Minden napra egy film

Minden napra egy film

Bécsi vér

1. évad

2020. augusztus 01. - BBerni86

Pszichés, profilozó, kosztümös, nyomozós.8_1becsi_ver.jpg

Bécs, a XX. század hajnalán. Az orvostudomány forrong, egy zsidó származású doktor elméletei alapján. Ő Freud, akit sokan sarlatánnak tartanak, mások a tudomány fejlődésének következő lépcsőjeként tekintenek rá. A fiatal orvos, Max is lelkesen tanulmányozza a férfi munkásságát, és látogatta az egyetemen az óráit. Az elméletet gyakorlatban is szeretné kipróbálni, így kérvényezi, hogy egy gyilkossági nyomozásban a nyomozóval tarthasson. Oskar, a lánya halála óta megzuhant nyomozó nincs oda a társaságért, de aztán összebarátkoznak, és a gyakorlat igazolja, hogy Max tudománya hasznos. Együtt kapják el a bordély lányainak lemészárlóját, kiderítik egy előkelő katonaiskola titkait, miközben a saját életük kérdéseire is választ kell adniuk. Bécs pedig máris újabb változás előtt áll: az idegen- és zsidógyűlölet egyre magasabb hőfokot ér el.

Érzek némi késztetést, hogy azon viccelődjek, hogy a BBC kedvet kapott saját The Alienist forgatására. Hiszen, az alapok megegyeznek: egy új tudomány van születőben, a pszichológia. Ami az egyik sorozatban Laszlo, a másikban Max. Mindketten a rendőrségnek segítenek az emberi viselkedéssel kapcsolatos tudásukkal, mindkettő kosztümös egy nagyvárosban. De nem fogok azért panaszkodni, mert nézhetek két jó sorozatot a témában. (Jó, még egyet: mindkettőnek regény az alapja.)

A BBC sorozata táplálkozik erőteljesebben a könyves történetből. Az első három rész az első három regény megfilmesítése. Nem is teljesen találó sorozatnak nevezni, mert ez három film, egymás után téve. Kicsit olyan, mintha a Sherlock lett volna a minta. A felépítés, a kivitelezés is megidézi azt a BBC sikert.

Amíg ezt ilyen színvonalon kivitelezik, még örülök is, hogy kaptam egy értelmes, jól összerakott krimit, amíg a zászlóshajó megint elhagyja a kikötőt.

A Bécsi vér arra is rávett, hogy elgondolkodjam az olvasási, sorozat nézési szokásaimon. Ha tehetem, előre veszem a könyvet. Szívesebben nézem meg, miután olvastam az eredetit. A Bécsi vérnél erre nem volt lehetőségem. Az első részt már olvastam. A második már megvan, de még vártam vele. A harmadik pedig ősszel fog megjelenni regényként is. De most megnéztem mindhárom részt.

Jobban tetszett az, amelyiket még nem olvastam regényként!

Komoly következtetést nem akarok ebből levonni, de tény, hogy egy krimi izgalmasabb úgy, ha nem tudom előre, ki a gyilkos és miért tette, amit.

A filmek darabonként is jól nézhetőek, a magánéleti szálak jelentik az átívelést. Ám sokkal jobban lekötött az aktuális nyomozás, mint Max gyötrődése a személyes vonzalma és a családja által kinézett lány között. De Max annyira az újat képviseli a sorozatban, hogy nem is igazán az volt a kérdés, melyik nő mellett dönt, hanem hogyan fogja ezt elfogadtatni a családjával és a barátokkal.

A BBC mindig nagyon ügyel a sorozatai külsőségeire, itt sincs ez másként. Felismerni Bécset a sorozatban, és nem csak azért, mert a Rex felügyelő főcímében anno annyit látta az ember a Stephans dóm alakját, hogy könnyű ráismerni. Ugyan kicsit küzdök azzal, hogy annak a nagyvárosnak lássam Bécset, aminek itt mutatják. New Yorknál simán el tudom fogadni, hogy mekkora és milyen jelentős, Bécs ehhez kicsit közeli földrajzilag.

Jól építik a karaktereket, és a szereposztás is bejött. Nem sztárokat castingoltak, és karakteresek is. Még az is fennáll, hogy Matthew Beard jobban csengő magyar szinkronhangot kapott, mint a színész eredeti hangja.

A sikert mutatja, hogy az USA is megvette a sugárzási jogokat, csak két részre vág 1 részt.

 

Bécsi vér - 5/4 korrekt adaptáció, hangulatos. Jól néz ki, érdekesek a történetek. Bírom a szereplőket.

https://www.youtube.com/watch?v=vg1rXtBGg6U

Hetedik alabárdos

Színházas, új darabot színpadra állító, korrupciós.

Miki nagy álma, hogy befusson a színház világában. Színészként, íróként és rendezőként is érzi magában a tehetséget. Ehhez képest csak statisztaszerepeket kap, és a darabjai se érdekelnek senkit. Az sem lendíti fel az ügyét, hogy egy elengedett színpadi kellékkel sikeresen levágja a vezető színész lábujját. Az igazgató kirúgás 7_31hetedik_alabardos.jpghelyett azonban kinevezést ad neki: leveszi a műsorról Az ember tragédiáját, és a helyén Miki megrendezheti a maga történetét, a Hetedik alabárdost. A színház társulatát is megkapja, díszletet és költségvetést viszont nem. Elkezdenek együtt dolgozni, de haladni nem tudnak. Fura a darab, nem bíznak a rendezőben. Az igazgató pedig mintha annak örülne, hogy egyre közelebb kerülnek egy katasztrófához. Lesz, aki fel is teszi a kérdést, mi célt szolgálna egy hatalmas bukás?

Szeretem a színházas filmeket, de alapvetően látok fantáziát minden olyan alkotásban, amely arra tesz kísérletet, hogy bevigyen a kulisszák mögé. Hogyan készül egy darab, egy tévéműsor, vagy akár az Éhezők viadala?

Ennek ellenére a Hetedik alabárdostól tartottam, bár ez a téma érdekes volt. Mit kezd egy kis senki, ha megkapja a nagy esélyt? Rendezés, írás, egy idő után az egyik főszerep is. A színházi folyamat minden része az összeolvasásoktól a próbákon át az előadásig. Ráadásul van benne más szál is, hogy ne csak a színház próbálja meg eladni.

Konkrétan Bánki Gergely ijesztett el, eddig. A mi kis falunk nem a szívem csücske, bár az egy olyan sorozat, ami hullafáradtan pont leköt. Az előzetes alapján pedig úgy láttam, hogy itt ugyanazt a karaktert játssza, mint abban a sorozatban Laci. Csak itt nem a barátnő megszerzése a nagy álom, hanem a darab megrendezése.

Egy darabig úgy is tűnt, hogy a félelmeim igazodnak be. Miki is egy olyan karakter, aki el van veszve és olyan… gyámoltalan. Az emberekkel való kapcsolatai, ahogy nem tudja érvényesíteni a saját darabjában sem az akaratát… csak Miki fejlődőképes. Kap tanácsokat, amiket meg is tud fogadni, és fejlődik a figura. Van egy-egy monológja vagy megmozdulása, ami még szinte tetszett is. Így azért nem jöttek be az előzetes félelmeim és előítéletem.

Az viszont zavart, hogy ez elvileg egy komédia, és nekem nagyon nem jött be a humora. Ahogyan modern formátumú Miki darabja, a filmen is inkább egy posztmodern furcsaságot éreztem, amivel nem akartam mit kezdeni. Volt, ahol éreztem, hogy nevetni kellene és ez a poén, de nem találtam viccesnek. Pl. amikor a fél társulat el van rejtőzve Miki szobájában, ezt ő nagyon jól tudja is, erre bejön a vezető színésznője, aki huncutkodni akar. Lehet sejteni, mennyire lehet nagy élmény a szex, hogy ő tudja, mennyien vannak mindenfele, még az ágy alatt is. Nem az én humorom.

De találtam mást is, ami inkább zavart, mint nevettetett. A végénél, amikor már menteni próbálják a színházat és lesz egy tervük. Elhangzik egy mondat. Fussatok, bolondok! Ekkora nyúlást a Gyűrűk urából… amúgy is el van túlozva az akciójuk, de az a mondat nálam betette a kaput. Szerencséjük volt, hogy a polgármester nem nagy filmnéző. Nálam ott buktak volna le biztosan, nem a művérrel.

Különben nem csak Bánki és a sorozatos hírneve, amivel próbálták becsalni a nézőket. Itt van még Nagy Ervin is, aki viszont elég nagy taplót játszik itt. Valahogy fura volt az egész karaktere, és kifejezetten irritált, ahogy üvöltött.

Külcsínben igaz az, ami az elkészülő darabra is. A lehető legkisebb ráfordítással kellett valamit kihozni belőle. Még valami, amitől alternatív színházas a hangulat.

Nem volt olyan rossz, mint vártam, de nem is szerettem meg ezt a filmet. Talán, ha közelebb állt volna hozzám a humora, de nem állt.

 

Hetedik alabárdos - 5/3 leginkább fura. A végére már ráhangolódtam, de addig inkább kísérleti filmnek néztem.

https://www.youtube.com/watch?v=mdyLB8lLDvg

Mit várunk?

Cím: Made in Italy

Készítők: James D’Arcy rendezi, akit inkább színészként ismertem eddig. Ráadásul a saját történetéből. Olyan színészekkel, mint Liam Neeson.mit_62.jpg

Műfaj: komédia, bár nekem inkább dramedynek tűnik

Cselekmény: van egy apa és egy fia páros. Akik gyászolnak. Van egy megörökölt, ódon olasz ház, amit rendbe kell tenni. Talán az olasz táj és életérzés, egy a fiú életébe lépő csinos lány visszahozza az életkedvüket is.

Várható megjelenés: az Államokba már nyáron, magyarul?

Miért várós?

  • Érdekel, mit tud rendezőként D’Arcy.
  • Liam Neeson végre nem akció papa J
  • A történetben is van olyan, ami érdekel. Mi a ház titka? Lesz happy end?
  • Még az is tetszik, hogy van benne fájdalom is a trailer alapján.

Clara

Egy tündéri kaland

Állatos, válaszokat kereső, sárkányos, varázsos.

A gonosz varázsló egy most kikelt sárkányfiókát akar megszerezni. A keselyűjét küldi el a kicsiért, aki be is gyűjti az állatot. Ám egy egymást hajszoló légy és madár megzavarja a röptét, és a csomag elveszik. Egy törpe és pszichiáter barátja találnak rá, és segítenének neki hazajutni, csak nem tudják, az hol van. Azt találják ki, egy 7_30clara.jpgtündértől kérnek útbaigazítást. A tündér azonban csak egy emberlánynak tűnik, akinek van egy különös tekercse, meg három majma. Clara elvesztette az emlékeit, de már kitalálta, hol várnak rá a válaszok. Egy fánál, ahol mindenki választ kaphat a kérdéseire. Együtt indulnak útnak, miközben a gonosz mágus a szolgáit rájuk uszítja, miközben a majmok káoszt okoznak a lány kunyhójában. Leszakadó híd, árulók sem tántoríthatják el őket.

Az orosz filmgyártás egyre több olyan produkciót hoz, amelyek az amerikai blockbuster recepteket követik. A Clara is egy ilyen mese. Több szempontból is.

1: a cselekmény. A cuki állatnak segítség kell, összeáll egy csapat, akik elsőre nem illenek össze. De ahogy beindulnak az események, összebarátkoznak és jók lesznek együtt. Legyőzik a gonoszt, és a végére mindenki megkapja, amit keresett a kaland során. Egy váratlan elem sincsen benne. Legfeljebb annyi, hogy van egy utalás egy nagyobb gonoszra. Őt meg sem ismerjük, semmit róla – csak nem folytatásban gondolkodnak máris?

2: a grafika. Korábban még legalább volt némi törekvés orosz hatásokra. Mondjuk, a hercegnő orosz népviseletben nyomult. Most már amerikai a küllem is. Ennyire modern szabású szoknyába még mesebeli hercegnőt/tündért nem láttam, pedig a keresztlányom időnként kínoz Barbie mesékkel. Klasszikus törpe kinézet a morgós törpéé, az állatok meg úgy festenek, mintha egy Illumination meséből érkeztek volna. Tudjátok: amikor már olyan magas a cuki faktor, hogy az ember valósággal cukormérgezést kap. Édes pofi, hatalmas szemek – egyenesen mehetnek a vászonról a plüssboltba! Mondjuk, ezért nem fogok panaszkodni, az Illumination cukiságait is szeretem. Igaz, ott nem ötlik fel bennem, hogy az aktuális kis kedvenc, itt a bébi sárkány, olyan, mintha keresztezték volna a Netflix The Dragon Prince bébi sárkányát az Így neveld a sárkányodat Fogatlanjával. Ez a sárkány olyan lett. A tájakban pedig hatalmas a fejlődés. Itt a folyó tetszett legjobban – helyenként annyira életszerű volt… Igaz, gyengébb megoldás is akad a mesében. A majmok – azok gagyik.

3: a kicsiknek szánt ostoba szereplők. A majmok. Azok, amelyek rendszeresen az agyamra mennek. Igen, én vagyok az a gonosz, akinek az tetszett volna, ha benne égnek a házban, amit sikeresen felgyújtottak!

4: betétdal. Csak egyszer, de Clara dalra fakad. Még a dal stílusa is olyan, mint egy klasszikus, Disney mese világában. Jobb szinkronnal jobb lett volna, de egyszer meg lehetett hallgatni így is.

5: az üzenet. A barátág és az összetartás fontossága. Az álmokat nem szabad feladni. Mélyebb tartalom nincs benne, messze nem egy Pixar mese szintje, de kisebbeknek is készült.

Gondolkodtam rajta, mekkorának kellene lennem, hogy azt mondjam erre a mesére, hogy tetszett. Az biztos, hogy gyerekeknek készült. Nincs benne olyan szál, ami a felnőtteknek szólna. Viszont, unisex. Vannak elemei, melyek a kislányokat célozzák, mint a tündéres vonal, mások inkább fiúsak. A gyereket simán le lehet ültetni elé, de a szülő jobban teszi, ha nem csatlakozik hozzá.

Azt sajnáltam, hogy a humort a béna majmoknak kellett volna hozni. Nagyon gyerekes.

Vagyis, ez most egy elment. Amerikai mintát követő, korrekt grafikájú, egyszerű és követhető mese, csupa cuki szereplővel – még a gonosz állatok is helyesek.

 

Clara - 5/3 a legnagyobb előnye, hogy aranyosak a karakterek. Nagyon gyerekmese, kisebbeknek.

https://www.youtube.com/watch?v=jTc6EiptfR0

A csókfülke

Kamaszos, szerelmes, titkos, legjobb barátot kijátszó.

Lee és Elle már születésükkor eldőlt, hogy legjobb barátok lesznek. Az anyáik is azok voltak, ráadásul egy napon született a két gyerek. 6-7 évesek, amikor megalkotják a szabályokat, melyek keretek között tartják a 7_29a_csokfulke.jpegbarátságukat. Olyan tételekkel, mint kötelező örülni a másik sikerének. Ám van egy sarkalatos pont: tilos a másik testvérével kavarni. Csak éppen Lee bátyja, Noah Elle plátói szerelme, mióta az eszét tudja. Szerencsére a srác csak az öccse legjobb barátját látja benne. Míg egy iskolai jótékonysági eseményen csókfülkét nem nyitnak, és Elle éppen akkor keveredik oda, amikor Noah. Egy csók elcsattan, és mindketten kénytelenek rádöbbenni, mit jelent neki igazán a másik. De hogy lehetnek együtt, hogy ne bántsák meg Lee-t? Megpróbálnak titkot tartani…

Regényből készült, és azért nem voltam oda. Így nem sok esélyt adtam ennek a filmnek, nem véletlenül csak most néztem meg, amikor már nézhető a második része is. Ez az egyik oka, hogy mégiscsak megkerestem a Netflixen.

A másik, hogy a Netflix újra életre keltette a romantikus tinifilmek zsánerét. Úgy voltam vele, hogy olvastam A fiúknak, akiket valaha szerettem könyvet, és utáltam. A Netflix filmet viszont kedvelem. Van olyan tini filmjük is, amit kifejezetten szeretek. Reméltem, hogy akkor egy olvashatóbb sztoriból is jó filmet hoznak össze.

Hamar rá is kattantam. Mondhatni, visszarepültem a kamaszkoromba. Mert itt nem éreztem, hogy nagyon mesét nézek. A szereplők hoznak rossz döntéseket, tudnak nagyon önzően viselkedni. Noah nem egy álompasi NO1, hiszen dühkezelési gondokkal küzd, és eleinte nagy nőfaló is. (Üdítő, hogy van hibája, és nem tökéletes.) Kamaszosan viselkednek, ami egy tini filmben nem hátrány!

Még azt is el tudta hitetni velem ez a film, hogy Elle és Noah tényleg egymásba szeretnek. Kifejezetten szórakoztató volt a kettejük közti dinamika – Elle sokkal merészebb Noah mellett, és felszabadultabb. A fiú viszont higgadtabb, jobb a lány mellett. Szerintem az fontos, hogy egy pár a legjobbat hozza ki egymásból, és itt ez megtörténik. Még akkor is, ha nagyon sokáig titkolóznak és elég nagy konfliktus lesz, amikor Lee szembesül a történtekkel.

Bírtam, hogy ebben a filmben van humor is, romantika is. A szereplők belekeverednek kínos helyzetekbe (azon nagyon kész, amikor Noah kitalálja, hogy a laborban szexeljenek, aztán a lány igyekszik ellopni valahogy a biztonsági kamera felvételét), néha viccelődnek is, és az egész kamaszos, fiatalos és felszabadult. Annyira nyári film, hogy kedvem lett volna azonnal nyaralásba fogni, miután megnéztem. Igaz, ebben az is szerepet játszhatott, hogy szép vágóképek vannak a filmen. Nagyon nyári a környezet, jó tájképekkel, és elég sokat vannak fürdőruhában, és vannak vizes programjaik. Nekem ezek a nyár mellé kapcsolódnak a fejemben – ha nem lett volna pár iskolai jelenet, abszolút nem mondanám meg róla, hogy iskolaidőben játszódik.

Bírtam a szereplőket is, külön-külön, együtt is, ami azért nálam nagy szó. Általában találok valamit, ami miatt kiakadhatok. Itt viszont megvan a kémia, a tartam, a humor és még a szenvedély is.

Jó, egyet mégis tudok. Mennyire volt észnél, aki párnak castingolta Joey Kinget és Jacob Elordit? Ok, az alapot értem. Mindketten dögösek, és jól mutatnak fürdőruhában. Az arcuk viszont nem olyan szép, hogy ne lehetne őket akár hétköznapi kamasznak is elképzelni. Csakhogy: a csaj egy törpe a srác mellett! Borzalmas, amikor egymás mellett állnak!

Igen, vagyok annyira felszínes, hogy ezért levontam egy fél pontot. Nagyon bírtam a filmet, csak a főszereplők nehogy egymás mellé álljanak, mert az röhejes, rossz értelemben.

 

A csókfülke - 5/4 nagyon feelgood, jó érzés volt nézni, nevettem is, csak a szereplők magassága. King törpe.

https://www.youtube.com/watch?v=7bfS6seiLhk

Idézzünk!

Az élet a komfortzónánk határán kezdődik. (Az éden foglyai)

 

Azt mondják, az ellenségeinktől többet tanulunk, mint a barátainktól. (The Politician)

 

Elég ijesztő, de ha őszinték vagyunk, csak a vakszerencsén múlik. Meg kell ragadnunk a lehetőséget, ha az élet az utunkba sodorja. (Love Wedding Repeat)

 

Mindig készülünk, de sosem állunk készen. (Warrior Nun)

 

(Egy pap véleménye, amikor az előítéletekről van szó.)

Sajnos az emberek nem tökéletesek. Hát, ha azok lennének, munkanélküli lennék. Megtesszük amit tudunk. (Zoey's exraordinary playlist)

 

(Az elrabolt Will megmentésére kicsit kockáztatni kell.)

  • Hála az érintetlen álcádnak, Kenner még mindig azt gondolja, hogy Ethannek kell az új szíve. Ezt használjuk ki! Odaadjuk neked Willét.
  • Oké, jó... Csak kíváncsiságból, neki már nem kell?
  • Így eljutunk hozzá, talán még időben. (Mr. Whiskey)

 

Az önbíráskodás nem lezárás. (A képeslap gyilkosságok)

Az éden kapuja

Casteel család 4.

Családi titkos, veszteséggel küzdő, tudatot elvesztő.

Annie boldogan éli a mindennapjait. Szeret festeni, van két nagyon jó szülője. Meg egy féltestvére, akivel nagyon jóban vannak, talán túlzottan is. Éppen bulit tartanak, amikor az anyja, Heaven felhúzza magát a húga viselkedésén. Kocsiba parancsolja a családot, és miközben a férjével veszekszik, beleszaladnak egy szembejövő járműbe. Annie a kórházban tér magához, egy idegennel és Luke-kal, a bátyjával. Ők mesélik el, hogy Annie a 7_28az_eden_kapuja.jpgbaleset egyetlen túlélője, és ideiglenesen le is bénult. Tony, aki az anyja mostoha-nagyapja, felajánlja, hogy a gyógyulás ideje alatt nála lakhat, és biztosítja neki a legjobb ellátást. Annie ott viszont azzal szembesül, hogy valósággal börtönben tartják. Nem engedik telefonálni, Tony időnként az anyjának vagy a nagyanyjának nézi, és az ápolónője is valósággal kínozza. Egyre biztosabb benne, hogy meg kell innen szöknie, az anyja sem véletlenül ment el innen.

Hogy válik az egyik ember tragédiája a másik megváltásává? Nos, ez már annyira vérfertőzött, keveredett családi film, hogy itt most komolyan annak kell örülni, hogy a lány igazi apja az anyja nagybátyja volt. Azért fura, hogy ami miatt Troy és Heaven nem lehettek együtt, az boldoggá teszi majd a lányukat. Így csak még inkább azt éreztem, hogy felesleges volt különválniuk. Gyereket amúgy is csináltak már, és rajtuk kívül senki nem tudta volna, hogy van köztük rokonság…

Az még rosszabb, ez miért örömhír. Mert Annie a bátyjába szeretett bele, aki viszonozza is az érzelmeit, de mindketten tudják, hogy ez tabu. Ám ha nincs köztük vérrokonság… attól még ezt érzem durvább szerelmi szálnak a történetben. Heaven és Troy nem tudták, hogy vérrokonok. Annie és Luke úgy estek egymásba, hogy testvéreknek hitték magukat. És ezen nem változtat az sem, hogy igazából nem azok – utálom, amikor ezt a tabut kezdik el döntögetni a filmekben! Ok, sokkal elfogadóbb a korunk, és olyan kapcsolatok is legálisak lettek, amiért korábban börtön vagy még rosszabb járt. De azért ez annyira kemény tabu, amit nem kellene átlépni. A testvérek maradjanak csak testvérek, nem vagyunk Targaryen sárkánylovasok, hogy a mágiát akarjuk a vérben tartani…

A történet pedig továbbra is ugyanazokat a köröket futja. Ugyanazok a titkok kísértenek, és most Annie kényszerül menekülni Tony elől. Akit most először meg is sajnáltam: továbbra is egy perverz, beteg állat, de már az esze is kezdi elhagyni. Sajnáltam is, hogy nincs jobban kibontva, ahogy a saját elméje hagyja cserben és összeomlik. Az sokkal érdekesebb lett volna, mint Annie harca egy telefonért.

A történet másik konfliktusa, ahogy az ápolónő bánik a lánnyal. Nem is kicsit a Tortúra jutott róla eszembe, és Daphne Zuniga látványosan hozta a Kathy Bates hasonmást. Ok, talán annyira messze nem ment el, mint Stephen King teremtménye, de neki is megvoltak a maga gonosz kis ügyei, azzal a címszóval, hogy meg akarja tartani az állását. Az, hogy direkt úgy keni, dörzsöli a lány testét, hogy fájjon, semmi. Nekem az volt a csúcs, amikor megmérgezte az ételét, aztán hagyta, hogy összerondítsa magát és üvöltsön megaláztatásában. Komolyan azt hitte, hogy ezzel állásban tud maradni, mint ápolónő?

De értem, kellett addig is egy gonosz Annie ellen, amíg szembesül vele, mennyire megbomlott már Tony személyisége, és ő miféle veszélyt jelent rá.

Brutális, amit Jason Priestley öregítéséért tettek. Ha piros ruhát vett volna, és kitömik hasnál, simán játszhatna egy karácsonyi filmben télapót. Nem azt mondom, hogy nagyon hiteles lett a maszk, de első látásra egészen megütődtem rajta. Valóban nem a saját korát juttatta eszembe.

Örömteli az is, hogy Annalise Basso nincs. Lizzie Boys sokkal szimpatikusabb hősnő lett.

Még egy rész van vissza, de már kezdem unni, ahogy ugyanazt ragozzuk sokadszorra.

 

Az éden kapuja - 5/3 továbbra is nagyon mese, és nem is kicsit juttatta eszembe a Tortúra egy részét. Furcsa.

https://www.youtube.com/watch?v=Z0AK78L0DAU

süti beállítások módosítása
Mobil