Minden napra egy film

Minden napra egy film

Fülemre való

2019. október 31. - BBerni86

A suttogó - talán nem volt a kedvenc filmem, de a zenéje szép.

Thomas Newman szerzeménye.

A gólem

Kosztümös, gyászon túllépős, falut védős, természetfeletti erőkkel játszadozós.

Hanna nem szokványos asszony – bár a vallásuk szerint neki csak feleségnek és anyának kellene lennie, kisfia halála után az asszony a tudományban lel vigaszt. A férje szereti a nőt, így támogatja, amiben tudja. Becsempészi a templomi oktatásra, könyveket szerez neki. Hanna hamar a kabbala szakértője lesz titokban. Amikor egy gazdag 10_30a_golem.jpgorosz legidősebb lánya megbetegszik a környéken, a zsidókat okolja érte. Megfenyegeti őket, ha a lányát nem gyógyítják meg, a földdel tesz egyenlővé mindent a faluban. A pap és a férfiak imádkoznak, a falu gyógyítója igyekszik megmenteni a lányt. Hanna más utat javasol: a kabbala tanítását használva keltsenek életre egy gólemet, vegyék fel a harcot az oroszokkal! A nő titokban elvégzi a szertartást, ám a születő fiú gólem messze nem az elveszett gyermeke. Egy gyilkos, természetfeletti lény érkezett közéjük, aki mindenkire veszélyt jelent.

A gólem története egy krakkói, zsidó legenda. A film ebbe a történetbe igyekszik új életet önteni, továbbgondolva az eseményeket. A krakkói történések a film elején felbukkannak, egy túlélő része lesz a cselekménynek, de különben teljesen új történetet kapunk.

Nem tudom azt írni, hogy tetszett a film cselekménye. Ugyan mozgalmas, de kevés a veleje. Van abban valami nagyon gyerekes, ahogy a nem zsidókat ábrázolják. Ahogy a haldokló lányt odacipelik, hogy a zsidók átka miatt haldoklik… egyáltalán, hogyan átkozták volna meg, ha még csak kapcsolatban se álltak egymással, és minek? Annyira irreleváns ez az állítás, hogy az már röhejes. Az már érzelmileg jobban indokolt, miért alkalmaz abszolút erőszakot az orosz. Pokolian szenved, és valakit hibáztatnia kell. Ha ő szenved, a többiek is szenvedjenek! Ennek látjuk itt a példáját, ami nem logikus ugyan, de legalább érzelmileg érthető.

Hanna története, az ember drámája egy fokkal jobban fel van építve. Mivel elvesztette a gyermekét, racionalizálni igyekszik a gyászát. Azért fordul a tudományhoz, keresi a miértet. Azért akadályozza meg, hogy újra teherbe essen. Számára a gólem megalkotása nem csak a falu védelmének az eszköze, hanem a gyásza kifacsart módja is. Mintha visszakaphatná a fiát, hiszen a gólem olyan korú gyermek alakjában jelenik meg, amennyi az ő fia is lenne. A kapcsolata a gólemmel folyamatosan letükrözi a gyászhoz való hozzáállását és a fiával történtek feldolgozását.

A karakterek jobban fel lettek építve, mint maga a cselekmény. Ha nem is logikus, ki és mit csinál, érzelmileg indokolt. Azért nem többdimenziós alakok, egyszerű motivációik vannak, de azok emocionálisan stimmelnek.

Látványban, akcióban nem sokat nyújt a film. Azt különösen fájdalmasnak találtam, milyen képességekkel ruházták fel a gólemet. Az, hogy nem vérzik, nem lehet agyonlőni vagy hagyományos módon megölni, ok. Azzal sincs bajom, hogy lényegesen erősebb, mint az emberek. De amikor telekinézissel szaggat szét embereket, robbant fel az útjába kerülő dolgokat… most mégis, milyen lény ez? Nem néz ki jól, amikor harcol.

Az egész filmen látszik, hogy kis pénzből forgott. Egy helyszín, minimális látványelem – és ami van, az sem néz ki jól.

Nem szerettem ezt a filmet – ezt sajnálom, hogy láttam.

 

A gólem - 5/2 nem tetszett sem a kivitele, sem a cselekménye. A karakterek mentették a menthetőt.

https://www.youtube.com/watch?v=qPvBQYDWRLA

Idézzünk!

(Az egymástól elköszönő, a bajaikkal szembenéző nők látványát a felügyelő nem bírja szó nélkül hagyni.)

  • Te jó ég! Nehogy nekem öngyilkosok legyenek.
  • A jövőnkről beszéltünk.
  • Ilyen rossz? (Agatha és a gyilkosság igazsága)

 

(Shaun mindenkitől randi tippeket kap, de nem mindenki a megfelelő közönség előtt osztja meg a tapasztalatait – avagy a menyasszony lecsapja a magas labdát.)

  • Senki sem szeret randizni. Mert kínos és kényelmetlen. Plusz drága.
  • Aha. Szóval ezért kérted meg a kezem két randi után? Hogy pénzt spórolj? (The Good Doctor)

 

(Bill Murray még a zombik feltűnése előtt interjút ad – természetesen a Garfield most is előkerül.)

  • Minek kellett egy harmadik rész?
  • Elmondanám, ha köztünk marad.
  • Hát persze.
  • Kellett a pénz drogra. (Zombieland 2.)

 

(A dedikáláson még a rajongó is kifejezi, hogy a sorozat zárlata nem szokványos – az írónak azonban megvan a frappáns válasza.)

  • Imádom magát. Kegyetlen, hogy befejezés nélkül hagy minket.
  • Találj ki sajátot! Nem rossz ám a képzelet. Más, mint képernyőt görgetni. (Marianne)

 

(Gazdagok és az ő problémáik, avagy miért jut be a Harvardra a két gazdag gyerek, miközben ambiciózus testvérük nem.)

  • Várólista.
  • Ó, kicsikém!
  • Ezen dolgozom, mióta az eszemet tudom. Jelentkezéseket vettem a feketepiacon, hogy kiderítsem, pontosan mi kell ahhoz, hogy optimalizáljam az esélyeimet. Három év egy hülye irodalmi lapnál. ENSZ-modellezés. Önkénteskedés Costa Ricán. Istenverte mandarin!
  • Nem mondtak nemet.
  • Ez rosszabb, mint a nem. Azt jelenti, "várjunk, hátha találunk jobbat. Ha nem, jobb híján felveszünk." Miért nem kellek nekik? A két idióta bejutott.
  • Apáddal jó pénzt fizettünk érte. És te leszögezted, hogy rendesen akarod csinálni. (The Politician)

 

(Apa – fia beszélgetés, nem éppen büszke apával.)

  • Joey, van barátnőd?
  • Senki komoly.
  • Vagyis nincs.
  • Szerinted valami baj van velem?
  • Még Hitlernek is volt csaja. (The Deuce)

 

Nagyon kevés dolognak nincs ára, ami megéri, Shaun. (The Good Doctor)

 

(A sorozatgyilkos még abban is megtalálja a jót, hogy 20 éve börtönben ül.)

  • Kimerültnek tűnsz.
  • Te pedig üdének, mint a harmat. Furcsa, hogy működik ez.
  • Most már vegán vagyok, és nem láttam anyádat 20 éve. (Prodigal Son)

 

A fájdalomnak nincs nyelve, kivéve a szenvedést. Egy pirula az üvegcsében. Ez van, amikor az élet megirigyli a halált. A legfájdalmasabb állapot mind közül: az élet. (Londoni pálya)

Zombieland 2.

A második lövés

Családegyesítős, zombikat gyilkolós, párkapcsolatos.

Tallahassee, Columbus, Wichita és Little Rock az apokalipszis közepén otthont szeretett volna maguknak, így nem kisebb helyet szemeltek ki maguknak, mint a Fehér Házat. Megtisztították, beköltöztek, és kis családként funkcionáltak. Tallahassee lányaként nevelte Little Rockot, aki kamaszodva szerelemre és saját kalandokra 10_29zombieland2.jpgkezdett vágyni. Columbus és Wichita párként működtek, egészen a lánykérésig. Wichita képtelen volt ennyire elköteleződni, és mire a fiúk észbe kaptak, már csak egy üzenetet találtak: a lányok leléptek. A gyászba egy butácska szőke felszedése is belefért, de aztán Wichita visszatért. A húga lelépett egy békepárti hippivel, és a csapat felkerekedik, hogy megmentse saját magától. Az úton a párkapcsolati krízis megoldása mellett saját hasonmásaikkal, új és gyilkosabb zombikkal, de még egy kék mini busszal is meg kell birkózniuk.

A Zombieland több okból is emlékezetes volt pár éve. Jó volt a szereposztása és a története is. Egyszerre volt zombis horror, de komédia is. Mindkettő úgy, hogy nem csúszott át a film paródiába. Volt akkora siker is, hogy előbb-utóbb készülnie kellett egy folytatásnak. Megérkezett, és nem is tudom, mennyire tetszett nekem.

Nem lehetett megismételni azt, amiért az első új volt és emlékezetes. Azokat a poénokat láttuk már egyszer, ráadásul, ahogy a filmben is utalnak rá, bőven van a piacon zombis termék. (Nekem már sikerült is beleunnom a zsánerbe, már a The walking dead is nélkülem megy tovább.)

Próbálkoztak is valami másabb, mégis hasonló történettel. Számomra elveszett a filmből a dráma. Már nem szenved senki a világvégétől, annyira könnyeden vesznek mindent, hogy az már fájt. A szereplők halála, a zombik támadása, egyik sem vált ki a szereplőkből szinte semmit, így belőlem sem. Nem volt súlya a haláloknak: még rosszabb, helyenként az volt a poén tárgya. Pedig ebben a filmben szerettem, hogy nem csak komédia volt. Most már az: zombis komédia.

A konfliktusok is gyengébbek ebből kifolyólag. Little Rock esetében még érthető is, hogy saját életet és kapcsolatokat akar, de a házassági kérdéskör csak irritált. Az sem segített, hogy poénforrásnak betettek melléjük egy buta szőkét. Madison egyáltalán jó volt valamire azon túl, hogy gúnyolódtak rajta?

Már nem volt logika sem a filmen. Persze, egy csaj túlél 10 évet egy fagyasztóban. A hippiket sem eszi meg semmi, noha 10 éve minden fegyvert beolvasztanak. Egyáltalán, honnan van kajájuk, meg a kommuna hogyan tart el annyi embert és nem is mocsokban?

Ha az agyam kikapcsolom, akkor azért szórakoztató ez a film. A poénok jó részén lehet nevetni, és jól néznek ki az aprítások is. Látszik, hogy volt miből forgatni. A stábból is mindenki visszatért, és csak jobb színész lett mindenki az eltelt évek alatt, ha a karaktereik nem is változtak az eltelt időszakban. Nem hiszem el, hogy ezt leírom, de az újak közül Rosario Dawson volt a kedvencem, neki jól állt a karaktere és a világvége is.

Mondanivalót most nem kell keresni benne. Agy ki, csak szórakoztatás!

Egyszer meg tudtam nézni, de a jövőben inkább az elsőt részesítem előnyben.

 

Zombieland 2. - 5/4 szórakoztató, jó színészekkel telepakolva, ha már nem is olyan eredeti, mint az első volt.

https://www.youtube.com/watch?v=DQekxNGbJak

5 film, amit látnod kell

Trükkös halál

f5_20.jpg5: Horror park – ez a vidámpark nincs egész évben nyitva, de amikor igen, változatos ijesztgetéssel várja a szórakozni vágyókat. Ám van valaki, aki valóban halált oszt a falak közt. A látogató soha nem tudhatja, mikor sétál be a halálos csapdába. Azt játsszátok, hogy lefejeznek? Mi van, ha igazi a lecsapó bárd?f4.png

4: Velvet Buzzsaw – egy galéria alkalmazottja fel akar végre tűnni, és megtalálja a tökéletes eszközt is. Egy halott festményeit meg kellene semmisíteni, de a nő meglátja bennük a tehetséget és kiállítást szervez. Csak azzal nem számol, hogy a képeket kísérő átok a legváratlanabb helyzetekben aktivizálódik, és gyilkol.

f3_23.jpg3: Boldog halálnapot – Tree a gondtalan szőke szépség mintaképe, aki viszonyba bonyolódik a tanárával, és könnyeden átgázol másokon. Ám egy maszkos megöli. A lány napja újraindul, és a maszkos újra lecsap rá. Tree soha nem tudhatja, mikor kell erőszakos halált halnia és hogyan. Amíg újraindul a nap, el kell kezdenie nyomozni.f2_22.jpg

2: Fűrész – a sorozatgyilkosok új nemzedékének a tagja. Nem akar feltétlenül megölni, de belekever egy halálos játékba. Ha képes vagy túllépni életed nagy hibáján, esetenként komoly áldozatot hozni, túlélheted. Ha Jigsaw les rád, soha nem tudhatod, mire ébredsz. Elevenen elégni, gyilkolni vagy megcsonkítani magad – Jigsaw ötletgyára f1-2_6.jpgkimeríthetetlen.

1: Végső állomás – a Halál nem díjazza, ha valaki kijátssza. Rémálmod volt, f1_18.jpgezért nem szállsz fel pár barátoddal a repülőre? Ami aztán a szemed előtt felrobban? Jobb, ha készülsz, mert a Halál eljön érted. Csak egy kis baleset, ami számodra végzetes. A film annyira jól ment, hogy több folytatást is megélt, hőseink változatos katasztrófákat éltek túl, hogy aztán Darwin-díjas halálokba segítse őket a Kaszás.

A hentes, a kurva és a félszemű

Kosztümös, nőre alkudós, pénzszerzős, menekülős.

Fekete Mária örömlány egy bordélyban. Nem több egy darab húsnál, amit használnak, pénzt dobnak neki és hátrahagynak. Már nem bírja ezt az életet – kitépi magát a madame karjaiból és elindul az éjszakában. Egy vonat 10_28a_hentes.jpgelé akarja vetni magát, de egy férfi elrántja a szerelvény elől. Gusztáv katona volt, akit a háborús tetteiért most keresnek, kivégeznének. A két ember összefog, és együtt indulnak el vidékre, ahol Gusztávnak van egy adósa. Kodelka Ferenc megszedte magát, gazdag ember lett, aki a fél országot ellátja hússal. Gusztávot elzavarná pénz nélkül, de Mária láttán meggondolja magát. Munkát, otthont ad nekik, és elkezd alkudni. A nőt akarja, bármi áron. Ám a párnak is megvan a maga terve arra, hogyan jussanak pénzhez és szabadsághoz, bármi áron.

Híres és hírhedt gyilkosságok – van ilyen bőven. A történelem hemzseg a politikai gyilkosságoktól: Caesar testébe a szenátorai mártották a tőrüket, köztük a férfi nevelt fiával. Koppány négy részben végezte négy vár fokán. Elnököket lőttek agyon, mint Kennedyt. A gyilkosságok azonban pénzért, betegségből is zajlottak, minden korban és társadalmi rétegben. Csak van, amely híresebb lett, mint a többi.

Ez a film is egy megtörtént esetet dolgoz fel, amely nem egy ponyvába illő vonása miatt a saját korában hírhedt eset volt, ma már azonban nincs köztudatban. Ugyan lehet sejteni, mire megy ki a játék, de összerakták úgy a filmet, hogy az események kimenetelének ismeretében is legyen benne feszültség és izgalom.

A végletekig ki van hegyezve ez a film az emberi szenvedélyekre és a kapzsiságra. Amit ez a trió összehoz, az nagyon közel áll az őrülethez. Gusztáv kapaszkodik a nőbe, akit az utolsó tulajdonának érez. Mária kapaszkodik a férfiba, aki miatt még életben van. Ferenc kapaszkodik abba, hogy neki kell a nő, megszerzi és pont. Bonyolult függőségi viszonyok vannak közöttük, amit a film meg is mutat. Ha csak logikailag nézzük, Mária prostituált volt. Egy estére eladni magát – megtette korábban rengetegszer, és apróért. Itt egy vagyon forog fenn, és annyi lenni. Mégsem ezt teszik, és itt látni, miért.

A három színész van a középpontban, és maximálisan hozzák is a karakterüket. Akin legjobban megdöbbentem, Nagy Zsolt alakítása. A Terápia egyik betegeként van előttem, és itt valami egészen mást játszik nagy erővel, minimális eszközzel. Az szinte horror elemként is elmenne, ahogy ebben a filmben húst aprít. (Amikor a főnököt aprítja, az is.)

A film vizualitása is erőteljes. Itt sokat ad, hogy fekete-fehérben látjuk az eseményeket. Egyszerre mocskosabb és sterilebb tőle a film. A marha- és Ferenc vágásokat színesben végig se bírtam volna nézni, így is eléggé sokkoló lett. Közben megteremti ez a formátum a történelmi hangulatot, már attól egy másik korban éreztem magam, hogy a régi magyar filmeket idéző színtelen képeket nézek.

Az erőszak ábrázolása nyers és realista. Nem csak a szexben vagy a gyilkosságokban érzékeltetik a sötét oldalt, jelen van az egész filmben. Ezért nehéz is nézni: itt nincsenek jó emberek, akiknek drukkolni lehetne. Itt eleve kárhozott mindenki.

Nem szórakoztató mozi, de nem is az a cél. Emberi kegyetlenség, 100 éve is brutális, ma is.

 

A hentes, a kurva és a félszemű - 5/3,5 vizuálisan és színészileg erős film, de nehezíti nézni, hogy itt mindenki utálatos.

https://www.youtube.com/watch?v=QcuYLAJAZv0

Várható heti megjelenések

MOZI:

  • Terminátor: Sötét végzet - Arni visszatér, nem is tudom, sírjak vagy nevessek.
  • Drakulics elvtárs - agyament komédia egy kommunista vámpírról???
  • Addams Family - mese az egyik kedvenc galád családommal :)
  • A legfehérebb nap - északi dráma.
  • Lótolvajok - újabb észak-európai dráma.
  • Monos - dél-amerikai thriller.

 

DVD:

  • Aladdin (2019)
  • Toy Story 4.
  • Rossz versek
  • Sötét zsaruk a Föld körül
  • A hentes, a kurva és a félszemű

A gyógyító

Képességet kapós, jobb életet élős, megjavulós, reményteli.

Alec két éve elvesztette az ikertestvérét, vele együtt a jobbik felét is. Most a vállalata haldoklik, komoly adósságai 10_27a_gyogyito.jpgvannak, és felelőtlenül ugrik egyik ágyból a másikba. Soha nem látott nagybátyja kínál megoldást: minden adósságát kifizeti, ha hajlandó egy évre elköltözni az anyja szülővárosába, Kanadába. Mivel nincs mit veszítenie, belevág. Még be sem rendezkedett, amikor egy elírt hirdetés miatt a közösség nem szerelőnek, gyógyítónak hiszi. Itt meg vannak győződve arról, hogy Alec családjában egy-egy férfi valóban gyógyító, akinek a puszta jelenléte meggyógyítja a betegségeiket. Amikor a nagybátyja is megerősíti ezt, Alec kész visszautasítani a családi örökséget. Nem számít arra, hogy egy rákban haldokló kamasz és a helyi, csinos állatorvosnő megváltoztatja a véleményét mindenről.

Úgy tűnik, most jól esnek nekem ezek az életörömmel teli, pozitív gondolatokkal teli kellemes limonádék. Ahogy a Hölgyek feketében pár napja, most A gyógyító okozott kellemes képernyő előtti perceket számomra.

Pedig a történet egy nagy mese. A tablettákban a hitem, nem a kézrátétellel gyógyítókban. (Itt még az sem kell, elég Alec puszta jelenléte.) Így tudtam díjazni, ahogy a filmet zárták a készítők, kicsit elvették a meséjük élét. Mert azt nevezik meg a végén igaz gyógyítónak, aki a tetteivel enyhíti mások szenvedéseit, aki segít a közösségen. A példában Paul Newmant hozzák fel, aki táboroztatta a hátrányos helyzetű gyereket, és nem csodákat kivitelezett.

De vissza a filmre! Aminek a cselekménye tökéletesen kielégíti a kellemes limonádé fogalmát. Jóképű hősünk új helyre költözik, szerelmes lesz, jobb ember és már jöhet is a happy end. Nagyon tudnék gúnyolódni is rajta, de most nem fogok. Mert minden naivitása ellenére annyira helyes ez a film, hogy nem fájt a meséje.

Szerettem, hogy nem a szerelemre vagy a gyógyításokra tették a hangsúlyt. A film végig humoros is, nem egy kedvenc jelenetet ki tudnék belőle emelni. Amikor a pap szívrohamot kap, Alec próbálja elszállítani, a kamaszok meg azt hiszik, éppen legyilkolta és elásni készül a testet – gyorsan fel is jelentik az új szomszédot. Vagy, az első nap állatorvosi asszisztensként. Nem mesélem el, mit hoz össze, de a doktornő sem bírja ki nevetés nélkül.

Tetszett, hogy nem akarták teljesen rózsaszínre faragni a filmet. Vannak komoly tragédiák, amelyet fel kell dolgoznia a szereplőknek. Abigail halálos betegsége. Alec most kezd el szembenézni azzal, hogy mennyit vesztett a testvérével együtt. De ez is része az életnek – nekem az jött le a filmből, hogy nem lehet leélni fájdalmak nélkül, de nem is szabad. A szép dolgok attól lesznek igazán értékesek, hogy ismerjük a veszteséget is.

Tévéfilm, ami látszik a kivitelezésen és a szereplőkön is, de legalább korrekt. A kisváros hangulatos, a színészek jól néznek ki. Ki kell emelnem azt is, mennyire mesebeli az is, hogy minden karakter jó figura. Még a mogorva rendőrről is kiderül a végére, hogy jó ember és egyszerűen nincs itt olyan ember, akit ne lehetne kedvelni.

Pozitív a film üzenete is. A varázslatos gyógyító képességen túl az van benne, hogy az egymást segítő, kedves emberek közössége mennyire gyógyító önmagában is.

Jókat mosolyogtam rajta, és bár csak egy tévés mese, jól esett megnézni.

 

A gyógyító - 5/4 kellemes film, szerethető szereplőkkel és napsugaras tartalommal. Kikapcsolt.

https://www.youtube.com/watch?v=Bm10HivE9u0

The Politician

1. évad

Középiskolás, választási harcos, botrányos, gazdagok életét bemutató.

Payton Hobart kisgyerekkora óta tudja, mi akar lenni: politikus, az Egyesült Államok elnöke. Rég kész a terve, hogyan érje mindezt el. Diákelnök, felvétel a Harvard Egyetemre, házasság a középiskolai szerelmével, akinek szintén tökéletes a pedigréje. Milliárdos családja és hű követői készek bármire a kedvéért. Ám hamar megjelenik 10_27the_politician.jpgaz első akadály: az iskolai választásokon komoly ellenfél lép fel ellene. Astrid népszerű és halott barátja helyét veszi át, és módszeresen teszi tönkre Payton esélyeit. Ő pedig kész a visszavágásra. Beszervez alelnöknek egy rákban haldokló lányt, a sajnálat szavazatokért megjátssza a barátnőjével a szakítást, kiiktatja a mostohatestvéreit az apja pénzéért folytatott küzdelemben, színjátszó körbe megy. De mindig jöhet egy váratlan fordulat…

Ryan Murphy neve ismerős lesz a sorozatnézőknek. Többek között neki köszönhetjük a Glee évadokat, az AHS horror és krimi szériáinak feje, a Feud készítője, de még sorolhatnám hosszan. Nemrég aláírt a Netflix szolgáltatóhoz, és már le is szállította nekik az első sorozatát. Ez lett a The Politician.

Milyen ez a sorozat? Aki ismeri a rendező munkásságát, nem fog meglepődni. Tulajdonképpen megvan benne minden, amit a többi munkájába is beletett. Harsány, egyedi – néha nem is tudtam eldönteni, hogy zseniális vagy botrányos, amit nézek.

Könnyen lehet nézni középiskolai komédiának, amiben diákok versengenek az elnökségért. Vannak benne szerelmi kavarások, mocskos húzások a szavazatokért, tanórák és diákok mindennapjai a családjukkal megtűzve: mivel ez egy elit iskola, ide a nagyon gazdagok járnak. Az is elég elképesztő, ők hogyan élnek. Egy kifacsart Gossip Girl is eszembe juthatna róla, de a fentebb emlegetett Glee is. Sarkítja, felnagyítja és eltúlozza a kamaszok mindennapjait és gondjait, szórakoztatóan. Ha már Glee – gondolom, senkit nem lep meg, hogy ebben is lesz színházi produkció és dalolás…

De lehet nézni politikai szatíraként is. Ugyan középiskolai környezetbe helyezték, de a kampányok minden rákfenéjét megmutatják. A szereplők abszolút nem kamaszokként viselkednek, nagyon komoly pl. Payton baráti köre, akik már 17-18 évesen úgy néznek ki, mint a vérprofi segítők egy-egy kampányban. Ami a politikában játszma, rossz és színjáték, itt megmutatják. A környezet vesz el az éléből, de ha hajlandóak vagyunk belegondolni abba, mit mutatnak meg nekünk így, bele lehet borzadni.

Murphy védjegye, hogy szexuálisan színes a karakterei palettája. Ez pipa itt is, bele se tudok menni, mennyiféle irányultságot láttam ebben a 8 részben. Tolerancia a végsőkig. De ezen túl is emlékezetes karaktereket talált ki, ezekre a szereplőkre emlékezni fogunk később is.

Murphy hozott magával színészeket is, amit nagyra tudtam értékelni. Jessica Lange karaktere abszolút rá van írva, ahogy Dylan McDermott is visszaidézhette, milyen volt AHS pszichopatát játszani. De a Netflix különben is erős szereplőválogatásban. Így kerülhet ide Gwyneth Paltrow, Bette Midler, Zoey Deutch vagy Lucy Boynton többek között.

Sokszínű, látványos sorozat lett ez, amit simán lehet nagyon utálni vagy nagyon szeretni. Nekem bejött, bízom is benne, hogy látjuk még Payton újabb kampányát is.

 

The Politician - 5/4,5 látványos, színes, szinte harsány. De erős szatíra is, jó szereposztással és mondandóval.

https://www.youtube.com/watch?v=6-kdBlzCG7w

SpoilerZóna

Londoni pálya

Samson kiderül, hogy egy házban lakik a titokzatos szépséggel. Nicola vele őszinte lehet: elmeséli, hogy tudja, a születésnapja estélyén fog meghalni, és érezte, hogy a bárban levő férfiak közül az egyik lesz a gyilkosa. Ő pedig kif1_17.jpg akarja élvezni: egy szerelmi bűntény áldozata akar lenni. Így a két lehetséges gyilkost a bűvkörébe vonja, és eléri, hogy végezni akarjanak vele.

Keith súlyos adósságokkal nyüglődik, és Nicola pénz ígér neki. Cserébe el kell hozzá csalnia gazdag ismerősét, aki szintén a bárban volt. Keith az, akivel a hazugságait folyton megerősítteti. Elhiteti a férfival, hogy viszonyt kezdene vele. A világbajnoki döntőre is vele megy el, de ott az ellenfelével flörtöl, direkt összezavarja. Keith nem csak veszít, de azt is kell viselnie, hogy Nicola gyámügyesnek öltözve a feleségét és a lányát ijeszti meg.

f3_22.jpgGuy előtt a szüzet játssza, aki emberbaráti szándékból egy ázsiai ismerősét akarja megmenteni. Pénzt kér tőle, amit igazából Keith kap meg tőle. Amikor megvan a pénz, le is fekszik a férfival. Arra kéri, vallja be a feleségének kettejüket. Guy így is tesz, a neje rettenetesen kiakad és kész elhagyni a férjét a gyerekükkel együtt. Ám neki is azt kell látnia, hogy Nicola másokat szédít. Keith most meséli el neki, hogy viszonyuk van, és a pénz is nála kötött ki.

Mindkét férfi kész Nicola életére törni.

Guy a halál estéjén a nőre vár. Keith is érkezik gyilkos szándékkal. Összeverekednek, Guy marad itt ölni. De f2_21.jpgSamson leállítja, hazaküldi. Ő marad itt, és ő lesz, aki a lány fejét szétveri az ablakon. Mert rájött, vele is csak játszott. Elszédítette, lefeküdt vele, ugyanúgy, ahogy korábban a híres írót, akinek a lakásában most él. A halott lányt felviszi a lakásba, öngyilkos lesz a mellén a regénye kéziratával.

A hazatérő Mark elveszi a kéziratot, a saját nevén kiadja és bestseller lesz belőle.

süti beállítások módosítása
Mobil