Minden napra egy film

Minden napra egy film

A vágyak szigete

2020. május 04. - BBerni86

Halálos játszmás, életet megváltoztató, túlélésért küzdő.

Van egy sziget, ahova nem lehet csak úgy eljutni. Nyerni kell oda egy belépőt. Mit kínálnak? Bármit. A legtitkosabb álmod is valóra váltják, csak áruld el, mi az! Újabb nyertesek érkeznek a trópusi paradicsomba, és a hely gondnoka fel is teszi a kérdést: mi a szíved vágya? Gwen bánja, hogy évekkel korábban nemet mondott a 5_4a_vagyak_szigete.jpgszerelme házassági ajánlatára és nem alapított vele családot. Patrick katona akar lenni, ami nem lett, mert az anyja féltette. Brax és JD egy hatalmasat akarnak bulizni, ahol minden az övék és mindent szabad. Melanie meg akar fizetni a lánynak, aki a középiskolában pokollá tette az életét. A szigetnek csak egy szabálya van: ha elkezdted az álmot, végig kell csinálni, bármi is történik. Túl későn döbbennek rá, hogy mibe csöppentek bele: Melanie halálra kellene, hogy kínozza az elrabolt egykori nemezisét. A buli helyszíne egy drogbáró villája volt, akinek az ellenségei lecsapnak az új tulajra. Patrick egy olyan küldetésen találja magát, melyről tudja, hogy öngyilkos küldetés. A sziget az életüket akarja: hogy játsszák ki és maradjanak életben?

Eredetileg sorozat volt, és el is tudom képzelni, hogyan működhetett. Minden rész 1-2 új vendég, akiknek az álma rémálommá változik a szigeten. Gondolom, voltak akik nem jutottak haza, másoknak sikerült ez a bravúr. Mint ebben a filmben is, nem minden álom ér véget boldog befejezéssel, de ez így jó is.

Igaz, jellemző módon, nem mindenkinek értettem egyet a döntésével. Nekem nem veszi be a gyomrom, hogy valakinek az legyen a happy end, hogy hősként halhat meg. Pláne, hogy onnan indultunk, hogy a túl korán elvesztett apját igyekezett életben tartani. Most mivel van előbbre azzal, hogy ugyanolyan halált halhat, mint egykor az apja? Ahhoz, hogy valakinek a halál legyen a happy end, nekem az kellene, hogy 80 felett, a halott kedves mellett örök álomra hajtsa a fejét, és lássam, ahogy kézen fogva, megfiatalodva mennek a fény felé.

Pláne, hogy a sziget szabályai engedik a feltámadást is. Nem is megyek bele ebbe jobban, mert ez az, ami bosszantott. És nem arra koncentrálok, hogy mi tetszett ebben a filmben, pedig olyan is volt benne.

Bejött a logikája, ahogy épültek a történetek. Mindenki a saját álmából indult ki, de ahogy ment előre a sztori, észre lehetett venni összefüggéseket. Ezeket nem akarom elárulni, mert kifejezetten jópofa volt, ahogy az álmok és történetek összeértek.

A karakterek nincsenek bonyolítva, de erre nem is volt tere a filmnek. Viszonylag rövid, és ez alatt egy nagyobb csapat álom-rémálom utazását le kell követni. A pluszt a színészek adják, mert elég ismert arcokat sikerült leszerződtetni, pláne azoknak, akik több sorozatot is néznek. Maggie Q, az egykori Nikita itt szelídebb. Lucy Hale azt a karaktert hozza, a végén csavarral, amit a Pretty Little Liars évadaiban és most Katy Keene bőrében. Mike Vogel megint katona, már nem is számolom, hányadik ilyen szerepe ez. Veronica Mars egykori haverja, Ryan Hansen is éppen olyan felelőtlen bulikirály, mint abban a szériában.

Talán bele lehetne kötni, hogy mi hogyan fordul ki magából a történetben, egyes elemei gagyik is, mint a magánnyomozó szála, de összességében van egy olyan hangulata, ami a filmben tartott. Szórakoztató, miközben horror elemeket is használ.

Igaz, egyes ijesztő elemek inkább komikusak, mint félelmetesek, de az összhatás jópofa volt. Ez nem az a horror, amin megijedünk vagy elborzadunk. Daniel Cole írta az egyik thrillerében, hogy ő popcorn vérrel dolgozik. Valahol borzalmas és véres, de ugyanakkor szórakoztat is, amit ír. Ez is az a szint, csak filmen. Horror, gyilkolnak és halnak, de nem ijeszteni akar a film, hanem kellemes kikapcsolódást nyújtani.

Simán beneveznék még egy részre, bár azzal még nem találkoztam, hogy folytatnák.

 

A vágyak szigete - 5/4 volt benne ötlet is, ha horrornak nem is eléggé ijesztő és a végéért sem voltam oda.

https://www.youtube.com/watch?v=7dSldMG0aeY

Kópé

Otthonra találó, örökségért küzdő, kutyás.

Kópé arany életet élő kiskutya. A gazdája egy milliárdos asszony, akinek a kutyája a szeme fénye. Külön séf főz rá, egész személyzet szolgálja ki az igényeit. Egy napon azonban már senki nem figyel rá, a házban nagy a jövés-5_3kope.jpgmenés és a gazdája nincs sehol. Hamarosan azonban két gonosz ember érkezik, akik mérik fel az értékeket, és mindent kidobnak, ami szerintük értéktelen. Így jár a kutya is, aki az utcán találja magát és végre megérti, a gazdája nincs többé. Próbál élelmet szerezni, és hazajutni. Egy kóbor eb és egy csapat kutyafuttatós eb ad neki tippeket, hogyan találjon új gazdát. Kópé így kerül egy fiatal lányhoz, aki pizzát szállít ki, amíg énekesként sikerül befutnia. Kópé a szegénység ellenére megszereti a lányt és viszont. Ám közben kiderül, az örökség feltétele, hogy Kópé otthonra találjon. Így a két ellenszenves rokon egy nyomozót bérel, hogy hozza vissza nekik a kutyát.

Mesék, ki lehet belőlük nőni, de mi értelme lenne? Amíg a belső gyermek tud örülni egy könnyed történetnek, egy mesének, valamit megőrzünk a gyermeki énünkből. Ha más nem is, a gyerekkori kedvenc mesék velünk maradnak később is. Azért nézek új meséket is, lehet közben olyan remek történetekre bukkanni, mint tavaly a Klaus. Szerintem még évekig fogom emlegetni, hogy annak kellett volna kapnia az Oscart 2020-ban, nem a Toy Story 4-nek, aminek csak a grafikája volt csodaszép, a története nyomában sem járt annak, amit az a mese korábban nyújtani tudott.

Idén kutyás mesékre sikerült bukkannom. Nem is régen meséltem arról, amikor a királynő kutyája került egy ármány miatt utcára, és igyekezett visszajutni a palotába. A Kópé mintha annak lenne egy alternatív verziója. Csak ebben nem egy angol királynő, hanem egy amerikai milliárdos kiskutyája kap leckét a hétköznapokból. Még maguk a kutyák is hasonlítanak…

A mese most is mese, és nem sok köze van a valósághoz, de nem is kell másnak lennie. Simán csak aranyos, szerethető sztori egy helyes kiskutyáról, aki sokféle segítőt kap a történet alatt. Bőven vannak benne olyanok, akikre rá tudunk ismerni sikeres mesékből: a kóbor eb, aki minden rosszat gondol az emberekről, mert kidobták a gazdái. Éppen olyan, mint a kis kedvencek Hógolyója, ugyanaz a tűz és temperamentum és történet. Még a sorsuk is hasonló lesz, csak itt fordított a felállás. Hógolyó eredetileg egy idős bűvészé volt, és egy kislány mellett köt ki. A pitbull eredetileg egy kisfiúé volt, az új gazdi meg egy idős inas lesz.

De az énekes lány, aki a felfedezésre vár, ő is ismerős lehet nem egy filmből. Folytassam még? A mókusok csapata, ahogy bajt kevernek. Ilyet is láttam már. Az eredetisége miatt nem fogunk erre a mesére emlékezni.

Ami miatt mégsem volt egy rossz élmény, ahogy a kutya lét lényege össze van benne foglalva, Bár lehet, hogy itt az elfogultságom beszél belőlem. Magam is kutyás vagyok, és amikor Kópé arról beszél, hogy mit jelent kutyának lenni, gazda által szeretve lenni és szeretni, azzal nagyon egyet tudtam érezni.

A grafikája sajnos nem a jó mesék közé sorolja. Ebben is nagyon emlékeztet a corgie mesére. Kb. olyan, mint az volt. A kutyák sem éppen kutyaszerűek, csak hasonlítanak rájuk. Az emberek is inkább rossz értelemben babát idéznek, nem igazi embereket. Valahol szomorú is vagyok tőle, ha egy animált sorozatot a Netflixen sokkal jobb minőségben meg tudnak csinálni, akkor nem kellene a moziba küldött meséknek is jobban kinéznie? Tudom, Disney, Pixar és DreamWorks uralom van, de attól még lehetnének mások is igényesek. Még a kisebb stúdiók is, mert ilyen grafikára ki viszi már el a gyereket, ha választhat Disney-t is?

Még egy utolsó gondolat, az eredeti angol mellett. Lucy Hale tuti jobban énekelte a betétdalt, mint amit a szinkronos végére odabiggyesztettek.

 

Kópé - 5/3,5 a grafikája gyenge, a történetben is van valami nagyon gyerekes, de aranyos is az egész.

https://www.youtube.com/watch?v=BXQSvuPR-vQ

Chicago Med

4. évad

Kórházas, szerelmes, baráti társaságos, életeket mentő.5_3chicago_med.jpg

Elindul a kórházban az új sebészeti ellátás, mely lehetővé teszi, hogy az azonnali műtétre szoruló betegeket helyben műtsék. Connor minden erejével a program sikeréért dolgozik, és olyan nővéreket is beszervez maga mellé, mint Maggie. Ava, aki a férfi szívére is pályázik, szintén a programért küzd. A két sebész között egyre komolyabb szálak is szövődnek, míg Connor apja tönkre nem tesz mindent és el nem indítja a nőt egy pusztító pályán. Ethan megpróbál April nélkül boldogulni, de a szakításuk már az osztály munkáját is veszélyezteti. Amikor a férfi húga segítségre szorulva visszatér, April áll mellé, és bizonyítja Ethannek, hogy lehet közös jövőjük még. Will és Natalie az esküvőjükre készülnek – ám Will egy rendőrségi fedett nyomozásba kell, hogy besegítsen, és Natalie érzi, hogy valamit titkol előle a férfi. Ahogy az események alakulnak, a kapcsolatuk kerül komoly veszélybe, és könnyen lehet, mire ezt a férfi felismeri, már elveszi a szeretett nőt. Az osztályra pedig özönlenek a betegek: tüdőre váró szerelmesek, agyműtét előtt álló pánikbeteg, a gyermekét örökbe adni akaró tinilány és sokan mások.

Valahol viccesnek találom, milyen apróságok is elegek lehetnek, hogy egy sorozatot hanyagolni kezdjek. Pedig a Chicago Med az egyik kedvencem ebből a sorozatos világból, de komolyan nehezemre esett megbékülni Colin Donnell szakállával. Az évad végére megszoktam, de ahogy most ránéztem a korábbi évadok plakátjaira, megint csak bennem az érzés, hogy nem volt jó ötlet az a szakáll.

Igaz, ennél komolyabb bajaim is voltak azzal, hogy a Med orvosainak és nővéreinek élete alakul. Ha kiírnak egy karaktert, akit bírok, az soha nem jó érzés. Ebben az évadban pedig a kedvenc doktorom búcsúzik el, és nem szerettem, amit a magánéletével műveltek idén. Egy teljes évadot végigdrukkoltam, hogy azzal a nővel járjon, akivel végül összejön. Erre a nőből komplett pszichopatát kanyarítanak ennek az évadnak a végére? Olyan húzások voltak azon a szálon, hogy helyenként a hajam az égnek állt.

A Natalie és Will dráma is olyan kanyarokat kap, hogy egy szappanopera rémlett fel lelki szemeim előtt. Nehezen jöttek össze, és most olyan dolog miatt nyüglődnek megint, ami röviden egy katasztrófa. Volt egy rész, amikor Will kiakadt, neki mennyit kellett küzdeni, hogy Natalie komolyan vegye és bemutassa a fiának – az új pasi meg pár hét alatt ott tart, ahol ő hónapok alatt? Egyet tudtam érteni vele. Pláne, hogy roppant betegesnek találom, hogy a férfi felesége most halt meg, ténylegesen látjuk is a halálát, és a gyászoló férj napok alatt a doktornőbe van már beleesve?

De April és Ethan se járt különbül.

Nem is akarok ezen merengeni többet. Ennyi idő alatt megkedveltem annyira a karaktereket, hogy érdekel mi lesz velük, és elnézem a sorozatot így is. Csak amikor belegondolok, mégis, milyen fordulatokat kaptak, erősen érzem, hogy nagyon meseivé kezd válni az életük.

Azt még mindig szeretem és bírom, hogy ez egy sürgősségi osztály életére koncentrál elsősorban, ahonnan kapcsolatban vannak más osztályok orvosaival is, így mindig nagy a nyüzsgés és sokféle beteget látnak el. Vannak nagy győzelmeik, nagy tragédiák és nem ragadnak le egy-egy esetnél. Egy részen belül is több embert kell ellátni, és bírom, ahogy mennek az osztályok közti és belüli harcok.

Még mindig van humor ebben a sorozatban, és többeken jókat tudok mosolyogni. Az idegsebész Sam felbukkanása mindig élmény, és Dr. Charles emberségét is szeretem.

Az is sokat ad a sorozatnak, hogy össze van kötve a sorozatuniverzum másik tagjaival, így rendszeresen felbukkannak onnan is szereplők. Még bírom, ha szappanos is már.

 

Chicago Med - 5/4 szeretem kórházas sorozatnak, bírom a karaktereit, de néhány szál alakulása nem jött be.

https://www.youtube.com/watch?v=k0Uz59BcTR4

SpoilerZóna

- A vadász imája

Ella Addison fogságába kerül, akinek még egy kicsit élve kell a lány. Ő tudja a bankszámla adatait, amire az apja elrejtette az Addisontól kapott pénzt.f1_46.jpg

Stephen képtelen hagyni, hogy elintézzék a lányt. Elindul kiszabadítani. Végül maga Addison üldözi őket a birtokon, és kerekedik felül. Éppen agyonlőné Stephent, amikor a magához térő Ella megragadja az elejtett pisztolyt és ő végez a bűnkirállyal.

Ella a nagynénje gondnoksága alá kerül, aki nagy szeretettel fogadja, és neveli a saját gyerekeivel. Stephen felveszi a kapcsolatot a volt szerelmével, és elindul, hogy végre találkozzon a lányával.

- A gyilkos szoba

f2_48.jpgAz utolsó feladatnál már csak kettő alany él. Az egyik azt tervezi, hogy kitörnek. Valamelyikük életben marad, míg a másik feláldozza magát. Figyelmeztetik az embereket, mi zajlik. A társa erre végezne magával, hogy a másiknak nagyobb esélyt adjon.

Ekkor fújják le a kísérletet - azt tartják életben, aki öngyilkos lett volna. A cél ugyanis az volt, hogy olyan embert találjanak, aki a hazájáért képes lenne megölni magát. A férfi átkerül a kettes fázisba, ahol az öngyilkos merénylőket nevelik. Mert ha az iszlám azokat veti be ellenük, ők is ezt a módszert alkalmazzák majd.

Dollár kanna szerelem

Mágikus, pénz szerzős, sötét oldallal szembenéző.

Alice és John még középiskolában lettek szerelmesek, és máig nagyon szeretik is egymást. Idilli, kedves páros ők, de az élet nem kegyes velük. John egy olyan helyen dolgozik, amit nem is nagyon szeret, és a főnöke is piszkálja. 5_2dollar_kanna_szerelem.jpgAlice elvégezte az egyetemet, de nem kap olyan állást, amit szeretne, így csak keresgél. Állandó pénzgondjaik vannak, miközben Alice családja is piszkálja őket. Minden megváltozik, amikor egy útról hazafelé Alice ellop egy régiségboltból egy teás kannát. Amikor a hajvasalóval megégeti magát, a kannában pénz terem. A nő rádöbben: a mágikus kanna pénzt ad a fájdalomért. Johnnal így sajátos vállalkozásba fognak, keresik a fájdalmas helyzeteket, hogy anyagilag rendbe jöjjenek. A pénz és a kanna azonban megront, és amikor rádöbbennek, hogy mások fájdalma is pénzt ér, hogy a lelki fájdalom még jobban fizet, megindulnak a pokol felé vezető úton. Vajon lesz még erejük visszafordulni, vagy a kedves pár végleg ördögivé válik?

Azt se gondoltam volna, hogy a hét legemlékezetesebb filmélménye egy olyan mozi lesz, aminek az a címe, hogy Dollár, kanna, szerelem. Ilyen címből legfeljebb egy Hallmark, nyálas rettenetet nézek ki, amiben kertészkednek. Hála égnek a szereposztás tetszett annyira, hogy elkezdjem nézni.

Nagyon hamar rákattantam. Amint meglett a kanna, és a páros rájött, hogyan kell használni, máris nagyon jól szórakoztam. (Hamar el is jutottunk ide, csak annyi felvezetés van, hogy lássunk két szerethető, helyes embert, akik rossz anyagi körülmények miatt szenvednek.) Ők annyira jó emberek, hogy fel sem merült bennük, ami nekem egyből eszembe jutott. Ők azzal indítottak, hogy a saját szenvedésükkel és maguknak okozott fájdalommal termelik a dollárokat. Kifejezetten jókat szórakoztam azon, mi minden jutott eszükbe. A viccesebb dolgoktól kezdve egészen fájdalmas ötleteket is megvalósítottak. Ennek még kifejezetten jó a hangulata is, és egy helyes fekete komédia a film.

Ám, az események bonyolódnak. Más is akarja a kannát, fenyegetik őket. Rájönnek arra is, hogy a kanna nem csak azért fizet, ami nekik fáj. Itt már elkezdenek durvulni a dolgok, és a komédia lassan thriller hangulatot kap. Mert meddig mész el a másoknak ártásban, hogy pénzed legyen? Mert bizony az, hogy legális úton nézek szenvedést (boksz viadalra mennek), gyorsan fajul odáig, hogy ők maguk is okozhatnak szenvedést.

Finoman, komolyabb témák is felmerülnek és ez már nem csak egy jópofa komédia. Hanem komolyan gondolkoztat azon is, hogy hol vannak a határok. Maga a boldogság is. Mikor voltak boldogabbak: szegényen, anyagi gondokkal, de szorosan egymást segítve? Vagy a drága házban, drága holmikkal körülvéve, amikor az egyetlen gondolatuk már csak az, hogy ennyi nem elég, még több kell.

A személyes dráma is kiéleződik, amikor az is kiderül, hogy a lelki fájdalom még kifizetődőbb. Itt már konkrétan egymásnak ugrasztja őket a kanna – mert az, hogy mondjuk egymásba rúgnak, megegyezésen alapon, még elmegy. Az, hogy a szívét téped ki egy eddig el nem mondott titkoddal, már nem a megbocsátható kategória.

Egyre süllyedünk, egyre sötétebb a hangulat, de ez komédia. Még a legreménytelenebb pillanatokban is marad humor és remény. Így szórakoztat végig, csak van benne több is.

Bírtam a szereposztást is. Amikor készült a film, Juno Temple és Michael Angarano még valóban pár voltak, és ez látszik a játszott pár dinamikáján is, jók voltak együtt. Mellékszerepekben pedig olyan színészek tűnnek fel, mint Alexis Bledel vagy Billy Magnussen. Sorozatnézők előnyben…

A humorom abszolút eltalálta, a héten ezen nevettem a legtöbbet. Nekem tetszett.

 

Dollár kanna szerelem - 5/4,5 fekete komédia, ami nekem bejön. Bírtam a színészeit, a sztorit és az egész humorát is.

https://www.youtube.com/watch?v=g30KBZ4m61Y

Brooklyn Nine-Nine

7. évad

Rendőrőrs életét bemutató, közösséges, összedolgozó.5_2brooklyn-nine-nine-s7.jpg

Az őrs még a helyén van, de ideiglenesen nagy változásokat kell megszokniuk. Holt kapitány kénytelen most bepótolni, hogy az akadémia után nem töltötte le a gyakorlati évét járőrként, olyan gyorsan léptették feljebb. Miközben Terry vezeti a csapatot, neki egyenruhát kellett húznia, és az utcákon bizonyítania. A társa azonban okoz nem egy meglepő pillanatot. Amy és Jake úgy döntenek, eltérnek a tervtől, nem várnak a családalapítással. A teherbe esés azonban nem egyszerű, ha mindkét fél rendőr, és nagy a stressz. Charles természetesen alig várja, hogy egy kis Peralta babát szeretgessen. Miközben újra megrendezik a Halloween rablást, kinyomozzák a kapitány kutyájának elrablóját, még temetést is szerveznek – bár Holt erősen gyanítja, hogy Madeline csak megrendezte a halálát, hogy vele még jobban kiszúrjon.

A rendőrökről és az őrsök életéről nem szokás komédiákat rendezni. Ha a jelenlegi sorozatos kínálatot nézem, inkább olyan műsorokat találok, melyek a komoly és felelős munkát helyezik előtérbe. A Chicago PD, The Rookie, ha minimális helyzetkomikum elő is fordul (az újoncosban azért több, mint Chicago különleges osztagában), nem az a jellemző.

A Brooklyn Nine-Nine azonban már hetedik évada mutatja be azt, hogy a rendőrök is csak emberek, ugyanolyan problémákkal és konfliktusokkal. Ráadásul, nem minden rendőr lehet egy Columbo, vannak olyanok is, akik inkább csak a helyet foglalják.

A 7. évad ugyanúgy munkahelyi sitcom, mint a korábbi évadok. Említenek ügyeket, közben nyomoznak is, de alapvetően nem az viszi előbbre a sorozatot. Az egymás közti interakciók, a munkahelyi vetélkedések és barátságok mozgatják a szálakat. Ami valahol érthető is: ez egy komédia. Hogy nézne az ki, ha egy hulla vagy valami szörnyűség mellett próbálnának humorizálni? Maradnak inkább annál, hogy Jake még mindig Die hard rajongó, hogy Charles féltékeny egy kinevezést kapott rendőrlóra, hogy Holt és Madeline borsot törnek egymás orra alá.

A szereplők továbbra is olyanok, mint a korábbiakban. Mindenki alapvetően ugyanolyan, mint amilyennek az első évadban megismertük. A színészek nagyon otthon is vannak már a figuráikban, ilyennek szoktam meg őket itt. Talán Jake az, akit egy fokkal komolyabban lehet venni, már nem tűnik annyira nagy gyereknek, mint anno. Ebben nagy szerepe van annak, hogy a karakter 7 év alatt elvette a nagy szerelmét, és idén a család is bővül.

Ez az, amit nem tetszett, ahogy a sorozatban kiviteleztek. Olyan érzésem volt, mintha első körben nem akarták volna beleírni a történetbe Melissa Fumero terhességét. Elég sokat rejtegették, az ormótlan egyenruhát hordta a karakter. De nagyon lehetett így is látni, hogy mennyire terebélyesedik. Egy ponton már azt figyelgettem, mennyit hízott – érthető is lett minden, amikor bejelentette Amy a sorozatban, hogy babát vár. Igaz, elég sokkolónak találtam, hogy a bejelentés után, amikor civilben mutatták, már simán 6-7 hónapos terhes hasa volt, nem 2-3 hónapos, mint a történet szerint. Ahogy mondtam, mintha a készítők nem akarták még volna bővíteni a Peralta családot… A mélypont különben az volt, amikor a Halloween epizódban egy tök jelmezét adták a színésznőre. Az de borzalmasan nézett ki…

A sorozat különben még mindig sikeres, amit jól mutat az is, hogy milyen mellékszereplők érkeznek egy-egy epizódra. Az idei legnagyobb név JK Simmons volt, aki nem éppen a komikusi vénájáról lett ismert, de nagyon kész volt, amit itt összehoztak neki. Ahogy sírós hangon bejelenti a főnökének, hogy rosszul esik neki, hogy van kivételezés a munkában, de nem vele… Már azért megérte megnézni az évadot.

Krimi továbbra sincs, de nem is hiányzik innen. Egy olyan közösség van itt, akik már szinte családot alkotnak, és simán, mosolyogva elnézem, ahogy szerencsétlenkednek.

 

Brooklyn Nine-Nine - 5/4 vicces sorozat, ami továbbra sem veszi komolyan magát, és ez jól is áll neki. Nulla krimi.

https://www.youtube.com/watch?v=zTL7c50cz2E

Csillagok határán

Űrbeli, kísérletes, életben maradásért szenvedő.

Monte egy űrhajón küzd a túlélésért – nem magáért, a kislányáért, akinek csak ő van. A teljes magányban, egyedül a gyermekkel, tartja karban a hajót, küldi a jelentéseket, és kitart. Valaha ő is a Földön élt, de elkövetett egy gyilkosságot. A kormány ajánlott egy alternatívát: kivégzés helyett vegyen részt egy kísérletben. Egy űrhajóval, más bűnözőkkel együtt éljen a csillagok között, ahol egy elítélt tudós az emberi szaporodást 5_1csillagok_hataran.jpgtanulmányozza. Fiatalok voltak, beleegyeztek páran. Monte is. Egy idő után azonban már nem érdekelte a kísérlet, több mintát sem adott a sugárzás miatt halálra ítélt csecsemők létrejöttéhez. Dibs doktornő azonban minden áron életben akart tartani egy babát, kereste a tökéletes párosítást hozzá, és nem érdekelte, milyen eszközökhöz kell nyúlnia, vagy mennyire omlik össze a társaság közben. A vég elkerülhetetlenné vált, ahogy az erőszak kitört.

A Mentőexpedícióban is felmerült az a probléma, hogy Mark unatkozott egyedül a Marson. Mit lehet csinálni egyedül a világűrben? Az Utazókban is a férfi főszereplő ezért hoz vissza az altatásból egy társat magának. Egyedül unalmas, még ha nagy is a játszótered.

Ez a film tökéletesen visszaadja, mennyire lehet unalmas egyedül a semmiben. Ragadtak le a szemeim, és magamban fohászkodtam, hogy történjen már valami ebben a filmben, mert ahogy Monte mindennapjait megmutatták, legszívesebben aludtam volna. Nem történik semmi, csend van, az a napi egyetlen izgalom, hogy vajon beveszi-e a gép a jelentést, és egy újabb nappal hosszabbodik-e a kínszenvedés.

Nem tudtam együttérezni a karakterrel, akinek tulajdonképpen egy választási lehetősége van: húzza az igát tovább, vagy meghal ő is. Depresszió, magány, csend. Rossz volt nézni is. Pláne, hogy már pörgött tovább az agyam. Az ő magánya nem teljes, mert ott a kisbaba, akit fel akar nevelni. De, ha a gyerek megmarad, rá mi vár? Vagy majd együtt halnak meg, hogy a kicsi felnőve ne maradjon egyedül? Mert ha Monte így be akart kattanni, mi lenne a lánnyal egyedül egy hajón? Az a minimum, hogy unatkozna.

A történet kicsit jobban elindult, amikor a jelenből a múltba váltottak az események, és azt mutatták meg, hogy működött ez a kísérlet, és hogy jutottunk el addig, hogy Monte kettesben maradt egy kisbabával. Hiába volt itt már több minden, nem izgalmasra sikerült, inkább betegesre és perverzre. A doktornő olyan rituálékat prezentált, mint egy pogány papnő. Az kifejezetten undorított, ahogy gyógyszerrel kiütött mindenkit, aztán akaratuk ellenére is kísérletezett rajtuk, amikor amúgy is ki voltak neki szolgáltatva. Hogy lett az a kisbaba, akit láttunk a film elején? Ha nagyon leszűkítem, a doktornő megerőszakolta az anyját és az apját is – egyik sem akart a kísérletek alanya lenni. A doktornőt pedig ez nem érdekelte, mert addigra már felmérte, hogy nekik a legjobb a génszerkezetük.

Az is zavart, hogy logikailag sem állt össze a történet. Az egész kísérletnek semmi értelme nem volt. A babák a sugárzás miatt halálra voltak ítélve, és nem is családot kaptak, hanem a doktornő a levett spermiummal termékenyítette meg a női rabokat. Mégis, mit akartak ezzel elérni? Ne a Földön foglalja a pár rab a helyet, inkább lebegjenek az űrbe? Esélyük sem volt letelepedni valahol, és kolóniát alapítani. Csak kísérleteztek rajtuk a semmiért.

Nagyon nem bírtam a film hangulatát, a témája se tetszett. Helyenként a látvány érdekes, még szinte szép is, de nyomában sincs a szórakoztatóbb űrfilmek, mint a Gravitáció vagy az Utazók.

Azt nehéz lenne eldönteni, hogy a színészek vagy a karaktereik irritáltak jobban. Ami biztos, hogy Mia Goth messze a legrosszabb. Nem értem, mivel tűnt fel ez a nő.

Kifejezetten rossz élmény volt ez a film, unalmas és nyomasztó is.

 

Csillagok határán - 5/2 vizuálisan helyenként szinte szép, de a történet vontatott, néhol perverz, máshol unalmas.

https://www.youtube.com/watch?v=PiJ4Mh_fY18

Amazing Stories

1. évad (2020)

Természetfelettit és reálist keverő, sorsot átíró.

Napjainkban egy fiatalember nem találja a helyét: nem szereti a családi, asztalosi céget és a szerelem se talál rá. Egy ház felújítása közben azonban különös dolog történik vele: visszakerül a múltba. Ahol megismer egy lányt, akibe beleszeret. A gettóban két lány készül egy futóversenyre, ami bejuttathatná őket az egyetemre. Amikor elmennek egy buliba, hazafelé az egyiküket elgázolják. A szelleme azonban nem tud továbblépni. A morgós 5_1amazing_stories2.jpgnagyapa kénytelen fiához és unokájához költözni. A képregényrajongó fiú szeme felcsillan, amikor nagyapja egy régi képregény szupererőt adó gyűrűjéhez jut hozzá: ez a gyűrű valóban erőt ad, ám a férfinak meg kell tanulnia, hogy nem a gyorsaság és erő tesz boldoggá. A múltból egy pilóta egy időrésen át napjainkba érkezik, de vissza kell térnie, hogy az idő ne omoljon össze. Egy kómából felébredő asszony pedig nagyon másként kezd viselkedni, mint a balesete előtt – lehet, hogy valaki más van a testében?

Újabb sorozatot igyekeznek újraéleszteni. Spielberg projektje volt a 80-as években az Amazing Stories, ami most kapott pár új részt. Mivel antológia sorozat, aminek a részei között sincsenek összefüggések egy évadon belül, előismeret nem kell hozzá.

A közös a történetekben, hogy mindegyikben van egy sci-fi elem, ami átírja a hétköznapokat. A test megszállása egy másik lélek által, időutazás, szuperképesség és szellemek. 5 részt kaptunk idén, ezekben a témákban. Talán az a baj, hogy ma már annyi ilyen történet van, és a paranormális események annyira részei a tömegkultúrának, hogy azon már nem fogunk ámulni, hogy egy mai srác visszakerül 1919-be és ott szerelmes lesz.

Valahogy minden történetnél az volt az érzésem, hogy ilyet már láttam és ismerem a helyzetet. Az időutazás és más korban szerelmesnek lenni, már annyi féleképpen fel lett dolgozva, hogy ez nagyon egyszerűnek hatott. Talán csak a keserédes vége volt egy kicsit más, de különben nem mozgatta meg az agyam. Ugyanez áll a pilótára is, aki a múltból jön a jelenbe. A szuperképesség egy olyan korban, amikor Marvel filmek robbantanak kasszát? Ugyan a családi vonal aranyossá tette ezt a részt, de 45 percben ebből a témából nem lehet a mozik mellett emlékezeteset alkotni. Szellemek, divattéma. Egy egész horror irányzat épült rájuk. Ahogy ez a testet megszáll másik lélek és titkos küldetést hajt végre – még egy egész sorozat is épült erre a koncepcióra.

Talán annak kellett volna lennie a plusznak bennük, hogy mindegyikben van egy édes, családi téma is. Egy plusz,5_1amazing_stories.jpg hagyományos értelemben vett családi filmes pozitív érzés, amitől az ember lelke simogatva érzi magát. Így mindig volt fantasztikus elem, de kapcsolódni a családi helyzetekhez tudtunk érzelmileg. Anya-lánya kapcsolatok, házasok közti kapocs, apák és fiúk, testvérek közti szeretet. Az érzelmi töltet ezekben a helyzetekben volt benne. Csak itt is azt éreztem, hogy a 45 perc kevés kibontani és megütni a nézőt a történetekkel. Volt egy-egy megható pillanat, de zsebkendőt nem kell keresni egy epizódnál sem.

Látványra korrekt. Nem a CGI adja el, minden részben fontos az emberi oldal és kapcsolatok, de nem néz ki rosszul a sorozat.

Nem szerződtettek bele sztárszínészeket, de a sorozatnézőknek lesznek ismerős arcok benne. Dylan O’Brien múltba utazik Teen Wolf és Útvesztő mozik után. Josh Holloway a Lost rajongóknak lehet leginkább ismerős. De akadnak természetesen mások is. A közös az, hogy egyik sem olyan csillag, akinek a neve eladná a műsort, de az arcuk be fog ugrani innen-onnan.

Kellemes, abszolút nézhető sorozat, csak Spielberg neve után többet vártam volna. Bár tudom, ez sorozat, kár a mozivarázst keresnem benne.

 

Amazing Stories - 5/3,5 korrekt és nézhető, csak éppen az elképedés marad el, az igazi csoda. Kényelmes mesék.

https://www.youtube.com/watch?v=B1WlVLwvn2Y

süti beállítások módosítása
Mobil