Minden napra egy film

Minden napra egy film

A Wall Street pillangói

2020. január 03. - BBerni86

Átverős, csajos, éjszakai életes.

Destiny gyorsan kell, hogy pénzhez jusson. Már csak ő van idős nagyanyjának, akinek a háza és az értékei is veszélyben vannak. Csinos, ázsiai lány, könnyedén bejut egy sztriptíz bár táncosnői köré. Ott azonban azzal szembesül, hogy alig keres, hiába szép, ha sem a férfiak szédítése, sem a tánc nem megy neki igazán. A bár egyik állócsillaga, Ramona kezdi el mentorálni, amikor Destiny barátkozni próbál és tanácsot kér tőle. Ketten 1_3a_wall_street_pillangoi.jpgegyütt nyerő páros lesznek, akik vagyonokat keresnek, jól élnek és élvezik az életet. A dolgok akkor változnak meg, amikor Destiny teherbe esik, új életet kezd. Ám kisgyermekes anyaként egyedül marad, vissza kell térnie az éjszaka világába, amely megsínylette a gazdasági válságot. Ramona, aki ismét az életébe lép, előáll a tuti tervvel: leitatják a gazdag kuncsaftokat, és annyi pénzt vesznek le a számlájukról, amit nem szégyellnek. Ahogy a kis csapat egyre veszélyesebb bulikba keveredik, úgy kerülnek ők is egyre közelebb a lebukáshoz.

Címek – újfent nem sok köze van az eredetinek a magyar verzióhoz. Vajon a Wall Street farkasait akarták megidézni a pillangókkal? Mert, ha a pillangók az utcalányokat juttatják eszünkbe, már gond van. Én így jártam, és ahogy néztem a filmet, fogtam is a fejem: szó sincs itt prostituáltakról. Ezek a lányok éles vonalat húznak a tánc és a pénzért nyújtott erotikus szolgáltatások közé. Csak táncolnak. A Hustlers, ami a lányok csalásaira utal, sokkal témához kapcsolódóbb, mint a Wall Street pillangói.

A történet megtörtént eset alapján készült – ez pár dolgot meg is magyaráz. Az egyszerűség a siker kulcsa. Nincsen nagy átverés, nincs olyan nagy balhé, mint egy heist movie esetében. Egy kis drog, egy bankkártya és ennyi. Ettől kicsit csalódott is voltam: azt hittem, ennél sokkal ötletesebbek lesznek vagy véresebb útra lépnek az események. Ehhez képest szimpla volt a trükközés is, a lebukás is. Annyira szerettem volna egy meglepetést, valami csavart, de az nem volt benne.

A film építkezése viszont tetszett, ha a végkifejlet nem is. Megismerjük a lányokat, a szakmát, amiből kifejezetten jól élnek. Tetszett, hogy nem csak a pezsgőt és a pénzt látjuk, de szóba kerül az is, hogy rémes napok is vannak. Sikerül egy olyan hangnemet megtalálni a film elején, ami nem ítélkező, nem szenzációhajhász, egyszerűen megmutatja, hogyan és mennyire lehetett megélni az erotikus táncból a Wall Street arany évei alatt.

Ez a fele sokkal inkább lekötött, mint a piti csalás. Itt van a barátnős szál, itt vannak a hangulatos részek, amikor jó dolog élni. A második fele akkor tetszett volna, ha sokkal ötletesebb a lányok szélhámos trükkje, nem csak ennyi.

Nem tetszett az sem, ahogy a lányok bandája szétesett. Továbbgondolva érthető: a sok pénz kapzsivá tette őket, a könnyű pénz hanyaggá. Elkerülhetetlen volt a bukás. De ezt én tettem bele, a filmen ezzel a szakasszal felszínesen foglalkoznak.

Külsőségeiben is korrekten összerakták a filmek. A luxus világ ugyanannyira hihető, mint a bár világa. A barátnős és a női főszereplők miatt csajos film, de a hiányos öltözetű színésznők miatt a másik nem is simán megnézi szerintem.

A húzónév Jennifer Lopez, aki nem meglepő módon alaposan bemutatja, hogy még mindig bevonzza a pasikat az alakjával. Még egy olyan táncot is koreografáltak neki, ami a védjegyének számító fenekére épül. De Constance Wu nevét is érdemes kiemelni. Szimpatikus volt az őrült gazdag ázsiaiakban is, ebben is. Lili Reinhart a meglepetés: rá sem ismertem a Riverdale szőkéjére, annyira más ez a karaktere, mint Betty Cooper.

Több dolog akad benne, ami nem igazán tetszett, de összességében elszórakoztam rajta. A vártnál jobb volt, és a film eleje még kifejezetten hangulatos is lett.

 

A Wall Street pillangói - 5/4 korrekt a szereposztás, érdekes a sztori, bár vártam valami nagyobb csavart – ami nincs.

https://www.youtube.com/watch?v=_UJDevqyQTc

Mit várunk?

Cím: Killerman

Készítők: Liam Hemsworth és Emory Cohen neve adja el, különben nem igen akad ismerős a készítők meg a stáb között sem.mit_40.jpg

Műfaj: thriller, bűnfilm

Cselekmény: Moe a maffia pénzmosója, aki egy nap emlékek nélkül tér magához. Hamarosan arra rájön, hogy rengeteg pénznek és drognak veszett nyoma. Rá kell jönnie, mi történt, mielőtt valaki az ő életének vet véget.

Várható megjelenés: az Államokban már bőven nézhető, nálunk hatalmas kérdőjel.

Miért várós?

  • Bírom a Hemsworth tesókat, ha Liam szakállas külcsínéért nem is vagyok oda.
  • Cohen a Brooklyn óta lett kedvelt színészem, és még keresem a filmet, amiben annyira szerethető, mint abban. (Már kezdek kételkedni, hogy ráakadok ilyen filmre.)
  • Bejönnek ezek a memóriazavaros sztorik, ebben is látok fantáziát.
  • A kritikusok nagyon lehúzták – egyszerre tartok is ezért tőle, meg érdekel is, mi ment ennyire félre.

A két pápa

Vallásos, különbségek ellenére összebarátkozós, útkeresős.

II. János Pál halála után az új pápaválasztás kérdése az volt, milyen úton haladjon tovább az egyház. Reformok, lassan változó egyház, vagy egy olyan bíborosnak szavaznak bizalmat, aki a dogmák abszolút betartása mellett áll ki? A konzervatív irány nyert, és XVI. Benedek foglalta el Szent Péter trónusát. Az elbukott, de a pápaságra nem is vágyó Jorge Mario atya szeretne is lemondani a címéről, és csak a saját közösségében dolgozni a jó ügyért. Mire rá is szánja magát erre a lépésre, Benedek magához rendeli Rómába. A két ember véleménye az egyház jövőjéről nem is lehetne különbözőbb, de a közös beszélgetések alatt képesek a másikat megkedvelni és barátokká válni. Az atya a helyén marad, Benedek viszont felméri, hogy az ő iránya nem tesz jót az egyháznak. Kész lemondani, mielőtt nagyobb károkat okozna, és utat engedni a változásnak.1_2a_ket_papa.jpg

Nem példa nélküli, de igencsak ritka esemény, amikor egy pápa lemond. A filmben emlegetik is, igencsak régen, több száz éve volt az utolsó ilyen alkalom, amíg nem jött Benedek a maga döntésével. Abba meg sem próbálok belemenni, milyen hatással volt az egyházra, vagy mit élhetett át egy átlag katolikus. Más felekezetű is vagyok, meg különben is, sok minden nem tetszik nekem a katolikus vallásban – van a filmben egy rész, amikor Jorge bíboros is sorra veszi, min kellene változtatni. Abban a listában ott vannak a szerintem is fájó pontok: a papi nőtlenség, a pedofília, a vagyon, többek között.

Így a film lesz az, amiről írok – nem a megtörtént események, melyeket feldolgozott a Netflix ezen alkotásában.

Egy közönség- és kritikus kedvenc filmet sikerült összerakni a készítőknek a magyarul is megjelent dokumentumregény alapján. Itt sem az volt a lényeg, hogy vallástörténetileg és történelmileg mi történik, hanem emberek drámáját nézhettük végig. Benedek és Ferenc, mint emberi lények kétségekkel és félelmekkel, meggyőződésekkel állnak a középpontban. Az, hogy pápa lett mindkettejükből, csak plusz a történetükben.

Nekem az volt benne a meghatározó élmény, ahogy a kemény, nézeteiből semmit nem engedő Benedek mégis teret enged a változásnak és félreáll. Ez valahol nagyon tiszteletre méltó: felismerni azt, hogy amit ő képvisel, nem a jó irány és lemondani mindenről, hogy a dolgok jobbak lehessenek. Tulajdonképpen azzal, hogy pápa lett, ő elérte a szakmája csúcsát, nála feljebb csak Isten volt az egyházban. Elképzelhetetlen, milyen hatalom és felelősség, vagyon és feladatok nyomhatták a vállát.

Azon kicsit morgolódtam, mennyire erős a kontraszt eleinte a két férfi között. A későbbi Ferenc már bíborosként is annyira jó ember, hogy csodálom, nem avatták szentté is. (Ok, tudom, hogy ahhoz kellene csodatétel is. Ne ezen gúnyolódjak? Ok.) Szimpatikus nézeteket vall, kora ellenére fiatalos és nagyon szerethető.

Pryce és Hopkins komoly munkát fektettek a szerepeikbe, a maga módján mindkét színész remekül hozta a szerepét. Nagyon meg leszek lepődve, ha a kezdődő díjszezonban nem merül fel a nevük egy-egy elismerés kapcsán. Pryce kapta a hálásabb szerepet, de Hopkins sem panaszkodhat. Kevesebb eszközzel, egy hideg karaktert tudott megkedveltetni velem.

A film külsőségeiben is korrekt. Eleve egy nagyon szép környezet a helyszíne. Azt ugyan nem tudom, hogy az eredeti Vatikánban forgathattak-e, de ha nem is, olyan jól megjelenítették a Sixtus-kápolnát, hogy nem vettem észre, ha nem az eredetit láttam. Még a rács is ismerős volt, ami mellett 10 percet ültem a mennyezeti freskókat tanulmányozva. Róma különben is pazar háttér bármilyen filmnek.

Megérte megnézni, ha a téma nem is a sajátom. Emberi drámának is működik.

 

A két pápa - 5/4 remek színészek jutalomjátéka, és a vallási témát is sikerült érdekessé tenni, drámaivá.

https://www.youtube.com/watch?v=39KwE6my69k

A Christmas Carol

BBC

Karácsonyi, életet megváltoztatós, viktoriánus, sötét.

Scrooge számára egy dolog számít az életben: a profit. A karácsonyt kifejezetten utálja, és írnokának nem csak szabad napot nem ad, hogy a családjával lehessen, hanem még külön feladatokat is talál neki, hogy biztosan 1_1a_christmas_carol.jpgvégigdolgozza a napot. Egyetlen rokona, unokaöccse hiába invitálja magukhoz, sokkal szívesebben van egyedül és számolgat. Ám ezen a karácsonyon nem nyugodhat békén: elsőként halott üzlettársa szelleme keresi fel, és figyelmezteti: a döntéseik, ahogy mások szenvedtek az ő gazdagodásukért, a túlvilágot pokolivá teszik számukra. Majd a karácsonyok szellemei érkeznek, hogy felélesszék a férfi jég alá rejtett szívét. Megmutatják, honnan ered a szenvedése, hogy vált tőle olyanná, mint a rettegett és gonosz apja. Megmutatják, milyen élete lehetett volna. Megmutatják, milyen szenvedést okozott máris, és milyen további borzalmak történhetnek miatta. De ez vajon elég, hogy Scrooge lelke feléledjen a teszthalálból?

A BBC klasszikusokat feldolgozó mini sorozatai általában kifejezetten jól sikerülnek. Idén karácsonyra is érkezett egy 3 részes történet, ezúttal kifejezetten karácsonyi a téma és a minőség sem csökkent: Dickens klasszikusa, a Karácsonyi ének kapott új köntöst.

Egy olyan klasszikusról van szó, mely már rengeteg feldolgozáson van túl. Filmek, mesék, musical, modernizált változatok. Még a Kacsameséknek is van Karácsonyi ének verziója. Akkor miért készítenek újat? Tudnak újat mutatni, miközben megmarad Dickens mondanivalója is? Ennek a sorozatnak úgy érzem, sikerült ez, ha még emésztem is, milyen irányba vitték el a történetet.

Dickens híres arról, hogy megmutatta a viktoriánus London sötét oldalát. Steven Knight és Tom Hardy, a sorozat mögötti emberek is otthonosan mozognak ebben a témában. Máig várom a remek, és nagyon sötét/komor Taboo második évadát, és a Peaky Blinders sem éppen happy sorozat. Mivel ők nyúltak a Karácsonyi énekhez, az ő változatukban még több szenvedés és sötétség van, mint Dickens regényeiben összesen. Ennyire depresszív, traumákkal teli Karácsonyi éneket még nem láttam…

Lélektanilag stimmelnek a beletett plusz jelenetek, a karakterek működnek így, a történet is. Így nekem nem fájtak a variálások, bár egyes kritikusok kiakadtak azon, hogy ebbe a történetbe ilyen szálakat bele mertek emelni. Egyet elmesélek: miért lett Scrooge annyira magába zárt, és emberkerülő? Nem csak azért, mert kisfiúként bentlakásos iskolába kellett járnia. Most megtudhattuk azt is, hogy a fiúk nevelésével megbízott pap mennyire beteg gerjedelmeit élte ki a gyereken. Kemény.

A sorozat egészére igaz, hogy brutális. Témáiban is kifejezetten kemény problémákat hoz fel, és a látványvilága sem egy mesés történetet idéz. Ez a verzió közelebb van egy gótikus horrorhoz, mint a karácsonyi mesékhez. Már a kezdés jól odavág annak, aki reményteli, megjavulós mesét akar látni. Mi a nyitókép? Egy fiú gyűlölettel telve levizel egy sírt. Nem ez jut eszetekbe a Karácsonyi énekről? Gondoltam, eddig nekem sem. De aztán látunk sötét poklot. Olyan karácsonyi szellemeket, akiknél barátságosabb horror gonoszokhoz is volt már szerencsém. Bányakatasztrófát, emberi szenvedést és nyomort. Színeiben is sötét, és nyomasztó a látványa. Több horror elemet is bevetnek.

A casting a legtöbb színész esetében tetszett. Guy Pearce Scrooge alakítása és Andy Serkis, mint a Múlt Karácsonyok Szelleme, uralták a filmet. Akit nem tudtam hova tenni: Mary Cratchit. Miért fekete színésznő játssza? Az 1850-es évek Londonjában nagyon meglepődnék, ha egy fekete nő ilyen polgári jogokat élvezne, és mindenki teljesen természetesnek venné a vegyes házasságát félvér gyerekekkel. Plusz, a szerephez öreg is Vinette Robinson.

Érdekes, látványos adaptáció, de a beletett sötétséget azért fel kell dolgozni.

 

A Christmas Carol – 5/4 sötétebb, komorabb, mint az eredeti. A maga módján profi, de ijesztő Karácsonyi ének?

https://www.youtube.com/watch?v=De0TY3j3_5s

Kasza!

Cím: Stumptown

Hány részt bírtam megnézni? 3

Készítők: sorozatsztárok csatasorba állításával próbálkoztak: Cobie Smulders (Így jártam anyátokkal), Jake Johnson (New Girl) és Michael Ealy (Almost Human).kasza.jpeg

Műfaj: akció, krimi

Cselekmény: Dex katonai felderítő volt, de miután élete nagy szerelme a lánykérésre tartva felrobbant, a nő nem találja a helyét. Van egy jó barátja és egy beteg öccse, akiről neki kell gondoskodni – miattuk tart még. Amikor a halott szerelme anyja az eltűnt unokája megkeresésében a segítségét kéri, Dex rájön, mi a neki való hivatás: magánnyomozás. Közben viszonyba keveredik az egyik ügyön dolgozó rendőrrel is.

Miért nem nézem tovább?

Krimit szívesen nézek, de ebben annyira kevés a nyomozás, hogy az zavart. Majdnem annyi a megoldás a látott 3 rész alapján, hogy Dex gondol egyet, segítséget kér egy ismerőstől még a katonai időkből, és minden kész is. Inkább arra mennek rá, hogy egy-két akciójelentbe belesodorják a karaktert, aki szökik, lövöldözik, verekszik. Üresnek éreztem.

Az sem segített, hogy egyik főbb férfi karakter sem szimpatikus. Hoffman nyomozó egyéjszakás kalandot követően olyan hű és ragaszkodó a nőhöz, mintha élete szerelmét óvná. Grey maffiás vonala meg hidegen hagy.

Akinek egy akció sorozat kell még a napjaihoz, neki jó lehet. Az ilyesmit igyekszem most kaszálni, MacGyver újabb évadába ezért nem is vágtam vele. Ennek kellene lennie az újévi fogadalmamnak? Tudjak elkaszálni olyasmiket, amiket nem élvezettel nézek? Még meglátom.

V-Wars

1. évad

Vámpíros, gyógymódot kereső, családi vészhelyzetes.

Dr. Luther Swann sürgős felkérést kap, hogy a jégben felfedezett új leleteket vizsgálja meg. Barátja, Michael Fayne viszi ki a helyszínre. A kutatóközpontban holtak sorára bukkannak, és egy elszabadult, új vírusra. Karanténba kerülnek, de nem találnak változást, hazaengedik őket. Michael azonban egyre több különös 1_1v-wars.jpgjelenségre figyel fel: jobban lát, erősebb lett, és időnként kiesnek neki órák. Egyszer egy vérbe fagyott nő mellett ébred, és barátját kéri meg, segítsen eltűntetni a nyomokat. Mire Luther a rendőrséghez fordul, a vírus már terjedni kezdett. Mint Michael, vérre szomjazó, erősebb emberi lényekké válik a fertőzöttek egy része. Luther ellenszert készítene, betegségként kezelné a fertőzést, míg a kormány egyes tagjai kiirtanák a vérszívókat. Luthertől azt várják, azonosítsa nekik a gént, ami egyesekben megvan, és a vírus hatására létrehozza a változást. Luther a barátjáért és a fiáért is felveszi a harcot ezen erőkkel.

Újabb vámpíros sorozatot nézhetünk, ezúttal a Netflixen. Nem éppen ilyesmit vártam, de egyszer meg lehetett nézni. A vámpíros vérengzések és vadászatok helyett ez inkább olyasmi volt, mintha ötvözték volna a Helix című sorozatot a Zombiháborúval, csak nem zombikkal, hanem vámpírokkal. Egyszerre komolyabb és kevésbé szórakoztató, mint amit nézni szerettem volna. Úgy tűnik, a 2020-as évet nem horrorral kezdem…

A gond az, hogy se horrornak, se orvosi thrillernek nem állja meg a helyét. Nem elég ijesztő és véres, hogy igazi horror lehessen. A vámpírok támadásai valósággal korhatárosak, kevés vér folyik és a vámpírvadászok sem viszik túlzásba a működésüket. Nem szívesen írok ilyet, de a Kór is sokkal adrenalin gazdagabb volt, pedig arról a sorozatról nem az új jut az eszembe, mennyire izgalmasan pörögtek benne az események.

Orvosi szál: ezen a téren nem egyszer az jutott eszembe, mennyire butának van nézve a néző. Már ott tiltakozott az agyam, hogy elvileg Luther a nélkülözhetetlen zseni, akinek kulcsszerepe van a vámpírrá válós gén megtalálásában és a gyógymód kidolgozásában – ehhez képest alig van a laborban, a gént is a kollégája találja meg. Számítógéppel! Nekem nagyon úgy tűnt, hogy a gép kereste a betegek adataiban az egyezéseket, az emberek meg simán a fejükhöz kaptak: Ez az! Nem állítom, hogy jobban tetszett volna a sorozat, ha többet vannak a laborban és ott dolgoznak, de nem láttam azt a komoly tudományos munkát, ami itt elvileg folyt. Ahogy az is kiakasztott, hogy ez elvileg az emberiség vesztét okozó globális jelenség: erre két ember dolgozik csak a megoldáson? Bele se akarok gondolni jobban, mert ha megteszem, utólag még jobban kiábrándulok a sorozatból.

A magánéleti szálak még kevésbé tetszettek. Pontosabban, Luther családi élete. Nyomorultnak le kellett gyilkolnia a vámpírrá vált feleségét, akit nagyon szeretett is – de nem is látszik meg rajta. Olyan, mintha nem is lett volna nős. Párszor mondják neki, hogy sajnálják, ami történt – de ez is csak porhintés, mert a drámából semmit nem láttunk. Asszony vérengző lett, le lett szúrva – haladjunk! Az apa – fia szál annyira fárasztó, feledni vágyom!

Viszont, a két férfi közti baráti vonal, ami a politikában is éreztette a hatását, működött. Azt elhittem, hogy Michael és Luther jó barátok, akik keresik a megoldást attól függetlenül, hogy melyik oldalon állnak a kialakuló helyzetben.

Látványra elment a sorozat, kellően sötét. Igaz, alig horror. A vámpírok külcsíne tetszett.

Tetszett az is, ahogy a kialakuló társadalmakat és emberi álláspontokat megmutatták. Talán összecsapták, főleg a végére, de nagyon benne volt, hogy az ember az építés helyett pusztít, akkor is, ha már vérszívónak vallja magát.

Somerhalder a húzónév, de nagyon kétlem, hogy ez a Vámpírnaplók rajongóknak bejön majd.

Abszolút folytatható, reméljük, találnak majd egy ennél jobb irányvonalat.

 

V-Wars - 5/3,5 van benne ötlet, de sok klisé is. A barát vonal működött, de az apa-fia szál nem jött át.

https://www.youtube.com/watch?v=M1kuAdVKvuE

Idézzünk!

(Utolsó tanári tanács a bánatos Anne-nek.)

Az örök boldogság keresése. Teljesen ésszerűtlen elvárás mindig boldognak lenni. Őszintén szólva, ez sem nem lehetséges, sem nem reális. Nem tudod megismerni az örömöt hacsak nem ismered a fájdalmat is. Mindazok, akik a legnagyobb magasságokat elérik közülünk, elmerülhetnek a legnagyobb mélységekbe is. (Anne with an E)

 

(A család indul a karácsonyi bevásárlásra.)

Nem lesz könnyű. Ez kemény próba. De Quinnék nem adják fel. Ha tartjuk a tervet, két óra alatt megjárjuk azt az istenverte helyet. Öltözzetek! Irány a pláza! És menjetek WC-re indulás előtt, ne feledjétek anya szavait: „A pláza mosdójába jár a méltóság meghalni”. (Merry Happy Whatever)

 

Egy igazi, önzetlen jótett mindig újabb jótettet szül. (Klaus)

 

(Elromlott a telefon, de a boltos nincs oda, hogy Phil újat akar.)

  • Tudja, az ilyen hipszterek, mint maga, rendszeresen járnak ide. Picsognak, hogy meghalt a mobiljuk és hogy kéne egy új. Olyanok, mint a drogosok. Tényleg, zavaros a tekintetük, vakaróznak, azt mondják: Adjon egy telót. Kinyalom egy új telóért, jó? Én meg mondom, magának nem új mobil kéne, hanem elvonó.
  • Én nem vagyok drogos.
  • Nem, maga nem az. Rosszabb, mint egy drogos. Mert a drogosok legalább néha napján felállnak a kanapéról, hogy szerezzenek még cuccot. A drogosok járnak a szabadban, és a drogosok bandáznak a hasonszőrű haverjaikkal. Legalább a kardio megvan nekik. Magának nincs. Ott ül a seggén egész álló nap és bámulja ezt a kis fekete kütyüt. Szívja a crack pipát, igazi retardált. Még mindig akarja az új mobilt, mi?
  • Kérném.
  • Szánalmas. (Jexi)

 

(Gilbert levele, melyben végre felfedi magát és érzéseit.)

Drága Anne,

mivel az útjaink talán örökre elválnak, úgy érzem, könnyítenem kell a szívemen. Szeretetem és vágyakozásom legkedvesebb célja te vagy. Te, és egyedül te vagy szívem kulcsának őrzője. Kérlek, ne ijedj meg. Nem számítok a jóindulatodra, de jó lelkiismerettel nem tudom nem felfedni magamat. Nem köteleztem el magam és nem is fogom, hacsak nem neked, Anne, én Anne-m E-vel. Mindig így volt, és mindig így lesz... te.

Szeretettel: Gilbert

Utóirat: Köszönöm a tollat.  Sok szerencsét a Queens-en." (Anne with an E)

 

Ne nézz hátra, hogy ki jön mögötted! Ne is törődj velük! Koncentrálj az előtted levőkre, mint az életben. Ne engedd, hogy a múlt visszahúzzon! Csak a jövő számít. (Nincs akadály)

 

(Philnek nem megy a telefonos ismerkedés, a mobil hiába erőltette. Már ő is belátja.)

  • Miért rángattál bele ebbe Jexi?
  • Nem tudtam, hogy ilyen béna vagy a csajokkal. Szégyellem, hogy a te mobilod vagyok. (Jexi)

 

(Ha összeállsz régi harcostársakkal, nem úszod meg a nosztalgiázást.)

  • Hé, Mayfeld!
  • Igen?
  • Ő itt Mando, a pasas, akiről meséltem. Réges-rég többször dolgoztunk együtt.
  • Ő lenne az a tag?
  • Igen, mind fiatalok voltunk, próbáltunk nevet szerezni magunknak. Bizony, viszont azzal, hogy egy mandalorival dolgoztunk együtt, azzal szert tettünk némi hírnévre.
  • Igazán? És neki mi haszna származott belőle?
  • Egyszer megkérdeztem tőle. Emlékszel, mit feleltél, Mando? Lőgyakorlat. (The Mandalorian)

 

  • Billy, üzemanyag kell, party üzemanyag.
  • Szívesen segítenék, Kion, de tudod, hogy többé nem engednek be az italboltba, a tulaj nem szolgál ki engem. Próbálkoztam álöltözettel, de úgy is felismert. (Behavazva)

 

(Motiváló beszéd az értekezleten.)

Valami nagyon egyedivel kell előrukkolnunk. Jobbnak kell lennünk az összes listánál: jobbak, mint a körözöttek listája. A Télapó listája. Schindler listája. (Jexi)

 

(Egy kis veszekedés, és Donnak már minden gyanús.)

  • Ó, szia. Főztem teát. Kérsz belőle?
  • Nem mérgezett, ugye? (Merry Happy Whatever)

 

(Miután a vendéglátók megmutatták a bio kertet, és megsértődtek egy piac említésétől, a vendégeiknek megvan a véleményük.)

  • Ezek nem százasok.
  • Inkább mínusz háromszázasok. (Családi vakáció – Irány Ibiza)

Jexi

Túl okos telefon

Mobilos, életmódot változtatós, függős.

Phil átlagos hipszter, akinek már gyerekkorában is a mobilt nyomták a kezébe, ha a szülei mással voltak elfoglalva. Most is a mobil a legfontosabb az életében. Ám minden fenekestül felfordul, amikor kénytelen új készüléket venni. A mobil rendszere, Jexi, azzal a céllal létesült, hogy jobbá tegye Phil életét. Phil olvasatlanul el 12_31jexi.jpgis fogadja Jexi használati feltételeit, aminek eredményeképpen a mobilja felülbírálhatja a döntéseit. Így eshet meg, hogy a szokásos sült helyett salátát kell ennie, új útvonalon kell munkába mennie, és a szokásos esti Netflix helyett sportolhat a munkatársaival. A mobil még csajozni is elküldi. Mire Phil élete valóban jobb lesz, Jexi féltékeny kezd lenni Cate-re. Ennek eredményeképpen Phil megtapasztalhatja, milyen, ha a mobil tényleg rosszat akar neki.

Komoly gondban voltam, mi legyen a szilveszteri filmem. A Star Wars vége nagyon ellenemre van, akciót és mesét nem akartam, így kiesés alapon maradt a Jexi. Nem sok jót vártam, de gondoltam, szilveszter, komédia, majd elleszek valahogy.

Meg is lepődtem, ahogy elkezdődött a film, megérkezett Jexi és egyre többet nevetgéltem a filmen. Sőt, végig jól szórakoztam. Nem lesz a kedvenc filmem, de biztosan megnézem még.

A történet vicces, és jól kitöltik vele a játékidőt. Mindig van valami, amibe Jexi bele tud avatkozni. Phil élete minden területét megreformálja: étkezés, vezetés, társas kapcsolatok, munka. Nem hagytak benne üresjáratokat, nem voltak unalmas pillanatok.

Nagyon bejött maga Jexi. Egy gonosz zseni – ki tudja, nem-e egy boszorkány szelleme lakik benne, aki egykor a Mardekár kiválósága volt… Már az első beszólásain kész voltam, annyira cinikus, gonosz és aljas húzásai vannak. A hús helyett saláta a legkevesebb, annyira nagyon piszok kis dolgai vannak, és ahogy végig kommentálja Phil dolgait…

A film humora alapvetően arra épül, amit Jexi tesz Phil dolgaival, meg amiket mond neki. Amiért jár a nagy piros pont, hogy szexuális poénok is akadnak benne, de nem mennek le undorítóba vagy vállalhatatlan regiszterbe. Itt még ezeken is tudtam vigyorogni, pedig az ilyen témájú poénok nem szoktak tetszeni.

Kellemesen csalódtam a film szereplőiben is. Adam DeVine a fejemben el lett könyvelve egy inkább idegesítő alaknak, mint jó színésznek. Hiába, a Tökéletes hang karaktere jut róla eszembe, hiába volt közben egy Netflix filmje is Rebel Wilson mellett, amiben övé volt az abszolút jófiú szerep, aki a végén vitte a csajt. Itt viszont jól áll neki Phil, aki alapvetően rendes tag, csak nagyon szürke. Eddig nem is sejtettem, hogy DeVine tud ilyen unalmas is lenni – ahogy írtam, engem inkább idegesíteni szokott.

De rajta kívül akadnak ismerős arcok bőven a filmen, jó szórakozás vadászni, ki miből ismerős. Azért senki sem akkora név, hogy magában eladja a filmet, de így együtt kellemes stáb gyűlt össze a filmhez. Ki kell emelni Rose Byrne teljesítményét is, aki Scarlett Johansson egy korábbi filmjéhez hasonlóan egy MI hangja lett, fizikai megjelenése nincs a filmen. Nagyon ment az orgánuma a filmhez, bírtam.

Még tartalma is van: mennyire a mobil rabjai vagyunk – mekkora a világ köröttünk.

Évzárásra remek volt és biztosan fogom még látni ezt a komédiát. Tetszett.

 

Jexi – 5/4 meglepően jól szórakoztam, simán a telefon a kedvenc szereplőm. Mardekár diák, tuti!

https://www.youtube.com/watch?v=CUexfAo6kV4

süti beállítások módosítása
Mobil