Minden napra egy film

Minden napra egy film

Álomnagyi

2020. május 08. - BBerni86

Nyaralós, nagymamával összebarátkozó, családi zűrös.

Adott egy család, benne hét gyerek, akik olyan követhetetlenül rokonok, hogy kívülállónak esélye sincs átlátni, ki kinek kicsodája. Mert a szülők 2-3 házassága miatt sok köztük a fél- és mostohatestvér. Aki az egyiknek vérrokona, a másiknak nem. Ennek ellenére a gyerekek nagyon összetartanak, hiszen tulajdonképpen a szülők 5_8alomnagyi.jpgmegosztva nevelték fel őket. Nem kis traumaként élik meg, amikor nyáron külön kell válniuk. Mindenki a maga szülőjével tart, legtöbbször olyan programra, amihez semmi kedvük sincs. A kis Gulliver az, akit se az anyja, se az apja nem tud magával vinni, így a nagymamához kénytelen menni. Aurore hírhedt a családban a szabados viselkedéséről és a nem éppen gyerekbarát életmódjáról. A gyerekek nem is bírják nézni, mennyire egyedül van, így mindenki szökni kezd, és lemennek mind a nagyanyjukhoz. Aurore eleinte nem is tud mit kezdeni a kisebb és nagyobb srácok tömegével, de a nyár végére felfedezi, mi a jó abban, hogy nagymama.

Vajon az is poén akart lenni, hogy teljesen átláthatatlan, ki kinek és hogyan a rokona? Amiben biztos vagyok, hogy két anya féltestvér, az ő rokonságuk a film családi állapotának az eredője. Az ő anyjuk Aurore. Az egyik lánynak két gyereke van, egy nagyobb fia és az egyetlen, akinek a nevét is tudom, a kis Gulliver. Neki van egy másik féltestvére is, hiszen az apjának is volt egy korábbi házassága, ahonnan van egy idősebb bátyja. A 7 gyerekből ennek a 3-nak volt érthető nekem a rokonsága, a többieknél elvesztettem a fonalat. Még csak azt se tudom, melyik nő Gulliver anyjának a féltestvére.

Akit ezek az átláthatatlan viszonyok zavarnak, két dolgot tehet: a film elején tollat ragad, és felvázolja, amikor 2-3 mondatban elmondják, ki-kinek a testvére, féltestvére, mostohatestvére. Vagy, neki se áll a filmnek.

A saját módszerem az volt, hogy nem is érdekelt. A lényeg, hogy rokonok, és családnak kezelik egymást. Egyetlen történetszálnál fontos csak, hogy igazából milyenek a rokoni viszonyok: az egyik lány ugyanis bele van esve az egyik fiúba a csapatból, aki vér szerint nem a rokona, csak házasság révén unokatestvérek.

A gyerekek mind mások, és mindenkinek van egy aktuális problémája. A film eleje azért is nem tetszett, mert külön-külön mozognak, mindenkinek megvan a maga baja, amire nincs ideje a filmnek, és csak ugráltunk ide-oda megoldás nélkül. A kis problémáik tipikusan kamaszproblémák: az egyik most esett át az első szakításon, és fáj a szíve. Van, aki elvált szüleit szeretné újra együtt látni. Van, aki reménytelenül szerelmes egy iskolatársba, aki még csak észre sem vette őt eddig. Van, aki a szülei és a kistestvérei miatt aggódik, mert a középkorú szülőket túlzottan lefárasztják a tipegni kezdő ikreik. Van magányos, van, aki az álmát szeretné élni, de fél belekezdni.

Aurore fogja majd össze a szálakat, és közvetve vagy közvetlenül segít megoldani a gondjaikat. Ez az, amitől értékelhető a film. Amikor már Aurore sem csak lerázni akarja a nyakába szakadt unokákat, hanem elkezd foglalkozni velük, és kialakul közöttük egy kapocs. Amibe belefér, hogy elcipeli magával bulizni őket, vagy éppen meghallgatja a bánatukat.

Olyan poénok, amelyeken felhőtlenül lehetne kacagni, nincsenek a filmben. Inkább fárasztó a humora, amiben Aurore kezdeti nagyon nem nagyanyás viselkedése a poénok elsődleges forrása. Háttérfilmnek elmegy, vagy nagyon fáradtan, de ez nem az a film, ami elé le kellene ülni, és teljesen neki szentelni a figyelmünk.

A színészek nem tettek rám mélyebb benyomást, de olyan sokan is voltak ebben a filmben, hogy terük sem volt nagyon rá. A helyszín viszont szép, a francia Riviéra.

Egyszer, közben mást is csinálva megfelelt, de csak ennyi van ebben a filmben.

 

Álomnagyi - 5/3 a végére már szerethető, de addig inkább irritáló mozi, amiben azt se érteni, ki kicsoda.

https://www.youtube.com/watch?v=UHZUyQcztH8

Mit várunk?

Cím: Sing 2.

Készítők: a folytatások aranyszabályai szerint visszatérnek a sztárok és a készítők, ha mese léte folytán csak a hangjuk is adják a karaktereknek.

Műfaj: mese, családi, zenésmit_51.jpg

Cselekmény: semmit nem tudni még róla.

Várható megjelenés: már csúszik, most úgy tűnik, 2021 nyarára.

Miért várós?

  • Hogy lehet az elsőt folytatni? El nem tudom képzelni.
  • Taron Egerton megint énekelni fog, ez már önmagában is elég lenne.
  • Bírom az Illumination legtöbb meséjét, az első rész is bejött.
  • Jön BONO!!!

Lucy az égen

Hétköznapokba visszailleszkedő, űrhajós, kapcsolatokat szétziláló.

Lucy az első világűrbeli küldetéséről tér haza. A férje örömmel fogadja, és nem is titkolja, hogy családot szeretne alapítani. Lucy benne is lenne, de előbb még egy próbát tenne, hogy bejut-e a következő űrbe induló csapatba. Igazából csak ez érdekli: a Földön depressziós, rosszul érzi magát a bőrében. Az egyetlen, ami célt ad neki, hogy5_7lucy_az_egen.jpg helyet szerezzen a következő űrhajóra, amelyre az egészsége kockáztatása nélkül feljuthat. A programra készülve ismerkedik meg a szívtipró Markkal, aki már járt az űrben, és a következő csapatban is benne van. Viszonyt kezdenek egymással, és Lucy kész lenne érte feladni a házasságát is. Amikor rádöbben, hogy Mark csak játszott vele, és minden téren elárulta – van egy másik barátnője, akit Lucy helyére javasolt a programba – a visszavágásra készül.

Mit találtam ebben a filmben egyedül érdekesnek? A szereplők munkahelyét. Minden fontos karakter a NASA alkalmazottja. Lucy és Mark űrhajósok, míg a nő férje, Drew a sajtóosztályon dolgozik. A szerelmi háromszöget négyszöggé változtató Erin pedig zseniális mérnök, aki már NASA alkalmazott, és arra készül, hogy ő is kijusson az űrbe. Az egész történet abszolút szimpla, bárhol megeshetne, amitől más, hogy ezek az emberek a NASA munkatársai. Ha egy szimpla multinál dolgoznának, nem is lenne semmi, amivel a film felhívná magára a figyelmet. Egy munkahelyi viszony, ami nem jól alakul, és a sértett fél próbál bosszút állni, a maga egyszerű eszközeivel és kissé őrülten.

A szerelmi szálak kifejezetten egyszerűek. Kiszámíthatóak. Egyikben sincsen romantika, egyik sem drámai, kifejezetten hétköznapi a teljes történet. Kedvem lenne a banális jelzőt is bedobni – illene rá.

A csalódásból épülő thriller vonal gyerekes. Lucy igazából át sem gondolja, mit és hogyan akar csinálni. Kiakad, és előbb cselekszik, mint gondolkozik. Butaság is, felelőtlen és értelmetlen is. Szerencsére a film sem ad neki nagy teret, a végén lép akcióba és már vége is a filmnek. Mondhatnám, hogy túl kevés és túl későn, de ha több időt pazarolnak erre a kirohanásra, ugyanolyan rossznak találtam volna. Nincs benne annyi, hogy működtesse a cselekményt.

Marad a dráma, amit nem tudtam átérezni. Valószínűleg, nagyon kevesen vannak a világon, akik érthetik, min megy keresztül Lucy. Hogy lehet olyan vágya az űr után? Miért érzi az egész életét utána olyan kicsinek? Mitől lesz depressziós? Gyanítom, ennek felfogásához űrhajósnak kell lenni, mert sem azonosulni, sem együttérezni nem tudtam a nővel. Annyira idegesítőnek találtam az űr utáni vágyát, hogy néha elküldtem volna sokk-terápiára. Plusz, elvileg ő egy tanult, erős nő. Hogy nem jut el addig, hogy elmenjen pszichológushoz, ha ennyire szétcsúszott a világképe és az érzelmi stabilitása? Bár lenne erre egy válaszom. Nem valószínű, hogy újabb küldetésre választanák ki, ha pszichológushoz járna.

Nem is értem, hogy sikerült ehhez a filmhez ilyen kaliberű színészeket leszerződtetni. Natalie Portman messze többre hívatott, mint ez a szerep. Arról nem is beszélve, mennyire irritált az a frizura, amit viselnie kellett ebben a filmben. Jon Hamm játssza a csajmágnes asztronautát, neki ez még jól is állt. Dan Stevens a naiv és jólelkű Drew szerepében kevésbé jött át – de simán lehet, hogy csak a bajusza irritált. Az nagyon. Zazie Beetz pedig nagyon tudatosan építi a karrierjét egy ideje, ennél jobb szerepeket szokott vállalni.

Mi lehetett nekik ebben a filmben a vonzó? Még a rendező személye lenne a legerősebb tippem, mert Hawley ennél jobb munkákat szokott kiadni a kezéből. Itt azonban nem működött szinte semmi. Unalmas, érdektelen, furcsa ez a film.

Az sem menti, hogy igaz történet alapján készült. Csak a NASA, ami érdekes benne.

 

Lucy az égen - 5/2 hiába jók a színészek (a többséget bírom is), nem fogott meg a történet. Fura dráma.

https://www.youtube.com/watch?v=vQP-L2pJzmk

Fülemre való vol.2.

Valahol szomorúnak érzem, hogy ezt a dalt mutatom, mint Jonathan Groff legutóbbi ismert előadása. De tény, a Disney tarol és Kristoff hangja eredetiben Groff.

Kísértést éreztem, hogy a Hamilton György királyát is megmutassam tőle, amiért máig sajnálom, hogy nem vihette haza a Tony-díjat, de amíg nincs filmverzió, vesszünk el az erdőben!

Fülemre való

Jonathan Groff. Színész (inkább musical, de sorozatokban és filmekben is feltűnik), énekes.

A Glee-ban láttam először, itt éppen a Queennel tarol a versenyen.

Az a haj... mondjuk, azt már sikerült elfelejtenem. De még ma is értem, miért volt képtelen őket megverni Rachel és a csapat. Groff simán jobb náluk... :)

Az átok háza

Kísértetes, megőrülős, nyomozós.

Muldoon nyomozó a férje halála után a kisfiával másik városba költözik. Már az első ügye olyan kihívást jelent, amellyel talán nincs is ereje megbirkózni. Van egy ház, amelyre mintha átok szállt volna. Aki valamiképpen kapcsolatba kerül vele, annak a sorsa szörnyű véget ér. A nő nem csak bemegy oda, de elkezdi összeszedni az 5_6az_atok_haza.jpgösszefüggéseket és lenyomozni az ott történteket. Vajon készen áll a válaszra, amire bukkan? Peter és Nina egymásért rajongó pár, akik az első babát várják. Most komoly döntést kell hozniuk: a baba lehet, hogy komolyan beteg lesz. Közben egy ház eladásán dolgoznak, de miután Peter belépett oda, minden más lesz. Egy idős házaspárnak azonban a ház az egyetlen reménye: ha a holtak nem lépnek onnan tovább, akkor az után is együtt maradhatnak, hogy a beteg asszony eltávozott az élők sorából.

Az Átok filmek nem újdonságok. Jó pár rész forgott Japánban, és egyszer már született nyugati feldolgozása is – szintén nem csak egy filmről beszélünk. Kb. a Körrel egy időben nagyon mentek ezek is, amikor divatosak lettek a japán horrorok átdolgozásai. Mennyire voltak emlékezetesek? Mindig is inkább a Kör tetszett jobban, a thriller és nyomozós vonalával, és a furcsán hörgő szellemek nagyon nem voltak szimpatikusak. A saját olvasatomban tehát nem voltak olyan maradandó élmények.

Mások másként gondolták, és újfent próbálkoznak a franchise feltámasztásával. Az átok háza új történetet mesél el, némileg más megközelítésben. Most sem találtam nagy élménynek, de az vitathatatlan, hogy azt látni rajta, hogy a filmes trükkök egyre fejlődnek.

Ha csak a vizualitását nézem, rendben van a film. Kellően sötét, ijesztő és annyira látványos, amennyire egy horrornak annak kell lennie. Bár, kénytelen vagyok megjegyezni, hogy nem találtam egyedinek a szellemeket. Elvileg mindenki, aki ott erőszakos halált halt, kísértett abban a házban. Amikor abban a rothadt szellemalak félében voltak, nem tudtam megkülönböztetni őket. Egyáltalán, mindenki kísértett vagy csak egyesek? Ezt egy ponton túl már nem is tudtam, nem is akartam követni.

Amúgy sem értettem, hogy az ápolónő hogyan vitte haza a szellemet. Nem az lenne a lényeg, hogy ők egy-egy házat kísértenek? Pedig a végén erre épül a plusz horror poén is – hogy a gonosz soha nem hal meg teljesen, és valamiképpen visszatér – amit a végén sem értettem jobban, mint az elején.

Ami viszont tetszett, ha összességében zavaros is volt kicsit: ahogy a sok-sok szereplő történetét úgy meséli, mintha a jelenben járnánk, noha egyértelmű, hogy különböző idősíkok történetei állnak így össze. A végére válik csak átláthatóbbá, hogy mikor és mi történt, ki hogyan és ki által halt meg. Addig is volt egy kirakós érzetem tőle, hogy össze kell raknom fejben, mikor és miért zajlanak az események. Hajlamos lennék azt írni, hogy nem volt eléggé logikus, de egy természetfeletti horrorban nem a logika az, amit számon kellene kérnem.

Sok karakter mozog a filmben, így nagyon megismerni senkit nincs idő. Eléggé kliséket is használtak a készítők, így a kevesebb alapozással is be tudták őket mutatni. A megözvegyült rendőrnő, aki egyedül neveli a fiát és nem bírja elengedni az ügyet. A feleségét bármi áron menteni akaró öreg. A nyomozó, aki beleőrül az ügybe.

Sztárparádé sincsen, ha egy-egy ismertebb színész elő is fordul benne. Jacki Weaver Oscar-jelöléssel is rendelkezik, bár gyorsan hozzáteszem, nem ezért a filmért. John Cho rendszeresen bukkan fel ebben-abban, mint az ázsiai mellékszereplő. Betty Gilpin egyre több mindenben tűnik fel nekem, és itt nem a küllemére építették a karakterét.

Más, mint az első filmek voltak. Egyszer meg lehet nézni, de nem fog újabb japán horror átdolgozó hullámot elindítani, de nem jó annyira, se nem elég sikeres.

 

Az átok háza - 5/3 vannak ijesztő jelenetei, leginkább jump scream. A történet a végére összeáll, de addig…

https://www.youtube.com/watch?v=LlhVQV2rFsg

Idézzünk!

(Sheldon első videója, még a zászlók előtt. A csúcs az a tanára, aki láthatóan mindenre képes, hogy szabaduljon a fiútól.)

  • Üdv. Sheldon Cooper vagyok, ez pedig a "Miért kéne Sheldon Coopernek főiskolára mennie?" Tudom, hogy egyelőre nem reális, hogy egy másik államba vagy országba menjek főiskolára. Ezért a javaslatom: itthon lakom, de nappali tagozaton tanulok Dr. Sturgisnél az East Texas Techen. Határozott meggyőződésem, hogy készen állok továbblépni a tanulmányaimban. De nem kell, hogy nekem elhidd...
  • Készen áll. Ősszel, most rögtön, csak engedje el. Kérem!
  • Nem hiszem, hogy van még mit tanítanom Sheldonnak. Szerintem már most is okosabb nálam.
  • Így igaz.
  • Őszintén szólva Sheldont tanítani életem legnehezebb feladata. És nem azért, mert bosszantó tud lenni. Hanem mert olyan okos, hogy éjjelente tanulnom kell, hogy lépést tartsak vele. Hiányozni fog.
  • Sheldonhoz fogható diákkal az életben csak egyszer találkozik az ember. Nélküle nem lesz ugyanolyan az iskola. De tudom, hogy nagy dolgokat visz majd véghez, és megtiszteltetés, hogy nekem is volt benne egy kis részem.
  • Beszállok a benzinpénzbe, beköltöztetem a kollégiumba, ami csak kell. Csak váltsuk valóra!
  • Szia, Mary. Ez biztos nehéz döntés a számodra. Nem tudom megmondani, hogyan nevelj gyereket. Nekem nincs. De azt meg tudom mondani, hogy a tudományos karrierem során soha nem láttam még Sheldon elméjéhez foghatót. Ő valóban rendkívüli gyerek. És ha megengeded, hogy idejöjjön, ígérem, vigyázunk majd rá.
  • Sheldon Cooper: kész főiskolára menni, kész megváltoztatni a világot. (Young Sheldon)

 

(Nandor régi leveleket olvas.)

Ez egy olyan parancsnoktól jött, akinek a seregét különös kegyetlenséggel győztük le. Több tízezer embert mészároltunk le. Nem volt lehetőségem elolvasni. "Ezennel megadom magam. Békéért esedezem." (What we do in the Shadows)

 

(Amy szül egy vészhelyzet közepén, tűzoltók segítik világra a babát, és nincs gyógyszer.)

  • Jól van, Amy. Tudom, nagyon fáj, de nálunk nincsenek gyógyszerek. Csak próbálj meg nem arra figyelni! El tudod terelni a figyelmét?
  • Megoldom. Hé, Amy, jött ki valamilyen újfajta mappa mostanában?
  • Nem akarok mappákról beszélni, Rosa!
  • Hát, ez volt a fő fegyverem. Akkor érezni fogja.
  • Nem feltétlenül. Csak benéztem, hogy nem tudunk-e valamiben segíteni. És fáj ezt mondanom, de azt hiszem, tudunk.
  • Gondolod, hogy hoz nekem drogot a bizonyítékraktárból?
  • Nem. Annál sokkal furább dolog készül. (Itt pedig a kapitány és a százados táncolni kezd.) (Brooklyn Nine-Nine)

 

(Ellie meg van szorulva anyagilag, így a szokásos esszé helyett elvállalja egy szerelmes levél megírását.)

  • Szerelmet akarsz? Írok szerelmes levelet!
  • De olyat, amitől belém szeret, nem olyat, amitől így elrohan, mint te! (Ha tudnád)

 

(Ha valaki jó a szakmájában… Dr. Charles kénytelen korrigálni Sam bemutatását.)

  • Del, ő itt dr. Abrams. Idegsebész. A legjobb Chicagóban.
  • Talán az Államokban is.
  • Én tévedtem. (Chicago Med)

 

(Alice és John elindulnak visszaszerezni a kannát. Nem lesz egyszerű.)

  • Foglaljuk össze. Két puskája biztos van, plusz egy késkészlete, benne egy görbe kés, mintha direkt kisebb emberek kizsigerelésére tervezték volna, akinek csak a humorérzéke fejlett.
  • Vajkés.
  • Hm. A Föld legkapzsibb emberénél van a kanna, ami a fájdalomért pénzt ad.
  • És utál minket.
  • Az nem kifejezés. (Dollár kanna szerelem)

 

  • Szingli. Na, és akar gyereket?
  • Elnézést, de ez most terápia, vagy nyaralás?
  • Ha mázlija van, mindkettő. (A vágyak szigete)

 

(A beteg megköszöni dr. Charlesnek, hogy lenyugtatta műtét közben. A sebész, Sam persze hozza a formáját.)

  • Dr. Charles, ön nélkül nem sikerült volna. Köszönöm.
  • Nekem kéne megköszönnie, de ahogy gondolja. (Chicago Med)

Ha tudnád

Romantikus, saját utat kereső, kamaszos, kisvárosi.

Ellie Chu Kínából költözött az Államokba még kisgyerekként, ahol az apja vasúti mérnökként akart karriert építeni. De a nyelvtudás hiánya miatt a férfi egy kisvárosban ragadt, és állandóan anyagi gondokkal küzdenek. Ellie, aki kivételesen jó tanuló, pénzért írja az osztálytársai esszéit és dolgozatait – a tanára észre is veszi, és bátorítja a 5_5ha_tudnad.jpglányt, hogy menjen egyetemre, törjön ki innen. A félénk lány hétköznapjai akkor állnak a feje tetejére, amikor a focicsapat egyik tagja nem szokványos rendeléssel keresi meg: szerelmes levelet akar íratni Asternek, az iskola egyik szép és ráadásul okos lányának. Ellie elsőre visszautasítja, de a befizetendő számlák miatt mégiscsak elvállalja. Amikor Aster visszaír, Paul nevében Ellie levelezik vele, és kénytelen rádöbbenni, hogy bejön neki Aster. Ráadásul Paul is egyre jobb barátja lesz. Mi lesz ebből?

Megint virágkorát éljük a tini filmeknek? Úgy tűnik, mert a Netflix egyre több ilyet forgat, és akad köztük nem egy meglepően jó is. Ez a film az ajánló alapján nem mondhatni, hogy elnyerte volna a tetszésem. Csak egy olyan filmet kerestem, ami mellett dolgozni is tudok. Ehhez képest azt vettem észre, hogy sűrűbben nézem a tévét, mint a laptop képernyőjét.

Amit az elején ki kell emelni, hogy ennek a filmnek hatalmas szíve van. Nagyon szerethető az egész film, a szereplői és a helyzet is, amibe keverednek. Úgy, hogy nem lesz romantikus komédia, vagy szirupos a film. Inkább őszinte és hihető, emberközeli, miközben olyan sok pozitív dolog is van benne.

Az alaphelyzet ismerős lehet az olyan klasszikusokból, mint a Cyrano. Adott egy helyes srác, aki nem a szavak embere, így felbérel valakit, hogy a nevében udvaroljon az imádata tárgyának. Ám a bér tollnok is a szerelem rabja lesz. Általában inkább romantikus komédiát hoznak össze ilyen felállással, de ez a film nem megy el abba az irányba. Végig keserédes marad, jó nézni, hangulata van, de nem fogunk nevetni rajta.

Ezek a fiatalok felnőnek, komoly döntéseket hoznak, küszködnek. Vannak nagy ráismeréseik. Azért külön jár egy pacsi a készítőknek, hogy milyen intelligensen kezelték a szerelmi szálat. Nem tolakszik előtérbe, de fontos. Az érzelmeknek súlya van, erősek, de a film egy percre sem lesz nyálas. Még humora is van, csak talán kicsit másképp, mint egy felhőtlenebb filmben.

Mindhárom kiemelt karakter küzd. Ellie, aki sokkal többre lenne hivatott ennél az életnél. De elfogadta, hogy neki ez jutott. Ő gondoskodik az apjáról. Feltalálja magát, és egy olyan ember, akinek a néző szívesen lenne a barátja. Neki rá kell jönnie a saját értékeire, bátrabbnak kell lennie és először lesz szerelmes is. A film különben nagyon intelligensen kezeli, ahogy Ellie rádöbben, hogy Aster a vágy tárgya számára is. Itt nem a nemek számítanak, hanem az érzések. Paul a családi vállalkozást szeretné fejleszteni, halad a neki kijelölt úton. Csak neki is bátrabbnak kell lennie, hogy merje meg is csinálni, amit szeretne. Tele van szívvel, ahogy a kényszerű együttműködés alatt ez a két nagyon különböző, de rendes kölyök komoly barátságot köt egymással. Végül Aster, aki a legkevesebb szerepet kapja. Neki azzal kell szembenézni, hogy a szépség is elvárásokat támaszt, aminek igyekszik megfelelni, de nem szívből teszi. Neki is kell egy kitörési pont.

Jól eltalálták a színészeket is. Hihetőek, és kifejezetten szerettem, hogy nem álomszerűre vették őket, hanem inkább hihetőre. Nem kellettek ebbe nagy nevek, a történet és maguk a karakterek eladják nélkülük is.

Határozottan örülök, hogy az ellenérzéseim ellenére megnéztem ezt a filmet, mert egy olyan darabra akadtam, amit máskor is szívesen nézek majd még meg. Szerethető és intelligens.

 

Ha tudnád - 5/4,5 olyan tinifilm, aminek szíve van. Emberi, szerethető hősök, átélhető konfliktusokkal.

https://www.youtube.com/watch?v=B-yhF7IScUE

5 film, amit látnod kell

Horror

f5_39.jpg5: A gyászoló asszony átka - létezik egy városi legenda. Egy asszonyról, aki vízbe ölte a gyerekeit és azóta is keresi őket. Ha a gyereked meghallja őt, érte is el fog jönni. Egy szociális munkás most a saját bőrén tapasztalhatja, hogy ami családon belüli erőszaknak tűnt, lehet, hogy valami egészen más volt. Valami természetfeletti. Amivel szembe kell néznie, ha a gyerekeit életben akarja tartani.f4_45.jpg

4: Fagyhatár - adott két jó barát, akik minden évben elmennek együtt síelni. Idén azonban a barátnő is velük tart, aminek a felesleges harmadikká váló srác nem is örül. Békülésként este még kimennének egyet siklani, de balszerencséjükre leállítják a felvonót. Ők meg ott ragadnak a fagyban, több f3_48.jpgméter magasan, miközben a farkasok sincsenek messze.

3: Brightburn - milyen lett volna, ha Superman nem a jóra, hanem a gonoszra hajlamos? Brandon történetéből kiderül. Ahogy a kis Kent, ő is a Földre érkezett és lett egy szerető nevelőcsaládja. Csak éppen, ahogy az erői elkezdenek előtörni, ő azokat nem jó célra használja. A nevelő anyja sokáig hinni akar benne, és megmenteni, f2_49.jpgde egy ponton már ő sem élhet tovább tagadásban.

2: Halloween - Laurie túlélte ugyan a testvére mészárlásait, de az élete soha nem lett a régi. Nem tudott megmaradni egy kapcsolatban sem, készült a bosszúra. Az unokája az egyetlen, f1_47.jpgaki még kitart az asszony mellett. Amikor a kedves, gyilkos rokon Halloween előtt meg tud szökni, és újra indul a rémálom, hirtelen felértékelődik Laurie túlélési tudása.

1: Kedvencek temetője - Stephen King történetei újra és újra beveszik a mozivásznat is. Ebben a történetben egy család kénytelen szembenézni a veszteséggel: a lányuk egy gázolásban meghal. Az apa azonban ismer egy helyet, ahonnan visszatérnek a holtak. Megváltozva, de egyes dolgokban hasonlóan. A saját bőrén tanulja meg, hogy a holtakat el kell engedni, vagy fizetni kell.

süti beállítások módosítása
Mobil