Minden napra egy film

Minden napra egy film

The Falcon and the Winter Soldier

1. évad

2021. június 02. - BBerni86

Nyomozós, küldetést találó, harcos, összebarátkozó.

A megváltozott világban James Barnes és Sam Wilson sem igazán találja a helyét. Bucky szenved attól, amit a Tél Katonájaként kellett tennie, és igyekszik megbocsátást nyerni azoktól, akiknek ártott. A Sólyom pedig továbbra is bevetésekre jár, de Amerika Kapitány megörökölt pajzsát nem kívánja hordani. A múzeumnak adja, de csalódnia the_falcon.jpgkell a kormányban: nem engedi az eszközt lepihenni, hiszen jelkép is. Egy tengerésztisztet, John Walkert nevezik ki az új Amerika Kapitánynak. A visszatérő emberek miatt a korábban betelepített menekülteket hazaküldenék, és egy szervezet őket kezdi el erőszakosan képviselni. Sam szembesül azzal, hogy a harcosaik szuperkatona szérumot kaptak. Meg kell állítani őket, és erre Walker nem alkalmas. Kényszerből Barnes-szal áll össze, aki tudja, ki lehet a legnagyobb segítségükre: Helmut Zemo, akinek szintén érdeke, hogy ne legyen több szuperkatona. A titkos akció elindul.

Eredetileg ez lett volna az első hivatalos Marvel sorozat és nem a WandaVision. Az alap különben ezzel is egyezik: a Végjáték után vagyunk, és az emberek visszatérése új problémákat szül. Mellette a Bosszúállók megváltozott összeállításával is meg kell birkóznia a világnak, akiknek hősök kellenek – ahogy a második Pókember filmben is kimondták.

Sam és Bucky eleinte nagyon nem találják a közös hangot: mindegyik tud valamit, amit a másikban nem tud elviselni. Bucky agymosott katonaként gyilkolt, míg Sam megtagadta Steve örökségét. Mindketten szenvednek a maguk helyzetében, de össze kell dolgozniuk. Ahogy összebarátkoznak, együtt majd megoldást találnak a saját bajaikra is.

A sorozat első fele egy akciós, nyomozós széria. A nyomokat követve több helyszínen megfordulnak, és nem egy harcba belekeverednek. Sokkal jobban néztek ki ezek a jelenetek, mint a WandaVision akármelyik epizódja. Sam és Bucky harci jelenetei sokkal látványosabbak, és most először alaposan meg lehetett nézni azt is, mire képes a Sólyom páncélja. Eddig nagyon a Vasember páncél béna kistesójának néztem, de itt megmutatták, hogy ez is mi mindenre képes. Ahogy az is nagyon badass, amikor Bucky megindul.

Működött a két karakter közti barátkozás is. Azon jókat mosolyogtam, amikor még egymás agyára mentek, de aztán azt is elhittem, hogy jó barátok lettek. Tulajdonképpen egymással ki tudják pótolni, amiért Steve hiányzik nekik.

De attól jó a sorozat, hogy a többi karaktert is jól használja. Sharon új perspektívát kap – csak azt sajnálom, hogy annyira rühellem VanCamp-ot, hogy minden jelenetét szenvedés volt néznem. Wakanda elit testőrségét viszont bírtam. Zemo az egyik kedvenc Bosszúállók ellenfelem volt, ő intelligens is, és együtt is tudok érezni az ügyével. Szellemileg nagyon fölényben is volt, Bucky és Sam nem egyszer tűnt ostobának mellette – bár ebben Walker a díjnyertes, a sok jó szándék és a nulla agytevékenység előre jelezte, hogy nem marad sokáig a kormány által kijelölt pozícióban.

Karli ügyével is együtt lehetett érezni, csak Zemo hibájába esett ő is. A cél és az eszköz nem fért össze, ellenség lett, akit meg kellett állítani. Noha Sam abszolút ki tudott állni az ügye mellé és próbált segíteni a lánynak.

Azt túl soknak éreztem, ahogy behozták a rasszizmus kérdéskörét. Még ha értem is, hogy azoknak is kiszóltak így, akik kiakadtak, hogy Sam örökölte a pajzsot.

Ez tetszett, de van némi félelmem az Amerika Kapitány 4-től. Majd meglátjuk…

 

The Falcon and the Winter Soldier – 5/4,5 szórakoztató, nyomozós, akciódús egyszerre, még valami pluszt is igyekeztek beletenni.

Official Trailer | The Falcon and the Winter Soldier | Disney+ - YouTube

Idézzünk!

  • Még több hamis korona-gyógyszer kering.
  • Honnan tudod?
  • Ez az egyik akut mérgezéssel érkezett betegnél volt.
  • Rona-Vaxx? Szép név. "Természetes és organikus. A cascabela thevetia szirmából és szárából készül."
  • Sárga leander. Ami minden egyes gerincesre mérgező.
  • Az "Idd meg és meghalsz" talán nem illett a poszterre. (New Amsterdam)

 

  • Mikor romlott meg a viszonyunk, Kai? Mi vezetett ide?
  • Az, hogy kiismertelek. És rájöttem, hogy mi nem akarok lenni.
  • Mi lenne az?
  • Egy szörnyeteg, aki emberi arcot visel.
  • Ez a tied. Ha bármi történne velem...
  • Nem kell.
  • Talán egyszer rádöbbensz, milyen bonyolult az élet. Talán akkor elnézőbb leszel velem. Mindenkiben van jó és rossz. Mindenki egy kétoldalú érme. De jó és rossz ugyanahhoz imádkozik. (Wu Assassins)

 

Egy kalapács használható akár házépítésre, akár egy koponya betörésére. (Castlevania)

 

(Amikor egy elveszett pici dinóra akadnak, képtelenek nem segíteni.)

  • Annyira édes vagy!
  • Srácok, sietnünk kell.
  • A csordáját keresi.
  • És? Miért érdekelne minket, mi van a dinókkal?
  • Mert az életet érdemes védeni. (Jurassic World: Krétakori tábor)

 

  • Hát, volna egy ötletem. De eléggé meredek.
  • Bírom a meredek ötleteket. Azok tettek gazdaggá. (Godzilla vs Kong)

 

(Közeleg az esküvő, és a rossz hír hozói már mindenre felkészülnek.)

  • Rossz hír. És szerinted egy rohampajzs majd megment.
  • Megment? Nem. Megvéd minket a súlyos testi sérüléstől? Reméljük.
  • Biztos nagyon rossz, ha elhoztad Jacksont.
  • A megnyugtató jelenlétem miatt vagyok itt.
  • Ki tudna mérges lenni, ha ránéz erre az arcra?
  • Mi történt? (The Rookie)

 

(Károly és a netes randi – szerencsére Janó ott van lelki támasznak.)

  • Találkozni akar. Még ma.
  • Na, legalább megtudod, hogy néz ki.
  • Hát igen, de akkor ő is megtudja, én hogy nézek ki.
  • Egész nap írogatsz neki, és félsz attól, hogy meglát?
  • Azért nem nézek ki olyan rosszul, igaz?
  • Találkozzatok valami sötétebb helyen. (A mi kis falunk)

 

(A túlféltő anya nem csak a lányának, néha már a férjének is sok.)

  • Hagyjál már, anyu! Jól vagyok. Nem vagyok elátkozva. Folyton mondom.
  • Hogy mondhatsz ilyet? Nemsokára 29 leszel.
  • Igen, az utolsó húszas évem.
  • Tudod, mit mond a horoszkópod. Ha nem házasodsz meg 29 éves korodig, soha nem lesz férjed.
  • Soha nem lesz férjed. Micsoda tragédia.
  • Mondd el Pallavinak, mit gondolsz! (A telefont a férje kezébe nyomja.)
  • Az asztrológia tudománytalan badarság. (Evil Eye)

 

  • Készen állsz egy kis kemény szeretetre? Ha ki akarsz mászni ebből a pokolból, dolgozz meg érte! Tedd meg!
  • Jóváteszem a dolgokat.
  • Nem. Ez nem jóvátétel, hanem bosszúállás. Megállítottad a gonosztevőket, akiket a Tél Katonájaként segítettél, mert azt hitted, ez hoz neked lezárást. Elmész bocsánatot kérni, mert azt hiszed, attól fogod jobban érezni magad, igaz? De nekik kell jobban érezniük magukat. Segítened kell nekik. Biztos vagyok benne, hogy van legalább egy ember abban a könyvben, akinek lezárásra van szüksége, és csakis te adhatod meg neki.
  • Talán tucatnyi is.
  • Az jó. Kezdj eggyel! (The Falcon and the Winter Soldier)

 

  • Biztos vagy abban, hogy megbízhatunk ebben a fickóban?
  • Igen, miért?
  • Hát, legfőképp, mert állandóan sületlenségeket beszél és pisztolyként hordoz magával egy üveg whisky-t, a halott feleségétől.
  • Szerintem ez romantikus.
  • Hát, tényleg nem értek a nőkhöz. (Godzilla vs Kong)

 

(Bull megfigyelőként narrálja, hogy Chunk halad az ügy megnyerése felé.)

  • Elég. Maga tud ennél jobbat is, Mr. Palmer.
  • Tud. Hála égnek.
  • Sajnálom, uram. De fenntartom, hogy releváns az ügyész politikai becsvágya és elfogultsága mr. Sherman ellen.
  • Húzott egy Britney Spears-t. Hoppá, újra megcsinálta. (Angolul rárímel a dalra: Oops, he did it again.) (Bull)

 

(A doktor próbálja feldolgozni, mi történt vele.)

  • Sok ez így, egyszerre.
  • Dehogy! Jövőbeli földönkívüliek varázshatalommal ruháztak fel. Teljesen magától értetődik. (The Nevers)

 

(Sarah még ismerkedik az új helyzettel, meg a barátja titkaival.)

  • Hol vagyunk?
  • Úton voltunk a Plinius X19-re, de Kayla nem osztott meg több részletet velem.
  • Azt hittem, a jegyesed volt.
  • Csak a volt jegyesem, és a kommunikáció nem volt erős oldalunk, de azt tudom, hogy felbérelt minket egy hataloméhes űrlord, hogy gyűjtsük össze az univerzum legveszélyesebb teremtményeit. És most az ő bolygóján vagyunk. Lehet odakint az "Éhezők viadala", vagy mérges gázzal teli levegő. (Legends of Tomorrow)

Godzilla vs. Kong

Békét fenntartani igyekvő, kutatós, szörnyes.

A világban viszonylagos béke uralkodott. Két alfa nem létezhet egyszerre, ezért Kong a Koponya-szigeten él bezárva, és dr. Andrews a nevelt lánya segítségével igyekszik kommunikálni vele. Ám Kong nem díjazza a bezártságot. Godzilla a tengereket járja, majd minden előzmény nélkül támadásba lendül. Az Apex egy energiaforrást kutat, mellyel kiüthetnék Godzillát. Ehhez le kell menniük a Föld belső magjába, és dr. Lind egy őrült ötlettel áll elő: használják Kongot vezetőnek. Már a kezdőponthoz eljutni is veszélyes: azzal felfedik Godzilla előtt, hogy Kong él, és a harc elkerülhetetlen lesz. Közben Madison meg van győződve róla, hogy Godzilla nem véletlenül támadt egy titkos Apex intézményre. Egy összeesküvés-elmélet hívővel és egy barátjával nyomozni kezdenek, mit rejteget a cég.godzilla.jpg

Mielőtt nekikezdtem a filmnek, magamban listáztam kicsit. Az új érában volt már egy King Kong mozi, és talán 2 Godzilla is. A szomorú az, hogy mindegyiket láttam is, de nagyon nehezemre esett összeszedni az emlékeim, melyikben mi történt. Nem voltak éppen emlékezetesnek mondhatóak.

Pedig már ott tart ez a franchise, hogy vonják össze a dolgokat. Univerzummá lett formálva, és folytatólagosak a filmek. Ez eddigiek közül ez leginkább. Hála égnek azért az ismerős szereplők hoztak vissza emlékeket, és nem vesztem el abban, hogyan állt fenn a jelenlegi status quo a film világában.

Tisztában vagyok azzal is, hogy ez nem egy olyan film, amit komplex történetért vagy valami okosságért néz meg az ember. Godzilla és King Kong egymásnak esik – ennyi. Kb. mint a Tűzgyűrű vagy a Transformers a nagy akciójeleneteivel. Csak éppen nekem több kell a szórakoztatáshoz, mint hogy két CGI szörny egymásnak essen.

Úgyhogy az olyasmiket tudtam értékelni, mint a korábban megismert szereplőknek a további sorsa, ahogy tovább kezdték gondolni, mi változott meg a világban az Alfák visszatérésével. Azt nagyon emberi jellemzőnek érzem, hogy nem bírják békén hagyni a természetet, mindenképpen le akarják győzni, aztán maguk alkotják meg mind között a legnagyobb szörnyeteget. Hiszen ebben a filmben színre lép a Mechagodzilla, amelynek szintén megvan a maga rajongótábora a Godzilla univerzumban.

Azon még merengek, hogy Vernétől kölcsönözve a Föld mélyén megbúvó másik világ mennyire nyerte el a tetszésem. Tudományosan nagy badarságnak hangzik, de látványra korrekt. Sajnáltam is, hogy annyira össze van csapva, és milyen minimális szerepe lesz a filmben. Ha már beletették, több mindent is ki lehetett volna hozni belőle.

De, a film a látványról szól, és azt végig szállítják is. Nem titok, hogy nekem ez a Godzilla nem szimpatikus. Ronda, gyíkszerű – Kongot sokkal szerethetőbbnek találtam, az értelmességéről nem is beszélve. Még sajnálni is tudtam, mert ő szenved attól, hogy egyedüli óriásmajom. Godzilla az ilyesmikre magasról tesz, szörnyszerűbb. De mindkét lény egészen profin néz ki, és korrekt akciójeleneteket készítettek velük. Látszik, hogy volt pénz, amiből készült a film. Annyira nem éreztem műnek, mint lehetett volna. Az még tetszett is, amikor a végén színre lép a Mecha és az alfák megtanulnak szövetséget kötni.

A színészekkel a bőség zavara a helyzet. Új szereplők, visszatérő karakterek, több síkon elbeszélt történet. Nem az igazi, de ahogy sokadszorra írom, itt nem a látvány a lényeg.

Látványos, szörnyes popcorn mozit vártam, azt is kaptam, én elvoltam vele.

 

Godzilla vs. Kong – 5/4 az egyik felem szerint gagyi, de jól néz ki és egész jól összeboronálták az eddigieket.

Godzilla vs. Kong – Official Trailer - YouTube

5 film, amit látnod kell

Kísértetházak

f5_96.jpg5: A rémület háza – vidékről költözik fel a család a fővárosba. A család sok tekintetben idegenkedik a várostól, de az apa szerint itt lesz megélhetés és jövő a gyerekeknek. A kamaszlánya, Amparo a szerelmét kellett hátrahagyja, és visszamenne hozzá. Azonban nem a lány titka az egyetlen: maga a lakás is nyomasztó múlttal és ijesztő jelennel bír.f4_112.jpg

4: Az átok háza – az átok egyik emberről a másikra száll, ha ezzel eleinte nincsenek is tisztában. Az amerikai lány csak haza akart térni, biztonságba, de magával vitte a rettenetet. Gyilkos – öngyilkosságok sora, megőrülő emberek vezetik el a döbbenetes igazsághoz az ügybe keveredett nyomozót, aki f3_127.jpgmeg akarja törni a démoni kört.

3: Bíborhegy – a fiatal Edith pillanatok alatt szeret bele a megnyerő Thomas Sharpe-ba, lesz a felesége és tart vele a családi birtokra. Bíborhegy egykor pazar hely lehetett, mára a pusztulás szélén áll és Edith sógornője, Thomas nővére sem könnyíti meg az életét. A házban élők és holtak kísértenek, és Edith hamarosan azf2_132.jpg életéért kell, hogy küzdjön.

2: The Haunting of Bly Manor – a saját szellemei elől menekülő Dani egy vidéki kúriában vállal dadus állást. A két gyerek aranyos, de különös is egyben. A ház pedig rosszul f1_130.jpgvégződő történetekkel van tele, mintha valaki áldozatokat szedne benne. A dada szerelmes lesz itt, ugyanakkor az igazság nyomába is ered és meg akarja menteni a gyerekeket innen.

1: The Haunting of Hill House – a Crain család régi házak felújításából és eladásából élt. A Hill-ház volt az a projekt, ami mindent tönkretett. Az anyjuk meghalt, a család szétszakadt és a felnőtt gyerekek is cipelik a múlt terhét, a sebeket – pedig próbálnak normálisak lenni. Most azonban eljön az idő, hogy szembenézzenek a múltjukkal és a házzal. Mert az nem ereszti őket, és az életüket akarja.

Nocturne

Középiskolás, testvéri harcos, misztikus, zenés.

Juliet és Vivian ikrek, ráadásul ugyanaz jelenti nekik az életre szóló szenvedélyt. Juliet akart zenélni, beíratták a szülők mindkét kislányt zongorázni, és mindketten tehetségesnek is bizonyultak. 18 éves korukra mindketten zenei pályára készülnek, és ugyanabban a művészeti magániskolában fognak végezni. Azonban Vivian nocturne.jpgtehetségesebb, mint a testvére. Őt már felvette a Juilliard, népszerű az iskolában, a legjobb tanárt kapta és van egy helyes barátja is, aki fülig szerelmes a lányba. Juliet irigy rá, keményen dolgozik, de nem tud a nővére nyomába érni. Egy napon megtalálja annak a lánynak a jegyzetfüzetét, aki egy versenyen le tudta győzni Viviant, de aztán öngyilkos lett. Egy darab van benne, amit Juliet le is játszik. Majd azt veszi észre, a napló különös rajzai visszaköszönnek az életében. Képes a testvére ellen fordulni, és a sikerért bármit megtenne. Késő, mire ráébred, mindez mibe kerül neki.

A Blumhouse horror filmek közé tartozik e darab is. Ám nem annyira egyértelmű, hogy ez mennyire horror. Van olyan motívum benne, de igazság szerint se nem túl ijesztő, se nem véres. Lehet, hogy misztikus thrillernek inkább nevezném, de mivel horrorként jött ki, maradjon meg annak.

Ebben a történetben három dolgot kevernek: az ördögi alkut, a karrier iránti vágyat és a tini vonalat. Ez utóbbit nagyon könnyű megfogni a filmben, és a hősnő egész életét az határozza meg, hogy megszerezze, ami a nővérének megvan. A népszerűség, a tanária általi figyelem és a szerelem. Az kifejezetten tini filmes, ahogy Juliet igyekszik Vivian és a barátja közé állni, mert neki is tetszik a srác. (Bár erős tippem lenne, hogy nem is annyira Max a lényeg, hanem hogy az övé legyen, ami a testvéréé.)

Nem kell kimondani, de az irigység és az érvényesülés vágya ott van az egész történetben. Az meg szinte tragikussá teszi, hogy mennyire nem tudja Juliet ezeket elérni. Amikor úgy tűnik, hogy végre esélyt kap és most ő jön, nem lesz képes befejezni, amit elkezdett.

A második pillér, a zene. Szintén meghatározza a filmet. Minden fontos szereplő zenész, és ezt akarják csinálni a jövőben is. Kidomborítják, hogy az igazi karrier mennyire kevesek kiváltsága. Juliet nagyon ezt akarja, de kevés ehhez. Abban nagyobb a dráma, mint a kis szerelmi és féltékenységi ügyeiben.

Végül, a misztikus szál, az ördögi alku. Víziók vannak a lány körül, és a film ránk hagyja, hogy eldöntsük, mit akarunk hinni. Simán felfogható úgy a film, hogy a nyomástól a lány bekattan és az egészet csak képzelte. De úgy is nézhető, hogy valóban az a füzet és az alku dönti a kárhozatba. Én az első verzióra szavazok, nem tűnt nekem igazinak a természetfeletti vonal, de mindenki eldöntheti maga.

Kivitelben is inkább tini thrillernek tűnik, nagyon kevés effektust és más elemet tettek bele. Az ijesztő elem, a nyomás és a napló sötét alkuja inkább belülről van megfogva, ahogy Juliet egyre inkább becsavarodik, de már képtelen más utat választani.

A történet lekötött, a zenész vonal különösen. Még az ikrek karaktere is lekötött, és Juliet személyében sikerült olyan lányt alkotni, akit egyszerre lehetett szánni és utálni is. Mondjuk, Sydney Sweeney alakítása nem tetszett, túl agresszívnak találtam,

A film vége, ami megérdemel még egy külön említést. Csavar, horror elem van benne és nekem jól kihozta azt, amit a filmben végig láttam: megszállottságot, önáltatást, önpusztítást.

Nem egy hagyományos tini horror, érdekes volt, bár a horror minősítés nálam billeg.

 

Nocturne – 5/4 a zenei pálya nehézségét jól ötvözi a kamaszos drámákkal, a misztikus vonal azért fura.

Nocturne – Official Trailer - YouTube

Oxigén

Csapdába esett, életért küzdő, nyomozós.

A nő agához tér, lekötözve és a testét valamilyen fura háló fedi. Ki kell szabadítania magát, de mindenből lehetetlenség. Mintha egy kapszulában lenne, bezárva és csövekkel a rendszerhez kapcsolódva. Alig emlékszik valamire, mintha egy kórház ugrana be neki. Súlyos beteg lehetett, és addig tették álomba, amíg gyógymódot oxigen.jpgtalálnak? De akkor miért ébredt fel? Nem ismeri még a saját nevét sem. A számítógép tájékoztatja, hogy meghibásodás történt, és a levegő nagyja oda. Alig 1 órája van, talán annyi sem és meg fog fulladni. A nőnek nagyon kevés eszköz áll rendelkezésre, és még az emlékei hiányával is küzdenie kell. De nem adja fel – mivel a kapszulát nem tudja kinyitni, meg kell szereznie a kódot vagy segítséget kell hívnia. A számítógépen keresztül kezd el adatokat keresni, telefonálni, és ahogy az emlékei jönnek vissza, egyre inkább tudja, mekkora nagy a baj.

Szeretem az ilyen filmeket. Az egész egy nagy rejtély, és ahogy megy előre a történet, egyre többet tudunk meg. Gyakran van egy-egy csavar, ami újraértékeli mindazt, amit addig gondoltunk. Csak éppen az ilyenekről a legnehezebb írni is – túl könnyen el lehet mondani a fordulatokat is, ami nem szerencsés egy csavarokra épülő filmben.

Ami jól működik benne: a bezártság és az egyetlen helyszín. Az egész film egyetlen helyiségben játszódik, a kapszulát látjuk végig, amelyben a nő be van zárva. A számítógép a neten keresztül képes ugyan videókat lejátszani, de ez sem hoz nagyobb teret. A nő talán egyetlen videót néz meg, és fényképeket keres ugyan, de azok csak képek, nem váltunk velük új helyszínekre. A visszatérő emlékképek is töredékek, ahol a helyszín lényegtelen. Szoba, labor, kórház – a jelen a fontos, a kapszulába zárva.

A változatosságot az szolgáltatja, hogy a kapszula felső része szolgál érintőképernyőként is, és a számítógép egy nonfiguratív képet mozgat rajta, így azért nem mozdulatlan minden. Mennyire előremutató a gép kivitelezése? Maradjunk annyiban, hogy az nem kicsit volt lehangoló, amikor injekciót akart adni a gép a nőnek és egy hatalmas robotkar jelent meg tűvel a végén. Drabális, és nem is illett a finom műszerek egyéb részeihez.

Hatalmas feladat volt Melanie Laurent vállán. Ő az egyetlen szereplő, akit látunk a filmen. A fotón ugyan majd megjelenik a férje, és egy-egy emléktöredékben is elbukkan, de ő csak egy arc marad. Laurent, akinek az arcával kell kifejeznie, mikor milyen állapotban van a karaktere éppen. Mikor rémül halálra, mikor küzd elszántan, az érzelmei hullámzása, ahogy egyre több minden beugrik neki.

Nem akarok semmit elmesélni róla, még a nevét sem – idő, amíg arra is rájön és meg tudja keresni a neten, hogy mégis ki volt ő és mivel foglalkozott -, de a karakter szimpatikus. Egy okos nő, aki nagyon küzd azért, hogy életben maradjon. Találékony, és tele van küzdőszellemmel. Az a soha fel nem adás, az megfogott benne.

A cselekmény pedig abszolút arra épül, ahogy a nő különféle módszerekkel küzd az életéért és igyekszik összerakni az emlékeiből a történetét. Van így egy nyomozás, hiszen tulajdonképpen saját magát keresi, és azt, miért van ide zárva. Másrészt kalandos dráma is, hiszen az idő telik, és neki meg kell oldania egy technikai problémát, hogy életben maradhasson. A már említett robot karral való küzdelmét inkább mókásnak találtam, de pl. amikor vissza kell helyeznie a tűket magába – na, azt nézni se bírtam.

Intelligens film, a sci-fi vonal talán lehetett volna komplexebb, de így is jól szórakoztam rajta.

 

Oxigén – 5/4 a bezártságot jól használja, vannak működő csavarok benne és Melanie Laurent is ok.

Oxygen | Official Trailer | Netflix - YouTube

The Rookie

3. évad

Rendőrös, önállósodó, kartelles, házasodó.the-rookie.jpg

Nolan és Nyla magánakciója, bár sikeres volt, több tekintetben szabályellenes is, így büntetés jár érte. Nolan újonc ideje egy hónappal hosszabbodik, és az aktájába is bekerül az eset. El is mondják neki, hogy ezzel a korával kizárt, hogy így nyomozó legyen belőle. Nolan így más célt talál: oktató akar lenni. Ehhez diploma kell, így esti tagozaton visszamegy a főiskolára. Az etika tanára súlyos kérdéseket feszeget, a rendőrségről is. Közben el kell fogadnia, hogy a fia egyetem helyett dolgozna, és kitartania, amikor a barátai már járőrök. Jackson még keresi a helyét – az apja nagyon a saját osztályára vinné, de önállóan akar boldogulni. Lucy a beépített rendőrök felé hajlik, és Nyla szívesen pártfogolja is. Angela az esküvőjére készül, ám közben egy hírhedt kartellvezér nyomában is jár. Az esküvői készületekbe Tim is be lesz vonva, akinek el kellene érnie, hogy Angela és leendő anyósa ne öljék meg egymást.

A forgatások nehézségei miatt ez a sorozat is később indult el az új évaddal, és rövidebb is lett a szokottnál. 20 rész helyett 14 készült el. Szerencsére a legtöbb szálat így is sikerült kerekre összehozniuk.

Igazság szerint egy van, amin érezni, hogy pár rész még kellett volna hozzá, mert a végét nagyon összecsapták. Angela különös kapcsolata és nyomozása a maffia királynő, La Fiera után. Szépen alapozták, hogy annak ellenére, hogy más oldalon állnak, tisztelik egymást és mindkét nő nagyon jó a maga területén. A DEA nem is talál fogást az asszonyon, és van is Angelának egy nagy jelenete, amiben kifejti a macsó DEA főnöknek, hogy lebecsülik a nőt, ezért nem tudják elkapni. Ő majd másmilyen lesz. Az egész évadban visszatérő elem La Fiera, pont ezért röhejes, ahogy a végén elkapják. Egészen addig egy okos, megfontolt nő volt, aki a lehető legbutább módon kerül rendőrkézre. Ugyan ebből a helyzetből hozzák ki az évad végi nyitott szálat is, de akkor is erőltetett és buta, amit a végére kihoztak belőle.

Az továbbra is érdekes tud lenni, hogy a járőrök milyen helyzetekkel szembesülnek. Közreműködnek nagyobb műveletekben, és azonnali problémákat kezelnek. Változatos, és még mindig jól mozognak dráma és komédia határán. Egyes esetek komolyabb témákat feszegetnek, másokon simán mosolyogni lehet.

Örökké azonban nem lehetnek újoncok a szereplők, és már építik mindenkinek a továbblépést is. Ettől tartok is, már ebben az évadban látszik, hogy ez nem lesz mindenkinek előnyös. Ahogy Lucy és Jackson együtt járőröztek, nagyon nem tetszett. Annál azt is szívesebben néztem, ahogy Tim esküvőt szervez.

Tim Bradford – ő az a karakter, akin leginkább észrevenni, hogy az alakítója, Eric Winter közönségkedvenc lett. Sokkal több jelenete van, és egyre szimpatikusabb alakká faragják. Minden kiképző több játékteret kap, ők is főszereplőkké lépnek elő, de Bradford kiemelten.

A magánéleti szálak különben egyre szappanosabb színezetet kapnak, de hála égnek itt még messze vagyunk attól, hogy egymással kavarjanak és mindenki járjon mindenkivel – ami a Chicago PD-ben nagyon tud zavarni már. Még sok értelmes dolgot is ki tudtak hozni a magánéleti dolgaikból is: Nolan és a fia kapcsolata, ahogy Nyla újra anyja lehet a lányának és nőként tovább tud lépni a szétment házasságán, vagy éppen Angela és Wesley kapcsolata.

Bár csak 14 rész, sikerült olyan mellékszereplőket is beletenni, akik elmentek sztárvendégnek is. A kedvencem különban Nolan volt neje, Emily Dr. Csont Deschanel volt.

Szappan, társadalmin kérdések, rendőrségi ügyek. Ez a sorozat még nézős!

 

The Rookie – 5/4 bár itt is kezdődik a szappan vonal, vannak jól sikerült karakterei és működő átívelései.

THE ROOKIE Season 3 Official First Look Trailer (HD) Nathan Fillion - YouTube

SpoilerZóna

Bűntudat nélkül

3_102.jpgJohn Kelly osztagára otthon támadnak rá. Lesz, akit lelőnek a kocsijában, akit elcsapnak, miközben kivitte a szemetet. Johnra éjjel mennek rá, de a férfi rossz alvó és nem volt a hálóban. A támadók nagyját leszedi, de maga is súlyosan megsérül. A nagy trauma azonban az, hogy a terhes feleségét agyonlőtték.

Még a bosszú sem adatik meg neki. Egy támadó elszökött, látta is, de a kormány annyiban hagyná a dolgot. John nem. Levadássza az orosz követet, aki a titkos1_3.jpeg műveletekért felel. Kiszedi belőle a negyedik merénylő nevét, majd megöli. Ezért börtönbe kerül, de a kormánynak kell, amit megtudott. A negyedik merénylő ráadásul ismert terrorista, akit a CIA halottnak hitt. Nem hagyhatják életben, ellenakciót szerveznek.

A gépet támadás éri, nem sokon múlik, hogy élve eljutnak Oroszországba. Ott 2_107.jpgszembesülnek azzal, hogy a merénylő sem a tervező, csak egy bábu a táblán. John halálát megrendezik, így ő az igazi felelős nyomába eredhet Washingtonba. Visszajut a miniszterhez, aki el is mondja, miért csinálta. Kell egy ellenség, aki ellen összefoghat a nemzet. Ha nincs ilyen, egymásnak esnek az emberek. John végez vele, majd elmehetne új életet kezdeni.

Helyette a CIA összekötővel üzeni meg, hogy létre kell hozniuk egy speciális egységet, hogy ilyen többet ne lehessen. Ő lesz a vezetője a Szivárványnak.

Pokolba a hercegnővel

Elrendezett frigyes, átverést szervező, mesebeli.

Két szomszéd királyság urai nem bírnak megegyezni egymással. Az egyik kisegítette a másikat a háborúban, de aranya nincs megfizetni a közbelépést. Így mást találnak ki: az egyik királyságban az egyetlen örökös egy lány, a másikban egy fiú. Ha elég idősek lesznek, majd egybekelnek és egyesülnek a birodalmak. Csak éppen Aneta és pokolba_a_hercegnovel.jpgJeromos ki nem állhatja egymást. Hosszú évekkel később mindkét király megparancsolja a gyerekének, hogy készüljön, házasodnak. Aneta annyira ellenkezik, hogy az apja kitalál egy trükköt. Eljátsszák, hogy az ördög elrabolta a hercegnőt, és a frászt hozzák a hercegre, aki így visszavonja a lánykérést. Két dologgal nem számolnak: hogy a pokolba is lejut a pletyka, és Lucifer szemet vet valóban a lányra, aminek a menyasszonya nagyon nem örül. A másik, hogy Aneta és Jeromos is megszöknek, álcában összetalálkoznak és…

Egy újabb cseh mese, de ez sikerültebb lett, mint a múlt heti mese adagom. Noha a recept azonos, ebben jobban helyén vannak a mesei elemek.

Kezdjük rögtön a külcsínnel! Mindkét királyi palotát igazi kastély játszotta, és egyszerűen jó nézni a külső és belső képeket is. Kézzelfoghatóm valóságot ad a mesei környezetnek. Nem is volt olyan érzésem, hogy a lehető legkevesebb helyszínnel akarták letudni az egészet. Járnak az udvarban, több teremben, Aneta kimegy a kastély melletti faluba, majd álcában a herceggel az erdőt járja, van tó is és barlang. Meg persze a malom, aminek több szerepe is lesz a cselekményben.

A helyszín tudott kárpótolni a kosztümökért. Mert bizony abban megint érezni a színházi kellék szagot. Legjobban az ördögökön és a pokol lakóin látszik ez. Még csak különösebb igyekezetet sem tettek, hogy kevésbé tűnjenek műnek. A szarvak, a koszos arcok és a bojtjuk – a farkuk, csak úgy nem szeretik hívni, mert farka minden állatnak lehet. Az ördögöknek bojtjuk van. Ami kb. úgy néz ki, mint egy kötéldarab. Amikor a király rendezi az ördögös színházat, nagyon könnyen ugyanilyennek be is öltöznek a falusiak. (Van is arra poén építve, hogy egy ponton se az emberek, se az ördögök nem tudják megkülönböztetni, ki igazából melyik fajhoz tartozik.)

A cselekmény kellően változatos, és próbálkoztak több korosztályt is nevettetni. Nem csak a kisgyerekeknek vannak poénok benne, miközben végig megmarad mesefilmnek. Helyzetkomikum, vicces beszólások, a szerepcserék is mind működnek. Egyes elemei akár bosszantóak is lehetnek – pl. Lucifer a tükrön leskelődi a Földre és ahogy húzogatja a szemöldökét… de a több helyszín, a külön kalandok azért tompítanak ezeken.

Felismerhetőek a mesék és kicsit a kosztümös romantikus történetek jellegzetes elemei. Ahogy a jegyespár álcázva találkozik össze, és egymásba szeretnek, míg tulajdonképpen egymás elől menekülnek. A tipikus kényelmes és a tipikus harcias király. A dada, aki segít az úrnőjének. Az ördögök próbája, amit ki kell állni. Ahogy a hercegnek majd a sok hasonlóból rá kell jönnie, melyik a hercegnő – tipikus próba nősülendő hercegek részére.

A karakterek egy-egy vonással jellemzettek, és azok alaposan fel is vannak nagyítva. Aneta a vadóc, aki hercegnőhöz képest nagyszájú, önálló és karakán. A herceg, akiben nem is szereti az apja, mennyire szelíd. A háborúbolond király. Muribana, az ördög menyasszonya, aki annyira szereti Lucifert, hogy a szemét is ki tudná kaparni.

Ez határozottan a kellemesebb tévés mesefilm élményeim közé ment.

 

Pokolba a hercegnővel – 5/4 mesefilmnek korrekt. Lehetett rajta mosolyogni. Szépek a kastélyok. Sok az ismerős elem.

Pokolba a hercegnővel 2009 - YouTube

süti beállítások módosítása
Mobil