Into the Night – 5/4 továbbra is érdekes és értékelem benne azt is, hogy mernek fontos szereplőket is ölni.

https://www.youtube.com/watch?v=Jk_wbohmEe4

 

Idézzünk!

Feltűnt már, mennyire idealizálják az emberek az alázatot? Ironikus, mivel a hatalom az, ami képes megváltoztatni a világot. (Legends of Tomorrow)

 

Kell, hogy hiányozzanak emberek. Ha nincs szomorúságunk, akkor nincs örömünk sem. (Új múlt)

 

Már nem hiszek abban, hogy létezik a tökéletes Amerika. Szerintem jobb, ha megbecsüljük, ami van. és igyekszünk azt jobbá tenni. (Miracle Workers)

 

(A kalapácsot biztosítják, és hamarosan érkezik érte Thor szőke sörénnyel… Coulson odáig van érte, Fury meg kiakad.)

  • Ha valami ilyen erős eltűnik, valaki mindig keresi. Csak reménykedhetünk, hogy szövetséges legyen.
  • Szóval, mi legyen?
  • Mint mindig. Reméljük a legjobbakat, készülünk a legrosszabbra.
  • Elkapták egy emberünket! Riadó!
  • Azt hiszem, most jön a java. Coulson, beszéljen!
  • Behatoló. Több ügynököt elkapott, és… Hű. Látom a betolakodót. Kaukázusi férfi, a húszas évei közepén. Nagyon szép haja van.
  • Tessék?
  • A leírásom pontos. Uram, gyönyörű. (What if)

 

(Amikor a munkatársad azért altat el, hogy aztán a frászt hozza rád.)

  • Ne már, te sátánfattya!
  • Inkább uralkodok a pokolban, mint szolgálok a mennyben. (Archer)

 

  • Nem kellett volna elutaznom. Itt kellett volna meghalnom. Úgy maradtam életben, hogy öngyilkos akartam lenni.
  • Tragikus, de ironikus is. Beleillenél egy lengyel regénybe. (Into the Night)

 

(A hóviharban éhező kisvárosaik átértelmezik a felebarátaik szeretetét, és az egyetlen erkölcs mellett kitartó a bandita Benny lesz.)

  • Éhen fogunk halni!
  • Nyugi, Martha! Kicsit túlzásba estél, nem? Senki nem fog meghalni.
  • (William összeesik, amint kimondta.) Meghalt.
  • Valljuk be, elég vicces volt az időzítés.
  • Szegény William. Fiatal és erős volt. És ízletes.
  • Pazarlás lenne eltemetni. Gondoljunk a húsra és a finom vérre!
  • Arról beszéltek, amire gondolok?
  • Meg akarjuk enni.
  • Én is erre tippeltem. Nem eszünk emberhúst! Nem vagyok erkölcscsősz, de ha az atya itt lenne, előadna egy nyálas, de felemelő monológot arról, hogy helyesen kell cselekednünk!
  • Az atya nincs itt és éhes vagyok.
  • Ennyi? Már azzal is megbékélünk, hogy kannibálok leszünk?
  • Aha.
  • Nekem megfelel.
  • Tüzet rakok! (Miracle Workers)

 

Sylvanék, ahogy a bárók mind, a száraz részen élnek. Védőgátakkal veszik körül magukat. Így a víz a környező területeket önti el. Úgy maradnak a felszínen, hogy másokat a víz alá nyomnak. Azt mondják, a Titanic túlélői a gazdagok és a patkányok voltak. Ezek gazdag patkányok. (Új múlt)

 

Egyesek arra születtek, hogy eltemessék őket. (Mindig az ördöggel)

Mindig az ördöggel

Megszállottas, bűnökbe keveredő, vidéki, sötét.mindig_az_ordoggel.jpg

Willard világháborús veterán, aki túl sok szörnyűséget látott a csendes-óceáni fronton. Hazatérve egy pincérlányon akad meg a szeme, és hamarosan már egy új vidéken gazdálkodik és alapít a nővel családot. Még kiskamasz a fiuk, amikor Charlotte komolyan megbetegszik és Willard elmélyén eluralkodik a vallási őrület. Egy imarönköt állít fel, megszállottan imádkozik a fiával és áldozatot is mutat be. A rák ellen az ima azonban nem elég, és a megárvuló Arvin a nagyanyjához kerül, aki már nevel egy árvát. Lenora egy megbolondult prédikátor árvája, aki azt hitte, fel tudja támasztani a holtakat és a feleségén igyekezett tesztelni az elméletét. A felnövő Arvin újabb borzalmakkal szembesül majd: a fiatal prédikátorral és bűnös hajlamaival vagy a fényképező párossal és halálos gyűjteményükkel.

Donald Ray Pollock brutális regényt írt a II. VH utáni és a vietnámi háború időszakának Amerikájáról. A Mindig az ördöggel kegyetlen, de jó regény, nem egy jelenete égett bele az agyamba. A Netflix filmesítette, és egy nagyon eltalált feldolgozás a végeredmény.

A sikeres adaptáció már abból is feltűnik, hogy a szerző is része maradt a munkafolyamatnak. Pollock a történet narrátora lett, ha nem is ő dolgozta forgatókönyvvé a regényét. Jó munkát végeztek ilyen téren: lineáris történetté és egymás mellé tették a szereplők történeteit, miközben minden lényeges elemet megtartottak. A regényhez képest a brutalitásból visszavettek, de talán nem is fog senkinek hiányozni, hogy Bill Skarsgard viking szinten álljon neki egy fának áldozni, vagy Robert Pattinson kamaszlányokat rontson meg.

Annyi szereplő, cselekmény van, hogy a film csak sodor előre, miközben a szereplőket elkezdi egyfelé terelni. A maga módján izgalmasan, bár nem ez a jó szó. Pszichésen megkapó, hogy hányféle őrület születik meg és hogyan tart az átlagember is az ördöggel, ha ennek nincs is tudatában. Gyarló emberek sora van itt, talán csak Arvin tud valamennyire hős lenni, bár erkölcsileg nála is merülnek fel kérdések. Hiszen attól, hogy jogosan torolja meg a mostohahúgával történteket, még gyilkossá lesz. A többiekhez képest azonban kifejezetten normális tud maradni.

A sötétség filmje ez, körkép a bűnös vidékről. Itt annak van húzása, hogy milyen rettenet történhet még meg a cselekményben. Nem elég a szereplőket folyamatosan sújtó katasztrófák, még szerencsétlenek is tudnak lenni mellette. Pl. az egyik öngyilkos akar lenni akasztás által, de meggondolja magát – csak megcsúszik a lába és akaratán kívül felakasztja magát. Bumm. A barbár emberek, az a sok rossz. Csodálom is, hogy nem lettem depressziós a film végére.

Látványra is korrekten összehozták. Nem horror környezet, nem a látvánnyal borzasztanak, de hangulatteremtő ereje van a környezetnek, a díszletnek és a környezetnek is. Látszik belőle, hogy nem mai világban játszódik, de modern kor.

A szereposztás meg szinte mozis. Bill Skarsgard nagyon belekerült a pszichopata szerepkörbe, és most is jól állt neki az őrület. Nem egyszer eszembe jutottak a Stephen King történetekben játszott szerepei. Tom Holland a maga részében főszereplő, és ahogy fentebb emlegettem, övé a leginkább pozitív és életképes szereplő. Robert Pattinson nálam nagyon alacsony polcon ül, de itt ő is többet mutatott a külsejénél. Jól kombinálta a prédikátor szerepében a megnyerő és az alávaló vonásokat. Sebastian Stan, Jason Clarke, Harry Melling a férfiak részéről mind ismertek. A női szerepek a halványabbak, de még itt is olyan nevek vannak, mint Mia Wasikowska vagy Haley Bennett. Sok mindent tettek bele a színészei is a filmbe és róluk is lehet emlékezni rá.

Érdekes, hogy a kritikákban a sötétsége van negatívként kiemelve. Én meg úgy éreztem, hogy sokkal fogyaszthatóbb és kevésbé sötét, mint a regény volt.

 

Mindig az ördöggel – 5/4,5 sztárparádé erős alakításokkal, egy olyan történetben, amitől borzong/borzad a néző.

https://www.youtube.com/watch?v=dTZpGyjwNds

5 film, amit látnod kell

Kísértetházak

Egyszer olvastam arról, hogy a horrorok rémei visszatükrözik, hogy a kor emberei éppen mitől félnek, milyen kérdések foglalkoztatják az emberiséget. A halandóság és a másvilág visszatérő téma, így nem meglepő, hogy a kísértetházak is vissza-visszatérnek a vászonra.

f1_157.jpgKlasszikus kísértetházas regény volt A Hill House szelleme Shirley Jacksontól. Már a sokadik feldolgozáson van túl: A ház hideg szíve 1963-ból, ami leginkább követi a regényt. Egy családi titok, egy szellemjárta ház, és ahogy le lehet állítani a borzalmakat. Az 1999-es Átokban mai korba helyezték a történetet, és egy pszichológus kísérleteit követhettük, aki inszomniás betegeket vitt a kísértetházba. A ház pedig elkezdte gyilkolni őket. A Netflix 2018-ban készítette el a legutóbbi verziót, ami a személyes kedvencem: A Hill-ház szelleme. 10 részes sorozat, ami tulajdonképpen a Jackson-történet előzménye. Egy boldog család beköltözött, majd elmenekültek onnan, de már a családanya nélkül. A gyerekek felnőttek, és ott a seb az életükben, a ház, amit feledni akarnak. De a gyógyulásért vissza kell térni, a ház pedig várja őket, éhesen.

Az AHS sorozat sem véletlenül kísértetházas történettel indított. Egy ház, ahol a szellemed ottragad, ha vagyf2_155.jpg olyan szerencsétlen, hogy ott halsz meg. Egy beköltöző család, akik nem sejtik, milyen lények lesnek rájuk és terveznek velük. Évtizedek horrora van köröttük, és a sok történet lassan felszínre kerül. Ahogy belegondolok, két olyan évada volt a sorozatnak, ami nem szállt el és romlott el a végére. A nyitány, a Murder House az egyik, és a latex ruhára már soha nem nézünk úgy, mint előtte.

f3_150.jpg2001-ben a Más világ adott egy csavart a megszokott kísértetházas történeteknek. A világháború után egy anya két gyermekét nevelné a vidéki házukban, míg várja a férjét haza. A gyerekek azonban fényérzékenyek, így különleges szabályok szerint élnek. Ahogy az ajtókat nyitják-csukják. Ám a házban megjelenik még valaki, az ajtók nyitódnak, mozgás van. De szívesen lelőném a poént, de maradjunk csak annyiban, hogy a Hatodik érzék klasszikus tétele lesz itt is igaz.

2018-ban Helen Mirren is szellemházas horror főszereplője lett. A Szellemekf4_136.jpg háza némileg valóság alapú, és a Winchester fegyvercég tulajának özvegye van a középpontjában. Az asszony meg volt róla győződve, hogy a fegyverek által meghaltak lelke kísért, így készül egy háza, amit folyamatosan épít, módosít – a szellemek igényeinek megfelelően. A vállalat egy orvost küld a nyakára, akinek beszámíthatatlannak kellene nyilvánítania a nőt, de helyette a paranormális jelenségekből kap ízelítőt. Maga a film nem tetszett, de Helen Mirren és Jason Clarke miatt megnéztem, listára tettem.

Ezek a filmek már csak azért is izgalmasak, mert nem egyben nagyon komolyan vették a kísértetház kialakítását. Egy kísértetház legyen látványos…

Új múlt

Emlékeket kutató, eltűnést megoldó, posztapokaliptikus.

Az emberiség tönkretette a bolygót. A felmelegedés miatt a tengerek szintje folyamatosan nő, az emberek lassan megfulladnak. A technika jelenti sokaknak a kiutat a drogok mellett. Létezik egy gép, amellyel újra lehet élni az uj_mult.jpgemlékeket. Nick a háború alatt ennek segítségével vallatott, a civil életben pedig a megélhetése lett. Egy napon egy gyönyörű nő sétál be hozzá, aki az elveszett kulcsait szeretné megtalálni, s ezért nézné vissza a napját. Nick Mae hatása alá kerül, és szívesen viszi utána az elhagyott fülbevalóit. Hamarosan már kapcsolatban vannak, és boldogok. Amikor Mae eltűnik, Nick az emlékeibe temetkezik, hogy válaszokat kapjon, bármekkora is legyen a túlhasználat veszélye. Nem sejtheti, hogy Mae milyen titkokat őrzött és azok milyen összeesküvéshez vezetik el.

Már a trailer nagyon megtetszett és vártam, milyen lesz a film. Nem is kellett csalódnom: talán kicsit kevésbé volt posztapokaliptikus és a thriller lett kiemelve, de így is meggyőző a végeredmény történetben és látványban is.

Az alap krimis, hiszen hősünk a szeretett nőt nyomozza le. A cselekményt fel is tudja dobni, hogy modern és klasszikus elemek keverednek. Nick ugyanúgy megy helyszínekre, faggatja az embereket, mint tenné egy más korban. Csakhogy ő képes emlékeket is visszanézni, új dolgokat észrevenni és nagyon durva helyzetben a vallatói múltját is felelevenítheti.

Mozgalmas is a film, vált az emberek és módszerek között, miközben egy nagy hajsza is. Mindig Mae mögött pár lépéssel, és játszma a bűnöző elemekkel, mert nagyon mélyre vezetnek majd a szálak.

Mennyire meglepő, amit megtudunk? Annyira nem. Talán ez volt az egyetlen hiányérzetem. Nem lett döbbenetes igazság, valami ilyesmit várt az ember. Alá is húzzák a kis részletek, amiket menet közben megtudunk. Ha csak abba belegondolunk, mit beszélgetett a pár a boldog történetekről – igazából tragédiák, csak a fele történetnél boldogok. Önbeteljesítő jóslat? Az sem véletlen, hogy Orpheusz és neje történetét emlegetik majd. Ha nagyon bele akarnám magyarázni, simán rá tudom húzni, a mítosz és a jelen szerelmes párja miképpen feleltethető meg egymásnak.

Az emlékeket újra átéltető technológia vagy a film mutatta világ azonban nagyon le tudott kötni. Mondhatni, a Mad Max ellentéte. Itt nem a sivatagosodás, hanem a víz tör annyira előre, hogy az emberiség a végnapjait élje. Jól néznek ki a félig vízbe süllyedt városok, a hajós és a vonatos közlekedés – az kifejezetten tetszett, amikor Nick leutazik New Orleansba és látjuk, ahogy a vízen át halad a vonat.

A társadalom meg azok az elvek szerint tagozódik, amit megszokhattunk. A kevés gazdag luxus életet él, miközben a világ köröttük vízbe fullad. Nick kissé cinikus, de már beletörődött narrációja aláhúzza a lényeget, feldobja. Láttunk már ilyet, sok pontja fájóan ismerős, de attól még hatásos. A végén még drukkoltam is, amikor az elnyomott tömegek felkelnek és elkezdik áttörni a falakat.

A szereposztással is ki vagyok békülve. Jackman rutinosan hozza az ilyen karaktert, és azon is tudtam mosolyogni, hogy Ferguson nem először játszik mellette énekesnőt. De a mellékszereplők között is több az ismerős színész, szépen összerakták a stábot is.

A kritikusok nem szerették, én sokkal jobban éreztem magam ezzel a filmmel. Igen, láttunk már ilyet, több tekintetben is. De attól még nekem most ez tetszett.

 

Új múlt – 5/4 tetszett a világa, lekötött a történet, jó a casting is. A vége azonban keserédes, bár vártam.

https://www.youtube.com/watch?v=_BggT--yxf0

Várható heti megjelenések

  • Tantrum - magyar dráma
  • Soha többé nem fog havazni - lengyel/német dráma
  • Irány a bárka 2. - német/belga/luxemburgi/ír/amerikai mese
  • Éjszaka a házban - amerikai/brit thriller, horror
  • Álomnagyi 2. - francia családi komédia
  • A feleségem története - magyar/francia/olasz/német romantikus dráma
  • '85 nyara - francia dráma

A héten se lett nagy kedvem új filmet megnézni. Egyedül az Éjszaka a házban érdekel némileg, de annyira nem, hogy moziban megnézzem. Minő szerencse, hogy még mindig van olyan film, amit pótolhatok.

Keress meg!

Eltűnt szerettet kereső, titkokra bukkanó, veszélybe sodródó.

David végre boldog volt. Véletlenül ismerkedett meg a vele egy házban lakó lánnyal, Claire-rel. Az első félreértés után gyorsan lettek stabil pár, akik össze is költöztek és megvoltak a maguk kis szokásai. David szerelmet is keress_meg.jpgvallott, Claire oldalán képzelte el a jövőjét. Egy szép este után azonban a nőnek nyoma veszett. Se egy üzenet, se egy nyom. Mintha soha nem is lett volna. A rendőrség is kereste, eltűnt személy lett, de semmilyen eredményre nem jutottak. Közel egy évvel később David még nem mondott le arról, hogy válaszokat kapjon és esetleg meg is találja a szeretett nőt. Claire fényképei között nyomra akad, és célzottan kérdezősködni, megfigyelni kezd. Rá kell jönnie, hogy Claire mennyi mindenről hazudott neki és milyen mélyen volt veszélyes üzemekben. Nem érdekli, bármi is lesz az ára, nem tudja elengedni és a nyomába ered.

Talán a Netflixen túl sok Harlan Coben adaptációt láttam már, mert itt végig azon járt a fejem, hogy majd a stáblistán nézegetem, nincs-e kiírva, hogy ez is Coben egy regény alapján készült. Nem, különben, de attól még nagyon olyan.

Ha csak az alapokat nézem, nagyon ismerős a történet. Van egy boldog páros, az egyik fél eltűnik, a másik a nyomozás során meg sötét titkokra bukkan kémkedésről, hamis személyazonosságokról, meg hasonlókról. Ismételjem magam? Pont, mint egy Harlan Coben történetben. Ez ragadt be róla, nem is fogok tőle szabadulni.

Milyen David nyomozása? Nem túlzottan kötött le. Nem profi nyomozó, gyakran van szerencséje is, de a kitartás lesz a döntő. Addig nem hagyja abba, amíg nem ér el eredményt. Az, hogy közben összeverik, vagy megfenyegetik, nem téríti el a céljától. Ahogy pedig az alaphazugságra már rájött, egyre dőlnek a dominók.

Az dobja fel a filmet, hogy mindezek mellé flashback elemeket tettek be. A múlt mindig ellenpontozza és fájdalmasabbá teszi, amit a férfi megtud. Látjuk, ahogy a múltban Claire mond egy hazugságot, majd a jelenben látjuk, ahogy David rájön, az állítás miképpen volt hamis. Ugyanakkor mégiscsak indokot ad az egész cselekménynek, mert az is látszik a múltból, hogy David mennyire szerette a nőt és a hazugságok ellenére is működött az a kapcsolat.

A kiderülő igazság volt nagyon szegényes. Egy egész hálózat volt a nő mögött, de nem tudom azt állítani, hogy pontosan értem, kinek dolgozott, ki elől kell menekülnie a végén. Mintha nem az lenne a lényeg, hanem David, aki keresi és aki vele akar lenni, minden ellenére.

Talán ezért is irritál a film vége, amiben megint a jelent mossák egybe egy emlékképpel. Amikor a páros nyaralni indult, meg amikor elindulnak a nagy szökésre, aminek kérdéses a kimenetele. Tudom, nem véletlenül van nyitva hagyva, és mindenki maga döntheti el, mi lesz a sztori vége. Ettől még ezt rühellem: akkor is elégedettebb lennék, ha a közös szökést vagy halált mutatnák, mert így lezáratlannak érzem a filmet.

Nem látványfilm, inkább nagyon tévés az egész. Még amikor nagyban menekülnek, lőnek vagy éppen kínoznak, akkor is olcsónak tűnik az egész. A színészek sem sokat dobnak rajta, ahhoz túl egyszerűek a karaktereik. Aaron Paul, aki nagyon szerelmes és legtöbbször céltudatosan kell maga elé néznie. Annabelle Wallis, akinek szépnek kell lennie és sokszor sejtelmesen mosolyognia, de semmit nem mondania.

Újfent egy olyan film, ami háttérzajnak vagy késő esti néznivalónak elmegy, többnek nem.

 

Keress meg! – 5/3 simán elmenne egy Harlan Coben történetnek is, akad is nagyon hasonló De nagyon tévés.

https://www.youtube.com/watch?v=hKDSGy_FsBI

Miracle Workers

Oregon Trail - 3. évad

Utazós, banditás, barátságos, szerelmet találó.

 

Ezekiel Brown tiszteletes pontosan látja, hogy a gyülekezete pusztulásra van ítélve. A zord körülmények miatt sorra halnak az emberek, és esélyük sincs semmi jobbra. Igyekszik rábírni a lakókat, hogy költözzenek Oregonba, amiről nagyon jókat hallani. Szerencséjére és balszerencséjére miracle_workers_1.jpgekkor találkozik össze Benny, a Tini névre hallgató banditával. Ő járt már Oregonban, és mivel el kell rejtőznie a törvény emberei elől, vállalja is, hogy a csoport élére áll és eljuttatja őket Oregonba. A csapat megindul, és sokféle kihívással szembesülnek: Benny eleinte folytatná a bűnös életét, miközben a nyomában jár egy fajvadász és a lányával is meggyűlik a baja, aki átvette a bandát. Ezekiel egyre inkább beleszeret a kalandvágyó Prudence-be, csak éppen a nőnek hiú, ostoba és gazdag férje van, akit nem szeret. Járnak elvetemült bűnbarlangban, éheznek a fagyban és hóban, találkoznak szektásokkal…

 

Ezzel a Miracle Workers is trilógia lett. Ahogy már a második évad esetében is csinálták: az alap színészek maradtak, új mellékszereplőket vettek fel és egy teljesen új történetbe kezdtek, amelyben egész mások a viszonyok a színészek karakterei között, mint az előző évadban.

 

Az Oregon Trail egy nagyon kifacsart western. Paródiának is hívhatom, az. Ez már magyarázza, miért nem nőtt a szívemhez. Ritkán találom viccesnek, ha egy zsáner jellegzetességeit kiforgatják és egy eltorzítják a nevettetés céljából. Pláne, ha olyan humort tesznek bele, ami különben távol áll tőlem.

Nézzük csak Steve Buscemi idei karakterét! Benny, the Teen. Nyilván, az egy nyilvánvaló poén, hogy ő a legöregebb kiemelt szereplő, és az a neve, hogy Kamasz. Nem véletlen, hogy az indiánok viccelődnek is ezen. Annyira nyilvánvaló, adja magát, hogy már nem tudok rajta nevetni.

 

Aztán, nem mennek le a nagyon olcsó humor szintjére, de helyenként közel állnak hozzá. Eleve az ostoba karaktereket nem viccesnek, idegesítőnek találom. Így Jon Bass, mint Todd, végig egy kínszenvedés. Ő kapott olyan poénokat, amelyek közel állnak az undorítóhoz és a testnedv humorhoz. Ahogy végzi, az orgiák, a hasmenése, vagy amikor házaséletet szeretne élni… Mindenkinek más a humora, tudom, hogy van, akinek ez a vicces, nekem nem.

 

Daniel Radcliffe pedig ugyanazt a karaktert játssza, amit az előző évadokban. Jólelkű, naiv és olyan kis szerencsétlen… Ahogy Geraldine Viswanathan játssza az erős nőt, aki sokkal életre valóbb, mint a körötte levő férfiak. Csak most a vadnyugaton, nem egy középkori királyságban vagy a mennyekben.

(Azon mosolyogtam, amikor valami ráutalás van a korábbiakra. Most Istenről szúrtam ki egyet, amikor lehetetlennek tartják, hogy Isten azt tenné, amit az első évadban tett.) De tetszett a szatíra is, amit a modern politikáról beletettek.

 

Kinézetre is paródia. Felismerni a western elemeket, de minden el van túlozva és karikatúra lett belőle. A tipikus karakterek, a szekértábor, vagy éppen az emberek a főszereplők körül.

 

Közben tanulságot is igyekeztek beletenni, hiszen mindenki fejlődik valamerre. Benny jobb ember lesz és felismeri, érzelmi téren milyen hibákat vétett, meg tudja javítani a kapcsolatait. Ezekiel bátrabb lesz, összejön álmai nőjével is. Megtapasztalja, milyen pusztító hatással van rá az alkohol – szinte látom, hogy Radcliffe ezeket élvezte a legjobban, amikor vadulhatott. A fejvadász és a bűnöző összebarátkoznak. A főszereplőknek rosszak meg megfizetnek.

 

Negyedik évados berendelést még nem láttam, érdekel is, lesz-e folytatás.

 

 

Miracle Workers – 5/3 egy-egy poénját szerettem, de továbbra sem igazán az én humorom. Radcliffe lúzer, újra.

https://www.youtube.com/watch?v=YJpKNAos8FA

 

SpoilerZóna

  • Dreamland

f4_135.jpgEugene megtudja az anyjától, hogy az apja nem simán lelépett. Egy ideig még írt nekik, amiket az anyja nem mutatott meg. Majd a lapok elmaradtak és a halálhíre is megjött. Az apja már nem él.

De ezzel csak azt éri el, hogy Eugene menekülni akar. Így még inkább kocsit keres Allisonnak, és vele is indul Mexikó felé. Azt mondja a nőnek, az apját akarja megkeresni. Együtt rabolnak ki egy bankot, és Eugene teljesen kikészül. Allisonf3_149.jpg még le is fekszik vele, hogy megnyugtassa.

A fiú nevelőapja és rendőrök mennek utánuk. A fiú húga is ott van, és neki is köszönhető, hogy Eugene nem lesz lelőve, ahogy Allison. A fiú elmehet, és a család soha nem hall róla. A húga csak reméli, hogy megtalálta a békéjét.

  • 7 perc

f2_154.jpgMár tart a rablás, amikor egy környékbeli nehézfiú is besétál. Kiderül, hogy elrabolta Katie-t, és ha Sam nem játszik a kezére, végeznek a lánnyal. Kitör a káosz, az emberek halni kezdenek. A terv is változik: már nem akar szemtanúkat hagyni, amit Sam gyomra nem vesz be, és visszatámad.

A rendőrség is betör, miután a túszok kimenekültek. Addigra Mike már halott,f1_156.jpg Owen és a nőrabló rendőrkézre kerülnek. Sam a pénzzel ki tud szökni. Ott aztán Katie szedi fel, aki megszökött és elintézte a fogvatartóját. Ellátja a vőlegényét, aki a pénzt három részre osztja. A maguk részével elhagyják a várost, de egy-egy csomagot elküldenek a maguk részével Owennek, illetve Mike özvegyének.

süti beállítások módosítása