Minden napra egy film

Minden napra egy film

Trollok a világ körül

2020. december 20. - BBerni86

Trollokat egyesítő, zenés, különbségeken túljutó.

Pipacs királynő lett, és mindent jól akar csinálni. Megvannak a maga tervei, bulijai, és észre sem veszi, hogy Ágas mennyire küszködik, hogy kibökje, nem csak a barátja akar lenni, hanem több is annál. Amikor levél érkezik a Rockkirálynőtől, a trollok egy eddig elrejtett valósággal kell, hogy szembenézzenek: nem csak ők vannak. Valaha minden troll együtt élt és zenélt, de rájöttek, hogy egymás zenéjét unják. Szétosztották a zene húrjait, és mindenki trollok.jpgmegalapította a maga városát a maga zenéjével. Ők a pop trollok, akik vidámak, táncolnak, könnyedek. Pipacs szereti a gondolatot, hogy újra összehozzák az összes trollt, így a pop húrjával megszökik – csak Ágas és egy potyautas tart vele. Ott aztán szembesülnie kell azzal, hogy Barb nem egyesíteni akarja a trollokat, hanem egy zene alatt tartani mindenkit, ami a rock. Pipacs még így is az összefogásban látja a reményt, és képtelen meghallani a többiek jó tanácsait. Lehet, hogy már késő lesz, mire megérti a lényeget?

Visszasírom a saját gyerekkorom, amikor az Aladdint meg Az oroszlánkirályt néztük a moziban. Találok még ma is értékes és jó meséket, lassan esedékes lesz a Klaust is elővennem, aminek meg kellett volna nyernie az Oscart, de sajnos a Trollok nem az a mese, amit a mai jóságok közé tudok sorolni.

Az első azonban sikeres lett – mondjuk, abban volt olyan zene, ami fülbemászott és nem lehetett tőle szabadulni, ha maga a mese felejtős is. Most meg itt a folytatás, és se dallamtapadásom nincs, se a történet nem tett rám mélyebb benyomást.

Pedig az alapötletet még díjaznám is azzal, hogy nem csak a pop trollok vannak, hanem megismerhetjük pl. a country, a komolyzene vagy éppen a rock troll világot és zeneiséget. A gond azzal van, hogy ezeket szinte csak említik. A legtöbb még egy rendes dalt sem kap, és amit mutatnak belőlük, az lényegében kapott egy popos alapot. Leginkább a rockon vettem ezt észre, de bármelyik másikat is említhettem volna. Az sem tetszett, hogy mennyire egy dimenzióban gondolkodtak egy-egy stílus kapcsán. A pop sem csak az agyatlan, vidám tánczene, ahogy a country sem csak a ballada.

Pedig az üzenet ma is aktuális, és szerintem amíg nem vagyunk mind egyformák, aktuális lesz. Ha mindenki egyforma, akkor harmónia sem létezik. Attól színes és izgalmasabb minden, hogy nem egyformák a trollok, a zenék és az emberek sem. Annyira unalmas lenne, ha a világ tele lenne ugyanolyan lényekkel…

A mese története egyszerű, és könnyen feldolgozható. Nem különösebben izgalmas, nem okos, csak olyan semmilyen. Egy ötleten mosolyogtam jót: a rock zombikon. Különben egy küldetéses, utazós mese, amit még igazán kalandnak sem mernék nevezni.

Van viszont sokféle szín és szemfájdító árnyalatok sora. Harsány ez a film, a maga módján látványos, de szépnek nem tudom nevezni. Nekem nem tetszettek a figurák, a trollok külleme és a városaik sem. Gyereknek valószínűleg jobban bejön, lekötik a szemüket a színek, formák és az egésznek a bolondossága.

Azzal is szenvedek, hogy nem bírom Pipacs királynőt. Tipikusan az a meseszereplő, aki az agyamra szokott menni. Harsány, nem gondolja át a dolgokat, csupa napfény és derű indok nélkül is. Mondjuk, azt jól kihangsúlyozták vele, hogy a mesében milyen a pop.

Még a zenéje se fogott meg. Angolul egy fokkal jobb, de nincs olyan slágere, mint az elsőnek.

Egyszer meg bírtam nézni, de már előkeresem a Klaust. Az az én mesém karácsonyra.

 

Trollok a világ körül - 5/3,5 nem szeretem a grafikáját, nem éreztem a hangsúlyozott sokszínűséget, de elment.

Trollok a világ körül – magyar nyelvű előzetes - YouTube

Mozdulatlanul

1. évad

Fényképezős, sorozatgyilkosos, nyomozós.

Brock Blennerhasset a szakmája legjobbja, ha ezért a saját családja ki is taszította. Szerintük nem úriemberhez méltó és morbid, amiből a férfi megél. Blennerhasset ugyanis fényképész, ám annak egy különös ágazatát választotta: halottakat fényképez. Arról vált ismertté, hogy úgy képes megörökíteni a halottakat, mintha még élnének. Most azonban sűrűsödnek körötte az események: Regan nyomozó meggyőződése, hogy egy olyan gyilkosra bukkant, aki lefényképezi az áldozatait, akiket öngyilkosnak állít be, de senki nem hisz neki. Igyekszik a holtak fotósát meggyőzni, hogy szövetkezzenek, és együtt dolgozzák ki a törvényszéki fotózás módszertanát. A dead_still.jpgférfi közben kénytelen egy segédet felvenni, aki ügyesen rajzol és ez nagy előrelépés neki a korábbi sírásó munkájához képest. A színészi álmokat dédelgető unokahúga, Nancy is hozzá költözik. Valahogy mindig sikerül egy bűnügybe belecsöppenniük, miközben a Regan üldözte gyilkos is egyre közelebb kerül hozzájuk.

A kosztümös krimiket általában szeretem, és ennek is adtam egy esélyt. Általában azt látjuk, hogy a pszichológiát hogyan kezdték el a bűnügyek felderítésére használni, itt viszont valami mást hoztak fel. A fényképezést. Abszolút láttam abban fantáziát, hogy a képek hogyan segítenek majd az ügyek megoldásában.

Nagyon sajnáltam is, hogy Regan ötletére senki nem lett vevő a sorozat első évadában. Annyira adta magát az ötlet, hogy a gyilkos után a rendőrség is felhasználja a fotózás lehetőségét a nyomozásokban. Ma már alap, látjuk a krimikben, hogy mindent alaposan lefotóznak, mielőtt a helyszínen bármibe is belefognának. Komolyan sajnálom, hogy itt nem indulnak el ebbe az irányba.

A sorozat ettől függetlenül egyszerre lett részenkénti ügyeket megoldó és átívelő. A holtakat képeken megörökítő gyilkos és a titkos társaság folyamatosan lebegtetve van, és minden résszel egyre közelibb lesz az a szál. Az évad felére már komoly személyes érintettség is felmerül, hiszen pont egy rokon lesz az, aki lenyúlja a gyilkos fotóalbumát, és ezzel veszélybe sodor mindenkit.

Bár azt mondhatnám, hogy jó csavarok és izgalmak voltak ezen a téren, de alapvetően kiszámítható volt az egész dinamikája. Hogyan lesz a csapatnak személyes ügy a gyilkos elfogása, miért. Még az is, hogy ki a gyilkoló fotós. Tulajdonképpen az első résztől kezdve minden nyom felé vezet, és maximum annyi a meglepetés, hogy álnéven is a szereplők közelébe merészkedett, és a végén van a meglepetés, hogy ő az, csak álcát hordott eddig.

A részenkénti ügyek már egy fokkal nézhetőbbek voltak, bár azok sem voltak körömrágó izgalmakkal töltve. Sokkal inkább tudtam díjazni bennük, ahogy a korszak egyes szokásaira és jellemzőire reagáltak. Pl. a szellemidéző szeánszok, amelyek egy időben kifejezetten divatosak voltak, és melyeket nagyon lebuktathatóvá tett a fényképezés. Vagy, az ír családokban a sérült gyermekek helyzete. Pedig itt még csak nem is egy komoly fogyatékkal élő gyermekről volt szó, inkább csak lassabb volt, mint a testvére.

A karakterek könnyen kiismerhetőek és egyszerűek voltak. A cserfes, kalandvágyó Nancy. A komoly, jobb életről álmodó Malloy, a mogorva, de hűséges kocsis és a titkokat őrző fényképész, aki nem hajlandó megnyílni.

Látványba is többet bele lehetett volna vinni, de azért volt benne hangulat.

Most a kihagyott lehetőségeket érzem belőle legjobban, de egyszer nézhető így is.

 

Mozdulatlanul - 5/3 lehetőség volt benne, de nem éltek vele. Kis látvány, kis krimi, minimális korhangulat.

DEAD STILL Official Trailer (HD) Michael Smiley - YouTube

SpoilerZóna

Inheritance

Lauren egy fontos perre készül, a fiatal nő az államügyész. Az apja gazdag bankár, az anyja társasági dáma, az öccse politikus. Az apja szívrohamban meghal, mennek a végrendelet felolvasására. Lauren nem sok jóra számít: 1_100.jpgugyan sokan elmondják neki, hogy az apja szerette és büszke volt rá, a lány nagyon is tisztában van vele, az apja mennyi mindent ellenzett az életében: a párválasztását, mert az ügyvéd, akibe beleszeretett, színesbőrű. A karrierjét, mert nem a gazdagok védőügyvédje lett, hanem ügyész. Williamnek, az öccsének meg is mondja, hogy mindig is a fia volt az apjuk kedvence. Igaz lesz: az apja bőven hagy a feleségére pénzt, milliókat jótékonyságra, 20 milliót a fiának, és a lányának 1 milliót.

Viszont, az ügyvéd átad neki egy üzenetet is. Az apja rejtjelben elmondja neki, hol az igazi öröksége. Kap egy kulcsot. Az erdő mélyén egy bunkerre bukkan a lány, benne egy férfit talál, aki saját elmondása szerint 30 éve a lány apjának a foglya. Lauren nem tudja, mit kezdjen 2_103.jpgvele. Közben a férfi mesél neki: hogy az apjával legjobb barátok voltak, de egy részeg este elütöttek valakit. Nem hívták a mentőket, elásták. Elvezeti a lányt a testhez. Majd további családi titkokat mond el neki: hogy az öccse tényleg lefizette a szakszervezetet. Amikor Lauren számon kérné, William elárulja neki, hogy a lány ügyészi megválasztása sem törvényes volt. Fizettek érte. Hogy az apjának viszonya volt, és amikor Lauren elmegy találkozni a nővel, kiderül, hogy neki is van egy fia Lauren apjától.

3_99.jpgLauren kész szabadon engedni a rabot, pár feltétellel. Egy magángépre ültetni, küldené a világ másik felébe egy millió dollárral. Már a bunkert teszi rendbe, amikor az anyja megtalálja a fotót. Teljesen kiakad: az ő története más. Ez a férfi tényleg az apja barátja volt, de ő egy szadista erőszakoló gyilkos. Őt megerőszakolta, a férje ezért meg akarta ölni. De ahogy elvitte, gázoltak. Utána zárta be ide – az asszony azt hitte, rég halott.

Igazából el sem ment, manipulálta a lányt, bosszút akar. Ide akarja zárni az anyjával együtt, majd menne és 4_77.jpgmegölné Lauren lányát és Williammel is végezne bosszúból. Mielőtt kisétál, még valamit mond, ami addig nem esett le a lánynak: Lauren nem is Monroe, nem Archer volt az apja. Ő annak az erőszaknak az eredménye, amit az anyja ellen követett el. A nő erre agyonlövi.

Kiviszi innen a lányát, azt mondja neki, a biológiai apjától függetlenül ő egy Monroe, és együtt felgyújtják a bunkert.

A szörnyeteg

Karácsonyi áramszünet

Karácsonyi, menekülős, életben maradásért küzdő, szörnyes.

Karácsony napja van, többen szervezik a programjukat. Sokan vendégségbe és buliba indulnának, miközben a maguk drámái is kibontakoznak: egy felbukkanó testvér, aki mindig bajt kever. Egy széthullóban levő házasság, ahol egy harmadik fél miatti féltékenység arra mutat, mégis csak meg lehetne menteni a kapcsolatot. Az indulás előtt földrengés rázza meg a környéket, és az egyik épületben tartózkodók csapdába esnek. A helyzetet a_szornyeteg.jpgbonyolítja, hogy két gyerek a pincében ragadt, őket is ki kellene menekíteni. Hamarosan az emberek rádöbbennek, hogy nincsenek egyedül: az épületet különös szörnyek szállták meg, akik sorra vadásznák le az embereket. Az egyetlen esélyük, ha valahogyan feljutnak a tetőre, miközben a lények a nyomukban vannak.

A trash horroroknak is meglehet a maga bája. Amikor valami már annyira rossz, hogy az már jó. Borzongani ezeken nem fogunk, de legalább jókat nevethetünk. Amikor senki nem veszi magát komolyan, gagyi az egész és ez vicces tud lenni.

Sajnos, ez a film nem ez a kategória. Viszonylag komolyan vették a történetet, pedig nagyon nem kellett volna, annyira fájdalmas az egész. Kívülről nézve nem érti az ember, hogy miért nem állnak elő valami normális ötlettel az emberek. Nem is csoda, hogy a szörnyek olyan gyorsan és könnyeden végeznek velük, nulla a túlélő ösztönük.

Az olyan egyéb szálakról nem is beszélve, hogy egy nagyvárosi toronyházat látunk. Mégis, mióta van az ilyenekben pince, ahova leengedik egyedül a kisgyerekeket? Ha meg már van pince, ahova le is mennek, akkor egy köpésre van a földszint. Miért nem törnek be egy ablakot, és menekülnek ki az utcára? Miért maradnak benne a toronyházba, ahol olyanok lesznek, mint az egerek, amelyek nyomában már ott van szorosan a macska?

Aztán, ott vannak maguk a szörnyek. Az egy dolog, mennyire rémesen néznek ki. Kb. mintha az Alien filmek szörnyeit figuráznák ki, csak nagyon gagyi verzióban. Ocsmány a kinézet, béna a technika, és gyakran látni, hogy valami szerencsétlenre adtak rá egy jelmezt és úgy vonul. Szörnyen kiábrándító. De ennél is jobban fájt, ahogy megoldották a küzdelmeket. Az egyik percben legyőzhetetlenek, amelyeknek a közelébe se tudnak menni, a másikban meg egy bicskával halálra tudják szúrni őket? Katasztrófa.

Több szereplőt mozgat a film, de képtelen voltam megjegyezni őket és nem is izgatott a sorsuk. Nincs egy normális karakter sem. Legfeljebb a gyerekek lehetnek szimpatikusak annak okán, hogy gyerekek. Ha az volt a cél, hogy azért kezdjek el drukkolni, hogy a szörnyek szép sorban iktassanak ki mindenkit, összejött. Nincs olyan emberke, akinek kicsit is egyedi történetet tudtak volna adni, vagy megjegyeztette volna magát. Mindenki szörny eledel, és semmi több.

A vége is megér egy gondolatot. Ez egy plusz poén akart lenni? Hát, nem jött össze. Láttam már olyan filmet, ahol szintén beüt az Armageddon és a szörnyek győznek, de ennyire idiótán kivitelezve még nem. Ahogy a szereplők körülnéznek, és látják, mi lett a városból, majd jön egy újabb csapás, nekem az jutott eszembe, hogy semminek semmi értelme itt és robbanjon már fel az egész, a film meg égjen el.

Annyira alsó kategória, hogy minősíteni se érdemes. Ismeretlen színészek, gagyi szerepben, nulla látvány, pocsék történet és nem is vicces. Pocsék egy horror.

 

A szörnyeteg/Karácsonyi áramszünet - 5/1 minősíthetetlen gagyi. A kivitelezés, a történet, a színészek és a karaktereik. Szemét.

The Blackout Trailer HD - YouTube

Odaát

15. évad

Istennel küzdő, misztikus, harcos, természetfeletti.

Sam és Dean Winchester a végjátékhoz közeledik. Megmondták Istennek is, hogy elegük van. Többet nem lesznek a játékfigurái, nem hajlandóak úgy cselekedni, ahogy Chuck terelgeti őket. Még végeznének is a férfival, ha képesek lennének rá. Chuck ki is akad, és mindent borítani akar. Nekiáll minden teremtett világot elpusztítani, a végére hagyva, ahol ez a Winchester testvérpár él. Közben a fiúk dolgoznak, hogy valahogyan leszámolhassanak12_19odaat.jpg vele. Minden régi szövetségest hadba állítanak, és a Halálnak is megvan a maga terve, amiben Jack lesz a főszereplő, aki a lelkét visszakapva jóvá akarja tenni, amit Maryvel tett. Közben elkapnak pár szörnyet, lesz, akit visszahoznak a halálból és még egy nagy, családi együttlét is belefér az idejükbe. A szabad akaratnak és Isten legyőzésének azonban ára van.

15 évre visszanézni – voltak itt nagy kalandok, de nagy blődségek is. Ahogy Luciferben ki tudott akasztani Isten anyja, itt kaptunk Sötétséget, mint Isten nővérét és Ádámot, Káint és sok mást, ami sok volt a jóból. Ugyanakkor voltak sötét, krimisebb vagy horrorosabb részek, amin jól szórakoztam. 15 évad, nem meglepő, hogy hullámzott.

Az utolsó évad alapvetően az új irányvonalon maradt – nem a részenkénti szörnyvadászat dominált, bár néha volt egy-egy olyan rész is, ahol feltűnt valami gonosz, akivel le kellett a fiúknak számolni és vadásztak, ahogy régen. Isten ellen nyomoztak és terveztek a srácok, nem egyszer abban a lelki állapotban, hogy nem tudnak mit csinálni. Túl erős az ellenség.

Ennek ellenére nem lett sötét a sorozat, és szórakoztató volt a hangnem. Azt a humorosabb, vidámabb hangnemet tartották meg, ami a sorozat második felére volt jellemző. Ezzel is elvoltam, de ha már visszanézek 15 évre, azért sokkal jobban szerettem ezt a sorozatot, amikor ijesztő is tudott lenni és több volt benne a horror elem.

Mivel záró évad volt, kaptunk visszatérő szereplőket, és voltak rímelések a korábban történtekre. Még egy családi összeborulást is kaptunk. Az a rész nem volt különösebben izgalmas, a könnycsatornákat támadták. Nekem nem igazán jött be, de a visszhangja egészen pozitív volt. Látni, mennyi mindent vesztettek és áldoztak fel, mi szakadt szét.

Chuck, mint ellenfél. Annak ellenére, hogy korlátlan hatalma volt, a 15 év alatt sokkal rosszabbakat is lebirkóztak már a fiúk. Crowley, Lucifer, a sárgaszemű is sokkal színesebb ellenfél volt, mint Chuck, aki durcás gyerekként csettintett és ennyi. Nem a személye miatt, a hatalma végtelensége miatt lehetett csak főellenség.

Kérdés, mennyire lett volna más a finálé, ha nincs a COVID. Valószínűleg több szereplőt visszahoztak volna, nem csak említették volna őket. Jobb lett volna, mert így viszont jós ok hiányérzete lett az embernek. Se Crowley, se Mary és John, se Castiel…

Aztán, a nagy leszámolás. Nem mentek ennek a sorozatnak már egy ideje a nagy harcok. Lucifer és Michael párbaja is szánalmas volt, és a Chuck elleni utolsó menet is nagyon semmilyenre sikerült. Miért nem lett látványosabb? Fogalmam sincs.

Aztán, a záró rész. Most komolyan? Ha már meg kell ölni az egyik főszereplőt, miért nem kaphat méltó halált? Beleáll egy rúd, és kivérzik? Ne már! Ennél az is jobb lett volna, ha Chuck veri agyon. Amiket túlélt, ez annyira… snassz. Ráadásul rögtön a happy end után?

Az már csak plusz, hogy elsütötték a Vámpírnaplók végét, bár itt legalább láttuk a túlélő életének részleteit, amit ott hiányoltam. De akkor is… ugyanaz.

A végével nagyon nem vagyok kibékülve. A méltó halál hiányzott, de nagyon.

 

Odaát - 5/3,5 megosztó lesz, pláne a vége miatt. Volt kis humor, kis fordulat, de az a befejezés…

Supernatural Season 15 "Believe" Trailer (HD) Final Season - YouTube

GameDay

alienist-promo-still-08-daniel-br_3fhl-laszlo-kreizler.jpgKét "nyomozó" kerestetik. Közös bennük a kor: a XX. század hajnalán vienna-blood-1x01-02.jpgdolgoznak, mindketten pszichiáterként. Közös a származásuk is, az egyik bécsi, a másik Magyarországról kiköltözött amerikai. (Ami, ugye, akkoriban még egy ország, az Osztrák-Magyar Monarchia.) Közös bennük, hogy mindketten gyilkosok után nyomoznak, a pszichológia tudományát is bevetve, ami akkoriban forradalminak számított. Ami viszont más: az egyikük New Yorkban, a másik Bécsben ered a bűn nyomába.

Vajon kik ők?

Megoldás: Tovább!

Tovább

Clifton Hill

Eltűnésben nyomozó, testvéres, régi titkokat bolygató.

Abby egész felnőtt korára jellemző, hogy egyik bajos helyzetből keveredik a másikba, és képtelen megmaradni az igazság mellett. Legutóbb éppen amnéziásnak hazudta magát, és másfél évig el is hitette a környezetével, hogy nem tudja, ki ő. Az anyja halála miatt tér haza Clifton Hillbe, a Niagara-vízesés közelébe, ahol az asszony egy motelt vezetett. Abby meg akarja tartani, míg a húga eladná az ingatlant. Ahogy Abby átnézi a házat, régi fotókat clifton_hill.jpgtalál. Kiderül, az anyja lefotózta azt a furgont is, melyet egy kiránduláson Abby látott, és amelybe egy sérült kisfiút betuszkoltak. Nyomozni kezd, és lassan egy szörnyű történet kezd kibontakozni előtte: a környék leggazdagabb emberének dolgozott két bűvész, akiknek volt egy fiuk. Az a fiú állítólag öngyilkos lett, de Abby látta, ahogy elvonszolják. Tudnia kell, ki ölette meg és miért.

Clifton Hill neve önmagában nem mondott nekem semmit. Ahogy elkezdtem nézni a filmet, az hamar nyilvánvaló lett, hogy a környék a turizmusból él, és nagyon sokan mennek el megnézni a közelben levő vízesést. Abby anyjának moteljét is egy nagyobb vállalat azért venné meg, hogy paintball pályát alakítsanak ki a helyén. Bár látni nem láttam, de a szereplők párbeszédei alapján Clifton Hill egy olyan városka, ami a szórakoztatásra épül, hasonlították Vegashoz is. Meg is lepődtem, amikor kiderült, hogy az a vízesés, amit emlegetnek, a Niagara. Clifton Hill pedig valóban létező városka, a neten rákerestem és tényleg durva, hogy néz ki igazából, amit a filmben különben nem láttam.

Mert ez egy thriller, és egy gyerekrablás története. A Niagara azonban ebben a történetben is fontos. A fiú állítólag a vízesésbe vetette bele magát, a szülei egy helyi szórakoztató egység sztárjai voltak, és a cégvezető, aki megvenné Abby moteljét, az a férfi, akinek a családjának dolgozott a bűvész házaspár. Minden összefügg mindennel.

Abby hamar felállít egy elméletet, és kutakodik. Ahhoz képest, hogy amatőr nyomozó, szépen rakja össze a részleteket, és bírtam, milyen kreatív módszerekkel szerez újabb információkat, ha valahol elakad. Mire nem jó például egy régi videófelvétel…

Csak éppen a történetet nem sikerült jól elmesélni, mi történt anno és miért. Családon belüli erőszak, szexuális kizsákmányolás is felmerül, de egyszerűen nem állt össze a történet. Ha kirakósként nézem az esetet, akkor nem illenek össze a darabok, mintha két külön kép kockáit akarnák egy képbe belenyomni. Most akkor a szülei bántották a gyereket, mert gyengének tartották, vagy a főnök fia közeledett hozzá elítélendő módon? Nem volt értelmesen kinyomozva, mi is történt.

A végére pedig egy csavart is betettek, ami megint újraértelmezi a múltban történteket. Amitől csak még zavarosabb lett az egész, és azzal az érzéssel fejezetem be a filmet, hogy nem is igazán értettem, mi történt és kik a bűnösök.

Azt sem sikerült kiaknázniuk, hogy Abby elvileg megbízhatatlan elbeszélő, hiszen rendszeresen hatalmas hazugságokat talál ki és él meg. Itt abszolút normálisnak tűnt, és a múltbeli történetek nem passzoltak a nőhöz, akit láttunk.

Bár Tuppence Middleton neve nem ismeretlen, azért ez sok tekintetben kis költségvetésű film. A Niagara az egyik téma, és nem is mutatták a vízesés. Vagy a kisváros – kétlem, hogy tényleg ott forgattak volna.

Egyszer meg lehetett nézni, de

 

Clifton Hill - 5/3 a helyszín ad neki egy pluszt, Middleton is megbízható színésznő, de a sztori zavaros.

DISAPPEARANCE AT CLIFTON HILL Trailer (2020) Drama Movie - YouTube

Mit várunk?

Cím: Szuperagy

Készítők: Ben Falcone és Melissa McCarthy projekt, ami nem feltétlenül bizalmat gerjesztő. Melléjük érkezett James Corden és Bobby Cannavale.mit_79.jpg

Műfaj: romantikus, komédia, sci-fi

Cselekmény: Carol egy kísérlet alanyának lesz kiválasztva: egy mesterséges intelligencia fogja nyomon követni az életét, hogy eldőljön, átveszi-e az uralmat a világ fölött.

Várható megjelenés: az HBO filmje, jó kérdés, nálunk mikortól lesz nézhető.

Miért várós?

  • Annyira rossz kritikákat kapott, hogy már érdekel, tényleg ennyire rossz-e a film.
  • Bírom mindkét főszereplőt. (Ha párként nem is tudom elképzelni őket.)
  • A Jexi, ami azért valamennyire hasonlít az alapötletében, nagyon szerettem. Bár azért gyanús a kritikák miatt, hogy nem fog a babérjaira törni a Szuperagy.

Inheritance

Múlttal szembenéző, bosszút álló, helyes utat kereső.

A Monroe család gazdag, befolyásos és jelentős dinasztia. A bankár apa vagyont gyűjtött, a lánya ügyész lett, a fia sikeres politikus, aki a második megválasztásáért küzd éppen. Neki igyekszik mindenki segíteni, amikor baleset történik és a családfő meghal. A végrendelet felolvasása előtt már van feszültség: Lauren mindig is érezte, hogy az apjuknak a lány karizmatikus öccse, William volt a kedvence. Az örökséggel a bizonyítékot is megkapja: inheritance.jpgWilliam 20, ő maga 1 milliót örököl, mert az apja sem a pályaválasztását, sem a férjét nem tartotta elég jónak. Viszont, örököl egy kulcsot is, és megfejti, hol van valami elrejtve neki. A birtokhoz tartozó erdőbe rejtve egy bunkert talál, melyben egy férfi már 30 éve raboskodik. A család minden titkát ismeri, és a lánynak el kell döntenie, mit kezdjen a férfival, aki lassan az egész családba vetett hitét megingatja. Megcsalás, korrupció, régi bűnök – mindent ismer és neki is van egy célja, amit Lauren nem is sejthet.

Hol is kellene kezdenem? Igazság szerint leginkább azt tudom sorra venni, miért nem tetszett nekem ez a film.

Kezdjük is azzal, hogy az egésznek nincsen semmi értelme. Adott a film elején meghaló Archer Monroe, aki messze volt attól, hogy szent legyen. Évekig viszonya volt, másik családja is lett. A fiából lazán korrupt politikust csinált, a lányát elhanyagolta és éreztette vele, mennyire nem ért egyet a döntéseivel, mert a lány tisztességes lett. Ennek ellenére nem képes elvarrni a szálakat, inkább őrizgeti egykori barátját egy bunkerbe zárva?

Mert vannak filmek, ahol ez működik. A Nyomtalanulban és a Szemekbe zárt titkokban, de még az egyik Musso-regényben is a bezárás a büntetés. De itt mi ebben a büntetés? Archer Monroe sokkal jobban megszívta ezzel a művelettel, mint a fogvatartottja. Nem látom okát, miért tartotta életben és osztotta meg vele sorra a sötét titkait.

Aztán, ott van a nemi erőszak ügye is. Mi vesz rá egy egészséges, fiatal párt, hogy megtartsanak és felneveljenek egy nemi erőszakban fogant gyereket? Mert az ok, hogy a gyerek nem tehet arról, hogyan fogant és ki az apja, de itt lett volna más opció. Egyszerűen nem fogom fel, hogy az asszony, aki már az erőszakoló fotója láttán kiakad, gond nélkül megszülte és szeretetben felnevelte a tőle származó gyerekét. (Vagy csak azért kellett mindez, hogy a végén még legyen egy csavar, amikor az egyik gyerekről kiderül, ki az igazi apja? Olcsó megoldás volt, azt kell mondanom.)

A film azzal eljátszik, hogy Lauren mennyit hisz el, és hogyan keresi a kiutat, de igazság szerint végig érezni, hogy valami nem stimmel. Lauren naiv, jótét lélek és látni, hogy az örökölt rab hogyan játszik rá minden gyengeségére.

Aztán, ott van a casting is. Lily Collins egész egyszerűen fiatalnak tűnik ahhoz, hogy akkora lánya lehetne, mint amit a filmben kapott. Simon Pegg meg komikus, most vegyem komolyan, mint a film negatív hősét? Ok, a hangját elmélyítette, de nincs meg az a fenyegető jelenléte, ami ehhez kellene. Csak az a rémes frizurája – az inkább volt ijesztő és horror, mint különben az egész karakter.

Sok szál nyitva marad, zavart. Lauren erkölcsi rendje is nagyon inog, zavart. Annyira küzd a korrupció, privilégiumok ellen, de a saját családjában ok? Így ő sem lesz jobb, mint akiket annyira megvet és üldöz.

Többet vártam a filmtől, de egyszeri megnézésnél több nincs benne.

 

Inheritance - 5/3 meg kellett volna lepődni? Súlytalan thriller, és a szereposztás se volt az igazi. Kár.

INHERITANCE Trailer (2020) Lily Collins, Simon Pegg Thriller Movie - YouTube

süti beállítások módosítása
Mobil