Minden napra egy film

Minden napra egy film

Idézzünk!

2020. december 16. - BBerni86

Világossá vált, hogy az emberek nem érik meg. De a növények! Gondozod őket, törődsz velük, szeretettel árasztod el őket és figyeled, mi történik. Látod, hogy nőnek, és hogy van értelme. Szóval, igen. Mindenki kimerítő még a legjobbak is. Néha, és hangsúlyozom, hogy ez marha ritka, valaki, mint ez a holdvirág, megéri az erőfeszítést. (The Haunting of Bly Manor)

 

(Pamnek egyre jobban tetszik a sarkvidéki kutató, aki megmutatja a titkos pincéjüket is.)

  • Azta, és miket csinálnak idelenn?
  • Piát pancsolunk, marihuánát termesztünk, amatőr pornót forgatunk... csak úgy szórakozásból.
  • És én még azt hittem, beléd zúgtam. Most már szerelmes vagyok. (Archer)

 

A regényekben elmenekülhetsz a valóságtól, és élhetsz több száz másik életet is, akár ezret is. (After we collided - Miután összecsaptunk)

 

(Az írónak megvan a maga véleménye a szakmáról…)

Az angolnák érkeztek elsőként. Visszataszító lények, hal és kígyó keverékei, amik az iszapban élnek és a mocsokból táplálkoznak. Jól ismeri őket. Nem is olyan régen egy volt közülük. Figyelte, hogy fognak kezet. Az ölelésük épp oly felszínes volt, mint a nevetésük. Becsvágyó írók, megszállott bloggerek, a kultúra támogatói és szerkesztők. (The Silence of the Marsh)

 

  • A szerelemhez titok kell. Nem kell tudnunk semmit a szerelmünkről. Ott az egész élet, hogy mindent felfedezzünk.
  • Felejtsd el. Néha a titok csúnyán megtréfálhat.
  • Én bizakodó vagyok. (Jártál már a Holdon?)

 

(Az is ritka, amikor a kivégzéséről hoznak be egy beteget.)

  • Hogy van a beteg?
  • Stabil és felépülőben.
  • Ez esetben az igazgató azt szeretné, ha a lehető leghamarabb visszaszállítanák.
  • De figyelnünk kell az esetleges posztoperációs komplikációkra.
  • A börtön orvosi egysége átveszi innen.
  • A kivégzést elhalasztották.
  • Csupán átütemezték a kivégzését.
  • Nos, ehhez mit szólsz? Először foltoztam be egy srácot azért, hogy más srácok megölhessék. (Chicago Med)

 

(Még nevetnek a nyomozó sorozatgyilkosos ötletén, de poénból kapunk egy kezdetleges profilt. Hogy is indult a profilozás?)

  • Azt hiszi, ez egy elmebajos gazember műve?
  • Ha így van, akkor jobbkezes, jól bánik a késsel és nem bánja, ha véres lesz a kabátja. (Mozdulatlanul)

 

(Sam és Dean egy vámpírtanya nyomában.)

  • Ez az a hely?
  • Sötét, ijesztő, mint Wes Craven erotikus fantáziái? Naná, hogy ez az a hely. (Odaát)

 

Néha veszítesz, ezt mindenkinél jobban tudod. Mindenki helyesen cselekszik, amikor az könnyű. De, amit akkor teszel, amikor a dolgok bonyolulttá válnak, az tesz hőssé. (DuckTales)

 

Segíteni akarok másokon. Hogy számítson az életem. (The Good Doctor)

Jártál már a Holdon?

Vidéken boldoguló, szerelmet találó, örökséggel bajlódó.

Giulia mindene a divat, és meg is valósította gyerekkori álmát. Most egy nagy cégnél divattal foglalkozik, és már a kezében van egy párizsi kinevezés is. Már csak a barátjának kell rábólintania, aki egy nagyon anyagias ügyvéd. Ekkor kap vidékről híreket: megörökölte a családi birtokot, amit minél gyorsabban el akar adni. Le is utazik felmérni a terepet, de két problémára bukkan: az egyik az unokabátyja, aki szellemi fogyatékos, de imádja ezt a házat és itt él. A másik a gondnok, egy vonzó özvegy, aki szintén itt él a kisfiával. A helyiek sem akarják, hogy jartal_mar_a_holdon.jpgGiulia eladja a birtokot. Itt kell maradnia, elintézni a gondnokot – akire egy együtt töltött éjszaka után még haragszik is – és az unokabátyját, közben a birtokot is vezetnie kell. A nő lassan változni kezd: igazi barátokat szerez, jobban felméri az embereket, és Renzo mellett megtalál valamit, amit az ügyvéd mellett nem. De saját magának sem hazudhat: neki a divat jelenti a hivatást. Mit tegyen?

Nem az olasz komédiák az európai kínálatból a kedvenceim, de most éppen egy ilyen filmre bukkantam. Sok tekintetben tipikus film és nem is éreztem a különbséget egy közepes amerikai romantikus komédiával összevetve. Maximum a nevek voltak másik – Giulia és nem Julia, de ezek nem is lényegesek.

A történet nagyon tipikus, aminek a fő szálait már a kezdő konfliktusok után lehet tudni, hogyan lesznek megoldva. Látjuk, hogy Marco mennyire nem illik a lányhoz, csalfa és megszállottan anyagias is. Van viszont egy Renzo, aki a környéken a legsármosabb pasi és kezdettől megvan köztük a kémia. Tipp, ki mellett köt ki a hősnő? Azért egy kis csavar van, mert olyan megoldást találtak, ami kompromisszumos. Renzo és Giulia is megkapja azt, amiben az életben vágyik, miközben együtt is tudnak lenni. Ezt leszámítva itt van a tipikus cselekményvezetés: vagyis az egymásra találás, összeveszés, nagyobb gesztus után békülés és menetelés a happy end felé.

Mellette az szolgáltatja a humort, hogy a divatdiktátor szőkeség hogyan próbál helyt állni a birtokon. Kergeti a tyúkokat, próbál fejni és hasonlók. Lehet, ha városi hátterem lenne, jobban élveztem volna ezt a részt, de mivel a nagyszüleim mellett kapáltam is, tehenet is őriztem gyerekként – anno fejni is tudtam – inkább csak lesajnáltam nyomorult nőt. Azért nem agysebészet megfejni egy tehenet, amik nagyon-nagyon jámbor állatok. Egyszer éreztem együtt, amikor a baromfi ketreceknél a tojásokat akarta összeszedni. Madárfóbiám van, és szerintem a tyúkok gonosz állatok, még a madarak között is az egyik gyilkosabb fajta – így abszolút meg tudtam érteni, hogy Giulia kiborult és kimenekült az ólból. Én be se mentem volna, ő legalább megpróbálta…

Az már jobban sikerült, hogy a két főszereplő mellett megismerjük a vidékieket és az ő ügyeiket. Abban volt valami aranyos, ahogy Mara nagyban kereste a nagy őt, a gyerekkori barát meg majdnem megszakadt, hogy a nő végre a férfit lássa benne, ne a havert. A fogyatékkal élő unokatestvér is csupa szív, kedvelhető alak lett és alapvetően a vidékiek a bogaraikkal együtt is szerethetőre sikerültek, ha elsőre páran idegesítettek is.

Látványelem nincs benne, ha csak valakinek nem számítanak annak a tehenek. Mivel ez egy romantikus komédia, nem is volt elvárás a CGI és a látványorgia.

Olasz film, olasz színészekkel – kis komédia, nem igényelt nagy játékot, inkább eye candy.

Nem fájt megnézni, de nem is esett jól. A háttérben elmenő limonádé tipikus esete.

 

Jártál már a Holdon? - 5/3 limonádénak elmegy, de újat nem mutat – se nem igazán komédia, se nem romantikus.

Sei mai stata sulla luna? - Trailer - YouTube

5 film, amit látnod kell

Állatos mesék

f5_71.jpg5: Vuk: adott egy boldog rókacsalád, ahol az apa túlzottan sikeres a tyúkok elrablásában. A vadász a nyomába ered, és kiírtja a kölykeivel együtt. Csak egy marad meg, aki akkor éppen kódorgott, Vuk. Egy öreg róka veszi pártfogásába, és a kis róka a legjobb vadásszá nő fel és a simabőrű legnagyobb bosszantójává.f4_79.jpg

4: Angry Birds: a madarak szigetén a legtöbb madár boldogan él és nagyon vidám. Piros nem, őt rendszeresen dühkitöréssel kell kezelni. Amikor egy nagy hajón disznók érkeznek sok ajándékkal, csak Pirosnak gyanús ez az egész. Hiszen a disznók egyik kedvenc étele a f3_92.jpgtojás – hogy lesz a környék morgójából a madarak megmentője?

3: 101 kiskutya: adott egy férfi, akinek van egy dalmatája, Pongó. Kutyánk magányos, és amikor megpillant egy helyes dalmatalányt, annyit mesterkedik, hogy a gazdáik összejöjjenek, így ő is Perditával. Hamarosan kis dalmaták is érkeznek, csak éppen Anita gonosz barátnője, Szörnyella kutyabundát akar magának. Anitáék kutyakölykeit is elraboltatja, de a szülők a kölykeik nyomába f2_93.jpgerednek és 101 kiskutyát találnak végül.

2: A kis kedvencek titkos élete: Max boldog kiskutya, aki imádja a gazdiját. Amikor egyedül van otthon, a kutyaarátokkal összejár, de nem rendetlenkedik, mint egyesek. Amikor azonban új kutya kerül haza, Max féltékeny lesz. El akarja üldözni a háztól az új ebet, aminek eredményeképpen mindketten elvesznek. A barátok keresik őket, míg ők a hazautat keresik és olyan állatokkal találkoznak, mint a gazdik ellen fellépő Hógolyó.

1: Az oroszlánkirály: a szavanna urai az oroszlánok, akiket a bölcs Mufasa vezet. Mindenkinek nagy ünnep, amikor megszületik az örökös, a kis Simba. Kivéve Zordont, a király öccsét, aki hatalomra vágyik és a hiénákkal lép szövetségre. Mesterkedései eredménnyel járnak: Mufasa halott, és Simba magát okolja. Mindenki halottnak hiszi, de a kis oroszlán elmenekül, és felnő. Majd eljön a nap, amikor haza kell térnie, szembenéznie a nagybátyjával. és az igazsággal.f1_91.jpg

Miután összecsaptunk

Miután 2.

Kibékülő, szerelmes, közös életbe kezdő.

Hardin nem találja a helyét Tessa nélkül. A korábbi életéhez sem képes visszatérni: már nem érdeklik az alkalmi lányok, pedig jelentkező akadna bőven. Tessa sincs túl a fiún – bár megkapja álmai gyakornoki állását, és a főnök is felfigyel a tehetségére, egy bulin többet iszik a kelleténél és részegen felhívja Hardint. Mikor érkezik a lány megmentésére, Tessa rátapad és az estét együtt töltik. Ez még nem jelent békülést, de enyhülést igen. Amikor after_we_collided.jpgHardin anyja látogatóba érkezik, Tessa beleegyezik, hogy eljátssza, nem szakítottak. Visszaköltözik, és amikor együtt vannak, nem tud ellenállni a szerelmének. Aki egyet akar, de nagyon: egy második esélyt a lánynál. Tessa szereti, így megadja neki. Ám Hardin sok terhet cipel: nyomasztó emlékeket, haragot az apja miatt. Amikor a rossz énje felülkerekedik, talán Tessa szerelme sem elég, hogy összeszedje magát.

Többszörösen is kérdéses, mennyire kellenek előismeretek ehhez a filmhez. Az első: második rész, meg kell-e nézni az első részt? Nem árt. Ugyan röviden átveszik annak a lényegét, lehet érteni a cselekményt a mini összefoglalót követően, de azért tisztább a kép, ha az ember tudja, min sértődött meg annyira Tessa és milyen démonokkal viaskodik Hardin.

Kell hozzá a regénybeli alap? Abszolút nem. Mivel a regénynek sincs nagy cselekménye, nincs sok minden, ami kimaradhatott volna a filmből. Annyi, hogy a regény sokkal erotikusabb és kevesebb rajta a korhatár. Ha teljesen azt forgatják, amit olvasni lehetett Anna Todd regényében, akkor minimum soft pornó lett volna, és 18-as karika.

Mondjuk, az is lehetett volna a kérdés, egyáltalán kell-e ez a film. Nem. Gondolom, a regény rajongói – mert bármilyen meglepő, vannak ilyenek – meg fogják nézni. Ez simán lehet átmenet az ifjúsági korosztálynak a szürke 50 felé. Mert sok közös vonás akad: a sebzett férfi, aki küzd gyerekkora démonaival és a nő, aki előtte szűz volt és a szexen alapuló kapcsolatuk. Az alap ugyanaz, csak itt young adult/new adult a körítés. Azért arra látok esélyt, hogy a sorozat 3. és 4. részéből nem lesz film, ez már elég rossz kritikákat kapott és a bevétel is esett.

A cselekményről nagyon nincs mit írni. Tessa megbocsát, bármi is lesz. Hardin néha bunkó, máskor kenyérre lehet kenni, és minden esetben nagyokat hemperegnek. Azt látni, hogy Hardin Tessa mellett előveszi a kedvesebb énjét, a lány viszont rosszabb Hardin közelében.

Nem mutat jó példákat. Tessa elvileg egy okos lány, de nem ezt látjuk. Mivel mese, Hardin változik a kedvéért, de akkor sem kellene mindent és így lenyelnie. Arról már nem is beszélve, hogy látni azt látjuk, hogy abszolút testiségen alapul a kapcsolatuk. Igazság szerint azok a cselekmény elemek, hogy Hardin ráveszi a lányt, csinálják az irodájában, a bulin egy idegen szobájában, meg hasonlók.

Hardin lelki kínjai, vagy éppen Tessa családi balhéi még érintve is alig vannak. Ennél csak nyomorult mellékszereplők jártak rosszabbul, akiknek egy-egy odavetett mondat és majdnem cselekményszál jut, mint pl. Kim, aki szinte a találkozásukkor elújságolja az új lánynak a cégnél, hogy titkon a főnökkel kavar, a végén meg a férfi megkéri a kezét és happy end. Láttuk őket kb. 3 jelenetben, és ők, ezzel a kiemelt mellékszereplők?

Nem mintha a főszereplők jobban jártak volna. Ebből a filmből nem lehet eldönteni, hogy játszani vajon tudnak-e. Annyi az összes szerepük, hogy szexik és szépek legyenek. Pl. mi Hardin szinte első jelenete? Ledobja a pólóját, hogy csináltasson egy tetkót.

Olyan kis sekélyes semmilyen film, bár egyetlen betétdal volt benne, ami tetszett.

 

Miután összecsaptunk - 5/2 a történet nem több olcsó ponyvánál, a színészek egyetlen feladata meg szépnek lenni.

AFTER WE COLLIDED Trailer (2020) - YouTube

Gyilkos vonások

Kamaszos, szerelmes, halállal szembenéző.

Max minden napja ugyanúgy indul: felteker az arcára egy adag gézt, minimum, mintha betört volna az orra, majd napszemüveget tesz fel. Balszerencséjére annyira helyesnek született, hogy aki ránéz, annak annyi. Már a szülőszobán így járt a szülés és az ápolónők is. 2 éves volt, amikor elköltöztek és próbálta a család újrakezdeni, gyilkos-vonasok.jpgde Max azóta is géz alatt és magányosan él. Rendszeresen bele is kötnek, és még egy randija sem volt. A legutóbbi megaláztatása után öngyilkos akar lenni, de egy lány megállítja. Alex más, mint bárki, aki ismert korábban. A lány önmagáért kedveli és érdeklődik iránta, barátok, majd lassan többek is lesznek egymásnak. Alex tanítja meg Maxet élni – ám esélyük igazából sosem lehetett. Alex halálos beteg, akinek volt egy hátsó szándéka, miért barátkozott a gyilkos vonásokkal született fiúval.

Nem is tudom pontosan, milyennek minősítsem a film alapötletét. Morbidnak? Kb. olyan, mint abban a szerelmes filmben, amelyben a férfi pontosan tudta, hány nő van neki vissza az életében, míg a női párja meg halálba küldte, akivel lefeküdt. Lehet sejteni, mi lett, amikor találkoztak és egymásba szerettek. Itt meg adott a srác, akire ránézni egyenló a gyors halállal, meg a halálos beteg lány.

Az egész film a halál körül forog, de mégis inkább az életről szól. Max különben egészséges, normális fiú, csak az arcával van ez a helyzet. Alex is helyes, hétköznapi lány, csak már pörög a homokóráján az utolsó adag homok. Olyasmiket csinálnak, amik teljesen hétköznapiak. Sokat beszélgetnek, barátkoznak. Mintha az, hogy hétköznapi lehet, segítene Maxnek meglátni, mi minden várhat még, ha nem adja fel.

Azzal, hogy egy extrém helyzetben a mindennapi az érték, a nézőknek is az van sugallva, hogy meg kell becsülni a hétköznapokat is, és felfedezni bennük a mindennapi csodákat. Mert ott vannak, csak észre kell őket venni.

Alex és Max párosa még aranyos is volt, csak éppen nézőként lehetett tudni, hogy ez nem az a film, ahol happy endet kell várni. Bár, a maga módján mégis csak az volt: Max megtanulta a leckét, és sokkal teljesebb életét él később, mert a lány megtanította hogyan. Új perspektívát adott a fiúnak, aki él is majd ezzel a lehetőséggel.

Van a szerelmi tematika mellett humor is benne, de ez már nem olyan, amit tudtam értékelni. Az eleje, ahogy a szülész összeesett holtan, még fekete humor és bírtam is, de utána az olcsó tinifilmes poénok jönnek. A cserediák, aki nyomja a durva beszólásokat, amiket senki se ért. A lökött barát, aki próbál becsajozni, és a haverjának is ügyködik. A bunkó srác, aki mindig megtalálja Maxet és piszkálja, míg…

De még nem is a gyengébb poénok, ami miatt nem igazán éreztem a sajátomnak a filmet. Egyszerűen nem tetszik, amit és ahogy kihoztak belőle. Megfordult az is a fejemben, hogy happy endet szerettem volna, de nem igazán. Talán a feles megoldás nem tetszett, ahogy megmarad az arc átka meg nem is. Vagy egyszerűen nem próbálom megérteni, csak megállapítom, hogy a vége nem jött át.

Mivel sorozatmániás vagyok, azon jót vigyorogtam, hogy a két főszereplőt honnan ismerem. Max, vagyis Brandon Flynn volt a 13 okom egyik fő karaktere. Itt jól állt neki, hogy a gézzel játszott. Julia Goldani Telles meg Bunheads lány volt, jó volt újra látni valamiben.

Egyszer elment, nem rossz élmény, csak a vége. Az még mindig zavar.

 

Gyilkos vonások - 5/3 az üzenete még aranyos is, nagyrészt a film is, mégis olyan rossz érzéseim lettek tőle.

LOOKS THAT KILL Official Trailer (2020) Brandon Flynn, Romance Movie HD - YouTube

Archer

11. évad

Kémes, családi, barátos, bajba kerülő.

Sterling Archer évek óta kómában fekszik, már mindenki lemondott róla. Archer azonban felébred, és döbbenten fedezi fel, mennyit változott a világuk, mióta ő álmodott. Az anyja újra elindította a céget, ami jobban megy, mint valaha. Megbecsült bérkémek lettek, amellyel a CIA is dolgoztat. Lana férjhez ment egy kórházban megismert idősebb férfihoz, az Archerrel közös lánya bentlakásos iskolában tanul. Cyril kigyúrta magát, és átvette Archer 12_13archer.jpghelyét az akciókban. Cheryl minden káros szenvedéllyel felhagyott és egészen normális nő lett belőle. Archer azonban visszatér, és hamar minden a feje tetejére áll, és elkezdenek visszatérni a régi módszerekhez. Közben pár meglepetés is akad: mint Barry, aki újra a szövetségesük. Vagy Malory és a csapat ügyködése, hogy felvegyenek egy inast Archer mellé. Néha igazán érdekes arcokat sikerül beszervezniük…

Azért 11 évad az 11 évad. Egy zsáneren belül nehéz újat mutatni. Az Archer azzal újult meg anno, hogy a főhős kómába esett, és minden évadban egy másik zsáner paródiáját mutatták be. Jártunk kalandfilmben, sci-fiben többek között.

A 11. évad azonban próbál visszatérni a gyökerekhez, ahonnan elindultunk. Megint kémügynökség, megint az Archer és Lana közti pengeváltások, megint Cyril szekálása, megint a káoszba forduló akciók.

Vajon ennek nosztalgikusnak kellett volna lennie? Ha igen, nálam nem jött össze. Hiába voltak új elemek a sorozatban, ismétlés ízét éreztem és nem tudott szórakoztatni, amit láttam. Ha kicsit jobban rámennek arra, hogy mennyire mások lettek és Archer mennyire nem tud beilleszkedni, talán jobban élveztem volna. Itt viszont mindenki más változott Archer miatt, és visszajutottunk a kezdőpontra. Ezt pedig nagyon tudtam utálni.

Konkrétan azt láttuk, hogy mindenki jobban volt, működött az élete és talán még jobb emberek is voltak, majd visszatér Archer és mindenki elzüllik. Ok, ez egy antihősökkel teli sorozat, ahol lőnek és isznak, őrültségeket csinálnak, de a karakterek leépítésével elérték, hogy minden fejlődés is ment a kukába.

Az ügyek nem maradtak emlékezetesek. Ami megmaradt, általában valamilyen személyes szál miatt ragadt be a fejembe. A Mortal Kombat paródia azért, mert Cyril ott még az új én volt, a menő ügynök, nem a kis dagi, akit Archer cikiz. A kettős randi Lana és férje társaságában, ahol Archer majd belepusztult, hogy beszóljon egykori szerelmének. Amikor inast kerestek, és sikeresen felvettek egy bérgyilkost, aki rájuk vadászott. Ahogy Malory még a közelgő világvége mellett is alkoholt keresett. Barry, aki az egyik kedvenc mellékszereplőm, és most újfent jófiú, vagy valami olyasmi.

A látványvilága olyan, ahogy az utóbbi években megszokhattuk. Az akciók, a hátterek fejlődnek és egyre szebbek, miközben a karakterek ugyanolyanok már 11 éve. Azért abban is találnék poént, ha elkezdenék tényleg öregíteni őket. Archer a botjával már majdnem kelt olyan hatást néha, de csak néha.

A karakterek kapcsán már említettem, mi a bajom. Végre volt fejlődés, és tényleg jobbak lettek Archer kivételével. Majd az évad során ezt elvesztették, és maradtak a régi önmaguk. De én már nem akarom ugyanazt nézni, amit 10 éve láttam már.

Nem tudom, merre akarnak tovább haladni a cselekménybe, de sajnos már nem is nagyon érdekel. A kómás évadváltásokat legalább vártam – ezt nem.

 

Archer - 5/3 jobban szerettem az alternatív történeteket – már ott tartok, hogy Archer karaktere fáraszt.

ARCHER Season 11 Official Trailer (HD) H. Jon Benjamin - YouTube

SpoilerZóna

The Silence of the Marsh

Az író által elkapott politikus a drog maffiának is a könyvelője volt, így elő akarják keríteni. Egy olyan férfit állítanak az 2_3.jpegügyre, aki szinte előbb gyilkol, mint kérdez.

Az író motorját kiszúrják, de mivel az a férfi öccsének a nevén van, hozzá mennek ki és őt öli meg a bérgyilkos. Túl későn jön rá, hogy a férfi már eladta a motort a bátyjának. Az író viszont összerakja a történteket, már várja az érte jövő merénylőket. A bérgyilkossal ő végez, az autóban maradt segédet is agyonlőhetné, de leereszti a fegyvert. Kimegy a tó partjára, a bérenc utánamegy és van nála egy fegyver. Lövés dörren.1_99.jpg

A drogmaffia fejét, egy cigány asszonyt lecsukják. Ő a letartóztatásakor már nagyban mesélni kezd, hogy milyen emberekkel dolgozik együtt felsőbb kröökben.

Majd látjuk, ahogy az író befejezi a gépelést és elsétál.

 

Most akkor csak írta az egészet???

Picúr

Gyerekkort újraélő, céget vezető, jobb emberré váló.

Jordan 13 éves koráig jó ember akart lenni, aki kedves másokkal, akit elfogadnak és akinek barátai vannak. Az iskolában azonban minden próbálkozására gúny és bántás volt a válasz, A lány eldönti, akkor ő lesz zsarnok az eszének hála, ha barátkozni nem akarnak vele. 38 évesen megcsinálta: vagyonos nő, saját céggel, aki egyben az alkalmazottai zsarnoka is. Nincsenek barátai, a párja, aki szexen kívül többet szeretne tőle, elutasításban picur.jpgrészesül. Amikor egy kislánynak is csúnyán beszól, a lány megátkozza: legyen kicsi! Másnak Jordan a 13 éves énjének testében ébred, és a zargatott, elnyomott asszisztense segítségére szorul, hogy ne bukjon le. Míg Jordan visszakényszerül az iskolába, April a céget igyekszik menteni. Jordan pedig kap pár leckét abból, kik szeretik igazán, és hogyan kellene viselkednie a jövőben.

A testcserés filmeknek alapvetően két típusa van. Az egyik, amikor a szereplők cserélnek testet. Ilyenkor egymás bőrében kell boldogulniuk, és rendszerint a végére egymás közt is elrendezik a vitás kérdéseket, visszaáll a szeretet és így megtörik a varázs.

A másik verziót képviseli ez a film is: amikor a hős/hősnő saját testében marad, csak egy más életkorban. A Hirtelen 30-ban a 12 éves kislány lett 30-as nő, ahogy korábban Tom Hanks fiatal énje lett a kamasz hős. Itt pedig Regina Hall karaktere kap leckét abból, hogy milyen volt 13 évesnek lenni és milyen ember lett belőle.

A filmmel nincs különösebben baj, de jó sem lett. Ahhoz túlzottan ismétli azokat a filmeket, amiket korábban már láthattunk. A gonosz én szembesül magával, és megjavul. Nagyon éles is a váltás a két Jordan között, a végén engem kifejezetten zavart, amikor a korábban undok főnök hirtelen mindenki nagy barátja lesz, és még bulizni is próbál az alkalmazottakkal.

Két nagy helyszíne van az eseményeknek, de egyik sem győzött meg. A munkahelyen elő kell állni egy új programmal, és ki nem sejti, hogy April programja, amit az elején próbált eladni a főnöknőnek, lesz majd a nagy ötlet? Ezen felül van itt egy kolléga, aki tetszik a nőnek, de már egy ideje nem tudja, hogyan közeledjen hozzá. (Csak a vak nem látja, hogy viszonzott a vonzalma, csak az első lépést kellene megtennie.) Túl kiszámítható az egész.

Az iskola pedig unalmas. Nem is igen kapunk iskolai életet belőle, inkább a magánéleti szálra koncentrál, ahogy Jordan összebarátkozik a lúzerekkel, amilyen egykor maga is volt, és most segíteni akar nekik, hogy jobbak legyenek. De ő lesz az, aki leckét kap a gyerekektől.

A film poénjai alapvetően arra épülnek, hogy a 13 éves testben ragadt Jordan felnőttként viselkedik. Vezetni, inni akar és ezerrel flörtöl. Nem is tudom, melyik volt zavarba ejtőbb: amikor az osztályfőnökének tett kétes megjegyzéseket és rebegtette a pilláit, vagy amikor a barátjáról jött rá, hogy a férfi tényleg szereti és jó akar lenni – mire úgy ölelte meg, ahogy a felnőtt Jordan tette volna – nyomorult srác meg azt hitte, a nő kislánya akar kikezdeni vele. El is menekült. Ezek egyszerűen nem viccesek voltak, inkább zavaróak.

Nem sikerült szimpatikusra faragni a szereplőket. Egyszerűen túl furcsa, ahogy a 13 éves testben Jordan próbálkozik. Amikor konkrétan üzletasszonynak öltözik és úgy megy iskolába – azt hittem, még meg is dobálják gyümölccsel, és az lett sikeres ötlet? Hát… April meg túlzottan kelekótya. Nem tudom, mennyire a szinkron hibája volt, de még az is idegesített, ahogy beszélt a nő.

Azt meg hagyjuk is, hogy milyen programot talált ki. Nekem nem tetszett.

Egyszer meg lehetett nézni, de többször semmi szükség és igény sincs rá.

 

Picúr - 5/3,5 tipikusan hozza, amit az ilyen filmek szoktak. A fejlődést, barátkozást és a poénokat.

Little Trailer #1 (2019) | Movieclips Trailers - YouTube

süti beállítások módosítása
Mobil