Minden napra egy film

Minden napra egy film

For Life – Életfogytig ügyvéd

2021. június 30. - BBerni86

Börtönös, jogi, szabaduláson dolgozó.

Aaron Wallace boldog ember volt: imádta a feleségét, akivel szeretetben nevelték a lányukat, közben vezette egyre sikeresebb klubját. Ám megvádolták drogterjesztéssel, és hiába volt ártatlan, elítélték. Aaron bent sem adta for_life.jpgfel, amikor már az ügyvédje nem akart tovább foglalkozni az ügyével, elvégezte maga a jogot és dolgozni kezdett a felmentésén. Miközben képviselte a rabtársait, olyan eseteket keresett, melyekkel a saját igazát is könnyebben bizonyíthatta. Az első lépés a perújrafelvétel elérésre, de a reform szellemiségű igazgatót leszámítva mindenki gáncsolni próbálja: államügyész akar lenni a férfi, aki a börtönbe juttatásáért felel. Wallace válaszokat akar: miért ő? Közben a családi ügyeit is intéznie kell, és Masry igazgatónak is küzdenie kell a korrupcióval és egy drogbirodalmat építő fegyenccel.

Újabb sorozat, amellyel a jogi sorozat hiányom igyekszem kezelni. Mivel már lement a 2. évad is, van is pár rész, amit meg lehet nézni.

A sorozat legnagyobb erőssége maga a története. Nem éppen az a jellemző, hogy a fegyenc jogi diplomát szerez és praktizálni kezd a börtönben. Ráadásul igaz történet az alapja – Aaron alakját Isaac Wright Jr. ihlette, aki szintén a börtönben szerzett jogi diplomát, és képviselni kezdte magát. Eláruljam, mi történt vele? Még a 2. évadot nem láttam, így inkább nem teszem, nehogy ugyanaz legyen a vége és akkor felúton lelövöm a poént…

A történet, ha jól számolom, 4 fő szegmensből épül fel. Igyekeznek mindet építeni, és a váltogatással színesebbé tenni a sorozatot.

1: Aaron jogi ügye. Átívelés, az egész sorozat erre épül. Részről részre szedi össze a bizonyítékokat és kezd rájönni, mi történt vele. Erre építi a taktikáját – az évad végére jutunk el oda, hogy tényleges jogi lépéseket is elkezd tenni. Kicsit krimis jellegű – már jobban várom, amikor a bíróságon kezd el küzdeni magáért.

2: a részenkénti jogi ügy. Bár a tárgyalótermi krimi a gyengém, szívesen nézem, itt valahogy nem sikerült igazán érdekes ügyeket találni. A börtönben Aaron sokakkal megismerkedik és küzd értük a bíróságon is. Nem ő az egyetlen ártatlan itt, de bűnösöknek is tud segíteni különféle ügyekben. Az ad neki pluszt, hogy mivel maga is fegyenc, sok kérdéshez máshogy áll hozzá, mintha simán jogász lenne. Más a készülés, máshogy nyomoz – a bíróságon pedig mindig ott az előítélet ellene. Részleteiben, emberileg tetszik, csak maguk az ügyek nem tudtak lekötni.

3: Aaron családi drámája. Volt egy erős házassága, egy kislánya. Minden téren akad ügy: a lánya még középiskolásként teherbe esett, a felesége pedig összejött a férje egyik barátjával. Megy is azon a dráma, ki mennyire hisz a férfi ártatlanságában. A lánya megingathatatlan, a feleség és a barát már belefáradtak, de aztán derülnek ki dolgok. Nem viszik el érzelgősbe, de meg tudtam érteni, amikor Aaron kiakadt a barátja dolgain, ha igyekeztek is tisztességesen bánni a férfival.

4: a korrupció az igazságszolgáltatásban, elsősorban a börtönben. Masry reformokat akar, és a rendszer küzd ellene. Változatos módon gáncsolják a nőt, ahogy Aaron küzdelmét is, hogy tisztázza a nevét. Nem is kicsit tesznek rá hangsúlyt, hogy mennyire rossz a rendszer.

Nem olyan sorozat, amibe látványt lehetne tenni. A börtön és a bíróság adja a helyszínt, a legnagyobb izgalmat (látványban) egy-egy verekedés okozza, de ez dráma. Kevés ilyen akad.

A színészeken nagyobb a súly, nekik kell eladni a történetet. Eldugva ismerősebb színészek is akadnak benne, de a hátán Pinnock viszi, de nagyon szimpatikus karaktert is kapott.

Érdekel, mi lesz a vége, kezdődik majd a tárgyalás is. Úgyhogy biztosan folytatom majd a következő évaddal is.

 

For Life – 5/4 érdekes, ráadásul igaz történet az alapja. Jogi sorozatként van jobb is, de a börtön plusz.

https://www.youtube.com/watch?v=bOcvzYWiKYc

Idézzünk!

Ha nem engedheti meg magának a divatot, meg kell elégednie a ruhákkal. (Why woman kill)

 

De azt tudom, ha szerencsés vagy, talán három igaz barátra találsz egész életedben. Mármint a homokozótól, az első naptól kezdve, örök barátok, akik mindig ott vannak egymásnak, bármi is történjen. Tegyél meg mindent, hogy magad mellett tartsd őket! (All American)

 

Ha lemegy a nap, fordulj le egy sötét sikátorba, és könnyen prédává válhatsz. Nem a gyerekrablók és tolvajok miatt kell aggódnod. Azoktól óvakodj, kik a véredre vágynak, és a lelkedre áhítoznak! (Trese)

 

(Amikor a hazug srác lebukik a szerelme előtt, az a barátnőjével számon akarja kérni.)

  • Baszki! Nem mondtad, hogy ennyire leitatod!
  • Párnát csináltam a zakójából és betakartam kartonnal, hogy ne vigyék el.
  • Ne vigyék el? Ki vinné el?!
  • Hát gondoltam, most itt van, megoldhatjátok a dolgot.
  • De hát nincs magánál!
  • Első szabály: tartsd szemmel az ellenséget.
  • Jó, de ha felébred, el fog szökni. Valahogy fel kéne ültetni, megkötözni, aztán rávenni, hogy színt valljon.
  • Á, úgy érted, hogy elrabolni?
  • Nem, ilyesmit nem is mondtam!
  • Mert én úgy hallottam.
  • Nem, sajnálom. Ez volt a terved?
  • Nem annyira terv, inkább stratégia.
  • Állítsuk talpra!
  • Miért ilyen baromi nehéz?
  • A hazugság súlyos bűn.
  • Prímán ráizgultam erre az akcióra, mindig is el akartam rabolni valakit.
  • Nincs rablás, nem rablunk! Emberrablás kizárva!
  • Vannak lányok, akik az esküvőjükről álmodtak...
  • Fogd be, Margot! (Papíron jónak tűnt)

 

  • Cinikus vagy.
  • Akarod mondani, őszinte. (Bosch)

 

Nagy sikerek nagy áldozatokból lesznek. (Őrült kalandok)

 

(Felelősségre nevelés, avagy a balesetből hogyan lesz lecke.)

  • Látod? Mondtam, hogy nem az én hibám volt. Legalább hét másik balesetet jelentettek a kátyúval kapcsolatban.
  • Azt honnan szerezted?
  • Városi nyilvántartás.
  • Nahát, ez aztán az erőfeszítés, hogy ne vállald a felelősséget. Akkor megkérdezném, mihez fogsz kezdeni?
  • Hogy érted?
  • Úgy értem, hogy csinálsz valamit ezzel kapcsolatban, vagy hagyod, hogy mással is megtörténjen?
  • Oké, de mit csináljak?
  • Az a sokba kerülő iskolád nem tanított polgárjogot? Ez egy nép által választott vezetés, ami a népet szolgálja. Ha valami változást akarsz, változtass. Amikor nem szavazhattunk Wisconsinban a nők jogairól, felvonultunk és kiköveteltük.
  • Azt akarod, hogy felvonuljak egy kátyú miatt?
  • Azt akarom, hogy találd ki, hogy neked mi felel meg, aztán vidd végig. (The Equalizer)

 

Dominic jól mondta. A pénzügy olyan, mint a víz. Megállítani nem tudod, csak elterelni. (Ördögi játszmák)

 

  • Buddha óvjon meg minket! Buddha óvjon meg minket!
  • Te, ott! Hagyd abba az imádkozást! Az isteneket kell legyőznünk, te meg hozzájuk fohászkodsz. (Record of Ragnarok)

 

Hát nem értitek? A gyász megváltoztat minket. (A titkos kert)

 

Őrült kalandok

Randis, adósságot törlesztő, menekülős, lopkodó.

Renzo és Milo gyerekkori jó barátok, akik felnőttként sem szakadtak el egymástól. Ugyanabban a bárban dolgoznak pultosként és mixerként, együtt is laknak. Milo azonban már eljut arra a pontra, hogy az állandó bulik és a random nők nem nyújtanak eleget. Le akar telepedni, családot alapítani, gyerekeket. A hatására a folyton bajba keveredő Renzo is visszahódítaná kamaszkori szerelmét, aki egyedülálló anyaként nem adna esélyt aorult_kalandok.jpg közismerten felelőtlen férfinak. A megoldás egy saját bár nyitása lenne, de a befektető nem lát bennük fantáziát. Renzo így visszanyúl a régi balhés múltba, és futárnak áll egy bűnbandába. A kocsit a benne levő droggal nyúlják le, és a kettősnek 1 éjszakája van törleszteni. Ez pont az az este, amikor Milo a lehetséges nagy Ő-vel randizna. Lesz is olyan éjszakájuk kocsilopással, lövöldözéssel és szerepjátékkal, amit nem felejtenek el sosem.

Könnyed komédia, amit egyszer meg lehet nézni, de mélyebb nyomokat nem fog hagyni. Nem az a film, ami a kedvenced lesz, csak amin egy alkalommal mosolyogsz párat.

Az eredeti cím egy fokkal jobban közelíti, mit akartak a filmbe beletenni. Az éjszakai élet visszatérő téma a szereplők között. Ahogy Milo és Renzo emlegetik, benne foglaltatik a munka, de az állandó bulik és pörgés is. Még az is, hogy az ember esélyt kap barátokat és társat is találni magának. Még a banki hitelkérő beszédjüket is ráhúzzák erre. Felmerül Milo és Sunny között a randin. Az Őrült kalandok is lefedi, de arra nincs meg ez a rímelés.

A cselekményre bár azt tudnám mondani, hogy változatos és meglepő. Annyiban az, hogy a filmen belül sok minden történik, és azt a bizonyos éjszakát átszáguldják, sokféle eseménybe belesodródva. Alapvetően azonban két témát variálnak: Milo és Sunny romantikusabb, egymásba bonyolódó jeleneteit a Renzo keltette problémák megoldásával. Ha azonban nem csak a filmet nézem, akkor ismerősek lesznek az elemek. Ahogy a pár összejön, ahogy a két bűnbanda elől is menekülnek.

A vége sem éppen csavaros, de pont azt nyújtja, amit egy könnyed komédia végén látni szeretne az ember. Mindenki – még a bűnbandák is – megtalálják a számításaikat.

A film fontos eleme a humor. Szintén minden szegmentését áthatja a filmnek. A két barát közti kapcsolat, Renzo szerencsétlenkedése, ahogy a szemkötők miatt Sunny ad egy esélyt Milónak, aki elsőre nem lett szimpatikus neki. Tipikus, ismerős, de jobb poénok is akadnak benne. Így aztán nem is nevettem végig, de egy-egy részen el tudtam mosolyodni.

Látványra… az akciófilmek szintjét nem éri el, de amennyit egy menekülős komédiába bele lehet tenni, azt belepakolták. Sok helyszín, sok szereplő, át is öltöznek párszor egyetlen éjszaka alatt. Látni, hogy moziba készült, nem a tévének.

Ennek megfelelő a szereposztása is. Ahogy Omar Sy ömlik a francia produkciókból, kezdem úgy érezni, hogy a németeknél Elyas M’Barek jár hasonló cipőben. A szokásos karakterét hozza, a jólelkű srácot, aki belevonható egy-egy balhéba, de alapvetően rendes és pozitív értékeket képvisel. Mellé tették legjobb barátnak Frederick Lau karakterét, akivel már dolgoztak is együtt. Őt már kevésbé éreztem hitelesnek a partiarc Renzo szerepében. Renzo karakterén belül még ellentmondásra is bukkantam: saját bevallása szerint 2-3 éve igyekszik az apja lenni Ricky fiának, hogy kapjon a nőtől még egy esélyt. Ehhez képest a megismerésekor ő a bulikirály, és egyáltalán nem olyan figura, aki megállapodna.

Vagyis, egyszer simán meg lehet nézni, nem is fog fájni, de ismételni nem érdemes.

 

Őrült kalandok – 5/3,5 a fele tipikus és buta komédia romantikus elemmel, de azért akad benne ötlet is.

NIGHTLIFE Trailer German Deutsch (2020) - YouTube

5 film, amit látnod kell

Trump

f5_101.jpg5: Szegény gazdagok 2. – a Tucci família hazatér, de a nagy vagyon nagy őrülettel jár együtt. Sok mindenből elegük lesz, és azt találják ki, kiválnak Olaszországból. Létrejön a saját államuk, de most is bebizonyosodik, hogy pénzen nem lehet boldogságot venni, és a családfő jobban teszi, ha nem Donald Trumpra hasonlít.f4_117.jpg

4: South Park – mr. Garrison, némileg magét is meglepve, megnyeri az elnökválasztást. Hamar külsőt is változtat: szolárium barna bőr, szőke hajfestés és a megmaradt eszét is kidobja az ablakon. Sem az irányítás, sem a leköszönés nem megy neki túl jól, f3_132.jpgde azért a fiúk sűrűn megtalálják a helyi ügyekkel…

3: AHS: Cult – Ally sok fóbiától szenved, és bizony rosszul viseli, amikor Trump nyeri a választásokat. A helyzeten nem segít, hogy különös és riasztó gyilkosságok történnek a környéken. Mire a nő észbe kap, már színre lépett Kai Anderson, aki alternatívát kínál és egy jobb világot akar építeni. Ám a szektájának megvannak a maga sötét titkai.f2_136.jpg

2: The Good Wife – ahogy Ally az AHS évadában, itt Diane Lockhart borul ki teljesen, amikor Trump nyeri a választásokat. A nő nem is akarja f1_136.jpgannyiban hagyni a dolgokat, és miközben dolgozik is a cégnél, csatlakozik egy Trump megbuktatásán dolgozó titkos csoporthoz. Választási csalás, lejárató hadművelt – a nőben azonban egy ponton felmerül, meddig lehet elmenni a jó célért.

1: Mi – Adelaide és a családja nyárra visszatér egy olyan helyszínre, ahol a nő már gyerekként eltöltött egy nyarat. Nagyon rossz érzése van onnan, és egy elnyomott emléke, ami felszínre akar törni. Mire észbe kapnak, a hasonmásaik már megindultak, és át akarják venni a helyüket, nem csak árnyak akarnak lenni. A gyilkos hasonmások elől futva pedig a nő szembe kell nézzen a múltjával. És hogy jön ide Trump? A sorok között. Hogy válunk mi is saját gonosz árnyékunkká? Hogy őrül meg a világ és Amerika?

Démonok között 3.

Az ördög kényszerített

Boszorkányos, megszállós, bíróságon bizonyító.demonok_kozott3.jpeg

Ed és Lorraine egy ördögűzésben segítenek és dokumentálnak. A megszállott egy 8 éves kisfiú, de a pap sem bír a démonnal. A fiú családtagjait, a jelen levőket sorra üti ki a démon. Ed is földre kerül, szívrohamot kap. Ő az egyetlen, aki látta, mitől állt le a kisfiú: a nővére barátja, Arne magát kínálta a gyerek helyett. A démon váltott is. A család megnyugszik, Lorraine és a lánya Ed betegágya mellett virrasztanak. Mire Ed felépül, és beszélni is tud, Arne már nagyon rosszul van. Elveszti a kontrollt, és meggyilkolja a menhely tulajdonosát, ahol a barátnője dolgozott. A lány, Arne is állítja, nem ő tette, hanem a démon uralta, aki korábban Davidet is megszállta. A Warren házaspár segíteni szeretne, de most nem az egyházat, az államot kellene meggyőzni, hogy milyen sötét mágia szerepelt az ügyben. Nyomozni kezdenek a démonok után és egy sátánista szekta nyomaira bukkannak…

Már össze se tudom számolni, hány film tartozik az univerzumhoz. Több mellékalak kapott saját filmet, akár többet is, miközben az alapfilm folytatásai is készültek. Ez a rész az utóbbi kategóriába esik: egy újabb Warren-ügyet nézhetünk meg, közben apró utalásokkal a korábban történtekre.

Természetesen nincsen benne semmi olyasmi, aminek a megértéséhez korábbi előismeret kellene. Minden érthető, még a magánéleti vonalat is újra elmesélik – mert arról már hallottunk, hogyan jött össze fiatalon a házaspár -, most láthatjuk is az első randevút. Az egyetlen poén, amit csak akkor értünk, ha ismerünk korábbi részt is, amikor azzal győzik meg az ügyvédet az igazuk mellett, hogy felemlegetik és készülnek neki megmutatni az Annabelle nevű babát – saját sorozata is lett annak a figurának.

Ez a történet annyiban más, mint a korábbiak, hogy itt nem egyértelműen a démonok és a másvilág a gonosz. Itt lesz egy ember a háttérben, aki mozgatja a szálakat. Ez annyiban tetszett, hogy nem ugyanaz történik, mint az előző részekben. Másabb, így érdekesebb. Ugyanakkor a horror kevesebb így – a korábban maguktól gonosz lények ijesztőbbek voltak, mint itt az irányított.

Ahogy azonban mindezt feltárják, amit közben látunk, abban jó a film. A krimi követhető, közel van az egyszerűhöz – mert nem is a nyomozással, hanem közben a misztikus elemekkel adja el magát. Ebben a szériában, ebben a részben is mesteri szintre emelték a jump scream elemek használatát. Már rutinosan tudom, mikor várjam, hogy valaki/valami hirtelen felbukkan vagy megragadja a szereplőket. Itt volt, hogy meglepődtem. De olyan is, hogy pontosan úgy jött a lény, ahogy vártam, mégis, ahogy felbukkant, amilyen hang volt alatta, egy pillanatra megugrasztott.

Nem ez a kedvenc horrorom, az intelligensebbek jobban lekötnek, de jump scream témában eltalált a film és érezni belőle, hogy jó sok rész volt már, ami alatt tökéletesíteni lehetett a nézőre ráijesztés módszerét. Korrekten is néz ki hozzá, a korábbi filmek szintjét látványban ez a rész is hozza.

Eladja, hogy mennyire működik a Vera Farmiga – Patrick Wilson alkotta páros. Szépen kezelik és filmezik, ahogy öregítik a karaktereket az évek múlásával. Megvan a kémia, és érzékenyen, emberien hozzák a szereplőiket, akiket nagyon meghatároz a szerelmük.

Talán vannak benne buta megoldások – John Noble karakterének titka és sorsa ilyen – és nem tartósan ijeszt meg, de egyszer simán meg lehetett nézni.

 

Démonok között 3. – 5/4 már messze nem újdonság, de a páros már összeszokott és a jump scream profin érkezik.

THE CONJURING: THE DEVIL MADE ME DO IT – Final Trailer - YouTube

Várható heti megjelenések

Továbbra is marad a tendencia: sok minden, amit leadtok online, most moziba megy. Nem is tudom, sírjak vagy nevessek.

  • Freaky - amerikai horror komédia
  • Ketten - francia/belga/luxemburgi romantikus dráma
  • Még egy kört mindenkinek - dán dráma
  • Oglik - német/belga mese
  • Raya és az utolsó sárkány - amerikai mese
  • Senki - amerikai akció
  • Űrpiknik - magyar sci-fi komédia
  • Zappa - amerikai zenés, életrajzi

A titkos kert

Gyógyuló, vidéki kastélyos, barátkozós.

Mary egyedüli gyermekként, az édesanyja szeretete hiányában nődögél Indiában, ahova angol édesapját kiküldetésre küldték. A vidéken egy járvány söpör végig, és a megárvuló kislányt nagybátyja, lord Craven fogadja be. Angliába visszatérve egy komor ház, egy gyászoló nagybácsi fogadja. A kislány egyetlen vigasza a kinti a_titkos_kert.jpgcsellengés és egy kóbor kutya megszelídítése lesz. A kutya nyomában jut be a titkos kertbe, majd a házban kutatva rájön, hogy van egy unokaöccse, akit elzárva tartanak, mindentől féltve. Segíteni akar a fiúnak, aki egyedül járni sem tud. A kislány meggyőződése lesz, hogy Grace néni titkos kertje meggyógyíthatja Colint és egy cseléd öccsének segítségével bele is kezdenek a titkos hadműveltbe, miközben a lord továbbra sem képes átlátni a gyászán.

A titkos kert eredetileg egy angol gyerekkönyv klasszikus. Mivel még friss élményem az olvasása – direkt nem néztem meg a filmet, míg nem olvastam a könyvet –, az tűnik fel leginkább most, amiben hozzányúltak az eredetihez.

Nem írok részletes listát, beérem annyival, hogy nem tetszett minden belepiszkálás. A kutya beletétele nagyon szerethető, de mondjuk Mary anyjának írtak egy mentséget, amiért kifejezetten rossz anya volt. Ez kevésbé hiteles volt, mint az eredeti történetben az anya karaktere, aki tipikus angol szépségként és úri nőként nem foglalkozott a gyerekével.

Amit nem tudok eldönteni: az eredeti reális regény, varázslat és mágia nélkül. A filmben viszont kicsit csavartak rajta, és szinte azt tudom írni, hogy mágikus realista lett. A kis madár, amely még a kert kulcsát is megmutatja, szinte csak kiírva nincs, hogy Grace néni lelke. De ott van az a jelenet is, ahogy a kert reagál arra, hogy Colin először nem bír ott lenni, ahol meghalt az édesanyja.

(Még valami, ami az eredetiben jobb: az, hogy a szülésben meghalt neje miatt van túlféltve a gyerek, hihetőbb. Itt nincs rendes magyarázat, csak súlyosan megbetegedett és meghalt az asszony, amikor a kisfia 1-1,5 év körüli volt.)

Valahol szép lett, ahogy ezt a mágiát látványba beleszőtték. A kert nyílik vagy éppen hervad attól függően, milyen állapotban vannak a gyerekek. Ahogy nyílik, egyes részletei a bokrokkal és különféle növényekkel szinte önmagában mágikusan néz ki. Más viszont ijesztő: a már emlegetett kismadáron nagyon látni, hogy CGI élőlény. Nem tudom, ki hogy van vele, de lehet bármilyen hiteles a repülése, szökkenése – a szemei olyan élettelenek és ijesztőek.

Van a történetben dráma és igazi konfliktusok. A gyász és az, amit az emberrel tesz – sok nézőpontból meg van mutatva, és azt a film ragyogóan megoldotta, hogy halálról és fájdalomról fogyaszthatóan szól. Még a komoly és fájdalmas pillanatok ellenére is napsugaras film, ami sokkal inkább ünnepli az életet, mint siratja. A gyerekek, a kert, az egymásban megtalált vigasz és erő a továbblépéshez. Pozitív.

A szereplőkön is alakítottak. Mary korántsem lett olyan elvetemült a kezdeti időszakban, mint a könyvben. Dickon istenítését visszavették – ezt kifejezetten jó ötletnek találtam. Az olyan részek, mint Colin és Mary szópárbajai, meg feldobták a szereplőket és a filmet is. A gyerekszínészek helyesek, hihetőek, és olyan színészek támogatták meg őket, mint a lord szerepében Colin Firth. (Nagyon benne van az angol nemes filmes megjelenítésében.)

A regényt mindig érdemes elolvasni, ennek az eredetije jó könyv is, de összességében egy szerethető és kellemes családi filmet készíttetek belőle.

 

A titkos kert – 5/4,5 nem tett jót a mágikus realizmus, de azzal együtt is helyes, szerethető családi film.

THE SECRET GARDEN Trailer (2020) - YouTube

Record of Ragnarok

1. évad

Viadalt rendező, emberiségért küzdő, istenes.

Minden ezer évben összeülnek az istenek, és eldöntik, adnak-e újabb időt az emberiségnek, vagy itt az ideje, hogy végezzenek velük. Az idei évben mindenki úgy látja, hogy nem tanulnak semmiből, tönkreteszik a bolygót és hitük sincs: ideje befejezni a létüket. Egy valkűr, a legidősebb és legravaszabb azonban trükkel eléri, hogy az emberiség egy viadalon bemutathassa, hogy van még értelme a létüknek. 13 mérkőzés, egy-egy isten és egy-egy kimagasló ember között. Aki 7 viadalt megnyer, életet nyer. Az egyes mérkőzések vesztesei pedig örökre semmivé lesznek. Mindkét oldal kiállítja a bajnokait, és Brunhilde így esélyt kap, hogy a valkűrök megmutassák az isteneknek, hogy mennyire nem mindenhatóak. Elsőnek a két legerősebb néz szembe: Thor és Lü Bu, a hatalmas kínai hadvezér. Majd maga Zeusz áll ki Ádám ellen, hogy aztán Poszeidon és Kojiro Sasaki, a japán kardmester vívjon életre-halálra. 2:1 az állás, amikor viktoriánus díszletek közé érkezik Héraklész és Hasfelmetsző Jack.record-of-ragnarok.jpg

Nem tudom eldönteni, hogy zseniális vagy nagyon borzalmas ez az ötlet. Az a biztos, hogy nem mondanám eredetinek. Csak idén kétszer is láttam valami nagyon hasonlót: a Kacsamesék egyik részében szintén egy Ragnarok nevű viadalon a kacsáknak kellett az emberiség sorsáért mitikus hősökkel verekedni, a Mortal Kombat meg szintén viadal, ami az emberiség sorsát dönti el.

Eleinte a sorozat dinamikája sem volt meg. Nagyon lassan haladt, és mint régen, a millió meg egy részes anime sorozatokban, nagyon hosszan el volt nyújtva egy-egy mérkőzés. Mindig éppen csak valamit haladtunk, és főleg Thor és Lü Bu mérkőzése szinte unalomba fulladt.

Aztán a sorozat elkezdett magára találni, és a kis poénjait tudtam már szeretni is. A nézőtéren ott az emberiség nagyja, és pl. jókat viccelődnek azon, kiket ültetnek oda le. Mindig valahogyan kötődnek az adott meccs résztvevőihez. Zeusz bevonulási indulóját Mozart és Bach elemezte ki. Amikor Ádám jött, Michelangelo nem győzött álmélkodni a Sixtus freskóinak megelevenedésén. Igen, volt az ujjak érintkezése is…

Minden meccs más-más stílusban zajlik. Az szinte videójátékos, ahogy mindenkinek megvan a maga technikája és titkos fegyvere. Nagyon jót mosolyogtam pl. azon, hogy Ádám, akit Isten a képmására teremtett, bármit le tud utánozni és bevetni az ellenfele ellen. Igaz, azt el nem tudom képzelni, hogy mit fog kezdeni egymással Hasfelmetsző és Héraklész… de az ebben az évadban nem is derül ki.

Az is jellemző, hogy a meccs alatt nagyon sok a visszaemlékezés. Megismerjük a küzdő feleket, és a készítők elszórakoztak azzal, hogy módosítják a mitológiai történeteket. A 12 olimposzi mellé kitaláltak pl. egy tizenharmadikat, aki Zeusz ellen próbált lázadni, de Poszeidon leállította és megsemmisítette. A Paradicsomból való kiűzetés is új színezetet kapott a Kígyóval, aki nem bírta elviselni, hogy Éva nem akart viszonyt kezdeni vele, ezért bosszút akart állni.

Van itt ötlet, és ha nem irritálja az embert az eredeti történetek kiforgatása, a végére egész jól lehet szórakozni rajta.

Igaz, a grafikát nagyon szoknom kellett. Anime sorozat lett, és a karaktereket is anime figuráknak rajzolták. Sokakat fel se ismertem volna, ha nincs bemutatás. Pl. Thor, Poszeidon.

Még berendelve nem láttam a folytatást, de drukkolok érte. Nem semmi a versenyzők listája.

 

Record of Ragnarok – 5/3,5 az ötlet nem is kicsit a Mortal Kombat világát idézi, lassan is indul, de a végére alakult.

Record of Ragnarok | Official Trailer | Netflix Anime - YouTube

SpoilerZóna

A versenyző

Dom helyét elveszik a csapatban, dühöngve megy le inni és a csapat egyik orvosával össze is jön az éjjel. Ám másnapra az egyik csapattag lesérül, és így megint a Tour versenyzői között van. Keményen edzenek, a doktornő meg a verseny után adna egy esélyt maguknak, nem lenne etikus egy betegével járnia.

Egy lebukott versenyző miatt szigorúbb a dopping ellenőrzés. Dom egyik éjjel rosszul lesz, a doktornő hív 3_103.jpgsegítséget és döbben rá, hogy Dom is EPO használó. Döbbenten jön rá, hogy minden sportoló az, aki eredményes.

Mégis, amikor Domot kell tesztelni, segít. Elejti a vérével az ampullát, így nem bukik le és versenyezhet.

A férfinak elege lesz egy ponton abból, ahogy bánnak vele. AZ ő feladat az volt mindig is, hogy behúzza a célba a kiemelt kerékpárost. Most azonban beteker maga elsőként, szakaszgyőztes lesz. Majd ki akar szállni – a barátja meghalt, egy fekete szalagot sem engedtek hordani érte. Az apja temetésére is el kellene mennie.

A csapat vezető kerékpárosa hívja vissza, és a francia szakaszon már Dom viszi a csapatot az ő oldalán a cél felé.

Papíron jónak tűnt

Andrea szerelmes elvakultságában nem veszi a jeleket, noha Margot igyekszik figyelmeztetni, hogy valami nem2_108.jpg stimmel a barátjával. Amikor fizetni kellene, amit arra fog, hogy az európai van nála. Bár többször is megígérte, hogy bemutatja az anyjának, valami mindig közbejön. Amikor Margot az egyetemét is lenyomozza, az is kiderül, hogy nem is járt oda. Andrea sokáig elhiszi a válaszait, mert mindenre van, de egy ponton elege lesz.

Elmennek a férfi lakására, ahol kiderül, hogy nem is a sajátja, lerobbant, és csak lakótárs két nő mellett, akiknek már nagyon 1_4.jpegelegük van a hazugságaiból. A lányok készülnek a nagy szembesítésre, miközben Andrea Serenával is megbékél, akiről kiderül, hogy egyáltalán nem az a jellemtelen, irritáló nőcske, akinek eddig Andrea gondolta.

Margot elkezdi leitatni Dennist, akit Andrea érkezése után neki is állnak vallatni. Andrea szembenéz vele, hogy a férfinak egy igaz szava sincs és szakítanak. Dennis később beperli, amiért elrabolták, de a bíróság a nőnek ad igazat.

A Dennistől kapott ocsmány gyűrű árából pedig óriásplakátot rakat ki, amely figyelmezteti a nőket a férfira.

Papíron jónak tűnt

Kapcsolatos, karriert építő, hazudós.

Andrea sikeres komikus, de az igazi nagy álmát, a tévét még nem sikerült bevennie. Bosszantja is, hogy Serena, akivel még együtt kezdett, már elérte mindazt, amit ő szeretett volna. A férfiak mellett sem marad meg tartósan. Egy szép arc, jó test egy ideig leköti, de igazi kapcsolatokat nem kezd. Ám az életébe téved Dennis. A férfi nagyon papiron_jonak_tunt.jpgnem olyan, mint ami a nő zsánere. Nem ronda, nem kövér, csak átlagos. Viszont, igazán jó barát. Ha Andrea gyakorolni akar, vagy csak kell egy barát, rá mindig számíthat. Gazdag bankár, segítőkész és végtelenül kedves is. Egy részeg buli után elcsattan egy csók, és Andrea már el tudja képzelni, hogy Dennis barátnője legyen. Közben végre egy tévésorozat főszerepét is sikerül megkapnia. Minden jónak tűnik, valami mégsem hagyja nyugodni. Mi az, ami nem stimmel a barátjával?

Amikor legszívesebben rajzolnék egy kérdőjelet, és hagynám, hogy mindenki maga töltse meg tartalommal. Nem volt rossz film a Papíron jónak tűnt, de igazán meg sem fogott. Tanácstalan vagyok, még abban is, hogy mennyire tetszett.

Ami biztos, hogy más, mint az átlag romantikus komédiák. Ezt mindenképpen tudom értékelni. Fog két nagyon nagy és sokszor látott romantikus filmes klisét: a véletlen és sorsszerű találkozást, majd a legjobb barátokból lesznek a szerelmespárt, és ezeken csavar egy jó nagyot. Így máris egy komédiában vagyunk, ami ki meri gúnyolni a kliséket, amiket szerintem nem csak én untam már meg.

Akkor mégis, miért kelt bennem rossz érzést, ahogy a történet végződik, és ami kiderül Dennis személyéről? Egyszerűen nem esett jól a vége, pedig nem egy elemen nevettem még a végén is. Még csak azt sem tudom, milyen befejezéssel lettem volna elégedettebb. Pedig általában erre elég konkrét elképzeléseim vannak, itt viszont csak az érzés van, hogy ez így nem az igazi, de jobbat nem tudok én sem.

Szerettem a film humorát. Andrea műsoraiból a látott részletek annyira meggyőzőek, hogy elhiggyem, valóban ért ehhez a nő és tehetséges. Csak éppen Mrs. Maisel jobban bejön ebben a zsánerben – de itt nem is a nő műsorai vannak a középpontban. Sokkal inkább viszi a filmet, hogy milyen barátai vannak a nőnek és hogyan féltékenykedik a színésznőre, akivel csak ő rivalizál fejben, a másikat ő teljesen hidegen hagyja. Ügyesen eljátszik azzal, hogy Serena nem is olyan rémes, és micsoda kalandba keverednek majd együtt. Margot meg külön jelenség – az emberrablós jelenet simán a kedvencem a filmből, onnan kezdve, hogy Margot leveszi a méregdrága italt a polcról és töltögetni kezd…

A főszereplők. Talán ez lesz az, amivel nem tudok teljesen megbékélni. Én nem láttam Andrea karakterében mindazt, amit el akartak hitetni róla. Már ott elakadt a lemez, amikor kaptunk ízelítőt az alkalmi pasijaiból. Nem hittem el, hogy fel tudja őket szedni. Nem szerettem azt sem, ahogy szenveleg, hogy miért nem sikerül a tévébe bejutnia, és megszereznie a fő posztert a városban. Annyira jó és menő nőnek van elmondva, de ezt a karakterbe nem láttam bele. Pedig Iliza Shlesinger jól adja, magabiztosság csillagos ötös.

Ryan Hansen és Dennis karaktere. Itt meg fordítva van. Lehet, hogy túlzottan a Veronica Mars miatt emlékszem a színészre, de nem tűnik olyan rossznak vagy átlagosnak, amilyennek Andrea végig leírja. A színésznek különben a komédia vénája megvan, és ezt a karaktert is korrekten írták meg. Működött a csavar.

Nálam nagyon eladta, ahogy a romantikus klisét kiforgatták. De mégis… valami zavar még.

 

Papíron jónak tűnt – 5/3,5 még emésztem. Vannak jó ötletek, jó poénok, de nem biztos, hogy a hősnőt bírtam.

Good On Paper | Official Trailer | Netflix - YouTube

süti beállítások módosítása
Mobil