Minden napra egy film

Minden napra egy film

Idézzünk!

2021. június 16. - BBerni86

(Alucard elvezeti a túlélőket az apja kastélyához. Az alkimista lenyűgözve, a falu vezetője kevésbé tetszéssel méregeti.)

  • Drakula kastélya. Elképesztő. Eléggé…
  • Bűnronda.
  • Nem is ronda.
  • De, az. Ronda. Szomorú és hideg. Rossz dolgok helyszíne.
  • A gyerekkori otthonomról beszélsz.
  • Ez sok mindent megmagyaráz. (Castlevania)

 

(Egy időhurokba ragadva azt hiszed, már nincs min meglepődni. De amikor végre szóba tudsz elegyedni a rád küldött bérgyilkossal, annak sikerül meglepnie a pisztolyával.)

  • Dobd el!
  • Mit, a fogat?
  • Nem, dehogy a fogat!
  • Nem dobom el.
  • Hát vagy eldobod, vagy elejted.
  • Ez egy egyedi, kézi gyártmányú Walther PPK, félmillió dollárt fizettem érte egy aukción.
  • Félmillió dollárt fizettél egy pisztolyért?
  • És a fegyverkovácsom felszerelte egy SD-22 SpielWaffen hangtompítóval, amiből csak hat van a világon, és 250.000 dolláromba került.
  • 750.000 dolcsi.
  • Helyes.
  • Miért csinálna valaki ilyesmit, Pam?
  • Pam?
  • Sosem mondtad a neved, így elneveztelek Pam-nek.
  • Találkoztunk már?
  • Nagyon sokszor. Futólag. Hadd lássam! Lassan!
  • A ravaszkengyelnél fogd. Bánj vele úgy, mintha porcelán lenne. Kérlek! Nagyon gyengéden.
  • AH?
  • Adolf. Hitler.
  • Mi?
  • Carl Walther személyes ajándéka. Hitler egy íróasztalban tartotta, Münchenben.
  • Te mindvégig Hitler kibaszott pisztolyával lövöldöztél rám?
  • Egy amerikai katona nyúlta le, 1945-ben.
  • Jesszusom! (Boss Level)

 

(Amikor az orvos nehezen fogadja el, hogy a betege kész elmenni, és nem küzd tovább.)

  • Készen áll a közelképre, Mrs. Stanley?
  • Egy "Alkony sugárút" utalás? Pedig mikor is született, úgy 10 éve?
  • Én sosem láttam, de a "bubbe"-m... A nagyanyám... folyton ezt mondogatta. Ő tanított meg madzsongozni.
  • Ő volt olyan naiv, mint amilyennek maga engem hisz? Van jobb dolga is, fiatalember. És életem ezen szakaszában már nincs szükségem új barátokra.
  • Meg akar halni?
  • Ilyet csak a fiatalok kérdeznek. Mert azt hiszik, van más választás.
  • Néha, ha szerencséje van, eldöntheti, hogy mikor.
  • És néha, ha igazán szerencsés, megválaszthatja a hogyanját. A táncparketten akarok meghalni, egy dallal a szívemben, itallal a kezemben. Maga azt akarja, pár hónap múlva haljak meg, fájdalmak közt, miközben már azt sem tudom, ki vagyok. Bocsássa meg, hogy nem köszönöm meg a lehetőséget. (The Good Doctor)

 

  • Még lázas vagy.
  • Nem maradhatok megint itthon. Sokan várják a segítségem.
  • Várhatnak még holnapig. Örülj, hogy csak influenza. Kirakom a gyerekeket anyámnál, aztán az irodában leszek. Hozzak valamit?
  • Egy erősebb immunrendszert. (New Amsterdam)

 

(Amikor a részeg észre sem veszi, mi történik vele. Pása totál részeg, nem is érez fájdalmat, pedig durván elcsapják és a lába is kifordul.)

  • Semmi bajom, srácok.
  • Megütötted magad?
  • Szerintem csak elestem.
  • Elütött egy autó, Pása.
  • A kocsinak nem esett baja?
  • A kocsinak nem. De a lábad… Kissé kicsavarodott.
  • Nem sérülés, hajlékonyság. Tudod, a jóga. (Eladó a menyasszony)

 

(Ha Severide nősül, Matt a tanú. Van elvárás…)

  • Oké, hát... feldobnám a hangulatod.
  • Kérlek!
  • Ez magától értetődő, de azért szólok. Azt akarom, hogy te legyél a tanúm.
  • Komám! Részemről a megtiszteltetés.
  • Jó. És egy oltári legénybúcsút kell szervezned. Egy tetőn akarom végezni Mike Tyson tigrisével.
  • Vízió elfogadva. (Chicago Fire)

 

(Egy barátság kezdete, avagy a felügyelő és a pap közös nevezőre jut egy nyomozás elején.)

  • Letartóztathatnám.
  • Tényleg? És miért?
  • Rabolja a rendőrség idejét. De legalább elterelte a figyelmemet a magyar fiaskóról.
  • Nem nézek futballt. Általában csalódás a vége.
  • Mindig csalódás a vége. (Grantchester bűnei)

 

Anya az egész életét rám és Dillonra áldozta. Azt mondta, legyünk büszkék arra, akik vagyunk és ahonnan jövünk. Megtanított kizárni a zavaró dolgokat, és a boldogságra koncentrálni. Esélyt adott nekünk, hogy a saját lábunkra álljunk. Most, hogy végre megfogadta a saját tanácsát, nem akar nagy ügyet csinálni belőle, pedig ez nagy ügy, anya! Néha úgy érezhetjük, olyan sok rossz dolog van a világban, hogy elfelejtjük megünnepelni a jót. De megérdemled, hogy megünnepeljenek. (All American)

 

(Belmont szó szerint a Halál elleni csatából tér vissza elég rossz bőrben, de még így is viccelni van kedve a párjával, aki még nem mondta meg, hogy babát vár, de a férfi már rájött.)

  • És mi van veled? Minden rendben?
  • Remekül vagyok.
  • Helyes. Tudod, mi ijesztett meg legjobban?
  • Mi?
  • Hogy a végén még a Trefor nevet adod a gyereknek. (Amíg orvosért megy a nő, Belmontot Alucard is üdvözölheti. Akinek kiderül, van humora.)
  • Mit keresnek itt ezek az emberek?
  • Isten hozott a falumban!
  • Van egy falud? Hogy hívják?
  • Treffy.
  • Idejönne valaki, és végezne velem? (Castlevania)

 

(Egykori barátokat is elválaszt egy kis zsarolás.)

  • Lődd le!
  • Fejbe lőjem?
  • Térden.
  • Nem tennéd meg.
  • Az önvédelem igen erős biológiai ösztön. Akit sarokba szorítanak, mindent megtesz a túlélésért. (The One)

 

  • Miért akar látni, azután amit vele tettem?
  • Megszökött a börtönből érted. Ő mindig hinni fog benned. Talán ideje, hogy te is elkezdj hinni benne. (The Equalizer)

 

Gyilkos szerepben

Újságírós, igazság nyomába eredős, pszichés beteges.

Hannes Rastam régi vágású riporter, akinek mindene az igazság felderítése. Bár a szerkesztője nincs oda az ötletért, de egyre jobban foglalkoztatja Thomas Quick esete. A férfi Svédország leghírhedtebb sorozatgyilkosa, akit közel 10 gyilkosságért ítéletek el, de annál sokkal többet bevallott. Mióta börtönbe került, nem ad interjút és nemgyilkos_szerepben.jpg lehet hozzá bejutni sem. Hannes a segédje javaslatára levelet ír a férfinak, aki Hannes kedvéért kivételt tesz, és elbeszélget a férfival. Hannes pedig egyre biztosabb abban, hogy Quick nem gyilkolt meg senkit, csak egy figyelemre vágyó beteg volt egy klinikán, aki bármit bevallott volna a rá vetülő hírnévért és a vallomásért kapott drogokért. De nem elég az ő hite, bizonyítania is kell az elméletét. Sokan gáncsolnák el: ha kiderül, hogy Hannes elmélete a helyes, nem csak a svéd jog legdurvább tévedése esett meg, de tucatnyi család is elveszti a nyugalmát, hogy a szerettük gyilkosa megfizetett a tettéért.

Adná magát, hogy gyorsan besoroljam a filmet skandináv kriminek. Egy sorozatgyilkosság részleteibe másznak bele, nyomoznak és nagyon benne van az a vigasztalan hangulat, ami a zsáner sajátja. Csak éppen a Gyilkos szerepben ennél egy lépéssel messzebb megy.

Már a film eleji mottó lelövi, mi is lesz ez igazán. Ott arról van szó, hogy az emberek inkább lesznek hírhedtek, minthogy senki ne ismerje őket. Ami a 15 perc hírnév alapja is: lehet, hogy rossz lesz a megvilágítás, de az is jobb, mint a semmilyen. Az ember bármire képes, hogy megkapja a neki kellő figyelmet. Hiszen mindenki azt akarja, hogy ne múljon el nyomtalanul.

A film folyamatosan lebegteti és boncolja, hogy mi vesz rá egy ártatlan embert, hogy bevalljon tucatnyi gyilkosságot, amihez semmi köze nem volt. A film ad egy könnyű magyarázatot is: a vallomásokért tömhette magát olyan gyógyszerrel, amilyennel csak akarta. Ahogy mondani szokás, a drogos sok mindenre kész az adagjáért. Ugyanakkor azt is szépen bemutatja, hogy Quick mennyire szomjazza a figyelmet. Meg akar felelni, azt akarja, hogy elégedettek legyenek vele. Egy sokkal elemibb emberi tulajdonságot mutatnak meg, mint ami a függőség. A vágyat, hogy kedveljenek és számítsunk. Nem véletlenül volt az egyik kedvenc részem az, amikor Hannes azért kérdőjelezi meg a saját elméletét és hitét, mert felmerül benne, hogy Quick neki is azt mondja, amit szerinte hallani akar, hogy kedvelje.

A pszichés játék tehát működik a filmen és extrém helyzetben mutat meg egy olyan jelenséget, amivel könnyű azonosulni. Ez működött is.

Csak éppen mellette a krimi lassú és vontatott. Minden téren lassan haladnak: a jelenben az interjúkkal, a múlt feltérképezésével. Hiányos botrányos, amikor mutatják, hogy a múltban hogyan gyártotta a rendőrség és Quick orvosai a bizonyítékot, ha közben az ember kétszer elalszik. Nem is értem, hogy ment át a bíróságon, amit leadtak bizonyítékként. El sem tudom dönteni, melyik a legbotrányosabb. Ahogy betanították Quicknek, hogy el tudja mutogatni, hogyan ölt meg valakit, vagy amit az egyetlen tárgyi bizonyítékról megtudunk. Az akkor baki, hogy a fal adja a másik pofont az ügyésznek.

Hannes szimpatikus figura, de valahogy furcsák az arányok. Elkötelezett újságíró, de mellette családapa is. A lánya… nem tudtam eldönteni, szellemi fogyatékkal él? De Hannes, mint magánember, olyan megközelíthetetlen, még haldoklásában is. Quick alakja jobban átjött.

Korrektül néz ki, több helyszínen és a skandináv szürke, komor hangulattal a köbön.

Egyszer nem bánom, hogy láttam, de szerintem újranézni nem fogom.

 

Gyilkos szerepben – 5/3 a mondanivalója érdekes, a történetnek van súlya, de lassú, nehézkes és komor is.

Quick | Officiell trailer | Se den hemma - YouTube

5 film, amit látnod kell

Életút

f5_99.jpg5: Miss Americana – mindent Taylor Swiftről. Dokumentumfilm, és több szempont szerint mutatja be az énekesnő életét. Karrier, zene, magánélet, a botrányok és politika. Profin el van készítve, és nagyon kész a kép, amit átad vele. Megcsináltnak is érzem, de ebben a zsánerben ez így működik.f4_116.jpg

4: Ellenállás – Marcel Marceau a pantomim kiemelkedő alakja volt, és ez a film arra az időszakra koncentrál, amikor a II. világháború zajlott. Miközben megmutatja, hogy a szülői ellenérzés ellenére a fiatalember hogyan építette a karrierjét, egy fájdalmas mese az ellenállásról, a hősiességről és gyerekek megmentéséről is.

f3_130.jpg3: Hamilton – a musical óta szerintem mindannyian megjegyeztük az amerikai államatya nevét: Alexander Hamilton, aki megragadja az esélyét és feljebb tör. Aki védte az alkotmányt, harcolt a függetlenségi háborúban és összerakta a kormány pénzügyi rendszerét is. Az utóbbi idők legsikeresebb musicalje, amit a Disney filmesített.f2_135.jpg

2: Mű szerző nélkül – igaz történet alapján egy fiúról, aki a nácik uralma idején elvesztette a családja jelentős részét, majd a megszülető rendszer szocialista művészt akart faragni belőle. Ő azonban kitört a keretek közül, disszidált, és felépített magának egy életet a nagy szerelmével és a festészettel. Az meg simán sokk, ami az apósáról kiderül. Az még nagyobb, hogy Kurt történetét mennyire az élet írta.

1: Alelnök – Bush kormányzat, az iraki háború és Dick Cheney. Hogy lehetett a világ sorsáért egy olyan ember felelős, akinek a nevét is utólag jegyeztük meg? Nem volt kirakatember, de amit a háttérből művelt… Remek színészi játékkal elmesélve, játékos formátumban, ami ellensúlyozni és kiemelni is képes, hogy mennyire elképesztő helyzetek eshetnek meg, és nem csak a filmeken. Ami nekem megmaradt belőle? Amikor még maga Cheney is ledöbben, hogy Bush mennyire a bábúja lesz.f1_134.jpg

Véres vakáció

Baráti társaságos, nyaralós, kísértett szálloda felderítős.

Lex könyvet készül írni, a témája egy hotel. Hawaii nagy beruházása volt, az egyik szigeten egy többcsillagos csoda. Csak éppen a kezdetektől nem voltak rendben a dolgok, és a vendégeket látomások kísértették. A legrosszabb egy kislány volt, aki a legenda szerint egy turista kapott el és gyilkolt meg, majd a lány szelleme keresni kezdte a gyilkosát és fenevaddá vált. A lány születésnapjára a barátai egy úttal lepik meg, és sikerül veres_vakacio.jpgmegszervezniük, hogy a szigetre is elmehessenek, ahol a hotel áll. Hiába figyelmeztetik őket, hogy messze kerüljék el a helyett, egy kis fürdés és kirándulás után megkeresik az elhagyatott épületet. Fotóznak, körbejárnak, és Lex tovább is akar maradni, éjjelre. A többiek leszavazzák, de a hátra maradt felszerelésért kénytelenek visszafordulni. Este pedig kiderül, mennyi igaz a mesékből.

A városi legendák kelendőek. A hotelek, azoknak bizonyos szobái, melyekben valami borzalom történt. Tipikus horror alapanyag, amit nehéz megunni. Filmek, de reality műsorok is készülnek erre a témára.

A Véres vakáció is ebből dolgozott, egy kis helyi kísértetmesével megtoldva. Alapból tudnám értékelni az ötletet, még akkor is, ha ilyen történet is volt már, itt csak a helyszínen és az őslakos népen változtattak. Ha a hawaii őslakosokat indiánokra cseréljük, akiket egy bizonyos helyen leöltek, eltemettek, a helyszínen lakótelep, hotel, stb. épült, máris ugyanott vagyunk, mint amit már mások sikerre vittek. Vagy unalomig felhasználtak. De a helyszín tényleg szép, és az olyan részek, mint amikor átrepülnek a sziget felett, vagy felfedeznek egy vízesést, dobnak a helyszínen.

A gond az, hogy a horror mennyire béna lett a filmen. Mivel a szellemet rendesen nem látjuk, még csak azt sem tudjuk meg, mennyire találó a neve: a félarcú lány. Az egyik turistából csinál ugyan félarcú kísértetet, de az arc lenyúzása, majd a srác ilyen formán való kísértet volta is rémesen néz ki. Olcsó maszknak néz ki, és nem tudott megijeszteni. Inkább szörnyülködtem, mennyire igénytelenül nézett ki a végeredmény.

A jump scream is annyira működésképtelen, hogy mielőtt a szellem lecsap, simán lehet látni mászkálni a háttérben. Így meg nem ijesztő, hogy kinyúl és beránt valakit.

Hogy még rosszabb legyen az összkép, említeni kell, hogy mennyire rángatva van a kamera, főleg a menekülős részeknél. Értem, ezzel akarják érzékeltetni az eszeveszett rohanást, de a zseblámpákkal való kalimpálással együtt csak azt sikerült elérni, hogy hányingerem lett, miközben néztem. Határozottan rossz ómen.

A történet egyszerű, amivel horror esetén gond sincs, csak éppen sok butaság gyűlik össze a végére. Vegyük csak a zseblámpákat! Azon nyavalyognak, hogy merül az elem, és a végén sötétben kell kibírniuk. Az azonban nem jut eszükbe, hogy nem négyet kapcsolnak be egyszerre, csak egyet, aztán, ha az lemerült, jöhet a következő…

De a film végére betett csavar sem jobb. Most azon el kellene borzadni, hogy a kísértet nem csak arcokat tép és gyárt újabb kísérteteket, de pszichés hadviselést is folytat a holtakkal? Értelme különben a nagy nulla, csak kellett valami meglepő a végére. Jobban működött volna, ha bármi indokolja, így felesleges az is.

Nevenincs színészek egyszerűsített karakterekben, nulla mondanivaló, béna látvány és hányingert keltő kamerakezelés. A sziget természeti szépsége, maga az alap ok, de különben egy teljesen felesleges horrorfilm lett, semmi több.

 

Véres vakáció – 5/1,5 az alaphelyzet klisés, de abból még lehetett volna valami. A horror viszont nézhetetlen.

THE RESORT Trailer (2021) - YouTube

Boss Level

Játszd újra

Időhurkos, bérgyilkosok elől menekülő, családot mentő, harcos.

Roy Pulver egykori kommandós minden napja egyforma, szó szerint. Megébred, és bérgyilkosok sora akar végezni vele. Üldözik helikopterrel, egy bombákkal dobálózó törpe szabadul rá, egy karddal profi nő fejezné le, két bosslevel.jpgpisztolyos lőné le vagy éppen egy csörlőre kötve húznák a halálba. Bármit tesz, mindig egy a vége: valaki megöli. Aztán megint megébred az ágyában, és kezdődik minden elölről. A volt neje, az egyetlen szerelme, a tudós Jemma alakította így az eseményeket, de segítséget sem tud kérni tőle, mert a nőt az éjjel meggyilkolták. Roy úgy dönt, ideje rengeteg van, mindent begyakorolhat és megtanulhat, bosszút áll a feleségéért. Lassan összerakja a történetet, ki és mit tett vele, miért. Van pár esélye, hogy megmentse a szeretett nőt, a fiukat és magát is – talán a világot is.

Ha három szóban kellene összefoglalnom ezt a filmet? Időhurok, akció, bérgyilkosok. Egy adrenalinbomba, sok pörgés és azt messze elfelejtjük, hogy értelmet is keressünk benne. Nem az a cél. Szerencsére még azon a határon belül van a film, hogy összeállnak benne a dolgok, és a maga szabályai között értelmes is.

Hiszen tulajdonképpen kétféle összetevőt adagolnak nekünk: egyrészt az időhurkot, amiben valaki mindig végezni akar a főhőssel. Másrészt, a hajszák, küzdelmek és menekülések közepette Roy szép lassan összerakja a történetet, így egy kis krimi és tervezés is kerül bele. Ahogy nem csak sodródik már az eseményekkel, de célirányosan tervez, az kifejezetten szórakoztató lett. A holnap határában is ezt szerettem, és ebben a filmben is hibátlanul működik, ahogy újra és újra próbálkozásokkal összeáll a tökéletes forgatókönyv, hogy Roy mindenkit meg tudjon menteni. Nem is tudom, melyik volt a kedvencem. Ok, tudom. Ahogy a kardozós csajt kiiktatja, amikor Ventor irodájába akar bejutni.

Eladja, hogy mennyire őrült figurák a bérgyilkosok. Nem is akarom részletesen kifejteni, mert az tele van poénokkal. Őrültek, egyediek, és abszolút nem hihetőek, de ez jól áll nekik. Olyanok, mintha egy játék ellenségei lennének, akiken átgázolva eljutunk a főgonoszig.

Ezzel el is jutottunk a film egyik jellegzetességére, ami különben a címben is megjelenik. Level – a videójátékok szintjeire utalva. A film maga is olyan, mint egy régi videójáték, amiben sorra vered le az ellenségeket, és ha meghaltál, kezded újra. Nem véletlen az sem, hogy Jemma és Roy fia, Joe a videójátékok rajongója, és az apja egy játékteremben talál rá, ahogy együtt játszanak majd. Bevállalják, része a történetnek, vannak kikacsintások – így abszolút működött, és ez értéke lesz az akciófilmnek.

Talán kissé fekete a humora, de nekem ez nagyon bejön, így én jókat vigyorogtam menet közben. Itt nem vagyunk elvetemültek attól, hogy azon vigyorgunk, hogy az egyik szereplő sorra tépi ki a fogait, hogy a biztonsági szakértő majd elájulva a látványtól meg tudja mondani, melyikben van beültetve a jeladó.

A szereposztás is kellemes. Frank Grillo nagyon eltalált a szerepre. Kellően laza, el lehet hinni szuper kommandósnak, és azért az érzékeny oldalát is hozza, amikor a fiával – tényleg a fia játssza – közös jelenetei vannak. Viszi a filmet a hátán. Naomi Watts is nagy név a feleség szerepére, de még hagyján. Azt viszont nem értem, miért kellett egy Mel Gibson egy ennyire sablonos, szürke főgonosz szerepre. A bérencek sokkal egyedibb, jobb karakterek lettek.

Ezt az egy, nagyobb negatívumot találtam csak. Annyira béna a gonosz világuralmi terve…

Jópofa kikapcsolódásnak találtam, nálam simán újranézős lett.

 

Boss Level – 5/4,5 pörgős, humoros akciófilm, ami nem okos, de kellően szórakoztató. Grillo karakteres.

Boss Level: Játszd újra (18) - Hivatalos magyar nyelvű előzetes - YouTube

Chicago Med

6. évad

Kórházi, gyógyszerkísérletes, viszonyos.

A COVID a kórház és a benne dolgozók teljesítőképességét is próbára tette. Külön osztályt hoztak létre és olyan ideiglenes otthonokat, ahol az orvosok a családjuktól távolabb, de őket a fertőzéstől megóvva élhettek. Az oltások, a javuló helyzet lassan megengedi, hogy visszatérjenek a dolgos mindennapok. April szenved is attól, hogy a COVID osztályon fontos volt, önálló döntéseket hozott, míg most megint az orvosok utasításait követő nővérnekchicagomed_1.jpg kell lennie. Natalie és Marcel szomszédokként egyre közelebb kerülnek egymáshoz, ám kibontakozó szerelmük nehezíti, hogy a férfi a múltját legszívesebben elfelejtené, míg a nő igényli, hogy beavassa az életének azon részébe is. Ethan osztályvezetőként igyekszik helytállni, míg Will a kísérleti gyógyszer tesztelésébe veti bele magát. Közben a betegek érkeznek, és legyen a bajuk szervi vagy lelki, segítséget kapnak.

Ahogy minden Chicago sorozat, a kórházi évad is rövidebb lett, mint a korábbiak. Azonban ez az, amelyben a legtöbbet foglalkoztak azzal, mi történt a világban. Láttuk a működést a vírus tombolása alatt, bár fokozatosan tértek vissza a normál kerékvágáshoz.

Nem volt jó különben nézni az ilyen részeket, miközben örültem, hogy bevállalták, és nem csináltak úgy, mintha mi sem történt volna. Annak hangulata volt, és pozitív képe, ahogy a kezdeti sok halál után már láttuk a felépülőket is.

De szeretem ebben a sorozatban, hogy még nem dőlt el végleg a szappanopera felé. Egy részben általában 2 nagyobb orvosi eset van, amit esetleg kisebb kórházi eseménnyel színesítenek. Még vissza is jönnek esetek: a beteg, aki beképzelte magának, hogy fel kell ébrednie egy szimulációból – nem mondták ki, de tisztára Mátrix másolat volt. Még piros tablettát is vett be, amitől az ébredést remélte. (Nem is értem, miért nem ugrott be senkinek a Mátrix, úgy nézett mindenki, mintha új ötlet lenne, amit a beteg elmondott.) Az elütött gyerek, akinek agyműtétre volt szüksége. A teniszsztár, a rejtélyes rosszullétekkel.

Az egész évadon átívelő, nagy téma volt a gyógyszereke engedélyeztetésének folyamata is. Itt láttuk, ahogy gyűjtötték az alanyokat, majd adták a gyógyszert és a placebot, gyűjtötték az eredményeket. Már csak azért is lekötött, mert a The Resident egyik évadában éppen azt láttuk, mennyire korrupt tud lenni ez a rendszer, míg itt azt mutatták be, milyen amikor szabályosan működtetik.

Természetesen a szappanopera sem maradt el, de még olyan szinten van tartva, hogy nem csak arra emlékszem, hogy az orvosok és nővérek magánéletében mi történik. April és Ethan most szünetelnek, így előtérbe került Natalie és Crockett egyre komolyodó kapcsolata. Ez még aranyos is volt, tetszett, ahogy a férfi egyre közelebb engedte a nőt. A vége azért kurta-furcsa: most szakítottak, vagy mi volt? Tudom érteni így is, úgy is azt az utolsó beszélgetést.

Will kínszenvedése meg lassan röhejes. Különben is kezdek ott tartani, hogy már unom a dolgait. Mindig annyira jót akar, és mindig ugyanazokat a hibákat követi el. Ahogy Sabeena bizalmát elveszti, ahogy megint Natalie felé kanyarodik…

Kaptunk egy új állandó orvost is dr. Archer személyében. Nem szépfiúnak jött, inkább intrikusnak. Forgatókönyvírói kényelemnek is érzem, ahogy hasonló eseteket adnak neki, hogy kidomborodjon, mi a végzetes jellemhibája. Az viszont érdekes lesz, Ethan helyén mit kezd majd magával. Jön a Chicago Med diktatúra?

A casting tehát változatlan, ugyanazok a színészek tértek vissza egy frissítéssel. Majd meglátjuk, a 7. évadra merészebbek lesznek-e Will és Natalie ügye kapcsán.

Vannak gyengéi, de nem keresem őket, amit meg látok, hamar elfeledem. Szerettem ezt a sorozatot a kezdetektől, még nem is untam rá.

 

Chicago Med – 5/4,5 még mindig ez a kedvenc Chicago sorozatom. Dráma, orvoslás és nézhető szappan.

https://www.youtube.com/watch?v=mTWWObSu-Ek

SpoilerZóna

  • A Manderley-ház asszonya

f1_133.jpgA rosszul sikerült bál után mrs. Danvers (Kristin Scott Thomas) már majdnem ráveszi az öngyilkosságra az új mrs. de Winters-t (Lily James), amikor a tenger felől jeleznek. Előkerült Rebecca hajója, benne a nő teteme.

Amikor számonkéri a férjét, Maxim (Armie Hammer) végre mindent bevall. Hogy Rebecca elbűvölte, feleségül vette, de a nő a frigy után azonnal közölte a szabályokat. Látszat feleség lesz. Maxim tűrte, mert a nevét féltette. Amikor azonban Rebecca a fattyát ültette volna bele a birtokba, valami elszakadt nála. Rebecca rosszul esett, meghalt. Maxim tette a hajójába, amit előtte megfürt és engedte a tengerre.f2_134.jpg

A felesége közli, bizonyíték nincs, együtt megoldják. Maxim a gyanúsított, és mrs. Danvers, a szerető (Sam Riley) is ellene vall. Mintha a csalfa feleségét ölte volna meg. A nő azonban lenyomozza az f3_129.jpgorvost, akinél Rebecca járt. Kiderül, halálos beteg volt, már csak a fájdalmas haldoklás maradt neki. Így már mindenki elhiszi, hogy öngyilkos lett. Maxim szabad.

Manderley azonban leég, az öngyilkossága előtt mrs. Danvers felgyújtotta. Maxim és a neje keresni kezdik az új otthonuk.

  • Spirál

Garza kapitány (Marisol Nichols) meggyilkolása után az előző kapitány, visszavonult rendőr lép elő gyanúsítottá.f4_115.jpg Miért is nem éri el senki Bankset (Samuel L. Jackson)? A fia, Zeke (Chris Rock) nem tudja elfogadni, hogy az apja lenne a Spirál, más nyomon megy tovább.

Banks folytatta a maga nyomozását, és látjuk, ahogy csapdába sétál. Ahogy a fia, Zeke benyit a helyre, bekapcsol a szerkezet is. Banks szépen lassan elvérzik. Érkezik a gyilkos, aki Schenk (Max Minghella), Zeke újonc társa, akiről azt hitték, vele is végzett a Spirál. Kiderül, nem ez az igazi neve. William Emerson volt, annak a tanúnak a fia, f5_1.jpegakit Zeke előző, korrupt társa agyonlőtt. Ezért készítette sorra a gyilkos játékokat a korrupt rendőröknek, hogy megtisztítsa a rendszert. Zeke lehetőséget kap, hogy csatlakozzon hozzá.

Zeke az apját választja, leállítja a kivéreztető gépet. Schenk/Emerson közben már egy menekülő úton távozik. A betörő rendőrök az ajtónyitással újraindítják a véreztetőt, és Zeke-et fogják le, nem látják, hogy az igazi gyilkos még búcsút int és távozik.

Eladó a menyasszony

Válásért küzdő, álkapcsolatos, életet átértékelő.

Mitya élete gyökeresen megváltozott, mióta vidéki szülővárosát hátrahagyva Moszkvába költözött. Kikupálódott, jól keres és egy csinos szőke is van mellette. Alisa apjának születésnapján egy félreértésből eljegyzés lesz, és a lány 2 héten belül hozzá is akar menni a férfihoz. Csak éppen van egy kis gond, akinek neve is van: Vasja. Mitya elado_a_manyasszony.jpgugyanis otthon megnősült és bár már 3 éve külön élnek, nincsenek is kapcsolatban, még házas. Mondvacsinált indokkal siet haza, gyorsan elválni. Vasja azonban nem hiszi el, hogy valóban szerelmes lett, meg akarja ismerni a menyasszonyát. Mitya a bár pultosát kéri meg, hogy ugorjon be a szerepre. Vasja nem éri be ennyivel, ő is új pasit akar, és természetesen Mitya, akinek meg kellene szereznie neki egy eljegyzési partin. A színjáték folytatódik.

Eredetiség nem sok akadt ebben a filmben. Az egyik leggyakoribb klisé az alapja: az álkapcsolatban levő szereplők valódi érzelmeket kezdenek megélni a másik felé, és a happy end eléréséhez változtatniuk kell az életükön.

A filmmel az volt az egyik legnagyobb bajom – azon túl, hogy a nők nevei nagyon hasonlóan hangzanak és ez bizony tudott zavarni – hogy nem volt hiteles a Mitya – Násztya szerelmi szál. El van túlozva és egy eleme sem az igazi. Találkoznak összesen kétszer, ha nagyon külön szedem az eseményeket, akkor háromszor és ez alatt olyan gyökeres változás megy végbe mindkettőnél? Nem hiszem.

A kezdetekkor mindketten fix párkapcsolatban élnek. Ok, Mitya egy felszínes szőkével, Násztya párja meg egy IQ-ban szegény vidéki lump, de akkor is hosszabb ideje együtt vannak, és addig meg sem fordult a fejükben, hogy boldogtalanok. Ha mutatja is a film, hogy miért jobbak ők egymásnak, mint a másikkal voltak, akkor sem hiszem, hogy egyetlen hétvége alatt ilyen gyökeresen változtatnának az életükön. Pláne, hogy előkerül egy gyűrű is. Ennyire felületes ismertség után?

Még, ha romantikus komédia is, akkor sem kellene ennyire elszállni. Még komolytalanabbá tette az egész filmet, mint amilyen különben is.

A komédiát elsősorban a mellékszereplőknek kellene hozni, de elég botor módon teszik. Násztya barátjára nem is tudom, mi lenne a jó szó. Az egy dolog, hogy nem éppen elmés alak, de mellette irritáló is. Ex-rendőr, nagy mellénnyel, aki még a mondataiba is belekeveredik. Vasja legalább következetesen csinibaba, aki gazdag férjet akar, aki majd elkényezteti. Ehhez jön hozzá, hogy mániásan hisz a jelekben és az ómenekben. Van még egy droggal csencselő barát, meg Vasja kiszemeltje, aki már nős és a felesége egy mini Hitler. Sarkított, eltúlzott mindenki. Még csak eye candy faktor sincs, bár lehet, hogy csak most nekem nem jött be senki ebből a filmből.

A poénok is ugyanúgy túlzások, ahogy a szereplők. Csak kettőt említek: van egy írva egy autóbalesetről és egy, amikor a tanyát megnéző Vasja aranyosnak talál egy kismalacot, akit megemel, és a malac orron harapja. Ok, a sertések mindenevők, de orron harapja? Most erről beugrott a szaunás jelenet. Az megint… rémes. Nem is értettem, hogy ez most látens homoszexualitásra utalás vagy viccnek szánták?

Látvány ebben a filmben nincs. Kevés helyszín: egy jobbnak tűnő városi lakás, a bár és a falusi ház, ahol az eljegyzési bulit tartják, elvileg. Kétlem, hogy nagyobb lett volna a büdzsé, ez egy tévés kis komédiának tűnik és pont.

Tanulságot nem is akarok keresni benne. Ne emeld az orrodhoz a malacot!

Bár ugyanaz a logó van előtte, mint az Igen, séf előtt, semmiben nem ér annak a nyomába. Ez olyan film, amit kár volt megnézni.

 

Eladó a menyasszony – 5/2 viccesnek szánták, de sokkal inkább fárasztó. Olcsó kivitel, színészek és helyszínek.

https://www.youtube.com/watch?v=4Dlf8us8MFE

Chicago Fire

9. évad

Életmentős, baráti társaságos, tűzoltós.

A vírus pusztítása után az élet kezd visszatérni a rendes kerékvágásba. A tűzoltóság élete is folytatódik tovább. Brett Cruz védencében talál új partnerre és viszik tovább a mentőt. Mackey jelenléte sajátos feszültséget okoz: Cruz apaként óvja, és hallani sem akar róla, hogy Gallo tegye a szépet a lánynak. Boden elérkezettnek látja az időt, hogy Stella a képességei mellé címet is kapjon, és felajánlja neki a hadnagyi képzést. Stella beleveti magát,chicagofire.jpg Severide mellette áll, de aztán meghall egy pletykát. Stella érdemei leginkább abban merülnek ki, hogy vele jár. Elejét akarja ezeknek venni, aminek a kapcsolatuk látja a kárát, hiszen a nőt nem avatja be. Casey egy sérülés miatt szenved, Brett áll mellé és segíti, miközben birkóznak azzal, hogy lehet-e közös jövőjük Gaby árnyékában. Közben mentenek tűzből, közúti balesetből, lepleznek le mérgezést és segítenek egy jobb sorsra érdemes volt fegyencnek is.

9 évad után elhiszem, hogy bizonyos dolgokból már nem lehet többet kihozni. Mégis, mennyire extrém baleseteket és tüzeket kellene kitalálni, ami eddig még nem volt? Ám sajnos, amit itt vesztünk, mással kell kipótolni.

Vagyis, annak ellenére, hogy még mindig nézem a sorozatot, és a 10. évadot sem fogom kihagyni, nem tudom nem észrevenni, hogy az évad után nehezemre esik egy-egy érdekesebb mentésre visszaemlékezni. Már olyan érzésem van, hogy ilyet is, olyat is láttam már korábban, legfeljebb most más hajtja végre.

Ellenben, majdnem mindenki olyan szappanoperába illő történetet kap, amivel kitöltik a játékidőt. Az évad nagy játszmája, hogy vajon összejön-e Sylvie és Matt? Annyira egyértelmű végig, hogy egy ponton már fárasztónak is találtam, ahogy kerülgetik egymást. Pláne, hogy sokkal szimpatikusabb volt nekem a másik laktanya hadnagya, mint Casey. Nyomorultat szinte sajnáltam, annyira látszott, hogy ő csak a nem Matt Casey Brett mellett. De kitartottak, sajnos, elhúzták ezt a szálat egész évadra.

A másik visszatérő motívum Stella Kidd hadnagyi vizsgája. Egyrészt, azt tudom értékelni, hogy ezzel finoman beleteszik a feminizmus kérdését. A nőnek meg kell küzdenie azzal, hogy nőként ez nehezebb szakma. Átjön, hogy mennyire hasznos ember Kidd, és mit ad a tűzoltóságnak. Csak éppen azzal is egyet kell értenem, hogy van alapja annak, miért elsősorban férfiak a tűzoltók. Egy rész sem hiteles, amikor a kicsi, vékony nő az erejére támaszkodva old meg egy helyzetet.

Az sem tesz boldoggá, hogy Severide és Kidd lettek az új norma a laktanyában. Igaz, évadok óta nem szerettem, ahogy ezt a kapcsolatot ragozzák.

De ezt sok mindenre elmondhatnám. A zártabb közösséget bemutató sorozatok átka már nagyon lecsapott: sokan jártak sokakkal, és a cselekmény göngyölítése miatt sok párt szét is kell szedni. A sok harmonikus pár mellett mi lenne az izgalom?

A sorozat külsőségeiben ugyanazt hozza, amit eddig is. Ugyanazok a fix helyszínek, néha már a mentési helyszínektől is olyan érzésem volt, hogy ezeket láttam már kicsit másként egy másik részben.

A színészi gárdával sem játszottak idén sokat. Brett mellett volt egy-két váltás a mentőben, különben maradtak a fix karakterek. Sokakat kedvelek, érdekel is mi lesz velük, de egyesek olyan látványosan kezdtek öregedni… Ebben az évadban Jesse Spencer kinézete kapcsán merengtem el, mennyire kezd látszani a negyedik X az arcán is. Hol van már dr. Chase?

Már a nyitott vég sem tart izgalomban. Meg lennék lepve, ha bárkit is megölnének.

Az nem volt zavaró, hogy rövidebb volt az évad. Azt viszont kezdem hiányolni, hogy igazán mentsenek is, ne csak szívügyeket kavarjanak.

 

Chicago Fire – 5/4 továbbra is szeretem ezt a sorozat, de egyre inkább a szappan marad meg belőle, nem más.

https://www.youtube.com/watch?v=yGJAjnhKqh0

süti beállítások módosítása
Mobil