Minden napra egy film

Minden napra egy film

Szegény gazdagok 2.

2019. július 10. - BBerni86

Családos, saját államot alapítós, gazdagságtól megváltozós.

A Tucci család boldogan éli a szegények életét, sokkal boldogabb így. Ám amikor a nagymama haldoklik, egy fájdalma van: ha gazdagon halna meg, szebb temetése lehetne. Az unoka megsajnálja, megsúgja, hogy megvan a pénz, és mivel jól lett befektetve, már több is, mint az eredeti összeg volt. A nagyi azonnal életre kel, és a család szegeny_gazdagok2.jpgpillanatok alatt újra a milliomosok életét kezdi élni, semmit nem tanulva a milánói kalandból. A falujuk hivatalosan kiválik Olaszországból, hercegség lesznek és adóparadicsom. Danilo lesz a herceg, akinek felbukkan egy törvényen kívüli lánya, és sorra hozza a buta törvényeket. Loredana egy turistával kísérletezne szexuális téren, míg a mostohalánnyal harcol. Marcello pedig az apósát tartja szemmel, aki az unokája születésére érkezett, egyenesen a börtönből. Közben az olasz miniszterelnök is harcba lendül a Tucci rendszer ellen.

Emlegettem a hétvégén, a The good fight miatt, hogy a filmekben hogyan köszön vissza Trump és az ellene irányuló kritika. Akkor még nem is sejtettem, hogy megint belebotlom valami ilyesmibe, de itt a komoly hangvétel helyett egy paródiát kaptam.

Mondjuk úgy, abszolút nem esett jól, amikor Danilo Tucci kitalálja, hogy államvezetőhöz méltóan kell kinéznie, majd felbukkan Trump klónjaként. A készítők a South Park nézői lehetnek, mert ott is láttunk ilyet már…

De egy csomó kis részletet fel lehet ismerni, amivel parodizálják az embert, az életét és a munkásságát. Nem mintha védeni akarnám, nem is szorul rá, de ki szerint vicces ez? Annyira átfordul az egész paródiába, hogy már élvezni sem lehet. El van túlozva, fájdalmasan harsány és nincs mögötte mélység. Még a South Park is milliószor jobb volt, a korábban emlegetett AHS és The Good Fight szintjét pedig létrára állva sem éri el.

Azért sem voltam oda, amit Loredana szálán felismerni véltem. Ahogy besétál új ismerőse rejtettebb, emeleti lakrészébe és meglátja a szexuális játékokra kialakított szobáját, ahogy aláírja a titoktartási szerződést – hello, Szürke 50. Különben, ami ezen a szálon lesz, konkrétan benne volt már a Grey-Steel filmek paródiájában. A bálra felvett, Disney gonoszok ruhatárát vegyítő öltözékéről már szó se essen. Ötvözte Hófehérke mostohájának és Demóna öltözködési stílusát. Párizsba, Euro Disneybe inkább el tudtam volna képzelni, mint egy olyan eseményre, amit ők akartak összehozni. Miért nem vett fel valakit, aki segített volna neki, ha magától ilyen ízlésficama van? Ok, ezt szánták komédiának, de ezzel is inkább csak bosszantani tudtak, mint nevettetni.

Konkrétan utáltam, hogy a családot három tagra redukálták. Arról szólt a film, hogy Loredana, Danilo és Marcello hogyan őrülnek meg. Ahogy már említettem, ez már nem is komédia, hanem paródia.

Tudtam sajnálni a színészeket is, akiknek ezt el kellett játszani. Bár, könnyen el tudom képzelni, hogy ők ezt a ripacskodást jobban élvezték, mint ahogy én végigszenvedtem az eredményt. (Nem meglepő: ismert színész nem játszik a filmben.)

Valamennyi maradt a korábbi szimpátiámból, a szándékot is tudom értékelni, de ez nagyon nem az én filmem volt.

 

Szegény gazdagok 2. - 5/2 abszolút bosszantó, harsány és túljátszott, ami inkább bosszant, mint nevettet. Felesleges.

https://www.youtube.com/watch?v=gupAP-4klAQ

Idézzünk!

(Harvey nyerő szériája elég rég tart már.)

  • Hogy sikerült elintézned ezt?
  • Nem az én ötletem. Az ügyfelemé.
  • Ez hihetetlen! Hónapok óta gürizek ezért az ajánlatért, neked meg csak úgy az öledbe hull egy ilyen? A kisujjadat sem kell mozdítanod, nem igaz?
  • Képzelheted, milyen volt a gimi!
  • El sem tudom képzelni! (Suits)

 

(Diána új sulit kezd, de nem izgul. Járt már fura helyekre, ha az apja nem is ismerné ezt be.)

  • Semmiképpen nem lehet furább annál a Balti-tengeri sulinál.
  • Az tényleg nem volt hitelesítve.
  • A falábas, szemkötős igazgató kicsit sem volt gyanús?
  • A sulival nem volt baj, amíg el nem süllyedt. (Diána és Vilma)

 

(Frank az állásinterjún meghallgathatja, hogy nem csak neki rossz.)

Azt hiszi szeretek a mocsokban kúszni-mászni, meg kocsikat szétkapni? Basszus, néha, amikor ránézek egy kipufogócsőre, szívesen rácuppannék, és vennék egy nagy levegőt, hogy találkozzam az őseimmel. Hány éves maga, 65? 66? Na, mindegy. A maga korában nem válogathat. Ez az új Amerika. Higgye el, nekem is hiányzik a régi. (Amit nem akarsz tudni a szüleidről)

 

(Axe felméri, hogy állnak a cég ügyei és az emberei hangulata a per előtt.)

  • Jelentést kérek.
  • Olyanok vagyunk, mint a csehszlovák tornacsapat a 70-es években. Nagy büszkeség a múlt miatt, de ha valami nem változik gyorsan, elkezdenek disszidálni az emberek. (Billions)

 

(Új hős tűnik fel, és mindenki arról beszél, ki és mi ez. Peter tanárai is.)

  • Szerinted mi ez?
  • Mint a tudomány embere mondom: boszorkány. (Pókember: Idegenben)

 

(Eichmann magának is, a vallatónak is magyarázza, hogyan látja a saját szerepét a háborús bűnökben.)

Én csak egy fogaskerék voltam egy gépezetben. Ami a pokol felé zakatolt. (Operation Finale)

Pókember 2.

Idegenben

Osztálykirándulásos, új utakat keresős, hősös, világmentős.

Peter Parker és vele Pókember visszatért 5 év után a világba. Mentora nélkül kell már boldogulnia, és szembenéznie azzal, hogy a világ keresi azokat, akikben a Bosszúállók után hihet. Pókemberben az új Vasembert keresik, ami túlzottan nagy teher a fiatal középiskolásnak. Akinek a szerelmen jár az esze: MJ már több barátnál, pokember.jpgés az európai osztálykirándulást szeretné kihasználni, hogy megnyerje magának a lányt. Nick Fury hívását is képes ezért figyelmen kívül hagyni. Ám a fenyegetés pont Velencében csap le, ahol az osztály is jár. Peter kénytelen bevetni magát, és társulni egy párhuzamos dimenzióból érkezett hőssel, Beckkel, akit a sajtó Mysteriónak keresztel el. Együtt küzdenek az elementálokkal, Tony örökségével és Peter végül képes lesz átlátni az illúziókon és hazugságokon is.

A Marvel egy nagy fejezetet lezárt, voltak nagy drámai pillanatai és elköszöntek több fontos karaktertől is. A filmek azonban folytatódnak, és a Pókember 2. fejezete nyitja a sort. Egy kellemes, nyári családi kalandfilm, ami nem véletlenül jön most soron.

Ez az a Marvel projekt, ami a legkönnyedebb a szériában. Tinik a főszereplői, az egésznek van egy nagyon könnyed, már szinte retró kellemes hangulata. Visszahúz minket a gyászból – ugye, mindenki tudja, kiktől búcsúztunk? A film trailere is figyelmeztet, hogy olyan elemek vannak ebben a filmben, amelyek spoileresek a Bosszúállók filmre nézve. Szerintem, aki meg akarta, már megnézhette, hogy ért véget Thanos és hogyan csinálták vissza a csettintést.

A Pókember azért is jó átvezetésre, mert Peter Tony mentoráltja volt. Neki is komoly feladat, hogy megbirkózzon a gyászával, és keresse a helyét a megváltozott világban. Így nem csak a hangulatot oldja fel ez a film, de elköszönés is tud lenni. Az elején még kicsit sajnáljuk, akiket elvesztettünk, de aztán nézünk előre az új hősök felé.

Érkezik Mysterio, aki meg is fogalmazza azt a vákuumot, amit most a Marvel elkezd betömni. A világ hinni akar, így kellenek az új hősök. Beck roppant jól ráérez a filmbeli emberek érzéseire, ami egyezik azzal, amit a nézők is érezhetnek. Elment Vasember, Amerika Kapitány, a legfontosabbak közül, kik jönnek helyette? (Azon még töprengek, Mysterio mennyire tipikus Marvel rosszfiú. Sajnos, látom, miért illik rá a skatulya. Ő is technikai hátterű, Tony mentoráltja volt...)

Az, hogy a hit - folytatás kérdését egy tini filmbe behúzzák, szerintem jó ötlet volt. Nagyon nyári, friss, fiatalos, és nem csak azért, mert a hős legnagyobb problémája, hogy valljon szerelmet a lánynak, aki tetszik neki. A lökött tanárok és osztálytársak, maga a nyaralás tematikája, ahogy eljátszanak Peter életében is az űrrel, amit meg kell tanulnia betölteni.

Szerettem, hogy Peter Parker is fontos, nem csak Pókember. Mert Peter nem csak a jelmez, a képességei miatt az, aki. Látjuk, hogy egy nagyon okos srácról van szó, aki bemehet úgy a SHIELD egyik központjába, hogy simán ő a legokosabb a teremben. Aki úgy tud tervezni Tony egykori műhelyében, hogy a közös barátnak könnybe lábad a szeme, mert eszébe juttatja az elveszett barátját és főnökét.

Holland érzi a karaktert, jól is áll neki. Ez tényleg egy kamasz, jópofa Pókember. Samuel L. Jackson szokása szerint menő. Zendaya, akivel próbálok barátkozni. MJ elmegy, de a színésznő helyenként idegesít. Plusz, valakinek átjött, Peter mikor szeretett bele MJ-be?

Azt mondanom se kell, hogy a látványa remek. Gyllenhaal meg az egyik kedvenc színészem.

 

Pókember – Idegenben - 5/4 családi, humoros, a végére felgyorsuló akciójelenetekkel, de folytatja a korábbi vonalat.

https://www.youtube.com/watch?v=lDxbT-cR1a8

5 film, amit látnod kell

Shakespeare ma

5_36.jpg5: Lóvátett lovagok – egy idilli kis hercegségben, a VH küszöbén az előkelő hölgyek elhatározzák, hogy megviccelik az udvarlóikat. A szerelmet azonban nem lehet kijátszani, az európai uralkodó családok sarjai elkezdenek egymásra találni. Ám a happy end várat 4_38.jpgmagára, hiszen az ifjaknak be kell vonulni, hogy felvegyék a harcot a nácikkal.

4: Csókolj meg, Katám – készül a Makrancos hölgy legújabb feldolgozása. Musical lesz, és a dolog pikantériáját az adja, hogy a rendező és egyben férfi főszereplő volt nejét kérte fel a női főszerepre. Ahogy színészként a darabban előadja a pár a két fél 3_46.jpgösszecsiszolódását, az életben a színész és a színésznő is visszatalál egymáshoz.

3: Rómeó+Júlia – ez az egyetlen modern Shakespeare szöveget használó film, amit az öcsém is képes végigülni. Egyedi azzal, hogy teljesen a mába van helyezve, de a nyelvezete az eredeti. Sztárszínészek, jó zenék és a történet is pazarul van rendezve. DiCaprio romantikus 2_47.jpgénje aztán felszállhatott a Titanicra…

2: Kemény motorosok – a modern Hamlet. De e sorozat hőse nem Dánia sorsa felett mereng, hanem egy amerikai motoros bandát vezet/örökölne. Bár az alapmotívum felismerhető, bőven tettek bele saját elemeket is. Mertek kemény témákhoz nyúlni, mint az iskolai mészárlások, a drog. Folyt a vér, szenvedtek és Hamlet itt sem kerüli el a sorsát, bár a neve más.

1: House of Cards – a modern Macbeth. Az eredetije ugyan angol, de az amerikaiak csináltak belőle sorozattörténeti eseményt. Bevallom, a végére még nem szántam rá magam. Frank nélkül nekem nem az igazi a sorozat. Tudom, Kevin Spacey nem véletlenül volt olyan zseniális szemétláda, mert bár az életben is az, nem fogom elvitatni tőle, hogy ő volt ennek a sorozatnak az egyik csúcsa. A remek történet, meglepő csavarok és a profi kivitelezés mellett. Itt nem a skót trón a tét, de végignézhetjük, ahogy Frank felküzdi magát az elnökségig, majd elbukik az úton megtett piszkos húzások miatt.1_37.jpg

Diána és Vilma

Középiskolás, nyomozós, barátnős.

Diána megszokta, hogy az anyja munkája miatt folyton úton van a család. De remekül beilleszkedik mindenhol, jó jegyeket kap, kalandnak fogja fel az életet. Annak azonban kifejezetten örül, amikor egy városba költöznek legjobb barátnőjével, akivel eddig csak online tarthatta a kapcsolatot. Idén azonban kellemetlen meglepetések sora vár rá: diana-es-vilma-2018.jpgkiderül, hogy az apja minden lépését követte, és megkönnyítette az életét. A menzai étel cseréjétől kezdve a ruhái összeállításán át az iskolai súgásig minden ő volt. Diána ezt most leállítja, és szenved is, hogy mindent maga csináljon. Az jobban fáj, hogy élőben Vilma elutasító vele. Amikor az iskola legjobb tanulói hirtelen elbutulnak, a két lánynak össze kell fogni, hogy megvédjék iskolatársaikat a titokzatos rémtől.

A gyerekkori kedvencem nem Scooby-Doo volt. A Kacsamesék, Csipet csapat és a Tom és Jerry, amin sikerült felnőnöm. Már egyetemre jártam, amikor megszerettem Scooby-Doo kalandjait. Ha beteg vagyok, mai napig szívesen gyógyulok a kotnyeles kölykök nyomozásai mellett.

Így nem jó szemmel nézem, hogy mit kezdenek kihozni a szereplőkből és a szériából. Egész estés animációk? Jöhet! Egész estés filmek? Itt már rosszabb a helyzet. Anno az első filmet legalább tini idolokkal forgatták, de aztán elkezdődött a züllés. Nem akarom végigvenni a borzalmas filmeket, amiket láttam a szériában, elég ez a sokkhatás is.

Eleve az, hogy Vilma és Diána vannak kiemelve, abszolút a többiek nélkül. Mintha írtak volna egy külön sztorit, csak a lányoknak, és nem is lenne a csapat. Egy jobb történettel még le is nyelném, most ez a trend. Lányosítják a csapatokat, nézzétek csak meg, mit műveltek a Szellemirtókkal is. De az sem véletlen, hogy az X-Men és a Men is Black is poént kapott arra, hogy a Men lehetne Women is a nevükben.

De ennek a filmnek rémes egy története van. Próbálja a mesék könnyedségét prezentálni, de Scooby poénjai nélkül a lányoktól erőltetettnek hatnak a helyzeti poénok. Azt sem találtam viccesnek, hogy a kezdeti felállás mintha cserélt lenne. Vilma, mint az iskola leggyengébb tanulója? Diána, aki csupa ötössel jön ide? Ráadásul cikizik a divatérzéke miatt?

Legalább a krimi a szokott trendet követi. Ugyanúgy van álca, leleplezés, kergetőzés – ha messze csajosabb kivitelben is. Fiúk meg se próbálják ezt a mesefilmet, mert fájni fog nekik.

Komolyan zavart az is, amit a politikai korrektség nevében műveltek a lányokkal. Diána a mesében a csini, fehér csaj megtestesítője, aki csoda, hogy nem szőke lett. Itt ki kellett cserélniük egy félvér lányra, ráadásul vörös hajjal? Semmi köze ahhoz a Diánához, akit a meséből vagy a korábbi filmekből ismerünk. Nem ad a karakternek semmit a vegyes származása, ugyanaz, akkor meg minek? Csak azért, hogy az egyik főszereplő fekete legyen, de ne túl fekete? Ez engem inkább bosszant, ráadásul nem is szép az a színésznő, akinek a szerepet adták. Vilmát előbb játszattam volna vele, mint Diánát.

Adjuk csak össze: béna történet, mesterséges és bosszantó humoros hangulat, túljátszott, szinte karikatúra-alakítások. A grafika se lett szép, bár tévés filmként ezt el lehet nézni. Van még kérdés, miért nem tetszett nekem a film?

 

Diána és Vilma - 5/1 még egy gyerekkori szép emléket tönkretettek. Más sztori, kiforgatott karakterek. Béna!

https://www.youtube.com/watch?v=6PsI-scGvM8

Várható heti megjelenések

MOZI:

  • Együtt megyünk - francia dramedy egy születésnap körül bonyolódó cselekménnyel.
  • Szerelem második látásra - francia romantikus egy alternatív valóságról, ahol a hős nem találkozott még élete szerelmével, és ezt nem akarja annyiban hagyni.
  • Szupercella 3. - Stallone újabb sorozata, de már a 2. rész is katasztrófa volt. Ez talán rosszabb lesz annál is.
  • Übergáz - akció komédia, amiben egy uber sofőr meg egy nyomozó egy terrorista nyomába erednek.

DVD:

  • Ha a Beale utca mesélni tudna

I am mother

Felnövős, új világot kezdős, világvégés.

Az ismert világ véget ért. Egy rejtett bunkerben, mindentől elzárva egy feléledő robot projektbe kezd. Egy embriót emel ki, mesterséges méhbe helyezi, majd a megszülető babát a sajátjaként neveli fel. A Lány tehetséges teremtés, aki robot Anyja parancsainak megfelelően képzi magát, míg eljön az idő, amikor több testvére is i_am_mother.jpgmegszülethet. Ahogy kamaszodni kezd, egyre inkább magányos, szeretne más embereket is ismerni. Kettejük világát egy nő töri meg, aki kintről esedezik segítségért. A Lánynak rá kell jönnie, hogy Anyja hazudott neki. Nem nukleáris pokol tombol a bunkeren kívül, még emberek is vannak. Lehet, hogy Anyja a gyilkosok tagja, aki kiirtották az emberiséget? El kell döntenie, kinek hisz és ki mellett harcol. Mert az emberi nő és Anya képtelenek lesznek egymás mellett élni, ellenségek.

A sci-fi egy nehezen befogadható zsáner, sokan nem is szeretik. Olvasva küzdök vele én is, filmen egy fokkal jobban tolerálom. Főleg akkor, amikor olyan darabokba botlom, mint a Netflix Anya vagyok filmje.

Nagyon jó a film dinamikája és a cselekményvezetése. Megfogott az elején és vitt végig magával. Jól adagolja az új információkat, csavarokat, végig mozgásban van a cselekmény. Nem csak azon a szinten, hogy történik valami, reagálni kell és akciók vannak, de elvi síkon is. Ha fogalmazhatok így, a szemet és az elmét is sikerül végig lekötni.

Nézzük először a szemrevalókat! Egyrészt, korrekt a film kinézete. A kinti világ kellően sivár, a benti is hiteles. A robot is annyira hihető, hogy egyszer sem merült fel bennem, hogy ne lenne hihető a gép és a funkciói. Ahogy a babát melengette, azon még mindig készen vagyok. Eltalálták a készítők azt a pontot, ahol nem mutatnak sokat, de amit igen, az jó így. Nem is zavart, hogy nagyrészt egy helyszínre vagyunk bezárva és a robot telitalálat kinézetében és mozgásában is. Egy-egy ponton komolyan azon kezdtem agyalni, a lámpáinak mozgása hogyan fejez ki érzelmeket és gondolatokat.

Közben a cselekmény változatos. Ahogy felmerül a kétség, ahogy kis nyomok vannak az igazságra, ahogy mini akciók és trükközések dobják fel a sztorit.

Elvi síkon: ha csak a felszínt nézzük, az anyaság kérdése az első. Lehet egy robot anya? A film alapján simán azt mondanám, lehetett. Ahogy a gyermek érzelmi és fizikai szükségleteit kielégítő, ahogy fontos neki, az nagyon anyai. Később ugyan látjuk, hogy a program felülírja ezt a szakaszt: az anyaság csak egy funkció egy nagyobb célért, ami ha kell, képes rövidre zárni a szeretetet és törődést.

Ha mélyebbre megyünk, az emberiség kérdésköre jön el. Valóban annyira romlott mindenki, hogy az egyetlen megoldás a totális megsemmisítés és újrakezdés? Túlzottnak érzem ezt a reakciót, de a gépi logikát is meg tudom érteni. Egy romlott alma elég, hogy az egész kosár megromoljon. De a robot emberiség megváltoztató programját ugyanezen okból érzem működésképtelennek. Nem lehet minden romlott almát kiszelektálni, még az utólag létrehozott egyedek között sem. Van, ami genetikai, nem nevelés kérdése. Olyan társadalom, ahol csak jók vannak? Szerintem nem lehet ilyet létrehozni, így a munkája eleve kudarc.

Összefoglalni: jó a történet, korrektül néz ki, és persze Netflix erősségű a szereposztás is.

 

I am mother - 5/4 elgondolkoztató, korrekt kivitelezésű, jól eljátszott és érdekes sci-fi. Határozottan nézős.

https://www.youtube.com/watch?v=N5BKctcZxrM

The Good Fight

3. évad

Céget átformálós, baráti és munkahelyi kapcsolatos, politikai akciós.thegoodfight.jpg

Diane életében boldog fordulat, hogy a férjével igazán házaséletet kezdenek élni. Ezt látja veszélyben, amikor talál egy hajszálat, és Kurt titkolózik. Végül kiderül, hogy az új állását akarta kicsit titkolni a felesége politikai nézetei miatt. Kurt a Trump-rendszer egyik dolgozója lett. Amikor a férje meg is sérül a gyűlölt elnök miatt, Diane valamit tenni akar. Egy titkos, Trump-ellenes csoport tagja lesz, de a kezdeti kis trükkök és műveletek lassan valami veszélyesebbé válnak. Közben a cégnél meg kell küzdeni azzal, hogy az egyik alapító titokban szexuálisan kihasználta a titkárnőit. Lázongással, amikor kiderül, mennyire másképp kezelik és fizetik a fekete és fehér alkalmazottakat. Az idegesítő ügyvéddel, Roland Blummal, aki számára a jog csak egy nagy játék, és mindenféle törvénytelen eszközt is képes bevetni.

Jogi sorozatok, bírom őket. Amikor elkezdték ezt a sorozatot, nagyon örültem is neki, mert hiányérzetem volt a The Good Wife zárása után. De ezt a 3. évadot nem merném egyértelműen jogi sorozatnak mondani. Kísérletezős évad volt ez, cselekményben és formátumban is.

A Trump kiváltotta sokk még mindig tart, és most is központi elem. Annyira, amennyire talán csak az AHS szektás évada merészelt ilyesmivel foglalkozni. Diane ebben az évadban ügyvédként talán 2-3 részben volt jelen, sokkal inkább a politikai szerepvállalása és a kis könyvklubja volt terítéken. Meddig lehet elmenni, hogy a szerinte helyes vonal érvényesüljön? Azzal nem veszti el a saját értékrendszerét, ha elkezdi átlépni a szabályokat? Természetesen lesznek itt is fordulatok, zsarolás és egyebek, de a szórakoztató vonal mögött végig ott van a komolyabb téma is. Ami a címhez is illik. Meddig igaz ez a harc, és mikortól törvényszegés és korrupció?

A képi világban nagyon erősen megjelent, amit King a BrainDead kapcsán kitalált. (Remek kis politikai szatíra űrlény megszállással, aki még nem látta, érdemes az első évadot hamar lepörgetnie.) Itt vannak a kis dalok és rajzos betétek, egy az egyben BrainDead stílusban. Már csak azért is tetszettek, mert abban a másik sorozatban nagyon ütöttek. Itt annyira nem vicces, de jól feldobja a sorozatot itt is.

De vissza a sorozat cselekményéhez és a jó harcokhoz! Idén több olyan téma is volt, amikor azt látjuk, hogy a jó harc tulajdonképpen önáltatás. A rendőri bántalmazás áldozatainak megsegítése? A végén a jogi cég simán többet keresett, mint maguk a sértettek. Ahogy a cégen belüli erőszak ügyet eltussolták. A faji kérdés. Bevállaltan ők egy fekete cég – erre kiderül, hogy a fehérek jobban megfizetik, mert őket csak így lehet megtartani, míg a fekete a kevesebbért is lojálisabb, mert az arculatuk fekete? Ez a bőrszín téma aztán Lucca életében is többször visszaköszön, és magánéletben is látjuk a rasszizmust. (Nagyon durva, amikor egy járókelő gyerekrablóként ráhívja a rendőrséget, pedig csak a saját fiát vitte le a parkba.)

A szappanrész visszafogottabb, de azért továbbra is jelen van. Ennyi kellett is, és ez nem is megy a jog rovására.

A szereposztás szokás szerint remek, Michael Sheen lökött ügyvédje telitalálat lett idén.

Talán nem annyira jogi már, de egy aktuális és velős sorozat, jövőre is biztos nézem!

 

The Good Fight - 5/4 a tárgyalóterem helyett több játszma és politika. Jó karakterépítés, érdekes cselekmény.

https://www.youtube.com/watch?v=rxDOvtX5gZo

SpoilerZóna

Sötét Főnix

Tudom, csúnya dolog tőlem mozifilmet is ide venni, de annyira nem szerettem a végét, hogy ide kívánkozik:

1_36.jpgMiután a felerősödött erejű Jean hazamegy, és szembesül vele, hogy nem is árva, roppant zaklatott lesz. Charles eddig blokkolta az emlékeit, így nem tudta, hogy az apja még él. De lemondott a lányáról, akit halottnak tekint - hiszen miatta halott imádott felesége. Az ide érkező X-ek haza akarják vinni a lányt magukkal, de érkeznek a rendőrök is, és Jean nem hagyja magát. A kontrollálni nem tudó erejével löki fel Ravent, aki bele is hal a csapásba. Az X-ek gyászolnak, Jean elmenekül.

Magneto/Eric táborába megy el, ahol Eric egy alternatív menedéket hozott létre a mutánsoknak a civilizációtól 5_35.jpgtávolabb. Nem jutnak el ide a kinti hírek sem. Be is fogadná Jean-t, csak azt akarja tudni, kinek a vére van a lány ruháján, aki arról panaszkodik, hogy nem tud leállni mások bántásával. A kiérkező katonaságot Jean elpusztítaná, Magneto védelmezi őket. De Jean erősebb nála, így csak annyit tud elérni, hogy a lánynak nem engedi földhöz csapni a helikoptert, és messzire löki innen a katonákkal. Mivel veszélybe sodorta a csapatát, elküldi Jean-t.

Hank nem bír beletörődni Raven elvesztésébe, bosszút akar, amit Charles nem képes adni neki. A férfi fejére olvassa, hogy az elnökne való megfelelés és a népszerűség elvette a férfi eszét. Korábban a mutánsokat védte, már mást csinált. Raven előre látta, és már bánja, hogy nem hallgatott a nőre, amikor az el akart innen menni. Ha felismeri ő is az igazat, Raven még mindig élne. Elviszi a repülőt és Erichez megy, aki tőle tudja meg, kivel végzett 3_45.jpgJean. Fogja a mutánsait és a lány után vetik magukat.

Közben Jean-re rátalál egy más lény, embernek álcázva. A népe világa elpusztult, és Jean ereje kell neki, hogy új otthonra leljenek. Manipulálja a lányt, akit minden korábbi szerette ellen fordítana. Az X-ek és Eric csapata is érkeznek. Nagy harc tör ki, aminek a végére Jean már csak átlagos akar lenni. Vuk elkezdi elvenni az erejét. Xavier felismeri, hogy ez az emberiség végét jelentené. Vuk arra használná Jean erejét, hogy kiirtsa az emberiséget, átformálja a Földet, és újrakezdje a saját népe.

A kiérkező katonai erők tesznek ideiglenes rendet. Az X-ekre az erejük kontrolláló pánt kerül, Jean-t nagyon 4_3.pnglekötözik és ártalmatlanítják, és egy vonaton szállítanák el őket. De Vuk és a csapata lecsap. Az X-ek könyörögnek, hogy ők is harcba szállhassanak, a katonáknak nincs esélyük az űrlények ellen.

Nagy csata, de a lények sorra jutnak át az X-eken is. Vuk, Jean lopott erejével megállíthatatlan. Magneto az utolsó védvonal, amíg Charles Jean lelkére igyekszik hatni. Épp időben jár sikerrel.

2_46.jpgVuk leszívná Jean erejét, aki elkezdi túlterhelni vele a lényt. De látja, ezzel mindenkit megöl a környezetében, már így is elkezdtek szétmállani az erőtől. A magasba emeli maguk, egy hatalmas robbanással mindketten megsemmisülnek.

Az iskola már Jean Grey Akadémia néven fut, és Hank az új igazgató. Xavier magában iszogat, amikor Eric leül mellé egy tábla sakkal. Kihívja egy partira, ugyanakkor otthont kínál neki.

Jean hangja narrálja a véget, és látjuk, ahogy egy vörös izzás lebeg az égen. Nem halt meg végleg, csak átalakult valami mássá.

Elrabolt világ

Elnyomás alatt élős, lázadás szikráját életben tartós.

A világ megváltozott, amikor az űrlények megjelentek és legyőzhetetlennek bizonyultak. Minden állam aláírta a békeszerződést, csak ne haljanak ki. Ezzel átengedték a teljes hatalmat a más lényeknek, akik a nagyvárosokban elrabolt_vilag.jpgelkülönített részeket hoztak létre, ahol embereket dolgoztattak, de senki nem láthatott be. Csak elméletek születtek, hogy a földalatti járatok, ahol az emberek rabszolgaként robotolnak, arra szolgálnak, hogy minden ásványkincset elragadjanak az emberiségtől. Gabriel csak életben próbál maradni, és néha futár a lázadók szolgálatában. A bátyja egyfajta hős, a neve kötelezi a lázadás mellé. Ám most valami nagy indult el: egy minden eddiginél nagyobb terv lendül mozgásba, hogy bejussanak a lezárt részekbe. Gabriel is belekeveredik a testvére védelmében, míg a rendőr Mulligan szorongatja, és egyedüliként hiszi, hogy valami nagy készülődik.

Amióta az ember tekintete felfedezte a csillagokat, és rájöttünk, mennyire tág a világűr, keressük, van-e más értelmes élet is a világban. A szórakoztató műfajok pedig eljátszanak azzal, milyenek lehetnek az idegenek, és milyen lesz, ha megtörténik a harmadik típusú találkozás.

Ilyen film az Elrabolt világ is, aminek már a címe sokat elárul, milyen ez a találkozás. Ha nagyon rövid akarok lenni, nem az emberek nyertek. Az űrlények egy sajátos birodalmat hoztak létre, ahol minden fontos dologban ők döntenek. Totális elnyomás, amit megvalósítottak. A gyilkolás, népirtás, rabszolgaság is simán belefér.

A durva az, hogy mi a következményeket látjuk. Az emberek hogyan reagáltak minderre. 10 év elég volt, hogy beletörődjenek a sorsukba. Csak életben akarnak maradni, és ha ez az ára, megfizetik. Egy nagyon szűk réteg van, akik lázadnak, de ők is tudják, így nem nyerhetnek. Maguk mellé kell állítaniuk az embereket, megmutatni, hogy nem hiábavaló a küzdelmük. Van egy olyan réteg is, akik már szinte fejárulónak tűnnek. Akik vadásznak azokra, akik ki akarnak állni a rendszer ellen. Az űrlények talpnyalói, jobb szó híján.

Maga ez a világ, a benne levő csoportok, érdekesek. Volt korábban egy sorozat, a Falling skies, az sok minden miatt eszembe jutott most. Csak ez egy 2 órás film, nem tud annyiféle csoportot bemutatni, és annyi interakciót, mint tehette egy több évados sorozat.

Ami miatt szomorú tudok lenni, hogy volt lehetőség a filmben. De nem tudott élni vele. A krimi, átverős szál sejthető volt. Az akciójelenetek gyengék. Az sem javított a kedvemen, hogy teljesen nyitott a film vége. Annyira, hogy eszembe is jutott, innen indulhatna simán egy sorozat. A világot, a főbb karaktereket és konfliktusokat vázolták, a végén van egy nyitott akció, pont olyan, ahonnan bekapcsolódhatna egy más platform.

A CGI kevés benne, engem zavart is, amikor random mai környezetben forognak az események. Legalábbis minimálisan el akarhatták volna hitetni, hogy változott és nem jó irányba a világ. Látni, nem látni. Kevés űrlényes vagy űrhajós jelenet van, azok jobban elviselhetőek, de különben látványban vérszegény a film.

A szereposztás is érdekes. Akadnak ismerős arcok érdekes helyzetben – Farmiga, komolyan?

Az ötlet miatt egyszer érdekes lehet, de a látvány és a befejezetlensége miatt bosszantó.

 

Elrabolt világ - 5/2 az ötlete korrekt, a kivitelezés már sokkal szegényesebb. Kicsit olyan, mint egy felvezető.

https://www.youtube.com/watch?v=lkoJoh77XyM

süti beállítások módosítása
Mobil