Minden napra egy film

Minden napra egy film

Kalózok kincse

2020. december 11. - BBerni86

Nyári, családmentő, kincskereső.

Az író Robert Kimbell elvesztette az állását, ezért arra kényszerült, hogy a családjával visszaköltözzön a szülővárosába. Itt a fivére fogadja be a feleségével és a két lányával a testvérét, de a testvérek között nagy a feszültség, és Robert a feleségével is hadi állapotba kerül. A két lány menekül is a család elől: a nagyobb összejön a bácsikája egy munkatársával, egy helyi favágóval, és már az eljegyzésen töri a fejét. A kisebb, Julie kalozok_kincse.jpgegy helyi legenda alapján egy elrejtett kincset igyekszik felkutatni. Ennek az aranynak a nyomába jár a helyi múzeum vezetője is, és ahol tudja, nehezíti a lány kutatását. Julie arra is gyanakszik, hogy a nő bérencének fia, Eddy, azért jár a nyomába, hogy kémkedjen. Pedig… Az apja segítségével egyre közelebb jut a megoldáshoz, de talán túl későn ismeri fel, hogy nem az arany az igazi kincs, hanem a családja és talán Eddy.

Most jön az a rész, hogy kicsit bajban vagyok, hogyan töltsem fel a sorozat a filmről írva, ami különösebben nem mozgatott meg bennem semmit. Nem volt jó film, nem is szerettem meg. Ugyanakkor nem is rossz film, nem utáltam. Ez csak olyan semmilyen, átlagos – mondhatni limonádé. Amiről a legkevesebb értelme és a legnehezebb egyben írni.

A cselekmény röviden szólva semmilyen és gyakran unalmas. Mi itt a kincskeresés? Julie járja a vidéket, köveket nézeget, ás kicsit, esetleg az apja gépén nézegeti a sziklákat, és modellezik, hogy nézhetett ki a vidék 200 éve, majd az így talált pontokat ellenőrzi. Hiányzik a filmből a feszültség is, az izgalom is. Ez nem egy izgalmas kincskeresés, inkább olyasmi, amilyennek a kincskeresős kihívásokat képzelem. Tudjátok, amikor megvannak a koordináták, és GPS segítségével keresik a nyomokat, elrejtett zászlókat, ilyesmiket.

Családi drámának se működött. Ahhoz túl felszínesek az ábrázolt problémák és minden túl könnyen és gyorsan meg is oldódik. A szülők veszekednek, de egyetlen vészhelyzet alatt visszatalálnak egymáshoz. A nyers testvér is megembereli magát, amint erélyesen rászólnak, hogy elég már belőle. A nagylány, Susan is a semmiből dobja a fiúját és inkább egyetemre megy. Semminek sincs íve, egyszerűen gondolnak egyet, és kibékülnek, másként viselkednek és happy end.

A szerelmi szálat lehet egyáltalán szerelmi szálnak nevezni? Eddy sétálni hívja a lányt, aki rájön, hogy mégsem a kutatása érdekelte a srácot, igent mond és ennyi volt az egész. Itt is egyik pillanatról a másikra jutnak abba a szakaszba, hogy együtt nézik a naplementét összebújva, és vajon mit tart a megtalált kincsnek majd a lány?

Végül, van benne, amit komédiának szántak. A múzeum igazgatónője és egy kisember, akit ugráltat és ásat vele, hogy a kincs nyomára bukkanjanak. Persze mindig félresikernek a dolgaik, és nevetni kellene azon, hogyan szerencsétlenkednek. Egyszer még a burlesque is beugrott, ahogy szinte némajátékban ügyködtek és szerencsétlenkedtek.

Az indián mítosz és szál is teljesen felesleges volt benne. Azt különösen butának éreztem, amikor a nagyon szőke és nagyon fehér lány azon mereng, hogy mivel a dédanyja indián volt, benne is van indián vér, és neki kell megtalálnia a kincset. Érdekes módon addig eszébe sem jutott semmiképpen sem az indián világgal foglalkozni vagy azonosulni vele.

Látványra is üres. A végén akad egy akcióban dúsabb rész, de azt is semmilyenre forgatták le. A szemünknek nem nyújt semmi pluszt a film.

Egyszer bőven elég volt belőle, még talán sok is.

 

Kalózok kincse - 5/3 átlagos, jellegtelen nyári családi kalandfilm, aminek még a célközönségét is nehéz belőni.

Legend of Tillamook's Gold Full Movie - YouTube

The other site

Az eltűnt márki esete

Már boltokban a második rész is, de kezdjük az elején!

Megnéztük az Enola Holmes-t, most el is olvastam.

Gyerekkönyv, belevaló hősnővel, aki az anyját keresi, bujkál híres bátyja elől és még egy márkit is megment. Az eltűnt márki esetének megoldója: Enola Holmes. Springer regényéből.

Mit várunk?

Cím: The Mauritanian

Készítők: Kevin Macdonald filmje, aki olyan sztárokat szerződtetett, mint Benedict Cumberbatch, Josie Foster és Shailene Woodley.mit_78.jpg

Műfaj: tárgyalótermi krimi

Cselekmény: egy fiatalember Guantanamo foglya, az USA kormányának hála. Ügyvédje és annak segédje igyekszik kihozni onnan, miközben senki nem tudhatja, ebben a történetben ki a bűnös és az ártatlan. A katonai ügyész figyelmét is felkelti az eset, és lassan egy összeesküvés nyomaira bukkan.

Várható megjelenés: most úgy tűnik, 2021 február.

Miért várós?

  • Bírom a tárgyalótermi krimiket.
  • Ahogy az összeesküvés elméleteket is.
  • Cumberbatch személyéről nem is beszélve.
  • Érdekel, mit hoznak ki belőle.

Teljes titoktartás

Zsarolós, könyvkiadós, bosszút állós.

Egy francia író hatalmas sikert ért el a romantikus thrillerével. Két kötet jelent meg eddig, és érkezik a sorozat zárlata is. A kiadó ezzel a regénnyel akarja megmenteni magát, így már a fordítást is extrém módszerrel szervezik meg: a fordítókat egy föld alatti létesítménybe zárják el, egyszerre csak 20 oldal lehet náluk, és amikor nem dolgoznak, de a szöveg, se a jegyzeteik, se a laptop nem maradhat náluk. Már csak az utolsó 100 oldal van teljes_titoktartas.jpgvissza, amikor a kiadó emberét, Ericet megzsarolják. Ha nem fizet milliókat, a kötet ki fog kerülni a netre és bárki szabadon hozzáférhet. Az első 10 oldalt el is veszti bizonyításképpen. Eric csak most adta ki a kezéből az iratot, vagyis valamelyik fordítónak ki kellett játszania és most zsarolja. Egyre brutálisabb módszerekkel keresi a tettest, miközben folyik egy nagyobb játszma is, amit már csak akkor láthat át, amikor besétált a csapdába.

Bírom az okos és átverős filmeket, amikor a végén megmutatják, mi történt igazából és mi minden volt, amit nem vettünk észre, pedig ott volt minden a szemünk előtt. Ok, itt nem minden a szemünk előtt zajlott, de nagyon jól összeáll a kirakós a végére.

Nagyon a történetről nem is akarok mesélni, mert sok minden nem az, aminek elsőre látszik, és nem szeretném senki örömét elrontani, aki még csak ezek után ismerkedik a történettel. A lényeg az, hogy van 9 fordító, akik között a kiadó embere keresi a zsarolót. Csakhogy, nem biztos, hogy a jó kérdéseket teszi fel. Mondjuk, ha az ember egy olyan ellenféllel kerül szembe, aki már kisgyerekként rájött, hogy a Gyilkosság Orient Expresszen történetében kik a gyilkosok, nem is kell ezen meglepődni.

Tetszett a folyamat, ahogy Eric mellett mi is meg vagyunk vezetve. Irányítják a figyelmünk, így a valóban fontos részletek felett könnyű elsiklani. A végén így tud hatása lenni annak, amikor belátunk a színfalak mögé, és meglátjuk, mi mennyire volt eltervezett és a csapda része. Az is nagyon tetszett, miért készült egyáltalán ez az egész átverés.

Mivel nagy a létszám, és a film nem olyan hosszú, egyes karakterek ki vannak emelve, és lehet sejteni, hogy ők jobban benne vannak az egészben, mint a többiek. Az sem lesz szerintem senkinek meglepő, hogy ezek a szerepek kapták az ismertebb színészeket alakítóként. Igaz, nem sztárparádé, de azért vannak ismerős arcok.

Az angol fordító, Alex, a többiekhez képest kölyök, mégis hamar ő kerül a középpontba. Szervezkedik, és gyorsan szembe is helyezkedik Eric-kel. Alex Lawther szépen építgeti a filmográfiáját, és itt már felnőtt szerepet kapott – a sorozatában még tinit játszott.

Lambert Wilson jól ellenpontozza a fiút a karakterével: Alex az érzelmes, Eric a profitorientált szakember, akit nem érdekel más, csak a bevétel. Idősebb – fiatalabb. Jól fésült – már szinte trehány. De, ahogy lenni szokott, itt sem a küllem lesz a döntő, hanem amit rejtegetnek mögötte.

Olga Kurylenko most is egy olyan nőt játszik, aki leginkább a küllemével tűnik ki. Ugyan néha adnak neki olyan szöveget is, amelyben elvileg egy érzékeny, finom nő alakját vázolhatja, de sokat mond, hogy ezt milyen ruhákban és helyszíneken adják a szájába.

Mivel francia a film, bőven lehet olyan európai színészeket találni, akiket olasz és/vagy francia filmből ismerünk. Itt van a francia lagzik kínai férje, vagy a Legendák hivatala egyik hősnője is.

Bár a franciákat elsősorban nem a thrillerek miatt szeretem, ez korrekt film volt.

 

Teljes titoktartás - 5/4 nagyon bírom az ilyen átverős filmeket – volt feszültség, volt meglepetés a végén. Bejött!

Teljes titoktartás (12) thriller - szinkronos előzetes - YouTube

The Silence of the Marsh

Sorozatgyilkosos, bűnbandás, korrupciós, írós.

A férfi sikerregényeket ír – egy gyilkosról, aki mondhatni a semmiből jön, és nem ismerhető meg, miért lett ilyen. Ezzel is nagyobb a rejtély, és az emberek csak olvassák, keresik a válaszokat. Nem is sejthetik, hogy maga az író is ilyen rejtélyes és különös figura, akinek megvan a maga véleménye a kritikusokról, írókról és politikusokról egyaránt. Egy nagy mocsárnak látja az életet, tele mocsokkal és lehúzással. Így aztán időnként pont annak hódol, the_silence.jpgaminek a hőse: elkap egy korrupt hatalmasságot, és végez vele. Ám most egy olyan politikust sikerült elragadni és megölnie, akinek nagyon komoly érdekeltségei voltak egy drogmaffiában is. Az emberek keresik, és egy bérgyilkost is az ügyre állítanak. Egyre közelednek az író felé, aki már maga is kezd a mocsárba süllyedni, amiről eddig csak írt, ahol eddig ő volt a ragadozó.

Most már csak kell valakit találnom, aki elmagyarázza nekem, mi volt ennek a filmnek a vége. Sőt, ha kicsit messzebb megyek, mi volt maga a film. Simán két olvasatot tudok neki adni, és nem akarom eldönteni, melyik a valós.

Egyrészt, mivel egy író a narrátor, aki éppen a könyvén dolgozik, nem lenne meglepő, ha az egész csak fantázia lenne, a regény cselekménye. Van erre is nyom. De az is lehet, hogy ez az író igaz története, magyarázatul arra, honnan voltak olyan hiteles gyilkossági jelenetei – lévén első kézből tudta, hogyan kell gyilkolni. Míg nem keveredett egy olyan ügybe, amit nem lehetett megnyerni, igazság szerint egyik félnek sem.

Antihős film, és egy ponton feltettem magamnak a kérdést: mit várnak, kinek kellene itt drukkolnom? Az van, amit írónk a film elején megfogalmaz. Mindenki egy mocsárban dagonyázik, és rettenetes emberek vannak mindenfelé. Még Q is egy gyilkos, aki hidegvérrel végez másokkal. Rendben, nem ártatlanokat végez ki, de akkor sem etikus vagy díjazható, amiket csinál. A többiek meg még rosszabbak. Nincs egyetlen pozitív figura sem az egész filmben. Vagy talán ezért nem fáj, bármelyik verzió is a film vége? A bűnért fizetni kell?

Van hangulata a filmnek, amely elég közel van a popcorn vérengzéshez, de azért annál azért komolyabb a látvány is, a hangulat is. Alvilági körökbe visz be, és nagyon elkeserítő, hogy mennyire korrupt a rendszer. Amikor már azok is bűnöznek, akiknek az lenne a feladata, hogy küzdjenek a fertő ellen, mégis, mit várunk? Amit kapunk. Egy olyan férfi a hős, akinek az a hobbija, hogy gyilkol.

A cselekmény nem túl bonyolult: Q olyan embert öl meg, akit nem kellett volna. Egyre közelebb jutnak hozzá, miközben egy korrupt rendszer a végnapjai felé halad – vagy csak a szereplők változnak? A film világából ítélve csak az utóbbi történik meg. A mocskos világ nem tisztul meg, csak más mocskok veszik át a régiek helyét.

Nem egy látványorgia, de nem is kell annak lennie. Annyi brutalitás van benne, hogy véresnek lehessen nevezni, de nem érte el az ingerküszöböm, simán nézhető még. A drogbanda intéző embere, ő az, aki olyan erőszakot hoz a filmbe, ami azért egy-egy ponton közeledik a magasabb korhatár felé.

A karakterek nem túl bonyolultak, a cselekmény követhető – csak a vége. Az egyetlen olyan része, ahol két verzió van, és nem is tudok választani közöttük.

A főszereplőt is okosan választották. Pedro ’Berlin’ Alonso arca sokunknak ismerős.

Elnéztem, csak ne irritálna ennyire a vége…

 

The Silence of the Marsh - 5/4 hangulatos, kellően véres és sötét dolgok fordulnak elő benne, csak a vége. Az fránya.

The Silence of the Marsh - Trailer (Official) | Netflix - YouTube

Idézzünk!

Azt mondják, a történelmet a győztesek írják. Nem teszik hozzá, hogy idővel átírják. Könyvbe foglalják. Azok alkotják újra, akik nem élték át. (La Revolution)

 

Tudod, az igazi baj a világgal az, hogy az ostobák abszolút biztosak magukban, míg az okosak kételyekkel vannak tele. (Bull)

 

Azt keresd, ami ott van. Ne azt, amit látni szeretnél és feltárul az igazság. (Enola Holmes)

 

(Hogy tetszik meg egy név egy katonának?)

  • De be kell ismerned, az „Otaktay” egy nyelvtörő. Jelent valamit indiánul, vagy csak megtetszett a szüleidnek?
  • Az „Otaktay” sziú szó. Azt jelenti, „sokakat megöl”.
  • Jézusom, kezdhetted volna ezzel! Otaktay. Otaktay. Tetszik. (The Liberator)

 

(Mintha Randall még nem lenne teljesen kibékülve azzal, hogy a lányának barátja van.)

  • Ezt még sosem mondtam el senkinek.
  • Miért nem?
  • Nos, lehet azért, mert te vagy a legjobb barátom, Malik. De a lányom barátja is vagy. És nem lehetsz mindkettő. Választanod kell. Nem akarlak befolyásolni, de van jogsim. Dejának nincs. (This is us)

 

(A herceg szolgája már nagyon nem szívesen kutat az ura menyasszonya után…)

  • Ezt befejezem és indulunk.
  • Remélem, nem útitervet rajzol, hogy hová megyünk még, mert belepusztulok, az biztos. (Az elvarázsolt orr)

 

(Amikor arra kérik a rezidens jelölteket, hogy mondjanak magukról valami érdekeset, születnek meglepő vallomások.)

18 éves koromban elhagytam a haszidista közösséget, ahol felnőttem. Rájöttem, ha tényleg van isten, akkor kegyetlen lehet, amely iránt csak megvetést éreztem. Ekkor döntöttem el, hogy jelentkezek az orvosira és férfiakkal kezdek randizni. (The Good Doctor)

 

(Sheldon első alkalma, hogy egyedül biciklizik a tanulás utáni balesetét követően, és most egy kutyával akad össze.)

Pótkerék nélkül bicikliztem, mint egy felnőtt. Több kell ahhoz egy tyúknál vagy egy repedt csontnál, hogy megijesszen. Egy Moslék nevű labradoodle kell hozzá. Aznap 18 kilométert tekertem. (Young Sheldon)

Enola Holmes

Bűnügybe keveredő, elveszett családtagot kutató, kosztümös.enolaholmes.jpeg

Enola a legifjabb Holmes, akit megözvegyült édesanyja egymaga nevelt fel a vidéki házukban. Messze nem a szokásos dolgokra tanította meg: rejtjelezni, harcművészetre, gondolkodásra oktatta. Amikor az asszony eltűnik, érkeznek a bátyjai, Enola nem is akar beletörődni a sorsba, amit Mycroft szán neki: intézet, majd férjhez menés. Az anyja nyomát követve megszökik, és Londonba indul. Csak éppen a vonaton belebotlik egy másik szökevénybe: egy ifjú lord is lelépett otthonról, mert semmi kedve a katonai pályához, amire a nagybátyja szánja. Enola segít neki, és amikor a fiú életveszélybe kerül, a megsegítésére indul. Közben a bátyjai meg a lány nyomában járnak, és Sherlock felismeri a húgában a rokon lelket, akit nem szabad hagyni, hogy Mycroft átneveljen.

Divatja van történeteket újra értelmezni, és olyan karakterekkel bővíteni a kánont, akit eddig nem ismerhettünk. Valami ilyesmibe fogtak, amikor elkezdte Springer kiadni az Enola Holmes regényeket – angolul három, magyarul kettőnél tartunk. Egyrészt, egy új arcát mutatja meg Sherlock Holmesnak, akit nagyon nem kell bemutatnom. Másrészt, kapunk egy új hőt, aki az Enola nevet viseli.

A film korrekten dolgozza fel az eredeti történetet, miközben nem egy változást eszközöltek, hogy a közönségnek szórakoztatóbb és fogyaszthatóbb legyen. A regény hangulata és színei azonban benne vannak – azt kell mondanom, a Netflix megint ráérzett, mi kellett annak a regénynek és hogyan lett belőle jó film.

Az egyik, hogy idősebb lett a hősnője. Enola a regényben 14, itt 16 éves lett. Ennél azonban sokkal fontosabb, hogy az eredetiben az anyja hagyta vadon felnőni, a filmben viszont komoly nevelést kapott, csak éppen nem kisasszonyoknak valót. A filmbeli Enola az elejétől annyira talpraesett és kreatív, mint a regényben a szökésétől. Kivették belőle a kislányt, ami jól állt neki. Hihetőbb az is, hogy milyen jól ráérez dolgokra, és megállja a helyét nyomozóként is.

A másik, hogy szélsőségesebbek a bátyjai. Mycroft morgós és nehezebb természet, mint Sherlock nagyon szerethető karakter lett, aki a maga módján még támogatja is a lányt. A regényben közelebb állt az eredeti karakteréhez, itt láthatóan szimpatikusra és szerethetőre vették, és csak nyomokban idézi azt a Sherlock Holmes alakot, akit máshonnan ismerhetünk.

A harmadik, az elveszett márki ügye. Itt több szerepet kapott, volt benne több nyomozás és közvetlenebb veszély, látványosabb összecsapásokkal és megoldással. Maga az ügy is szövevényesebb volt. Arról nem is beszélve, hogy a márki is idősebb, és komolyabb okai vannak a szökésének, mint a regényben a 12 éves fiúnak.

Negyedszer, erőteljesebb benne az üzenet. Finoman, de feminista filmet csináltak Enola első kalandjából. Hiszen Enola bizonyítja, hogy egy nő elképzelheti magát anélkül is, hogy férjhez kellene mennie. Itt komolyan jelen van a szüfrazsett mozgalom is, sok minden hátterében egy szavazás áll a választójogról. Több női karakter is arra lett kihegyezve, hogy a n ők önálló és szabad lények, akik dönthetnek magukról, és nem kell a jó kislánynak lenniük, akiket fűzőbe zárnak és engedelmeskedni tanítanak meg.

Mindezt úgy, hogy egy színes, mozgalmas, látványos filmet kaptunk sok humorral és jópofa narrációval. Hiszen Enola karaktere kiszól a filmből, és minket is bevon a játékba.

Azt még nem is említettem, hogy mennyire jó a szereposztása. Pedig az!

 

Enola Holmes - 5/4,5 korrekt adaptáció, erős szereposztással, kibővítve és kalandosabbá téve a regényt.

Enola Holmes | Hivatalos előzetes | Netflix - YouTube

The other site

Quo vadis?

Egy keresztény túsz és egy római katona szerelme. Egy őrült császár. Egy mészárszékké változó Róma.

Sienkiewicz klasszikus regényt alkotott, melyet filmen, sorozatként is megörökítettek.

Egy őrült bukása, egy szerelem diadala, egy vallás legszebb erényei. Meg a történet, melyben Péter megkérdezi: hová tartasz, Uram?

5 film, amit látnod kell

Testcsere

f5_70.jpg5: Különös kívánság – Hayley a kisebb testvér, aki sok mindent irigyel csinos és népszerű nővérétől. Többek között a barátját is. Amikor hullócsillagot látnak, azt kívánja, hogy bár ő lenne Alexia. Másnap a nővére testében ébred, és fordítva. Leckét kapnak abból, hogy milyen a másik cipőjében járni – a visszaváltozáshoz pont erre van szükség.f4_78.jpg

4: Altered Carbon – a jövő technikájával a testek cseréje már mindennapos. Így eshet meg, hogy egy elítéltet életre kelt egy milliárdos, hogy megtalálja a gyilkosát – még szerencse, hogy a tudatát lementette, és így nem végleg ölték meg, viszont nem tudja, ki tört az életére. A helyzetet bonyolítja, hogy pont egy elszánt rendőrnő f3_91.jpgszerelmének testében kell boldogulnia a férfinak, akit a saját múltja is nyomaszt.

3: Lelkünk rajta – Thomas éppen akkor született, amikor egy busznyi ember meghalt. Balszerencséjére a szellemek mellette kötöttek ki, és nézik, ahogy felnő. Egy ponton azonban magára hagyják, ne nézzék bolondnak a gyereket. Már felnőtt, amikor ráébrednek, hogy képesek beleszállni Thomas testébe, és általa teljesíteni az utolsó vágyuk. Meg a fiatalembernek is elkelne a segítségük, így indul a testcserés és elfoglalós szellemjárás.f2_92.jpg

2: Lelkes testcsere – Nell és Woody szomszédok, egyben örök ellenségek. A fiú sportsztár, a lányt az irodalom és az egyetem érdekli. Egymás agyára mennek, míg egy véletlen miatt egymás testében nem ébrednek. Össze kell békülniük, és megpróbálniuk f1_90.jpgnem tönkretenni mindazt, amiért a másik évek óta dolgozott. Közben talán felfedezik azt is, hogy az ellentétek vonzzák egymást.

1: Nem férek a bőrödbe – Anna és Tess olyan anya – lánya páros, akik nagyon nem jönnek ki. A nő komoly és újra házasodni készül, a lánya a zenéért bolondul, és egy iskolatársáért, aki még nem figyelt fel rá. Nem értik meg egymást, veszekednek. Míg nem jön egy kis mágia, és egymás testében találják egymást. Felismerhetik, milyen ember is igazán a másik: Anna tud megfontolt és komoly lenni, míg Tessnek is akad egy vadabb énje. Egymás bőrében járva egymást is megszeretik újra, és az életüket is rendbe teszik.

süti beállítások módosítása
Mobil