Minden napra egy film

Minden napra egy film

Kiből lesz a cserebogár?

2020. december 01. - BBerni86

Legjobb barátos, szerelmes, házasságot megakadályozó.

Jennifer és Kevin legjobb barátok már óvodás koruk óta. A barátság felnőttként is megmarad, így amikor Kevin félbehagyja a tanulmányait, hogy játékfejlesztő legyen, Jennifer kész befogadni a házába, amíg összeszedi magát anyagilag. Jól megvannak, nekik nem furcsa, hogy már 7 éve lakótársak. Jennifer sikeres ingatlanfejlesztő lett, míg Kevin még mindig igyekszik befutni. Ám most változik a felállás: Jennifer barátja, Bryce megkéri a nő kezét, és hogy ő beköltözhessen, Kevinnek mennie kell. Kevin duplán áll ellen: az eddigi életét sem akarja feladni, és kibol_lesz.jpgrájön arra is, hogy Bryce mennyire kihasználja Jennifert, csalja és nem illenek össze. A véletlen nyújt neki kiutat: szokásjog alapján, 7 év együttéléssel és még pár feltétel teljesülésével ő számít Jennifer férjének. Be is jelenti a férji státuszra az igényét, míg Jennifer igyekszik elüldözni. Végül azonban mindketten kénytelenek rádöbbenni arra, hogy a barátságon túl milyen érzések kötik össze őket.

Hajlamos vagyok a Hallmark romantikus filmeket már annyi után leírni, hogy Hallmark filmek. Valljuk be, nem éppen olyan darabok, amelyeket a minőséggel társítunk. Kiszámítható, olcsó és nagyon szende is.

Igazság szerint ez a film is ilyen. Döbbenetes, mennyire kerülnek minden testi kontaktust és szenvedélyesebb érzelem megnyilvánulást. Jennifer és Bryce jegyesként sem ölelik meg egymást, vagy csókolóznak, a férfi nem alszik a nőnél és a nő sem a férfinél. Amikor már Kevin színre lép szerelmi vetélytársként, ott sincs semmi szenvedély. Egyszer csak kijelenti, hogy szerelmes Jenniferbe és ennyi. A végén persze van egy esküvő – azt csak azért sem árulom el, ki lesz kinek a párja – és ott elcsattan egy házastársi csók. De kb. olyan kinézettel, mintha lenne köztük egy fal, vagy a kisiskolások játszanának csókolózósat.

Nem kell erotika a filmbe, nem hiányzott a testiség, de legalább egy hihető csókjelenetet tehettek volna bele, mert így a szerelmes pár is pont úgy festett, mint a legjobb barátok. Semmi, de semmi különbség nem volt.

A karakterek végtelenül egyszerűek. Jennifer az álomnő – sikeres, szépséges, kedves. Az egyetlen hibája, hogy elvakult azzal, akit szeret. Döbbenetes, hogy elvileg egy sikeres, karrierista nő, aki annyi mindent lenyel Bryce-tól. A férfi szó szerint kellékként használja a nőt, hogy megnyerjen egy kinevezést a cégnél, és ezt nem is nagyon titkolja. Ahogy beszél a lánnyal, ahogy a közös programjaikat mindig üzleti ebéddé és tárgyalássá alakítja. Kívülállóként nagyon durva, hogy Jennifer mennyire nem látja ezt meg.

Kevin meg a nagy gyerek, aki a helyzetben felnő. Mindig is jólelkű, kedves srác volt, de azzal, hogy bizonyítania kell a lánynak, megtanulja a felelősség fogalmát is. Neki még olyan vakfoltja sincs, mint a lánynak.

Bryce meg simán egy aljas rohadék, önző és kétszínű. Amennyire pozitív a másik két főszereplő, ő annyira rossz színben van feltüntetve.

Ami a filmben aranyos, ahogy behozzák a szokásjogot és Kevin férj akar lenni. Nem a hangosan nevetős, de kellemes kis komédia, aminek ugyan előre lehet tudni a végét, de akkor is egy mosolygós limonádé.

Látványra nincs benne semmi plusz – romantikus komédia, nem is kell.

A színészek elsősorban eye candy célzattal kerültek be, de a karakterekhez ennyi elég is volt.

Esti mozizásra egyszer elment, nálam a kellemes kategóriába simán elfér.

 

Kiből lesz a cserebogár - 5/3,5 nagyon korhatárt betartó, sok elemében tipikus komédia, de megvolt a maga bája.

Kiből lesz a cserebogár? [Teljes film - HUN] - YouTube

5 film, amit látnod kell

Netflix sorozat

Mondhatnám azt is, a kívánságlistám majd a decemberi leállásra. A sorrend inkább a várási fokom tükrözi, ezeknek még nem álltam neki – mert darálni akarom őket, és munka mellett esélytelen, hogy 8-10 részt meg tudok f5_69.jpgnézni maratoni tévézésen.

5: Money Heist – hogy számoljuk az évadokat? Ahogy én számoltam, most a 3-4. évad következik. A banda újra összeáll, és egy újabb rablásba vágnak bele. Kiegészültek az előző évadban beszervezett szerelmekkel. Talán csak azért nem álltam még neki, mert túl sok mindent spoilereztek belőle már, de ismerem magam, ha nekiülök, pörögnek a részek sorra.f4_77.jpg

4: The Crown – a negyedik évad – erről tapasztalatból tudom, hogy nem tudok egy résznél leállni. Ha belemerülök a brit monarchia életébe, nézem egymás után a részeket. Pokolian jó a külcsín, nagyon erős színészekben, és a történet is mozgatja az agyam. Ebben az évadban megérkezik Diana hercegnő és Margaret f3_89.jpgThatcher. De várom már, hogy darálhassam…

3: Cursed – regény alapján készült ez is, újraértelmezve, lényegesen csajosabban az Arthur mondakört. A hősnő Nimue, Merlin lánya, akinek el kellene juttatnia az Excaliburt a varázslóhoz, mielőtt a tündéreket végképp kiirtják. Ám menet közben a lány felfedezi a saját erejét, és nem Arthurt, a szerelmét és harcostársát (különben itt zsoldos a srác) juttatja trónra, ő maga lesz királynő. Ezt már olvastam, csak neki kellene állni – jó, ülni – nézni.f2_3.jpeg

2: Locke & Key – az egyik kedvenc képregényem sorozatként feldolgozva. A történet szerint a Locke családot éri egy támadás, amit a családfő nem él túl, és minden túlélő komoly lelki sérülést szed össze: a 3 gyerek és az anyjuk. Visszaköltöznek a régi Locke házba, de nem is sejthetik, hogy ott mágikus kulcsok f1_88.jpgés egy gonosz entitás vár rájuk, akinek a gonosz terveiben ők is szerepet kapnak.

1: The Queen’s Gambit – jelenleg ez az egyik legnépszerűbb sorozat a Netflixen. Nagyon jókat olvasok róla, és a történet is nagyon érdekel. Egy lányról szól, akinek a zsenije már kiskorában megmutatkozik, és elindul a sakkmesterré válás útján. Van egy természete a hölgynek. Nagyon jó a szereposztás, érdekes a kor és nekem az is pontot ér, hogy egy regényből készült, ami magyarul is megjelent. Így elolvashatom Tevis regényét, majd darálhatom is a sorozatot.

Anyara várva

Gyerekeket mentő, világháborús, vidéki.

A spanyol határhoz közel, egy francia kisvárosban él a kamasz Jo. Az apja katona, évek óta nem is látta. Az anyjával és apai nagyapjával, kishúgával igyekszik túlélni a német megszállást, miközben besegít a családi szakmának számító pásztorkodásban. Egy alkalommal idegen férfira figyel fel, aki megment egy kölyök medvét. A 81d-o7tepel_sy445.jpgmaci nyomában járva felfedez egy titkot: az özvegy Horcada zsidó gyerekeket és egy férfit rejteget, várva az alkalomra, hogy átmehessenek a spanyol határon. Jo az asszony segédjének szegődik, szállítja a híreket, az élelmet, miközben nagyon összebarátkozik a zsidó Benjaminnal, aki nem indult még el, mert hisz abban, hogy a kislánya, Anya is meg fog érkezni és együtt mehetnek majd a biztonságba. Miközben Jo egy barátságos német tisztben is felfedezi az embert, azzal is szembe kell néznie, hogy a jó emberek is képesek gonoszságot tenni.

Michael Morpurgo jó abban, hogy egy-egy éles helyzettel megvillantsa a háborút, és kamaszoknak is fogyaszthatóvá tegye, milyen borzalmak estek meg. A Peaceful közlegény a mai napig fájó ponton, én nagyon sajnáltam az idősebb testvért. A Hadak útján viszont pont eltalálta, hogy annyira borzasszon el, hogy még gyerekként is fel lehessen dolgozni. Különben azokból is készült film. Az Anyara várva is az ő regényéből készült, bár tudtommal ezt a regényét magyarul nem olvashatjuk.

Benne is van mindaz, ami Morpurgo sajátossága. Szemlélteti a háború borzalmait, de nem annyira nyersen és brutálisan, hogy igazán elborzasszon. Hallunk a munkatáborokról, sejtetik, hogy egyet jelent a zsidóknak a halálos ítélettel, de nem nézünk be oda. A végére elvesztünk egy szimpatikus karaktert, aki nem érdemelt halált – és nem a főszereplőt. (A Peaceful közlegényben is a kisebb fiú a főszereplő, csak éppen én jobban szimpatizáltam a bátyjával, azért nem bírom azt a kötetet megemészteni.) A főszereplő egy jólelkű, kedves kamaszfiú, akinek lehet sok mindenért drukkolni.

A film jól használja az érzelmi tetőpontokat, és kifejti a nyomást a könnycsatornákra. Ebben is érzem, hogy a regényből jöhettek a fordulatok, annyira emlékeztetnek a másik Morpurgo történetek hasonló érzelmi tetőpontjaira.

Nem túl bonyolult a történet, a konfliktusok és a veszélyhelyzetek is egyszerűek. Nem egy nagy film, de nekem pont a csendessége volt most hatásos. Hogy az egyszerű emberek mit tudnak tenni, hogy másokat megmentsenek.

A francia oldalról nincs is rossz ember benne. Jo és az egész családja, az özvegy és Benjamin is csak pozitív tulajdonságokkal rendelkezik. A fiú hazatérő apja, aki eleinte mást képvisel, de amikor beavatják és célt kap, egy módszert, amivel küzdhet a németek ellen, ő is nagyon hamar lesz apja fia, aki kehet számítani és rendes ember.

Ennél sokkal izgalmasabb, hogy van egy német tiszt benne, aki tulajdonképpen rendes ember, és emészti is magát azon, hogy mit kell parancsra tennie. Barátkozik Jóval is, szerető családapa, és a végére az is kiderül, hogy sokkal többet tudott, mint amit elárult és cinkosként hagyta, hogy mentsék a zsidókat. Ő azért izgalmas figura, mert nem olyan náci megszállott, romlott, mint az egyik másik német tiszt a filmen, de mégsem kerül át a jók oldalára. Kedves, elnéz dolgokat, de amikor töréshelyzet van, a német oldalt és szabályokat választja. Ő így határmezsgyén van, és vitatható, jó vagy rossz oldalon áll.

Jó lett a szereposztás, korrektül is néz ki, csak éppen néhol gyerekesebb és van jobb is.

 

Anyara várva - 5/3,5 hasonlót már láttam, jobbat is, de egészen jól eltalálja az érzelmi pontokat, korrekt.

WAITING FOR ANYA Trailer (2020) Noah Schnapp, Jean Reno Movie - YouTube

Útmutató bébiszittereknek szörnyvadászathoz

Gyereket mentő, szörnyekkel küzdő, titkos szervezetes.

Kelly okos gyerek, akinek már-már természetfeletti érzéke van a rejtélyek megfejtéséhez, legyen az bonyolult matematikai vagy fizikai képlet is akár. Nem meglepő, hogy az iskolában kockának számít, és csak messziről álmodozhat a cuki osztálytársáról, míg a nyomuló pompon lányok le is csapnak a fiúra. Egy buliba készül, hogy utmutato_bebiszittereknek.jpgmegmutassa magát, de az anyja keresztülhúzza a számításait. A főnöknőjének kell egy bébiszitter, és a nő beajánlotta a lányát. A kissrác aranyos, csak egy stiklije van: nem mer aludni, annyira fél a szörnyektől. Kelly megnyugtatja, és ő maga lepődik meg legjobban, amikor a mumus tényleg eljön, és elrabolja a gyereket. Segítséget a semmiből feltűnő Liztől remélhet, aki egy titkos szervezet tagja, akik a gyerekeket védik a szörnyektől. Kelly csatlakozik hozzá, és együtt erednek a mumus nyomába.

A kritika se szerette túlzottan, de ott olyan közepesen áll a film. Attól függően, hol nézem, kicsit felette vagy alatta van. Én az utóbbi csapathoz csatlakozom: nekem se tetszett ez a film, több szempontból sem.

Nézzük a történetet! Már alapból a bébiszitterek titkos szervezete elég problémás. A Kutyák és macskákból ugrott be róla a kutyák titkos kémszervezete, csak itt még az sem játszik, hogy a szereplők cukik lennének, mint abban a kutyák voltak. Ahogy történetet akarnak adni a szervezetnek, úgy lesz egyre rosszabb a helyzet. Azt még lenyelném, hogy olyan gyerekek kerülnek be ide, akik szembesültek a szörnyetekkel, maguk is áldozatok voltak egykor, de megmenekültek, és most segítenek más gyerekeknek. Csak éppen történelmileg is ágyazni akarják a szervezetüket, és olyan tagokkal büszkélkednek, mint Kleopátra és Florence Nightingale. Most komolyan, Kleopátra?

Kelly története is tipikus. Ő az újonc, aki a legmenőbb szörnyvadász bébiszitter társául szegődik, akivel jól összebarátkozik. Arról nem is beszélve, hogy itt igen jól fog jönni a képessége, amivel pillanatok alatt megold képleteket. Hogy valaki egy matek- és fizika példa megoldásával fejtse meg, hogyan kell mágikus csapást mérni… Jó, inkább bele se megyek. Nem tetszett a szervezet, ahol mindenki gyerek és olyan gyökértelen az egész. Pénzük pl. honnan van, mert egy gyerekesebb James Bond műhely, amit üzemeltetnek…

A rosszak is. A mumus – amikor először felbukkant, az ugrott be róla, hogy ilyen lehet Joker, amikor nem sikerül a sminkje. Később már a Johnny Depp alakította Bolond Kalaposra asszociáltam róla. Amikor meg énekelni kezd… nem ijesztő lett, hanem röhejes. Rendben, gyerekfilm, nem horror szintre mennek le, de ennél azért vehették volna komolyabban a gonoszok kinézetét. A mumus szolgái is, már szinte aranyosak, pedig elvileg ők lennének a SZÖRNYEK!

A látványvilág tehát nekem nem jött be. Túl színes, túl őrült, túl vidám és túl mesebeli, miközben nem egyszer gagyi is. Ha már rászánják a pénzt, kinézhetett volna valahogy. Jó, próbálom mondogatni magamnak, hogy szórakoztató gyerekfilm akar ez lenni, de akkor is: cukik a gonosz szörnyek? Nem!

A szereposztásban egy olyan volt, amin felhúztam a szemöldököm. A tinik nem voltak ismerősek, de a Mumus Tom Felton lett. Nyomorult, szerintem visszasírja, amikor Draco Malfoy lehetett vagy a Majmok bolygójában a gondozó srác.

Nem tudnám megmondani, egy gyereknek mennyivel jön be jobban, nekem nagyon nem.

 

Útmutató bébiszittereknek szörnyvadászathoz - 5/2 nem tetszett se a történet, se a szereposztás, se a látványvilága. Még gyerekeknek is gagyi.

A Babysitter's Guide To Monster Hunting | Official Trailer | Netflix - YouTube

Lovecraft Country

1. évad

Mágikus, családi, titkos szervezetes.

Atticus katonaként szolgált, majd hazatért az Államokba. Az anyja már nem él, az apjával rossz a kapcsolata. Mégis, amikor a férfi hívja, útra kel és igyekszik segíteni neki. Apjának az egyik megszállottsága, hogy a felesége milyen családi örökséggel rendelkezett – ennek a nyomába eredt most is, és keveredett bajba. Egy környékbeli lánnyal és a nagybátyjával útra kelnek, de már maga az út sem egyszerű. Olyan vidéken kell keresztülmenniük,11_29lovecraft_country.jpg ahol a feketékre nyílt utcán lőnek. A célállomás sem bizalom gerjesztő: egy kastély, benne egy idősebb férfi és a lánya, akik varázsolnak. Atticus vére kell nekik az egyik szertartáshoz, de ők nem akarják megvárni, míg kiderül, hogyan végeznének velük. A társaság elől azonban nem futhatnak el: Christina el akarja érni a halhatatlanságot, és kész Atticus családját, barátait behálózni, hogy felhasználhassa őket a játszmában.

Erre a sorozatra rá kellett szánnom magam. Eredetileg regény volt, amit el is olvastam, de csalódásnak éltem meg. A sorozat első része meg eléggé egyezett ahhoz a regénnyel, hogy olyan nagyon ne akarjak belemerülni.

Szerencsére azonban a folytatásban a készítők már önállósították magukat. Alapvetően megtartottak alapvonásokat az eredeti történetből, de azokat egy saját, központi történet köré szőtték, ami összefogta az egész sorozatot. Más lett annyira, hogy lekössön és ne a regény jusson róla eszembe, bár abból is sikeresen átültettek jeleneteket, mágiát, különböző részeket.

A regény nagyon erőteljesen mesélt a rasszizmusról, a feketék elleni visszaélésekről. Úgy is éreztem, hogy tulajdonképpen az egész csak egy allegória volt, amiben nem is számított a fantasy körítés, minden arra ment ki, hogy mennyire kizsákmányoló a fehérek csoportja. A sorozat ennél szórakoztatóbb formát öltött, de ebben is megvolt ez az üzenet.

Az Ádám fiai nagyon komolyan vették, hogy ők az örökösök, a mágia urai, akiknek jussuk a mágia. Elég közel álltak a nácikhoz, több tekintetben is. Eléggé durvának is érzem, hogy miközben nem is csak rejtve rasszisták, az simán belefért nekik, hogy összejöjjenek a fekete szolgákkal, és gyereket is nemzzenek, akit aztán simán feláldoznának.

A sorozat még egy lépést tett a társadalmi üzenetek terén: nem csak a feketék elnyomását mutatta meg, hanem Christina kapcsán az is belekerült, hogy a nőket is ugyanúgy elnyomták és mellőzték. Valahol meg is lehetett érteni a lányt, hogy az apja ellen fordult és bizonyítani akart, csak aztán ő is olyan módszereket választott, hogy a rossz oldalra került. Igaz, neki nem a rasszizmus volt a bűne, neki mindegy volt a bőrszín, aki az útjába került, azzal végzett.

Plusz, Montrose kapcsán ott volt a meleg kérdés is. Igaz, itt nem simán a társadalom reakciója volt az érdekes. Maga a férfi volt az, aki szégyellte a beállítottságát, és elnyomta magában.

Több és érthetőbb ebben a sorozatban a mágia. Nem állítom, hogy az egész tetszett. A géppel korokat és világokat átívelő, szuperhőssé válás nagyon nem tetszett, és az is elég beteg, ahogy Christina a halott szerelme arcával mászkál. De jól beépítették a központi történethez, és nem lett öncélú epizód, minden adott egy kicsit a nagy összecsapáshoz a végén.

A látványon dolgoztak, helyenként még a horror szintet is simán hozták. Nekem az volt gyomorforgató, amikor Christina és Ruby testeket váltottak. Láttam farkasemberes horrort, ahol az átváltozás nem volt ennyire sokkoló.

HBO, így a szereposztás is komolyan volt véve.

Összességében korrekten összerakták, és szórakoztatóbbra gyúrták, mint a regény volt.

 

Lovecraft Country - 5/4 a regény nem tetszett, így a sorozat szórakoztatóbbnak tűnt. Azért a vége így sem jött be.

LOVECRAFT COUNTRY Trailer (2020) - YouTube

SpoilerZóna

A déli átok

2_102.jpgFrancesco először viszi haza a menyasszonyát és annak első házasságából született lányát. Barátságosan fogadják őket, de Emma már itt különösnek talál szertartásokat, és összesúgó időseket.

Sofiát megcsípi egy pók, és egyre rosszabbul van. A seb egyre csúnyább, a kislány már alig van magánál. Elmondják az anyjának, hogy ez nem egy sima csípés. Francesco fiatalon szerelmes lett itt egy lányba, 4_5.pngAdába. Sötét erők szállták meg, elvesztette a közös gyermeküket, és eltűnt. Ez az ő kötése/átka, amely végez a gyerekkel. Teresa igyekszik megtörni, de Ada lecsap. Kiderül, nem simán elvesztette a babát. Francesco szórt rá átkot, mert még nem akart apa lenni. Így ez most a bosszú.

Francesco a nő után ered, de csapdába sétál és Ada bűbájának 1_98.jpghatása alá kerül.

Teresa Sofiát az anyja vérével kötné vissza, de a szertartás befejezése előtt Ada megjelenik és Emma a hatására leszúrja magát. Teresa következne, de közben Emma kiömlő vére eléri a lányát, aki erre magához tér.3_98.jpg

A legyengült Adát a sérült, de még élő Emma döfi le és vet véget az átoknak. A három nő: Teresa, Emma és Sofia a birtokon maradnak, amikor Sofia valamit megérez. Francesco magához tért az erdő mélyén.

Titkok fogságában

Régi bűnöket feltáró, számon kérő, drámai.

Maja túlélte a világháborút, és a végén még a szerelemre is rátalált. A román lány egy Görögországban állomásozó orvosba szeretett bele, lett a felesége és tartott vele egy új életbe, az Államokba. Itt alapítottak családot és vezetnek együtt egy kisvárosi orvosi rendelőt. Egy napon Maja meghall egy hangot a boltban. Hazáig titkok_fogsagaban.jpgköveti a férfit, majd el is rabolja. A férje döbbenten áll a történtek előtt, majd Maja magyarázata is sokkolja: az asszony mindeddig titkolta előle, hogy a háborúban náci táborba élve senyvedett. Cigány lány volt, de jó kézügyességgel, és így a húgával túlélték. Az utolsó napon azonban a németek erőszakolni és ölni kezdtek – Maja húga nem élte túl. Az asszony állítja, ez a férfi, akit a pincéjükbe zárt, és svájci tisztviselőnek adja ki magát, az egyik német, aki megerőszakolta és megölte a húgát is. Az igazat akarja hallani, ha azt vallatással is kell megszereznie. Lewis pedig sodródik vele, és már nem tudja, kinek higgyen, mi az igazság.

A háborús bűnösök számonkérése és/vagy menekülése szeretett filmtéma. A nürnbergi perektől kezdve a különböző bűnösök vadászata vagy akár a szembesülés azzal, ki mit tett a háború alatt – rengeteg ilyen film létezik. A Titkok fogságában is beáll a sorba – nem kerül be a legjobbak közé, de a korrektek között ott a helye.

Amitől kicsit más, és újabb megvilágítást ad, miközben mégis ugyanaz, hogy Maja nem zsidó túlélő. Cigány származású lány volt, és tudjuk, hogy velük is ugyanúgy bánt a náci rendszer, mint a zsidókkal. De nem erről szoktak írni, vagy filmezni. Itt viszont igen, ezért már adtam is neki egy piros pontot. Amit erősít, hogy érintik azt is, hogy Maja miért titkolta el a férje elől is a származását és a múltját. Van abban valami szomorú, ahogy 3-4 mondatba össze lehet foglalni egy népcsoport elleni, nagyon rég tartó rasszizmust és erőszakot. Nem is tudom, a Disney és Esmeralda imája óta a Notre-Dame-ben láttam-e ilyesmit filmen.

A történet azonban nem erre a vonalra van kihegyezve. Arra, hogy Maja halljani akarja az igazat Thomas szájából, és mire nem képes, hogy megkapja a vallomást. Arra, ahogy a férje döbbenten szemléli, mi lakik az asszonyban, akit elvett és akitől fia van. Ahogy próbálja menteni is maguk, meg tisztázni a dolgokat, de Maja egyre őrültebb. Thomas, a pince foglya a halványabb a hármasukban – néha szökni próbál, mondja a saját igazát és szenved. Az igazi dráma mégsem az övé, hanem a házaspáré, akik ítélnek felette.

A végéig a néző sem tudja, hogy ki mond igazat. Thomas német katona volt, vagy svájci irodista, ahogy állítja? Maja emlékei torzultak és kezd megőrülni, vagy nagyon is tudja, mit és miért csinál? A helyzet gyilkos, és a filmben benne van a feszültsége.

Sikerült cselekménnyel is kitölteni, ami azért nem rossz, tekintve, hogy a nagyja egy pincében játszódik, ahol a szereplők egymásra merednek és üvöltöznek, vagy éppen a nagy csendek beszédesek közöttük.

Noomi Rapace szokás szerint érzelmekkel telve hozza a karakterét, és hiteles volt cigánylánynak is. A férfiak már halványabbak mellette, de pl. Kinneman a The Killing óta nem is a színészi tehetségével adja el magát. Tény.

Látványra nem sok minden van benne, még a kor hangulata se nagyon jön át. Ha nem matekoztam volna ki, nem tudnám, hogy a hatvanas években járunk.

A kritikusok nem szerették különben, közepesek a kritikái. Nekem ennél jobban tetszett, mondjuk, nekem bejönnek az ilyen pszichés thrilleres drámák.

 

Titkok fogságában - 5/4 a színészek eladták és a sztori se rossz, csak már hasonlót bőven láthattunk, akár jobbat is.

The Secrets We Keep Trailer #1 (2020) | Movieclips Trailers - YouTube

The Haunting of Hill House

Kísértetházas, rejtélyt megoldó, szellemes, múlttal szembenéző.

Olivia és Hugh Crain nagyon szerették egymást, és boldog házasként 5 gyermeket neveltek. Abból éltek, hogy megvesznek egy régi, tönkrement házat, felújítják és haszonnal eladják. A legújabb szerzeményük szinte egy villa, a Hill House. Beköltöznek, nem sejtve, hogy a házhoz mennyi tragédia kötődik. Ott azonban egyre több ijesztő dolog történik. Hosszú évekkel később a Crain testvérek mind töröttek a maguk módján. Steven sikeres író lett, de 11_28the_haunting_of_hill_house.jpga házról szóló könyvével megharagította a testvéreit, és a családalapítás miatt a nejével is gondjai vannak. Shirley ravatalozót vezet, a holtak felkészítésében lelve vigaszt. Theo falakat húz fel, senkit nem enged közel, míg pszichiáterként másokon segít. Nell különös betegségben szenved és gyászolja a férjét. Luke a drogozásba menekült. Amikor Nell visszamegy a házba, és újabb tragédia történik, a testvéreknek egyesülni kell, és végre szembenézni azzal, mi van abban a házban és mi történt a gyermekkorukban ott velük.

Egyike a Netflix sikeres sorozatainak, és nem véletlenül. Új életet adott egy régi regénynek, és más dimenzióba helyezte annak a történetét. Benne van abból is valami, de egy új történet, egy új megközelítés, így annak is újat tud mondani, aki ismeri az eredetit. Egész más, mint a regény legutóbbi feldolgozása, ami az Átok címet viselte.

A történet több idősíkon játszódik. A két legfontosabb a jelen, a másik pedig, amikor a Crain család beköltözött a házba és ott valami történt velük. Az egyes részek más-más testvérre koncentrálnak, így az ő részeikben az is kiderül, mi minden történt még velük, hogyan lettek azok, akiknek most látjuk őket. A részek alatt állnak össze a részletek, és a sok külön történet darabkái összeállnak egy nagy képpé.

Még a cselekmény vezetésében is megvan a klasszikus séma: miközben megtudjuk, mi történt akkor és azóta, a végére visszamennek a házba, ahol minden összeáll és minden lezárul. Nem is lehetett más tetőpont, mint a Crain család és a Hill House újabb találkozása.

Horror, több szinten is. Egyrészt, ott van a ház, ami egy kísértettanya. De sokkal jobban építkeznek, mint csak ijesztgetnek és a kísértetek járnak. Akad benne egy kevés jump scream hatás is, de aki már pár olyan filmet látott, az egész jól ki fogja tudni számolni, mikor akarnak majd így rá ijeszteni. Viszont, vannak jó ötletei, amelyek megleptek. Amikor kiderül a szellemről az igazság. aki Nell-t szinte az egész életében kísértette…

Másrészt, minden karakternek adtak egy személyes poklot, ami látványban nem, de érzésben hasonlóan mélyponton van. Luke esetében a leglátványosabb, aki a drogokhoz menekül a trauma elől. De mindenkinél van valami, még a látszólag normálisok és boldogok történetében is ott van a horror, ha el is nyomták.

Nagyon jól ki vannak találva a karakterek. Árnyaltak, jók és rosszak, nagyon lehet nekik szorítani. Hozzá a szereposztás is jól sikerült. Akadnak ismertebb színészek benne, mint Michiel Huisman, aki nagyon elkapta Steven traumás viselkedését, és messze nem az a magabiztos, top pasi kisugárzása van, amit tőle megszoktam. De Carla Gugino, Mckenna Grace és még többen is kiemelhetőek.

Ehhez hozzájön egy nagyon korrekt külcsín. A háznak hangulata van, és a kísérteteket is kellően ijesztőre formálták. Nem vitték túlzásba, nem egy túlnyomott horror, de itt a kevesebb többnek bizonyult.

Nagyon bírtam a sorozatot, megyek is tovább a Bly Manor felé.

 

The Haunting of Hill House - 5/4,5 remek szereposztás, jól elmesélt történet, intelligens horror és családtörténet. Tetszett!

THE HAUNTING OF HILL HOUSE Official Trailer (2018) Netflix, Horror Movie - YouTube

GameDay

game1_6.jpgNoomi Rapace filmet néztem, amiben német háborús bűnös után nyomoz, game2_7.jpgés a múltbeli traumái között többek között nemi erőszak is akad. Beugrott, hogy láttam már tőle ilyen karaktert, ha nagyon máshogy is nézett ki, mint a mostani. Vajon mi a két film?

Kis segítség, egy-egy kép a karakterről.

Megoldás: Tovább!

Tovább
süti beállítások módosítása
Mobil