Minden napra egy film

Minden napra egy film

Jupiter holdja

2019. augusztus 11. - BBerni86

Képességes, embereket átverős, nyomorult életes.

Aryan szír fiatalember, aki apjával együtt menekül Európa felé, hogy biztonságban lehessenek. Ám a határon rajtuk ütnek, apa és fia elszakadnak egymástól. A helyzet, üldözés és meglövés a fiúban egy eddig ismeretlen képességet hoz felszínre: rájön, hogy képes repülni. A menekültekhez kiérkező orvos, az anyagi gondokkal küzdő dr. Stern Gábor meglátja az üzleti lehetőséget a fiúban. Útlevelet, segítséget ígér neki, ha a képességét elrejti, és jupiter_holdja8_12.jpgakkor használja, amikor ő arra kéri. Az orvosnak komoly folt van a múltjában, és a jelene is zűrös. Ahogy egyre jobban összecsiszolódnak a fiúval, a férfi átértékeli az addigi életét, és képessé válik áldozatot hozni egy jó ügyért. Szükség is lesz rá, mert a nyomozó László Aryan nyomában van.

Vannak filmek, amelyek elé nem szabad csak úgy odaülni. Amelyekre készülni kell lélekben, és felkészülni arra, hogy nem szórakozni fogunk. Szerzői filmek, melyek a látványvilágukkal, a történet több elemével is megdolgoztatják az agyunkat.

Nem is tudom, miért hittem azt, hogy nagyon fáradtan, minden bajjal a nyakamban, nekem jó ötlet ezt a filmet megnézni. Nem volt az. Lekötött, elnéztem – csak egyszer éreztem úgy, hogy nekem valami más kell, mert elalszom/szétmegy a fejem – de a hangulatom tovább rombolta, és a saját nyomoromért is a filmet okoltam. Tudom, ez nagyon szubjektív, de a tanulságot le lehet belőle vonni. Erre a filmre előzetesen hangulatba kell jönni, rá kell készülni.

A témaválasztás több szempontból is merész. A menekült-kérdés erőteljesen része a mindennapjainknak, és ez a film mer vele foglalkozni. Ha figyelmesen nézzük, nem kimondva, de a jelenetek között benne van az állásfoglalás. Egy remek példát mutat arra, hogy a gyűlölet szítása milyen eszközökkel történik – terrorista és bomba szál, de ennél jobban nem akarom kifejteni, senki élményét ne rontsam, aki még ezek után nézi meg.

Ugyanilyen megosztónak éreztem azt is, amit Isten és angyal vonalon beletettek a filmbe. Csak abból, ahogy Aryan lebeg, én nem gondoltam volna angyalokra, meg isteni kérdéskörre. Itt behozzák, és nagyon sokan úgy reagálnak a fiúra, mint angyali jelenségre. Ezt használja ki Gábor, ezzel akar több pénzt kiszedni a betegekből. Én nem is értettem, ezért miért lett több a neki juttatott hálapénz. Attól, hogy Aryan lebeg, senki nem lesz jobban. Nem csodatevő, egy 17 éves fiú, aki levitál. Ám a film egy ponton jézusi jeleneteket ad neki, mintha valamiféle Krisztus lenne. Pl. amikor Gábor bűntudattal letérdel elé, ő a fejére teszi a kezét, és megbocsát. Mondjuk úgy, a film e jelentésrétegével nem akarok foglalkozni. Annyi tetszett belőle, hogy a modern világ sok régi értéket elvesztett, de én ezt nem kötném ennyire a kereszténység kérdésköréhez.

Érdekes a film látványvilága is. Szubjektív, de nekem nagyon tetszett. Hányingerkeltő-hatást gyakorolt rám, de ezzel együtt is azt mondom, ráismerni, egyedi. Ok.

Színészileg is teljesen rendben, de azért itt nincs olyan merészség. A szír menekült fiút is egy magyar fiatalember játssza, angolul.

A címe viszont zseniális. Benne van, hogy Európa egy rideg, fagyos, embertelen hellyé lett. Ezt az üzenetet vittem magammal a filmből – ahogy írtam is feljebb, hangulatgyilkos.

 

Jupiter holdja - 5/3 szimbolikus, érdekes történet egyedi látvánnyal, de most nagyon nem voltam kész rá.

https://www.youtube.com/watch?v=9q9-SHACoiY

Seal Team

2. évad

Kommandós, akciókat végrehajtós, magánéleti zűrös.

Jason kénytelen volt kicsit pihenni, gyógyulni, és átadni a csapat vezetését. Addig hazaköltözött a feleségéhez, és a gyerekekhez, bár kénytelen szembenézni vele, hogy ennek ellenére vége a házasságának. Amint teheti, vissza is veszi a helyét, és a munkába temetkezik. Mindent felforgat, amikor egy autóbalesetben elveszti a nejét. Irodai munkát kér, ott akar lenni a gyerekeinek, de mindenkinek szembe kell nézni azzal, ő a terepen önmaga. Munka pedig mindig akad. Be kell hozni terroristákat, merénylőket, vagy éppen lehetséges informátorokat. Állítanak meg lehetséges ideggáztámadást, küzdenek az ISIS ellen. Közben szövődnek szerelmek, vagy éppen kapcsolatok mennek tönkre a munkájuk miatt.seal_team8_10.jpg

Tavaly kellemes meglepetés volt a Seal Team, amely alapvetően egy kommandós, Seal csapat ügyeit mutatta be, de az akciókon túl is érdekes tudott lenni. Ugyan nem elsőre, de másodszorra egészen megszerettem. Így csalódásként éltem meg, hogy a 2. évad meg sem közelíti azt a szintet, amit az elsőben megszoktam.

Ebben az évadban nincsenek részenkénti külön bevetések. Olyan érzés volt nézni, mintha blokkokra lenne osztva az évad. Átlag egy-egy bevetésre 3-4 részt szánnak, majd váltunk helyszínt és bevetést is. Ez olyan szempontból jó, hogy nincs összecsapva semmi. Meg tudják mutatni azt is, milyen csúszások vannak, vagy éppen hogyan lehet egy-egy hibát elhárítani. Nem csak bemennek a rendíthetetlen (ólom helyett) amerikai katonák és lerendezik a rosszakat, ahogy pl. a MacGyver tálalja.

Csak éppen ebben a sorozatban nincs az ügyek mögött igazán érdekes történet. A bevetéseket egy-egy szóra le tudom redukálni. Túszmentős. Terrorista likvidálása. Hasonlók. Nem ragadnak be a fejembe, mivel engem a sima akciójelenetek nem tudnak lekötni. Ha hetiben próbáltam nézni, egyik hétről a másikra elfelejtettem, hol maradt abba a történet és milyen bevetésen vannak éppen. Ha egy-egy blokkot összevártam, meg azon kaptam magam, hogy unatkozni kezdek 2 rész után.

Kellene a szappan is bele, számomra sokkal vonzóbbak a karakterek egy ilyen sorozatban, mint az akciók. Ha nem is várnám azt, hogy klasszikus szappanopera legyen sok szerelemmel, kavarásokkal – egy katonai akciósorozatba nem is illene – de a karaktereket jobban felépíthették volna. Borzalom, amit Jason karakterével műveltek. Tulajdonképpen ebben az évadban leépítették az egész családját, hogy a folytatásban magánélete ne is legyen. Meghal a felesége, a lánya egyetemre megy és elköltözik, a fia meg bentlakásos hokis iskolába akar menni? Pedig az érdekes lehetett volna, hogy lehet egyedülálló apaként megbirkózni egy ilyen munkával, milyen hatása van a családra. De nem, itt csak az akció a fő. Clay a sérülése után megismer egy PSS-től szenvedő veteránt, de ahogy ezt a szálat egy, legfeljebb két rész alatt rövidre vágják, borzalmas. Mintha a magánéletükből lenne egy-egy bevágás, hogy ne csak akció legyen minden, de írni már nincs idejük, csak hamar benyomnak egy részbe kötelező 5-10 magánéletet, aztán mindegy, az milyen.

Hiába vannak benne más sorozatokból ismert arcok, ezzel nem lehet mit kezdeni.

Aki katonai akciókra vágyik, hajrá! Akinek emberi történetek is kellenek, ne ezt válassza.

 

Seal Team - 5/2,5 csalódás az első évad után. Full akció sorozat lett, a magánéleti szálak bénák. Untam.

https://www.youtube.com/watch?v=ki-9W7Jzzzw

SpoilerZóna

  • A Kolibri-projekt

1_44.jpgVincent nem megy el a kezelésre, hagyja, hogy a gyomorrák tovább pusztítson a szervezetében. Pár hónap kellene, hogy a projekt sínre kerüljön. De addig folyamatosan dolgoznia kell. Ki kell találni, hogy fúrjanak át egy természetvédelmi területen. Hogy jussanak át az amish területen, akik a gondolatát is utalják, hogy kábel haladjon át az életterük alatt. Vincent mindenre talál megoldást, haladnak. Közben Anton dolgozik azon, mit kezdhetnek még a szoftverrel, hogy még gyorsabb legyen a programjuk.

Ám Eva Torres, a volt főnökük figyelteti őket, rájön, miben mesterkednek. Bosszút is akar állni, az első is ő akar lenni. Miközben a saját projektjéhez agyat keres, a pénzét veti be, hogy Anton és Vincent lassuljon. Nagyobb 2_52.jpgbérért felveszi a munkásaikat. Perel a területek miatt.

Vincent próbál küzdeni vele, de a befektetője őt is szorongatni kezdi. Sokkal több pénzre lenne szüksége, egyre fogy a lehetőségük. A legrosszabb pillanatban lesz rosszul terepen, és már nem tudja titkolni, hogy nem rossz az emésztése, rákos.

Eva börtönbe juttatja Antont. A férfi egyik este telefonál egyet, mire Eva szerverei lényegesen belassulnak. A nő rájön, ki törte fel a rendszerét. Bemegy a börtönbe. Anton alkut ajánl: visszacsinálja, ha ejtik ellene a vádakat és Eva megígéri, Vincent is békében lesz hagyva. A nő beleegyezik, de megjegyzi, Anton nem ezt érdemelte. Az eszével milliókat kereshetett volna, ha nem tart az unokatestvérével az őrületbe, aki most csődbe ment.

Anton hazamehet, Vincent csinálja a kezelést. Közben kiszedeti a kábelt az amish közösség földje alól. Anton a lánya fizika leckéje után elgondolkozik, és felveti, hogy lenne egy ötlete a gyorsabb adatátvitelre.

  • A gyermek3_51.jpg

Sarah kémkedik Chris után. Az ajtaja alatt látja, ahogy elkap egy pókot, és megeszi. Pedig korábban rettegett tőlük. Próbálja a közös játékuk, de a gyerek nem ismeri. A nő, aki megvádolta a fiút, hogy nem igazi, holtan kerül elő. A fejét beásták a földbe. Sarah a férjétől kérdezi meg, ugye, nem képzelődött a neje? A férfi nem meri kimondani, de sugallja, igazat mondott. A saját fiukról is egykor, a nőéről is most.

Sarah szembesíti a lényt azzal, tudja. Chris le is veti az álcát, természetfeletti erővel csapja a falhoz a nőt, majd ugyanúgy beássa, mint a meggyilkolt nőt. Sarah azonban kiküzdi magát, majd beleveti magát a lyukba. Megtalálja a fiát, megküzd a földből született lényekkel és a gyerekkel elmenekül.

Jobb életet kezdtek máshol, de azért Sarah rendszeresen ellenőrzi, valóban a fia van mellette.

Dumplin’

Így kerek az élet

Kamaszos, szépségversenyes, önelfogadásos, barátos.

Willowdean 16 éves, életvidám és túlsúlyos lány egy olyan kisvárosban, ahol mindenki a szépségversenyek bűvöletében él. A lány anyja, Rosie, egykori szépségkirálynő, akinek máig minden évben az a csúcspont, amikor a kamaszok szépségversenyét vezetheti, és felveheti egykori báli ruháját. Nem is igen értik meg egymást a lányával, aki szintén kövér nagynénjében találta meg a bizalmasát. Ám Lucy néni meghalt, és a hagyatékában Will rálel egy jelentkezési lapra a szépségversenyhez. Ő maga jelentkezik, egyfajta lázadásból. A legjobb barátnője, dumplin.jpgés két környékbeli különc csatlakozik hozzá. A versenyt csak viccnek akarta venni a lány, de kezd fontos lenni. Közben kénytelen szembenézni az anyjával szembeni érzéseivel, és egy helyes fiúval is, akinek pont ő kellene, noha mást is kaphatna.

Regényből lett film, a Netflix gondozásában. Nem lett olyan szerethető, mint a félig koreai lány levelei a fiúknak, akiket valaha szeretett, de azért nézhető. Vannak kifejezetten szerethető részei is. Ezt úgy mondom – jó, írom –, hogy tudat alatt folyamatosan szabotáltam a filmet magamban. Nem akartam, hogy jó legyen.

Jobb kérdés, miért. Olvastam a regényt, és kettős érzéseim vannak miatta. Ugyanezt átvette a film is, és ez zavart végig annyira, hogy nem tudtam tőle szabadulni. Will elvileg egy példaszerű hősnő, aki biztos magában. Aki boldog úgy, ahogy van, és aki hirdeti az olvasóknak, hogy a belső számít. Az elvileg példás üzenet.

Csak éppen Will nem mindig ennek megfelelően viselkedik. A legjobb barátnője, Ellen csinos és vékony lány. Amikor Ell komolyan venné a versenyt, Will megsértődik. Mert hiába mondja, hogy nem zavarja a külseje, belül mégis. Ugyanez látszik a szerelmi szálban is. Ő maga sem hiszi el, hogy Bo, aki menő főiskolás és jó pasi, aki tetszik a városka kamasz szépének is, pont vele akarna járni. Mindezt úgy, hogy a filmen ő van beállítva a magabiztos, saját magát felvállaló lánynak.

Ok, a kamasz érzelmek zavarosak, de itt a saját mondandóját cáfolja meg a film. A féltékenysége Ell miatt, ahogy nem tud mit kezdeni a Bo helyzettel, vagy a szintén kövér Millie jelentkezésével, aki még barátkozna is vele. Ő nem akar, mert jobbnak tartja magát annál a lánynál. Azt hiszem, ki fogok lyukadni oda, hogy az minden ellenérzésem oka, hogy nekem nem volt szimpatikus Will.

Azért jár a pont, hogy nem romantikus komédiát csináltak a történetből. A regény alapján lehetett volna az is, hiszen ott sokkal erősebb a szerelmi szál és Bo jelenléte. Itt inkább az anya-lánya kapcsolatra koncentráltak, és tartalmasabbak is voltak vele. Megvan a szerethető íve, ahogy Rosie elkezd túllátni azon, hogy kövér a lánya és értékelni kezdi, amilyen Will. Ő lesz az, aki tud változni. Jennifer Aniston remek választás volt a szerepre. (Sokkal jobb, mint Will esetében Danielle Macdonald, aki nekem simán sok volt.)

Mivel Netflix, mellékszerepekben is bőven felfedezhetünk ismerős arcokat. Az Utódok főszereplőjétől kezdve a The Killing kamaszán át egy Lost színészig akad itt mindenki. Igaz, nagyobb szerepet a többség nem kapott, csak egy-egy jelenetet.

Jobb, mint amilyennek érzem, de még nagyon küzdök vele.

 

Dumplin’ Így kerek az élet - 5/3,5 irracionális ellenérzéseim vannak, nem akartam szeretni. Pedig zsánerben korrekt.

https://www.youtube.com/watch?v=jzrD4OBE2Kk

A Kolibri projekt

Vezetéket építős, problémamegoldós, versenyes.

Vincent és Anton Zaleski mindketten egy informatikai vállalatnál dolgoznak, akik online kereskedéssel foglalkoznak. A szakmájukban mindennél fontosabb a gyorsaság: egy töredék másodperccel is milliókat lehet keresni. Vincent kitalálja, hogy önállósodjanak, és saját kábelt fektessenek le két tőzsde között. Sorra veszik meg a_kolibri_projekt.jpga telkeket, húzzák a vezetéket, még a felmondásukat is beadják. Volt főnökük, Eva Torres azonban nem törődik bele a vereségbe. Miközben mindent megtesz, hogy megnehezítse Vincent és Anton életét, saját projektjét felgyorsíttatja. A küzdelem egyre élesebb, miközben Vincent egy súlyos titkot is igyekszik megőrizni. A gyomorfájásai nem a rossz emésztése miatt vannak: gyomorrákja van, és azzal, hogy halasztja a kezelést, az életével játszik.

Nem akartan elhinni, hogy tényleg hiányzik valami ebből a filmből. Megnéztem, és tényleg! Valami hibádzik. Nem tudott lekötni, és hiába akartam, hogy jó legyen, nem egyszer azon kaptam magam, hogy ezt bizony unom.

Az egésznek az oka, talán, hogy nem könnyen megfogható a film konfliktusa. Több ezer kilométeren át fektetnek le egy kábelt, hogy az adatforgalmat meggyorsítsák egy töredék másodperccel. Különben innen jön a film címe is, amit elsőre talán nem is lehet érezni. Anton és Vincent olyan gyorsaságot akarnak elérni, mint amennyi ideig egy kolibri szárnycsapása tart. Ezért adták a projektjüknek ezt a nevet. Erőltetettnek hat? Ez a baj a filmmel is.

Nehezemre esett azon drukkolni, hogy gyorsabb legyen az adatátvitel. Abban is volt valami rutinszerű, ahogy Eva elkezdte lassítani a munkájukat. Pontosan olyan eszközökkel, amelyekre számítani lehetett. Nekik futni kellett a pénz után, a nőnek milliók álltak a rendelkezésére. Mibe tellett nekik nagyobb bérért elcsábítani a munkásaikat? Semmibe.

Amik tetszettek, ahogy a különféle nehézségeket igyekeztek leküzdeni. Anton volt az agy, Vincent a menedzser, aki egyenesben tartotta a dolgokat. Jó csapat voltak, és elnéztem a problémamegoldás köreit, ha helyenként éreztem is, hogy nem tudlak meglepni, csak a kötelező köröket futjuk. (Utálom leírni, de helyenként unatkoztam!)

Sokat áldozott fel mindkettő, és emberi oldalról nézve a filmmel is elégedettebb voltam. Nem sok vonással ugyan, de emberivé igyekeztek tenni a két főszereplő. Eva nem kapott ennyit, ő csak egy kemény üzletasszony, aki gyűlöl veszíteni, mindent meg is tesz, hogy ő legyen a győztes mindig és minden esetben. Ennyi Eva jelleme.

A film vége, az is hozzájárult a nem tetszésem kialakulásához. Komolyan, ennyi? – kérdeztem a monitort, amint elkezdődött a stáblista. Olyan befejezetlen, fura volt nekem. Még egy feliratot sem kaptunk, mi lett velük vagy az ötlettel, vagy bárkivel. Csak az a keserédes érzet maradt, hogy az innováció halála a nagytőke és annak hatalma.

A három főszerepet három ismert színész játssza. Jesse Eisenberg hozza a szokott figuráját. Salma Hayek nem kapott a képességeihez méltó karaktert. Elég volt keményen szexinek lennie, Szörnyella frizurával. Alexander Skarsgard viszont a szokott jóképűsége nélkül próbálkozott, elég korrekten. A görnyedt járása mondjuk, sok a jóból.

Sokkal jobbat vártam, így csalódott vagyok cseppet, de azért nem olyan rossz ez a film.

 

A Kolibri projekt - 5/2,5 vannak jó ötletei, impozáns a stáblista és a karakterek is, de a film unalomba fullad.

https://www.youtube.com/watch?v=L2E5NsdlhSo

Mit várunk?

Cím: The Education of Fredrick Fitzellmit_22.jpg

Készítők: nem egy nagy stúdiófilm, a színészek között akadnak ismerős nevek. Dylan O’Brien a címszereplő, de ismerős még a Brooklyn olasz udvarlója, Emory Cohen; Maika Monroe és Hannah Gross – aki a Mindhunter miatt lehet ismerős.

Műfaj: misztikus, thriller

Cselekmény: Fred egy különös találkozás után egy férfival, aki elvesztette ifjúsága emlékeit, metaforikusan és ténylegesen is utazásra indul a múltba.

Várható megjelenés: tavaly novemberben elkészült, vár a bemutatóra. Vagyis, ki tudja? Lehet, hogy egyszer felbukkan az HBO-n vagy dvd-n.

Miért várós?

  • Elég titokzatos a cselekményleírás. Mégis, mi ez a film?
  • Érdekel, ez mégis hogyan lehet thriller.
  • Rég láttam bármiben is Dylan-t, ezt a filmet még nem láttam.
  • Emory Cohen is szimpatikus a Brooklyn óta – mondhatni, keresek még egy filmet, amiben szerethető a karaktere. Ez vajon az a film?

Űrdongó

Barátkozós, Földet megmentős, talpra állós, robotos.

A bolygójuk elveszett, a transformereknek menekülni kell. A menedékük a Föld lehet, de biztosítani kell, hogy az urdongo.jpgÁlcák ne tehessék tönkre. Űrdongó feladata lesz, hogy vigyázzon az emberekre, amíg a többiek megérkeznek. Ám egy Álca követi, élet-halál harcra kényszeríti, és az emberek előtt is leleplezi magukat. Űrdongó komolyan megsérül, autónak tűnve kikapcsol, a hangját és emlékeit is elvesztve. Míg egy napon a 18. születésnapját ünneplő, autóbolond Charlie bele nem ül a roncstelepen, és meg nem kapja születésnapjára. Az édesapját gyászoló, jószívű lány és az emlékeit vesztett lény hamar összebarátkoznak. Az Álcák észlelik Dongó jeleit, és pusztítani érkeznek a bolygóra. Az amerikai sereget vonják be, tévesztik meg, hiába jelzi az első érkezést túlélő, magas rangra jutott katona, hogy nem szabad bennük bízni. Charlie, Űrdongó kénytelenek felvenni a kesztyűt magukért, a bolygójukért.

Nem volt nagy bizodalmam ebben a filmben, látszik azon is, hogy csak most néztem meg. A Transformers filmek eddig látványosak voltak, de üresek. Arról nem is beszélve, hogy a nagy robotok verik egymást téma engem nem is vonz. Akkor már inkább a Tűzgyűrű első részét nézem, ha ilyet akarok látni. Most belegondoltam, láttam az eddigi összes mozit, de csak az első film története maradt meg a fejemben. Ennyire nem volt jó a sztori – eddig.

Mert az Űrdongó nagyon kellemes meglepetés volt, aminek végre megvan az, ami eddig hiányzott. Van egy normális története, szimpatikus szereplői. Erre fogok emlékezni, ennek a filmnek lett szíve, nem csak látványtervei és külleme.

A cselekmény lineáris, és nagyon emberi. Charlie szenvedése valósággal kiállt a vászonról, ahogy az apjával együtt magából is elvesztett egy darabot. Abszolút hiteles, ahogy a barátsága Dongóval és az új környékbeli fiúval egyre jobban visszahozza a lányt, aki egykor volt. Mert nem csak ő segít Dongónak, vele együtt Charlie is jobban lesz. Közös kalandok, veszélyek teszik újra és újra próbára, míg a barátságuk egyre mélyül. De mellette meg tudták fogni a családjával való kapcsolatát, kifejezetten hiteles érzelmekkel, de nem érzelgősen.

Az érzelmi oldalon túl, ez egy látványos mozi is, erre sem lehet panasz. Sok-sok akció van benne, nagy verekedésektől kezdve robbantásokon át minden. A filmnek ez a fele érdekelt kevésbé, de annyi nekem is lejött, hogy jól néz ki. Amit a CGI kapcsán én is nagyon tudtam értékelni, Dongó arca. Most először felfedeztem mimikát egy Transformers alakon, és rá is jöttem, mit érez. Eddig nagy robotoknak láttam csak őket, ez a film átírta a hozzáállásom.

Szerettem a filmben Burns ügynök figuráját is. Sok tekintetben a kilencvenes évek tipikus katonai alakja, de Cenának ez jól áll, és még humorosra is sikerült megcsinálni a beszólásait. Remélem is, hogy nem kellett komolyan venni, mert így élveztem a filmbeli jelenlétét, kicsit paródiájaként a tökéletes katonáknak.

Hailee Steinfeld is kellemes csalódás volt. Abszolút vállalható főszereplő volt, számomra sokkal szimpatikusabb volt ő is, meg a karaktere is, mint korábban LaBeouf.

Működtek a zenék is, azt kifejezetten bírtam, ahogy Űrdongó a dalok segítségével kezdett el kommunikálni. Hangulata volt, zenéiben is jól visszaadta a kort.

Ha ilyenek lesznek a Transformers filmek, képes leszek megszeretni is őket.

 

Űrdongó - 5/4,5 eddigi legjobb Transformers film. Látványos, családi, szerethető, humoros. Van szíve.

https://www.youtube.com/watch?v=G_f3-dkWgXo

süti beállítások módosítása
Mobil