Minden napra egy film

Minden napra egy film

Azok, kik követik

2020. november 15. - BBerni86

Vallási meggyőződéses, tiltott szerelmes, útkereső.

Mara egy prédikátor lánya: az apja úgy szervezte az egyházát, hogy a kígyók által döntik el, kinek milyen erős a hite és megérdemli-e a bűnbocsánatot. A közösség szigorú szabályok szerint él, és Mara éppen elágazáshoz ért. azok_kik_kovetik.jpgAz apja egy mentoráltja megkérte a kezét, és a lánynak el kell dönteni, elfogadja-e Garretet a társának. A közösség, az apja is azt várja, hogy igent mond. A lány titkon azonban a közösség egy kívülálló tagját szereti: August nem hisz az Istenükben, nem jár az istentiszteletekre és a városba vágyódik. Ám a lány és az anyja miatt marad. Mara közben arra is rájön, hogy a fiatalember gyermekét várja. Ugyanakkor a hitét és az apját sem képes megtagadni. Próbál kiutat találni, miközben August valami olyat tesz, ami mindenki hitét próbára teszi és választás elé állítja a szeretteit.

Van egy aforizma, ami szerint a vallás elválaszt, a hit egyesít. Azt is halhattuk már, hogy a hit hegyeket képes megmozgatni. De mennyi és milyen helye lehet a hitnek, a vallásnak a korunkban? Nem nézzük-e csodabogárnak, aki a hittől vár csodát?

Nem egyszerű, de pont azért érdemes ilyesmiről is beszélni, mert olyan könnyű vitákba futni általa. Joga van-e egy kívülállónak valaki más hite ellen cselekedni, mert a saját nézetei szerint irracionális dolgot tesz? Mennyire lehetünk, tudunk toleránsak lenni? Milyen választása van annak, akit egy ilyen zárt, erős közösségben nevelnek fel?

Állást nem akarok foglalni, bár a film a végkimenetelével szerintem megteszi. Inkább csak feldobnám a témákat. Sajnos, ezek akkor is aktuális kérdések, ha nem megyünk el egészen a vallási alapú népirtásig, a rasszizmusig. Elég csak arra gondolni, amikor a szülők megtagadják vallási alapon a gyermekük életét megmenthető vérátömlesztést.

Ez a film egy olyan közösséget állít a középpontba, amelyeket amerikai történetekben néha megtalálok. Akik a kígyók által méretik meg a hitüket. Kívülállóként könnyű azt mondani, hogy a Szentléleknek aztán semmi köze ahhoz, hogy a kígyó megmar-e valakit, és nem az isteni csodára kellene várni, hogy a megmartat meggyógyítsa. A filmen is felmerül ez a téma, hiszen August nem hívő. Valamint a rendőrség is résen van, és igyekeznek gátolni a közösség kígyós vallási gyakorlatát.

Kiemelve azonban Mara van, aki hisz is, az apja a prédikátor. De sok olyan dolog történik, ami miatt át kell értékelnie magában a dolgokat. Fontos August anyja, Hope is, aki elkötelezett hívő. De vajon meginog-e, amikor az egyetlen gyermeke haldoklik a marástól, és csak annyi kellene a túléléséhez, hogy kórházba viszi? Mit tesz az apa, amikor a saját lányáról derül ki, hogy tett olyasmiket, amik szembe mennek a hitükkel?

Nem szórakoztató nézni ezt a filmet, és nehéz is azonosulni a szereplőkkel. Viszont, drámának kiváló. A karakterek és a közösség szintjén is olyan konfliktusokat, dilemmákat vet fel, melyek le tudtak kötni.

Ehhez hozzájön egy komor látványvilág, ami növeli a film feszültségét.

Több jó színész is játszik benne, többen hozva a formájukat. Walton Goggins a prédikátor, akinek jól állnak ezek a szélsőséges karakterek. Olivia Colman egyaránt hozza a vallási fanatikust és az anyát, akinek szívszaggató döntést kell meghoznia. A kemény, de a lágy oldalát is megfogja a karakterének. A kamaszok annyira nem tudtak megfogni, a felnőttek lopták a műsort.

Egyszer érdekes volt megnézni, ha zavar is, hogy sok minden nyitva marad a végén.

 

Azok, kik követik - 5/4 nem igazán a fogamra való, de érdekes kérdéseket feszeget és jó a színészi gárda.

https://www.youtube.com/watch?v=eXl1vjK4040

Miss Scarlet és a herceg

1. évad

Nyomozós, kosztümös, nőként boldogulós.

Miss Eliza Scarlet nem hagyományos nevelést kapott. Korán elvesztette az édesanyját, és főfelügyelő édesapja a saját szakmai tudását adta át a lányának, aki egy vacsorát sem tudna elkészíteni, de gond nélkül felsorolja a mérgeket és otthon van a különféle gyilkos praktikákban. Ebből akar megélni is, de a viktoriánus Londonban nem könnyű egy nőnek, ha nem akarja a feleség és anya szereppel beérni. Eliza nem akarja, így kikosarazza a kérőjét,11_15scarlet_and_the_duke.jpg és édesapja halála után átveszi a magánnyomozói irodáját. Bár sok ügyfél sarkon fordul, amint kiderül, hogy a nyomozó egy nő, de akadnak, akik így is megbízást adnak neki. Apja egykori mentoráltja, a nyomozói székig jutó William Wellington nyomozó is rajta tartja a szemét a lányon. Bizonyos esetekbe bevonja, máskor ő nyújt segédkezet, hogy végül Eliza apjának gyilkosát és a rendőrségi korrupciót is leleplezzék.

Gyorsan el kell oszlatni egy tévhitet, ami elsőre az én kedvem is elvette a sorozattól. Az eredetiben Duke szerepel, amit a magyar címben lefordítottak hercegnek. Pedig Miss Scarlet nem egy herceggel kerül kapcsolatba, hanem egy nyomozó beceneve a Duke az őrsön, mert a vezetékneve Wellington. A Duke itt név, nem cím! A sorozat pedig kosztümös krimi, nem egy romantikus szerelmi történet, amiben a leányzó összejön egy herceggel.

Alapból nekem bejönne a koncepció, csak éppen nem sikerült igazán érdekes eseteket adni a nőnek. Nyomoz egy eltűnt örökösnő után, egy médiumos csalás ügyében és hasonlók. Hol van egy olyan ügy, ami megmozgatná a fantáziát?

Nem is igazán a krimi és a nyomozás viszi el a részeket, hanem az atmoszféra és a karakterek. Sokszor hangsúlyozva van, hogy Eliza milyen kivételes képességekkel rendelkezik, de mennyire nem tudja őket használni a neme miatt. Ami pedig ezért illene rá, neki nem tetsző ügy: Duke egyszer a szüfrazsettek közé akarja beépíteni, miközben Eliza a lebuktatásukon kell, hogy dolgozzon, mélyen egyet tud érteni a céljaikkal, bár az eszközeikkel akadnak fenntartásai neki is.

Könnyű belelátni, hogyan lehet ezt a filmet a női nem és elnyomásának kérdéskörébe bekapcsolni. Eliza tipikusan olyan nő, akit elnyom a környezete és a szokásjog, bár ő eléggé küzd is a korlátok és sztereotípiák ellen. Felemás sikerrel – van, aki mellé áll és támogatja, de a nagy egésszel szemben ritkán lehet sikerélménye.

Érdekes, hogy nem ez az egyetlen társadalmi kérdés, amit beleemeltek a történetbe. A nő udvarlója, aki az első részben a kezét is megkéri, a családi nyomásnak engedelmeskedne. Igazából neki csak álca lenne a házasság és egy eljegyzés: homoszexuális, amit a korban nem fogadnak el. Az angolok pláne, mindig emlegetem, amikor az egyik legnagyobb brit elmét, Turingot tönkretették ezen okból, de arról is lehetne mesélni, Oscar Wilde mit kapott a honfitársaitól ugyanezért. Ilyen szempontból nekem hihetetlen is, ahogy a sorozatban ezt a témát beleemelik. Túl rózsaszín a kép ahhoz képest, amit máshonnan ismerek.

De ez az egész sorozatra igaz. Ha valami komolyabb téma felmerül benne, kap egy rózsaszín szűrőt, ami könnyedebbé, emészthetőbbé és jobbnak tünteti fel a dolgokat.

Kedélyes ez a sorozat, amit nem feltétlenül díjazok egy krimiben. Igaz, ez kosztümös és családbarát darab, ami könnyen átfordulhat romantikusba. Duke és Eliza itt még csak civódnak és gyerekkori ismerősök is, de vannak nyomok, hogy ez a páros életképes lenne. Ha majd elkészül a 2. évad, nem lepne meg, ha elkezdenék romantika felé vinni a kapcsolatuk.

A kivitel elment, a szereposztás már furább. Phillips személyét öreglem a női címszerephez.

Sokkal jobb sorozatok vannak kosztümös krimi terén – pl. The Alienist – de könnyed zsánerben, női kosztümös kriminek elmegy.

 

Miss Scarlet és a herceg - 5/3,5 stílusos, de nem igazán izgalmas eseteket feldolgozó sorozat, érdekes castinggal.

https://www.youtube.com/watch?v=0n1aMKdOyE0

SpoilerZóna

Captain Fantastic

Ben az erdőben neveli a hat gyerekét, akik majdnem mindent maguknak állítanak elő. Azt eszik, amit megtermelnek f2_88.jpgés levadásznak. Az apjuk oktatja őket, és rendszeresek a kiképzések az erdőben. A helyi bolt adja el az ilyen-olyan famunkáik, abból van egy kis pénzük.

Az anyjuk kórházban van, és most rossz hír jön. Harper öngyilkos lett. A nő gazdag családból származott, az apa fizette az orvosi számlákat és most ő akarja eltemetni a lányát. Bent tartja a hibásnak, amiért Harper elszakadt tőle, így a férfit eltiltja a temetéstől. A gyerekek menni akarnak, bepakolnak a buszukba és elindulnak.

Közben látják, milyen a világ odakint. A számítógép és játékfüggő unokatestvéreiket, az elhízott embereket, de vannak ott jó dolgok is. A nagyfiú, Bo, egyetemi felvételiket dugdos. Mindenhova felvették: Harvard, MIT, Yale... de f1_84.jpghogy mondja meg az apjának? Az egyik pihenőhelyen egy helyes lánnyal, Claire-rel flörtöl, tőle kapja az első csókját. A lány jót mosolyog rajta, amikor Bo még a kezét is megkérné.

A temetésre úgy mennek, ahogy az anyjuk szerette volna. Színesen, ünnepelve Harper életét. Ki is dobatják őket, de Ben azért elviszi őket a nagyszüleikhez, akik a gyerekeknek viszont örülnek. A középső fiú itt is akar maradni. Miután Vespyr súlyosan megsérül a testvére visszarablós kísérlete közben, Ben is belátja, hogy nem zárhatja el a gyerekeket a világtól. A nagyszülőkre bízná f3_85.jpgőket.

A gyerekek azonban elbújnak a buszban, és az apjukkal mennek. Az anyjuk testét is elhozzák a temetőből, és olyan temetést rendeznek, amit a nő kért a végrendeletében.

Majd látjuk, hogy változott a család élete. Bo önkéntesnek megy Afrikába. A kisebbek iskolába járnak, és egy tanyafélén élnek, a saját szabályaik szerint, de beengedve a világot és változva kicsit.

Hogyan legyél jó feleség?

Lányiskolát vezető, szerelmet találó, saját életre lelő.

Paulette Van der Beek az életét két dolognak szentelte: a férjének és az iskolának, amit papíron ketten vezetnek, valójában az asszony végzi a lányok nevelését és az iskola mindennapi ügyeit is ő intézi, a férje csak a pénzügyekkel foglalkozik. Azt tanítja meg sógornőjével és egy apácával az ide küldött lányoknak, milyenek a jó 11_4hogyan_legyel_jo_feleseg.jpgfeleségek. Engedelmesek, jó házi asszonyok, tulajdonképpen a férjeik rabszolgái. A kor azonban változik, a diákok egyre többet tüntetnek, a hozzájuk küldött lányok is egyre kevesebben vannak, és egyre inkább szabad életről, nem erről álmodnak. Amikor Paulette férje elhalálozik, az asszony szembesül vele, hogy az intézet a csőd szélén áll. A bank igazgatója pedig pont az a férfi, aki élete szerelme volt, de a háborút követően nem találták meg egymást. Paulette a férfi hatására is kénytelen átgondolni az eddigi nevelési elveit és változni, a lányokkal és a korral együtt.

Szeretem a tanáros filmeket. A Kóristák az egyik nagy kedvencem, amiben fiúk kapnak egy olyan zenetanárt a nevelő intézetben, aki megváltoztatja az életüket. Az olyan történetek mindig inspirálóak, amikor egy ember képes lesz megváltoztatni egy közösséget és jobbá tenni a körötte levők életét.

Valami hasonlónak kellett volna itt is lennie. Az a folyamat, ahogy egy igazgatónő felszabadul a társadalmi béklyók alól, és erre elvezeti a diákokat is. Ehhez képest itt az iskola szinte csak álca, egy munkahely. Annyira más irányba megy el a történet, hogy akár szakácsnő is lehetett volna egy étteremben Paulette, akkor se nagyon változott volna a lényeg.

Mert nem a lányok és a tanítás, hanem a saját életében felismert változások lesznek a fontosak. Paulette azt az életet élte, amit oktatott is. Láthatóan nem volt igazi szerelem a férje felé, csak megfelelt az elvárásoknak. Egész más, amikor André tér vissza az életébe, és mellette rájön, hogy milyen boldogtalan volt eddig. Tulajdonképpen a férfi és a szerelmük lesz, ami a szemét felnyitja – korábban szerencsétlen volt, egy házi rabszolga, aki még a saját személyiségét is feladta. Lehet azt másképpen is, és akkor ő is boldog lesz.

A lányok közt már eleve ott voltak a gondolatok, nem kellett nekik semmit sem tanítania, a végén simán együtt menetelnek a változás felé. Csak csatlakoznak. Noha a körükben lényegesen nagyobb történetek vannak: a lány, aki leszbikus, de ebben a korban az nem vállalható. A lány, akit hozzá akarnak kényszeríteni egy apja korabeli férfihoz. Egy másik, aki a szerelmet keresi, nem egy férjet. De itt minden történet csak említve van, és egy jelenetnél többet nem is kapnak. Azt jelzik, hogy változik a kor, de nem ezekkel a konfliktusokkal foglalkoznak a játékidőben.

Elvileg komédia is, de olyan megfáradt a film humora. Leginkább abból adódik, hogy milyen agyament, akik és amire tanítani akarják a lányokat. De most komolyan: egy vénlány és egy apáca oktatja, milyen a jó feleség? Majd Paulette ügyködései, amikor már titokban együtt van Andréval, de az már csak a film második fele és gyorsan ki is derül a változás.

Nyugodt, derűs film, aminek a színei és a mutatott világa is kellemes. Látványelem nincs, és nem is igényli a történet. Ami más: a végén van egy fura musical jelenet. De minek?

A szereplők közül Juliette Binoche a legismertebb, aki jól is hozza a karakterét. Rá is építettek mindent, amit kicsit sajnálok. Egy egész csapat lányt lehetett volna jobban játékba hozni.

Egyszer meg lehetett nézni, ez a fajta női felszabadulás divattéma is, de nem lesz klasszikus.

 

Hogyan legyél jó feleség? - 5/3 az alapötlet nem rossz, de a kibontása nagyon semmilyen és komolytalan. Elúszott…

https://www.youtube.com/watch?v=inrlJmPQPIk

Young Wallander

1. évad

Nyomozós, társadalmi kérdéses, merénylős, rendőrös.

Kurt Wallander járőr, akinek a legjobb barátját most nevezték ki nyomozónak. Ám Kurt egy olyan ügybe keveredik akaratán kívül, ami miatt ő kapja a kinevezést. A lakóhelyéhez közel egy fiatal fiút megkötöztek és összevertek, gránátot ragasztottak a szájába – Kurt már nem tudta megmenteni. A megfigyelései, a helyismerete miatt feljebb léphet. A gyanúsítottat is ismeri, de meg van róla győződve, hogy téves a nyom. A feletteseit is sikerül 11_14young_wallander.jpgmeggyőznie, és a bevándorló vonal helyett egy felsőbb társadalmi kör felé keresgélhet. A dúsgazdag Munck családban közeleg az örökös megnevezése, aki egyedüliként örökli a családi milliárdokat. A fiatalabb fivér ügye a menekültek megsegítése, és ez jó alkalom lenne arra, hogy őt így lejárassák. De vajon ki akarja ezt, és meddig hajlandó elmenni?

Most nagy kedvem lenne azon poénkodni, hogy valaki azt gondolta, kicsit kölcsönöz a Young Sheldon címadásából, és talán becsábít családi komédia nézőket egy skandináv krimire. De visszafogom magam, ha azért nem is vagyok kibékülve ezzel a címmel. Nekem a Wallander: Beginning vagy az Origin is jobban tetszett volna. Valahogy nem skandináv krimis, hogy Young Wallander. Mi lesz a következő, Young Hole? Inkább ne!

Már csak azért sem örülök a címnek, mert ez azt feltételezi, hogy ez a Kenneth Branagh sorozat előzménye. Pedig nagyon nem. Ez egy reboot, amely használja Mankell karakterét, de a történeteit nem. Mindössze olyan egyezések vannak, mint a késelés története, ami később emlegetve van, itt kiderül mi is történt pontosan. Vagy az operarajongás, ami már most pipa.

A cselekmény napjainkba van helyezve, ahol Svédországot a bevándorlás/menekültek kérdése foglalkoztatja. Megjelennek a gyűlölet csoportok, de az emberbarátok is, és a felszínen az ő összecsapásuk mozgatja a cselekményt. Ennél azonban többről van itt szó, amit Wallander majd szépen fel is göngyölít a történet folyamán.

Nincs túlírva a krimi, pont jól el lehetett mesélni 6 részben. Ez nem olyan bűnügyi sorozat, amelyben a rendőrök minden részben megoldanak egy esetet. Itt egy ügyön dolgoznak végig, és amilyen leágazások vannak, azok is azért kellenek, mert a végére minden össze fog függeni mindennel. Még talán az is igaz, hogy az igazság sokkal egyszerűbb, mint ahogy az elterelések miatt gondolni lehet egy ideig.

Van magánéleti szál is, bár az tudott kevésbé érdekelni. Az elején Kurt egy barátság extrákkal kapcsolatban van benne, amit nem tud mélyíteni. Szakítás, de hamar feltűnik az ügy kapcsán egy fiatal nő, aki nem csak az ügy szempontjából kelti fel a nyomozó érdeklődését. Járattam is az agyam, hogy ő lesz-e a későbbi volt nej, a neve ismerős volt. Nem árulom el, de akinek segít, a nő neve: Mona. Azért 6 rész ahhoz kevés volt, hogy elhiggyem, mennyire nagy szerelem és komoly kapcsolat ez, pláne, hogy az elején még mással járt Wallander…

De nem is ez a lényeg, hála égnek nagyon alacsonyan van a szappan faktor. Mondjuk, az nem hiányzott, amikor az egy ponton gyanús férfiról kiderül, hogy Mona exe.

A kivitelezés is jól sikerült, jól megállja a helyét az amerikai sorozatok mellett is, bár ez svéd produkció – Netflix égisz alatt. A casting is helyi színezetű volt, így autentikusabb is, mint amikor brit színészek játszották a tipikusan svéd karaktereket.

Azt meg mindenki eldöntheti, tetszik-e neki hogy a jelen társadalmi gondjaira reflektálnak.

Erősen gondolkodom azon, hogy előszedem a brit Wallander sorozatot, amit már emlegettem is, Branagh főszereplésével. Pláne, hogy az egyik nyomozó azokban Tom Hiddleston. Már a regényeket is elég rég olvastam, hogy ne emlékezzek előre minden fordulatra.

Annak örülök, hogy a széria folytatódik. Berendelték a 2. évadot, annak ellenére, hogy sokaknak kicsapta a biztosítékot a modernizálás és a frissítés. Én elvoltam vele. Más, de ok.

 

Young Wallander - 5/4 korrekt és modernizált történet, korrekt kivitelezés, a színészekkel se lőttek mellé.

https://www.youtube.com/watch?v=t9rYPlh18Uo

A futár

Menekülős, harcos, életet mentős, zsoldosos.

Ezekiel Mannings nem simán alvilág figura, hanem olyan hatalmasság, akivel nem szokás újat húzni. Évtizedek óta igyekeznek börtönbe juttatni, eddig sikertelenül. Most azonban van egy szemtanú, aki tanúskodni is hajlandó ellene. Védőőrizetben várja, hogy másnap megtehesse a vallomását. Hamarosan futár érkezik, és mindenki a_futar.jpgdöbbenetére a csomagból a Nick őrzésével megbízott ügynök mérges gázt szabadít el. Végezne a futárral, a tanúval is, úgy adva el a dolgot, mintha a futár lett volna a merénylő. Azzal azonban nem számolt, hogy a nő egykori katona, aki nagyon nem díjazza, ha fizetés helyett meg akarják ölni. Nem csak visszatámad és végez az árulóval, de Nicket is kimenekíti és életben tartja. A speciális osztag egy óra múlva érkezik, addig marad ideje a másik árulónak végezni Nickkel és az egyre nagyobb gondot okozó futárral. Ezekiel már várja az eredményt…

Hol is kezdjem? Nem számítottam nagy filmélményre. Azt már megtanultam, hogy Olga Kurylenko nem a színészi tehetségével szerez szerepeket. Charlize Theron, aki szintén egy nagyon szép nő, tőle elhittem, hogy fél kézzel leveri a pasikat. Olga… nem az a szint. Ő inkább egy szép nő, aki jól mutat a vásznon, és B filmekben kamatoztathatja is a küllemét.

Viszont, ott van a stáblistán egy Gary Oldman is, így azért nem annyira buta akciófilmet vártam, mint amit végül kaptam. Komolyan fogtam is a fejem, hogy Oldman ennél sokkal igényesebben szokott válogatni. Ok, tudom én is, van az a pénz…

A durva az, hogy még nem is ők ketten fájtak a legjobban. Olga Kurylenko azt nyújtja, amit mindig. Jól néz ki, 2-3 nézéssel lejátssza a filmet. Oldman sablonos rosszfiú, aki a nézésével büntet, amit fokoz a szemkötője. Mi lehetett annak a célja? Elég röhejese néz ki, és az is szinte komikus, amikor egyszer lekerül, és Mannings tanulmányozza a saját arcát. Amit Shah végig menekülheti a filmet, neki se kellett nagy paletta.

Viszont, van egy William Moseley is a filmben, akit Narnia óta meg is ismerek. De ennyire ripacsnak még nem láttam, noha játszott élveteg buliherceget is már. Olyan üvöltözést és hisztit vágott le, hogy egyáltalán nem profi kommandósnak és gyilkosnak látszott, hanem… Nincs is rá jó szó. Elmegyógyintézetbe illő őrültnek?

A színészeket akkor kiveséztük – a karaktereik annyira semmilyenek, hogy azzal mondjuk nem is nagyon lehetett mit kezdeni. 1-2 mondatnál többet senkiről nem lehet tudni, másokról annyit sem. Itt a jellemek teljesen lényegtelenek.

Nézzük a történetet! Ami szintén fájdalmas. Kiszámítható, és olyan semmilyen. Ketten menekülnek, néha visszaütnek, és ennyi. Egyszer ugyan megcsillant a remény, hogy átmennek a 24 formátumába és real time pörgetéssel látjuk az osztag érkezéséig hátralevő 1 órát. De nem ezt választották, folytatódott a film ugyanúgy.

Különösebben nem is lehet mit mondani a cselekményről, a menekülés és visszaütés a két dolog, amit variálnak. Legfeljebb a módszer változik, a lényeg azonban nem.

Viszont, ami kicsit menti, hogy egy-egy akciójelenet egészen nézhető lett. Igaz, nem reálisan nézve, hanem a Halálos iramban széria szellemében. Mit számít, mennyire szegi meg a fizika és a logika szabályait, amíg jól néz ki?

Kihagytam valamit? A casting nem tűnt rossznak, de az eredmény csalódás. Akad egy-egy látványos akció, de különben üres a sztori. Humort keresve se találni benne.

Vagyis, ennyi. Újabb akciófilm, ami nélkül nem lett volna hiányérzetem.

 

A futár - 5/1,5 van benne egy-egy látványosabb akciójelenet, különben siralmas. Moseley, miért?

https://www.youtube.com/watch?v=cERrVZk94wY

Mit várunk?

Cím: Blonde

Készítők: Andrew Dominik rendezi, aki a jó hosszú című Jesse James filmet is összehozta anno. A szerepekre pedig olyan színészeket nyertek meg, mint Ana de Armas, Adrien Brody és Bobby Cannavale.image.jpg

Műfaj: adaptáció, életrajz alapján fikció

Cselekmény: a történet egy lány meséje, akiből nagy sztár lesz, keresi a szerelmet és önmagát, de valahogy félresiklanak a dolgok.

Várható megjelenés: eredetileg még idén tervben volt, de hogy mire töltik fel?

Miért várós?

  • Netflix produkció jó nevekkel. Más sokkal jobban bízom ezeknek a megjelenésében, mint a moziknak. Azoknak annyi.
  • Vajon kiszőkítik Ana de Armas-t? KI! Nem tudom úgy elképzelni.
  • Érdekes lesz, a valóságból hogyan játszottak fikciót. Hiszen az alap mégiscsak Marilyn Monroe élete volt…
  • Talán még az Oats sztorihoz is kedvet csinál.

Igen, séf Párizsban

Igen, séf 3,5

Főzős, éttermet nyitó, esküvőig jutó.

Max és Vika kibékültek, annyira, hogy már az esküvőt is tervezik. Szombaton lesz, Vika alig várja, már a ruháját is elhozta. Max egészen addig lelkes, míg fel nem merül, hogy egy elnöki vacsorát szeretnének aznap az étteremben megrendezni – megérzi a menekülés lehetőségét, és mivel barátja, Kosztya éppen kialvatlan és kukhnya.jpgnyűgös a baba mellett, le is csap a lehetőségre. Mindent visszamond, amit Vika tud meg utoljára, és nem is tőle. Az eredmény egy nagy veszekedés, és szakítás. Az elnöki vacsora is kudarcba fullad, az étteremnek zárnia kell. Szerencsére a főnök vett egy éttermet Párizsba, így költözhet a stáb nagyja. Igaz, ott szembesülnek azzal, hogy Gyima egy rozoga hajót vett, amit a Szajnán közlekedő kulináris remekké kellene alakítaniuk. Közben Vika és Max is háborúznak: a nőnek akad egy francia hódolója, ami nagyon böki a férfi szemét.

Akkora siker lett az oroszoknál a sorozat, hogy nem csak az évad készült el, hanem kiegészítő filmekkel is előrukkoltak. Az Igen, séf Párizsban a 3. évad után játszódik – nem közvetlenül, pár hónap eltelt, de még előbb, mint a 4. évad kezdete. Ami folytatás: Násztya és Kosztya, mint kisbabás szülők és a Vika – Max páros közelgő esküvője. Ha jól tudom, magyarul nem adták le, de a Youtube-on fent van, így ha valaki angolul, franciául, vagy oroszul ért, onnan meg lehet nézni és úgy lehet nekivágni a negyedik évadnak, hogy nem marad a történetben lyuk.

Az már más kérdés, mennyire volt érdemes ebből egy filmet kihozni. A sorozatot szerettem, így elvoltam ezzel a filmmel is, de azért azt is be kell vallanom, leginkább azért, mert hiánypótlónak használtam – az ötödik évad már nem lesz szinkronnal. Talán majd egyszer…

Olyan ez a tévéfilm, mintha egy Igen, séf epizódot nyújtottak volna el 90 percre. Csak éppen, ami működik, és amit szeretek fele ennyi időben, az ebben a hosszban sok. Annak ellenére, hogy teljesen egyező elemeket használ a sorozattal.

Max és Vika továbbra is egy se veled, se nélküled kapcsolatban szenved vagy boldog. Vika sokkal érettebb és felelősségteljesebb, míg Max keveri a zűrt. A teljes szakítás túl erős Max kezdeti idiótasága után, és az is igen műbalhé, ahogy feltűnik a francia, aki egy opera és két közös vacsora után már lánykérésnél tart. Pláne, hogy most egy történeten belül kétszer is megkapjuk a „szerelem – szakítás – békülés – még jobban szeretlek” felállást. Értem én, hogy ez a tévés komédiák szükséges eleme, a Jóbarátok könyv alaposan elmagyarázta Ross és Rachel kapcsolatán keresztül, de akkor is… Más ötletet többre értékeltem volna.

Mivel hosszabb volt, a többi szakács idiótaságai is túl sok voltak. Van, pl. aki mindig lop. Itt olyan szinten, hogy már nem csak az étteremből húst, de komplett étkészletet is begyűjt meg hasonlók. Ami kicsiben vicces, ilyen mértékben már idegesítő.

Azon még merengek, Viktor mélyítéséhez mit szóljak. A sorozatból már ismerjük az egyik volt feleségét, és mindkét lányát. Most megtudjuk, milyen az apja. Mondjuk úgy, már jobban értem, miért bánik úgy Kátyával, ahogy. Értem azt is, hogyan akartak ezzel megható részeket vinni a filmbe, de nem mondanám teljesnek a sikert.

Amit viszont nagyon tudtam szeretni, az maga Párizs. Mivel egy utazó hajós étterem a helyszín, szép vágóképekkel van tele a Szajnáról és Párizs folyópartjáról Eiffel-toronnyal, Notre-Dame-mal (a film még a tűz előtt készült) és a városba érkezés is képeslap kompatibilis képekkel és útvonallal készült.

A szokott humor, a szokott karakterek a szokott húzásaikkal.

Vagyis, igen, tudtam szeretni a filmet is, és sajnáltam volna, ha nélküle nézem az első 4 évadot. De akkor is csak olyan, mint egy másfél órás rész lenne a sorozatban.

 

Igen, séf Párizsban - 5/3,5 sorozatban ok, de egész estés filmnek nem az igazi. Mint egy túlnyújtott rész…

https://www.youtube.com/watch?v=H0_26F6skk8

süti beállítások módosítása
Mobil