Bár az Aquaman című filmért nem voltam oda, a betétdala elmegy. Bár lehet, hogy csak viccesnek találom, hogy egy ilyen, bocs a szóért: nyálas zenét kapott a Momoa játszotta izom/halember. Everything I need, előadó: Skylar Grey.
Bár az Aquaman című filmért nem voltam oda, a betétdala elmegy. Bár lehet, hogy csak viccesnek találom, hogy egy ilyen, bocs a szóért: nyálas zenét kapott a Momoa játszotta izom/halember. Everything I need, előadó: Skylar Grey.
Múlt héten meghallgathattuk, hogy komolytalankodik el Deadpool még egy klasszikus zenei betétet is. Gondoltam, most nézzünk meg egy olyat, ami a nagy könyv szerint van megírva. Martin Phipps és Ruth Barrett jegyzi a Victoria című sorozat OST-jét, aminek a főcímdala klasszikus, nemes, szerintem fülbemászó is. Mivel éppen megy a 3. évad, aki nézi, most hetente hallhatja is...
Házasságos, írói karrieres, titkos.
A Castleman házaspár látszólag békésen várja a fejleményeket, de a felszín alatt nagy a feszültség és a várakozás. Az egykori professzor, most sikeres író Joe úgy érzi, ez az utolsó esélye. Az éjszaka közepén cseng a telefon: sikerült! Az irodalmi Nobel-díj nyertese Joe lett. A család ünnepel, a házaspár a fiával indul Stockholmba a díjat átvenni. A gépen egy újságíró csatlakozik hozzájuk, akinek van egy elmélete. Életrajzi könyvet írna Joe-ról, és ahogy a múltját tanulmányozta, nem tudta nem észrevenni, hogy a korai novellái gyengék. Ellenben a felesége, Joan egyetlen megjelent novellája még az egyetemi lapban sok hasonlóságot mutat az érett Castleman stílusával. Joe ünnepelteti magát, bántja a fiát, csapja a szelet a csinos fényképésznek – és Joan gondolkozni kezd, hogy jutottak ide. Eszébe jut a tehetséges, fiatal lány, aki beleszeretett a nős professzorába, aki máig őrzi a titkuk. Eljut addig, hogy elég?
Meg Wolitzer regénye, az Útközben magyarul is olvasható. Ez az a kötet, amiből e filmet forgatták. Az eredeti cím a The wife különben, meg is lepett, hogy még nem láttam, hogy ebből is Útközben vagy a Feleség legyen. De nem is ez a lényeg.
Sokkal érdekesebb az a kérdés, hogy mennyire tükre a film a regénynek? Vagy sokat változtattak benne? Az alap, a mag ugyanaz maradt. A cselekmény is elég jól leköveti a Wolitzer által írtakat. Olyanokon most nem akadok fenn, hogy a regényben azért nem a Nobelt nyeri meg Joe – ott egy rangos skandináv díjat kap, a Nobel kistestvérét.
Lényegesebb különbség, amit a szerkezeten variáltak. A regény nagyját a repülőút teszi ki, ami alatt Joan visszagondol a házassága 30 évére. Hogy lett szeretőből feleség és anya, majd a férje titka. A filmben jobban pörgették az eseményeket, inkább a jelent mutatják, kevés a visszaemlékezés.
A filmen kihegyezik a konfliktusokat. Joan és Joe látszólag tökéletes házassága, amin azért érezni a repedéseket is. Joe rosszul bánik a fiúkkal, Daviddel, aki nagyon meg akar felelni, de csak sebeket kap az apjától. Ahogy Joe köszöngeti a nejének, hogy végig a támasza volt, megteremtette az íráshoz szükséges feltételeket – ahogy ez a nőt irritálja. Joe személyisége, aki nagyon élvezi, hogy körülrajongják. Ünnepelteti magát, nagyon.
Mégis, nekem nem jött át Joan igazi drámája. A regény miatt tudtam, mi lesz a csavar, így esélyem se volt meglepődni. (Hozzáteszem, szerintem elég hamar ki lehet találni, mi Joe és Joan titka.) Viszont jobban figyeltem arra, hogy mi játszódhat le Joan fejében, mit mutat a viselkedése. És nekem nem áll össze az ő lelki útja, hiába játszik jól Glenn Close.
Próbáltam feminista szemmel nézve. Amiben van egy asszony, aki alárendeli magát a férjének. Tulajdonképpen semmit nem kap meg abból a figyelemből, elismerésből, ami járna neki. Plusz, Joe rendszeresen csalja is. És eljut oda, hogy elég volt ebből, képes lenne kilépni ebből. Mint Ibsen Nórája. De akkor jön egy fordulat, és mindent lerombolnak, amit ezen a vonalon felépített a film. Az hiteltelenné teszi nekem az addigiakat, nem értem, miért lép vissza Joan. De ezt már a regénybe se bírtam felfogni, hozzáteszem.
A casting erős, sokat is tesznek bele a filmbe a színészek. Close viszi a hátán leginkább.
Nekem érdekessé tette, hogy olvastam a regényt. Előismeret nélkül a dráma kedvelőknek ok.
The wife - 5/3 a jó színészi alakítások tartják mozgásban, de a regényhez képest sokkal visszafogottabb.
https://www.youtube.com/watch?v=d81IM0loH7o
(A segélyvonalas le akar ellenőriztetni egy helyszínt, de hivatalosan nem lehet, így egy barátját igyekszik bevonni.)
(Lorenzo a szövetségesei és egy lehetséges merénylet kivédésén gondolkodik, amiben az anyja próbál segíteni.)
(Mac és Jack megláncolva térnek magukhoz, bezárva.)
(Gavin infót gyűjt, hogyan hódítsa meg a lelkész lányát. Voltak már próbálkozók…)
10 évvel ezelőtt hívtam randira. Akkor azt mondta, egy férfinak van helye a szívében. Az pedig Jézus. Hogy versenyezhetnél vele? Én megpróbáltam. Egyszer be is öltöztem Jézusnak. De nem arattam vele nagy sikert. (Gavin Stone feltámadása)
(Eltűnt gyerekek ügyében kérdeznek ki egy gyanúsítottat, aki ezt nem veszi jó néven.)
(A kapitány jelenléte nélkül azonnal indul a hatalmi harc.)
(Sheldon minden kis tünettel rohant az iskolai nővérhez, neki szerencsére volt türelme a gyerekhez.)
(Miután egy ismerős gyereknél látták, hogy a szülő kimutathatja a szeretet, itt is elvárnák ezt. Az anya erre ír egy listát, számozva a gyerekeit. A legidősebbje próbálja jelezni neki, hogy ebből háború lesz.)
Világbajnoki címért küzdős, sportos, családos.
Adonis Creed menetel előre az apja nyomdokain haladva – sorra nyeri a meccseit, Rocky irányítása mellett a nehézsúlyú világbajnoki címet is megszerzi. Erre várt Ukrajnában egy régi ismerős: Ivan Drago, az egykori szovjet sztár, aki egy meccsen végzett Apollóval, majd hatalmas vereséget szenvedett Rockytól. A fiából brutális bokszolót nevelt, akit Rocky tanítványa ellen akar küldeni. Rocky hiába figyelmezteti Donnyt, ő képtelen nemet mondani. Ez becsületbeli ügy is: átírni a történelmet, most egy Creed győzze le a Dragót! Rocky nélkül is készül, kiáll, és a történelem majdnem megismétli magát: Drago kórházba juttatja Donnyt. Miközben rendezi a kapcsolatát Rockyval, szülő lesz Bianca párjaként, megkezdi a komoly edzést, hogy a visszavágón megfizessen mindenért.
A Creed új életet lehelt a Rocky szériába, és az a bravúr is összejött neki, hogy Oscarra jelölték érte Stallonét. Ami már önmagában is fegyvertény. Nem meglepő, hogy a folytatás is elkészült – most nem pumpál új vért a szériába, de a szinten tartás megvan, és egy korrekt sportos film lett a végeredmény.
Mert úgy érdemes ezt a filmet nézni, hogy a bokszra koncentrálunk. A meccsekre, amiből három van a filmen. Amikor Donny világbajnok lesz, és a két mérkőzése Victor Dragóval. Tudjátok, mi a szendvics módszer? A film készítői igen, mert e szerint alakítják hősük sorsát. Történik vele valami jó, aztán kap egy nagy pofont. De a végére azért helyreáll a rend, és újra a győztes oldalon találjuk. A meccsek a megszokott magas minőségen mennek, főleg az utolsóban kifejezetten nagy súlya van a találatoknak. Valósággal érezni, ahogy egy brutális ütés betalál és a sportoló agya ütközik a koponyával. (Azért azt meg kell jegyeznem, hogy még így sem lesznek annyira leharcoltak a meccs végére, mint anno Rocky szokott. Hiába, ez már egy más kor…)
Az edzések is szórakoztatóak, nekem mindig is a kedvenceim voltak, ahogy a bokszolók készülnek a meccsre. Rocky megint előreránt egy új helyszínt: Donny a sivatagban készül az orosz meccsre. Azért bevallom, nekem emlékezetesebb volt, amikor Rocky az orosz télben edzett Drago ellen… de a poént értem. Rocky hóban és fagyban, Donny most a pokoli melegben. Extrém mindkettő, de messze ne ugyanaz, sőt!
Ami viszont gyengébb: a film drámája. A nosztalgia visszajön a Drago párossal, de az a pszichés nyomás nem, ami volt az első részben. Sőt, én valahol röhejesnek érzem, hogy veretlenül világbajnok Donny, erre még mindig azt hallja mindenkitől, magától is, hogy át kell lépnie az apja árnyékát és saját jogon bajnoknak lenni? Könyörgöm, világbajnok lesz! Mégis, mit kellene még bizonyítania? A Rocky – Donny műbalhé, de a kisbaba körüli dráma is súlytalan. Időtöltésnek belenyomják, de annyira nem veszik komolyan, hogy például a baba szálát le sem zárják, megyünk inkább a ringbe.
Ami viszont nekem is durva élmény: én a végén sajnáltam – Victort. Brutális gyerekkora volt, az anyja megint jól cserbenhagyja – látni rajta, amikor a nő megtöri. És a végén az apjával nyomják tovább, küzdenek. Most komolyan megnéznék egy Drago filmet is? Durva, de meg.
Jó bunyó, gyengébb dráma, sztárparádé. Már nyereséges is. Készülhetünk egy újabb menetre?
Creed 2. - 5/4 a boksz erős, a történetet is korrekten folytatja, de a dráma gyengébben muzsikál. Korrekt.
Nem sűrűn, de megesik, hogy egy film folytatása jobban sikerül, mint az eredeti film. Persze, ez nagyon szubjektív is, de igyekeztem olyanokat összeválogatni, amivel a kritikusok is egyetértenének.
5: Harry Potter 3. Az azkabani fogoly – Harry már a harmadik évet kezdi a varázsiskolában, amikor egy nem vált veszedelemmel kell szembenéznie. A varázslók börtönéből megszökött Sirius Black, aki ugyan Harry keresztapja, de egyben egy áruló is, akinek a számlájára írható, hogy Voldemort rátalált a rejtőzködő Potter családra. A fiú egyszerre ered a múlt nyomába, és próbál életben maradni a jelenben. A regényekből is ez az egyik legerősebb – itt még nem írt túl Rowling, volt ötlete is bőven, és ez a filmen is látszik, amit egy horrorokkal is bizonyító rendező vitt sikerre. Látványos, már nem annyira gyerekek a színészek, jó a sztori is.
4: Az éhezők viadala 2. Futótűz – a sikernek folytatódnia kell, pláne, ha az alapot szolgáltató regény is trilógia. Katniss kénytelen újra az arénába vonulni Peeta oldalán, mert az évfordulóra a korábbi nyerteseknek kell összecsapnia egy élet-halál menetre. De idén a háttérben is komoly munka zajlik: Katniss lassan jelképpé válik, és már a rendszer ellen készülődnek a lázadók. Látványosabb lett, és befogadóbarátabb. Már attól sokat nőtt a szememben, hogy nem volt az a kamerarángatás a futó jeleneteknél. Minden színész újrázott, további nagy nevek csatlakoztak. Külön szerettem benne, hogy a regény érzelmi csúcspontjait is sikerült beleemelni a cselekménybe. (Az interjúkon a versenyzők kézfogása, pl.)
3: Marvel univerzum – ami annyira szerteágazik, trilógiákat kezel karakterekként, és még ezen felül is egy univerzumot mindebből, hogy egyszerűen nem lehetett kihagyni a listáról. Azzal már bajban voltam, hogy egy folytatást kiemeljek a sok közül. A Thor hármasból a 3. tetszett a legjobban. A Bosszúállók 2. etapja is rálicitált az elődjére, és egészen parádés, ahogy a sok-sok szereplőt kezeli. Íve van az Amerika Kapitány filmeknek, bár bevallom, nekem még mindig az első a kedvencem belőlük. De talán nem is kell egy filmet kiemelnem, mert a Marvel azzal filmtörténelmet ír, ahogy ezt az univerzumot egyre építi. Sztárszínészek, döbbenetes látvány, szórakoztatás magas fokon.
2: Batman: A sötét lovag – Christopher Nolan a képregények hősét hús-vér figurává tette, és még a Marvel előtt megtisztította a terepet a képregény filmeknek. A trilógia 2. fejezetében Batman már azon dolgozik, hogy a sötét lovag visszavonulhasson, és olyan törvényes, tiszteletreméltó személyek feleljenek a rendért, mint Harvey Dent. Ám születőben van egy új gonosz, aki káoszt szabadít a városra. Joker átlép a szabályokon és az összecsapás elkerülhetetlen. Nehéz belekötni. A történet erős, több zsánerből is vesz elemeket. Az akciók kemények, a párbeszédek ütnek. Emlékezetes karakterek sorát teszi a képernyőre. A személyes kedvenc bőregerem Christian Bale, de e filmben üdvözölhetjük Heath Ledger zseniális Jokerét, ami egy Oscart is ért. Csak azért fáj az ember szíve, hogy Ledger ezt már nem érhette meg.
1: A Gyűrűk ura 2-3. – lehet, hogy ezen tudnánk a legjobban vitatkozni. Nekem is van olyan barátom, aki szerint a Gyűrű szövetsége, az első rész lett a legjobb. Én nem értek egyet vele. A 2. részben háborúba mennek az entek, Aragorn és társai Rohan megmentésén dolgoznak, Frodo és Samu megismeri Gollamot. A háromban odaérünk a Végzet hegyéhez, Aragorn királyként vezeti a népet, de előtte még harcba hívja a holtakat a Fehér Város védelmében. Elvesztünk olyan hősöket, mint Theoden, és eléri a végzet Szarumánt (rendezői vágás, naná, én inkább azt preferálom) és Gondor utolsó Helytartóját. Csupa nagy pillanat, nagyon látványosan, humorral és drámával. Szépen adaptálták a regényeket, és nagyon szórakoztató filmeket készítettek belőlük. Sztárrá avattak nagyon sok itt ismertté váló színészt, de különben is erős volt a casting. A legsikeresebb sok szempontból A király visszatér (3.). Hullt az Oscar eső, iszonyat nagy bevételei voltak. Bevallom, nekem nem menne a választás a 2 és 3 között.
Családmentős, nyaralásos, emberrablós.
Az orvos Kevin, a felesége és a 6 éves kisfiuk egy óceáni nyaralásba vetik bele magukat. Mivel a kis Andy nagy álma a hajózás, és a kalózok mozgatják a fantáziáját, Kevin motorcsónakot bérel és a szigetek között hajókáznak. Az egyiken ki is kötnek, de amikor vissza akarnak indulni, a motor nem indul. Hiába próbálnak segítséget hívni, senki nem keresi őket, senki nem veszi észre őket. A vízen próbálkoznak, két halász szerencsésen rájuk talál. De a férfiak pénzt akarnak a segítségért, 1 millió dollárt. Míg a férfit a bankba viszik, a családját egy szigetre rejtik el. De hiába adja nekik Kevin mindenét, vele is végezni akarnak, a családját a sorsára hagynák. Kevin túléli, de nagyon hamar rá kell jönnie, csak magára számíthat a mentésben. A rendőrség őt hiszi bűnösnek és vadászik rá.
Már nyaralni is veszélyes – tulajdonképpen erre épült a Gyilkos elmék egyik al sorozata, és a Zsarolás is ezt a témát járja körbe. Tulajdonképpen két helyen is megmutatkozik, hogy egy átlag amerikai család milyen könnyen bajba keveredhet. Elsőként, elromlik valami, és a szokásos szolgáltatásrendszer nélkül halálra vannak ítélve. Maguk nem tudják megszerelni a hajót, szomjaznak és éheznek. Majd nagyon könnyen zsarolhatóak lesznek, mert a harmadik világban mindenki kirabolja, kihasználja őket…
Igazából rendes mondanivalót ki se tudtam hámozni a történetből. Ha nagyon poénra akarom venni, akkor annyi a tanulság, hogy olyan helyre menjen az ember nyaralni, ami civilizált. Ahol bárhonnan lehet telefonálni, és nem méregetnek gyanús elemek minden utcasarkon. Ha közhelyet keresek benne, akkor mondhatnám azt is, hogy a szülő mindent megtesz a gyerekéért. Elvérezhet, kínozhatják, csak megy előre rendületlenül.
Akciófilmnek is nézhető, ha már a drámát nem lelem benne. De abban sincs sokkal több köszönet. Ugyan az alapötletben vannak jó ötletek, de nem sikerült izgalmasan kibontani őket. Egyszerre tűnik túl szerencsésnek és túl szerencsétlennek is a főszereplő – kimenekül az elsüllyedő hajóból, megleli a családját egy teljesen idegen országban a szigetek között, ugyanakkor a rendőrség simán kinézné belőle, hogy a családját kiirtani jött ide. Végre megvan, aki elrabolta őket, erre meghalnak a dulakodásba. Nincsenek benne átmenetek: vagy minden összejön, vagy semmi.
Nem lett látványos. A szigetvilág, a víz szép, de különben a film nem egy látványparádé. Kevés helyszín, kevés szereplő. Nagyon érezni belőle, hogy ez csak egy tévés projekt, ami a késő esti műsorsávba lemehet, annyi van csak benne.
Így nem meglepő, hogy se a karakterek, se az őket játszó színészek nem mennek mélyre. Kevin összes motivációja annyi, hogy a családját megmentse. A zsarolók pénzt akarnak. A rendőrség – arra rá se jöttem, ők mit akarnak. Lehetőleg úgy lezárni minden ügyet, hogy az ujjukat se kelljen megmozdítaniuk?
Ismert színész nincs benne. Igaz, Eion Bailey nagyon ismerős volt nekem, törtem is a fejem, honnan. Aztán rájöttem, hogy Once upon a time sorozatban ő volt Pinocchio. Mondanom se kell, abban sem ő volt a főszereplő.
Arra jó, hogy menjen valami, amíg takarít az ember. Vagyis, háttérzaj film, nem több.
Zsarolás - 5/2 az alaptörténetbe van ötlet, de a kivitel gyenge, nincs benne emlékezetes alakítás sem.
Steve McQueen rendezte, a forgatókönyv Gillian Flynn munkája. A főszerepben olyan sztárok, mint Viola Davis, Michelle Rodriguez, Liam Neeson vagy Colin Farrell. A zenét Hans Zimmer szolgáltatta. Kasszát nem robbantott, de a téli időszak várós filmje volt a Nyughatatlan özvegyek.
Ami eredetileg regény volt: Lynda La Plante munkája, amiből már egy sorozat is született. Mivel a film friss, nem meglepő módon a regény is olvashatóvá vált magyarul. Épp csak annyi a meglepetés, hogy nem filmes borítóval. Ti olvastátok már a rablásba kezdő bűnöző özvegyek történetét?
Mozi:
- Instant család: dramedy, erős szereposztással.
- Pusztító: az új Nicole Kidman film, krimis--akció. Valamiért nem vonz.
DVD:
- Predator
- Az apáca
- Keresés
Megvakulós, szálloda iparos, barátságos, boldogulós.
Saliya, a barátainak Sal gyerekkora óta arról álmodik, hogy egy szállodában dolgozzon. Jól tanul, minden készen áll a terv megvalósításához. De az érettségit megelőzően furcsa gondjai támadnak a látásával. Kiderül, hogy egy ritka genetikai betegség miatt elveszti a látását: azonnali műtéttel 5%-ot sikerül megmenteni. Ő azonban nem hajlandó feladni: a saját iskolájában érettségizik jó eredménnyel. Majd igyekszik bejutni egy több csillagos hotel képzésére, de rá kell jönnie, ehhez el kell titkolnia, mi a helyzet a szemével. Münchenben jó esélyei vannak, és az első nap egy barátot is sikerül szereznie: falaz a késő Maxnek, aki cserébe majd neki segít, amikor hiányzik a látása. A két fiú összefog, és együtt nem csak a hotelben, de az életben is meg tudják állni a helyüket.
Tudjátok, hogy mennyi információt szerzünk a köröttünk levő világról a szemünkkel? Közel 90%-ot. A legfontosabb érzékünk a látásunk. Így nem is lep meg, hogy eddig a látással kapcsolatos témákból inkább horror filmek születtek. Legutóbb a Madarak a dobozban, de korábban is ez volt a vezető irány.
Ám jött az Életrevalók, és megnyílt az út az olyan filmek előtt, melyek vígjátéki elemeket mernek keverni az olyan témákba, mint a bénultság vagy éppen a vakság. Az amerikaiak megcsinálják a maguk Életrevalók változatát, a németek pedig jöttek a Vakrandim az élettel című filmmel, amelyben a vakság vidám oldalát fedezhetjük fel.
Jó, azért nem. Inkább pontosítom arra, hogy a látással együtt nem kell az álmokról is lemondani. Nagyon kemény munkával, jó barátokkal leküzdhetők az akadályok, és lehet teljes életet élni. Sal sorra veszi az akadályokat, és egészen elképesztő, amit képes megtanulni és végigcsinálni. És mernek poénokat építeni arra, hogy mennyire rosszul lát. Nekem a vakság a legnagyobb rémálmom, egyszerűen rettegek tőle, így elképzelhetetlennek tartottam, hogy ezen a filmen tudok nevetni. De tudtam.
Van egy nagyon erős, támogató és pozitív légköre. Az ilyen filmeket napsugarasnak szoktam jellemezni, mert annyira tele vannak az élet szeretetével, a pozitív életszemlélettel, hogy felvidítják a nézőt. Hinni lehet tőle kezdeni magunkban, a világban. Ez ebben a filmben is megvolt, jól is esett a lelkemnek.
A történet pedig jól alkalmazza a komédia elemeket, miközben az is érdekes, hogy mit kell teljesíteni annak, aki ilyen hotelképzésre adja a fejét. Nagyon bírtam, ahogy sorra veszik a hotel elemeit, például ugyanúgy benne van a tananyagban a takarítás, mint a pincérkedés, a konyhai alapok, vagy éppen az italkeverés.
Jó volt a Max és Sal közti barátság is, nekem sokat dobott a filmen, ahogy a két fiú segítette egymást. Kellett a Max hozta vidámság, aki jó ellenpontja, de egyben kiegészítője is volt a komolyabb, nagyon lelkes Salnak.
A fiatal színészek is szimpatikusak voltak. Ugyan még nem láttam őket semmiben, de itt szépen bemutatkozott Kostja Ullmann és Jacob Matschenz is.
Azért nem az Életrevalók, nincs benne meg ugyanaz az érzelmi töltet, de nekem elég közel állt hozzá. Ez könnyedebb, viccesebb, de ugyanúgy az életet ünnepli.
Vakrandim az élettel - 5/4 komédia, de érzelmes is. Nagyon pozitív az üzenete, ez egy szeretnivaló film.