Minden napra egy film

Minden napra egy film

SpoilerZóna

T-34

2019. augusztus 04. - BBerni86

6_6.jpgA németek azt találják ki, hogy a támadó oroszok ellen kiképzik a Hitlerjugend diákjait. Az orosz foglyokat akarják kényszeríti, hogy üljenek tankba, és játsszák el az ellenfelet. Csak éppen kapitányt nem találni a tankra. A nevüket sem megmondó oroszok aktái között Jager észreveszi Kolját, aki annak idején a teljes Tigris csapatával végzett. Róla tudja, hogy tankparancsnok tiszt. Mivel semmit nem árul el magáról, kivégeznék. Leállítja, bemegy hozzá a fogdára egy fiatal fogollyal, Ányával, akinek tolmácsolnia kell. Közli, ő lesz a tanuló program orosz vezetője. Kolja elutasítja, de Jager nem vele végezne érte. Ányát lövi agyon, ha nem működik együtt. Kolja belemegy, most árulja el a nevét és a rangját is.

Ő választhatja ki a foglyok közül az osztagát is. Itt van az egykori tankvezetője, és még olyan embereket tesz 4_43.jpgmellé, akik nem törtek még meg a fogságban. A frontról hozattak nekik egy tankot, az első feladat annak a kitakarítása, mert a személyzet még benne rohad. Így eshet meg, hogy a 3_50.jpgnémetek a bűz miatt nem mentek a tank közelébe, és éles lőszer maradhatott benne a holtak között megbújva. Engedélyt kérnek az oroszok eltemetésére, és a testekkel kicsempészik a lőszert. Szökni akarnak. Kolja megcsinálja a tervet, Ánya - akivel tetszenek egymásnak - kicsempészi a térképeket Jager irodájából, ha cserébe magukkal viszik.

A gyakorlaton ott a tiszti kar, jól le is döbbennek, amikor az oroszok az első német tankot kilövik. Igaziból. Majd egy löveggel a tisztek tornyára céloznak, és kimenekülnek a bázisról. A réten felveszik Ányát, és a határ felé tartanak. Jager üldözi őket. A menekülés közben Kolja és Ánya összejönnek.

A német túlerő nagy, csapdát kell nekik állítani. A nőt biztonságba helyezik, ők mennek harcolni. Végül Jager és 1_42.jpgKolja néznek farkasszemet, az orosz győz. A német tankja a híd peremén mindjárt lezuhan. Kolja a kezét nyújtja, felhúzná a németet. Jager meg is ragadja, de csak megszorítja tisztelettel, majd elengedi és meghal a tankjával együtt.

Pár képen látjuk, ahogy a tank legénysége a háború után folytatja az életét. Hazamentek a családjukhoz, gazdálkodnak. Kolja már a gyerekükkel terhes Ányával tér haza az anyjához, aki halottnak hitte a fiát.

A legszebb dolog

Családalapítós, változós, életes.

Nicolas és Barbara helyes pár, akik egy kölcsönzőben találkoztak, és ráleltek egymásban az igazira. Ketten voltak, boldogok és szerelmesek. A nő a doktoriját írta, a férfi elhelyezkedett egy cégnél, boldog házasok voltak, amikor Nicolas felvetette a családalapítás témáját. Belevágtak, és hamarosan Barbara elújságolhatta a jó hírt: babát vár. a_legszebb_dolog.jpgÁm a terhesség, majd a megszülető kislány nem várt kihívások elé állítja a szüleit. Ahogy Barbara egyre közelebb érzi magához a babát, a férjét egyre távolibbnak. A nő folyton otthon van, mint egy börtönben, a férfi robotol, most ő tartja el az egész családot. Lassan mindketten felőrlődnek, hiába szeretik nagyon a kicsit. Van még vissza út egymáshoz és a boldogsághoz?

Nem direkt alakult így, de most úgy tűnik, sorra francia filmeket néztem. Ez is az, és leginkább dramedynek tudnám nevezni. Vannak benne vígjátéki elemek, egy kis romantika is, de dráma is.

Ami jó. Az amerikai Életrevalókban pont azt hiányoltam, hogy nincs meg benne az, hogy az élet egyszerre lehet tragikus, borzalmas és mégis csodaszép, csodálatos. A franciában ez benne volt. Ezt éreztem ebben a filmben is, csak most nem az életre, hanem a családra és az anyaságra kivetítve. Semmi sem fekete-fehér, minden sok részből áll össze, és ezt most kifejtik nekünk egy kislány születése kapcsán.

Harmonikusan sikerült a forgatókönyvbe beletenni a mindennapi csodákat és nehézségeket is. Egyszer azt látjuk, mennyire teljes és boldog az élet, majd azt, ami nagyon fáj, és megoldhatatlannak tűnő szakadék. Sikerül úgy, hogy a kettő között nincs éles vágás. Elhiteti mindkettőről, hogy ugyanúgy a mindennapok része, melyet fel kell dolgozni, megoldani. Nem titkolja el a szereplők fáradtságát, dühét, frusztráltságát. Ahogy fuldokolnak, és keresik a kiutat.

Izgalmas a főszereplő páros közti kapocs alakulása is. Hol nagyon közel vannak, máskor távolodnak. Egyszer háborúznak, majd egymást keresik, mert összetartoznak. Ugyan a film nem egy romantikus komédiában kötelező nagy happy end véget kap, elég nyitott benne több minden, valahogy sikerült az éreztetni, hogy együtt majd megoldják. Lesznek gondok, néha majd meg akarják ölni egymást, de egymásba fognak tudni kapaszkodni és a szeretet erősebb lesz, mint minden más, ami nehezítené az életet.

Vannak a filmben komikus elemek is, de valamiért a dramedy filmekben a dráma jobban érződik nekem. Most is az vitte el a figyelmem, nem az egyéb részek. Pedig voltak benne aranyos dolgok: ahogy a tékában a címekkel üzenni kezdtek egymásnak, az nagyon mosolygós jelenetsor volt. Romantikusan cuki.

A karaktereket könnyű megkedvelni, és kitartani velük jóban-rosszban. Louise Bourgoin szerepében volt nagyobb kihívás, ahogy megfogta az anyaság miatti változásokat, velem átéreztette a színésznő a karakterét és annak döntéseit, konfliktusait. Pio Marmai is sokkal inkább karakterénél volt itt, mint a Csak a baj van veled szerencsétlenjeként.

Összességében átjött a filmből, hogy bizony a legszebb dolgok az életben sem csak szépek. Nehézségek vannak, kihívások, de az élet arról szól, hogy ezekkel megbirkózzunk.

 

A legszebb dolog - 5/4 kicsit drámai, kicsit romantikus, kicsit komédia. Igyekszik reális képet festeni a témáról.

https://www.youtube.com/watch?v=2uE-JQZqXas

Archer

10. évad

Archer elvált feleségével ketten vezeti az űrhajójukat, és igyekeznek boldogulni a nem éppen normális csapatukkal. Miközben ők ketten folyamatosan egymást marják, Krieger a titkos laborjában egyre őrültebb találmányokon dolgozik. Létrehozza saját robot mását, de több fegyvert is tesztel. Pam egy undorító mocsárszörny, beteges humorral. Cheryl remek űrpilóta, aki annyira jó a területén, hogy már halálra unja magát benne, és hajszolná a halál közeli élményeket. Többek közt viszonyba kezd egy emberi formájú bombával is, aki archer.jpegmár csak egyet akar: felrobbanni. Malory félig digitális kivetülésként is az alkohol nagy barátja, aki előszeretettel ugráltatja a legénységet. Cyril és Ray gyakran le vannak becsülve, de egy-egy helyzetet mégis ők mentenek meg. Helyzet meg akad bőven: ragadnak idegen bolygón, megeszi őket egy szörny, de Barry is a nyomukban jár.

A 10. évad is egy alternatív Archer történet, ami még nem kapcsolódik szervesen a történet fő szálához. Még mindig Archer kómás álmaiban járunk, ahol most éppen a sci-fi sorozatok áthangszerelése zajlik. Kicsit olyan volt ez az évad, mintha egy kilencvenes évekbeli sci-fi sorozatot néztem volna.

Ami nem negatív kritika, eléggé élveztem, ahogy lazán kapcsolódó részekben kiforgatják az ilyen filmek és sorozatok jellegzetes elemeit és részeit. Közel léptek egy paródia szintjéhez, de igazából nem azt csinálták. Archer stílusban csináltak egy sci-fi sorozatot, amelyben az őrület és debilség keveréke már elvárás is. Több film, sorozat jellegzetes elemei felbukkannak, de mind ehhez az univerzumhoz finomítva. Obszcénabb, karcosabb, ahogy ettől a sorozattól már megszokhattuk.

Most is igaz, hogy a karakterek más előtörténetet kaptak, de a személyiségük és a küllemük – azért itt nem mindenkinek – változatlan. Most Pam az, akiből egy űrlényt faragtak, de ebben az esetben azt lehet mondani, hogy a karakter személyiségéhez illeszkedő külsőt kapott. Ahhoz képest, hogy felnőtt rajzfilmsorozat szereplő, egyesek meglepő mélységeket produkálnak benne. Mert ők nem hősök, közelebb állnak az anti-hősök világához. A mocskos szájuk a legkevesebb, sok olyasmit tesznek, ami morálisan erősen megkérdőjelezhető.

Érdekes a sorozatban az is, a szereplők egymással milyen kapcsolatokat alakítottak ki. Ez nem egy szokványos baráti társaságos sorozat, ahol jó hangulata van a barátok összetartozásának. Itt nem úgy szeretik egymást, mint egy klasszikus komédiában. Itt része az is a rendszernek, hogy folyamatosan piszkálják egymást. Mégis, megvan a kohézió. Csak éppen ez nem az a fajta, amit ki lehet rakni a kirakatba példának.

A grafikai motor tette a dolgát. Az emberi szereplők továbbra is képregényesek, de ez része már a sorozat külső, megszokott elemeinek. Igencsak fura lenne, ha rajtuk kezdenének el variálni. A hátterek, űrhajók, akciók szépen kidolgozottak. Azért nem olyan, mint a Castlevania, de nem is kell. Ennek a sorozatnak már megvan a saját stílusa, amit tartanak.

Ebben az évadban érdekes volt az is, hogyan kapcsolnak vissza az eredetekhez. Tetszett, ahogy az űr részek is zártak, de egyben váróssá tették a folytatást a kómán túl.

Nem ez a kedvenc animációs sorozatom, de ezen az évadon jókat nevettem.

 

Archer - 5/4 mintha egy régi sci-fi sorozat paródiáját nézné az ember. De jófélét. Sokat vigyorogtam.

https://www.youtube.com/watch?v=ILmMhNN0hZc

Űrkalandos, baráti társaságos, akciós.

Bazi nagy francia lagzik 2.

Családot otthontartós, esküvős, családi, trükközős.

Marie és Claude betartotta az ígéretét, végiglátogatták a vejeik szüleit az otthonukban. Afrikától Marokkón át Kínáig elutaztak mindenhova, most meg is fogadják, többet sehova. Nincs szebb, mint az otthonuk, Franciaország! Így nem is kicsi sokként éri őket, amikor a lányaik sorra bejelentik, hogy családjaikkal együtt külföldre költöznek. Egyik munka miatt, más a helyi viszonyokba fáradt bele. Marie nagyon nem akarja olyan távol tudni őket, és ráveszi a nyugdíjba vonult férjét, hogy az anyagiakat nem kímélve trükközzenek, tartsák itthon a családot! Míg ők ezen dolgoznak, Andre és Madeleine azzal kell, hogy szembenézzenek, lányuk vőlegénye igazából Nicole, nem Nicolas. Andre pedig van olyan előítéletes, mint Claude volt egykor. Vajon felül tud kerekedni önmagán?bazi_nagy2.jpg

Azt se gondoltam volna, hogy a francia lagzik kap folytatást. Egyszer meg lehetett nézni, de csak ennyi. Plusz, minden lány férjhez ment már, mégis, hogy lennének lagzik, amit a cím ígér? De úgy tűnik, a franciáknak jobban bejött ez a komédia, mint nekem, mert elkészült a második rész is.

Ami a legfájdalmasabb benne, hogy erőltettek bele még egy esküvőt. A legkisebb lány férjének volt egy húga. Most az ő lagzija, ami indokolja a címet. Csak éppen ez a cselekménynek a legkisebb része, a lagzi alig 2 perc a film végén, addig sem nagyon foglalkoznak vele. Érezni, hogy a cím miatt kellett bele egy esküvő, erre jutottak. Plusz, ezzel még egy sztereotípia típust képbe tudtak hozni. A bevándorló poénokkal volt tele az előző epizód, most érkezett mellé a leszbikus szál. Igaz, ennek nem mertek annyira nekimenni. Minimális poén épül rá, és messze kerülik az annyira szemellenzős nézeteket, mint amit a más nemzetiségűek vagy vallások miatt megengednek maguknak. Jóérzés, gyávaság? Nem is tudom. Az biztos, én örültem, hogy nem kellett leszbi poénokkal teli filmet nézni.

A főszál, cselekményben és humorban is, hogy minden vő úgy gondolja, boldogabb élete lenne Franciaországon kívül. Kína, India, Izrael és Irán kerül a lehetséges új otthon szerepébe. Amit a nyugdíjas házaspár meg akar akadályozni, és minden vőnek kitalálnak egy tervet, amivel itthon lehetne tartani. Színészeket is bérelnek, nagyon sok mindenkit lefizetnek. Mondjuk, a Loire-völgyi jelenetekért örök hála, imádtam pl. újra látni Chenonceau kastélyát és mellette a kertet. Volt abban valami aranyos, ahogy igyekeznek, és amilyen alternatívákat kínálnak a helyi életre a szülők. Ha nem is klasszikusan vicces, ha néha erőltetett is, volt benne szerethetőség.

Minden színész visszatért, és az egész filmen érezni, hogy jól elvannak egymással. Főleg a vők között érezni a kémiát – durva, hogy jobban, mint a feleségekkel közös jeleneteknél. Christian Clavier a legnagyobb név, a főszereplő a filmen. Tulajdonképpen jól játszik, mert idegesített, ahogy Claude is idegesítő egy ember.

Igazából nem fáj a film, családilag is meg lehet nézni akár. Csak igazán jó sem tud lenni. Pár aranyos poén kontra erőltetett poénok. (A menekült… azt legszívesebben elfelejteném.) Családi melegség kontra nehezen elviselhető, már szinte fóbiás karakterek.

Aki az elsőt látta, annak ez is bele fog férni.

 

Bazi nagy francia lagzik 2. - 5/2,5 kevesebb ötlet, továbbra is hasonló poénok sora. Valahogy nem lett vicces, Clavier sok.

https://www.youtube.com/watch?v=-E6XD28yd5E

Mit várunk?

Cím: Top Gun – Maverick

Készítők: Kosinski rendezi, akitől a Tron folytatást láttam. Hát, nem győzött meg. Mondjuk, a Top Gun is inkább mit_21.jpglátványfilm, mint dráma. Majd kiderül. Tom Cruise természetesen jön vissza, fura is lenne nélküle a Top Gun. Az újonc Miles Teller lesz a pártfogoltja. Jennifer Connelly a szerelmi szála – vagyis Maverick mégsem lett boldog házas… Jön vissza Val Kilmer, szerepel még Jon Hamm, Ed Harris is többek között.

Műfaj: akció

Cselekmény: Maverick már a Top Gun oktatója. Kiemelt figyelemmel követi egykori társa, Goose fiát. Bradley hamarosan végez az iskolában, és az apja örökébe lép.

Várható megjelenés: jövő nyáron

Miért várós?

  • Az első részt gyerekként szerettem.
  • Jó lesz, ha Cruise enged mást is akciózni. Bár ki tudja, lehet, hogy Maverick is bevetésre indul egy Miggel.
  • Jó rég láttam vadászpilótás filmet. Talán a Dunkirk pilótás cselekményszála volt az utolsó.
  • Várhatóan látványos lesz, ha intelligens film annyira nem is. (A nyári bemutató miatt is inkább blockbuster, mint katonai dráma benyomását kelti.)

Életrevalók

(USA)

Barátságot kötős, felelősséget tanulós, életkedvet visszaszerzős.

Dell Scott most jött ki a börtönből. A nagyszájú, fekete férfi ultimátumot kap: nem jogosult segélyre, ha nem kezd el aktívan munkát keresni. Egy alkalommal gondnoknak akar jelentkezni egy luxus lakóházba, de tévedésből egészen más interjúra sétál be. Egy nagyon gazdag, de lebénult férfi mellé keresnek ápolót. Phillip, akinek már elege van a szakápolókból, kész adni a férfinak egy esélyt. Mivel kellene a pénz is, az is, hogy az egykori párja eletrevalok8_1.jpgfelelősségteljesebbnek lássa, hogy a fiuk közelébe engedje, Dell elvállalja az állást. Mindkét férfi tanulni kezd a másiktól. Dell próbál rájönni, mi lehet az életcélja, felelősséget tanul, míg Phillip lassan visszaszerzi az életkedvét. Egy különös, de mindkettejüknek erőt adó barátság borul virágba.

Francia filmek, melyek megkerülhetetlenek, ha valaki ebben a témában kutakodik. Két tippem van, mi szerepel minden listán. Az egyik Amelie csodálatos élete. A másik az Életrevalók. Az utóbbi megosztó film lett: van, aki imádja. Mások gyűlölik, és nem értik, hogy szerethetik ezt olyan sokan. Mivel erről a filmről írok, sejthetitek, hogy az eredetit szeretők közé tartozom.

A legtöbb esetben nincs bajom a remake verziókkal, főleg, ha valami pluszt is sikerül hozzátenni az eredeti filmekhez. Bár, azért nem bánnám, ha tényleg az indokolná az ilyen filmeket, hogy van valami jó ötlet a tarsolyban, nem csak a biztos bevételre mennek. (Tudom, naiv vagyok ilyen téren. A profit minden.)

Az amerikai Életrevalók legnagyobb baja, hogy nem tud semmi pluszt hozzátenni a francia változathoz. Olyan változtatásokkal éltek, mint Dell fia, aki miatt igyekszik jobb ember lenni a férfi. A szerelmi szálak másként szövődnek, mint az eredeti franciában. De ennyi – minden, ami lényeges, nem változott.

Így elérték, hogy az eredeti szelleme néha felbukkan. Egy-egy cselekményszál ebben a változatban is működik, és sikeresen megmozgatja a néző érzelmi oldalát. A folyamat, ahogy a két ember változni és javulni kezd a másik hatására. Az igaz barátság ereje. A tragédián is túlmutató életszeretet. Van belőlük ebben a filmben is.

Csak ez amerikai változat, így édesebb. Talán ebben látom a francia és ez a változat között a legnagyobb különbséget. Mindkettőben van keserédes elem, de a franciában sokkal több. Ott az élet árnyoldalára is jobban rá mernek menni, és nincs abszolút happy end sem. Itt viszont olyan rózsaszínre kezdtek faragni mindent, hogy pont azt a szomorú, de felemelő érzést öli ki a filmből, amiben az eredeti sikerét látom.

A casting ebben a verzióban sem rossz, csak más a koncepció. Kissé elfogult vagyok az eredetivel, és minden karakter abban tetszett jobban. Bryan Cranston, aki számomra ebben a változatban a legjobb volt. Tényleg annak tűnik, amilyennek Phillippet megismerjük. Művelt, okos, a szó hagyományos értelmében úriember, és van egy szenvedő oldala. Kevin Hart viszont sok. Omar Sy valami érzékenységet is vitt a szerepébe, itt viszont egy inkább komikus, nagydumás karaktert kapunk.

A film humora is más. Nyersebb. Populárisabb.

Talán ez lesz a zárógondolat. Ez egy populárisabb verziója a francia Életrevalóknak.

 

Életrevalók (USA) - 5/3,5 az eredeti báját nem sikerült kiirtani, jó a casting egy része is, de az eredeti sokkal jobb.

https://www.youtube.com/watch?v=Dt1EEV-Szu4

süti beállítások módosítása
Mobil