Minden napra egy film

Minden napra egy film

21 Bridges

2020. március 12. - BBerni86

Rendőri bevetéses, hajszás, korrupciós.

Andre Davis sorsa már kisgyermekként eldőlt. Az apja köztiszteletben álló rendőrtiszt volt, aki szolgálatteljesítés közben vesztette életét. Andre az ő pályáját folytatja, és válik már fiatalon hírhedtté arról, hogy nem fél a fegyverét sem használni. Ha kell, ő kilövi a bűnözőket. Ő kapja az esetet, amikor egy betörés mészárlásba torkollik. Két 3_12_21-bridges-139228.jpgbetörő némi drogot akart lenyúlni, a kiérkező nyolc rendőrt lemészárolták. Most mindenki arra számít, Andre most sem fél fegyvert használni. A menekülők Manhattanbe mennek, így Andre lezáratja a szigetet, a 21 híd zár alá kerül. A hajsza megindul, ám a nyomozó ráébred, hogy ez a történet többről szól, mint két egykori katonáról, akik pár kiló droggal menekülnek. A korrupció bugyrába sikerült belenyúlniuk, ezért akarják annyira levadásztatni őket Andréval.

Egyetlen éjszaka alatt játszódik a történet. Egyetlen hajsza az egész. Ennek megfelelően senkinek nem kell agyafúrt csavarokra számítani – itt nem az agyunkat akarják dolgoztatni. Egy tesztoszteronnal teli, gyors film, ami elsősorban férfi nézőkre van szabva.

Ez benne van a történetben is. Az érzelmek minimálisra vannak csökkentve, a legtöbb karakter olyan, mintha nem is érezne, csak robotként keringene a neki kijelölt pályán. Senki nem áll neki az érzelmeiről beszélni, még a haláluk és a komoly, jellemüket meghatározó traumák is szárazon elénk vannak borítva. Nem mintha annyira érzelmek kellenének ebbe a filmbe, de azért fura volt, hogy mindenki ugyanolyan faarccal vesz mindent, és ugyanúgy tudomásul veszik a haláluk, lebukásuk, stb. kiborulás nélkül.

A csavar azért már ennél egy fokkal bonyolultabb. Az hamar kiderül, hogy ez a történet nem csak a drog eltulajdonításáról szól. A rendőrség berkein belül sem stimmel valami. De nincs a korrupció után nyomozás, mondhatni, a nyomozó ölébe csöppen a megoldás mindenre. Azon sem lehet meglepődni, ki a korrupt rendőr benne. Mivel annyira kevés rendőr tűnik fel úgy a filmben, hogy a nevét és a beosztását is ismerjük, elég kevés lehetőség van. Maximum a félig bűnöző válásnak az indoka lehet a nem megszokott, de azt is hallottam már más filmben is, nem okozott semmilyen meglepődést. Inkább naivnak találtam, hogy így akarnak bérkiegészítést maguknak a kemény munkájukért. Mintha nem ütné egymást a kettő: azzal egészíti ki a becsületes, lelkiismeretes rendőri munka bérét, hogy azt csinálja, aminek a meggátolására felesküdött? Kb. mintha nagy állatvédő lennék, de mivel így keveset keresek, a szabadidőmben illegális kutyaviadalokat rendeznék.

Az azonban jól néz ki, ahogy a hidakat zárják és a film szavaival élve kékre festik Manhattant. Korrekten lövöldöznek, menekülnek benne, míg a rendőrök a nyomukban vannak. Akciós fogócska, ami működött is. Nem olyan látványorgia, mint egy blockbuster, de azért benne van, aminek egy akciófilmben ott a helye.

Még az is jó ebbe a zsánerbe, ahogy Andre Davis kiáll a becsület mellett. Fizikailag, jellemben is olyan tartása van, ami egy ilyen akciófilm főszerepéhez kell. Ugyan zavarhatna, hogy Boseman marad a kaptafánál, és ugyanazt a jellemet hozza, amit a Fekete Párduc bőrében is, de jelenleg az a védjegye, kétlem, hogy most kezdene el kísérletezni nagyon más figurákkal. Jól áll neki, hiteles benne, és ennyi most elég is volt.

Az már szomorúbb, hogy mellékszerepekben milyen színészek kényszerülnek tulajdonképpen csak végszavazásra. Van benne egy Oscar-díjas JK Simmons, mennyiért, két jelenetért? El se akartam hinni, hogy ennyi volt a jelenléte a filmben. (Igaz, Sienna Miller se járt jobban, de ő negyed akkora név sincsen.)

Ha éppen valami macsó, egyszerű filmre vágyik az ember, ami ráadásul többnek is néz ki, mint ami, ez ideális választás lehet. Zsánerében korrekt, csak nem okos.

 

21 Bridges - 5/4 akciófilmnek korrekt, az értelmi részeket nézve már kevésbé vagyok elragadtatva tőle.

https://www.youtube.com/watch?v=BVZDhunTrYA

Ne. Száll. Ki!

Zsarolós, robbanást elkerülni akarós, családi vitás.

Karl Brendt sikeres ingatlanfejlesztő, aki a munkája miatt folyton úton van. A házassági évfordulójára hazarepül Berlinbe, és bár a felesége nem a várakozásainak megfelelően reagál, másnap ő viszi iskolába is két gyermeküket. Ám mielőtt kitenné őket az iskolánál, ismeretlen telefon csörren meg a kocsiban. Felveszi, és egy 3_11ne_szallj_ki.jpgtorzított hang közli vele, bomba van az autóban az ülések alatt. Ha valaki kiszáll, robban. Ha nem engedelmeskednek, ő robbantja fel távolról. Pénzt akar, amit Karlnak a telefon segítségével kell megszereznie és elutalnia a megadott számlaszámra. Karl hisz is neki, nem is. Amikor az üzlettársa ugyanígy jár, de az ő neje kiszáll a kocsiból, felrobbannak. Az egyik szilánk súlyosan megvágja Karl fiát, akinek a rendőrséggel a nyomában kell megszereznie a pénzt, mielőtt a fia elvérzik a hátsó ülésen.

Zárt hely – egy autóba zárva. Amivel ugyan lehet haladni, de a történet egy pontján a rendőrök körbezárják, és akkor már helyhez is lesz kötve. Egy telefon, az egyetlen kapocs a külvilág felé. Egy zsaroló, aki robbantással fenyegetőzik. Minden adottnak tűnik, hogy egy feszült thriller jöjjön össze.

A németek filmje nem félt meríteni az elődöktől. Ugyan eredeti sztorit raktak össze, de ismerősek lesznek elemek az olyan autóba zárt filmekből, mint a Féktelenül. (Ami különben hiába számít már réginek, simán jobb, mint ez a film.) A zárt hely, telefon a köldökzsinór helyzet miatt beugrott A bűnös is, az meg pláne jobb, mint ez a film lett.

A szituáció nem rossz, csak éppen nem nagyon tudtak vele mit kezdeni. Ahogy megy előre a cselekmény, mintha elfogytak volna az ötletek. A rendőrség okoskodása, Karl egyre jobban kiborul a fia miatt – ismétlődő elemek, amit sokadszor végignézni már unalmas. De mivel Marius egyre sápad, és egyre nagyobb veszélyben az élete, ez még elment valamennyire.

A zsaroló személye és indokai, amivel nagyon nem voltam kibékülve. Az ok, hogy Karl a kiszemelt áldozatok egyike, és az is, amit a pénzzel akar kezdeni. De azt már nem vette be a gyomrom, hogy a célja érdekében képes lenne hagyni, hogy elvérezzen a kisfiú a hátsó ülésen. Pont azért harcol, hogy az ártatlanokon ne tapossanak a pénzemberek keresztül – aminek személyes tragédia is van a hátterében. Mit ártott neki egy gyerek? A végére olyan húzásai is lesznek, melyekre a vakmerő nem elég kifejező.

Kicsit gondban voltam azzal is, kinek kell drukkolni a filmben. Nyilván, az ártatlan gyerekeknek nem kellene felrobbanni. A merénylőnek is megvan az oka, de túlzottnak érzem, amit művelt. Karl sem egy rossz ember, a cégvezető sokkal bűnösebb, nem is értem, miért nem őt ültette a bombára a bosszúszomjas bombagyáros. Valami kompromisszum feküdne, a kecske is jól lakjon, a káposzta is megmaradjon. Vaj volt ennek is, annak is a fején, tiszta happy endet senkinek nem kellene kapnia, de belepusztulnia sem kellene. Azt meg úgy is tudjuk, hogy a legnagyobb bűnösök mindent megúsznak – számomra Karl cégének tulajai voltak az igazi szemetek, de ők érinthetetlenek.

A rendőrségen belüli széthúzás nem szórakoztatott. Az már túlzás, ahogy pár rendőr mindenáron erőszakos megoldást akar véghezvinni. Még azt sem tudják, mi történik, de már mesterlövészeket telepítenek a tetőre és folyamatosan provokatívan viselkednek. Egy rendőrnő törekszik a megértésre és a megoldásra, jellemzően az ő munkáját igyekeznek ellehetetleníteni a saját kollégái. Itt is volt feszültség, csak éppen túlzás is. A jó rendőr nagyon jó, a többiek meg nagyon ostobák.

Ez tűnik igaznak a teljes filmre. Eltúlozták, amitől pont a jó részei, a feszültség ér kevesebbet.

Azt már csak mellékesen jegyzem meg, azért Wotan Wilke Möhring hitelesebb itt, mint Old Shatterhand pótlékként volt az új Winnetou filmen. Ez egyszer simán nézős.

 

Ne. Száll. Ki! - 5/3,5 bár némi butaság volt benne, és a bombás indítékai se tetszettek, egyszer elment.

https://www.youtube.com/watch?v=zgxKayHQbc4

Idézzünk!

 (A bíró és Trevor elmerülnek egy beszélgetésben.)

  • Maga tehát egy született Belmont. A családjáról szóló történeteken nőttem fel.
  • Ijesztő esti meséken?
  • A legtöbbjük igen. Tudja, itt még mindig mesélik őket, csak más befejezéssel. Úgy végződnek: „A Belmontok már nem menthetnek meg, és ha nem vagy jó, jön és felfal a fenevad.”
  • Jézusom!
  • Igen. A lindenfeldiek nagyon egyszerű emberek. Kegyetlenül őszinték.
  • Nem közülük való?
  • Nem igazán. Nem lehet közéjük tartozni, és vezetni is őket. Vezetőként mindig elkülönítenek a többiektől. Itt születtem, tehát lindenfeldinek mondhatom magam. A családom még fiatalkoromban elköltözött. A fővárosba költöztünk. Amikor elmentünk, azt hittem, sosem látom viszont ezt a helyet.
  • Ezt hittem én is, amikor elhagytam a régi házamat. Az embert furamód utolérik a régi helyek.
  • Bizonyára. Ahogy az utak is körbeérnek. (Castlevania)

 

Finch arra tanított, hogy a legváratlanabb helyeken is akad szépség. És hogy vannak ragyogó helyek a sötét időkben is. És ha egy sincs, lehetsz te magad a ragyogó hely, tele végtelen lehetőséggel. (All the bright places)

 

(A műsorvezetőnek a szerkesztő ad némi tippet a műsor átvariálása miatt is.)

  •  Társam lesz? Miért vesznek fel valakit? Magányos farkas vagyok!
  • Nyugi, igazi profi vagy, csak időnként karótnyelt.
  • Nem vagyok karótnyelt!
  • Hidd el, sosem kérném senkitől, hogy spiccesen jöjjön be, de nálad néha erős kísértést érzek.
  • Jó, akkor hozz piát! Hozna nekem valaki pálinkát?
  • Nem kérünk pálinkát! Csak viccel. (Kutya egy nyár)

 

Sok olyan ember van itt, aki az elképzelhető legrosszabb dolgokon ment keresztül. De harcoltak, küzdöttek, és keményen dolgoztak, hogy legyen egy esélyük mindent beleadni. Nem csak a sikerért vagy a győzelemért harcolsz. Hanem hogy megmutasd a világnak, hogy vagy valaki. Átélhetsz valamit az életben, átélhetsz erőszakot, átélhetsz bántalmazást, átmehetsz bármin, de fel tudsz állni, és meg tudod mutatni, hogy hiába kaptál ütéseket, tudsz járni. Lehet, hogy csak mászol, de akkor is megcsinálod. (Cheer)

 

(Kate nem túl boldog, hogy a bárból ismerős rámenős férfi lesz a kísérője.)

  • De én úgy tudtam, hogy ez egy...
  • … luxusszafari pároknak? Légifuvarral együtt.
  • Á, maga a pilóta.
  • Ma én.
  • Ki az a Kirk? (A gép neve az oldalára van festve.)
  • Kirk kapitány a Star Trekből. Mert mi eljutunk oda, ahova turista még nem merészkedett. (Karácsony a vadonban) 

 

A világmegváltás, amint kiderült, igen kemény. Tudják, csomó túlóra, ócska bér és a világ talán nem is akarja, hogy megváltsák. Ott belül mindannyiunkban farkasfalkák és birkanyájak vándorolnak, méltányosak akarunk lenni, de mégis nyerni is akarunk. Igazságosak akarunk lenni, de előre is jutni. Ez a mi küzdelmünk. Ám eljön az a pont, amikor könnyebbnek tűnik csak magunkat megmenteni. (Pénzmosó)

 

Ha van istened, akkor nyilván démonod is van, és ha Isten alkotott mindent, akkor a poklot is ő hozta létre. (Castlevania)

 

(Laci újabb húzása újra csak balul sül el.)

  • Jó reggelt!
  • Szia. Mi ez a szag?
  • Kölni. Otthon találtam. Tetszik?
  • A tisztítószerek  között?
  • Azért nem olyan rossz ez...
  • De! Minek raktad magadra ezt a förtelmet?
  • Mert elegem van belőle, hogy semmi sikerem a nőknél.
  • Azt találtad ki, hogy ezzel megölöd az összeset?

(Még beszélgetnek, majd érkezik Károly is.)

  • A görény térden állva könyörögne a receptért. Mi ez a bűz?
  • Laci.
  • Laci kölnije. (A mi kis falunk)

Ragadozó madarak

(és egy bizonyos Harley Quinn csodasztikus felszabadulása)

Bűnözős, barátnős, alvilági üzelmes.

Harley Quinn és Joker végleg szakítottak. A nő gondban is van, hogy kitalálja, mivel foglalkozzon most, és hogyan juttassa Joker tudomására, hogy végleg végzett vele. Kissé részegen a gyár felrobbantását hajtja végre, ahol szerelmük kémiai fürdővel pecsételték. Ezzel azonban Gotham alvilágával is tudatja, hogy már nem védi meg a3_10ragadozo_madarak.jpg gyilkos bohóc. Mindenki, akit valaha felhúzott, most elszámolna vele. Köztük van Roman Sionis is, aki éppen Gotham legnagyobb alvilági főnökévé válna, de ehhez pénzmagra van szüksége. A lemészárolt Bertinelli család pénze a megoldás, a kódokat egy gyémántba rejtették el. Ám azt egy tolvajlány lenyúlta. Harley az életéért cserébe vállalja a gyerek felkutatását, miközben nyomában van egy elszánt rendőrnő és az utolsó Bertinelli is.

Lassan már ott tartok, hogy DC alkotásokból csak az animációk és a sorozatok fognak lázba hozni. Most itt a Harley Quinn mozi, és erőlködnöm kell, hogy valami jót találjak benne. Igaz, most nem volt akkora hype és én sem vártam úgy, mint annak idején az Öngyilkos osztagot, de így is elkeserítő, hogy csak ennyire futotta.

Kezdve azzal, hogy a története borzalmas. Mivel már több képregényt olvastam, tapasztalatból állíthatom, hogy ennél sokkal értelmesebb és jobb történeteket tudnak képregényben is elmesélni. A Ragadozó madarak egyszerűen gyerekes és buta cselekményt kapott. A konfliktus röhejes, a cselekmény tulajdonképpen alig valami. Nem is értem, miért lett ilyen hosszú a film, semmi értelme nem volt. A jelenetek nagyja önmagáért való. Az azért gáz, ha filmnézés közben vagy az órámat néztem, vagy azon filozofáltam, miért nem a Harley Quinn animációs sorozatot nézem e helyett, mert az sokkal jobb.

A karakterek egydimenziósak, és kivel is kellene szimpatizálnom? Nagyon hamar az agyamra ment mindenki. Harley elvileg egy okos nő, de itt csak a kattant felét láttuk. A tolvajlány idegesítő – erősen drukkoltam, hogy Roman belezze ki, bár sejtettem, hogy erre nem kerül sor. A Ragadozó madarak – Kanári, Vadásznő és Montoya – légből kapottak, és akinek nincs képregényes vagy egyéb előismerete, nem is fog tudni mit kezdeni velük. Honnan jöttek, miért ilyenek, vagy Dinah hangi adottságai. Egyszer csak sikít egyet, és ezzel meg is van magyarázva, hogy szuperereje van a hangjának?

Nem mintha Roman jobb lenne. Mégis, hogy jutott ő hatalomra? Zsenialitás, nulla. Gyerekes, hisztérikus, az egyetlen képessége, hogy örökölte a családi vagyont, és megfizeti az izomerőt. A Kick-Ass Chris D’Amicója jutott róla eszembe, aki egy bosszúálló és megkattant kamasz. Nem vagyok benne biztos, hogy Roman bármiben is felül tudna kerekedni rajta.

Ez egy akció komédia. Elvileg. Mert viccesnek sem találtam. Egy poén vagy jópofa beszólás sem volt benne, ami legalább mosolyt csalt volna az arcomra. Az, hogy Harley kattant – itt rossz értelemben – nekem nem mókás.

Akció van benne ugyan, de legtöbbször az is fárasztó volt. Dinah harci stílusát a rugdosással egyenesen borzalmasnak nevezném. A végén a nagy leszámolás ért valamit, meg amikor Harley megragadta a baseball ütőt és azzal esett neki Roman embereinek még korábban.

Azt már említettem, hogy mennyire borzalmas ruhák vannak a filmben? Korábban azért legalább stílusa volt a nőnek, ha ribancos is. Ez színes és agyament, röviden.

A zenék egy keveset dobtak a hangulaton, de az nem elég, hogy mentse a filmet.

Ahogy a színészek sem. Margot Robbie szeretheti ezt a karaktert, de kellene egy normális történet is, hogy mi is szerethessük. McGregor, Winstead, hiába – a szerepeik eleve fájtak.

A végére ott tartottam, hogy Bruce, a hiéna lett a kedvenc szereplőm és visszasírtam az Öngyilkos osztagot. Újabb DC mozis csalódás, már meg sem lepődöm.

 

Ragadozó madarak - 5/2 nem mindig jó, ha valaki egy karakter rabja. Buta történet, nem is vicces. Csalódás.

https://www.youtube.com/watch?v=hFs1PyPW848

5 film, amit látnod kell

Sport vol.6.

f5_35.jpg5: Az utolsó csavar – Gus élete a baseball. Az egyik legjobb játékosfigyelő a szakmában, de az idő ellen neki sincs gyógyszere. Öregszik, egyre nehezebb a munkája, és már a csapata is kezdi észrevenni, hogy valami baj van. A férfi egyetlen reménye a lánya, akivel rossz a kapcsolata. Egy közös játékos megfigyelő körút lehet a megoldás minden gondjukra.f4_40.jpg

4: Carter edző – a középiskolában van egy kimondatlan szabály. Amíg jól játszanak, elnézik nekik, hogy az iskolában gyengén teljesítenek. Az új edző, Carter azonban máshogy gondolja. Elvárja a játékosaitól a kulturált viselkedést, a jó tanulmányi eredményeket. Ha nem teljesítenek, játszani sem engedi őket.

f3_42.jpg3: A leggyorsabb indián – Burt szenvedélye a motoros sport. Idős korára megépíti saját indiánját, mellyel gyorsulási versenyen is indulni akar. Több akadályt kell ehhez legyőznie: a bírók nem bíznak sem benne, sem a járműben. Ám Burt megmutatja, hogy képes felülemelkedni a nehézségeken – öregember nem vénember.

2: Vasököl – Charlie egykor sikeres bokszoló volt, de a sport változása az ő bukásához f2_42.jpgvezetett. Már senki nem kíváncsi emberek küzdelmére, mindenki robotokat akar a ringben látni. Charlie is ebből próbál megélni, kevés sikerrel. Amikor alig látott fiára neki kell vigyáznia, a közös rajongás egyre közelebb hozza apát és fiát. Az együtt fejlesztett f1_40.jpgrobot pedig Hamupipőkeként tör előre a robotharcosok világában.

1: Minden héten háború – a Miami Sharks csillaga leáldozóban van. A csapat megszállott igazgatója hiába tesz meg mindent, a családját is elvesztette a munkamániája miatt, bukás követ vereséget. A csapat tulajdonosa, Christina egy új szakembert vesz fel, és a lesérült irányító helyére beálló újonc is beválik. A csapat újra nyerő szériába kerül, de a vezetőségnek el kell gondolkodnia, kinek van még itt a helye, és kinek kell távoznia a heti háborúból. Mert a sport változik, és nem mindenki akar vele együtt haladni.

Szerelem, örökség, portugál

Költözős, szerelmes, családos, befolyásolós.

A Ribeiro házaspár Portugáliából költözött Párizsba, miután a férfi bátyja a teljes örökségből kiforgatta az öccsét. Örök seb is maradt a lelkükön, hogy a családi birtok örökre elveszett számukra. Nincs is miért hazamenniük, nem látják őket szívesen. Mindkét gyermekük itt nőtt fel, már inkább tartják maguk franciának, mint portugálnak. Ám 3_9szerelem_orokseg_portugal.jpgJosé bátyja örökös nélkül hal meg, és minden rájuk száll, ha hazaköltöznek érte. Egyik gyerek sem lelkes az ötlettől: Paula titkon az apja főnökének a fiával jár, egyre komolyabb a kapcsolatuk. Pedro is szereti az iskoláját, ahol van egy lány, aki tetszik neki. De mindenki más is maradásra bírná őket, amikor rájönnek, mi készül. Eddig mindig erre a két emberre támaszkodtak, akik önzetlenül segítettek mindenkin. Így most összefognak, kényeztetik őket, hogy inkább maradjanak és segítsenek tovább nekik. De ha ez egyszer kiderül…

A legszívhez szólóbb komédiák, amiket láttam, franciák voltak. Tudnak valami olyan pluszt beletenni a történetekbe, hogy egyszerre tudnék sírni és nevetni rajtuk, és évekkel később is emlegetem őket. A Kóristák nálam megunhatatlan, de Amelie, az Életrevalók is modern klasszikusok nálam. Ezért van az, hogy újabb és újabb esélyt adok a francia filmeknek, noha a népszerűségük miatt egyre több gagyi komédia is érkezik.

A Szerelem, örökség, portugál legjobb esetben is középszerű. Az a szív nincs benne, ami miatt annyira tudom szeretni a francia filmeket. Igaz, a humora sem pont olyan, ami nekem tetszene. Egyszer meg lehetett nézni, a végét leszámítva nem is fájt.

A történet egy jópofa fordulattal indul: a házaspár, akiknek azzal telt az élete, hogy mások életét megkönnyítették, megkapja a nagy lehetőséget. Egy örökséget, mely gazdaggá tenné őket és haza is mehetnének. Az már fájdalmas viszont, miért nem mesélik el senkinek ezt, és miért gyötrődnek elfogadni az örökséget. Mert attól tartanak, hogy önzőnek tartanák őket, és a többiek éreznék úgy, hogy cserben hagyják őket. Paula, a lányuk mondja ki, amit én is gondoltam: ők a környék bolondjai, hiszen mindenki rájuk támaszkodik és kihasználja őket, nekik ez meg fel sem tűnik. Boldogok tudnak lenni így is.

A film azzal válik komédiává, hogy a titok véletlenül kipattan, és mindenki megtudja, milyen lehetőséget kapott a házaspár. Persze, nem örülnek neki: mindenkit fájón érintene, ha elmennének és elvesztenék az ingyen munkájukat, az állandó segítséget. Így összekapják magukat, és mindenki trükközik, hogy maradásra késztesse őket. Megkapják a rég esedékes felújítást, kinevezést. Ez azonban még nem igazán vicces, annyira átlátszóan csinálnak mindent és nincs benne humor. Ám amikor a pár ráébred, hogy tudják, mit örököltek, és nem akarják a mosolygós rabszolgát elengedni, ők jól bemutatnak mindenkinek. Akkor jönnek rá, mennyire igaza volt a lányuknak. Ők azt hitték, majd velük örülnek a szerencséjüknek. Nem így lett, hát most ők kezdenek el mindenki más agyára menni. Itt már voltak vicces részek – kész, mi eszükbe nem jutott.

A gond az, ahogy mindezt lezárják. A lányuk szerelmi szála bután gabalyodik, és nem is értettem, miért úgy zárnak, ahogy. De minek is akarok logikát és értelmet találni ebben? Láthatóan az volt a lényeg, hogy a végén mindenki boldogan bulizzon. Az, hogy ez hogyan jön össze, mennyire a semmiből és értelem nélkül, csak engem zavar.

Küllemre is közepes komédia. Egy ismerős arc, kevés helyszín. Látványelem nincs, de komédiában nincs is szükség rá, pláne, ilyen családi témában. A humornak és a karaktereknek kellene eladnia, de az nem jön össze.

Nem rossz film ez, csak nem is jó. A nagy átlag, amit megnéz az ember, aztán gyorsan el is felejti. Háttérfilmnek való csak.

 

Szerelem, örökség, portugál - 5/3 kellemes, de nem igazán vicces. A vége kurta és furcsa. Az egyszer nézhető kategória.

https://www.youtube.com/watch?v=p8STI-mOgcQ

All the Bright Places

Veled minden hely ragyogó

Kamaszos, pszichés gondokkal küzdő, szerelmes.3_8all_the_bright_places.jpg

Violet nem találja a helyét a nővére halála óta. Bezárkózott, az egykori barátok és a családja sem tud rajta segíteni. A nővére születésnapján feláll a hídra, ahol a lány meghalt. Osztálytársa, a különc Finch arra jár, szóval tartja és lecsalja a hídról. A fiú már figyel a lányra, és amikor olyan beadandót kapnak, melyhez helyi nevezetességeket kell megnézni, kéri, hogy Violet lehessen a párja. A lány eleinte ellenkezik, de aztán elkezdik megnézni a Finch válogatta különös helyeket: egy feneketlennek tartott tavat, egy házi készítésű hullámvasutat. A fiatalok egymásba szeretnek, és a lány egyre jobban van. Későn veszi észre, hogy kettejük közül Finch volt az, aki komoly lelki gondokkal küszködik, és megmentésre szorul. De mit tehet érte ő, még ha szereti is?

A Netflix nagyon belelendült az ifjúsági regények filmesítésébe. Itt van még egy, ami olyan regényből készült, amit nálunk a Maxim adott ki. A Veled minden hely ragyogó. Jennifer Niven regényét olvastam is, és most is ugyanaz a kérdés ragadt meg a fejemben, mint a regény után.

Nincs válasz a miért kérdésre. A film végén Finch hoz egy döntést. Megcsinál valamit, amit nem tudok se érzelmileg, se értelmileg feldolgozni. Ő elvileg megtalálta a ragyogó helyét. Volt egy lány, aki szerette és aki kész volt kiállni mellette, bármi is jön. Volt mentora, volt egy szerető testvére és voltak barátai. Igen, közben jöttek rossz gondolatok, voltak visszaesései, de miért kellett eddig elmennie? Bár lehet, az a jó, hogy ezt nem tudom felfogni. A film címében ugyan a ragyogó helyek vannak, amiket Violet is megtanul észrevenni, de Finch a sötét helyről nem tudott szabadulni. Csak egy módszerrel.

Mennyire jó, hogy így van vége a filmnek? Fele-fele. Egyrészt, attól jobbnak érzem, hogy ez nem egy tucat románc, amiben a szerelem mindent megold. Messze nem tud mindent megoldani, és egyes problémákhoz köze sincsen. Violet, akinek nem voltak olyan komoly gondjai, felépülhetett a szerelemnek hála. Finch, aki sokkal komolyabb sebeket hordozott, nem. Ez valahol törvényszerű és reális, ha nem is boldog tőle a film vége.

Ugyanakkor nincs eléggé aláhúzva a filmen, hogy ez nem megoldás. Szinte pozitív a befejezés így Finch számára, pedig ennek nem szabadna annak lennie. Jobban fájnia kellene, el kellene ítélni, hogy ezt tette. Nem éreztem, hogy így lenne.

De vissza a film egészére! Tipikus tini románcnak indul, amelyben egy valószínűtlen páros összejön és boldogok tudnak lenni. A csavar az, hogy menet közben kiderül, nem Violet, akit meg kell menteni. Hatalmas csavart hoznak be a film felénél, és nem kapjuk meg a lényeges kérdéseket és válaszokat sem. Miért lett ilyen Finch? Pontosan mivel küszködik? Mi a megoldás? Azt látod, hogy baj van, de rég ez van. Miért nem próbáltak komolyabban segíteni neki? Violet túl hirtelen csöppen bele, és éli meg a váltást a fiú két énje között, de nem egyszer utalnak rá, hogy vannak ilyen periódusok. De ez nem normális. Miért nem derítették ki, mi ez és hogyan lehetne segíteni?

Aranyos kezdet után komolyodó dráma, de túl sok kérdés maradt bennem, hogy drámának értékelni tudjam.

Netflix szinten hozták ki korrektre a külcsínt, és válogattak szereplőket. Elle Fanning annyira kislányosan néz ki még most is, hogy gond nélkül el lehet neki hinni a tinit. Ezt a karaktert játssza évek óta, rutinosan megy neki. Justice Smith neve is egyre jobban jegyzett. Azt nem a színésznek rovom fel, hogy nem volt átérezhetően megírva, nem volt megérthető, miért süllyed ez a fiú oda, ahova eljut a végére.

Egyszer nézhető, nagyjából a regényt is visszaadta. Ugyanaz a gondom mindkettőben.

 

All the Bright Places – 5/3,5 a románc átjött, a drámába váltás hirtelen volt. De nézhető, szerethető darab lett.

https://www.youtube.com/watch?v=zfQXKVCudec

Castlevania

3. évad

Vámpíros, harcos, ármányos.

Dracula legyőzése óta hónapok teltek el, és mindenki igyekszik tovább élni és tervezni a jövőt. Alucard eltemette 3_8castlevania.jpgmagát az apja kastélyában, és őrzi mindkét család ereklyéit. Míg két fiatalba nem botlik, akik mindent meg akarnak tanulni a vámpírok vadászatáról. Carmilla hazahurcolta Hectort, akit valahogy meg kell nyernie a tervének, hogy a királyságát kiterjessze egy birodalommá. Húga, a megnyerő Lenore kezdi meg a fiatalember meggyőzését. Közben Isaac feléjük tart bosszút keresve egyre bővülő seregével. Trevor és Sypha már párként járják a vidéket, és vadásznak szörnyekre. Lindenfeld bírója kéri fel őket, hogy jöjjenek rá, a szerzetesek mit ügyködnek a kolostorukban. Olyan sötét erők vannak itt jelen, hogy még külső segítséget is kell kérniük egy varázslótól, aki itt végez kutatásokat.

Visszatérő szólam, hogy még nem sikerült olyan jó filmet csinálni, aminek videójáték az alapja. A Perzsia hercegével mondjuk nincs nagy bajom, de elég nagy Gyllenhaal fan vagyok, az is igaz. A legutóbbi Tomb Raider is nézhető volt. De nem ezek cáfolják legjobban a fenti állítást, hanem a Castlevania. Ennek is játék az alapja, és annyira jó műsor lett belőle, hogy már most kaparom a falat a 4. évadért, pedig éppen csak befejeztem a 3-at. Az is igaz, ez nem mozifilm, hanem felnőtt mesesorozat, de akkor is jó és játék az alapja.

A történet új szakaszba lép – egy ellenség legyőzve, és a túlélők folytatják az életüket. A jók igyekeznek a hétköznapokba visszarázódni, mik a negatív szereplők további sötét terveket szövögetnek. Ami már most előrevetíti, hogy újra össze fognak még csapni, és nagy harcok lesznek. De egyelőre még ennek az előkészítésében járunk.

Bár igazából még csak tervezgetnek, le tudott kötni, ami Carmilla családjában zajlik. 4 vámpír nővér, akik egyként haladnak a céljuk felé. Mindegyik másban jó, és együtt félelmetes csapatot alkotnak. Lenore, a diplomata fogott meg legjobban, az egészen kegyetlen és zseniális, ahogy nyomorult Hectort behálózta. Itt tehát még csak készülnek és terveznek, de már most érezni, mekkora súlya lesz később a mostani döntéseiknek.

Alucard története leginkább szomorú, de kezdetektől az volt. A fiú, aki arra lett kárhoztatva, hogy megfékezze a saját megőrülő apját, és aztán élve eltemesse magát. A Japánból érkező fiatalokkal való kapcsolatában látni, mennyi potenciál van benne. Hogy egyesül benne mindkét szülője jobbik énje és erősségei. Baljósnak is találom, ami most történik vele, és amit a végén művelt az árulókkal. Azért reménykedem, hogy nem lép az apja útjára…

Sypha és Trevor jó páros lettek, ők erősebbek és hatékonyabbak együtt, ráadásul még boldogok is tudnak lenni a kegyetlen világban. Mert sajnos, az ő történetükben is azt látni, amit minden szálon ebben a sorozatban: a világ gyalázatos hely, ahol a szörnyek lesnek és lecsapnak – gyakran azok is csalódást okozva és rút dolgokat rejtegetve, akik jó embernek tűnnek. Van egyáltalán remény, vagy Isaac elmélete a helyes, aki pokolra küldene minden embert, mert az emberek nem érdemelnek többet?

Van ebben az évadban nyomozás – mit csinálnak a szerzetesek és miért –, sok mágia, harcok és érzelmi játszmák is. Összetett karakterek vannak, akiknek komoly drámákkal kell megküzdeni. Legyen a fény vagy a sötétség harcosa egy karakter, van egy olyan tragikus története, annyira képesek egyszerre csodákra és borzalmakra is, hogy még többet szeretnék belőlük. Tele van még ez a fantáziavilág, ezek a szereplők lehetőségekkel és történetekkel.

Küllemben a szokott minőség köszön vissza. Az anime világot idézi meg. Nem klasszikusan szép, de az ábrázolt sötét világhoz ez illik. Egy-egy harc nagyon menő lett benne.

Aki eredetiben nézi, a szinkronhangok is telitalálatok. Pl. Findlay remekelt, mint Lenore.

Mikor is nézhetem tovább? Akarom azt a 4. évadot!

 

Castlevania - 5/5 izgalmas történet, ami már átível a következő évadra. Látványos, jó karakterekkel.

https://www.youtube.com/watch?v=cYNGDUIBUhE

süti beállítások módosítása
Mobil