Minden napra egy film

Minden napra egy film

Suits

8. évad

2019. július 06. - BBerni86

Ügyvédes, játszmás, kapcsolati rendszeres.

Mike és Rachel elmentek, a cég megmentése érdekében Harvey és Louis Robert Zane partnerei lettek közös irodával. Zane a saját kedvencét is hozta magával, a kíméletlen és gyakran nem a szabályok szerint játszó Samanthát. Az első hónapok az új status quo kialakításával telnek: ki legyen új partner? Kinek a neve kerüljön a falra? Ki legyen a vezető partner? Miután túljutottak a nehézségeken, a munkába vetik bele magukat. A cég újsuits.jpg ügyfele, a bútorokkal foglalkozó Thomas nem csak az üzlet, Donna miatt is tényező lesz a cégnél. A nőnek most komolyan el kell gondolkodnia azon, képes lesz-e elengedni, amit Harvey jelent neki. Louis az apaságra készül, miközben a többiek irányítását is gyakorolja. Közben Daniel Hardman csak az alkalomra vár, hogy visszavágjon a csapatnak.

Suits, minden évad után, már egy ideje, téptem a hajam. Nem értettem, minek néztem még, amikor évadról évadra esett a színvonal. Most reménykedtem kissé, mert végre elment Mike és Rachel. Abban is lehet reménykedni, hogy Rachel soha többet vissza nem jön, hiszen Meghan Markle már friss anyuka és hercegné. (Grace Kelly se ment vissza filmezni, pedig ő messze nagyobb színésznő volt.)

Mégis, a sorozat első fele növelte a kétségbe esésem. Nem az ügyek voltak fontosak, hanem Samantha és Alex piti versengése, kiből legyen a következő névadó partner. Lehetett ez volna jó is, ha tényleg ügyek és jogi rátermettség dönt, de majdnem az lett belőle, hogy Harvey és Zane kit, hogyan támogat titokban. Annyira rossz értelemben szappan lett… Utáltam!

Valamit a készítők is érzékelhettek, mert a féléves szünet után nagy arculatváltás jött, és azt vettem észre, nézem a részeket egymás után, és hosszú évek óta először lelkesen! (Ezzel egészen egyedül voltam, a sorozat 2. felére még jobban esett a nézettség.) Az le tudott kötni, hogy milyen jogi kiskapukat keresnek, hogyan trükköznek, milyen vállalati jogi ügyeket intéznek. Ezek az esetek adták el nekem, ha a vállalati jog sokkal szürkébb is, mint a büntető perek, amik pl. a The good fight részeiben követhetőek.

Díjaztam azt is, hogy mivel közeledik a vége, bár már ezt is sokszor megjátszották, de már tényleg érezni, hogy varrják el a szálakat, a magánéleti dolgokat is rendezik. Harvey és Donna közti kapcsolat kezdetektől erősebb volt, mint egy barátság. Talán, most… Inkább le se írom, nehogy ezzel kavarjanak be a zárásra. Már röhejes, ahogy komoly kapcsolatokat rúgnak fel egymásért, de még sincsenek együtt. Ideje ezt már elrendezni!

Louis rengeteget fejlődött, mint ember. Idén annyira szerethető volt, hogy szívesen néztem az ő részeit is. Ahogy az apaságra készül, ahogy beletanul abba, hogy vezető partner legyen. Talán így kevesebb a humor közte és Harvey között, de megérdemelte már, hogy ne a sorozat ügyeletes bohóca legyen.

Félig-meddig húzónévnek igyekeznek használni Katherine Heigl-t, bár nem tudom, ki az, aki miatta kapcsolódna be. (A nézettséget látva: senki.) Elmúlt az időszak, amikor a romantikus komédiák üdvöskéje volt, a karaktere is teljesen más. Részemről Gabriel Macht miatt még most is inkább idekapcsolok, mint Heigl miatt.

Most várom a 9. évadot, érdekel, mivel fognak zárni.

 

Suits - 5/3,5 az eleje moslék, de a 2. fele történetben, jogi és magánéleti szinten is sokat javult.

https://www.youtube.com/watch?v=GNTBe3CMFo8

Kincseim

Apa – lányos, rabolt tárgyat visszaszerzős, bosszúállós.

Patrick menő csaló, aki társával egy eredeti Stradivari elrablását hozza össze. Azzal azonban nem számolt, hogy Romain az egész zsákmányt magának akarja. A hegedűt lenyúlja, a kiütött férfit egy süllyedő autóban hagyja megfulladni. Nem sokkal később Patrick két lánya, Caroline és Carole meghívást kapnak az apjuk temetésére és a kincseim.jpgvégrendelet felolvasására. Patrick mindkettejüket elhagyta, a féltestvérek eddig egymásról sem tudtak. Az örökség nyomában elmennek az apjuk házába, ahol Patrick vár rájuk. Velük akarja visszaszerezni a zsákmányt áruló társától. Még az is jól jön, hogy a két lány teljesen eltérő karakter. A szép Caroline az apjához hasonló simlis, míg az okos Carole informatikai zseni. A három ember lassan összecsiszolódik, és belevágnak a nagy tervbe.

Három olyan dolog is van, ami miatt érdeklődve vártam, mi sül ki ebből a filmből. Konkrétan Jean Reno, akinek egykor nagyon jó érzéke volt a sikerkomédiák megtalálásához. A heist movie jelleg, nekem bejönnek a nagy csalások, rablások történetei. Harmadrészt, a családi komédia. Ugyan kissé tipikusnak tűnt az eltérő jellemű lányokkal, de egy esélyt megszavaztam neki.

Összefoglalva: minden téren kevesebb a film, mint amit szerettem volna látni. De nézzük részletesebben is!

1: Jean Reno. A kor felette is eljárt, és ezt nem lehet letagadni. Számomra már ő is az akció papák korába lépett, akiknek nem áll jól az erőlködés, hogy fiatalabbnak tűnjenek. (Liam Neeson a kivétel, de nem minden filmje esetében.) Itt is, első körben az zavart, hogy már megint egy olyan film, amiben az idős színésznek már unokákkal kellene jelenetet forgatni, nem megtalált gyerekekkel. Igaz, ezek a lányok legalább felnőttek, Tom Hanks az állandó kisiskolás gyerekekkel, sokkal kiábrándítóbb – mert tudod, hogy a fia, Colin is már középkorú embereket játszik… De Reno. Valahogy érezni, hogy el van fáradva.

2: heist movie. Túlzottan egyszerű a trükk is, a rablás is, vele a film cselekménye is. A fordulatok nagy többsége pont az lesz, amit az ember előzetesen elvár. Naná, hogy a dögös testvér helyett, akinek csábítania kellene, és ezzel nem is lenne gondja, a szerény kelti fel Romain érdeklődését. Még csak olyan érzetem se volt, hogy helyreállt a világ rendje. Most komolyan annak kell örülni, hogy a lopott hegedű vevőre lelt? (Bár, legalább jó helyre került.)

3: családi komédia. Nem lettem meggyőzve, hogy ennek a családnak ebben a formában jogos a happy end. Azt a cselekmény alátámasztotta, hogy a nővérek barátnők is lesznek. De az, hogy Patrick jobb apa lesz, nekem nem volt egyértelmű. Ennél már csak az rosszabb, amikor a film végi kitekintőben látjuk, mivé alakul Patrick és lányai csapata, kiegészülve. Az egyik szerelmi szálat legalább megalapozták, a másik nekem lóg a semmibe.

A komédia se igazán komédia. Mosolyogni lehet rajta, de nincsen olyan poén, amin nevetni tudtam volna. Kellemes, egyszer nézős, de inkább háttérfilmként működik, annyira nem köt le, hogy csak a filmet nézzem, és jól érezzem ettől magam.

Tanulság se akad benne, de nem is kerestem nagyon. Ez komédia, nem több.

Egyszer meg lehetett nézni, de nem moziba, csak tévébe való film.

 

Kincseim - 5/3 egyszer nézős, nem nevetős, de mosolygós. Tévés komédiának simán beillene.

https://www.youtube.com/watch?v=GTsi0noPGWU

Mit várunk?

Cím: Jojo Rabbitmit_17.jpg

Készítők: páran a Vademberek hajszája, többen a Thor 3. része miatt bírják Waititi munkáit. Ez a legközelebbi filmje. Amiben olyan sztárok tűnnek fel, mint Scarlett Johansson, Thomasin McKenzie, Sam Rockwell és Rebel Wilson, többek között.

Műfaj: legszívesebben megkérdőjelezném. Háborús, drámai, családi, gyerekfilm? Simán el tudom képzelni bármelyiknek.

Cselekmény: Jojo egy kisfiú a II. VH idején. Rájön, hogy az anyja egy zsidó kislányt rejteget a padláson. A gyerek lökött képzeletbeli barátjával, Adolf Hitlerrel kénytelen szembenézni az elvakult nacionalizmussal.

Várható megjelenés: 2019 októberére tervezik

Miért várós?

  • Waititi humora miatt. Itt még szerepel is, ő lesz lökött barát Adolf.
  • Ígéretes a casting.
  • Annyi minden lehet ez a film, érdekel, mi lesz végül.
  • Sikerregényből van – lehet, hogy a könyv is megjön a filmmel együtt?

Operation Finale

Háborús bűnökkel szembenézős, emberi játszmás, kémműveletes.

Már 10 év eltelt, hogy a világháború véget ért, és a világ tudomást szerzett arról, mit tettek a nácik a zsidókkal. Izraelben még mindig aktívan dolgoznak a bűnösök felkutatásán és likvidálásán. Peter Malkin élete is erről szól, aki sokakhoz hasonlóan vesztett el rokonokat. Az imádott nővére és három gyermeke veszett oda, azt sem tudják, hogyan. Tipp érkezik, hogy megtalálták Adolf Eichmann argentin búvóhelyét és álcáját. Klaus, a fia tudtán kívül operation_finale.jpgegy zsidó lánynak udvarolt, és elárulta az igazi nevét. Csapat szerveződik, és indul Argentínába, hogy Izraelbe vigyék, és bíróság elé állítsák a férfit. A terv működik, ám a hazaút problémás. Izrael már azt akarja, Eichmann írja alá, hogy beleegyezik az izraeli útba. A vallató módszerei sorra csődöt mondanak, Malkin más módszerrel próbálkozik.

Ez egy híres történet. Izrael egyik legnagyobb sikertörténete, ahogy a háborús bűneiért elfogták, bíróság elé állították és kivégezték a zsidó ügy megoldásának kivitelezéséért felelős náci tisztet. Adolf Eichmann, aki mindig is rajta volt azoknak a felelősöknek a listáján, akiket kiemelten fontos volt számon kérni és megbüntetni. (Az ilyen témák filmre is rendszeresen kerülnek. Nekem azonnal beugrott a München is.)

Amilyen jelentősnek mondják ezt az akciók, annyira ért csalódásként, mennyire szimpla volt a kivitelezés. A terv már megszületett Izraelben, elvitték az embereket, pár napig megfigyeltek, és betették az autóba a férfit. Ennyi. A Narcos világában a kartell sokkal durvábbakat és nehezebb ügyeket is kivitelezett. Csalódott is voltam: ennyi lenne a film?

De akkor lépünk, másfelé. Akció helyett intellektuális párbaj következik. Egy olyan embert kellene a maguk igazára rávenni, aki zsidó rabbikat vett arra rá, hogy az embereikkel megtöltsék a marhavagonokat, erőszak nélkül. Mindenki tudja, mennyire erős ellenfél.

Egy intellektuális párbaj következik, több ember között is. Eichmann megtörésén dolgozik egy hivatásos vallatótiszt, de nem sikerül eredményeket felmutatnia. Malkin ötlete nem tetszik neki, de Malkin hisz benne, és sorra teszi a lépéseket. Figyel a férfira, kedves vele, megvédi. Mesél neki és meghallgatja, szinte azt játssza, hogy a barátja.

A film végig nyitva hagyja a kérdést, mennyi ebből a valóság. Mert egyrészt látjuk, milyen traumát visz magával Malkin. Látjuk bevágásokon, miket tett Eichmann a hatalma csúcsán. De tagadhatatlan, hogy Eichmann érvelésében is van logika.

Abszolút hipotetikusan, mert abban nem hiszek, hogy a nácikat fel kellene menteni – de abban egyetértünk a film alakjával, hogy egy nemzet, egy rendszer hibájáért nem lenne szabad egyetlen embert bűnbakká tenni. Feleljen a tetteiért, de ne a rendszerért, amelynek az embere volt! A hipotetikusan határozó azért is kell, mert itt nem ilyen egyszerű a képlet. Mert Eichmann a rendszer nem egy egyszerű fogaskereke volt, ő vezető volt.

Azt nem minősítem, amikor mentegetné magát. Az nálam nem volt még gyenge érv sem.

A szereposztása is meglepően erős lett a filmnek. Azon még nem tettem túl magam, hogy Ben Kingsley volt Eichmann. De kellett hozzá egy ilyen kaliberű színész, emberivé tenni a karaktert, akire sokan simán rásütnék, hogy szörnyeteg.

Nem ezt vártam, de egy része kifejezetten tetszett. Egyszer érdemes megnézni.

 

Operation Finale - 5/3,5 látványosabbra, akciósabbra vártam, de Isaac – Kingsley jelenetei működtek, érdekesek.

https://www.youtube.com/watch?v=iGBNA7l9K8E

Amit nem akarsz tudni a szüleidről

Családos, pénzügyi gondos, színlelős, újdonságba belevágós.

Frank és Nancy nagyon szeretik egymást, ahogy a lányukat is. Mindent megtennének érte, így nem akarják azt sem, hogy aggódjon az anyagi helyzetük miatt. Az egyetemi tandíjat összeszedik valahogy, leadják a lányt a kollégiumban, és próbálják kitalálni, hogy legyen tovább. A felesleges, drága cuccaikat kipakolják egy garázsvásárra, miközben a szomszédok elől titkolják, mit is csinálnak. Az üzlet persze nem megy, a hitelezők a pénzük akarják, bánatukban borba fojtják a rosszkedvet. Másnap már egy idegen áll a küszöbön, aki meg akarja amit_nem_akarsz_tudni_a_szuleidrol.jpgnézni a kiadó házat. A szomszéd házára ők vigyáznak annak európai útja alatt, és részegen meghirdették. Csak éppen kiderül, szexuális ragadozónak adták ki. Őt átköltöztetik magukhoz, míg ők a rokonoknál próbálnak szerencsét. Találkoznak csövesekkel, rabolják ki őket, de még arra is rájönnek, miből tudnának megélni.

Kellene egy külön kategória az annyira gagyi vígjátékoknak, amelyeket már fáj megnézni. Ez a film simán belekerülhetne. Még csak azt se tudom mondani, hogy legalább az alapötlete vicces volt. Mert már az sem.

De kezdjük az elején, vagyis a címénél. A magyar se valami remek, de az eredeti angolt nem is nagyon értettem. A konfliktus forrása nem az, hogy a szülők részegesek. Nem elitták a megtakarításaikat, hanem a vállalkozásuk csődölt be. Az elején búfelejtésből berúgnak ugyan, de nem az állandó állapotuk az ittasság.

A cselekmény: egyszerűen és tömören: buta. A szereplők sodródnak az eseményekkel, és borzalmas, milyen helyzetekbe keverednek bele. Meg se tudnám mondani, melyiket fájt a legjobban látni. Egy részét meg nem is értettem. Pl. a garázsvásár, amikor egy csomó mindent kipakolnak a házukból. Miért csinálnak úgy, az eladó holmik között, mintha csak piknikeznének? De amikor a házukból menniük kell, akkor is a szomszéd medencéjében húzzák meg magukat, nem a házban. Ennyire szeretnek a természet lány ölén pihenni? Nem olyan népeknek tűnnek különben.

A humor. Olyan, mintha lenne a filmben, de igazából nem nagyon van min nevetni. Ha kicsit jobban belegondolunk az eseményekbe, inkább szomorú ez az egész. Van mögötte egy elég komoly társadalomkritika, amit folyamatosan érezhetünk. Nem is viccesen, vagy ironikusan, nyersen és drámaian. Mindig jól el is rontja a jelenet poénját, mert a gyászos dolgokon ki akar nevetni? Hogy akit barátnak mondunk, igazából csak látszatból volt barát? Hogy az amerikai álom már azt jelenti, hogy elfogadod, ami jön, vagy éhen halsz?

Nem tud ez a film egyszerre mély lenni és komédia. Amikor nincs is drámai él, mert pl. annyi a poén, hogy a Nancyt megemelő férfi a fenekét is tapogatja, akkor sem vicces. Mert nem jó poénok vannak. Bár, inkább azt kellene írnom, nekem nagyon nem jött be, amin és ahogy viccelődni próbálnak.

Sajnáltam is a színészeket, mert ennél mindenki messze többre képes. Salma Hayek minek vállalta ezt be, elképzelni sem tudom. Lehet, hogy volt az a pénz.

Elég meleg van ahhoz, hogy egyszer ezt is végignézzem, és ne szenvedjek – a hőségtől inkább éreztem rosszul magam. De ettől a film nem lett jobb.

 

Amit nem akarsz tudni a szüleidről - 5/1 a történet szinte semmi, a poénok nem viccesek – sajnáltam a jobbra érdemes színészeit.

https://www.youtube.com/watch?v=fJmdIb7BXPw

Idézzünk!

(A vak inas okos válaszokat ad.)

  • Roppant óriási ház. Személyzet hány tagú?
  • Nem tudom biztosan. Én még soha senkit nem láttam. (Meghívás egy gyilkos vacsorára)

 

(Shaft hamar a fia agyára megy a közös nyomozás alatt.)

  • Szerinted a spanod terrorista volt?
  • Mi? Dehogy volt az, nem!
  • Hát, úgy hangzott, mintha azt mondanád, a haverod terrorista volt. Ez elég durva, ha engem kérdezel.
  • Teljesen megőrültél? Ő a legjobb barátom volt. Biztos oka volt, hogy nem mesélt az életének erről a részéről.
  • Igen! Az, hogy egy kiba.ott terrorista volt.
  • Jézus.
  • Nem, Allah. (Shaft)

 

Hogy te mit kezdesz a természet ajándékával, az kizárólag rajtad múlik. (Sötét Főnix)

 

(Mr. Halálos halála egyet jelent egy nagy robbanással. Egyesek meg akarják szerezni maguknak, és indul a lő- űr-párbaj.)

  • Nehogy eltalálják Mr. Halálost!
  • Nyugi, rátok célzunk.
  • Kösz a lelkiismeretességért. (Archer)

 

(Barátkozás a cégtárssal Harvey-módra.)

  • De állítólag az az új Creed-izé nagyon jó.
  • Valóban? Lehet, ma megnézem. Átjössz?
  • Szerinted nincs jobb dolgom, mint Rocky VII-et nézni a nyomi fejeddel?
  • Van popcorn.
  • Szólok az asszonynak. (Suits)

 

(A férfi előreküldi a kocsival a rozoga hídra a nevelt fiát, útban egy vidéki kúriába. A fiú kínja nem hatja meg túlzottan az öreget.)

  • Nem tudok átmenni, papa! Leszakad!
  • Nyugodj meg, egyedül is eltalálok házhoz. (Meghívás egy gyilkos vacsorára)

Sötét Főnix

X-Men film

Erővel szembenézős, csapatos, saját útra lépős.

A világ megmentése elég volt ahhoz, hogy a normálisok befogadják a mutánsokat. Charles már az elnökkel is bizalmas viszonyt alakított ki, aki egy-egy vészhelyzet esetén szívesen kéri a professzor és diákjai segítségét. A legfrissebb ügy egy bajba jutott úrrepülőé. A csapat a helyszínre siet, de Jean a felrobbanó gépen ragad. Valami x-men_sotet_fonix.jpgnagy, kozmikus erő csap le, és hatalmasat robban. A lány túléli, magához is tér, de a vizsgálatok szerint valami történt vele. Ugrásszerűen nő az ereje, és miután kitör belőle, leomlok egy fal, amit még Charles emelt az emlékeiben. Jean szembesül vele, mit tett az ereje a családjával. Menekül, kiutat keres, de akaratlanul is pusztít. Egyesek elpusztítanák, mások megmentenék, és felbukkan egy titokzatos nő, aki a világot pusztítaná el vele.

X-Men, egy egész franchise. Már sok-sok film tartozik hozzá, és a sor nem áll meg. Főleg most nem, hogy beolvasztják őket is a Marvel univerzumba. Így ezt a filmet nézni keserédes volt, több okból is.

Egyrészt, búcsúzunk sok színésztől. Mert arra minimális esélyt látok, hogy a Marvel nem kezdi újra a történetük, és nem cseréli le a színészeket. Pedig voltak itt nagyon jó választások, akik hiányozni fognak nekem, bárki is jön a helyükre. (McAvoy, Fassbender, de ki tudja Rozsomákot/Farkast elképzelni nem Hugh Jackman alakításában?) Az már adott egy alaphangulatot a filmnézésemnek, hogy érzem, búcsúzunk tőlük. De keserédes, mert a Marvel is jó színészekkel dolgozik. Azért lehet bizakodni, hogy méltó utódokat találnak.

Másrészt, ez az, ami inkább keserű, és nincs mellette édes sem, ez az eddigi leggyengébb X film, pedig a Farkas külön mozikban volt olyan, amit még mindig nem értek, miért kellett. De ez… Mi is a konfliktus? Annyira semmi, hogy az már fáj. Csúnya, gonosz űrlények Jean erejét akarják, aki meg fél tőle. Ezzel a mondattal össze is lehetne foglalni a filmet. Már csak azt nem értem, hol van a fejlődés, amit Jean elért az előző részben? Ott már uralta az erejét, elfogadta. Mindegy, nem is akarom jobban érteni.

Kesereghetek azon is, hogy egy olyan színésznőnek, mint Chastain, képesek voltak egy ennyire egysíkú, semmilyen, abszolút nem emlékezetes figurát adni. Mi maradt meg róla az emlékezetemben? Hogy a színésznőnek borzalmasan áll a szőke. Ennyit Vuk – tényleg ez a karakter neve, és még csak nem is róka – jelleméről. És ő a főgonosz…

Hozzák a menő karaktereik, és most nem kapnak emlékezetes jeleneteket sem. Quicksilver ennyire használatlan egy filmben sem volt eddig. Páran az utolsó nagy csatában azért kapnak pár trükköt, de messze nem az a szint, amit a sorozattól megszoktam.

Aztán, itt van a Sophie Turner kérdéskör is. Ha van karakter, akit szerettem volna, ha a Mások elintéznek Deres határában, az Sansa. Képtelen vagyok szabadulni az ellenszenvtől, amit kb. 9 éve cipelek magammal Turner kapcsán. Itt megint előtört belőlem, mennyire nem szívesen nézem, ahogy körötte forognak az események. Ha meg úgy nézek filmet, hogy a címszereplőtől undor görcseim vannak, sejthetitek, mennyire élvezem a látványt.

Kedves voltam a film pontjaival, mert búcsúzom a kedvenc Magnetómtól és X professzoromtól. De különben nagy csalódás volt ez a film.

 

Sötét Főnix – 5/3,5 a vége látványos, a szereposztás most is erős, de a történet az eddigi leggyengébb.

https://www.youtube.com/watch?v=o8EabKBvuqM

5 film, amit látnod kell

Zenészek

f5_14.jpg5: Dalok szárnyán – Selena, mexikói származású, texasi énekesnő. A családja kezdetektől segítette a lány karrierjét, aki aztán valóban szupersztárra nőtt ki magát. Megharcolt a szerelméért, a magánéletéért, és egy tragédia mindent elragadott.f4_15.jpg

4: Csillag születik – több feldolgozása is van, de itt most a legutóbbira gondoltam. Az egyik csillag kihunyása elhozza egy másik születését. A helyzetet tragikussá teszi, hogy a két csillag szerelmespár. Ugye, nem csak nekem nem tetszett, amikor a hősnőből pop dívát faragtak?

f3_15.jpg3: A nyughatatlan – Cash és Carter, country legendák. Zenésztársakként kezdték, a nőnek már férje és gyermeke volt. De a szerelemnek nem lehetett gátat szabni, és nem csak a munkában, az életben is társak lettek. Már csak azt kellene megfejtenem, Phoenix miért marad mindig le az Oscarról… itt is…

2: Bohém rapszódia – valaki, aki nem maradt le az Oscarról. Rami Malek f2.pngvalami olyat játszott, hogy feledtetni tudta a film körüli botrányokat, a rendezés gondját-baját. Mercury színes egyénisége, a zenék is helyén volt a filmen. Szórakoztató lett, én f1_10.jpgnem is kérem számon, hogy jó pár eseményt átírtak. Film, nem dokumentum.

1: Amadeus – nagyon kilóg a sorból, hiszen az előző négy időben jóval közelebb áll hozzánk és könnyű zenei művész. Ám az első, zenei sztár Wolfgang Amadeus Mozart volt. Zeneszerző, és virtuóz zongorista. Akinek az volt a tragédiája, hogy olyan korba született, mely nem volt kész egy hozzá hasonló bohém zsenire. A filmben láthatjuk, ahogy a zsenit felismerő, féltékeny udvari komponista egyszerre imádattal és gyűlölettel telve a halálba kergeti a fiatalembert. Oscar itt is jött.

süti beállítások módosítása
Mobil