Minden napra egy film

Minden napra egy film

The Resident

4. évad

2021. július 10. - BBerni86

Kórházas, átalakuló, betegekért küzdő, családos és baráti körös.the_resident_1.jpg

A Chastain túlélte a vírust, de a fenntartó már nem látja gazdaságosnak a kórház működését. El akarják adni, és parkoló lenne a helyén. Mivel sikerül közkórházzá alakulni, maradhatnak, és próbálhat mindenki visszatérni a mindennapokhoz. Nic és Conrad már házasok, és az első baba is érkezik. Nem várt bonyodalmak nehezítik a terhességet, közben a kórházért dolgoznak mindketten. Devon az apja halálát igyekszik feldolgozni, és segít egy új rezidensnek. Azon is elmereng, hogy ideje lenne megállapodni és kész hagyományos indiai módszereket is bevetni. Kitt igazgatóként bizonyíthat, míg a műtétjéből lassan felépülő Cain a képességeiért küzd. Mina és AJ kapcsolata nagy próba elé néz, miközben a férfinak az anyjáért is küzdenie kell. Műtétek, nehéz esetek, segítségre szoruló emberek – és az orvosok, akik segítenének.

Egy újabb sorozat, ami az idei évadra csökkentett epizódszámmal került adásba. Ahogy a kórházi sorozatok többsége, a The Resident sem tett úgy, mintha nem lett volna járvány. Igaz, itt is azt a megoldást választották, hogy hamar lepörgették a COVID időszakot, és visszatértek a normálishoz. Ahogy belegondolok, egyedül a New Amsterdam foglalkozik a COVID után helyzetekkel is…

De a lényeg. Kevesebb rész, és egy epizód alatt villámtempóban lepörgették, kivel mi történt a vírus tombolása alatt. Kicsit olyan volt, mintha egy hosszabb sorozatból vágtak volna ki kulcsjeleneteket, amiből megértjük gyorstalpalón az eseménysort. Nem volt az igazi, de nem is az kapta a súlyt az évadban.

Eddig mindig rá tudtam bökni egy problémára, hogy mi működik rosszul az egészségügyi rendszerben, és azt hogyan vesézi ki a sorozat egy-egy évada. Most először nem tudok ilyen központi témát megnevezni. Ha közben fel is merül egy-egy összetettebb probléma, itt csak feldobják és haladnak tovább.

Legfeljebb Mina kapcsán a bevándorlás és vízum kérdés merülhetne fel, de ez vajon mennyire evidens egészségügyi probléma? Fordítva inkább érezném annak, hogy a képzett munkaerő elmegy a jobb állás után, akár külföldre is.

Ragozhatom még egy ideig, de ki fogok lyukadni oda, hogy a The Resident is megindult a szappanopera felé. Annyit azért a javára írok, hogy a Chicago Meddel ellentétben itt nem érzem úgy, hogy mindenki járt már mindenkivel. A párok kitartanak egymás mellett, és talán egy karakter van (Devon), aki minden évadban más mellett kötött ki – a partnereit meg rendszeresen kiírták (költözés, szakítás, máshoz ment hozzá). Szívesebben néztem így.

Már megvan az a családias érzés, hogy ismerősként üdvözlöm a karaktereket. Lényeges változás nincs a jellemükben – Cain azért idén mutatott be egy látványos jobbá válást, bár csak részben – és a színészeket sem cserélgetik. Majdnem mindenki megvan még, akik az első évadban képernyőre kerültek.

Idén nem az orvosi esetek ragadtak be, bár ha erőltetem, azért lesznek emlékeim. A sarlósejtes kutatás biztosan megmaradt – itt azért ott volt mellette az a téma is, hogy a kis start-up hogyan produkál eredményt, amiből a nagy cég elérhetetlenül drága kezelést farag. Mégiscsak találok mellékszálon olyasmit, amivel ez a sorozat ki tudott tűnni az átlagból…

Talán az, hogy Conrad és Nic ebben az évadban a babát várták, más útra terelte kissé Conrad karakterét. Korábban mindig ő volt a nagy lázadó, betegekért mindent megtevő orvos, de most a kórház helyett a magánélet került előtérbe nála is.

De izgalmas, szórakoztató továbbra is, szeretem ezt a sorozatot.

A következő évad már be van rendelve, és minimális nyitott kérdéssel vágunk majd bele. Cain maradása vagy távozása különben érdekesebb nálam, mint Devon magánélete.

 

5/4,5 a COVID időszakot ugyan gyorsan és furcsán tekerték le, de kórházi szappannak ok.

https://www.youtube.com/watch?v=ifG1md28UDs

GameDay

Egy-egy sorozatban egy-egy baráti társaság mindennapi életét követjük nyomon. Beugranak a barátok nevéről a game1_9.jpgsorozatok?

1: Sheldon Leonard, Rajesh, Howard - majd az évadok során jönnek melléjük a lányok is: Penny, Bernadette, Amy

2: Rachel, Monica, Phoebe, Ross, Chandler, Joey

3: Santana, Rachel, Finn, Kurt, Artie, Mercedes, Quinn, Mike, Noahgame2_10.jpg

4: Barney, Robin, Ted, Lily, Marshall

5: Carrie, Samantha, Charlotte, Miranda

Megoldás: Tovább!

Tovább

Főműsoridőben

Túszejtős, tévés, figyelmet felhívó.

A lengyel televízióban az év utolsó vetélkedőjét forgatják, majd jön az elnöki beszéd és a tűzijáték szilveszterkor. A rutint egy betörő fiatalember zavarja meg, akinél pisztoly van és túszul ejti a biztonsági őrt és a kvízshow háziasszonyát, Lenát. Sebastian egy beszéddel készült, de amint belekezd, a csatorna megszakítja a közvetítést. Ő fomusoridoben.jpgkiborul, és vissza akar kerülni az élő műsorba. Közben odakint már kész a riadókészültség: érkezik a rendőrség és egy túsztárgyaló. Miközben az időt húzzák, Sebastian próbálja kitalálni, mi legyen a következő lépése. Még a két túsz is próbál segíteni neki, ahogy felmérik, hogy kintről nem várhatnak segítséget és eszük ágában sincs élőben adásba engedni a fiút. Csak akkor gyorsulnak be az események, amikor Lena felhívja a konkurenciát és kész eladni a fiú műsorát, amennyiben interjú lesz, nem monológ.

 

Gyanúsnak kellett volna lennie, hogy filmfesztiválos film. Ugyan a rövid tartalom alapján érdekes thrillernek tűnt, a végeredmény valami egészen más. Dráma, némi kiszólással a korunknak, de amit egy történetben szeretnék, az egyszerűen nincs benne.

Sebastian bejön, elfoglalja a stúdiót. Végig azt vártam, hogy kiderüljön, mi az, amit igazán akar. Van egy beszéde, ott van papíron, szorongatja. Mennyit hallunk belőle? Az első mondatot, még a legelején, amikor betört és mielőtt rájött, hogy már el is vették tőle a műsoridőt. Annyira vártam végig a poént, hogy mi ilyen fontos neki…

Abban is lehetett volna feszültség, hogy miképpen igyekeznek a kintiek megoldani a helyzetet. Csak éppen mindenki annyira hasznavehetetlennek érződött, hogy egy elnyújtott szerencsétlenkedés lett az egész. A tárgyaló annyira csak az időt húzta, hogy elegem is lett belőle. Sebastian, akinek meg volt kurázsija kitalálni, hogy jusson be és legyen túsza is, átment teljesen naiv figurába. Mindet elhitt, amit csak mondtak neki. A túszokon sokkal jobban látszott, hogy ők értik, mi és mi nem történik kint.

Nem is lett értelme az egésznek, csak szenvednek egy semmitmondó befejezésig. Nem tudjuk meg az indokokat, és simán vége is az egésznek. Egy poén volt benne, amin azért gúnyosan elmosolyodtam. Nyomorult Sebastian, aki csak el akart mondani valamit, nem kerülhetett adásba. Amint rákerült a bilincs, valósággal a képébe másztak a kamerával és közvetíteni akartak. Kifejezetten irritáló volt.

Külsőségeiben is semmilyen, szinte színházi darabnak is elmenne. A helyszín a stúdió, ás végig ott követjük az eseményeket megosztva a túszok és a túsztárgyaló helyiségei között a játékidőt. Olcsó lehetett, és díszlet igény sem volt, simán bemehettek egy stúdióba.

Mivel nem tudjuk meg, Sebastian miért csinálta ezt az egészet, a karaktereket is üresnek éreztem. Lena volt az egyetlen, aki valami színt kapott. A profi színésznő, aki nem esik ki a rutinból és megőrzi a hidegvérét. A többiek meg simán szerencsétlennek látszottak és nem olyan volt a cselekmény, hogy bármit is megtudjunk róluk.

Nem is igazán volt feszültség, mert Sebastian ugyan sokat lóbált a pisztolyt, de ő maga sokkal ijedtebbnek tűnt, mint bárki, akire ráfogta. Én nem hittem el, hogy képes lenne bárkinek is ártani. Az apjával közös jelent is olyan… felesleges és semmilyen.

 Egyszerűen nem találtam semmit a filmben, ami tetszett volna. Irritál, hogy nem tudom, mit akart Sebastian. Nem voltak szimpatikusak a szereplők, és izgalom se volt a filmben – legfeljebb némi mű feszültség. Ezt csak végigszenvedtem.

 

Főműsoridőben 5/1,5 egyetlen utalást bírtam benne, különben semmi értelme az egész filmnek. Hol a poén, vagy valami?

Főműsoridőben (Prime Time) | új film | szinkronos előzetes - YouTube

Mire várunk?

 Cím: Hawkeye

Készítők: a mozifilmekből jön Jeremy Renner, és olyan színészeket kap maga mellé, mint Hailee Steinfeld vagy Vera Farmiga.mit_103.jpg

Műfaj: akció

Cselekmény: Clint elkezdi kinevelni az utódját, Kate személyében. Gondolom, majd szembe kell néznie az 5 év alatt tettekkel is.

Várható megjelenés: elvileg még idén levetítik

Miért várós?

  • Annyira rákaptam a Marvel sorozatokra, hogy már számolgatom, mi lesz a következő a Loki zárása után.
  • Natasha kapott saját filmet, Hawkeye legalább egy sorozatban nagyobb szerephez juthat.
  • Tetszik a casting: Steinfeld, Farmiga.
  • Ha minden igaz, felbukkannak olyan karakterek is, mint az új Fekete Özvegy.

Spanviadal

Baráti körös, vetélkedő, régi sérelmeket feldolgozó.

Egy baráti társaság tagjai képtelenek és nem is akarnak felnőni. Minden évben megrendezik a maguk viadalját, ahol játékos kihívásokban ugratják egymást, miközben egy trófeáért küzdenek. Shelly évek óta veretlen, és ezt nem is győzi a többiek orra alá dörgölni. Bender, aki legtöbbet kap tőle. Az eredmény: egy paintball pisztollyalspanviadal.jpg leadott lövés a meztelenkedő férfira, akit herén talál a lövés és orvosi következmények is lesznek. 5 évvel később a játékszervező Bob békén él csinos barátnőjével, az anyja pedig már sürgeti, hogy unokákat is akar. Shelly anyja keresi meg a férfit, hogy rendezzen újra viadalt. Shelly az eset óta nem önmaga, a neje elhagyta, ő is magát, már öngyilkos akart lenni. Bob összegyűjti a csapatot, csak Bender kellene, hogy távol legyen tartva, de persze ő is játszani akar. Indulhat egy minden eddiginél extrémebb megmérettetés.

Nem tudott nem eszembe jutni, hogy láttam én már olyat filmen, hogy felnőtt férfiak játszanak megvadulva egy gyerekjátékot. Fogócskáztak – ennél sokkal jobb szereposztásban. A Spanviadal viszont vadabb – nekem ettől nem lesz vonzóbb, főleg, hogy ugyanazt a tanulságot vonják le ebben is: attól öregszel, ha felhagysz a játékaiddal.

Nézzük talán ezt először. Nem pozitív, ahogy visszatalálnak a játékhoz és egymáshoz, mert vissza is fejlődnek vele. Bob a fél filmben szenved, mert hiányzik neki Tiffany és egy 5 éves, működő kapcsolatról van szó. Erre a végén képes azt mondani, hogy neki jobban kell a régi haverokkal a marhulás és a kamaszos őrültség, mint a nő? Túl éles a váltás a kanbuli és a nő után síró férfi között. Meg különben is: évente egy hétvége többet ér, mint különben az egész év? Nagyon nem tudtam azonosulni azzal, amit Bob csinál. (Meg is fordult a fejemben, hogy Duhamel, aki rendező és írói kreditje is van a filmmel, éppen akkor készítette, amikor vált. Csak nem Fergie-nek szólt ki vele?)

Ehhez jön hozzá, hogy egyik szereplő defektesebb, mint a másik. Egyedül Bob volt rendben – milliomos, szép barátnővel – a többiek mind küszködtek. Nem elég, hogy az életükben bőven akad gond, a viadal alatt aztán mindenki az eszelős oldalát mutatja meg. Egyszer felvetik, hogy az már Jackass szint, amit művelnek a kihívásokkal. Az talán azért nem, de egyes részei közel vannak hozzá.

Egyes feladatokban még humor is akad – a gyíkkal szembenézés -, mások csak simán undorító szinten vannak. (Pl. a hashajtó lehajtása után csajoznak, és egymást húzzák, hogy a beleik adják fel.) Igaz, soha nem díjaztam az altesti és ürülék poénokat, ebben meg van bőven.

Komédia, de annyira távol áll összességében a humoromtól, hogy én gyakrabban szenvedtem a jelenetek közben, mint tudtam mosolyogni.

A film színvonalához képest meglepő, milyen stáblistája van. Duhamel annyira benne van minden téren, a produceri munkától kezdve a rendezésen át az írásig, hogy az nem meglepő, hogy játszott is benne egy főszerepet. Meg, nem is sikerült neki A listában maradni. Olivia Munn esetében érthetetlen, miért játszotta el a szerepet. Nem több mint biodíszlet. Azt minősíteni se akarom, amikor az egyik jelenetben Bob utasítgatja, hogyan álljon, miközben süt – nem a kaja a lényeg, talán mondanom se kell. A nő alakját nézegeti. Kevin Dillon, Dax Shepard nagyjából stimmelnek, őket ilyen filmben el tudom képzelni.

Kell még róla valamit mondanom? A történet szinte nincs is, erőltetett. A végjáték, a szereplők további sorsa siralmas és rühellem az üzenetet, amit közvetítenek. A humorát meg nagyobbrészt zavarónak találtam.

Nagyon agyalok annak a fogócskás filmnek a címén. Tag, de a magyar nem fog beugrani. A lényeg: azt érdemesebb megnézni, mint ezt.

 

Spanviadal – 5/1,5 a cselekmény semmilyen, a tanulság ellenszenves, a humora meg leginkább irritáló volt.

BUDDY GAMES (2020) Trailer | Comedy Movie - YouTube

Bosch

7. évad

Nyomozós, bandaügyekbe keveredő, igazságot kereső, válságos.bosch_1.jpg

Harry és Maddie Bosch élete kialakult rend szerint zajlik. Maddie egyetemista, mellette gyakornok Honey Chandler mellett, aki egyre jobban számít a lányra. Ugyan Maddie a jog után majd ügyész akar lenni, de sokat tanulhat a nőtől. A mostani ügy sötétebbé válik a vártnál: az ügyfelük egy olyan ember piszkos üzelmeit készül leleplezni, aki mindenkire kész orgyilkost küldeni, aki hallott róla. Harry pedig védi a lányát, minden áron. Közben egy tűzesetet is vizsgál: a lakókat ki kellett lakoltatni, megfélemlíteni. Amikor a tűz kiütött, a tetőre vezető kijárat le volt zárva. Egy 10 éves kislány, egy terhes nő is az áldozatok között van, és Harry minden felelőst el akar fogni. Akkor is, ha az egyik kartell figura az FBI beépített embere és el akarják engedni. Közben Edgar meg kell birkózzon a tettei következményeivel, a lelkében és a törvény előtt is.

Az utóbbi években a Bosch volt az a sorozat, amivel kísérletezgettem. Nézzem hetiben, vagy egyszerre az egész évadot, darálva, mintha csak egy film lenne? A végére már azt támogatom, hogy ezt érdemes akkor nézni, amikor 1-2 nap alatt az összes részen végig tud érni az ember.

Hiszen ebben az évadban is összefüggenek az események. Ugyan több ügyön dolgoznak, de azokon folyamatosan és nincsenek más, részenkénti esetek. Maddie védelmében is Bosch keresi a bérgyilkost, és aki felbérelte. Ez az egyszerűbb, és inkább érzelmi oldalról jelentős a sorozatban, nem a krimiért.

A másik, a leégett ház és a bent haltak esete. Ez már egy összetettebb történet, ami azért igényli a darálást, mert sok kiágazó szála van, melyek jobban feledésbe merülnek, ha nem egymás után haladunk a részekkel, és mást is nézünk közben. Vegyük csak Irving rendőrfőnök szálát, aki továbbra is rendőrfőnök akar maradni. Ehhez politikai játszmák kellenek, és látjuk is, hogyan igyekszik szövetségeseket keresni és megtartani, hogyan ápolja ellenfelekkel és szövetségesekkel a kapcsolatait. Ebbe a történetbe is bele fog illeszkedni a ház története, mert az FBI is érintett, és Irving fel tudná őket használni… de erről ennyit.

A sorozat most is hozza azt a szikár, sötét hangulatot, ami a sajátja. Harry Bosch az igazság harcosa, és most is azzal szembesülünk, hogy mennyi baj van a rendszerben. Korrupció, szívességek, félrenézések… Érdekes is, hogy még azt is eljátssza a sorozat, hogy másként mérjünk fel hasonló helyzeteket. Mert mi lenne az igazság Edgar ügyében? Nem az, ami végül döntésként megszületik. (Nem véletlenül készül ki a nyomozó.)

Látszólag lassan halad a sorozat, mindenre bőven hagynak időt, de a sok kis mellékszállal már mozgalmas és tömény. Még egy indok a dara mellett.

Karakterfejlődés. Harry esetében nincs ilyesmi, neki pont az a varázsa, vagy inkább jellegzetessége, hogy mennyire a lelkén viseli az elesettek sorsát, és igazságot akar azoknak, akiket bántottak. Vissza lehet vezetni az anyjáig, de ezt már megmutatták. Legfeljebb egyedülálló apaként mutat új színeket, de nem ez a jellemző. Jerry Edgar szenved, Irving manipulál. Ezek sem újak. Maddie keresi a helyét – még mindig Madison Lintz a gyenge láncszem, az esetlen kamasz jobban megy neki, mint az útjára lépő fiatal nő.

Látszik a sorozaton, hogy költöttek rá és szépen akarták elbúcsúztatni a nyomozót. Hangulatos, és vizuálisan is megmutatják a város sötétebb felét. Élveztem is az olyan játékokat benne, mint Harry vagyonokat érő panorámájának ellentétét a városi képekkel.

Bele lehetne kötni egyes kurta szálakba – Harry és a bírónő kapcsolata – de nem érdemes. A fő üzenet és Harry váltása a végén látványosan alá van húzva és indokolva.

Bár az Amazon elköszön a sorozattól, Welliver nem. Már tudni, hogy lesz egy spin-off, ha egyelőre erről nincs is több információ.

 

Bosch – 5/4,5 a hangulata sötét, szinte noir. Korrekt krimi, jellegzetes alakok – de érdemes darálni.

https://www.youtube.com/watch?v=nkA7xFnndfg

Idézzünk!

(Alma rájön, hogy a férje sorozatgyilkos. Ő a botrányt elkerülendő alternatívát keres, de Alma közben már máson töri a fejét.)

  • Bertram, ez egy búcsúlevél?
  • A gyógyszer ebben a fiolában a halálomat fogja okozni. Szívrohamnak fog tűnni. Megszabadulhatsz a bizonyítéktól, majd mondd, hogy mellkasi fájdalmakra panaszkodtam. Senkinek sem kell tudnia, hogy öngyilkos lettem. Vagy annak az okát.
  • Te tényleg a legönzőbb ember vagy.
  • Én csak rád gondoltam, Alma. Próbáltalak megkímélni a fájdalomtól.
  • Úgy, hogy megölöd magad? Magamra hagysz a férjem nélkül, akit szeretek?
  • Nem hittem, hogy még mindig szeretsz.
  • Hát persze, hogy még mindig szeretlek. Lehet, hogy te egy elmebeteg őrült vagy, de attól még az én Bertie-m vagy.
  • (Kicsit később, hasonló stílusban pörög a beszéd.)
  • Azt mondtad Dee-nek, hogy megcsaltalak?
  • Mondtam neki, hogy mérges vagyok rád. Feltételezte, hogy ez volt az oka.
  • És te hagytad, hogy ezt elhiggye?
  • Mit kellett volna mondanom? "Ne aggódj, drágám. Az apád soha nem érintene meg egy másik nőt kivéve megölni"!
  • Hát, nekem csak az fáj, hogy Dee most házasságtörőnek tekint.
  • Bertram. Emberek tucatjait gyilkoltad meg. Nem duzzoghatsz! (Why woman kill)

 

Ha kicsit jobban belegondol, honnan is származunk, kik is vagyunk valójában, elég elképesztően hangzik. A lét egy merő káosz. Értelmetlen katyvasz, ezért megpróbálunk értelmet adni neki. (Loki)

 

  • Megjegyezném, kapitány, hogy ez a terv hülyeség. Én azt mondom, menjünk oda, és beszéljünk vele! Igen, így van, jó útra tértem. Talán nem előbb lövök, aztán kérdezek csaj vagyok.
  • Ez remek, Spooner. Dolgozol magadon. Le vagyok nyűgözve.
  • Igen. Miért lőjük szét őket, amikor kideríthetjük a legmélyebb félelmeiket, és kiaknázhatnánk azokat? (Legends of Tomorrow)

 

Mert ha nem ülünk le az ellenséggel, és nem hallgatjuk meg őket, ha nem látjuk meg bennük az embert, mi lesz belőlünk? (Oslo)

 

(Iggy a gyerekének magyarázva érti meg, neki is miért kell visszamennie dolgozni.)

  • Otthon minden könnyebb.
  • Igen. Én is szeretem.
  • Miért kell visszamenni?
  • Hát azért, mert semmi nem könnyű. A tanártól újra és újra segítséget kérni, kitartóvá tesz. A baráti kapcsolatok, ha fájdalmasak is néha, önbizalmat ébresztenek. Az élet újraindul. Nem maradhatunk itt, ahol könnyű. Érted, kölyök? (New Amsterdam)

 

(A pozitív szemlélet ereje: hőseink börtönbe vetik az angolok, de van, aki ebben is felfedezi az ünnepelni valót.)

  • Megmondtam én, hogy tömlöc kell a hajóra, nem pedig mentőcsónak.
  • Hé, legalább a hajón vagyunk, igaz? Azaz teljesítettük a küldetést. Hohó, egy újabb diadal! (Amerika)

 

  • Apám mindig azt mondta, hogy ha azt hiszed, hogy meg tudsz oldani egy problémát, akkor át sem látod.
  • Bölcs ember. (For Life)

 

Az életben néha kockáztatni kell, különben nem jutunk sehová. (Balthazar)

 

(A gyilkossági helyszínen a nyomozók nem kímélik egymást sem.)

  • Úgy tűnik, jó bulinak ígérkezett. De csúnyán végződött.
  • Örülj, hogy nem voltál meghívva. (Bosch)

 

(Amikor félholtan, a végső csata után valaki próbálja oldani a feszültséget.)

  • Azt mondtad, hogy dögöljön meg?
  • Igen.
  • Ez bejött. Miért nem mondtad korábban? (A holnap háborúja)

 

(Sidney aggódik, hogy mióta hazatértek a frontról, felügyelő barátjával túl sokat isznak. Egy kocsmában hozza fel a témát, amikor a felügyelő újabb korsó sörért indul.)

  • Még egyet?
  • Szerinted alkoholproblémáink vannak?
  • Határozottan. Mind elfogyott. (Grantchester bűnei)

 

  • Mégis hogy csináljam ezt a munkát, hogyha közel kerülök a betegekhez, vagy ha távolságot tartok, mindkettő rossz érzéssel tölt el?
  • Magamtól is mindig ezt kérdezem. De nincs rá jó válasz.
  • Ez nem sok segítség.
  • Oké. Milyen orvos akarsz lenni?
  • Az orvosi óta a célom az volt, hogy túléljek, hogy minimalizáljam a hátrányomat, és hogy ne rúgjanak ki a klubból. Őszintén, ebből sok az apámtól jött.
  • Irányítás... amit gondoltál, irányítani kellett.
  • Igen. De kezdek rájönni, hogy az érzelemmentes robotlét nem az én természetem. Hogy nem tesz jobb orvossá.
  • Ez vicces, én is ugyanerre lyukadok ki mindig. (The Resident)

 

(Az igazság kiderül, a megerőszakolt lány kínzója elnyeri a büntetést. De így sem könnyű visszatérni a mindennapokba.)

  • Sinead felajánlotta, hogy visszavesz. Előléptetéssel, igazából.
  • Az remek!
  • Hogy folytassam az életem a történtek után?
  • Ami veled történt, nem egyenlő veled, Maya. Az csak egy lapja egy nagyon-nagyon hosszú könyvnek. Ideje új fejezetbe kezdeni! (The Equalizer)

Koronaékszerek

Kisvárosi, családi összefonódásos, igazságot kereső.

Két család egyszerre várja az újszülöttjét. A gazdag gyáros és a munkása is most lesz első alkalommal apa, mindketten fiút akarnak. Egyszerre szülnek a feleségek: egy kislány és egy kisfiú születik. A gyáros apa ki is kapná a fiát a munkása kezéből, de elejti, és nem sokon múlik, hogy meg tudják menteni a gyermek életét. Richardkoronaekszerek.jpg fejébe egy lemezt ültetnek be – és a láthatatlan szál mindig húzza majd Fragancia felé. Richard nehezen is viseli, hogy Fragancia az egyetlen, aki nem bújik hozzá a családja pénzéért. A lányt az új fiú vonzza, aki ráadásul hatalmas hoki tehetség is, amit Richard apja várna a fiától. A helyzet azután mérgesedik el, hogy Fragancia apja elveszti az állását, az anyja betegségben meghal és értelmileg fogyatékos öccse tisztázatlan körülmények között megfullad. Richard valamiképpen köthető a tragédiához, és a lány tudni akarja, hogyan.

Ilyesmit se sűrűn látok. Még nem is nagyon tudom hova tenni, miért így lett megírva a Koronaékszerek. Egy nagyon skandináv történet, ugyanakkor van egy réteg misztikum benne abszurddal nyakon öntve. Nem is könnyű fogyasztani.

Már a cím se áll össze. Koronaékszerek. Mi köze van ennek a történethez? Átvitt kell legyen, mert egy vidéki kisvárosba lépünk be. De nem mondhatnám, hogy bármelyik szereplőnek lenne hatalma, vagy annak valamiféle jelképe. Richard sebhelye, esetleg Jesus kulcscsomója? Richard apjának volt a vagyon miatt hatalma, de ő is elveszti és nincs jelképes tárgy sem.

Ha csak a történéseket nézzük a körítés nélkül, akkor egy bűnügyi és családi történet összefonódása. Richard lelőve, Fragancia megteszi a vallomását a rendőrségen. Van bűnügy, van sok dráma és a lány narrációja életre kelti a történetet.

A konfliktusok két dolog miatt vannak: a gyáros azt hiszi, mindent megtehet és visszaél a pénzével. Terrorizálja ugyanúgy a családját, mint ahogy önkényúrként uralja a kisvárost is. Ő torzítja el minden értelemben a fiát, és löki a szereplőket a pusztulás felé. A másik a szerelem. Richard Fragancia figyelmét akarja, de a lánynak nem kell, és féltékenységében tesz olyasmiket, amit aztán hiába bán. Fragancia meg gyerekkora óta Pettersson-Jonsson után epekedik, de balszerencséjére a fiú meg egy hokisztár megszállottja.

Erre az alapra aztán rápakoltak annyi blődséget, hogy az már fájdalmas. Ahogy Pettersson-Jonsson korcsolyázik: a hokiban műkorcsolya ugrásokkal és forgásokkal. Ahogy Fragancia apja átmegy alkimistába és aranyat akar készíteni. Jesus, aki megy az anyjához a mennybe.

A két réteg nem akar összeférni. Folyamatosan kizökkentett, amikor történt valami nagyon nem valóságos, mintha csak Háry János mesélne, nem Fragancia a rendőrségen. Pedig a film világában mindezt komolyan veszik, és reálisan része a cselekménynek. Nem is tetszett.

A legtöbb karakterben is megvan ez a furcsa plusz, miközben nagyon sokakat lehet sajnálni is. Még Richard is ez a szint, noha Fragancia történetében ő a gonosz oldalon áll. Ő volt az, aki ugratta a kisfiút, aki begázolt a vízbe, noha nem tudott úszni. De Richard az a fiú, aki bármit csinált, az apja csak azt éreztette vele, hogy szemétnek látja. Bántotta, ha fizikailag úgy nem is, mint az anyját – lelki sebet okozott helyette bőven. Richard nem rosszat akar, de az elszabadult eseményeket nem tudja lefékezni.

Nem rossz a szereposztás sem, mindkét főszereplő kinőtte magát az évek alatt. Bill Skarsgard a sötét tekintetét kamatoztatta Stephen King feldolgozásokban, Alicia Vikander meg egy Oscart és Fassbendert is begyűjtötte magának.

Azt csak remélni merem, hogy amit furának találtam, nem humornak kellett volna látni.

Érdekelt volna, mit szóltak hozzá a kritikusok, de nem találtam erről adatot. Így marad a saját kérdőjelem, mert a misztikus réteg enyhén irritált végig.

 

Koronaékszerek – 5/3 közel van ahhoz, hogy mágikus realista legyen egy skandináv történetbe ágyazva. Furcsa.

https://www.youtube.com/watch?v=CeYCfuCDwcA

5 film, amit látnod kell

Fájó halálok a vásznon

f5_2.png5: Mielőtt megismertelek – Will egy balesetben lebénult, és a család ápolót keres mellé. Lou kapja az állást, és az életvidám lány a férfi halottnak hitt szívét is feléleszti. Kalandjaik vannak, egymásba szeretnek, de ez sem lehet elég. Will túl sokat vesztett, és így nem akar élni, még a nőért sem. Svájcba utazik, hogy eutanáziát végeztessen.

4: Henry könyve – Henry volt a gyermek, amelyről minden szülő álmodik. Gondoskodó, kedves, szerető szívű.f4_118.jpg Nem mellesleg koraérett zseni is, aki kézben tartotta a család életét is. Ám egy halálos betegség ellen nem lehet mit tenni – a fiú pedig utolsó tetteként kidolgoz egy tervet, mellyel a szomszéd lányt igyekszik megmenteni az anyja segítségével a síron túlról.

f3_133.jpg3: Éhezők viadala 3. – Finnick Odair volt az Éhezők viadalának legmegnyerőbb nyertese. Nagydumás, jóképű, magabiztos. A felszín alatt azonban komoly sebeket rejtett, és szabadságra vágyott. A felkelők oldalára állt, és végig kitartott Katniss mellett. A lány őrült tervét is követte, közben az életét is adta a célért, noha frissen nősült férj és leendő apa volt.

2: A hazafi – Gabriel elsőszülött fiú volt, az apja büszkesége. Hitt a szabadságban, csatlakozott a függetlenségértf2_137.jpg harcolókhoz, és az apja is követte. Szerelmes lett egy gyerekkori barátba, elnyerte a kezét és boldog férj lett. Az imádott nő meggyilkolása után azonban kereste a halált, és a nő halálért felelős tiszt a fiút is sírba tette.

1: A jövő kezdete – Trevor kapott egy iskolai feladatot. Ki kellett dolgozni egy tervet, mellyel jobbá lehetne tenni a világot. A gyerek kitalálja, hogy az embereknek kell segíteni, de tényleg nagy dologban, amit másként nem tenne meg semmi. Cserébe kérni kell, hogy majd a megmentett is segítsen három embernek. Trevor nem elégszik meg az elmélettel, bizonyítani is akarja. A harmadik tett azonban végzetesnek bizonyul: Trevor egy bántalmazott osztálytársa segítségére siet, és ő kapja a halálos döfést.f1_137.jpg

süti beállítások módosítása
Mobil