MOZI:
- Teljes titoktartás - francia thriller
- Scooby! - amerikai mese
DVD:
Most egy darabig valószínűleg ide fogom írni, hogy nincs új.
MOZI:
DVD:
Most egy darabig valószínűleg ide fogom írni, hogy nincs új.
Bosszút állós, bandát vezető, hazatérő.
Danny maga mögött hagyta a korábbi életét. Londont, a football csapatok rajongói közti harcokat. Most békésen vezeti az edzőtermét, és tartja a távolságot az egykori énjétől. Ám nem maradhat ez így: a bandában az öccse vette át a helyét, akit meggyilkoltak. A rendőrség nyomoz ugyan, de nincs eredmény. Danny hazatér, és kész a maga kezébe venni az eseményeket. Biztos benne, hogy a banda és az utcai harcok miatt kellett az öccsének meghalnia. Ha visszatér, rájöhet, ki miatt és hogyan. A banda a kezei alatt újra ütőképessé válik, és a férfi újra felfedezi az otthonát. Közben a törzshelyük csinos tulajával is egyre közelebb kerülnek egymáshoz, egyre több oka van, hogy hazatérjen. De addig nem lelhet nyugalomra, míg az öccse gyilkosan nem fizet meg a tetteiért. Ezért kockáztatja azt is, amit eddig sikerült elérnie.
A Huligánok nem mai film, de az mutatja az erejét, hogy még emlékszem rá. Megütött a vége, és az a film meg tudta mutatni, hogy szippant be egy különben szolid, normális srácot egy ilyen szubkultúra. Abból a filmből meg lehetett érteni a miérteket, a harcokat, és a végén nyomatékosan aláhúzta az üzenetét is.
A folytatások minőségét mutatja, hogy arra nem is emlékszem, a második részt láttam-e. Az a fajta gagyi folytatás lehetett, amiben egy eredeti szereplő vagy történet sincs jelen, csak a címmel el akarják adni a filmet. Most pedig itt a 3. etap is. Ezt megnéztem, bár nem tudom miért. Nosztalgiából?
Hamar rá kellett jönnöm, hogy itt nem lesz olyan minőségi cselekmény, mint az első részben, amiről még mindig pozitívak az emlékeim. Már az elején fogtam a fejem, és nem nagyon akart összeállni a fejemben, hogy ha Danny bunyós, edzőterme van, és az öccse is ezen a vonalon érvényesült, hogy jönnek képbe a foci huligán bandák? Még az is megfordult a fejemben, hogy a küzdősport rajongói lesznek radikálisok ilyen mértékben, bár eléggé abszurdnak tartottam a gondolatot is.
Azt különben a teljes film után sem értem ebből a filmből, hogy ezeknek a bandáknak mi közük van a focihoz. Abszolút úgy működtek, mint a New York bandáiban a bandák, nem mint focirajongók, akik a csapatuk iránti lelkesedésben mennek el messze.
Mindegy, le is tettem róla, hogy így értelmezzem. Minek? Van pár banda, akik verik egymást és a legnagyobb banda akarnak lenni. (Az már nem derül ki, annak mi értelme van. Akarják és pont.)
A krimi vonal szinte nincs is. Danny néha kérdezgeti az embereket az öccséről, és egy régi rendőr barátjával közben beszélgetnek. Ennyi. Mondhatjuk, beleszaladnak a megoldásba, és természetesen egy nagy bunyóval rendezik le. Mi mással?
A szerelmi szálról se érdemes nagyon beszélni. Meglátják egymást, kicsit flörtölnek, a második randitól meg szinte már együtt is élnek. Az mondjuk ebben a részben sem tiszta, hogy a bandával mégis hogyan állnak. A lány nem tűnik bandásnak, mégis a lelkére veszi, amikor rájön, hogy Danny egy rendőrrel dolgozik együtt. Jön a klasszikus összevesznek, hogy a film végére kibékülhessenek vonal.
Drámából, cselekményből tehát nem sokat tud ez a film. Zavaros is.
Látvány meg kimerül abban, hogy Scott Adkins karaktere edzi a bandatagot, és egyes estéken a különböző bandák összegyűlnek és utcai harcban mérkőznek. Ahogy már említettem, értelme az nincs. Látványra meg erősen közepes. Látszik rajta, hogy kamu verekednek, és valahogy kamerázva is furán lett.
Konklúzió: felesleges folytatás, az eredeti filmet kellett volna újranéznem.
Huligánok 3. - 5/2 zavaros az egésznek a koncepciója, akciónak elég unalmas. Még keresem, mi értelme volt.
Katonai szolgálatos, sérülésekkel küzdő, kommandós.
A Bravo számára nem jött el a pihenés ideje, akkor sem, ha egyes tagjainak sok problémát kell megoldaniuk. Jason egy sérüléstől szenved, be kell vállalnia egy kockázatosabb lábműtétet, hogy még a csapattal maradhasson. A felépülést az osztag mellé beosztott doktornő felügyeli, aki egyre többet kezd jelenteni a férfinak. Ám biztos benne, hogy a munkája és egy komoly párkapcsolat nem fér bele az életébe. Ray kislánya kezdi felfogni, hogy az apja veszélyes munkát végez, és olyan kérdéseket tesz fel, amire nem lehet jó válaszokat adni. Clay megismerkedik Rebeccával, aki elkezdi felnyitni a férfi szemét: a világot kommandósként nem mentheti meg. Nem Clay az egyetlen, akinek fel kell tennie a kérdést: miért harcolnak? Miért a sok áldozat?
Az első évadban még az fogott meg, hogy reálisnak éreztem az akciójeleneteket. El tudtam képzelni, hogy valóban így működik és old meg helyzeteket egy kommandós csapat. Ahogy a feladatokat kapják, ahogy begyakorolják és végrehajtják, ahogy a kutyát alkalmazzák az osztagban. Mellette volt magánélet is, de akkor még elsősorban akció sorozatnak néztem.
A második évadban már felfigyeltem arra, hogy akcióban ugyanolyan, de ez már nem köt le. Az újdonság varázsa elveszett, és pl. amennyire érdekesnek találtam korábban, hogyan működik a csapat és benne egy harci kutya, már nem mozgatott meg.
A harmadik évad akcióban ugyanazt tudja hozni, amit eddig is láttunk. Szabadítanak ki túszt és fogságba esett informátort. Fognak el, iktatnak ki veszélyes elemeket. Nem is igen jegyeztem meg ezeket, olyan, amilyet eddig is láttam. Az meg nem tud ennél jobban lekötni, hogy éppen melyik kontinensen lövöldöznek.
A magánéleti szálakban érzem, hogy kell a szappan faktor. Az évad mélypontja Sunny és Lisa viszonya, ami szabályzatba ütközik, titokban tartják, amikor aztán belátják, hogy miért kellett azt a szabályt meghozni, és szakítanak, csak szenved egy darabig mindkettő. Annyira irritáló volt az egész vonal, hogy örültem, amikor vége lett.
Ha már Lisa – idén megpróbálták nekünk megmutatni, hogy ő tisztként és egyfajta hírszerzőként most milyen munkát végez. Ez nem jött át. Alig látom a különbséget az ő munkakörében, és Mandy dolgaiban, aki pedig CIA tiszt. Egy ponton fel is adtam, már meg sem próbáltam megérteni, ki milyen poszton van, és mi a dolga. Kameráról útmutatót ad a kommandósoknak, és kombinál, mit csináljak legközelebb. Kész.
Jason gyötrődését is rossz nézni, de ez legalább olyan reális problémát vet fel, amit jogosnak érzek. Jason küzd a korával, és most sok minden arra mutat, hogy ideje lenne másba fogni, a harcmezőből már kiöregszik. Ugyanezt látom én is, és értékelem, ahogy megmutatják, milyen trauma ezzel szembenézni és küzdeni ellene a végsőkig.
A másik fontos kérdés, ami miatt lekötött az idei évad, annak a kérdésnek a feltevése, hogy az ő munkájuknak van-e értelme, a sok áldozat hozott-e eredményt? Clay és Ray szembesülnek ezzel első sorban. Ray, mert a lányának akar válaszokat adni. Clay, mert változást akar elérni, de csak azt látja, hogy ugyanazt a mocsok melót kell csinálni, igazából nem oldanak meg semmit. Ez szépen gyűrűzik feljebb is, az évad végén nagyon erőteljesen mutatva, hogy ugyanazokat a köröket futják újra és újra – Jason első nagy fogása egy terrorvezér likvidálása volt. Jason volt az is, aki a férfi kisfiát kihozta a bunkerből. Most az a gyerek felnőtt, és ugyanolyan terrorista vezető lett, mint az apja volt. Jason nagyon-nagyon nem akar arra válaszolni, hogy akkor mi értelme volt bárminek is.
A színészekben nincs változás, Rebecca szerepére érkezett Adelaide Kane. Egyelőre ok.
Kíváncsian várom, innen merre tovább a Bravo Csapatnak.
Seal Team - 5/4 az akció részek már nem fognak meg, a magánélet is szappan, de jó a kérdésfeltevés idén.
Maggie azt hazudja a menő lányoknak, hogy az apja Iris arcát izgalmasnak találja, és róla készít egy fotósorozatot. Nyilvánosan barátkozik is a lánnyal, akit lassan kezdenek befogadni és többé nem piszkálni a többiek.
Maggie fodrászhoz viszi, együtt vesznek pár normális ruhát, és Maggie azt is kitalálja, hogy segítsen Iris vizelettartási gondjain. Mivel a betegsége pszichés, placebo tablettát ad neki, és működik. Iris egyre magabiztosabb mellette.
Az iskolai bálon Maggie kis segítségével még Jeff-fel is elbeszélget, táncolnak egyet. Iris többé már nem hagyja, hogy az anyja miatt semminek, furcsának és rossznak érezze magát.
Ám Maggie életében rossz irányba haladnak a dolgok. Nagyon meg akar felelni az elvárásoknak, így a focicsapat egy tagjával kezd járni, még le is fekszik vele. De akkor sem tudja letagadni, igazából mit szeretne. Mikor megcsókolja Irist, elrohan és menekül maga elől is. A városka fodrásznője nyújt vigaszt neki, aki elmeséli, igazából nem özvegy. A fiatal katona fotója, akit az elesett párjaként reklámoz itt, igazából a fivére volt. A két nő között pattognak a szikrák, az éjjelt együtt töltik.
Ám meglátják őket, kitör a botrány. Iris kiáll a barátnője mellett, de egyedül kevés. A fodrásznő elköltözik, Maggie a tó felé veszi az irányt. Nyoma veszik. Iris hinni akarja, hogy sikeresen eltűnt, és boldog valamerre.
Az iskolai bál napján Jeff-fel randizik, és végre az anyjával is megtalálja a közös hangot.
Családi, megcsalós, útkereső.
Heaven eltávolodott mindkét családjától: a biológiai apja undorítja, nem kér sem a pénzéből, sem a közelségéből. A nevelőapja és családja pedig nem tartja vele a kapcsolatot, más életet élnek. Troy hiánya is a nővel maradt. Amikor egy levélből rádöbben, hogy a nevelőapja mit tett pénzért a családdal, a férfira akar ijeszteni. Kedvenc testvére, Tom igyekszik a tervről lebeszélni, de az események tragikus fordulatot vesznek. A gyászban Heaven kibékül Logannel, aki megkéri a kezét is. A friss párral Tony is felveszi a kapcsolatot, visszacsalja őket a birtokra és üzleti ajánlatot is tesz nekik. Logan, aki nem ismeri a történet hátterét, lelkesen megragadja a lehetőséget. Heaven vonakodik, de aztán a birtokon egy újabb titok fedi fel magát. Troy nem lett öngyilkos, csak a világgal hitette el, mert a közeli rokonságuk miatt nem maradhattak együtt. Ettől nem lesz könnyebb a döntés, mit tudnak tenni most.
Azon már túltettem magam, hogy a kivitelezés nagyon tévés. Annak is kell lennie, hiszen egy tévécsatorna rendelte be az Andrews regények feldolgozását. Nem rossz koncepció különben – mivel Andrews családregényekben gondolkodott, azonnal filmsorozatot lehet készíteni, amit szép sorban le lehetett adni.
Nem véletlenül ugyanolyan a minősége minden résznek, ennek a 3. éppen olyan, mint volt Heaven két korábbi történetének. Kevés helyszín, és ezek a jelmezek… Olyankor szabályosan forgattam a szemeim, amikor Heaven karakterére ráadtak valami ünnepibb ruhát, és mindenki el volt ájulva, milyen szép és divatos – pedig nem volt az. Talán 1-1 akadt, ami jobban állt a színésznőnek, de messze nem voltak ezek olyan szépek vagy drágák, mint amit a reakciók alapján várna az ember. Heaven esküvői ruhája meg kifejezetten borzalmas – alig nézett ki többnek, mint egy régimódi hálóingnek.
De ok, ezen könnyen túllépek már. Ettől a csatornától erre a minőségre lehet számítani, messze nem olyan büdzsé van mögötte, mint egy BBC vagy Netflix produkció mögött.
Amit viszont nem fogok így elnézni, ahogy elmesélik ezt a történetet. Drámának kellene lennie benne, elég komoly tragédiák történnek ebben a részben is. Két fontosabb karakter halála, megcsalás több oldalról is, és bonyolult érzelmi háló. De még a szappanoperáknál is hihetetlenebbül van előadva.
Nem fájdalmas és drámai, hanem röhejes.
Továbbra is fennáll az a gond is, hogy még mindig nem értem, miért van mindenki annyira oda Heavenért. Sokkal többször találtam ellenszenvesnek, mint szimpatikusnak. Mert az, hogy szerintem annyira nem szép Annalise Basso, mint amennyire Heavennek kellene lennie, csak egy dolog. De a karakter sem olyan jó, eredeti vagy akár okos. Helyenként kifejezetten mélypontjai vannak: a Troy – Heaven – Logan háromszög, amibe most még Fanny is belerondít, a nő részéről pocsékul van kezelve. Az ok, hogy ő összejön Troyjal a férje háta mögött, letudja annyival, hogy többször nem fordulhat elő (amúgy nagyon látni, hogy végig Troy az igaz szerelme, csak a vérrokonság az útjukba áll), de azért megsértődik, mert a részeg Logannek kiesett egy éjszaka, amit Fanny kihasznál? Arról már nem is beszélve, hogy Heaven az, aki másnak a gyerekét nevelteti Logannel a sajátjaként.
HA már ezt felhoztam, itt van egy nagy történeti kérdőjel is. Ha a két nő egyidőben több férfival is aktív volt szexuálisan, és egyikül sem óvszerrel volt együtt, akkor honnan tudják, melyik pasi a gyerekeik apja? Mert DNS teszt itt még nincs. Fanny kijelenti, hogy az övének Logan az apja. Heaven meg érzi, hogy az övének Troy. De mégis, honnan? Tudom, apróságnak tűnik, de ezeken is felhúzom magam, mert tudom, merre megy majd a történet.
Annyira azért nem akasztott ki, mint a 2. fejezet, de még mindig zavaros ez a sztori/film.
Fallen Hearts – 5/2,5 a történet továbbra is rémes és mesebeli egyszerre, túljátszott alakításokkal, tévésen.
Kamaszos, titkokat őrző, sérüléseket felfedező.
Monty a börtönben halt meg, halálra késelték. Clay azt játssza, hogy minden rendben és vigyáz a többiekre, de igazából nem bírja el a tetteik súlyát. Monty árnya kísérti, aki okolja a haláláért. Ahogy Clay egyre inkább összeomlik, veszélybe kerül a társaság titka. Nagyon nem akarják, hogy a rendőrség újra elővegye Bryce halálának esetét. A maguk módján próbálnak beavatkozni, de eddig Clay volt, aki ezt tette értük. Nekik maguknak is útmutatásra lenne szükségük. Justin az elvonóról visszatérve Jessicának csak a barátja akar lenni, így a lány féltékennyé akarja tenni Diegóval, és egy szerelmi háromszögben találják magukat. Alex kezd rádöbbenni, hogy melyik nemhez vonzódik igazán, és pont Monty exe vezeti rá erre. Zach kifordul magából, rendbontó lesz, míg Tyler megint fegyver közelbe kerül. Felbukkan egy zsaroló, egy Monty után nyomozó srác, és Clay is kezd megnyílni a pszichiáterének. Egy újabb tragédia közeleg.
Az még nekem is rejtély, miért néztem ennyire gyorsan végig a sorozatot. Tulajdonképpen végig morogtam, nem tetszett, amerre vitték a cselekményt, a karaktereket, az egész üzenetét. Mégis, egyik részt néztem a másik után. Miért? Magamnak is felteszem a kérdést, de nem bírok rájönni. Mondjuk, én vagyok az, aki nagyon nehezen hagy félbe utált sorozatot is.
Az első évad siker volt, jó is, a regény volt az alapja. Aztán folytatták, és már a második évadban elkezdték szétverni, ami jó volt. Mert az ok, hogy a tematikát nem lehetett tartani. Megvolt a 13 ok, és nem volt olyan ütős sztori, mint az öngyilkos lány tette mögötti indítékok feltárása. De értékek terén folyamatos volt a leépülés. A szimpatikus karakterek leépültek, és azok az értékek, melyeket őrizni kellett volna, már nincsenek meg. Most, a negyedik évadban szabályosan úgy éreztem, hogy ezek a srácok ugyanolyan bűnösök lettek, mint a sorozat gonoszoknak beállított figurái.
Mert, nekem az a véleményem, hogy igenis felelősek Monty haláláért. Miért kellene felmenteni őket azért, mert maguk is szenvedtek? Megbocsátasz egy gyilkosnak, mert rossz volt a gyerekkora? Őrültségeket csinálnak, hullik mindenki az erkölcsi fertő felé, és ezt támogatja a sorozat? A Diego – Jessica – Justin trió az egyik mélypont.
Clay összeomlása lélektanból rendben, de a sztoriban ritka rossz a kivitelezés. Annyi értelme volt csak, hogy behozták a pszichiátert, aki legalább szimpatikus volt.
Rühelltem, ahogy a végére beleerőszakoltak még egy halálesetet. Annyira érezni lehetett, hogy az volt az egyetlen funkciója, hogy ebben az évadban is legyen egy halál, és lehessen szomorkodni miatta. Túltolt, felesleges volt egy hosszított zárórészben a karakter túlhúzott agóniáját nézni, és ahogy mindenki kétszer-háromszor elköszönt tőle…
Az is irritált, ahogy beleerőszakolták a szexuális beállítottságot/másság felvállalását is. Mégis, honnan jött, hogy Alex meleg? 3 évadon át Jessicába volt bolondulva, utalás sem volt, hogy a fiúk is érdekelnék, most meg mégis? Itt is csak azt éreztem, hogy akartak még egy meleg karaktert, és őt választották, indok és értelem nélkül. Igaz, az egyik legszerethetőbb karakter így kapott kicsit több szerepet – Charlie maradt az egyetlen tényleg jó srác a sorozatban.
Kinézetre azt hozza a sorozat, amit eddig is. Clay kikattanásaival ugyan vizuálisan játszottak egy keveset, de nem tudtak vele olyan hangulatot teremteni, hogy thrillerbe érezzem magam.
Az összes színész visszatért a záró évadra, de ez sem vigasz a számomra. Mivel annyira rossz irányba mennek a karaktereik, teljesen mindegynek éreztem, hogy játszanak benne. Túlzottan rühelltem a történeteik nagyját. Gary Sinise viszont jó pontot ér, bírom a színészt.
Még mindig nem tudom, mi az, ami a sorozatban tartott. Talán, a katasztrófa hatás? Hiába tudtam, hogy ez egy tömegszerencsétlenség, nem tudtam elfordulni tőle.
13 Reasons Why - 5/2,5 a varázs oda, azt is megkockáztatom, hogy az első évad jóságait teljesen lerombolták.
Sorozat készült belőle, de eredetileg képregény volt.
Először egy másik univerzumban mellékszereplő, majd a siker és az ötlet jósága miatt saját sorozatot is kapott. Pár évada pedig a tévét is bevette.
Megmutatom a képregényes alakot, kitaláljátok belőle a Netflix sorozatot?
Az eredeti megjelenés:
A saját sorozatában:
Megoldás: Tovább!
Hisztériás, vádló, kosztümös.
Salem, az 1600-as évek végén. A kisváros fiatal lányai az erdőbe járnak ki mulatni, táncolni. Amikor rajtakapják őket, két fiatalabb lány halálra rémül a szüleik várható reakciójától, ezért azt tettetik, hogy nem tudnak felébredni, alszanak. Az egyikük anyja mániásan félti egyetlen életben maradt gyermekét, és hamarosan már boszorkányságról suttog. A pletyka terjedni kezd, az emberek kezdenek megőrülni, és a lányok már nem tudják megállítani az elszabadult indulatokat. Magát védve Abigail bevallja az ördögi praktikákat, másokat is bevádolva. Ha bevallod, felmentenek. A fiatal nő felismeri, ez milyen hatalmat ad a kezébe. A bíróság nem kérdőjelezi meg a szavát, és a lányok sorra boszorkánysággal kezdik vádolni a haragosaikat, vagy akár anyagi haszonszerzésért is az apjuk kedvéért. Abigail, aki szerelmes korábbi munkaadójába, ezt használná arra, hogy John feleségét boszorkányságért kivégezzék. A férfi próbál szembeszállni az embereken elhatalmasodó őrületen…
A leghíresebb boszorkányperek ezek voltak. A Salemben történtek. Része lett a popkultúrának is, töméntelen film, sorozat, regény foglalkozik a témával. Vannak történelemkövetőek, meg elég elszállt feldolgozások is. Most pl. belebotlottam egy olyan sorozatba, ahol a salemi boszorkányok beintegrálódtak az amerikai hadseregbe és máig katonai egységként működnek a leszármazottak.
Ez a film nem friss alkotás – annyira nem, hogy alig akartam megismerni a férfi főszereplőt. Azért közel 3 évtized… látszik. De nem erre akartam kilyukadni. Hanem, hogy feldolgozás. Egy Arthur Miller színdarabot filmesítettek, erős szereposztással. A történelmet romantikusan dúsító, de nagyon emberi dráma lett, ami a miértre keresi a választ. Hogyan lehet, hogy normális, erkölcsös emberek ennyire kivetkőznek magukból? Hogyan lehet egy rendszer önmaga megcsúfolója és elárulója? Vagyis, azon túl, hogy kicsit benézünk Salem történetébe, egy egyetemes emberi drámát nézhetünk végig.
Két szinten vizsgálgattam a filmben történteket. Az egyének szintjén, akik tudják, hogy erkölcsileg rosszat tesznek, de az önös érdekeik mindent felülírnak. A lány, aki egykori szeretőjét akarja visszakapni, ezért ártatlanok sorát képes bitóra juttatni a hazugságaival. Puszta emberi féltékenység. A gazdálkodó, aki a szomszédja földjét akarta, és ezért a halálba küld egy embert, aki egész életében jámbor, jó lélek volt. A gonosz tettek alapja eleve gonosz volt, emberi önzés és hiúság, nyereségvágy és féltékenység.
Erre épül rá, hogy megfertőződik a közösség. Ahogy vérszemet kapnak, és minden frusztrációt egymás bántásában élik ki. Ahogy vesznek egy eszmét, kiforgatják, és egyesek még akkor is ragaszkodnak hozzá, amikor már mindenki kezdi belátni, hogy hibáztak. Ám vannak, akik soha nem lennének képesek kimondani, hogy bennük is hiba lehet – az emberi büszkeség, újabb személyes bűn, ami a társadalmi bűnt is gerjeszti.
Jó keretet adnak a salemi perek, alapból erős emberi dráma van benne, de igazából az tetszett ebben a filmben, hogy akár egy jövőbeli, más bolygó kolóniáján is működne így a történet, mert az igazi drámák, a társadalmi és emberi konfliktusok egyetemesek.
Ehhez jön hozzá, hogy korrekten is néz ki a film. Jó a hangulat, és a szinkronban helyenként még a nyelvvel is kísérletezgettek. Mondjuk, nekem nem lett volna hiányérzetem, ha néha nem váltanak át egy barokosabb szóhasználatba.
Winona Ryder jól hozza a gyerekes, sértett fiatal nőt, kellően utálható figura lett. Daniel Day-Lewis meg szokása szerint uralja a jeleneteit. Tőle még a nagyon színházi monológokat is jól fogadtam, hiteles azokban is.
A színházi alapok ellenére filmszerű, erőteljes zárással, jó színészekkel, ám hosszú is.
A salemi boszorkányok - 5/4 jó színészekkel, komoly emberi drámák egy extrém helyzetben, társadalomkritikával.
Cím: Venom: Let there be Carnage
Készítők: Andy Serkis fogja rendezni, és neki aztán bőven van tapasztalata a CGI karakterek minél élethűbb ábrázolásában. A főszereplők is visszatérnek, Hardynak örülök, Williamsnek kevésbé. Az új főgonosz Woody Harrelson lesz.
Műfaj: akció, sci-fi, képregényfilm
Cselekmény: feltűnik egy ördögi sorozatgyilkos, akinek szimbiótája van, mint az újságíró Eddie-nek. Jöhet az összecsapás és Eddie - Venom kapcsolata is alakulhat.
Várható megjelenés: a vírus miatt ez is csúszik, most úgy tűnik, 2021 nyarára.
Miért várós?
Barátnős, mássággal szembenéző, kisvárosi.
Iris csendes lány, akit osztálytársai rég gúnyolnak a gyenge hólyagja miatt. Egykor gyönyörű és népszerű anyja soha nem elégedett vele, a szülei sokat veszekednek, és a fiút, aki kisegít náluk és tetszik neki, meg sem meri szólítani. Ám az élet megváltozik, amikor Maggie a családjával ide költözik. A lánynak remek meséi vannak a híres fotós apjáról, a sztárokról, és a saját életéről. Mindenki a tenyeréből eszik, neki mégis Iris lesz érdekes, aki egyedüliként átlát a meséin. A két lány titokban barátságot köt, és Maggie minden téren segít kinyílni a lánynak. A hajával, a ruháival, az idegeivel is segít neki, magabiztossá és bátrabbá teszi, a hazugságaival a közösségbe is segít neki beilleszkedni. Ám Maggie is őriz egy titkot, ami miatt ide kellett költözniük, és ami megint mindent elvehet tőle. Amikor a titokra fény derül, Iris lesz az egyetlen, aki kiáll a barátnője mellett.
Nem tudom, mennyire mehetek abba bele, mi Maggie titka. A film szempontjából egyszerre érzem fontosnak is, nem is. Az biztos, én előzetesen nem tudtam erről a szálról, és hagyományos tini filmként kezdtem el nézni.
Iris történetére ez illik is, egy majdnem tipikus Hamupipőke mese az övé. Tudjátok, amikor a csúnyának tűnő lány új ruhákat és frizurát kap, a szemüveget ledobja, és ha itt nem is ő lesz az iskola szépe, de a helyesek közé kerül. Abban van eltérés a romantikus tini filmektől, hogy nem egy fiú és egy bál miatt jön a változás, hanem egy új barátnő miatt, aki kedvesen tippeket ad, illetve kellően rugdos, ha magadtól nem lennél képes változni.
Amiben még más, a családi háttér. Itt is zűrös, de másképpen. Iris anyja, Francie elégedetlen az életével, és a lányán éli ki a frusztrációját. Sikerül neki egyszerre a földbe taposni az önbecsülését, miközben féltékenykedik is rá. Mert ő még fiatal, lehetőségei vannak, míg ő benne ragadt ebben az életmódban és a házasságában. Az egyik kedvenc jelenetem volt, amikor a film végére Iris teljesen megérti az anyját, és éppen azt a választ adja a megjegyzéseire, viselkedésére, ami egyszerre lefegyverző, előre visz, és senkinek se fáj.
Irisnek van egy kis szerelmi szála is, de ez szinte szóra sem méltó. Mondhatni, sima ügy. Jeff mindig tetszett neki, a fiúnak is szimpatikus volt a lány, csak a bátorságuk kellett összeszedni, hogy szóba merjenek elegyedni egymással. Ehhez adta meg a kezdőlökést Maggie.
Maggie, aki a komolyabb drámát kapja a filmben. A családja abszolút nem látja őt, betegnek tartják. Így reagál a közösség, amikor rájönnek, miért költözött a család ide igazából. Nem lenne bajom ezzel a szállal, ha jobban be lenne integrálva a cselekménybe. Annyira Iris gondjai vannak az előtérben, az ő családi drámája, hogy nagyon éles váltásnak éreztem, amikor hangsúlyosabbá válik, mit titkol Maggie.
Valahol értem, hogyan akarja a film Iris pozitív viselkedésével az elfogadást erősíteni és toleranciára, empátiára nevelni, de nem tetszett, ahogy kezelték azt a szálat.
Nem napjainkban játszódik, megvan a kisvárosi hangulat és egy letűnt kor árnya is. Valamikor a vietnami háború után. Innen már nem sok kell, hogy elfogadóbb legyen a társadalom, és Maggie története ne ehhez a véghez jusson ki.
A színészek kapcsán meg jár az agyam. A szülők között akadnak ismert színészek is, ha nem is sztárok. Talán itt vannak az érdekesebb karakterek, de a kevesebb játékidő is. A kamaszok között is akad ismerős, ha még agyalok is, honnan. Amíg rájöttem, hogy a srác a legutóbbi Gilbert az Anne-ből… (Ott is, itt is szimpatikus, különben.)
Érdekes, ahogy egyszerre dráma is, tini film is, meg egy más korszak rajza is.
Egyszer érdekes volt, de láttam már jobbat is a témában. Nagyon távolról a Ha tudnád, amivel akad némi közös pont és témabeli egyezés.
A csillagokig - 5/3,5 kamaszfilmnek sokáig jól működik, jó a vidéki hangulat, de a váltás a végén… furcsa.