Minden napra egy film

Minden napra egy film

Anya és lánya

Casteel család 5.

2020. augusztus 04. - BBerni86

Kamaszos, mérgező környezetet túlélő, családi bántalmazó.

Leigh egy gyönyörű, hiú asszony lánya. Nem is áll közel jószívű lányához, aki minden bajával az apjához fordulhat. Az élete azonban a feje tetejére áll, amikor a még mindig csinos Jillian megismerkedik a gazdag Tony-val. A férfi nagy családi vagyont örökölt, fiatalabb nála és jóképű. Képes elválni, hogy Tony felesége lehessen, de 8_4nem_feledve.jpgnagyon hamar kitör rajta a féltékenység. A saját lányában is az ellenséget látja: mert Tony kedves vele. Mert Leigh még csak 16 lesz és szép. A lány nem tud kitől segítséget kérni, pedig Tony egyre merészebb az irányába, már kényelmetlen módon. A házban egy barátja lesz, Tony beteges, kisöccse, Troy. Amikor Tony átlép minden határt, Leigh a maga kezébe kell, hogy vegye a sorsát.

Hogy lehet egy családregényt örökké folytatni? Ha már elkészült az eredeti főszereplő gyerekeinek a története, lehet előzmény: ő mégis kinek a gyereke, mi történt a szüleivel? V.C. Andrews nem egy ilyen sorozatot írt, ilyen a Casteel családé is. Heaven részei után jött a lánya, Annie. Most pedig az anyja, Leigh – és vele a nagyanyja, Jillian. Vagyis, 5 filmnél járunk és 4 generációnál.

Az eddigiek közül ez a leginkább rajongóinak mondható. Itt már nincs titok és botrány, ami lelepleződhetne. A későbbiekben minden kiderült már, a nagy titok is rég nem titok a filmsorozat nézőinek: Heaven apja Tony, aki megerőszakolta a kamasz Leigh-t. Ez pedig annak a története, hogy került erre sor, és miképpen menekült el a lány a háztól. Vagyis, ragozgatja azt egy kicsit, aminek a lényegét már ismerjük.

Leigh még egy fokkal tökéletesebb női karakter, mint Heaven volt. Tele erényekkel: kedves és szerény, jószívű, értelmes, jól nevelt. A filmben többször elhangzik, hogy mennyire szép és ártatlan. Tony, de Leigh későbbi férje is szívesen hasonlítja másvilági lényhez, angyalhoz. (Mondjuk, a casting ezt megint nem tükrözi. Ha valakit ennyire szépnek mondanak az egész filmben, nem egy valóban szépséges színésznőnek kellett volna játszania? Mert a filmbeli Leigh inkább a szomszéd lány karakter külsőre, nem a Hamupipőke.) Kicsit sok is a jóból, már-már mesehősnek látszik.

Az anyja sokkal izgalmasabb, aki a szépség és fiatalság megszállottja. Érdekes volt, ahogy egyre mélyebbre süllyedt, minden téren. Ahogy csak lehet, ő elárulta a lányát. Teljesen mégsem lehet utálni, mert már itt látszik, mennyire megbomlott az elméje és cseppet sem boldog, így sem. Önző, hiú, de beteg is.

Tony, akit most először nem Jason Priestley kelt életre. Őt nagyon meg szerettem volna érteni, vagy látni, hogyan lesz az a téveszmés, őrült szerelmes, aki a nemi erőszakot még magának is képes úgy bemesélni, mint szerelmes együttlétet. De arra jutottam, hogy nem tudom megérteni, mit és miért csinált. Jillian abszolút nem illett hozzá, és nem csak azért, mert jó 15 évvel idősebb nála. De hogy mit evett annyira Jillian lányát? Honnan vette, hogy kölcsönös, amit művel vele? Érdekes, de nem is a nemi erőszak a legdurvább húzása. Amikor meztelenül akarja lerajzolni a lányt, ott már elkezd erőszakot tenni rajta, és a lelkét is összezúzni. (A színész tipikus eye candy, a kék szeme emlékezetesebb, mint a játéka.)

Egyre inkább Troy ennek a történetnek a vesztese. Nyomorult, egész életében szívott. Gyerekként a betegség, ahogy Leigh kénytelen volt otthagyni Tony és Jillian mellett. Majd Heaven elvesztése – pedig miután gyerekük lett, úgyis mindegy, nem? Arra már nem lehet jobban vérfertőzni, vele is lehetett volna. De Annie miért hanyagolta? A keret Troy temetése, és nem úgy vettem észre, hogy az utolsó éveiben visszakapta volna a lányát.

Újat nem tudtam meg a filmből, de több tekintetben reálisabb, mint Heaven története. Nem annyira szappan, ami jól állt neki. Egyszer meg lehetett nézni.

 

Anya és lánya - 5/3 új történetelem nem volt benne, csak keretet ad az eddigieknek, a szokott minőségben.

https://www.youtube.com/watch?v=boVhTOmR2XY

5 film, amit látnod kell

Jobbá válni

f5_51.jpg5: Szavak nélkül – Alain sikerember, annak minden velejárójával. Mindent a karrier határoz meg, és észre sem veszi, hogy emberi kapcsolatai mennyire megsínylik ezt. Amikor egy egészségügyi helyzet miatt akadályba ütközik a beszéddel, szembe kell néznie azzal, milyen ember volt eddig, és mit vesztett eddig. Szavak nélkül tanul meg többet érezni.f4_60.jpg

4: Fagyos pokol – Eric sztár lehetett volna. Tehetséges hokis, jóképű srác, akinek csak lehetőségei voltak. Ám egy ballépés elég volt, hogy a karriernek annyi legyen, és a drog poklába zuhanjon. A hegyekbe menekül az anyja elől, talán kicsit kitisztulni is, de aztán kint ragad a semmiben. Az életéért kell küzdenie, és olyan igazságokkal f3_67.jpgszembenézni, melyek más emberre teszik.

3: Zöld könyv – a sikeres, fekete muzsikus Don a déli államokba indul turnézni egy olyan korban, amikor a feketéknek nem volt tanácsos önként Délre menni. Az olasz származású sofőr, Tony tart vele és adnak menet közben leckét egymásnak. A kezdeti ellenszenv barátsággá nemesedik, ahogy Tony megérti Don életének konfliktusait, miközben ő azt tanulja meg, hogyan fejezze ki az érzelmeit.f2_69.jpg

2: Doc Hollywood – dr. Benjamin Stone pontosan tudja, mit akar az élettől. Irány Hollywood, a plasztikai sebészet, a sok buli és a gyors meggazdagodás! Nem f1_64.jpgemberekkel és a problémáikkal akar bajlódni. Nem jó, gazdag ember akar lenni. De nincs tervben, hogy károkozásért egy kisvárosban kell maradnia egy kis időre háziorvosnak. Ahogy azt sem gondolta volna, hogy itt át kell gondolnia, milyen ember akar lenni, mi teszi boldoggá.

1: Danny Collins – Danny annyi értelemben zúzta össze a magánéletét, ahányban csak tudta. Van egy fia, aki szóba sem akar válni vele. Szenvedélybetegséggel küszködik. Nincs mellette egy nő, aki szeretné. Akkor mit ér, hogy híres rocksztár? Erre rá is ébred, és nagyon igyekszik, hogy megváltozzon. Megkeresi a fiát, segíteni akar a családján, és része lenni az életüknek. Olyan nővel kezd el randizni, aki korban is illik hozzá. Talán csak a családját akarta visszakapni, de jobb emberré is vált közben.

Nem feledve

Gyerekrablós, múlttal szembenéző, átkos.

Jack Bishop élete boldog. Van egy gyönyörű felesége, akinek a helyi seriff a nagybátyja. Van egy helyes kislánya, aki rajongva szereti az apját, és nem érezni, hogy szenvedne attól, hogy egy betegségben elvesztette az 8_3nem_feledve.jpgédesanyját, nem is emlékszik az asszonyra. Bár Mexikó mellett élnek, Jack nem beszél spanyolul, és nagyon ügyel arra, hogy a lányát is távol tartsa attól a másik világtól. A Santa Muerte ágazat különösen irritálja. Azonban felül kell bírálnia mindent, amikor Toby egy edzésről eltűnik. Valaki elrabolta a lányt, és Jack mindenre kész, hogy visszakapja. A saját, sötét múltját is képes újra felszínre hozni, amiben nagyon más ember volt, más értékekkel. A cél Toby visszaszerzése, de félő, hogy közben magát elveszti.

Még gondolkoznom kell, hogy ez jó film volt, vagy sem. A Penny Dreadful legutóbbi évada miatt most még érdekel is ez a Santa Muerte történet, csak éppen itt nagyon mást kaptam belőle, mint abban a sorozatban. Más jellegű ez a vallás itt, megvan benne az a sötétség is, amit a sorozatban a démon karaktere hozott.

Az biztos, hogy hangulatában valami más, és feldobja, hogy nem a szokásos szellemekkel és démonokkal nézünk szembe misztikus vonalon. A mexikói vallásról tényt szinte semmit nem tudok, filmekből és mesékből származnak az élményeim. Hát, ez messze volt a Pixar nekünk adta Coco világtól is, az is biztos.

A film meghatározó elemei a bosszú és a múltbeli énnel való szembesülés. Nem meglepő fordulat egy thrillerben, de drámákban is szeretik, amikor valakiről kiderül, hogy korábban teljesen más karakter volt. Az Erőszakos múltban Viggo Mortensen játszott valami nagyon hasonló helyzetet el, mint amit most itt kaptunk. Addig tetszett a film múlt újraértelmezős és kiderülős vonala, amíg titokzatoskodtak. Amíg a néző sem tudhatta biztosan, hogy Jack ki volt, csak láttunk pár jelet. Egy ártatlanabbat elmesélek: mindenki úgy tudja, hogy nem beszél spanyolul, pedig anyanyelvi szinten van belőle. Ahogy kimondják ki volt, miket tett, elveszik a varázs.

Párhuzamosan megy egyre mélyebbre a Toby utáni nyomozásban és a saját múltjában. Sötét a hangulat, a képi világ is, de azért nem véres vagy horror. Egy jól hangszerelt thriller, ami ügyesen használja a kulturális elemeket.

Mennyire meglepő a vége? Egy ponton már ezt vártam. Amikor kiderül, ki vitte el a kislányt, már erre számítottam. De jól van tálalva, nem nyilvánvaló, mi és hogyan fog következni.

Amivel inkább bajom volt, a bosszúálló megszállottsága. Azért vannak olyan határok, melyeket nem tudom, hogy volt képes átlépni, egy olyan emberrel, akit szívből megvetett. Azért ezt már túlzásnak is éreztem.

Jack vonala is… tulajdonképpen egy olyan tettért kell fizetnie, amit most kikényszerítenek belőle. Amiért a végén kimondják, hogy van, amit nem lehet elfelejteni és megbocsátani, azt csak azért teszi meg, mert a film ármánykodója olyan helyzetbe sodorja. Én nyomorultat még sajnáltam is, mert én tudok abban hinni, hogy lehet változni és jóvátenni a bűnöket. Ok, meg tudom érteni, a bosszúálló miért akarja, hogy megfizessen. Valóban, szörnyű dolgokat tett és jár neki a büntetés. Csak éppen a megjavult én lesz büntetve a korábbi élete bűneiért. Valahol félúton lehetne a megoldás, ami tetszett volna. Mert így igazából mindenki bűnös, és megérdemelné, hogy valaki bosszút álljon rajta.

Kellően erős a szereposztás. Simon Baker a megnyerő felével hihetőbb nekem, de más karaktert is tud. Chloe Grace Moretz nagyon gyerek még. Van Claire Forlani és Paz Vega is.

Egyszer mindenképpen érdemes volt megnézni, de igazság szerint most sem tudom, mennyire tetszett nekem a film. Talán a vége miatt. Nem éreztem igazságosnak.

 

Nem feledve - 5/4 erős atmoszférájú, kellően csavargatott thriller, amihez erős casting is összejött. De…

https://www.youtube.com/watch?v=muD6shNE6ro

Jetikölyök

Hazatérő, gyászt feldolgozó, varázsos, mágikus lényes.

Yi az édesapja halála óta egy dologra koncentrál: pénzt gyűjt, hogy elutazhasson azokra a helyekre, ahova az apja el akarta vinni. Eltávolodik az anyjától és a nagyanyjától, egykori barátaitól is. Ám minden megváltozik, amikor a tetőn különös lényre bukkan. Egy jeti, akit üldöznek a fogvatartói. Yi elhatározza, hogy segít neki 8_2jetikolyok.jpghazajutni a Himalájába. Everest szöktetésében segít az egyik házban nyaraló gyerek, Peng is. Ő még a hajóra is felugrik, velük tart. Így Yi egykori legjobb barátja, a mostanában csak a népszerűséget hajszoló Jin is velük tart, hiszen neki kell az unokaöccsére vigyázni. Telefonon összehazudnak egy tanulmányi kirándulást, majd a Himalája felé veszik az irányt. Közben rájönnek, mi mindenre képes Everest, ők maguk is, és talán nem is az a rosszfiú a történetben, aki elől annyira próbálnak elszökni…

Nem sikerült úgy ennek a mesének a kampánya, hogy felkeltse az érdeklődésem. Pedig, fogékony vagyok a mesékre. Akkor pláne, ha be lehet dobni az egyik kedvenc mesémet is (Így neveld a sárkányodat), hiszen a stúdió annak szellemében készítette el az új meséjüket.

Amit először megállapítottam, hogy már a DreamWorks is erőteljesen becélozza az ázsiai piacot. Ebben a mesében kínai történetet kapunk, és az eredeti szinkronszínészek között is sok az ázsiai. Még szinte azt is meg merném kockáztatni, hogy az sem véletlen, hogy hőseink egy olyan kalandos utazásra indulnak el, amely lépten nyomon Kína természetei szépségeit ünnepli, és nem a legnépszerűbb turista célpontokat mutogatja. Példának okáért nem a Nagy Falat másszák meg, és nem is a Tiltott Városon át menekülnek. Valami mást, és sok nagyon szép dolgot mutatnak meg.

Másodszorra azt állapítottam meg, hogy meglepően szép a mese grafikája. Csak a poszteren nem tetszett Everest, de a mesében egy nagy, ölelnivaló szőrmók, és egyből fel is ötlött bennem, hogy nagyon jó árusítható játék lesz belőle plüssként.

De nem csak Everest, a környezet lenyűgözően szép lett. Nagyvárost, de a természetet is mesésen mutatják be, nem is tudom, melyik volt a kedvenc helyszínem a meséből.

A cselekmény látszólag egyszerű, de akadnak benne bőven finomságok. Yi jólelkű, kedves és nagyon sebzett. Nem csak Everest kell, hogy visszataláljon magához, hanem maga az utazás, és Peng és Jin is. Feldolgozza, ami történt az apjával, és eljut arra a szintre, ahol már nem csak fájnak az emlékek. Már tud a szépre emlékezni, és erőt meríteni. A hegedűvel történtek ezt gyönyörűen példázzák: csak látszólag tört el és ment tönkre, segítséggel jobb, sőt varázsosabb lehet, mint valaha.

Helyesek a kalandok, és Everest varázslatait nagyon élveztem végig. Még azt is aranyosnak találtam, ahogy Jin szinte végig narrálja, hogy ez nem lehetséges.

Tetszett, hogy van egy kis csavar a film rosszának kérdésében is. De erről nem akarok többet írni – egy mesében ritka, hogy ilyen csavart belevesznek, így nem lövöm le máris. Mondjuk azt, érdemes megnézni, kihez vonzódik és kit kedvel a ritka, fehér ugróegér…

Ott van a mesében a zene is. Yi az apjától tanult hegedülni, és nagyon tehetséges is. Jó volt hallgatni, amikor játszott. Azért nem klasszikusokat, de dallamos volt és kellemes. Mesébe illő, mondjuk, egy ponton túl nem bántam volna, ha az apja dalánál nagyobb repertoárt is megismerhettem volna.

Tele van pozitív értékekkel és szeretettel ez a mese. Elsősorban gyerekeknek készült, de ebbe már sikerült olyasmiket is beletenni, ami a nagyobbaknak is kellemes szórakozássá teszi. Jin és a mobilja – azon végig jókat tudtam mosolyogni.

Kár lett volna kihagyni, nekem nagy élmény volt. Egy mese, amit érdemes megnézni.

 

Jetikölyök - 5/4 aranyos, jó az üzenete. Kicsit túlzottan mese és fantasy, de ettől még szerettem nézni.

https://www.youtube.com/watch?v=4W6joTpSZng

SpoilerZóna

A képeslap gyilkosságok

1_88.jpgA képeslapok üzenetei, a beállított testek és az, hogy párokat kapnak el, Jacob számára elvezetnek a megoldáshoz.

1: a beállított testek. Festményeket/szobrokat idéznek fel, melyek azokban a városokban vannak kiállítva, ahol a holttesteket megtalálták. (Később kiderül, a gyilkosok apja mániásan cipelte múzeumba a gyerekeit, ezek voltak a kedvenc képei.)

2: a képeslapok szövegei jelentik az indítékot. A szerelmüket akarják a gyilkosok realizálni. Szeretik egymást, együtt akarnak lenni, és ezt így fejezik ki. Ha már tiltott, így racionalizálnak. Plusz, az apjukon is bosszú.

3: olyan párok is vannak, akiket korábban a társadalom nem fogadott el együtt, pl. melegek. Düh, amiért az ő 2_3.pngszerelmük még mindig tabu.

Jacob azonosítja be a párost is, akik párokra utaznak. Sylvia és Mac testvérek, akiket az apjuk igyekezett szétválasztani, amikor felismerte, milyen irányú a vonzalmuk. A lányt intézetbe adta, előtte is sokat kínozta őket. Mac ezért segített lebuktatni a férfi üzleti sikkasztásait, és börtönbe juttatta.

Oroszország felé állítanak csapdát egymásnak. Dessie kiszabadul, Jacob megmenti, és meglövi Macet. A lány próbálja elvonszolni onnan, és lehet 3_92.jpglátni, ahogy a fiú lassan elvérzik és Sylvia egyedül marad.

Jacob eltemetheti a lányát. Keserűen jegyzi meg, kiderült, Mac és Sylvia nem is voltak testvérek. Mindketten örökbe fogadott gyerekek voltak, máshonnan. Ha nem olyan ember az apjuk, amilyen, egy tragédiának sem kellett volna megtörténnie, az ő lánya is élne meg.

A börtönben telefonon keresik a gyilkosok apját. Sylvia az, aki valahogy túlélte a fagyot és Mac elvesztését. Még nincs vége.

Bécsi vér

1. évad

Pszichés, profilozó, kosztümös, nyomozós.8_1becsi_ver.jpg

Bécs, a XX. század hajnalán. Az orvostudomány forrong, egy zsidó származású doktor elméletei alapján. Ő Freud, akit sokan sarlatánnak tartanak, mások a tudomány fejlődésének következő lépcsőjeként tekintenek rá. A fiatal orvos, Max is lelkesen tanulmányozza a férfi munkásságát, és látogatta az egyetemen az óráit. Az elméletet gyakorlatban is szeretné kipróbálni, így kérvényezi, hogy egy gyilkossági nyomozásban a nyomozóval tarthasson. Oskar, a lánya halála óta megzuhant nyomozó nincs oda a társaságért, de aztán összebarátkoznak, és a gyakorlat igazolja, hogy Max tudománya hasznos. Együtt kapják el a bordély lányainak lemészárlóját, kiderítik egy előkelő katonaiskola titkait, miközben a saját életük kérdéseire is választ kell adniuk. Bécs pedig máris újabb változás előtt áll: az idegen- és zsidógyűlölet egyre magasabb hőfokot ér el.

Érzek némi késztetést, hogy azon viccelődjek, hogy a BBC kedvet kapott saját The Alienist forgatására. Hiszen, az alapok megegyeznek: egy új tudomány van születőben, a pszichológia. Ami az egyik sorozatban Laszlo, a másikban Max. Mindketten a rendőrségnek segítenek az emberi viselkedéssel kapcsolatos tudásukkal, mindkettő kosztümös egy nagyvárosban. De nem fogok azért panaszkodni, mert nézhetek két jó sorozatot a témában. (Jó, még egyet: mindkettőnek regény az alapja.)

A BBC sorozata táplálkozik erőteljesebben a könyves történetből. Az első három rész az első három regény megfilmesítése. Nem is teljesen találó sorozatnak nevezni, mert ez három film, egymás után téve. Kicsit olyan, mintha a Sherlock lett volna a minta. A felépítés, a kivitelezés is megidézi azt a BBC sikert.

Amíg ezt ilyen színvonalon kivitelezik, még örülök is, hogy kaptam egy értelmes, jól összerakott krimit, amíg a zászlóshajó megint elhagyja a kikötőt.

A Bécsi vér arra is rávett, hogy elgondolkodjam az olvasási, sorozat nézési szokásaimon. Ha tehetem, előre veszem a könyvet. Szívesebben nézem meg, miután olvastam az eredetit. A Bécsi vérnél erre nem volt lehetőségem. Az első részt már olvastam. A második már megvan, de még vártam vele. A harmadik pedig ősszel fog megjelenni regényként is. De most megnéztem mindhárom részt.

Jobban tetszett az, amelyiket még nem olvastam regényként!

Komoly következtetést nem akarok ebből levonni, de tény, hogy egy krimi izgalmasabb úgy, ha nem tudom előre, ki a gyilkos és miért tette, amit.

A filmek darabonként is jól nézhetőek, a magánéleti szálak jelentik az átívelést. Ám sokkal jobban lekötött az aktuális nyomozás, mint Max gyötrődése a személyes vonzalma és a családja által kinézett lány között. De Max annyira az újat képviseli a sorozatban, hogy nem is igazán az volt a kérdés, melyik nő mellett dönt, hanem hogyan fogja ezt elfogadtatni a családjával és a barátokkal.

A BBC mindig nagyon ügyel a sorozatai külsőségeire, itt sincs ez másként. Felismerni Bécset a sorozatban, és nem csak azért, mert a Rex felügyelő főcímében anno annyit látta az ember a Stephans dóm alakját, hogy könnyű ráismerni. Ugyan kicsit küzdök azzal, hogy annak a nagyvárosnak lássam Bécset, aminek itt mutatják. New Yorknál simán el tudom fogadni, hogy mekkora és milyen jelentős, Bécs ehhez kicsit közeli földrajzilag.

Jól építik a karaktereket, és a szereposztás is bejött. Nem sztárokat castingoltak, és karakteresek is. Még az is fennáll, hogy Matthew Beard jobban csengő magyar szinkronhangot kapott, mint a színész eredeti hangja.

A sikert mutatja, hogy az USA is megvette a sugárzási jogokat, csak két részre vág 1 részt.

 

Bécsi vér - 5/4 korrekt adaptáció, hangulatos. Jól néz ki, érdekesek a történetek. Bírom a szereplőket.

https://www.youtube.com/watch?v=vg1rXtBGg6U

Hetedik alabárdos

Színházas, új darabot színpadra állító, korrupciós.

Miki nagy álma, hogy befusson a színház világában. Színészként, íróként és rendezőként is érzi magában a tehetséget. Ehhez képest csak statisztaszerepeket kap, és a darabjai se érdekelnek senkit. Az sem lendíti fel az ügyét, hogy egy elengedett színpadi kellékkel sikeresen levágja a vezető színész lábujját. Az igazgató kirúgás 7_31hetedik_alabardos.jpghelyett azonban kinevezést ad neki: leveszi a műsorról Az ember tragédiáját, és a helyén Miki megrendezheti a maga történetét, a Hetedik alabárdost. A színház társulatát is megkapja, díszletet és költségvetést viszont nem. Elkezdenek együtt dolgozni, de haladni nem tudnak. Fura a darab, nem bíznak a rendezőben. Az igazgató pedig mintha annak örülne, hogy egyre közelebb kerülnek egy katasztrófához. Lesz, aki fel is teszi a kérdést, mi célt szolgálna egy hatalmas bukás?

Szeretem a színházas filmeket, de alapvetően látok fantáziát minden olyan alkotásban, amely arra tesz kísérletet, hogy bevigyen a kulisszák mögé. Hogyan készül egy darab, egy tévéműsor, vagy akár az Éhezők viadala?

Ennek ellenére a Hetedik alabárdostól tartottam, bár ez a téma érdekes volt. Mit kezd egy kis senki, ha megkapja a nagy esélyt? Rendezés, írás, egy idő után az egyik főszerep is. A színházi folyamat minden része az összeolvasásoktól a próbákon át az előadásig. Ráadásul van benne más szál is, hogy ne csak a színház próbálja meg eladni.

Konkrétan Bánki Gergely ijesztett el, eddig. A mi kis falunk nem a szívem csücske, bár az egy olyan sorozat, ami hullafáradtan pont leköt. Az előzetes alapján pedig úgy láttam, hogy itt ugyanazt a karaktert játssza, mint abban a sorozatban Laci. Csak itt nem a barátnő megszerzése a nagy álom, hanem a darab megrendezése.

Egy darabig úgy is tűnt, hogy a félelmeim igazodnak be. Miki is egy olyan karakter, aki el van veszve és olyan… gyámoltalan. Az emberekkel való kapcsolatai, ahogy nem tudja érvényesíteni a saját darabjában sem az akaratát… csak Miki fejlődőképes. Kap tanácsokat, amiket meg is tud fogadni, és fejlődik a figura. Van egy-egy monológja vagy megmozdulása, ami még szinte tetszett is. Így azért nem jöttek be az előzetes félelmeim és előítéletem.

Az viszont zavart, hogy ez elvileg egy komédia, és nekem nagyon nem jött be a humora. Ahogyan modern formátumú Miki darabja, a filmen is inkább egy posztmodern furcsaságot éreztem, amivel nem akartam mit kezdeni. Volt, ahol éreztem, hogy nevetni kellene és ez a poén, de nem találtam viccesnek. Pl. amikor a fél társulat el van rejtőzve Miki szobájában, ezt ő nagyon jól tudja is, erre bejön a vezető színésznője, aki huncutkodni akar. Lehet sejteni, mennyire lehet nagy élmény a szex, hogy ő tudja, mennyien vannak mindenfele, még az ágy alatt is. Nem az én humorom.

De találtam mást is, ami inkább zavart, mint nevettetett. A végénél, amikor már menteni próbálják a színházat és lesz egy tervük. Elhangzik egy mondat. Fussatok, bolondok! Ekkora nyúlást a Gyűrűk urából… amúgy is el van túlozva az akciójuk, de az a mondat nálam betette a kaput. Szerencséjük volt, hogy a polgármester nem nagy filmnéző. Nálam ott buktak volna le biztosan, nem a művérrel.

Különben nem csak Bánki és a sorozatos hírneve, amivel próbálták becsalni a nézőket. Itt van még Nagy Ervin is, aki viszont elég nagy taplót játszik itt. Valahogy fura volt az egész karaktere, és kifejezetten irritált, ahogy üvöltött.

Külcsínben igaz az, ami az elkészülő darabra is. A lehető legkisebb ráfordítással kellett valamit kihozni belőle. Még valami, amitől alternatív színházas a hangulat.

Nem volt olyan rossz, mint vártam, de nem is szerettem meg ezt a filmet. Talán, ha közelebb állt volna hozzám a humora, de nem állt.

 

Hetedik alabárdos - 5/3 leginkább fura. A végére már ráhangolódtam, de addig inkább kísérleti filmnek néztem.

https://www.youtube.com/watch?v=mdyLB8lLDvg

Mit várunk?

Cím: Made in Italy

Készítők: James D’Arcy rendezi, akit inkább színészként ismertem eddig. Ráadásul a saját történetéből. Olyan színészekkel, mint Liam Neeson.mit_62.jpg

Műfaj: komédia, bár nekem inkább dramedynek tűnik

Cselekmény: van egy apa és egy fia páros. Akik gyászolnak. Van egy megörökölt, ódon olasz ház, amit rendbe kell tenni. Talán az olasz táj és életérzés, egy a fiú életébe lépő csinos lány visszahozza az életkedvüket is.

Várható megjelenés: az Államokba már nyáron, magyarul?

Miért várós?

  • Érdekel, mit tud rendezőként D’Arcy.
  • Liam Neeson végre nem akció papa J
  • A történetben is van olyan, ami érdekel. Mi a ház titka? Lesz happy end?
  • Még az is tetszik, hogy van benne fájdalom is a trailer alapján.
süti beállítások módosítása
Mobil