Minden napra egy film

Minden napra egy film

The Deuce

3. évad

2019. november 03. - BBerni86

Pornóiparos, kapcsolatos, városrészért küzdős.

1984 végére látványosan változni kezd az éjszakai élet a Deuce területén is. Az AIDS egyre jobban terjed, a meleg közösségek már félni kezdenek, és egyre kevesebben mernek eljárni a szokott helyeikre is. Paul az üzletben és a magánéletében is megszenvedi az egészet. A pornó már milliós üzletág, országos rendezvényekkel és sztárokkal. Lori neve sokat ér már ebben a körben, de igyekszik valami többé válni, rendes színésznővé vagy énekesnővé. Ám lassan felőrli a sikertelenség és a párkapcsolati csalódások. Vincent már mindenbe kezd belefásulni: Abby és ő is külön utakon jár, de a régi szeretet még összeköti őket. Frankie családos ember lett, de még mindig ügyeskedik. Közben a város igyekszik felszámolni az itteni éjszakai életet, hogy egy divatossá váló, hagyományos környéket fejlesszenek ide.11_3thedeuce.jpg

A 3. évaddal befejeződött a városrész, a pornóipar és a szereplői életét bemutató sorozat. Még nem is tudom, milyen érzés volt a vége. Ez nagyon nem happy end, de nem is tragédia. Életszerűen keserédes. Van, akinek jobban sikerültek a dolgai, másnak nem éppen. Most, ahogy számolok, azért a negatív kicsengés több. Arról nem is beszélve, hogy a zárójelenet másolja a Született feleségek végét egy nagyon kicsi különbséggel.

Mennyire volt ez az évad bevállalós? Még azért az, ha már nem is annyira polgárpukkasztó jeleneteket mutatnak, mint az első évadban. Az emberi testeket nem szégyellik, van meztelenség benne bőven, de azért addig nem mennek el, mint amikor totálban mutattak egy szopást. A szex visszafogottabb – ami nem is gond. A történet nem igényelt több polgárpukkasztást, inkább az emberek történetei üssenek, mint a light pornó!

Maximálisan kihasználják, hogy az előző két évadban több karaktert is felépítettek. Megvannak a fontosabb szereplők, de mindenki megkapja a maga kisebb vagy nagyobb történetét. Mivel elég sokan vannak, kellő dinamikát biztosít, ahogy váltogatják a szereplők történeteit. Nem mindegyik egyformán érdekes, de könnyen lehet, hogy ami nekem kevésbé, másnak az az érdekesebb szál. Pl. Eileen rendezői munkássága, ahogy küszködik az elfogadásért és lehetőségekért, sokkal érdekesebb volt nekem, mint az ikrek szenvelgése a maffiával. Pláne Frankie esetében, aki már sokadszorra tűnt felelőtlen agyatlannak, aki most meg is fizeti a szerencsejátékok árát.

A sorozat sokat köszönhet a színészeinek. Mivel 3. évad az állandó szereplők már nagyon szerepben vannak. Most is azt éreztem, hiába James Franko a legnagyobb név, hiába viszi ő a kettős szerepet, nem ő a legemlékezetesebb. Maggie Gyllenhaal most is nagyon kiemelkedik a többiek közül, de idén Emily Meade is nagyon odatette magát. Ahogy Lori összeomlását megfogta – egyszerűen látszott az arcán is, ahogy kiürült a nő belülről.

A sorozat látványvilága is erős – látni, hogy tettek ebbe a sorozatba bőven pénzt. Sok helyszín, és a nyolcvanas évek hangulata és látványa is abszolút megjelenik.

A történetben voltak meglepő fordulatok, egy-egy olyan jelenet, ami az ember agyába égett. Lori utolsó jelenete, vagy Paul búcsúja a szerelmétől. Amíg ezek emlékezetesebb, mint a meztelenkedés, tudott valamit a sorozat.

Ami volt a történetben, elmondták. Szerencsére itt tudták, mikor van ideje a búcsúnak. Most.

 

The Deuce - 5/4 a korszak hangulatát és látványát maximálisan hozzák, jó színészekkel, tabutémákkal is.

https://www.youtube.com/watch?v=rGvVnaNP81Y

SpoilerZóna

Gyerekjáték

f1_19.jpgAz okos játékok egyre népszerűbbek. A legújabb játékbaba képes összekapcsolódni minden elektronikus eszközzel a hálózaton, és ráhangolódik a gazdájára, aki taníthatja. Az ázsiai gyárban az egyik munkást éppen kirúgják: ő bosszúból az utolsó általa programozott babában átállítja a programot. Kikapcsolja a korlátorzásokat, és megengedi neki az erőszakot is.

Karen leterhelt, egyedülálló anya, aki most költözött új helyre a fiával. Mivel Andy nem jön ki az anyja pasijával, és csak a telefonján lóg, az anyja próbálja kizökkenteni a kis bezárt világából. Az áruházban ráveszi az egyik szállítót, hogy az egyik visszahozott Buddi babát ne küldjék megsemmisítésre, hazaviszi a fiának.f4_22.jpg

Eleinte a baba remekül beválik. Összehangolódik az eszközeikkel, és Andy legjobb barátja akar lenni. Ám Andy lassan felfedezi, hogy a Chucky nevet kapó babában nincsenek benne a szokott korlátozások. Neki nem tilos káromkodni, és az erőszakot is képes eltanulni. Aki bántja valamilyen formában Andyt, megfizet érte. Andy erről igyekszik leszoktatni: miután a macskája megkarmolta, rajta kapta a babát, hogy meg akarta ölni a macskát. Arra viszont szívesen használja, hogy Shane-t, anyja szeretőjét ijesztgesse.

f2_23.jpgChucky miatt szerez új barátokat, akik nagyon élvezik, hogy a babában nincsenek korlátok. Videóznak vele, és pl. a baba is végignéz velük slasher horrorokat. Chucky a tanultakat ismeretében kést szerez, és megkezdi gyilkos hajszáját. A macska az első áldozat, de Shane és a halállistára kerül.

Amikor Andy rádöbben, mire képes a játék, tönkre akarja tenni és kidobja. Ám egy ügyeskedő megtalálja, üzembe helyezi és el akarja adni. Chucky azonban önállósítja magát, végez a férfival, és visszatér a házba, ahol Andy is lakik, csak másik gyerekhez. De Andy a cél, aki ráismer és tudja, hogy bajt kever. Chucky az, aki a szomszéd nővel is végez, amikor úgy érzi, büntetést érdemel. De Andy hiába igyekszik figyelmeztetni az embereket, nem hallgatnak rá.

A Buddi új típusának bemutatóján Chucky túszul ejti Karent, és magához hasonlóvá programozza a játékokat. f5_21.jpgAndy megküzd vele, hogy az anyját megmentse. Mielőtt Chucky végezhetne a fiúval, az anyja és a szomszéd rendőr elkapják és szétverik a babát.

A csapat megviselten, de győztesen távozik az üzletből.

Wonder Woman – Vérvonalak

Harcos, családi viszályokat megoldós, hősös.

Steve Trevor vadászpilóta, aki társával különös szörnyekkel keveredik csatába. A társa meghal, de Steve egy különös sziget mellett zuhan le. Észreveszi őt Diana, az ott élő amazonok királynőjének lánya. Kimenti, és az 11_2wonderwoman.jpgamazonok technikájával a gyógyításáról is gondoskodik. A férfi hazatérne, figyelmeztetni az emberiséget a szörnyekre, de az amazonok örökre börtönbe vetnék: nem véletlenül rejtőznek el a világ elől. Diana azonban nem csak meghallja, meg is érti a férfi érveit. Segít neki a szökésben, és vele is tart, hogy hozzájáruljon a Föld jobbá válásához. Kitagadják érte. Diana egy régésznél és lányánál lel először otthonra, majd megkezdi a munkáját és hamarosan Wonder Woman néven ismeri a világ. Az egykori mostohatestvér, Vanessa féltékenységét azonban van gonosz erő, ami képes kihasználni, és saját gonosz céljaira használni Wonder Woman ellen…

A Marvel filmek terén nagy köröket ver a DC filmes univerzumra. Aquaman úgy-ahogy elment, de a DC egy filmet tud felmutatni, amit szerettünk, és ami a kasszáknál is jól teljesített: a Wonder Woman. Animációs filmek terén viszont a DC az, aki folyamatosan hozza az újabb és újabb történeteket, korrekt kivitelben és történettel. A kettő vonal találkozása Wonder Woman animációs kalandja.

Ahogy a többi animáció esetében is, ez teljesen elkülönül a filmektől. Ezt mutatja, hogy most újra megnézhetjük, hogyan döntött Diana az emberek segítése mellett az amazonok világa helyett. Megint lezuhan a szigetnél Steve, csak most nem a VH idején, korunkban játszódik a történet az elejétől kezdve. Vagyis, ez egy új eredettörténet is egyben.

Jó ötlet volt a készítőktől, hogy nem arról szólt az egész történet, hogy Diana Wonder Woman lesz. Az csak a film eleje, hogy aztán egy teljesen más színtérre helyezzék át a történetet és konfliktusokat. A mitológia egyik fontos eleme a testvériség fogalma.

Diana az amazonok között tanulta, mit jelent nővéreknek lenni. Feltétlen hűséget, segítséget, egymásra támaszkodást. Ő akkor sem hagyja cserben a testvérét, ha az elárulta és bántotta. Az emberek között Julia fogadja be, és tanítja meg, hogyan éljen a modern világban. Diana őt, és az akkor még kamasz lányát is testvérének fogadja. Ez az, ami végigkíséri a filmet: Vanessa bármit is tesz később, Diana mindig azon van, hogy megmentse. Mert a testvérének tartja.

Nem is Diana története volt, amit érdekesnek találtam a történetben. Azt már láttam másban is, és a filmen tényleg korrekten feldolgozták. Ott még a Steve – Diana szál is jobban ki volt bontva, itt olyan esetlen volt, ahogy barátokból valami többé kezdenek válni. Vanessa viszont olyan karakter, akivel nagyon könnyű volt együttérezni. Érkezett valaki, aki nagyon fontos lett az anyjának. Ő bármit csinált, egyszerűen nem volt elég jó. Ahogy ez a keserűség alakítja a lányt – a kamaszkori lázadások, felnőttként az Ezüst Hattyúvá alakulása – izgalmasabb és pszichológiailag jobb történet volt, mint Diana tökéletességre törekvése.

Amit viszont nagyon nem szerettem: Wonder Woman harcos, és tele van a film akciókkal. De egyszerűen furán néz ki, ahogy a rajzolt alakok verekednek. Főleg, amikor nők esnek egymásnak és egy egymásra taposós technikát vetnek be… de Diana fürdőruhát idéző dressze is az agyamra ment.

Elnéztem, egy estére kellemesen elszórakoztatott, de azért a filmet jobban szerettem.

 

Wonder Woman – Vérvonalak - 5/3,5 a történet még úgy-ahogy tetszett is, de a harci jelenetek sokat elvettek az élvezetből.

https://www.youtube.com/watch?v=000aP84lPy8

Az élet önmagammal

1. évad

Klónos, életen megosztozós, házasságos.

Miles élete pár éve csodálatos volt. Sikeres reklámszakember volt, aki az Aranytollat is megnyerte az egyik 11_2az_elet_onmagammal.jpgmunkájával. A felesége élete szerelme lett, akivel ugyan egy magzatot elvesztettek, de megvették a vidéki álomházat és családot akartak alapítani. Most azonban Miles leginkább depressziós és nyomorult. Már semmi nem hozza lázba, a munkája nem megy, és a felesége is csak nyaggatja, hogy menjen el egy termékenységi klinikára. Az egyik kollégája ajánlja be egy különleges szalonba: itt feljavítják a DNS-ét, önmaga jobb verziója lehet. Megcsináltatja. Frissen, jókedvűen, ötletekkel tele, mindenre rácsodálkozva élvezi hátralevő élete első napját. Ám este valami zajra ébred, és döbbenetes felfedezést tesz: van még egy Miles. Aki szó szerint a sírból kaparta ki magát. Az igazság fejbe verő: a szalonban klónozták, az eredetit meg kiiktatták. Csak most nem jött össze. A két Miles kénytelen kitalálni, hogyan lesznek képesek megosztozni az életükön.

A Netflix általában beletesz valamit a sorozataiba, amivel bevonzza a nézőket. Ez nagyon gyakran a szereposztás, bár ez a filmjeiknél jellemzőbb csali, mint a sorozataiknál. Az élet önmagammal azonban egyértelműen a főszereplőjével akarja becsábítani a nézőket. Paul Rudd nem első sorozatos szereplése ez, de talán az első ilyen kaliberű, amióta A listás sztár lett belőle.

Ha már megnyerték a színészt a sorozatba, nem is tettek mellé más nagyobb nevet, hanem dupla karaktert adtak a híres színészüknek. Paul Rudd játssza a megfáradt és a lelkes klón Miles figuráját is. Már önmagában ezért megérné megnézni a sorozatot. Azért az nem semmi, hogy látásból meg lehet mondani, melyik a klón és melyik az eredeti Miles akkor is, ha egyforma ruhában vannak – mindkettőt ugyanaz a színész játssza. Csak éppen az egyik kihúzza magát, és van valami pozitív kisugárzása. A klón Miles még helyesebbnek is tűnik, mint az eredeti, pedig itt is csak ismételni tudom magam: ugyanaz játssza őket! Így lemérhető, tényleg mennyit tesz a színész játék a karakterhez.

De nem csak Rudd, aki miatt érdemes végigpörgetni ezt a kb. 2,5-3 órát. (Egy hosszabb film ideje az egész sorozat.) Felvet egy csomó érdekes kérdést. Ennek egy része tudományos, és a sci-fi területéhez áll közel. A klónokkal kapcsolatban. De nem ez volt az, ami számomra az érdekes volt. Hanem a két Miles közti dinamika és a féltékenység.

Nagyon emberinek éreztem, mondhatni, abszolút átéreztem, amikor Miles a saját klónjára lesz féltékeny, majd egyenesen mérges. Hiába azonosak, mégsem azok. Mennyire frusztráló lehet, hogy van valaki, aki a te jobb verziód! Hogy ott van előtted az élő emlékeztető, hogy ilyen is lehetnél. Helyesebb, sikeresebb, egyszerűen jobb. Hiába igyekszel, neked mégsem megy. A sorozatból is érezni, de nagyon átélhető is, mennyire őrjítő ez.

Mondjuk, a klónnak se egyszerűbb. A tudat, hogy minden emléke valaki máshoz tartozik. Hogy ő csak egy klón.

Ezt szépen kiegészítik a magánéleti szálak, a munkahelyi konfliktusok. Komédia is, nem is. Dráma is, nem is. Ráadásul minden rész vége kellően nyitott, hogy azonnal nézd tovább.

Kellemes meglepetés volt: újabb Netflix sorozat, amit szerettem.

 

Az élet önmagammal - 5/4 egyszerre idegesített és szórakoztatott, de leállni nem bírtam vele. Végignéztem egyszerre.

https://www.youtube.com/watch?v=LEUgSmbZkb8

Dogman

Kutyák királya

Maffiózós, kiborulós, elégtételt vevő.

Marcello nem vár sokat az élettől. Díjnyertes kutyafodrász, aki egy kisvárosban vezeti az üzletét. Igyekszik több időt tölteni a kislányával, és jó ember lenni a szomszédságban. Ám a baráti köre nem engedi el könnyen a szelíd, könnyeden átverhető embert: bevonják a rablásokba, ahol csak az aprót adják neki. Amikor a környék rosszfiúja, Simoncino Marcello üzletéből akarja a szomszédot kirabolni, a férfi megpróbál nemet mondani, de esélye sincsen. 11_1dogman.jpgUtána pedig ő az, akinek el kell vinnie a balhét. Börtönbe kerül, a környéken utálják és a lányától is eltávolodik. A börtön után kéri a jutalmát, de Simoncino most is megpróbálja kisemmizni. Nem sejti, hogy elérte azt a pontot, ahol már Marcello sem nyel le többet.

Tudtam, hogy nem családi vígjátékba kezdek bele. Hiába vannak a kutyák a címben is, hiába vezet kutyafodrászatot a főszereplő, fel sem merült, hogy ez valami kellemes, szórakoztató komédia lesz. Mégis, határozottan csalódtam a filmben, minél többet láttam belőle, annál jobban. Nehéz volt végignézni is.

A cselekmény kevés, és nagyon komor. Tulajdonképpen azt kell nézni, közel egy órán keresztül, hogy Marcello mennyire lábtörlő. Képtelen kiállni magáért, és mindenki ott veri át, ahol csak akarja. Nem rossz ember, nincs benne semmi rosszindulat. Ő mindössze végezetesen gyenge, amit a környezete alaposan ki is használ. A film végére valami elpattan benne, és életében először visszaüt. Fel is lehet úgy fogni a filmet, mint ennek a változásnak a történetét. Mennyit képes elviselni egy ember, mielőtt megtörne? Marcello sokkal többet elviselt, mint amit szerintem egy átlagember.

A címet is lehet értelmezni ilyen szemszögből. Egyértelműen Marcello a kutyaember, aki nem a szakmája miatt nevezhető így. Hanem, a házőrzőkhöz hasonlóan kitart a gazda mellett, az hiába veri és bánik vele rosszul. A kutyák hűségesek. De egy kutyát is lehet annyira kínozni, hogy visszamarjon. Marcello feneketlennek tűnő pohara is betelik.

Elkerülhetetlen és végzetes, amit a végén megtesz. A drámát csak növeli, hogy ezzel sem oldódik meg az életében semmi. Jól eljátszották és megmutatták, hogy Marcello ezzel saját magában is megölt valamit. Már nem lesz az ember, aki korábban, de kemény gengszter sem. Elveszti magát. Nem látjuk, mi lesz a következmény, de lehet sejteni: ha a rendőrség nem is kapja el – pedig szerintem de – tönkreteszi majd saját magát. Ha nem is lesz öngyilkos, de el fogja vegetálni magát.

A színészek jól hozták a szerepeiket. Marcello Fonte olyan szinten megtestesítette a tönkretett, magából kiforduló szegény olaszt, hogy komolyan tudtam szánni a film egy-egy szakaszában. Pesce Simoncino alakítása a harsányságával, erőszakosságával jól ellenpontozta. Még a kameraállások is kiemelték, mennyire más ez a két ember. Érdemes megnézni, amikor egymás mellett állnak, vagy amikor Simoncino Marcello fölé magasodik. Ő egy valóságos hegynek tűnik, míg Marcello egy kis féregnek, akit eltapos.

Komor, fájdalmas egy film ez. Igen, a dráma átjön és van benne tragikum. De a lassú cselekmény és a szereplők nyomora miatt unatkoztam a filmen.

Megpróbáltam, de ez nem az én filmem.

 

Dogman – Kutyák királya - 5/2 a drámáját értem, valahol szomorú is. De a film végzetes hidegen hagyott: untam.

https://www.youtube.com/watch?v=vnADUD-6EbA

Catherine the Great

HBO minisorozat

Uralkodós, kosztümös, szerelmes, történelmi.

Katalin kiskorú fia nevében vette át a cári teendőket halott férjétől – a színfalak mögött komoly játszmák kellettek, hogy cárnővé válhasson. Folyton aggódik is, ki és milyen indokkal törne a hatalmára. Tele van ideákkal, azonban a gyakorlat nem engedi, hogy a romantikus elképzelések alapján igazgassa az országot. Amikor megismeri a katonatiszt Patyomkint, olyan társra lel, akiben végre megbízhat. A férfi nem akarja a hatalmát, csak a szerelmét 11_1catherine_the_great.jpgés értelmes feladatokat az udvarban. Miközben háborúkat vívnak és növelik az ország területét, miközben mindkettejük ágyában megfordulnak mások is, mindig visszatalálnak egymáshoz. Közben az asszony fia, Pál egyre jobban szeretné megkaparintani a hatalmat. Balszerencséjére a kisfia, Sándor kedvesebb az anyja szívének nála.

Sok mindent lehet találni, amit jól megcsináltak ebben a sorozatban. Van azonban egyetlen jellemzője, ami nagyon az agyamra ment. De haladjunk sorba!

A sorozat Nagy Katalin uralkodását követi nyomon, de nem dokumentumfilmként vagy történelmi könyveket idézően. Kiemelték a cárnő és Patyomkin kapcsolatát, e köré fűzték fel az udvari intrikákat, a háborúkat és a politikát is. Sőt, Katalin egyéb kapcsolataira is megmutatták, milyen hatást gyakorolt a férfi. (Pál fia nagyon ellenszenvesnek találta a magasra emelkedő katonát, ezzel is nőtt a szakadék anya és fia között.)

Egészen modern kapcsolat, amit itt megmutattak nekünk. A hűséget egészen máshogy értelmezte a filmben a páros, mint a korszak, amelyben éltek. Egy nyitott házassághoz lehetne hasonlítani: nem voltak féltékenyek, lehettek és voltak is más szeretők mindkettejüknek, mert akit igazán szerettek, a másik volt. Ha csak ennyi lett volna a történet, nem is lenne vele semmi bajom. Ami viszont nagyon nem tetszett: Katalin ízlése a férfiakban. Minél idősebb lett, a szeretői annál fiatalabbak. Azért nem volt kellemes olyan szerelmi jelenetet nézni, amiben a nő a nagyanyja lehetett volna a szeretőjének. De ez egy pikánsabb részlete a cárnő portréjának, nem lehetett kihagyni.

Voltak izgalmas felvetések a filmben, bár nem mind kapott nagyobb hangsúlyt. Kifejezetten érdekes volt, főleg a történet elején, hogy mennyire más a cárnő vezetési stílusa, mint az elvei. Modern, felvilágosult elme volt, aki abszolút diktatúrát uralt. Az elején még tervei voltak a jobbágyok felszabadítására – lehet sejteni, mi valósult meg belőle.

Ugyancsak izgalmas ellentmondásnak találtam, ahogy a gyereknevelésben megismétli a rossz gyakorlatot. Pontosan tudja, mennyit ártott, hogy elvették tőle a fiát, és az anyósa nevelte helyette. Erre mit csinál, amikor megvan végre az unokája? Ugyanazt.

Ezek a kis érdekességek nézették velem a sorozatot – sokkal jobban lekötött, mint Patyomkin és Katalin kapcsolata.

Külsőségeiben korrekt a sorozat, az épületek, ruhák, korstílus kifejezetten tetszett.

Jöhet a zavaró tényező? Helen Mirren zseniális, itt is remekül játszik. De az már röhejes, amikor ő a hatvanas meg a harmincas éveiben járó Katalin is. Furcsa, de Jason Clarke végig nagyon öregnek tűnt ebben a filmben…

Drámai lett, szerelmes lett. Egy asszony története elsősorban, nem a történelemé.

 

Catherine the Great - 5/3,5 korrekt a díszlet és a kosztümök, érdekes a sztori is. De Mirren 30-as szerepben…

https://www.youtube.com/watch?v=bNSacMPj1tE

Mit várunk?

Cím: Knives Out

Készítők: a szereplőgárda sztárokkal teli. Nem is tudom, kit kellene kiemelni. Olyan nevekkel van tele, mint Chris Evans, Daniel Craig, Jamie Lee Curtis, Toni Collette, Katherine Langford, Christopher Plummer – és ez csak ízelítő. Itt szinte mindenki ismerős lehet majd.mit_32.jpg

Műfaj: fekete komédia, thriller

Cselekmény: Harlan a 85. születésnapjára szeretné összebékíteni egymással a családját, így mindenkit meghív a jeles alkalomra. Azonban valaki holtan végzi, rá kell jönni, ki a gyilkos! Harlan nyomozót bérel, és indulhat a családi szennyes kiteregetése. Előbb-utóbb mindenki gyanússá válik…

Várható megjelenés: még az ősszel.

Miért várós?

  • A készítőknél felsorolt sztárok – döbbenetes a film sztár gárdája.
  • A fekete komédiákat szeretem, már csak drukkolni kell, hogy ez jól sikerült darab legyen.
  • Jónak tűnik a film cselekménye.
  • Most még arra is kíváncsi vagyok, kit tesznek el láb alól. A gyilkos személyéről nem is beszélve.

Gyerekjáték

Gyilkos babás, szülő – gyerek kapcsolatos, félreértelmezett szeretetes.

Andy nehezen illeszkedik be az új városba, ahová az anyjával költöztek. Hallókészülékre szorul, legszívesebben a lakásban maradva a telefont nyomkodja, és anyja barátja is csak idegesíti. Karen segíteni akar a fián, ezért az áruházból megszerzi neki a népszerű Buddi babák egyikét. Eleinte minden jól is alakul: a fiú barátra lel a Chucky 10_31gyerekjatek.jpgnevű babában, ami a gyerek érzéseire hangolódik, és képes rácsatlakozni a lakás elektromos eszközeire is. Mivel ez a baba megszegheti a szabályokat, pl. tud káromkodni, a házbeli gyerekek is barátkoznak vele miatta. Ám ez pont az a baba, aminek a programját egy elégedetlen alkalmazott megpiszkálta. Chucky képes erőszakot alkalmazni, és elég pár példa és horror film, hogy maga is kést ragadjon, és leszámoljon mindenkivel, aki szerinte rosszul bánik a gazdájával.

Az eredeti Chucky filmek közül egyet sem láttam. Annyira csúnya volt az a baba, hogy már ott megakadtam: ki adna a gyerekének ilyen ronda játékot? (Annabelle kapcsán is ez az egyik gondom. Gyereknek, ilyen rondaságot?) Nem is fogom magam azokkal sokkolni, pláne, hogy van már remake/újragondolás, amit nézhetek.

A Gyerekjáték új kezdetet ad Chucky történetének. Olyat, amit még el is tudnék hinni. A modern tudomány eredménye a Buddi baba, ami képes tanulni, és összekapcsolódni a technikai eszközökkel. Intelligens játék – el is tudom képzelni, hogy valami hasonlóé a jövő. Csak éppen egy babát a programozó bosszúból módosított, ez lett a gyilkos baba. Nagyon gagyi lehetne egy játékbaba története, ami gyilkolni kezd, de itt korrekten megmutatták, miért lett Chucky ilyen.

Azt különösen tudtam díjazni, ahogy a tanulási folyamatot is követhettük. A program ugyan megengedő, de nem gyilkolásra lett kiadva. Mindössze tanulhatott a látottakból. Az összes módszert, amivel az emberek ellen indul majd, nem ő találta ki, hanem tanulta. Ahogy Andy használta, amilyen filmeket néztek vele és miken szórakoztak. Itt Chucky annak a kivetülése, amilyenek az emberek. Tükör. Legalábbis egy darabig. Ahogy a film átmegy gyilkolós horrorba, egyre jobban elveszti a film elejét jellemző átgondoltságát.

A film második fele ugyanis a gyilkosságokra van kihegyezve. Ami, sajnos, még mindig inkább viccesnek tűnik nekem, mint ijesztőnek. Nem sikerült komolyan vennem egy vörös szemekkel öldöklő játékszert. Ugyan tettek rá korosztályos besorolást is, de nem egy véres filmről beszélünk. Legtöbbször nem is mutatják, ahogy tényleg gyilkol Chucky. Csak megindul, és mi már a hullával szembesülünk.

A film végére pedig érkezik a nagy leszámolás, ami már a röhej csúcsa. Hogy ejt egy felnőtt nőt túszul egy 30 centis baba? Lehet, hogy nem is akarom tudni. Legyen elég annyi, hogy az intelligencia a film végére már abszolút ki van dobva.

A film a jó indításon túl korrekt kinézettel is büszkélkedhet. Jó CGI motor van mögötte, és ez a baba már nem sokkol a kinézetével, miközben a régi dizájn is visszaköszön benne. Ok, még mindig nem szép, de már elhiszem, hogy egy gyereknek szánják, nem eleve horrorba.

Korrekt a casting is. Lassan megkedvelem Aubrey Plazát is…

Jobb lett, mint amit vártam. Kár, hogy a végére kevesebb energiát fordítottak.

 

Gyerekjáték - 5/3,5 az eleje tetszett. Hangulatos, jól el van mesélve Chucky megőrülése. Csak a horror…

https://www.youtube.com/watch?v=_hbn6uk1m4M

süti beállítások módosítása
Mobil