Minden napra egy film

Minden napra egy film

Pokolba a hercegnővel

2021. május 29. - BBerni86

Elrendezett frigyes, átverést szervező, mesebeli.

Két szomszéd királyság urai nem bírnak megegyezni egymással. Az egyik kisegítette a másikat a háborúban, de aranya nincs megfizetni a közbelépést. Így mást találnak ki: az egyik királyságban az egyetlen örökös egy lány, a másikban egy fiú. Ha elég idősek lesznek, majd egybekelnek és egyesülnek a birodalmak. Csak éppen Aneta és pokolba_a_hercegnovel.jpgJeromos ki nem állhatja egymást. Hosszú évekkel később mindkét király megparancsolja a gyerekének, hogy készüljön, házasodnak. Aneta annyira ellenkezik, hogy az apja kitalál egy trükköt. Eljátsszák, hogy az ördög elrabolta a hercegnőt, és a frászt hozzák a hercegre, aki így visszavonja a lánykérést. Két dologgal nem számolnak: hogy a pokolba is lejut a pletyka, és Lucifer szemet vet valóban a lányra, aminek a menyasszonya nagyon nem örül. A másik, hogy Aneta és Jeromos is megszöknek, álcában összetalálkoznak és…

Egy újabb cseh mese, de ez sikerültebb lett, mint a múlt heti mese adagom. Noha a recept azonos, ebben jobban helyén vannak a mesei elemek.

Kezdjük rögtön a külcsínnel! Mindkét királyi palotát igazi kastély játszotta, és egyszerűen jó nézni a külső és belső képeket is. Kézzelfoghatóm valóságot ad a mesei környezetnek. Nem is volt olyan érzésem, hogy a lehető legkevesebb helyszínnel akarták letudni az egészet. Járnak az udvarban, több teremben, Aneta kimegy a kastély melletti faluba, majd álcában a herceggel az erdőt járja, van tó is és barlang. Meg persze a malom, aminek több szerepe is lesz a cselekményben.

A helyszín tudott kárpótolni a kosztümökért. Mert bizony abban megint érezni a színházi kellék szagot. Legjobban az ördögökön és a pokol lakóin látszik ez. Még csak különösebb igyekezetet sem tettek, hogy kevésbé tűnjenek műnek. A szarvak, a koszos arcok és a bojtjuk – a farkuk, csak úgy nem szeretik hívni, mert farka minden állatnak lehet. Az ördögöknek bojtjuk van. Ami kb. úgy néz ki, mint egy kötéldarab. Amikor a király rendezi az ördögös színházat, nagyon könnyen ugyanilyennek be is öltöznek a falusiak. (Van is arra poén építve, hogy egy ponton se az emberek, se az ördögök nem tudják megkülönböztetni, ki igazából melyik fajhoz tartozik.)

A cselekmény kellően változatos, és próbálkoztak több korosztályt is nevettetni. Nem csak a kisgyerekeknek vannak poénok benne, miközben végig megmarad mesefilmnek. Helyzetkomikum, vicces beszólások, a szerepcserék is mind működnek. Egyes elemei akár bosszantóak is lehetnek – pl. Lucifer a tükrön leskelődi a Földre és ahogy húzogatja a szemöldökét… de a több helyszín, a külön kalandok azért tompítanak ezeken.

Felismerhetőek a mesék és kicsit a kosztümös romantikus történetek jellegzetes elemei. Ahogy a jegyespár álcázva találkozik össze, és egymásba szeretnek, míg tulajdonképpen egymás elől menekülnek. A tipikus kényelmes és a tipikus harcias király. A dada, aki segít az úrnőjének. Az ördögök próbája, amit ki kell állni. Ahogy a hercegnek majd a sok hasonlóból rá kell jönnie, melyik a hercegnő – tipikus próba nősülendő hercegek részére.

A karakterek egy-egy vonással jellemzettek, és azok alaposan fel is vannak nagyítva. Aneta a vadóc, aki hercegnőhöz képest nagyszájú, önálló és karakán. A herceg, akiben nem is szereti az apja, mennyire szelíd. A háborúbolond király. Muribana, az ördög menyasszonya, aki annyira szereti Lucifert, hogy a szemét is ki tudná kaparni.

Ez határozottan a kellemesebb tévés mesefilm élményeim közé ment.

 

Pokolba a hercegnővel – 5/4 mesefilmnek korrekt. Lehetett rajta mosolyogni. Szépek a kastélyok. Sok az ismerős elem.

Pokolba a hercegnővel 2009 - YouTube

Bull

5. évad

Családos, tárgyalásos, baráti közösséges.

 

A TAC hónapok óta zárva – amíg a vírus tombolt, tárgyalások sem voltak. Nem volt munka. Bull mindenkit hazaengedett, a fizetésüket is folyósította. Így nagyon kell az újbóli nyitás, újabb ügyfelek, hiszen anyagilag kimerült a cég. A vírus miatti változásokhoz pedig alkalmazkodni kell: nincsenek nézők, így nem lehet a tükör esküdteket bevinni a tárgyalásra. Az esküdtek maszkban, üvegfal mögül nézik a tárgyalást – nehezebb olvasni bennük. A munkatársak között is változás lesz: Chunk megszerezte az ügyvédi diplomát, és már ő is visz ügyeket. Benny államügyésznek indul, és ha nyer, kilép a cégből. Bull pedig újfent nősülésre adja a fejét: Izzyvel nevelik a lányuk, és készülnek megint egybekelni. Közben védenek gyerek visszaszerzőt, autólopásba keveredett tinit, sürgősségi osztályos orvost, egyszerre a kilakoltatás ellen ágáló lakókat és a céget, aki kitenné őket.bull_1.jpg

 

A Bull 5. évada is egyike azon sorozatoknak, melyekben van COVID és a cselekményre is hatással van a helyzet. Még abba is belevették, hogy miért később kezdődött az évad, s így miért kevesebb 6-7 résszel, mint általában egy évad.

 

Érdekelne is, mennyire a valóságot vették alapul a bírósági ügyeknél. El tudom képzelni, hogy ott is vannak megszorítások, akár ilyenek is. Próbáltak ebből a legtöbbet kihozni, de az alapkoncepciót fenyegette az új felállás.

 

Így ez az évad még inkább elment abba az irányba, amit nem tudok szeretni. Egyrészt, már alig kapunk abból valamit, hogyan akarnak hatni az esküdtekre. Nincs kiválasztás, nincsenek taktikák, nincsenek a tükrök sem, akiken lemérnék a munkájukat. Nem is értem, akkor pl. Marissa miért jár be dolgozni és mit csinál – ő elemezte a tükrök reakcióit, de most ők nincsenek… akkor mit néz a monitorokon?

 

Nem krimi, ez már csak simán egy tárgyalásos sorozat, amiben kicsit nyomoznak, kicsit a tárgyalást látjuk. Nagyon kezd emlékeztetni a Chicago Justice egyetlen elkészült évadára. De a Bull valami más volt eddig – kiírták belőle a pszichológiát!

 

Azt sem szerettem, hogy az ügyek a részek jó 90%-ában tükrök a főszereplők élethelyzetére. Bull valami dilemmában van a magánéletében? Pl. hogyan kérje meg Izzy kezét megint. Akkor jön egy olyan ügy, amiben nagyon hasonló helyzetben volt a védencük, és az esetből Bull választ is talál a kérdésére. Már nem az ügy a lényeg, hanem Bull és a cég többi dolgozójának az ügyei. Nem véletlen, hogy talán mindenkinek volt személyes bírósági ügye idén. Egyre inkább családi szappan ez, ráadásul nem is a jó féle.

 

Azon még dilemmázok, mennyire tetszik, hogy Chunk előlépett ügyvédnek. Az dob a részeken, hogy most felváltva visz ügyeket Benny-vel, így nem mindig ugyanaz a felállás van a bíróságon. (Vissza tudom sírni, amikor más ügyvédek mellett is dolgoztak, nem mindig a sajátjaikkal.) Viszont, ezzel megint vesztett egy színt a sorozat. Chunk korábban tanította a vádlottakat a megfelelő öltözködésre és viselkedésre – most már ez is teljesen megszűnt.

 

A stáb nagy részével látványosan nem tudnak mit kezdeni. Marissa legalább még beszél Bull-lal, de Danny és Taylor – elsősorban ő – kínszenvedve kap egy-egy mondatot. Nem fontosak, és amikor valami magánéleti szálat hoznak nekik, az is borzalmas. Itt is Taylor a rosszabb: a volt férjével ez a szál rémes. Arról már nem is beszélve, annak idején úgy vették fel, hogy neki a fia az első. Már más a felállás… ha túlóra, megy a bébiszitter.

 

Sajnos annyira kevés az ügyvédes sorozat, hogy kínomban is nézem még. Pedig most csak egy tényleg jó rész volt, amikor visszatértünk a kezdetekre, és láttuk a TAC indulását.

 

Foglaljuk össze? Egyre érdektelenebb ügyek, amíg a magánéleti hozadékuk miatt érdekesek. Kiüresedett szerepek, és ügyvédes családi – baráti szappan már csak. Kár érte…

 

 

Bull – 5/2 az utolsó 2-3 rész volt nézhető, különben ez már családias szappan – kezdem nagyon unni.

 

Bull 5x14 Promo | Under the Influence | Bull Season 5 Episode 14 Promo - YouTube

Zéró csapat

Cserkész csapatot alapító, versenyre készülő, gyerekes.

Christmas Flint nem egy átlagos kislány. A termete apró, a szája annál nagyobb. Ügyvéd édesapja egyedül neveli a felesége halála óta, dadaként időnként az asszisztense ugrik be. A lány nem népszerű, éppen ellenkezőleg: gúnynevet aggattak rá, és rendszeresen szekálják a nagyobbak. Christmas elvan a barátjával, míg be nem zero_csapat.jpgjelentik, hogy az idei cserkész csapatok versenyének nyertese felkerül a lemezre, melyet kiküldenek a világűrbe, és ha van kint élet, ezt hallani fogják. A lány fel akar kerülni rá, így csapatot kezd szervezni. Az apja kiadja az asszisztensének, hogy legyen a cserkészlányok vezetője. A kitaszítottakból szerveződő csapatot még a vezetőség is gáncsolja próbálja, de ők nem adják fel. Sorra szerzik a jelvényeket és készülnek a tehetségkutató versenyre.

A versenyzős filmeket alapból kedvelem, ahogy ’a csapat épül és egyre jobban működik együtt’ történetek is le tudnak kötni. Ezt a filmet próbálták tartalmasabbra is készíteni, és többet beletenni, mint a cuki gyerekek valamit csinálnak együtt alapállás. Biztosan jobban is tetszett volna, ha nem lenne ilyen szaggató fejfájásom – írni se nagyon tudok tőle. De mindegy, egyéni probléma, szerencsére feltaláltak már elég sokféle tablettát rá…

Vissza a filmre. Az tetszett benne, hogy nem tisztán komédia. Nagyon sok gyereknek olyan hátrányos helyzete van, ami miatt kitaszított lesz belőle. Van, akit tolvajnak, mást balhésnak tartanak. De még fogyatékkal élő is kerül be a csapatba. Ha meg nincs is direkt stigmája, akkor is kívülálló, aki eddig magányos farkas volt.

Annak van egy kis íve, ahogy a sok különálló gyerek elkezd csapattá válni. A közös szenvedés meghozza a gyümölcsét, és ők tudnak drukkolni egymásnak, vagy a közös feladatokon összedolgozni. Egy ponton túl pedig sokkal többet látnak már egymásból, mint a címkéiket. A végén a szolidaritásukat és a megértésüket is prezentálják a versenyen. Az már más kérdés, hogy ez mennyire szalonképes megoldás ott. Emberileg ok, de nézni nagyon nem volt kellemes vagy elképzelni.

A próbák kissé összecsapottak, de annyira változatosak, hogy az még valamennyire össze tudta tartani a történetet. Ahhoz, hogy mehessenek a versenyre, mindenkinek meg kell szereznie legalább egy cserkész érmet, és megindul a hajsza. Mókásabb, hagyományosabb feladványok is akadnak. A süti árulás nagyon egyszerű, de pl. Joseph ötletét a fodrászattal mosolygósnak találtam.

De ezen túl ott vannak a gyerekek egyéni konfliktusai, valamint a szülőké is. Miss Rayleen vetélkedik a szövetség vezetőjével, Christmas apja próbál megélni valahogy, de reménytelen eset ügyvédként. (A díját szinte soha nem tudja beszedni.) Miss Massey látszólag tökéletes boldogsága mögött is érezni, hogy valami nagyon nem stimmel.

Maga a verseny nagyon vérszegényre sikerült, és itt is látszott, hogy ez közelebb áll a drámához, mint a komédiához. Pedig bírtam a Nullás Cserkész Csapatot, de ennyire kicsik, ahogy David Bowie-t próbálnak énekelni? Az igyekezet 5, de a végeredmény közel fájdalmas lett. Viszont lesz egy nagy tanulság, és mindenki megtalálja a helyét.

Sok szállal próbálnak bűvészkedni, melyeknek egy része aztán nem vezet sehova. Néha csapongó a film, ami szintén nem tetszett benne.

Mckenna Grace hozza a cuki faktort, Viola Davis a színészi erőt.

Egyszer megnézem fejfájás nélkül is, akkor talán ennyire szétesőnek se fogom érezni.

 

Zéró csapat – 5/3,5 van üzenete, néhol meghatóbb, máshol komikusabb. Nem igazán állt össze, de elment.

Troop Zero - Official Trailer | Prime Video - YouTube

Mit várunk?

Cím: The Forever Purge

Készítők: bár Jason Blum neve is a producerek között van, ez nem egy ismerős színészekkel készülő film. Josh Lucas lehet ismerős, de ő soha nem volt igazán sztár és már nem is lesz.mit_98.jpg

Műfaj: akció, horror, disztópia

Cselekmény: a legutóbbi elnökválasztásnak hála nem lesz több Irtás. Legalábbis ez a terv. Vannak, akik egészen máshogy reagálnak. Irtáshoz öltöznek, és már megállás és szünet nélkül ölnének. Közben egy mexikói páros a kartell elől menekül.

Várható megjelenés: július első felében

Miért várós?

  • Bár már érzem a rétes-effektust (nyújtás és nyújtás a végtelenségig), még érdekel, mit hoznak ki belőle.
  • Azok a maszkok... ijesztőbbek, mint maga a gyilkolás.
  • Ezekben a filmekben mindig érdekel, ki éli túl.
  • Még nem teljesen tiszta az sem, honnan az örök írtás, meg az a mexikói pár a sztoriban.

Evil Eye

Rosszat sejtő, paranoiás, párkapcsolatos, anya-lánya kapcsolatos.

Pallavi bármit csinál, az anyjának soha nem lesz elég jó. Megszerezte a diplomát, és szeretne írni. A megélhetésért dolgozik, és bízik benne, hogy összeszed annyit bébiszitterként, hogy majd elkészüljön a regényével. Az anyja pedig még Indiából is azzal bombázza, kikkel ismerkedjen, szerezzen egy rendes barátot és menjen férjhez. Éppen egy anyja szervezte vakrandi elszenvedő alanya, amikor összeismerkedik Sandeeppel. Aevil_eye.png gazdag családból származó fiatalember hamar leveszi a lányt a lábáról. Indiai származású ő is, jóképű és sikeres, előkelő családdal. Pallavi így döbbenten szembesül azzal, hogy az anyjának Sandeep sem megfelelő. Usha egyre megszállottabb, nyomoztat a fiatalember után, és meggyőződése, hogy rosszat akar a lányának. Még ultimátumot is kész adni: Pallavi szakít, vagy az anyjáról kell lemondania. Usha ugyanis hiszi, hogy Sandeep nem az, akinek látszik.

A Blumhouse egy újabb horror filmje, klasszikus alapokon nyugodva. Nem rossz film, de valamiért nem volt szimpatikus.

A történet alapjai már kezdetektől furcsák. Az emberi és felfogható, hogy Pallavi egyszerre igyekszik megfelelni az anyjának és keresi a saját boldogulását. Együtt tudtam érezni azzal, hogy bármit is ér el, az soha nem elég. Tanulj – megszerzi a diplomát. Dicséret? Nem, akkor jön az a téma, hogy menjen férjhez és legyen családja. Az meg pláne idegesítő, amikor még randit is szervez neki a saját anyja. Csak azért megy el, mert indiaiak, és ott kulturális hagyományai vannak az elrendezett frigyeknek.

De! Usha természetfeletti iránti megszállottsága a kezdetektől zavaró. Pláne, mert reálisan akar olyasmiket elfogadtatni, hogy Usha előre látja a jövőt kis látomások formájában. Pl. hall egy jellegzetes zajt, amitől egy jövőbeli esemény képei kezdenek folyni a szeme előtt. Ezek mind a lányával és egy rá veselkedő veszéllyel kapcsolatosak. Fura, nincs is alapozva, és nem is kezdenek azzal semmit, hogy ilyen látomásai vannak, csak vannak.

Majd jön Sandeep és Usha egyre zavarodottabb, egyre biztosabb valamiben a fiúval kapcsolatban, amit nem mesélek el. Nem maga a tény, a megoldás az, ami zavart ebben a szálban. Az még thrilleres és van ijesztő is abban, hogy az asszony kezd bekattanni, és senki nem tudja komolyan venni a félelmeit. Nekem úgy tetszett volna jobban a film, ha meghagyják ezt, pszichésen magyarázzák – amivel egy ponton próbálkoznak is – és megmaradnak reálisnak. De belekeverni a természetfelettit… nekem az nagyon nem esett jól.

Kevés szereplőt mozgat a film. Hárman vannak a középpontban: Pallavi – Sandeep – Usha. Ugyan a lánynak pár barátját és az apját is látjuk, de a konfliktusok és a lényegi cselekmény a hármas köré rendeződik. Sarita Choudhury a leginkább meggyőző. Ő elkapta azt a szintet, ahol kétségbeesettnek, elesettnek, de őrültnek is tűnik. A két fiatalt játszó már negyed annyira sem meggyőző. Főleg Sandeep – Omar Maskati, aki kb. két arckifejezéssel játssza végig a filmet. Még akkor sem tűnik másiknak, amikor hősszerelmest/félelem kiváltóját hozza.

Talán thrillernek inkább néztem, mint horrornak. Ahogy Usha egyre megszállottabb, egyre több mindentől fél, abban megvan a női thrillerek fenyegetettsége. A természetfeletti elem és a nyílt veszélyhelyzet, ami horror felé löki. De nem véres film, nincs benne korhatáros elem sem, itt inkább lelki szinten ijesztgetnek.

Kevés helyszín, kevés színész. Mondhatni házias horror, erős thriller elemekkel. A maga zsánerében korrekt, de akkor sem szerettem meg. Túl sok – pláne a paranoia, misztikus elem.

 

Evil Eye – 5/3 nem szerettem a csavart, a misztikus elemet sem. Az anya alakja hamar irritálni kezdett.

Evil Eye – Official Trailer - YouTube

The Nevers

1. évad első fele

Kosztümös, különleges képességes, küldetést teljesítő.

Londonban megjelent egy különös, zuhanó tárgy, fény töltötte be az eget és mintha por szállt volna belőle. Az emberek, elsősorban inkább az asszonyok egy része, akikkel érintkezett, hamarosan megváltoztak. Különleges the_nevers.jpgképességeik lettek: volt, aki tüzet tudott gyújtani a kezével. Lebegtet dolgokat. Bármit jéggé változtat. Érintetteknek nevezik őket. Egy intézet jön létre, hogy segítse ezeket az asszonyokat. A vezetői a jövőt felvillanásokban látó, harcos Amalia True és az energiát látó, tehetséges feltaláló Penance Adair. A két nő több feladatot is ellát: miközben begyűjtik az érintetteket, otthont adnak nekik, a gyilkossá lett érintett nyomába is szegődnek, és egy titkos küldetést is teljesítenek, miközben a társadalomba is igyekeznek helyet találni a fajtájuknak.

Cseppet vitáztam magammal, hogy írjak-e a sorozatról a jelenlegi felállás szerint. De mivel a Love, Death & Robots 2. évadának első feléről is írtam, az HBO sorozata sem marad el. Ahogy a Netflix felezi a sorozatait, az HBO ezt a szériát szedte ketté. Lement az első 6 része, az első évadon belül készül még hat, de arról még nincs hír, azt mire várhatjuk.

Ez a 6 rész egyértelműen egy felvezetés volt, amiben a szereplőket ismerteti meg, a fennálló konfliktusokat és a végére előre vetíti, miről is fog szólni ez az egész. Mert ahogy elindulunk, epizodikusan és kevés átíveléssel, nem lehet kivenni, hogy mi is akar ez lenni. Vannak utalások, hogy valami többről szól, mint az érintettek küzdelméről az elfogadásért. De egészen a zárásig kell várni, hogy amire addig csak kis utalások voltak, értelmet nyerjenek.

Miért lehet rákapni a sorozatra? Az biztos, hogy ad neki egy pluszt, hogy milyen a látványvilága. Viktoriánus környezet, ruhákkal, nemesek és közrend ellentétével, bálokkal és politikai játszmákkal. De ott vannak benne Penance találmányai, amelyek a mai eszközök kezdetleges, egyszerre régies és futurisztikus kivitelben. Lovaskocsi helyett motorral hajtott autóban közlekednek, készített már fagyasztó fegyver szerűsíéget is, vagy éppen léghajót vagy nagy teljesítményű fúrót. Ott van Amalia verekedési stílusa is, ami nagyon kilóg a környezetéből. A nő olyan harcművész ami illik egy modern ügynökhöz, és nagyon más, mint bármi, amit a cselekmény korában el tudok képzelni.

Visz előre a rejtély is. Nagyon sok kis morzsát kapunk, de alig lehet érteni dolgokat. Van egy csomó elhallgatott igazság, és ezekre kereshetjük a választ. Sok minden abszolút függőben van még. Mi Lavinia célja? Az a nő komolyan össze tud zavarni, és valami azt súgja, elég sötét dolgokat fogunk még megtudni róla. Ahogy Maladie kapcsán is bőven van rejtély.

Végül, de nem utolsó sorban a karakterek és a színészek. A középpontban Amalia és Penance állnak, akik nagyon más személyiségek. A fiatalabb naiv, bizakodó és tele van hittel. Ő az a pozitív személyiség, akivel könnyű együttérezni. Kicsit komikussá is tették, mert egyes szerkezetei nem működnek megfelelően. Amalia viszont kemény, cinikus és tele van kétséggel. Harcos, céltudatos, de van benne valami kíméletlen is. Hidegebb nő. A kettejük dinamikája pont ettől működik, kiegészítik egymást. A két nő barátsága meg olyasmi, ami viszi előre a sorozatot. Hozzájuk kapcsolódnak az egyéb karakterek, akiket szintén kezdenek árnyalni és komolyabb témákat is érintenek velük. Harriet, aki szeret tanulni, ügyvéd akar lenni, de tudja, hogy nőként, amint férjhez megy, a karrierről le kell mondania, ami amúgy is szinte lehetetlen a neme miatt. Swann, a dorbézoló nemes, aki látszólag könnyed és csak a mulatságnak él, de közben látjuk, mit tesz vele, hogy lenézik.

Várom a következő 6 részt, érdekel, mire megy ki sokaknál még a játék.

 

The Nevers – 5/4 izgalmas az alapötlete, egyedi a látványa, és több érdekes karakterrel is megtámogatták.

The Nevers: Official Trailer | HBO - YouTube

Idézzünk!

(Amikor a nővér nem akarja, hogy az öccse megnézze a nyilvános kivégzést.)

  • Holnap nem mehetsz be a városba, Augie! Nincs vita!
  • Persze, hogy nem! Leugrom Brightonba. Köszönöm. Megnézek egy épületet, ami alkalmas lehet madárháznak, a közt is egyre jobban érdekli a téma.
  • Minél primitívebben viselkedünk egymással, annál jobban kényeztetjük az állatainkat.
  • Talán annál nagyobb szükségünk van rájuk. (The Nevers)

 

  • De maga több annál a traumánál. Igaz? Az egy része, de Ön sokkal több annál. Túl fog nőni rajta.
  • Amíg nem lesz másik.
  • Mindig lesz valami, amit nem irányíthatunk. De egy dolgot mindig. Hogy mit lépünk rá. (New Amsterdam)

 

(Sheldon érzi, hogy valami nagyon kisiklott és egykori ellenségével próbálja rendbe tenni a dolgokat magában is.)

  • Mit gondoltál, miután Jane elhagyott? Hogyan magyaráztad?
  • Büntetés volt, mert nem voltam elég jó.
  • De ő nem ezt mondta, nem?
  • Értem. A Kódex a jótetteket jelképezi és azt, hogy nem akadályozhatunk meg tragédiákat. Nem vagyok naiv.
  • De?
  • De a világ korábban nem volt ilyen kegyetlen. Régen, ha mindent megadtál a gyerekeidnek, jól boldogultak. Ha megvédted a hazádat, hősként tiszteltek.
  • A világ mindig is kaotikus és szar volt, barátom! A hited miatt voltál bizakodó. „Ha jó vagyok, nem érhet baj sem engem, sem a szeretteimet.” Ez egy védelmi mechanizmus, amit létrehoztál régen, hogy kizárd a valóságot. De a valóság mindig beszivárog, hiába próbálsz védekezni ellene.
  • Hogy érted ezt? Nincs különbség a jó és a rossz között? Az erkölcsösség csak szellemi gyakorlat?
  • Nem. Szerintem egy általad létrehozott világban élsz, amiben minden fekete és fehér, jó vagy rossz. Eddig többnyire meg is védett.
  • De?
  • De nem engedi látni neked, hogy milyen a világ, és hogyan él a legtöbb ember: a szürke különböző árnyalatában. (Jupiter’s Legacy)

 

(Tim és Nolan azon dolgoznak, hogy a vendéglista csökkenjen. Tim nem éppen értékeli az újonc módszerét.)

  • És leszűkítettük a listát 27 vendégre, ami nem rossz.
  • Azt mondtad nekik, hogy annyira furdal a lelkiismeret, hogy egész nap az ágyban zokogtam.
  • Segített felvázolni a helyzetet.
  • Ugye tudod, hogy a sorsod az én kezemben van?
  • Megjegyeztem. (The Rookie)

 

  • Elgondolkodtat, hogy mit tudtam valaha is igazán irányítani?
  • Mi az, amit bármelyikünk valaha is tud irányítani? Tudod, tapasztalatom szerint, nem olyan pokolian sokat. Valójában felszabadulást jelenthet erre gondolni. Tudod? Segít... segít elengedni. (Chicago Med)

 

(A rendőrakadémia kiképzése nem fekszik George-nak.)

  • Gyerünk! Futás! Gyorsabban!
  • Uram! Miért kell így rohangálni? Kocsival üldözzük a bűnözőket, nem? (Kuffs, a zűrös zsaru)

 

(Miközben az anyjuk Zoeyba igyekszik lelket önteni, David nem tud elszakadni a témától, hogy az anyja neten ismerkedik.)

  • Az élet különös, Zoey. Sok múlik az időzítésen. Nem tudhatod, mi fog történni. Lehet, hogy már közeledik a szerelem.
  • Mint a kukkolód, Eric. (Zoey's Extraordinary Playlist)

 

  • Te is sakkozol?
  • Nem, túl elvont. De sokat Monopolyzom.
  • Sose játszottam.
  • Ne próbáld ki! A kapitalizmus rabjává tesz. Azóta is gazdag akarok lenni.
  • Miért tanulsz oroszul, ha a kapitalizmus rabja vagy? (A vezércsel)

 

(A két gyerek kilesi a Mikulást, de döbbenetükre az egy szörny. Megnézi őket, megállapítja hogy jó gyerekek voltak, majd egy-egy játékot öklendezik fel nekik.)

  • Maradj jó! (A szörny azzal kimászik a kéményen keresztül. A két gyerek döbbenten ül, majd Billy kinyitja az ajándékot, amit a lény a kezébe hányt. Játékvonat van benne.)
  • Pont ezt kértem.
  • (A két gyerek már az ágyban fekszik, még mindig sokkosan, amikor a lány megszólal.) Billy, mi lett volna, ha nem vagyunk jók? (Love, Death & Robots)

 

  • Minden szülő meg akarja védeni a gyermekét a szörnyűségektől. Néha nem tudjuk. Ez a szülőlét ára.
  • Taryn az átlagos mennyiségű vér kétszeresét adta, és Masonnek minden cseppjére szüksége volt. Hosszú éjszaka lesz.
  • Hova mész?
  • Igen, neked is jönnöd kéne.
  • Hova?
  • Olvastad a Jancsi és Juliskát?
  • Azt olvastad? Azt hittem, kutatsz. (The Good Doctor)
süti beállítások módosítása