Minden napra egy film

Minden napra egy film

Újraélt szerelem

2021. január 06. - BBerni86

Időhurkos, sikerért küzdő, igazi boldogságot felfedező.

Amber pontosan tudja, mi kellene a boldogságához. A párja szakított vele, és Amber nem érti, Kevin miért dobta. Jók voltak együtt: vissza akarja kapni a férfit. A munkájában pedig kinevezésre hajt, ehhez meg kellene nyernie a cégnek egy nagy ügyfelet. Mindkettőre aznap van esélye, amikor volt osztálytársnője, jelenlegi kolléganője, Emily babaváró partiját tartják. De mintha minden összeesküdött volna ellene: Kevinnel nem tud beszélni, belefut a tortába, és amíg átöltözik, Emily elhappolja előle az ügyfelet. Hogy teljes legyen a katasztrófa, a főnöke is ujraelt_szerelem.jpgkilátásba helyez egy beszélgetést arról, mennyire illik a lány a cégbe. Amber estére csak annyit kíván, bár újra élhetné a napot, hogy mindent jól csináljon. A kívánság teljesül, és Amber egy időhurokba kerül. Ám valami mindig félresikerül, és se Kevin, se az álomállás nem akar összejönni. A nő jó barátját, Charlie-t vonja be a terveibe, aki lassan ráébreszti, talán nem a megfelelő célokért és férfiért küzdött eddig.

Bírom az időhurkos filmeket. Szerettem, amikor Jake Gyllenhaal igyekezett egy terroreseményt megakadályozni. Bírtam, amikor Murray milliószor közvetíthette, hogy a téli álom véget ér-e és jön-e a tavasz. Mosolyogtam, amikor az egyetemista szöszi újra és újra a gyilkosa áldozata lett. A kedvenceim listájára az Újraélt szerelem nem kerülhet fel, de egyszer ezt is meg lehetett nézni.

A film egy sima romantikus komédia, amivel az a legnagyobb baj, hogy már a legelején fel lehet fedezni nézőként, hogy Amber hol hibázik, és mi lenne a megoldás. Mivel romantikus komédia, sejthetjük is, hogy a végére ezekre ő is ráébred.

A szerelmi szál unalmasabb nem is lehetne. Amber Kevin visszaszerzésén dolgozik, pedig a srácról egyetlen jó dolgot lehet elmondani: jól néz ki. Komolyan fárasztó, amiket beszél. Nem is értem, hogy lehet menő PR szakember, amikor egy értelmes mondatot nem tud összerakni, és az értelmi szintje erősen egy gyerek színvonalán van csak. Buta a figura! Azt meg nem találtam viccesnek, hogy az elvakult Amber még védi is, hogy nem is olyan egyszerű a srác. Pedig dehogynem, és annyira el van túlozva, hogy egy jóindulatú debillé válik.

Az is csak a lánynak nem esik le, hogy a legjobb barát, Charlie, nem a barátja akar lenni.

A szakmai szál is katasztrófa. Az tényleg olyan, mintha minden összeesküdne a nő ellen. Ha egy problémát megold, biztosan jön egy másik. Egy ponton már nem is vicces, inkább bosszantó, hogy valamiképpen mindig belefut a tortába, és süteményes blúzban nem ülhet be a tárgyalásra. Igen, ebben a filmben ilyen konfliktusok vannak! Hogy óvjuk meg a ruhánkat a tortával való megismerkedéstől?

Egyedül a végén volt egy kis feloldás, amikor Amber is elkezdte észrevenni, hogy milyenek az emberek körötte. A tökéletesnek tűnő Emily mit rejteget, és hogy látott benne feleslegesen ellenséget, amikor nagyon jó barátok is lehettek volna. Kevin egyszerűsége, míg Charlie ideális lenne. (Az azért durva volt, ahogy ráébred arra, hogy Charlie nem is rossz pasi, aztán át is nyergel egyik srácról a másikra. Túl hirtelen!) Az álommunka mennyire az álma? A vége felhúzta kicsit, ott a végső megoldás más, mint az átlagé, de jó komédiához illően mindenkit elvezet a megérdemelt happy end felé.

A színészek inkább eye candy faktorban jeleskednek, mint tehetségben. (A karakterek sem mélyek, jegyzem meg.) Kanadai tévéfilmes szint a küllemük, és a sztori nagyja is.

Egyszeri megnézésre belefér, de ismétlést nem igényel.

 

Újraélt szerelem – 5/3 időhurkos, tipikus romantikus komédia, ami a kötelezőket hozza, de annál többet nem.

Love On Repeat - Official Trailer - MarVista Entertainment - YouTube

Idézzünk!

  • Lőtt seb?
  • Ma már a második.
  • COVID vagy nem COVID, néhány dolog soha nem változik.
  • Meg fogjuk valaha gyógyítani ezt a várost? (Chicago Med)

 

(Miért lesz valaki térítő? A két mormon beszélget.)

  • Na, és te?
  • A barátnőm miatt.
  • Különleges lehet.
  • Igen, nagyon különleges. Ahogy eljöttem, elkötelezte magát.
  • Kemény.
  • A bátyámnak.
  • Bocsi! Ez gáz. Nagyon-nagyon gáz.
  • A szüleim meg tiszta lázban voltak tőle.
  • Tényleg? De hát hogy-hogy?
  • Úgyhogy a bátyám 42. Azt hitték, hogy így megszabadulnak tőle.
  • Még otthon lakott?
  • Egy szobánk volt. (Eltérített térítők)

 

Majdnem mindig a jó cselekedet gondolata vezet ahhoz, hogy tisztességes emberek tisztességtelen dolgokat tegyenek és a gyenge emberek elfeledkeznek arról, amit igazán akarnak, csak hogy ők nyerjenek. (For Life)

 

  • A saját dolgommal akarok foglalkozni, mint bárki más ezen a világon. Mint maga ezzel a kocsmával. Ha küzdenem kell az egyenlő jogaimért, akkor fogok.
  • Ez a gond a küzdelemmel: valaki mindig megsérül. (The Alienist)

 

(A rendőr Char próbál segíteni a húgának, hogy a szalagavató helyett ne az anyjával kelljen színházba mennie. De a nő nem könnyű eset.)

  • Csak fura, hogy valaki kihagy egy ilyen emlékezetes középiskolai élményt csak azért, hogy helyette az anyjával menjen egy szar helyi színházba.
  • Már elnézést. Nem pont neked kellene megakadályoznod, hogy ilyen helyekre menjen? Te is pontosan tisztában vagy vele, hogy a fiatalok ott csak alkoholt fogyasztanak és Isten tudja, hogy mi-mást csinálnak még ott, ami nagyon könnyen tragédiába is fulladhat.
  • Ó, az ő estéje biztos, hogy egy hatalmas kudarc lesz. (Freaky)

 

Nem lehetsz győztes, mert nem állsz kész nyerni, és ebben nincs szégyen. Csak abban, ha a szíved mélyén tudod az igazságot és mégsem fogadod el. Igaz hős nem születhet hazugságból. (Wonder Woman 1984)

 

(Amikor a szövetségeseket is fel kell áldozni.)

  • Szóval kihasználtad őt?
  • Ahhoz, hogy megszerezz valamit, el kell veszítened valami mást. Ő csak egy áldozat. Gyakran megesik az ilyen, nem?
  • Nem, egyáltalán nem. Tényleg nem akarok az ellenséged lenni.
  • Gyakran mondják ezt. (Alice in Borderland)

 

  • Azt mondod, szakértője vagy a szerelemnek és az érzéseknek, de csak árulókat látsz mindenhol.
  • Nem, nem ezt mondom. Én arról beszélek, hogy az árulás nem attól függ, mennyire szeretsz valakit. Attól függ, mennyire nehéz dilemmával szembesítenek. Elárulnád a szerelmedet? Alapvetően nem. És ha azt mondom, hogy ha elárulod, kapsz egy gyógyszert, amivel megmentheted a bátyádat? Ez az igazi dilemma. (Money Heist)

 

(Egy tárgyalás belső titkai a védő szemszögéből. Valahol kiábrándító.)

  • Nézzék, az esküdtek nem szívesen ítélnek el jóképű embereket. És főleg nem küldenek rács mögé orvosokat, és nem szívesen büntetik a gazdagokat. Bár azt hisszük, szeretünk beinteni a gazdagoknak, végül mégsem tesszük. Soha. Az elképzelés, hogy az esküdtek nem előítéletekkel érkeznek a tárgyalásra, egyszerűen abszurd. Az ügyet akkora figyelem kíséri, hogy nem túlzás azt mondani, az esküdtek hazudnak. Ugyanis minden esküdtnek ki kell jelentenie, hogy semmit sem tud az ügyről. Létezik olyan...
  • Ez csak cirkusz a népnek.
  • Amibe be kell szállnod. (The Undoing)

 

(Magnus és a gúny, avagy nem rajong az ötletért, hogy Wallander gyilkosságot lát ott, ahol ő már megállapította a balesetet.)

Megrendezték a balesetet? Az öreg Tortenson eltörte a nyakát és aki megölte, legurította a kocsit a hegyről az öreggel együtt? És betett egy széket a csomagtartóba. Amit feltehetően azért vitt magával, hogy ráüljön, mert egy gyilkosság nagyon fárasztó tud lenni. (Wallander)

 

(A diri elaludt az asztalánál.)

  • Látom, mindig éber.
  • Ahonnan én jövök, ott kopognak.
  • Ahonnan én jövök, ott betörnek. (Az új diri)

 

  • Megígértem, hogy vigyázok Juanitóra, mikor kiszabadulok. Régóta nem láttuk, és azt hallottuk, hogy nem megy jól a sora. Nincs munkája, szinte nyomorog. Gondoltam, jó útra téríteném azzal, hogy idehozom.
  • Egy rablás lenne a jó út? (Money Heist)

 

  • Én vagyok a család fekete báránya. Tudja, én már a gimiben is a magam útját jártam.
  • Mire gondolsz: szex, drogok? Így akar érdekesebbnek tűnni a szememben?
  • A vegánizmusért folytatott küzdelmemmel? (Kisvárosra hangolva)

A vár

Zenés, álomért küzdő, bevándorló családos, küszködő.

Jolanta egykor arról álmodott, hogy neves zenész, zongorista lesz belőle. Helyette édesanyjával és a lányával kivándorolt, a jobb megélhetésért mentek Litvániából Írországba. Egy halakat feldolgozó üzemben kap állást, és szabadidejében fellép a lányával rendezvényeken – Monica szépen énekel, míg az anyja szintetizátoron kíséri. Egy temetésen egy jól szituált úr felfigyel rájuk, és meghívja őket egy koncertre a várba. Jolanta erre az időre jön a-var.jpgrá, hogy az álmait fel kell adnia, és eladja a szintetizátort. Monica kétségbe esik, ő még hisz abban, hogy énekes lehet belőle és el akar menni a fellépésre. Igyekszik pénzhez jutni, és amikor az nem sikerül, meggondolatlan lépésre szánja el magát. Demenciával küszködő nagyanyját a szomszéd lakásba zárja, és zsaroló levelet ír az anyjának.

Nem hiszem, hogy jót tesz nekem, ha ennyire komor filmeket nézek. Ahogy ment előre a történet, rossz volt nézni, hogy az élet miképpen oszt egyre nagyobb pofonokat, és mennyire reménytelen minden. Szinte minden szereplőt lehet sajnálni, és nagyon küszködnek.

Monica a gyerek, aki még mer álmodni. Ő még nem tapasztalt annyit, mint az anyja. Nem is olyan a saját anyja, mint a nagyanyja. Mert azért kiderül, hogy a nagyi, amíg még eszénél volt, szépen elültette a lánya fejében, hogy az álmai és ő maga is mennyire semmit nem érnek, esélye sincs abból megélni, amit szeretne. Még az erőszak is ott van a partvonalon, hiszen amikor visszaköszön a régi énje, pofonokat oszt és az a tekintet…

A film annak a története, Monica meddig képes elmenni. Mert az, hogy összeszedi a konténerből az üvegeket, és újra eladják, még csak ügyeskedés. Próbálni kölcsönt kérni, ezzel nincs gond. A zsarolás viszont durva, hiszen pontosan tudja, hogy mennyire szegények. Meg egyáltalán, kinek jutna eszébe a nagyanyjával zsarolni meg az anyját? Gyerekes. Igaz, Monica is gyerek még, aki az álmáért küzd. Azt hiszi, a várbeli fellépés lesz a fordulópont.

Jolanta egyre több mindent ad fel, de megtalálja az útját. Az álmok helyett a realitást választja, és keményen dolgozik a családért. Az ő esetében azt borzalmas nézni, hogy mit kap ezért cserébe. Monica természetesnek veszi, nem fogja fel, mennyire küszködnek. A nagyi meg alig van eszénél, rohamai is vannak és megbízhatatlan. Mániásan menne Litvániába, nem egyszer a tengerből kell kirángatni. Ahogy beszél a lányával… Fájdalmas az egész együttélésük. Ok, értem, a lánya nem akarja beadni sehova, próbál róla is gondoskodni, az anyja. De az eredmény csak egy állandó pszichés terror, mert a nagyi stílusa lekezelő és durva, vagy annyira el van veszve, gyakran szó szerint is, hogy fogni kell a kezét és terelni, mert nem is kicsit önveszélyes. Talán durva ezt leírni, de ahogy otthon tartják, az mindenkinek rossz – nem lenne humánusabb is szakellátást szerezni neki?

Az egész filmben, folyamatosan egyre nagyobb a lefelé nyomás. Depresszív, ahogy minden küszködés ellenére oda jutnak, ahova. Semmi nem tud jól alakulni, és ha valamit össze is hoznak, biztosan nagyobb szerencsétlenség közeledik.

A végén is az volt az érzésem, hogy most már csak a semmibe mehetnek. A nagyi már megtört, Jolanta is feladott mindent, és Monica is megkapja az első nagy pofont. A hangulat finoman szólva is öngyilkosnak érződik a végére.

Színészileg is ok, képileg is visszakapjuk, ami a cselekményben benne van. Nem látvány, hanem kortárs dráma, amit a színészei visznek a hátukon.

Drámának korrekt, de nagyon rossz érzés nézni. Nekem a reménytelenséget adta át.

 

A vár – 5/3 elég komor dráma, sok teherrel és reménytelenséggel. A vége is… mint egy pofon. Jaj.

5 film, amit látnod kell

Játék

f5_73.jpg5: Alice in Borderland – egy sorozat, melyben Tokió hirtelen elnéptelenedik. Csak pár ember ragadt itt, akiknek játékokban kell részt venni, ha életben akarnak maradni. Aki nem játszik, halott. A klasszikus, csak véres szabaduló szobás feladványokon túl akad itt extrém bújócska és hasonló finomságok is.f4_82.jpg

4: Tomb Raider – Lara gazdag örökösnő, akinek extrém hobbija akad: kincsvadász. Az első etapban Angelina Jolie még nagyon kalandornő volt, az újabb Vikanderrel már családi drámát is beemel, és éppen csak születőben van a klasszikus Lara, aki nem csupán ereklyéket gyűjt be, de egy titokzatos társasággal is szembe kell f3_93.jpgszálljon. Apáért mindent…

3: Jumanji – itt kicsit fordult a helyzet. Nem a játék volt előbb, hanem a film. Az eredeti verziókban még a táblás társas szippantotta be a gyerekeket egy dzsungel kalandra, az újabbakban már egy videójátékba kerülnek bele és kell átverekedniük magukat a feladatokon, ha haza f2_96.jpgakarnak érni. A poén, hogy a népszerűség miatt valóban jelent meg Jumanji társas.

2: Perzsia hercege – valahol szomorú vagyok, hogy moziból még mindig ez a film vezeti a videojátékból készült film top listám. Az Assassin’s Creed… hát igen, nagyon reménykedtem, hogy trónfosztó lesz, de nem lett. Így marad ez a sztori, melyben Jake Gyllenhaal a perzsa király örökbefogadott fiaként hozzájut egy mágikus tőrhöz, amellyel vissza lehet pörgetni az időt. Így van esélye megmenteni a családját és vele a birodalmat, valamint összejönni a tőr őrzőjével, egy bájos hercegnővel.

1: The Witcher – már egész franchise épült köré. Volt egyszer egy videójáték, ami megihletett egy írót és egész sorozatot szentelt a szörnyvadász karakterének, aki horrorizált tündérmeséken küzdötte át magát. Volt átívelés, ami megtetszett a Netflixnek, és látványos, kalandos fantasy sorozatot kaptunk, melyben Geralt, a vaják sorsa összefonódik egy trónörökös hercegnővel, akin a világ sorsa fordul meg. Hiszen az egyik királyság hódításba kezd, és valamiért nagyon kell nekik Ciri… a vaják pedig védi a lányt.f1_93.jpg

Eltérített térítők

Menekülős, személyiséget lopó, jó útra térő.

Justin és Tyler zűrös kamaszok, akik éppen egy katonai javító intézetben senyvednek. Mivel egyikük sem saját akaratából van itt, amint lehetőségük nyílik rá, meg is szöknek. A lopott kocsi azonban lerobban, más menekülőutat kell találniuk. Két mormon fiatal parkol mellettük a semmi közepén álló mosdónál, és amíg ők bemennek, a két fiú ellopja a kocsijukat és a személyiségüket. A mormonok helyett mennek el egy közeli kisvárosba, hogy térítsenek. Hamar pénzt akarnak szerezni, egy jobb kocsit és már mennének is. Csak éppen itt elteritett_teritok.jpgragadnak, és elkezdenek beilleszkedni. Ők is most tanulják, hogyan kell mormonnak lenni, mi a hit, de sok jó ember és a közösség mindkét fiúra hat. Justin a helyi kis étterem fiatal tulajába és egyben pincérnőjére szemet is vet, csak éppen a mormonok nem randizhatnak. Csak éppen Justin apja befolyásos szenátor, és már nagy erőkkel keresik a fiukat. A két mormonról nem is beszélve, akik gyalogosan, de egyre közelebb érnek hozzájuk.

Nálunk azért nem olyan gyakoriak a mormonok, mint az Államokban, így azért még érdekes is lehetett volna a film, hogy róluk többet megtudjunk. Pontosan hogyan élnek, miben hisznek, mi ez a térítés dolog? Azonban a film se erről nem okosít ki, se nem szórakoztat kellőképpen. Mondhatni, kár volt megnézni.

A cselekmény a tipikus sablont követi. A két srácról alapból nem sokat tudunk meg, csak hogy a sivatagban egy katonai stílusú javító táborban vannak. Miért kerültek ide? Egyik sem bűnöző, legfeljebb svihák egy kicsit. Már a kezdésnél megakadtam ezen.

Majd jött a mormon álca és a kisváros, ahol még inkább irritáltak a részletek. Sarah az étterem pincérnője, de egyben a tulaja is? Szinkronnal néztem, de megfordult a fejemben, hogy az eredetiben más lehet, mert nem áll össze a sztori. Kb. középiskolából kimaradt lányként kezelik, aki pincérkedik az étteremben és az anyja is egész életében, a haláláig itt volt pincérnő. Hogy fér ez össze azzal, hogy ő a tulaj? Sehogy. Pláne, hogy a végén a többiek adják össze neki a pénzt, hogy elmehessen New York-ba kirándulni.

De lehetne azt is elemezni, hogy itt milyen gyorsan megy a térítés. A két srácnak fogalma sincs a vallásról, egy oktató füzetecskéből olvasnak fel az egyik helyinek, aki hirtelen maga is meg akar keresztelkedni? Én meg azt vártam, mikor kérdez rá a láthatóan semmit sem értő srácoktól, hogy miért beszélnek ennyire össze-vissza. Neki úgy tűnik, pont ez tetszett. De hosszan lehet sorolni, nem stimmel itt semmi.

A cselekményt is eléggé untam. Kevés dolog történik, és alig adagolnak humort. Amikor már sokadszor sütik el, hogy a magát mormonokból kiokosító Tyler magyaráz a barátjának, vagy a két mormon szerencsétlenkedik a sivatagban, már inkább csak fájt és nagyon nem vicces ez az egész. Vagy van, aki még azon nevet, hogy a térítőknek gondolt srácoknak ganézni kell egy istállóban, és mondhatni a kerti sufniban kapnak szállást? Én nem. Legfeljebb azon vigyorogtam, hogy az igazi mormon térítők miket beszélgetnek.

Látványelem nincs benne, amit kicsit annak szántak, nem néz ki sehogy. Mint amikor a két álruhás térítő összeverekszik a helyi menőkkel.

Ismert színész sem akad benne, de nem is lep meg. Nem jó a története, a karakterek még annyira sem, és a film vége is irritáló. Az apa – fia szál a végén… Most komolyan az a film üzenete, hogy a két srácnak jár a megbocsátás, de nekik másnak nem kell új esélyt adniuk?

A két mormon miatt lett 2 és nem 1 pontos. Nagyon nem talált rám ez a film.

 

Eltérített térítők – 5/2 – nem lett igazán vicces, furcsa a vége és láthatóan nem egy mai darab. De nem alpári.

Eltérített térítők Romantikus vígjáték 2005 - YouTube

Az új diri

Középiskolát rendbe tevő, tanáros, rossz környékes.

Rick Latimer élete kisiklott. A felesége elhagyta, elvált tőle és a férfi észrevette, hogy az egykori ügyvédjével jár el. Fájdalmában baseball ütővel esett neki a férfi kocsijának, nem sok kellett volna testi sértéshez sem. Számít arra, hogy ezzel az állását is elvesztette: hogy taníthatna az, akinek ilyen rendőrségi ügye van? Az iskola tanács az_uj_diri.jpgazonban más módszert választ. Kirúgás helyett iskolaigazgatóvá nevezik ki a férfit. Csak éppen a Brandel az a hely, ahova a kezelhetetlen és reménytelen gyerekeket küldik. A termeket bandák uralják, a drog és az erőszak mindennapos. Rick eleinte csak szabadulni akar innen, de aztán rá kell jönnie, hogy neki már csak ez az állás és iskola maradt. Kemény kézzel lép fel és meghirdeti a programját, melynek az a lényege, hogy minden bűnt fel kell számolni. Így kerül szembe az iskola nem hivatalos bűnkirályával, Duncannel. Harc kezdődik, minden eszközzel.

Két érdekes kérdés is felmerült bennem, ahogy ment előre a film és egyre inkább eldurvultak az események benne.

Az első: ki volt az, aki akciósztárt próbált faragni James Belushiból? Ebben a filmben még fiatalabb, de egyértelműen nem akciósztár alkat. Az még hagyján, ahogy a motorján száguldozik itt, de amikor baseball ütővel veszi fel a harcot késsel és pisztollyal, vagy motoros-autós üldözésbe keveredik… Nagyon nem éreztem a karakteréhez illőnek. Mondjuk, annyi filmjét nem láttam, hogy határozottan véleményt alkossak, de nekem komédiákhoz, legfeljebb akció komédiákhoz jobban megy.

A második: most komolyan így kell az erőszakot bevinni az iskolai környezetbe? Mert ok, van olyan film, hogy valaki elkapja a srácokat, terrorista vagy valami bűnszervezet, és fegyvert ragadnak ellenük. De olyan filmet találni, ahol a tanár szó szerint megveri a diákjait… Ma egy pofon is sok lenne, itt viszont keményen verésekről beszélünk, és van gyilkosság is benne. Ahogy a tanár szerepet ötvözik ezzel az eszköztárral, az azért sokkolóan hatott rám. Pedig ott van mellette, ahogy tényleg tanít, behozza a kieső diákokat – az a tanári munka, amit az ilyen filmekben inkább nézek. Csak sajnos itt dominálni kezd a visszaütés technikája, mint módszertan.

Igaz, nem nagyon tudom, mi lenne az alternatíva. Olyan diákok vannak itt, akik a tanári fegyelmezésre úgy reagálnak, hogy csapdába csalják és megerőszakolják a tanárnőt. Felakasztják egymást, szétverik a tanár járművét, de őt magát is véresre verik. Ez már nem is iskola, hanem háborús övezet. Miért nem csinál semmit a rendőrség?

Egyszerűen nem áll össze a fejembe, hogy ezt hogyan gondolták. Vagy tényleg voltak ilyen középiskolák az Államokban a nyolcvanas években? Ahol szó szerint élet-halál harcot jártak a tanárok a diákokkal? Nagyon túlzásnak érzem akkor is.

Mivel elég régi film, kivitelre is látni ezt rajta. Mai szemmel kifejezetten bénán néz ki, amikor Rick összeverve megy le a motorjához, és véres a feje meg a ruhája is. Annyira nem tűnik valódinak, hogy az már fájdalmas. Az akció jelenetek sem jártak jobban. Van egy, amikor Rick motorját üldözik autóval Duncanék. Duncan meg pisztolyt lóbál ki az ablakon. Ritka szánalmasan néz ki.

Mai szemmel a stáblista sem vonz be új nézőket.

Az vigasztal kissé, hogy nem csak nekem nem tetszett. A kritika is lehúzta, ha a mozipénztáraknál mérsékelt sikereket el is ért.

 

Az új diri – 5/2 bár a tanáros filmeket szeretem, ezt nagyon elvitték akciófilmes irányba. Kellett ez?

The Principal Trailer (1987) - YouTube

Alice in Borderland

1. évad

Rejtélyes, halálos játszmás, kártyát gyűjtő.

Arisu tokiói fiatalember, akinek a családja mélyen csalódott a fiúban. Hiába okos, többre hivatott, kimaradt az egyetemről, most csak a számítógépes játékai érdeklik és olyan fiatalokkal lóg, akik rossz hatással vannak rá. Lemondtak róla. Arisu éppen Chotával – szerény informatikus – és Karubéval – nagydumás, bunyós, nőcsábász – lóg, amikor hirtelen mindenki eltűnik. Mintha egyedül lennének Tokióban. Bolyonganak, és estére egy játéktérre jutnak. Halálos játékot kell végig játszaniuk, cserébe kapnak pár napot és egy kártyalapot. Rá kell jönniük, hogy ha nincs elég nyert napjuk, kivégzik őket. Találkoznak más játékosokkal is, és egyre több mindenre rájönnek – van logikai, fizikai és manipuláló, gyilkos játék is. Az első szív játszmájuk azonban mindent megváltoztat. Arisu egy új társadalmi rendben kell, hogy életben maradjon a helyzet miértjét és megoldását keresve.alice_in_borderland.jpg

Most kicsit bajban vagyok, mennyit mondhatok el előre a cselekményből. Hiszen nem hosszú az évad, mindössze 8 rész. Ez a nyolc azonban két részre bontható: az első három az alapozás, ott történik valami és teljesen másfelé megy el a sorozat. De arról akkor lehetne igazán mesélni, ha lelövöm a csavart, miért lehet akkora váltás 3 rész után. Nincs kedvem senki meglepetését elrontani, így viszont miről írjak?

Kezdjük talán azzal, hogy egy japán manga a történet alapja. Most, hogy jött és látott a sorozat, a manga is ismertebb lesz, neten már láttam belőle sztorikat és a karaktereket is le lehet nyomozni. Valahol azért örülök, hogy élőszereplős sorozat lett, és nem anime, némelyik karakternek igencsak jót tett, hogy színész játssza el.

A történet elég beteg, de az a fajta horror popcorn, amin jól tudok szórakozni. A kezdet teljes egészében egy agyament, gyilkos szabadulószobás hajsza. A megélhető napokért játszani kell, és aki elbukik, meghal. Ha rossz irányba mész az útvesztőben, halál. Ha nem szaladsz elég gyorsan a fogócskában a gyilkos elől, lelőnek. A dinamikát a játékok adják, ahol megismerünk új játékosokat, egy újabb agyament halálos játékot és lassanként a világról is többet megtudunk. A 4. résztől azonban szintet lépünk – maradnak játékok, de már más izgalmakat kapunk. Egy szerveződő társadalmat, egy karizmatikus vezért egy küldetéssel. Senki nem tudja, mi az igazság és játszani mindenkinek kell.

Annyi anime sorozatot láttam egyetemistaként, hogy meg lehet ismerni a tipikus karaktereket belőle. Abszolút jól elvoltam ezzel – a főhősök szimpatikusak, lehet nekik drukkolni és a mellékszereplők között bőven akadnak izgalmas figurák. Nem lehet egyértelmű jó – rossz oppozíciókat felállítani, hiszen senki nem tudja pontosan, mi zajlik. Viszont vannak másokat kihasználó, erőszakos figurák is, meg a jobbak, erkölcsösebbek. Még az is tetszett, ahogy elkezdték felépíteni őket, betekintést nyújtva abba is, kik voltak korábban.

Látványra is korrekt. Nincs eltúlozva a technikai rásegítés, inkább valóságos keretek között mozog és hangulata van annak, ahogy ez a kihalt nagyváros kinéz benne. Amúgy is szeretem a posztapokaliptikus cuccokat, és ebben volt valami azoknak a hangulatából kinézetre is. Sokféle akció akad benne, nagy lövöldözős mészárlástól harcművészetig. Szóval, elég változatos ilyen téren is.

Lehetne elmélkedni a kapcsán társadalmi beállítottságról, vagy a japánok beteg ötletein – mint egy nagyon durva Battle Royale kártyákért – de simán nézhetjük szórakozásért is.

A 2. évad már berendelve, alig várom, hogy érkezzenek a figurás lapok is!

 

Alice in Borderland – 5/4,5 hangulatos, dinamikus sorozat, amit a játékok mozgásban tartanak. Még sok a kérdés is.

Alice in Borderland | Official Trailer | Netflix - YouTube

SpoilerZóna

Gyere apához

Norval kihívja a mentőket az apja összeesése után, de ő is pontosan látja, a férfi halott. Elviszik a hullaházba, előkészítik a testet, de aztán vissza is hozzák, az idő miatt nem üzemel a hullaház. Norval kiüvölti magát a hullával, 1_101.jpgde valami feltűnik neki.

Feltúrja a házat és talál egy csapóajtót. Odalent összevert, megkínzott és megkötözött férfi vár. Kiderül, ő az igazi apja. A többiek az egykori bandája tagjai, akikkel egy nagy rablást csináltak meg. Csak éppen Brian lelépett minden pénzzel. Most találtak rá, és vallatják, hol a pénz. Brian a fiának elmondja, tényleg elfogyott minden. Ugyan a nőt és a fiút elhagyta, de mindent ő fizetett. Soha nem volt gyanús a fiúnak, hogy Beverly Hillsben élnek jól, miközben az anyjának állása sem volt soha?2_104.jpg

Norval kénytelen szembeszállni a megmaradt bandatagokkal. Az apja súlyosan sérült, ő kint bújik el, míg a fia segítségért indul. Jethro elkapja, és további részleteket mesél neki a családjáról. Elmeséli, a fiú anyja prosti volt, akire Brian rákattant. De a nő nem csak vele volt, neki is afférja volt vele. Az autóbalesetük után Norval végez a férfinak, aki utolsó szavával Brutusnak nevezi a fiút.

Norval haldokolva tántorog vissza az apjához és lehanyatik mellé. Beszél hozzá, de lassan mindkettő halottnak tűnik.

Családból is megárt a sok

Nyugdíjra készülő, családdal bajlódó, családi.

Marilou és Philippe készen állnak az életük új fejezetébe vágni. Philippe elmehet nyugdíjba idő előtt, és Marilou is kész eladni a fogorvosi praxisát – egyre több betege keres külföldön olcsóbb fogászt. A házukat meghirdetik, és az álomotthont Portugáliában kezdik el építeni. Csak éppen a családnak nem sikerül bejelenteni: a férfi anyjának csaladbol_is_megart.jpgegy orvosi vizsgálat szerint már csak hetei vannak hátra, a maradék időt még itthon töltenék. Közben nem győznek trükközni, hogy a gyerekeik ne őket használják bébicsősznek és mindenesnek. Hiszen a lányuk éppen válni készül, két kisgyereke van, és a gyerekes vejük hozzájuk akar beköltözni. A fiuk pedig elfoglalt tévés, akinek a divatbaba felesége éppen terhes és már most azzal viccelnek, vigyázhatnak majd a kicsire, amikor ők dolgoznak. Elkezdik mindenki életét igazgatni, hogy nyugodtan elutazhassanak. De lehet, hogy nem is ezt akarják igazán?

Nálunk még nincsenek olyan anyagi körülmények, hogy ez legyen az átlag. Ha valaki elmegy nyugdíjba, az ismerőseim nagyja inkább keres egy részmunkaidős állást vagy olyan otthoni tevékenységet, amiből kiegészíti a nyugdíját. De az tény, hogy nyugaton más a helyzet. Ott belefér, hogy tényleg kiélvezik a nyugdíjas éveket, költöznek és utaznak.  Nekünk meg marad komédiákban ilyet nézni.

Igaz, itt éppen az lenne a poén, hogy valami mindig közbejön, amit gyorsan igyekeznek megoldani, hogy szabad legyen az út. A gond azonban kettős.

1: ez egy komédia, de nem lett vicces. Nem bírtam rájönni, mit gondoltak, min fogunk nevetni a filmet nézve? Hogy nem tudják a kutyát kiterelni a hálóból, és az köztük alszik? Hogy az ingatlanos mindig felbukkan a házukban, hajnalban, miután ők felébredtek? Hogy a gyerek lazán az idős nőnek megmondja, hogy rondának tartja, a házával együtt? Legtöbbször inkább kínosnak ítéltem meg a helyzetet, nem viccesnek. Nem tudom, találnék-e benne három olyan jelenetet, amit tényleg eltaláltak.

2: a film sem dönti el, hogy a főszereplő páros tettét milyennek értékelje. Egyrészt benne van, hogy már átdolgoztak egy életet, joguk van könnyebben és nem a gyerekeik által leterhelten élni, ami még visszavan. Hiszen látni, amint nyugdíjasok lettek, jön folyamatosan a telefon, hogy mit segítsenek. Ugyanakkor azt is nyomják, hogy önző dolog is tőlük, hogy ennyire magukért akarnak élni. Ha szeretik a családjuk, miért menekülnek előlük? Egyik jelenetben az egyik, a másikban a másik hangnem a vezető, és ez nem tett jót a filmnek. Lenne kritika vagy kiállás, de nem ilyen ingadozó a hangvétel.

Az is tudott idegesíteni, ahogy a gyerekek magánéletét mutatják és kezelik. A lányuk életét legalább kereken összerakták – a házassági gondjait, miből fakadnak, a viszonyát, majd ahogy visszatalál a férjéhez. Itt tényleg kettőn állt a vásár, mindenkinek változnia kellett, hogy rendbe tegyék az életüket.

A fiú viszont – őt alig látjuk a történetben, és behoznak hozzá egy olyan témát, aminek semmi értelme. Felesége van, gyereke lesz, erre kiderül, hogy férfiakkal is kavar? Legalább kezdtek volna vele valamit, de itt szőnyeg alá van söpörve az egész, mintha az lenne a normális, hogy a terhes felesége előtt mindenki úgy tesz, mintha a sráccal minden rendben lenne.

Szimpla komédia, így látványelem nincs benne, nem is hiányzott. Szórakoztató, színes, középpolgári környezet, ahogy kell. Semmi extra.

Egyszer meg lehetett nézni, de komédiának gyengébb fajta és szíven se talált.

 

Családból is megárt a sok – 5/3 maga az alapötlet elment, de mintha a film sem tudná eldönteni, ki mellé áll. A vége is…

Családból is megárt a sok (12E) szinkronos előzetes - YouTube

süti beállítások módosítása
Mobil