Minden napra egy film

Minden napra egy film

Bull

4. évad

2020. június 01. - BBerni86

Tárgyalótermi, embereken segítő, családalapítós.6_1bull.jpg

Bull és Isabelle közös gyermeket várnak, és így a kapcsolatuknak is adnak egy újabb esélyt. Bull, mint leendő apa, majd mint egy kislány édesapja, olyan ügyek mellett tudja elkötelezni magát, melyekben megtalálja ugyanazokat a dilemmákat, amelyek a saját életében is megjelennek. Mitől lesz valaki szülő? A mesterséges megtermékenyítéskor a cég hibát vétett, és nem a férj, hanem egy idegen spermáját használták fel. Akkor a gyermeket ki nevelheti fel? A biológiai apa, aki szintén akarja, vagy aki szerette és nevelte annak ellenére, hogy vérségi kapocs nincs közöttük? Sadie, a milliárdos kozmetikai cég arca és mindenese, aki korábban pszichés gondokkal küzdött, vissza akarja szerezni az élete fölött az irányítást, hiszen korábban az apja gyámsága alá helyezték, semmiről nem dönthet egyedül. Hogy segíthet neki úgy, hogy ne tegye tönkre az apa – lánya kapcsolatot? Közben Chunk szembe kell nézzen a lánya döntéseivel, és Marissa is komoly magánéleti vészhelyzettel küzd.

A jogi sorozatok a gyengéim – a klasszikus, ügyvédes szériákat is szeretem, de tudom díjazni, amikor valamelyik adó kipróbál valami újat. A Bull eredetileg ilyen volt azzal, hogy pszichológiával keverték az ügyeket. Nem is igazán az volt a lényeg, hogy mi történt és hogyan, nem a nyomozás vagy a beszédek. Hanem annak a kialakítása, hogy az esküdtszék azt a narratívát fogadja el, amit Bull csapata szállított nekik. Ügyvédekkel dolgoztak együtt, tanulmányozták és befolyásolták a tanúkat.

Azt is díjazom, amikor egy sorozat mer változni, fejlődni. Hiába jó egy sorozat, ha ugyanazt kell néznem évadokon keresztül, simán elunom. Jól csinálja ezt a The Good Fight, ha már ügyvédes sorozatok. A lényeg ugyanaz, de minden évad kicsit más, új narratíva.

A Bull viszont produkált egy olyan visszafejlődést, ami tönkretette az élményt. Más, mint az első két évad, és utálni tudom ezért. A tárgyalótermi, kissé pszichológiás sorozat most nem több egy családi sorozatnál, amiben az adott konfliktusokat és vívódásokat ügyeken keresztül dolgoznak fel.

A negyedik évadban konkrétan az a tematika, hogy a magánéletében van egy kérdés, ami foglalkoztatja Bullt. Például: megkereszteltesse-e a kislányát? Pont akkor jön egy olyan ügyfél, akinek az esetében központi szerepe van a hitnek. Bull magánéletére kivetíthetők az ügyek, de most csak az apaság, a családi élet, aminek felmerülnek a konfliktusai. Családi jogi sorozat lett belőle? Hiányoznak az érdekes ügyek.

Maguk az ügyek is, sokkal gyengébbek a témáikat leszámítva is. Már nem dolgoznak együtt másokkal, ami egy jó dinamika volt. Most Benny az ügyvéd, viszi az ügyeket. Hol van az idő, amikor csak tanácsokat adtak, és csak egy-egy ügyet vittek ennyire maguk végig… Krimisebb lett, azt nyomozzák ki, mi történt és ki az igazi bűnös, amit aztán Benny bizonyít az esküdteknek is. Nincsenek tippek, hogyan hassanak az esküdtekre. Már az esküdtek kiválasztását is redukálták pár részenként 1-2 percre, noha korábban azt is láthattuk, mikor és milyen embereket kerestek, őket hogyan szűrték ki. Kivették a pszichológiát a sorozatból!

Gyengébbek a szereplők. Bull egy papucs lett, akinek a lánya a mindene. Nyoma sincs benne annak a férfinak, akit korábban láttunk. Benny, ő mint ügyvéd és barát van jelen, nem is tudnék semmit mondani róla, ami csak az övé, nem a munkájával vagy Bull-lal kapcsolatos. Marissa, minek kellett tönkretenni a magánéletét? Felesleges dráma. Taylor pedig továbbra is csak lóg a levegőben. Nem sokat tesz hozzá az egész sorozathoz, nem is nagyon tudnak mit kezdeni vele.

A kivitelezés a megszokott, de ez nem húzza fel.

Hatalmas esés a sorozatban, nagyon nem szeretem ezt a családi irányt benne.

 

Bull - 5/3 elment az eredeti íze, már kevésbé izgalmasak az ügyek és trükkök. Magánéleti sztori lett.

https://www.youtube.com/watch?v=bNyM_5hkbv4

Ne játssz a tűzzel!

Tűzoltós, gyerekeket felügyelő, krízissel szembenéző.

Jake Carson élete a tűzoltás. Ahogy túl korán elvesztett édesapja, Jake is a füstugrók között találta meg a hivatását, és tesz meg mindent, hogy mindent valóra váltson, amit az apja megálmodott neki. Így, amikor a főparancsnok készül nyugdíjba vonulni, megpályázza az állást. Egy tűzesetnél éppen ekkor három gyerekre 5_31ne_jatssz_a_tuzzel.jpgbukkannak, akiknek a szülei elutaztak. Nincs hova menniük, így a csapattal befogadják őket az állomásra. Jake igyekszik fenntartani a rendet, hiszen a parancsnok bármikor megérkezhet szemrevételezni, Jake hogyan vezeti az állomást és a csapatát. A kölykök hamar felforgatnak mindent maguk közül: a csapat harci ebét, Miszliket megszelídítik és új nevet is adnak neki, ami a Csillám póni. A mogorva tűzugró, Balta kedves énjére is rábukkannak. Tüzet gyújtanak, tönkreteszik a berendezést, de leckét adnak Jake-nek a családról, aki általuk kap egy esélyt, hogy több legyen, mint egy tűzoltó a sok között.

Úgy tűnik, minden izomembernek kell egy olyan film, amelyben kisgyerekekkel eresztik össze, és igyekeznek megmutatni a családbarát oldalukat. Annak idején Schwarzenegger óvó bácsinak állt az Ovi zsaruban, Vin Diesel a Gorilla bácsiban óvta egy meggyilkolt tudós gyerekeit, Dwayne Johnson több alkalommal is forgatott kisgyerekekkel. Az egykori pankrátor John Cena pedig ebben a filmben mutatta meg, mire képes komikusként néhány gyerek társaságában.

A végeredményt vegyesnek érzem. Alapvetően nem volt bajom a filmmel, egy könnyed komédia, amit nem fájt megnézni sem. Kicsit túl van írva minden, a színészi játékok is eltúlzottak, de direkt ilyenek. A túlzásokkal akarják még jobban kihangsúlyozni, hogy mennyire kell a család mindenkinek és mennyivel jobb lesz Jake élete attól, hogy a gyerekek az életébe kerülnek.

Mert bizony Jake annyira egysíkú, hogy az már önmagában egy poén. Ahogy katonai őrmesterként üvöltözik, és olyan hangulatot tart fenn a központban, hogy a seregben se lenne különb. Akit az apja megtanított zongorázni, de egyféle dalokat ismer csak: amelyekben szerepel a tűz. Ahogy minden emléke a tűzoltáshoz és a laktanyához kötődik – amikor a gyerekkoráról kérdezik, egyből olyan sztorik ugranak be neki, hogy hol tanulta meg felgöngyölni az ejtőernyőt, hol végezte az első fekvőtámaszát, és a családi képei is mind itt készültek. Még a mondott esti mesében is ott lesz ez az elem.

A gyerekek nyitják rá a szemét, hogy ennél lehetne több is. A srácokat is nagyon megszereti, és nekik hála jut el a felismerésig, hogy a környéken dolgozó biológusnő milyen érzelmekkel viseltetik iránta. Azt ugyan túlzásnak éreztem, hogy milyen családot kalapálnak össze a végére, mi a gyerekek titka, de minden más is annyira el van túlozva, hogy ez alig tűnt fel a sok más hasonló mellett – a nyugdíjba vonuló parancsnok edzése pl., elismerően csettintett volna még Rocky is a láttán.

Úgyhogy, a sok túlzáson túl tudtam tenni magam. Ami viszont nem tetszett, hogy a poénok egy jelentős része vagy nagyon gyerekes, vagy nem is értettem, kinek lett szánva. Az, hogy egy 4 éves még nem szobatiszta, és amikor bekakil, tisztába kell tenni – ezen most komolyan azt hitték, hogy nevetni fogunk? De elég debil az is, hogy pónist játszanak a felnőtt emberek, és a búcsúajándék simán lesz egy kis balta. Most akkor ez felnőtteknek, vagy gyerekeknek készülhetett? Kicsit talán mindkettő, de a nagyon agyament poénok nagyon nem tetszettek.

A stáb különben meglepően korrekt. Cena a húzónév. de a csapatának tagjai és a gyerekek között is lehet ismerős arcra bukkanni.

A buta poénok ellenére egyszer jó móka volt, nem bánom, hogy láttam.

 

Ne játssz a tűzzel! - 5/3,5 hangulatos és helyes film, csak a poénjai jelentős része nem tudom, kinek lett szánva.

https://www.youtube.com/watch?v=EeODUAh8FlA

Young Sheldon

3. évad

Családos, különc gyereket nevelő, kisvárosi.5_31young_sheldon.png

A Cooper családban elkezdenek átalakulni az erőviszonyok. Sheldon egyre inkább szeretné a maga útját járni, amiben az anyja még szeretné visszafogni. George, a fiú tanárai, de még az egyetemek is azon dolgoznak, hogy meggyőzzék az asszonyt, ideje engednie, hogy a fia a képességeinek megfelelően haladjon a tudományos pályán. Közben Georgie a lányokkal és a munkával is egyre felnőttesebb: kiderül, hogy jó a kereskedői vénája, és nagyanyja barátjának boltjában lassan jobban kezd keresni, mint az apja az iskolában. A szerelmi csalódáson is túlteszi magát, és olyan lányokkal kezd el járni, akik akarnak is vele járni. Missy egyszerre próbálja az első barátját megszerezni, és helyt állni a baseball csapatba is, ahol ő az első lány. Connie a háttérből rajtuk tartja a szemét, és az unokái segítségére siet, amikor azoknak szükségük van a nagyanyjukra. Közben Jeff tiszteletes újra nősülésre adja a fejét és Sturgis professzor is újraértékeli, milyen kapcsolatot szeretne a családdal fenntartani.

Igazság szerint a Young Sheldon még mindig azt kínálja, amit az induláskor is. Egy szerethető, helyes családot, amelyben van egy csodagyerek, akihez igazodnia kell a többieknek is valamiképpen. Extra feltét, hogy az Agymenők egyik legnépszerűbb karakterének az előtörténete ez, és kapunk néhány utalást az anyasorozatban történtekre is. De aki nem Agymenők néző, nekik is kellemes családi szórakozás tud lenni.

A probléma leginkább abban van, hogy már harmadik évada nézzük ugyanazt. A szülők nem változtak semmit, ahogy a nagyi sem, és a gyerekek is csak keveset. Ugyanazok a jellembeli tulajdonságok hozzák a poénokat, és nem érezni, hogy haladna valamerre a sorozat. A végén, az utolsó részben ugyan egy más irányba indulnak el, de egészen addig ugyanabban a közegben mozogtunk, mint előtte 2 évben.

Mennyire humoros? Váltakozó. Vannak visszatérő poénok és elemek – Connie és George továbbra is piszkálja egymást, ahogy csak tudják, bosszantják a másikat. Jeff tiszteletes ugyanaz a jólelkű, de kissé inkompetens alak, aki eddig is volt. Az iskolában a tanárok teljesen úgy állnak Sheldon helyzetéhez, mint eddig. Mondjuk, azon a tanáron még mindig jókat tudok mosolyogni, akinek nincs más vágya, minthogy a fiú végezzen, és ne kelljen vele többször foglalkoznia. Amikor még a kollégiumba is simán beköltöztetné… kész.

Ebben az évadban a testvérek közül Georgie volt, aki kicsit több szerepet kapott Sheldon mellett, aki a részek középpontjába áll. Kezd felnőtté válni, komolyodni, és értelmes mellékszálat kapott a munkájával, ha egy idő után már sok volt az olyan poénból, amikor az apja minimális fizetésén viccelődött. Missy kevesebb teret kap, valahogy már nem tudtak mit kezdeni a kislánnyal. Az első szerelem témája is olyan furcsára sikerült vele. Azt aranyosnak kellett volna találnom, amikor az a nagy öröm tárgya, hogy a barátja végre megfogta a kezét? Nálam ez nem jött össze.

A sorozat egyik legjobb karaktere még mindig Connie, aki bár a nyugdíjas nagymamát játssza, sokkal több élet van benne, mint Sheldon szüleiben összesen. Ő az, aki mindig ott van a gyerekeknek, és közben a saját életében is alakulnak az események. Idén lett egy új barátja, akit a Parenthood nagypapája, Craig T. Nelson játszik, hasonló különben a figura a másik sorozatban játszott szerepéhez. Az meg különben milyen, hogy ebben a sorozatban a nagyanyának van a legváltozatosabb szerelmi élete?

A stáb maradt ugyanaz, már mindenki nagyon a szerepében van, tőlük azt kapjuk, amit eddig is megszokhattunk. Idén nagy sztárvendég nem volt, és a látványvilág sem változott semmit.

Elnézem, még szeretem is ezt a sorozatot, de nem érzem úgy, hogy bármi plusz vagy újdonság lenne még benne. Legalább egy minimális megújulás kellene neki.

 

Young Sheldon - 5/3,5 még vannak benne aranyos részek, de már kevésbé vicces és kezd rutinszerű lenni.

https://www.youtube.com/watch?v=tpRIVmaZN2g

SpoilerZóna

  • Ritmusszekció

Stephanie egyre feljebb jut a terrorszervezet listán, de képtelen direkt ölni. Össze is vesznek a társával, mert Iain f1_51.jpgfelrobbantja a terrorista autóját, annak ellenére, hogy annak két kisgyereke is a kocsiban ült. Stephanie önállósítja magát, és Marc információt kéri el. A férfival szeretők is lesznek, majd a lány elindul a következő terrorista ellen. Ott döbben rá, hogy igazából Marc áll minden mögött. Túléli az összecsapást, visszamegy a férfihoz, aki nem sejti, hogy a lány rájött a titkára. Amikor megölelné, Stephanie mérget injekcióz be neki és elmeséli, hogy miatta halott a családja.

Iain visszatér a titkos szolgálathoz, és figyelmezteti a lányt, hogy álljon le. Stephanie pontosan ezt is akarja tenni.

  • Romlott oktatás

Rachel cikke után megjelenik a revizor, és alaposan átnézik az iskola számláit. Kiderül, hogy Frank és vele együttf2_54.jpg Pam is milliókat lopott az iskolától. Pam a családja miatt ad ki mindent: mivel a fia és lánya is használták a céges kártyákat, őket is le lehetne csukni, de így megmenti őket. Frank férjét is vallatni kezdik, aki akkor adja fel a férfit, amikor szembesítik azzal, hogy Frank közös házat vett a szeretőjével, és rendszeresen csalta őt. Frank is börtönbe kerül.

A poén, hogy az iskolai munkájáért annak ellenére elég szép nyugdíj jár neki, hogy sikkasztásért elítélték és börtönbe került.

Ha a Beale utca mesélni tudna

Szerelmes, igazságért küzdő, mindennapos.

Tish és Fonny gyerekkoruk óta ismerték egymást, együtt játszottak. Ahogy azonban felnőttek, az érzelmeik megváltoztak, és párrá lettek. Saját otthont akartak, összeházasodni, és együtt boldogulni az életben. Egy vád 5_30ha_a_beale_utca_meselni_tudna.jpgazonban mindent tönkretett: egy asszonyt megerőszakoltak, és a rendőrök hatására kiválasztotta a szembesítésen Fonny-t, mint elkövetőt. A férfi ártatlan, de ezt csak a szerelme és annak családja hitte el. Ők harcolnak, hogy az asszony mondja el igazat, és a tárgyaláson helyre kerüljenek a dolgok – Fonny hazatérhessen. A nő azonban eltűnik, a másik tanút a rendőrség elzárja, és a szegény családnak nincs pénze mindazt felkutatni, amivel alátámaszthatnák az igazukat. Tish és Fonny is vívják a maguk harcát, egymásba igyekeznek kapaszkodni, és kitartani. Amikor a lány ráébred, hogy babát vár, már nem csak egymásért, de a gyermekükért is küzdenek.

Ahogy a holokauszt filmek is jönni fognak sorra a regényekkel, a feketék társadalmi hátrányos megkülönböztetése is filmtéma marad. A rasszizmus, az előítéletek sok-sok zsánernek szolgáltatnak alapanyagot. A legnagyobb durranás talán a Tűnj el! volt, ami egy rafinált horrorban mesélt a faji előítéletekről. De romantikus komédiában is rendszeresen felbukkan, hogy a más rasszú pár szülei kiakadnak, és elválasztanák a gyerekeiket. A drámák is érkeznek sorra, volt egy nem is olyan régen Kerry Washington főszereplésével.

Ilyen film ez is.

Ha minden cselekményszálat csupaszítok, csak a film üzenetét emelve ki, akkor azt találom, hogy a feketéknek esélyük sincs. Ha ilyen a bőrszínük, és nem jó helyre születnek, akkor a rendszer elkaszálja őket. Kit érdekel, hogy nem Fonny az erőszakoló? A bőrszíne stimmel, az ügy lezárva. A szegény család meg úgyse tud megfelelő szakembereket megfizetni, hogy az igazság kiderüljön…

De más, mellékszálakon is visszatér ez a téma. Amikor pl. a pár lakást keres. Fiatal, szegény és fekete pár, senki nem akarja kiadni nekik a lakást. Még olyan eset is van, amikor a helyes fiatal lánynak kiadnák – utalva rá, hogy milyen kihasználási háttérgondolatok vannak mögötte – és máris visszakoznak, amikor kiderül, hogy a vőlegénnyel, hamarosan férjjel költözne be.

Túlzásnak is éreztem, hogy ennyire egysíkú az ábrázolás. Bár értem, ez miért társadalmi gond és probléma kint a mai napig, de tényleg ennyire egyoldalúan az? Általánosításnak érzem, mert ok, ártatlanokat is tönkretesz a rendszer, de vannak, akik tényleg bűnösök, bandatagok, erőszakolók és gyilkosok.

Azért azon jót tudtam mosolyogni, amikor a fordított rasszizmus is feltűnik. Fonny ügyvédje egy frissen végzett fehér srác, és a családban van olyan tag, aki azonnal meg is jegyzi, hogy nem lesz jó számukra. Mert fehér ügyvéd feketéért nem fog harcolni és küzdeni.

Érdekes keretet adott a filmnek Tish narrációja, amely egy más idősíkból van, egy bölcsebb éntől, aki már túl van a dolgokon. Kicsit végzetszerűvé is teszi a cselekményt, mert ennek így kellett történnie: a szerelmesek hű kitartásával és a legyőzhetetlen rendszerrel.

Sajátos hangulata van. Nem teljesen tragédia, de részben az. Ahogy a szép részei fel tudják húzni a mögöttes, sötét gondolatokat is. Ahogy még az igazságtalanság közepette is értéknek és erőnek mutatja a szerelmet és a hűséget.

Színészileg is teljesen korrekt alkotás. Nekem külön szórakozás volt ismert arcokat keresni a mellékszereplők között – volt ilyen bőven benne.

Díjaznék egy olyan filmet, ami nem csak az egyik oldal igazságát mutatná be, hanem több nézőpontot igyekezne megragadni. Ez nem olyan, és ha valaki el akar merülni abba a témába, miért nehéz szegény feketének lenni az Államokba, ez a film alkalmas rá.

 

Ha a Beale utca mesélni tudna - 5/4 iskolapéldája a fekete filmeknek, társadalmi vitás kérdéseket emelve a középpontba.

https://www.youtube.com/watch?v=CQXSforT_qQ

Bosch

5. évad

Nyomozós, beépített ügynökös, gyilkossági ügyes, családi.

Harry Bosch napjai továbbra sem unalmasak. A nyári szünetben Maddie Los Angelesben van, és az ügyészségesen végez gyakornoki munkát. A lojalitása azonban hamar megkérdőjeleződik: az egyik nyomozó rendőrségi visszaélésekkel foglalkozik, és Harry egyik régi ügyét veszi elő. A nő meg van róla győződve, hogy 5_30boschs05.jpgHarry helyezett el bizonyítékot a helyszínen, és így csukatta le az egyik gyanúsítottat. A nő asszisztense Maddie udvarlója, így a lány hozzáfér a nyomozati anyagokhoz, és tudna súgni az apja ügyvédének, de ezzel megszegné a szabályzatot. Harry pedig ki kell, hogy maradjon a nyomozásból, és csak annyit tehet, hogy kideríti, hogyan hamisították meg a bizonyítékokat. Közben egy gyógyszercsalási ügyben is nyomoz: függőket szerveznek be, akiknek a szervezet orvosai felírják az erős fájdalomcsillapítókat, amelyeket kiváltanak és egy részét megtarthatják fizetség gyanánt. A katonai múltjával és sérülésével Harry tökéletes alany a beépüléshez.

Sikeres sorozat lett a Bosch – már a hatodik évad is lement, és folytatás is várható még. Alapanyag bőven van, hiszen Connelly több, mint 20 regényt írt már a nyomozóról, és nem egy más történetét is becsatlakoztatta a Bosch univerzumba.

Az ötödik évaddal tettem egy kísérletet – eddig részenként néztem ezt a krimit, egy-egy rész között minimum egy hetet hagyva. Ezt az évadot azonban összevártam, és egy hosszú filmként, folyamatában néztem meg a részeket. Sokkal jobban tetszett így, mint amikor daraboltam. Krimi, amiben egymásra épülnek a cselekmények, megvan a logikai íve, ahogy egyik bizonyíték vezet a másikhoz, a nyomozás irányát is ez határozza meg. Korábban nem egyszer gondban voltam azzal, hogy visszaidézzem, mi miből következett, így viszont élvezni tudtam a sorozatot és nem kellett az előzményeken törni a fejem.

Ez az évad is regény alapján készült, de továbbra is áll, hogy a készítők lazán veszik a regények sorrendjét vagy cselekményét. Pl. Maddie anyjának halála és az a szál teljesen máshogy volt megírva itt és a regényekben. Az ötödik évad alapja a regények 20. kötete, ami magyarul még nem jelent meg, így azt nem tudom eldönteni, hogy mennyire regényhű vagy sem a sorozat.

A hangulata azonban megvan, ugyanaz a sötétség van benne, ami Harry Bosch történeteit áthagyja. A rendőrségi korrupció kérdése és a gyógyszeres ügy is úgy lett feldolgozva, hogy benne legyen, mennyire zord hely a világ. Hogy már helyesen cselekedni sem lehet tiszta és fénylő páncélban, mert annyi a mocsok, hogy képtelenség tisztának maradni. A jó emberek is elbuknak, a nem jók meg kész szörnyetegek lehetnek. Maddie szembesül most azzal, hogy az igazság vagy a törvény a fontosabb. Bosch pedig azt teszi, amit eddig is szokott: a belső és szilárd erkölcsi iránytűje vezeti. Nem korrupt, nem szegi meg a fontos szabályokat, de nem is egy olyan nyomozó, aki ne merne kreatívan dolgozni.

Ebben az évadban egyaránt volt akció – az évad végén a rajtaütés kifejezetten hangulatosra sikerült -, krimi és tárgyalótermi krimi is. Most szerettem mindhárom zsáner elemeit benne, de a kedvencem talán a tárgyalás előtti megbeszélés volt, ahol Bosch és az ügyvédje nagyon durván szétszedték a vád ügyét – de aztán láthattuk, hogy a másik félnek miben volt igaza, csak rossz embert állítottak a célkeresztbe.

Ha valamit még mindig gyengébbnek érzek benne, az Maddie. Most értelmes szerepet kapott az ügyben, de nem egyszer éreztem, hogy nincs igazán szerepe a történetben. Kiemelt mellékszereplő lett, de nincs még annyi a helyzetében vagy magában a karakterében, hogy az indokolna ennyi játékidőt.

Bosch nagyon karakterére talált Titus Welliver alakításában, jöhet is vele a 6. évad!

 

Bosch - 5/4 hangulatos és stílusos krimi, amiben több szálat is érthetően, érdekesen tudtak végigvinni.

https://www.youtube.com/watch?v=UnVtSOTfbEU

Romlott oktatás

Iskolás, korrupciós, botrányos, nyomozós.

A Roslyn az utóbbi években hatalmas változáson ment keresztül: a nem jegyzett iskola már a negyedik legjobb középiskola, és a tanfelügyelőnek célja, hogy év végére ők legyenek az állam legjobbjai. Dr. Frank Tassone az ember, akit mindenki szeret és irigyel. Egy jóképű, vonzó özvegy, aki névről ismeri a diákokat és segíti őket, ahol 5_29romlott-oktatas.jpgcsak tudja. Akiért odavannak az anyukák, de a városi fejlesztők is, hiszen az iskola sikere a környék fellendülését is magával hozta. Ő bátorítja az újságírónak készülő Rachelt, hogy még egy könnyed, semmitmondó cikkből is hozza ki a legtöbbet. Nem sejtheti, hogy a lány beleássa magát az iskola legújabb projektjébe, egy híd építésébe, ahol pénzügyi eltérésekre bukkan. Miközben Frank helyettese lebukik csalásért, Rachel is egyre több mindent derít ki. Az iskolaújság lehozza a cikket, és megindul a lavina. Kiderül, Frank mennyi titkot és szennyet őrzött. Semmi nem volt igaz, amit magából mutatott a világnak.

Meglepően hangulatos film lett az HBO alkotása, amelyben jól keveredett egy karakterdráma és az oknyomozó újságírás izgalma. Ráadásul úgy, hogy a két oldal külön futott, és mégis egységes tudott lenni.

Frank története egy igazi antihős történet. A férfi ideálisnak, tökéletesnek tűnik, de a néző folyamatosan szembesül vele, hogy mennyire nem olyan ember, amilyennek mutatja magát. Először csak kis jelek vannak, bizonyos fokig még magyarázatot is lehetne találni a viselkedésére. De minél nagyobb a lavina, annál több hiányossága derül ki. A film képes lépésenként levenni őt a piedesztálra és egyre ellenszenvesebbnek mutatni, antihősnek, miközben mégis érezni lehet a férfi tragédiáját is. Végig törtem is a fejem, mennyire azt kapja, amit érdemel. Mert igen, büntetést érdemel, és ocsmány, amit művelt. De egy fokig meg tudom érteni, miből lett elege. Ha nem annyira hiú és felszínes dolgokra sikkaszt, akkor még jobban is tudtam volna vele szimpatizálni. Így folyamatosan ingáztam, hogy kedveljem-e vagy sem. Elítéltem végül, de utálni nem tudtam. Maga a rendszer is rossz, nem csak Frank.

Mellette ott volt Pam ügye is, ami Frank története, csak kicsiben. Allison Janney miatt a film vele foglalkozó része is ütős lett. Erős jelenléte van a színésznőnek, és hitelesen játszott most is. Úgy tűnik, kifejezetten erős karakterszínésznő.

Ha már színészek – Hugh Jackman is valami olyat mutatott magából, ami teljesen új volt számomra tőle. Nem csak az, hogy Frank meleg karakter. Az, amilyen kétszínű. Van olyan jelenete, amikor lehull róla a jó Frank álarca, megváltozik a tekintete, és máris Frank, a szemétláda van előttünk. Vagy, amikor megtörik, és rádöbben, hogy mindennek annyi. Ahogy pusztán az arckifejezésében benne van a fáradtság és az öregség, a feladás… Jackman nekem mindig inkább egy vonzó arc/akciósztár izmokkal karakter volt, de most megláttam benne a színészt is. Ha már nem lesz többé Farkas, akkor is meg fog tudni élni.

A nyomozásban hihetően megmutatják, hogy nézhet ki egy ilyen leleplezés. Mennyi kutatómunka kell hozzá, és hogyan állnak össze a részletek egy történetté. Nem látványos, komoly munka, amihez nem csak tehetség, de nagyon sok kitartás és szerencse is kell. Talán nem olyan izgalmas így, de ahogy mellette futott a film más története is, jól működtek együtt. Szerettem, ahogy egyre mélyült a gödör, amely majd el is nyeli a csalókat.

Nem egy látványfilm, de a hangulata megvolt. Egy amerikai kisváros tipikus környezetét teremtették meg – különösen élveztem az olyan részeit, mint pl. a milliós beruházás, miközben több teremben is beázik a tető. Olyan… ismerős. A szép, új és fényes cuccaink mutogatjuk, közben meg minden ránk rohad. Ismerős mentalitás a saját munkahelyemről is.

A körmöm nem rágtam le, de intelligens és élvezhető film volt. Pozitív meglepetés.

 

Romlott oktatás - 5/4 jól felvezetett, érdekesen elmesélt történet, amiben Hugh Jackman egy új arcát mutatja be.

https://www.youtube.com/watch?v=mHNng3hb4co

süti beállítások módosítása
Mobil