Minden napra egy film

Minden napra egy film

Patient Seven

2019. február 24. - BBerni86

Őrültes, bűnözős, kutatós.

Az elmegyógyintézetbe egy híres tudós érkezik, több pszichológiai alapmű szerzője. Meghallgatásokat akar tartani, olyan betegek történetét akarja hallani, akik bűnüket valamilyen természetfeletti eseményre vezették vissza. Sorra érkeznek hozzá elmesélni a történetük: a nő, aki kamaszként megölte az anyját, aki egy démont patient_seven.jpglátott mindenfelé, és a lányát akarta megölni, de a gyerek megelőzte. A férfi, aki bérgyilkost fogadott, hogy szerinte embernek tűnő vámpírokat gyilkoljon: az egyiknek kitépette a szívét, a másikat lefejeztette, a harmadik savfürdőt vett. De itt a nő is, aki zombinak tartotta a nőt, akivel szerinte a barátja megcsalta. Hazudnak, megjátsszák a történetet, vagy tényleg elhiszik mindezt? És a dokinak is van egy titka, amit senki nem is sejt.

Érdekes és valahol izgalmas is ennek a filmnek a koncepciója. 7 történetből épül fel, minden beteg megkapja a maga kis horror történetét. De úgy keretbe van foglalva, hogy egy filmnek érezzük, miközben minden részt más rendező készített, és más horror stílust is képviselnek. Egységes, miközben tényleg különböző részekből áll össze.

Találunk benne klasszikus zombi filmet, amiről eszembe jutott a The walking dead és a Legenda vagyok egy-egy része is. De akad benne szellemes megszállós, sok thriller elemmel és feszültséggel. A kedvencem talán a férfi története, aki retteg a fóliától. Neki olyan története van, melyben végignézte a saját meggyilkolását és szellemként lebegett a fóliába csavart teste felett, amit a gyilkosa vitt magával. Abban annyira eltalálták a fekete humor adagolását, hogy minden komikus eleme mellett hátborzongató is tud lenni. Mert sorozatgyilkosunk pont Halloween idején gyilkolt, és a nyílt utcán is húzhatta a hullát – mindenki jelmeznek gondolta, elvitték buliba is, meg szelfiztek vele. Az nagyon kész van.

Végig nagyon élveztem a filmet, míg el nem érkeztünk a hetedik páciens történetéhez. Ott nagyon azt éreztem, hogy rakni akarnak bele egy nagy csavart, amit én feleslegesnek és erőltetettnek éreztem. Ok, visszagondolva elég erősen utaltak rá a bekötő részekben, hogy valami ilyesmire megy ki a játék. Nem is lepődtem meg igazán, de akkor se tetszett, hogy az lett a vége, ami.

A látványvilága közepes. Látszik, hogy nem sok pénzből forgott, de egyes részeit nagyon korrekten összerakták. Nem vetekedhet az olyan franchise kinézetekkel, mint amiket a Démonok között univerzum produkál, de hangulatban sokkal erősebb azoknál. A feszültség, a pánik, a félelem és az őrület is szinte szaglik a vászonról.

Egy-egy karakter viszonylag kevés időt kap a vásznon, de ennek ellenére jól sikerül őket kibontani, hiszen frappánsak a nekik írt történetek. A színészek között is akad egy-egy ismertebb. Michael Ironside a különös módszerekkel praktizáló doktor, és felbukkan az egykor sokkal ismertebb Amy Smart is az egyik, a démonos epizódban. De aki szerintem a legismertebb most a stábból, az Alfie Allen, a GoT állandó szereplője. Itt egész más karaktert hoz, és jól is állt neki a sorozatgyilkos szerep.

Az őrültek háza nem véletlenül jól bejáratott horror zsáner: itt is jól működik. Ugyan nem ér fel az AHS hasonló évadához, de engem jól elszórakoztatott.

 

Patient Seven - 5/3,5 érdekes az ötlet, egészen jó horror elemei is vannak, de a vége nekem nagyon elrontotta.

https://www.youtube.com/watch?v=0JQQwa7Wi1U

Heathers

1. évad

Középiskolás, harcos, szociopatás.heathers.jpg

A Westerburg Középiskola átlagosnak tűnik. Van egy vezető klikk, a Heathers, akik közül Heather Chandler a vezér. Túlsúlya ellenére divatdiktátor és stílusikon, aki dívaként uralkodik a többieken. Az ő baráti körükbe tartozik a szőke, szelíd Veronica, aki hűséges háziállatként követi őket. Míg új diák nem érkezik az iskolába, JD. Aki veszélyes, lázadó és felfigyel a lányra. Mivel Heather szemétkedik velük, JD megmérgezi az iskola díváját. Heather ugyan ezt túléli, de JD és Veronica belelendülnek. Szerelmükért, vagy aki éppen az útjukba kerül, gyilkolni se restek. Miközben az iskolában azt hiszik, öngyilkossági divat indult, több esetben is ők állnak a történtek mögött. Mert Veronica sem az a szende szűz, akinek tűnik, ezt JD is saját bőrén tapasztalhatja majd a gyilkos végkifejlettig.

Egy újabb sorozat, aminek film volt az alapja. Igaz, ez egy annyira régi film, hogy a mai fiatalok már nem ismerik. Még én se láttam, noha az eredeti egyik főszereplője Christian Slater (JD) volt. Lehet, hogy pótolnom kellene?

heathers750x422.jpgAzt azonban a film ismerete nélkül is tudom mondani, hogy nagyon frissítették a körülményeket. Olyannyira, hogy az már paródiának is elmenne, és sajnos, nem a jó értelembe. Egy reális verzióban a szép, szőke Veronica lenne a legmenőbb lány. A sorozatban egyszer a fiatal Grace Kelly-hez hasonlítják, és tényleg, van hasonlóság. Itt viszont a vezető klikk olyanokból épül fel, akik inkább a freak csoportba tartoznának. Kétlem, hogy igaziból is a kövér hisztérika, a leszbikus kevert rasszú és a gender lenne a vezéregyéniség.

Nem ismerős a gender? Eddig én se neveztem nevén. Ők olyan fiúk, vagy lányok, akik mindkét nem határán mozognak. Itt például Heather Duke fiúnak született, de erősen sminkel, egyaránt hord fiús és lányos holmikat, elsősorban fiúkkal kavar.

A sorozat mutatta tini világ és problémakörök is erősen eltúlzottak. Abszolút parodisztikus, amikor pl. gyakorlat vanheathers-102.jpg egy iskolai lövöldözésről. Az egyik diák meg is jegyzi, hogy pont olyan, mintha azt tanítanák, hogy rendezzenek iskolai mészárlást. Vagy, amikor Veronica nevelni akarja a barátját, mondanom se kell, elég pszichopata módszerrel. Folyamatosan gondom is volt azzal, hogy annak ellenére, mennyire paródia az egész sorozat, mintha komolyan venné magát. De hogy lehetne ezt komolyan venni?

Amikor mer önfeledten fekete humorral játszani, és nem komolyan venni a szociopata szereplőit, akkor nagyon jó móka a sorozat. Remek kis párbeszédeket írtak bele, és vicces is.

A történeten azonban nagyon érezni, hogy egy másfél órás filmből nyújtották. Hogy feltöltsék a játékidőt, tele van bugyuta cselekményszálakkal. Veronica, aki egyszer az a naiva, akinek tűnik, utána meg nagyobb pszicho, mint JD. Egyszer kész szanatóriumba záratni a barátját, mert az nem kezeli társként a gyilkos játszmákban, máskor meg az a tini, aki rohanna nagy lelkesen bálozni. Mintha személyiségzavara lenne.

Kevés a szerethető szereplő, így a folyamatos elhullásuk se fájdalmas. A végére ott tartottam, hogy JD volt az egyetlen, akit bírtam, noha ő éppen azon mesterkedik, hogy az egész iskolát benne minden diákkal felrobbantson.

Néha nagyon élveztem, néha nagyon fájt. Nem véletlenül lett nagyon megosztó sorozat.

 

Heathers - 5/3,5 néha paródiába hajlik, a szatíra rovására, néha buta is. De hangulatos, fekete humoros.

https://www.youtube.com/watch?v=Ct_lrDNvxoA

SpoilerZóna

Mielőtt felébredek

Jessie és Mark Hobson készen állnak folytatni az életüket. A kisfiuk ugyan soha nem kaphatják vissza, vízbe fulladt, de sikeresen átjutottak a nevelőszülők elbírálásán. Ajánlanak is nekik egy kisfiút, akinek nem volt könnyű sorsa. Az anyja betegségben elhunyt, a nevelőszülei nyom nélkül eltűntek, majd az újabb nevelőszülei közül a nő eltűnt, mire a férfi megőrült és majdnem megölte a gyereket. De Cody túlélő, nem kesereg. Komoly kissrác, de 2_13.jpgnagyon szerethető. A Hobson házaspár lelkesen is készül a fogadására.

Festik a szobáját, bútoroznak, és a saját fiuk fotóinak nagy részét elteszik. Mark lelkes, Jessie jobban szenved. Ő még mindig eljár egy gyászfeldolgozó csoportba is, hiszen a kisfia még mindig hiányzik neki.

Cody érkezik, és valóban csendes, rendes, félénk kölyök, aki mindkét felnőttel hamar megtalálja a hangot. Csak egy baj van 4_13.jpgvele: gyűlöl aludni. Jessie a fiú titkos dobozában koffein tablettákat is talál. Próbálja nyugtatni a gyereket, itt alhat nyugodtan, nem eshet semmi baja. Cody a Zsákos embertől, rémálmai szereplőjétől fél, aki azt suttogja, soha nem hagyja el.

De sikerül megnyugtatni, elalszik. És a pár döbbenten látja, hogy a házukat pillangók lepik el, amelyek Cody kedvenc állatai. Mark egy királylepkét el is 3_15.jpgkap egy üveggel. De hirtelen mind eltűnik, annak is nyoma veszik, amelyet a férfi megfogott. Közben látják, hogy Cody megébredt, és kijött inni.

A kisfiú felfigyel Sean fotójára, el is mesélik neki, ki volt. Mikor elalszik, most Sean képe is megjelenik. De amint Cody felébred, Sean eltűnik. Jessie látni akarja még a fiát, és szeretné újra hallani a hangját is. Így videókat mutat a gyereknek, majd várja, hogy aludjon. Megelevenedik 1_7.jpgaz utolsó karácsonyuk, de Sean képe most is elillan. Jessie alig várja, hogy Cody álmaival visszakapja a fiát. A férje szeretné rábeszélni, ne használja így ki a kisfiút, de Jessie most csak a fiára tud gondolni.

Cody azonban érzi, hogy a Zsákos is érkezik, igyekszik ébren maradni. Aminek az lesz a vége, hogy az iskolában nyomja el az álom. Az egyik gyerek, aki előszeretettel piszkálta, most rosszkor van rossz helyen. A Zsákos bekebelezi.

Jessie még mindig nem fogja fel a helyzet súlyosságát, és annyira Sean után vágyik, hogy altatót kever a gyerek 5_13.jpgvacsorájába. Éjjel álmodik is, de nem Sean jön el, hanem a Zsákos. Mark hiába keltegeti a gyereket, a gyógyszer miatt nem ébred fel. A Zsákos elragadja a férfit, a nőt meg annyira a falhoz vágja, hogy elveszti az eszméletét. Arra éled fel, hogy Cody segítséget hív, jönnek a mentők.

A gyereket elvenné a gyámügy, és nem értik, hova tűnt Mark. Jessie már belátja a hibáját, és helyre akarja hozni. Megkeresi az előző gyámapát, aki a feleségét vesztette el. Őt is a Zsákos vitte el. A férfi nem talált megoldást. Valóban, szeretett volna végezni a kisfiúval, de nem tudta megtenni. Jessie az, akit a munka befejezésére kér. Cody álmai valósággá lesznek, és ki tudja, mit lenne képes a világra szabadítani. Jessie azonban nem akarja és nem is tudja a fiút bántani, akit az intézetben bealtatóznak, mert ott se volt hajlandó aludni.

Jessie megtalálja Cody anyjának naplóját, a pillangót, amit a fiának készített. Siet be a kórházba, ahol már tombol 6_2.jpga terror. Nem fut el a Zsákos elől, megöleli. Visszaalakul Cody alakjává, és elengedi a kórházban elkapott embereket. A gyámügyes nő már engedi, hogy magával vigye.

Később beszélgetnek. Jessie elmeséli, hogy Cody anyja imádta a kisfiát, akinek korán felfedezte a képességét. Büszke volt rá, segített fejleszteni is. De rákos lett, és a gyerek még túl kicsi volt, hogy felfogja, mi történik. Ő csak azt látta, ahogy az anyja gyorsan megváltozik, beteg és elfogy. Mikor utoljára bevitték hozzá, már valósággal csonttá fogyott vissza. Szerinte az lehetett az utolsó szava a fiához, hogy soha nem hagyja el. A fiú rémálmaiban ez köszön vissza. Codynak bűntudata van az eltűntek miatt. Jessie hinni akar abban, hogy a képessége odáig is fejlődhet, hogy mindenkit visszahozzon és helyrehozzon. A férjének azt kívánja, ő kerüljön Sean mellé.

Záróképen látjuk, hogy Jessie és Cody anya-fiúként megölelik egymást, és Cody már ébren is képes egy pillangót teremteni a tenyerébe.

Salinger

Írós, kapcsolatos, karrieres.

J.D. Salinger mindig is író akart lenni, ha ezt üzletember apja nem is volt képes megemészteni. Mindig más fele akarta terelni a fiát, de az anyjában J.D. erős támaszra lelt. Így mehetett írást tanulni az egyetemre, ahol Whit Burnett volt rá a legnagyobb hatással. A férfi csiszolgatta a fiú hangját, és ő jelentette meg az első novelláját is. Ő volt az is, aki folyamatosan mondta neki, hogy Holden Caulfield alakját ne pazarolja novellákra, neki regényt kell salinger.jpgszentelnie. Egy szerelmi csalódás, a kitörő világháború és a szolgálat kis időre elnémítja a fiatalembert, de ahogy túllendül a traumán, megírja a Zabhegyezőt. Nem enged változtatni rajta, és neki lesz igaza. Igazi híresség lesz, aki a szerelemre is rálel a siker mellett, de eljön az a pont, ahol már nem akar többé írni sem.

A Zabhegyező a világirodalmi örökség része, mai napig sokan hivatkoznak rá. Olvastátok? Én igen, de a modern szépirodalom távolabb áll tőlem. Azt kell mondanom, a szerző élete sokkal jobban lekötött, mint maga a híres regény.

A 2017-es film alapvetően J.D. életére koncentrál, de kiemelt szerepet kap benne a regény is. Ahogy Holden alakja elkísérte hosszú évekig Salingert. Már az egyetemen megalkotta a figurát, de regény sokkal később lett belőle. Ahogy történetet kapott, ahogy a hangjára talált, ahogy az életének eseményei megihlették, mindez a film cselekménye. Mondhatnám azt is, hogy életrajzi film, de az események annak vannak alárendelve, hogy a Zabhegyezőnek mit adtak vagy hogyan hatott rá a regény. (De az, hogy miről szól a regény, az nem képezi a film tárgyát.)

Ahogy utána olvastam, elég jól megmutatták Salinger életét és alkotási folyamatát. Benne volt az Oona szerelem, a keleti tanok hatása, a második feleség, aki aztán a szerző gyerekeinek is az anyja lett. Ugyan pár helyen voltak nagy lyukak – pl. az első felesége, akit egyszer bemutat otthon, aztán ennyi. Nem láttuk megismerkedni, se szétmenni őket. Így meg tiszta felesleges volt a filmben a jelenléte. De ennek okát abban látom, hogy Salinger, mint író a film témája. A magánélet mindig csak másodlagos. Nem az a fontos Claire kapcsán sem, hogy éltek együtt, hanem az van kiemelve, hogy mennyire nehezményezte a nő, amikor a férje írt, és rá maradt mindennek a terhe.

De valahogy mégse pörög a film, gyakran unalmas. És a nagy ugrások miatt nem árt, ha úgy nézi az ember, hogy ismeri Salinger életrajzát. Különben hozzám hasonlóan a Wikipedia lapozgatása lesz az elfoglaltság már a film nézése közben.

Ami a célkitűzés lehet, amit az eredeti cím is sugall, az megvalósul. Portrét kapunk egy íróról, aki nem volt hajlandó a bevett utakon járni, egyfajta lázadóként küzdött a saját hangjáért és stílusáért. Azért nem sokan mondtak volna kezdőként ellent a New York Timesnak, Salinger megtette. Végül neki lett igaza.

A szereposztás erős, bár Salinger figurája mellett mindenki csak mellékalak. Nicholas Hoult nagyon küzd, a fiatal Salinger korrekt is, az idősebb annyira nekem nem jött át. Kevin Spacey meg a szívfájdalmam. Szerintem színésznek zseniális, de hogy mellette milyen ember…

Egyszer nézhető annak, akinek van annyi irodalmi érdeklődése, hogy Salinger érdekelje.

 

Salinger - 5/3 korrekt, igyekszik az író karakterét alaposan bemutatni, a fő művére kihegyezve, de uncsi.

https://www.youtube.com/watch?v=VWRhXMMb7CY

Narcos: Mexico

1. évad

Marihuána terjesztős, nyomozós, korrumpálós.narcos-mexico.jpg

Miguel Angel Felix Gallardo rendőrként kezdte a pályát, de aztán rájött, hogy a rendszer korrupt. Oldalt váltott, és egy tehetséges termesztővel létrehozott egy saját magot. Erősebb anyag, kisebb súly. De a sikerhez több kell: össze kell fogni a plázákat. Gallardo addig tárgyalt, amíg össze nem hozta az egységet. Együtt szállítanak, diktálják az árakat, és megveszik a politikusokat és katonaságot is. A hatalommal Gallardo személyisége is megváltozik: keményedik, hatalmassá válik. Mindaz, amiért eleinte küzdött, már eldobja, a pénz lesz az istene és a hatalom. Kiki Camarena ügynök hamar átlátta, hogy Gallardo az, akit el kellene kapnia. Minden nehézséget leküzdve dolgozik ellen, míg a két férfi szemtől szembe nem áll, de csak egyikük távozhat élve.

3 évad volt arra, hogy megismerkedjünk a kolumbiai drogvilággal. A Cali Kartell és Escobar neve már csak annak nem ismerős, aki nagyon ki akar maradni ebből a világból. És az a zseniális a sorozat készítőiben, hogy volt egy ötlet, amivel megint tud menni a Narcos. Ami folytatás, de nem kizárólagosan. Újul, de önmaga marad is.

Miközben Escobar birodalmat épített és a Cali is bontogatta szárnyait, Mexikóban párhuzamosan velük is beindultak az események. Ennek a krónikája ez az évad, ami valahol új sztori, de megvannak a folyamatos kikacsintások a másik évadok felé. Aki nem látta azokat, nem lesz hiányérzete, de aki látta, az már szinte egy Narcos univerzumépítés szemlélőjének érezheti magát.

Ugyanúgy párhuzamosan látjuk a kartellépítést és a DEA ügynökeinek munkáját. De most először, úgy mutatják a drog oldalt, hogy bizony helyenként Miguel Angel Felix Gallardo volt, akinek drukkoltam. Nem is igazán a DEA ellen, hanem a drogvilágban. Főleg az elején, Felix kifejezetten szimpatikus figura. Okos, szerény, és van egy ötlete. Ahogy a nála jobb helyzetbe születettek és a hatalmasok kihasználják, kifejezetten tudtam élvezni, amikor a sarkára áll, és bizony visszakapják a szemetek a szívatást. Mert azok a korrupt, mindenkin átgázoló gazdagok sokkal jobban irritáltak most, mint a drogvilág, mint Gallardo.

Azért, hozzáteszem hamar, építik azt is, hogy emberileg hogyan épül le a férfi a vagyonossá válással. Határozottan Kiki Camarena a jó ember, akinek drukkolni illene. De talán pont azért, mert neki sokkal egyenesebb az útja, erősebb az értékrendje – és nincs karakterfejlődés sem – nem tudott az ő szála lekötni, vagy nem ment a neki való drukkolás.

Megint azokat a filmes eszközöket használják, ami már a sorozat védjegye. Nekem tetszett eddig is, most is. Hitelesítenek az eredeti fotók, bevágások. Bár, most mintha kevesebb lenne belőlük.

Színészileg két színésznek kell vinnie a sorozatot: Diego Luna és Michael Pena igyekeznek pótolni Pedro Pascalt. Luna érzi a figurát, és megvolt mindkét oldala: akinek drukkoltam, és az a mindenható kiskirály, aki már nem szimpatikus. Pena karaktere sokkal egyszerűbb, szürkébb. Ő nem lesz egy újabb Pascal.

De a sorozat komorabb azzal, hogy most úgy érzem, nem a kartell a legnagyobb ellenség. Hanem a korrupt politikusok, azokat kellene levadászni és kiirtani, de nagyon.

 

Narcos: Mexico - 5/4 jó ívvel építkező történet, érthető és izgalmas is, tele jó színészi alakítással, új dimenzió.

https://www.youtube.com/watch?v=VBLcYJ7C4F0

GameDay

Jake a köbön

Vannak képek, amelyek Jake Gyllenhaal filmekből vannak. Ráismertek mindre?game_2.jpg

1: az első nagy siker, melyben egy Frank nevű nyúl kísértette az alvásgondokkal küzdő, első szerelmét megélő srácot.

2: etalon a katasztrófafilmekhez. A szerelmes, okos gimnazista még a farkasokkal is szembe néz a jéggé fagyott New Yorkban, hogy segíteni tudjon a lánynak, aki tetszik neki.

3: bár vannak hibái, sokáig ez volt a legnézhetőbb játékból készült film. Bár, sok sikert ahhoz, ahogy közel-keletinek eladják Jake-et…

4: kettős szerepben. A regényíró, akit durván elhagyott a neje, egy regényben áll bosszút. És megelevenedik a története is…

5: negatív karakterektől sem idegenkedik. Nagy alakítás volt az ambiciózus fiatalember portréja, aki a siker reményében aljas kis paparazzivá válik.

6: Jake is beáll a Marvel univerzumba, és mindenki kedvenc hálószövője ellen ténykedik kicsit. Ha minden igaz, ez lesz a következő megjelenő filmje.

7: a legnagyobb kritikai siker. Jelölték, de nem kapott Oscart a macsó cowboyért, akinek volt egy nagy titka.

Megoldások: tovább!

Tovább

A fakír, aki egy IKEA szekrényben ragadt

Európába utazós, félreértéses, komikus.ffmmmbzl.jpg

Aja Patel bekerül az iskolába, kisfiúként Indiában és tesz két felfedezést: az anyja és ő szegények, valamint, ő többé nem akar szegény lenni. Így bűvészkedni kezd, amit utcai balhékkal egészít ki. Anyja halála után egy levélből tudja meg, hogy egy tiltott szerelem gyümölcse volt, és az anyja azért akart annyira Párizsba eljutni egyszer, mert a szerelme francia. Aja most útra kel, és első útja a kedvenc helyére vezet, egy IKEA boltba. Kisgyerekkora óta az IKEA bútorai jelentik neki a mennyet. De itt valaki másra is rátalál: egy amerikai lányra, aki az igazi lehetne. Marie ad is neki egy randit. De Aja nem jut el oda: éjjelre egy szekrénybe húzza meg magát a boltba, amit pont átszállítanak Londonba. Ahol menekültnek nézik a férfit, és ki akarják toloncolni. Őrült út indul, mely során Aja bejárja Európát, és rádöbben, hol a helye a világban.

A címben az IKEA jól becsapott. Azt hittem, ez egy svéd komédia, olyasmi, mint a 100 éves férfi, aki megszökött és társai. De elkezdtem nézni, és nagyon nem olyan volt a humora, mint a skandináv komédiáknak. Ez valahogy bájosabb, tele van életszeretettel, amit kevés skandináv történet tud prezentálni.

Aztán kicsit utánaolvastam, és máris megértettem. Ez egy sikerregényből készült film: a regény és a film is francia. És valóban, benne van az a plusz, amit a francia szívmelengető komédiákban szeretni szoktam. Nekik elhiszem, hogy szeretnek élni, és átjön az a feelgood világ, ami a magyar valóságtól annyira eltérő, de olyan szívesen nézem!

A cselekmény kalandos, és mesés is. De ez nem is baj, hiszen a keretből tudjuk, az egész egy mese, némi valóság maggal. Ennek megfelelően egyszerre lesz benne az életből ismerős helyzet – pl. a hivatalok, melyek között a kommunikáció nem éppen zökkenőmentes – és minden pozitív végkifejletet kap, mint egy mesében. Mert az emberek alapvetően jók és segíteni akarnak.

Egy road movie a film, minden állomáson külön kalanddal. Így fordulhat elő, hogy egy filmen belül kapunk képet többek között a tanítás hivatássá válásáról, kalózokról, a színészvilágról,  menekülttáborról is. Mindig vidáman, pozitívan, hittel tele. Nem egy percre sem unatkozni, bár a részek intenzitásában vannak különbségek. Lekötöttek végig, de egy-egy epizód lazább, kevésbé érdekes, mint a többi.

A karakterek jelentős többsége remek ember. Ha vannak is olyan hibáik, mint pl. Aja tolvaj múltja, azt bőven felülírják az erényei. Talán két olyan mellékszereplő akad az egész filmben, akik nem pozitívak (a kalóz és a színésznő olasz ex-férje). Még az is belefér, hogy Aja szerelmi riválisa egy nagyon jó ember, akinek szintén könnyen lehet drukkolni, hogy szerezze meg a lányt és a boldogságot.

Egészen korrekt a szereposztás is. Dhanush Indiában elég nagy sztár, itt is nagyon korrekt a játéka. Különösen tetszett, milyen különbség van Aja jelenbeli énje, és a múlt között. És mindkettőt szépen hozza. Berenice Bejo bájos és cserfes, talán csak Erin Moriarty szürkébb.

Mert ez egy színes film, tele vidámsággal és pozitív üzenettel, külsőségeiben is.

Már antikváriumból el is kezdtem beszerezni a regényt, ezt el is akarom olvasni! Tetszett.

 

A fakír, aki egy IKEA szekrényben ragadt - 5/4 szívmelengető komédia. Valahol mese, de bájos, szeretettel teli, életkedvet ad. Feelgood.

https://www.youtube.com/watch?v=DmGxWenh3UY

Mit várunk?

Cím: Bosszúállók 4.mit_6.jpg

Készítők: biztos gárdán ne változtass! Most sem teszik. A két Russo rendezi, Kevin Feige a produceri székben. A stáblista? Ha tényleg csak a legnagyobb neveket emelem ki, akkor is nagyon hosszú felsorolásra készüljetek: Robert Downey Jr. Chris Hemsworth. Mark Ruffalo. Chris Evans. Scarlett Johansson. Benedict Cumberbatch. Tom Holland. Chadwick Boseman. Paul Bettany. Elizabeth Olsen. Tom Hiddleston. Zoe Saldana. Josh Brolin. Chris Pratt. Jeremy Renner. Paul Rudd. Brie Larson. És ez a nagyon vágott lista…

Műfaj: akció, képregényfilm, ha tényleg időutazunk, a sci-fi is ide jöhetne

Cselekmény: győzött Thanos, a fél világ elpusztult. A túlélő hősök ezt azonban nem hagyhatják annyiban. Valamit ki kell találni, hogy újraírják a történetet.

Várható megjelenés: április végén érkezik

Miért várós?

  • Láttátok a 3 végét? Akkor nem kell magyaráznom.
  • Nagy a titok körötte, van elmélet is bőven, vajon kinek lesz igaza? (Különben szerintem időutazással lesz megmentve a világ.)
  • Marvel: látvány és szórakoztatás magas fokon.
  • Nagyon sok színész van benne, akiket bírok.

Wonder Wheel

Az óriáskerék

Szerelmes, viszonyos, rossz döntésekkel teli.

Ginny most lesz 40, és az élete nagyon nem úgy alakult, ahogy azt megálmodta egykor. Az első férjét, akit szeretett, és akinek fiút is szült, megcsalta, amire a férje elhagyta. Majd megismerte Humpty-t, aki a második férje lett. Nem szereti se a férfit, se a pincérnői állását. Nem foglalkozik a fia piromániájával sem. Álmodik, hogy megint színpadra léphet. Talán a fiatal vízi mentő, Mickey egy darabjában, akivel a nyáron viszonyt is kezd. Mickey és a színházi álom körül forog mindene, míg Humpty lánya el nem hagyja a férjét, és hozzájuk költözik. Carolina fiatal, szép, és az apja többet szán neki, mint a pincérnőség, iskolába járatja. A lány Mickey-t is megismeri, és a fiatalok vonzódnak egymáshoz. Ginny körül kezd összedőlni a világ, és egyre féltékenyebb lesz.woody_be.jpg

Woody Allen is olyan rendező, aki nem éppen a könnyen emészthető és szórakoztató filmekről híres. Stílusa van, az tény, de hogy ez kinek mennyire tetszik? Általában nekem inkább nem, mint igen. Sokszor találom furcsának a dolgait.

A Wonder Wheel könnyed filmnek lett szánva, érezni ezt a színein, a narráción, de még a szereposztáson is. De nem tudom, ki képes ezt könnyed szórakoztató filmként nézni. Mert attól, hogy Justin Timberlake flörtölve, széles mosollyal az arcán mesélgeti a film konfliktusait kibeszélve a nézőknek, nem lesz ez egy könnyű film. Sőt.

Minél inkább haladunk előre, annál inkább egy női dráma. Számomra Ginny volt az abszolút főszereplő, és az ő – az összeomlása nem igazán találó. A világa összedől, de a nő igazából nem. Álmainak halála? Talán ez találóbb.

Furcsának is találtam, hogy Allen ennyire a női lelket kezdi el elemezni. Mert nem Mickey, a narrátor az, aki mély. Éppen ellenkezőleg. Mickey nagyon felszínes, katonai múltja ellenére is csak egy nagy gyerek, aki nagy szemmel rácsodálkozik mindenre, és álmodozik. Nem véletlenül hagyja sodorni magát az eseményekkel, pl. a viszonya Ginnyvel neki nem ad érzelmi többletet, csak van egy nő, akit időnként megdönt, de elvan ezzel a kapcsolattal. Carolina is tetszik neki, izgatja a fantáziáját, de ezt nagy szerelemként éli meg.

Ginny pedig menekülne, és elvakul a valóságra. Carolina érkezése, ahogy a dolgaiba akaratlanul is belefolyik, ébreszti az álmaiból, és döbbenti rá, hogy neki ennyi van és pont, már csak mindent veszíteni fog. Mickey nem szökteti el, nem lesz színésznő. Marad egy öregedő feleség egy öreg férj mellett egy problémás gyerekkel. Ez a folyamat, ahogy az álom törik és a nő minderre ráébred, ez a film.

Nekem dráma volt, így nem tudtam mit kezdeni azzal a színes, habos látvánnyal és színekkel, hangulattal, amit ráhúztak. Mintha egy dráma lenne, de a komédia eszközeivel. Nekem nem is tetszett ebben a formában.

Ami működött a filmben, az Kate Winslet. Nagyon átélhetővé teszi a karakterét, neki elhittem minden rezdülését. Timberlake és Temple negyed annyira sem tetszettek, de ez fakad a karakterükből is. Az a könnyed, szertelen szemlélet, amit Timberlake beletett a karakterébe, engem irritál.

Nekem képzavaros volt cseppet, forma és tartalom nem illett össze, de egyszer nézhető volt.

 

5/2,5 nem tudtam eldönteni, hogy kedélyes vagy drámai. A szereposztás jó, de a film furcsa.

https://www.youtube.com/watch?v=VFM0UqX9MJ8

süti beállítások módosítása
Mobil