Minden napra egy film

Minden napra egy film

A góré

2018. augusztus 23. - BBerni86

Börtönt túlélős, fegyverkereskedős, családot mentős.

Jacob Harlon sikeres és boldog ember volt: kényelmes élete volt befektetési bankárként, otthon szerető feleség és helyes kisfiú várta. Egy vacsora azonban szörnyű véget ér: Jacob vezet hazafelé, egy pillanatra nem figyel, áthajt a piroson és karamboloznak. A hátsó ülésen ülő barátja meghal, a másik autó sofőrje komolyan megsérül. Hiába volt baleset, a bíró nem ismer kegyelmet, 7 év börtön vár a férfira. A felesége kész kitartani mellette. Jacob azonban már első este szembesül a benti viszonyokkal: a szomszéd ágyon fekvő srácot tömegesen erőszakolják meg. Nem akar a sorsára jutni, beleköt egy keményfiúba, amiért fel is figyel rá az egyik banda. Beveszik, megvédik, de cserébe neki is be kell mocskolnia magát. Egyre mélyebbre süllyed, és már csak az motiválja, hogy a családja biztonságba legyen, vele bármi is történjen.a-gore-2017.jpg

Érdekes, ahogy gyakran párosan kapunk filmeket, amelyek hasonló témát dolgoznak fel. Coster-Waldau góréja nem is kicsit emlékeztet Vince Vaughn hasonló filmjére. És mivel a Trónok harca színészét bírom jobban, meglep engem is, hogy mégis a Vaughn film tűnik ütősebbnek a börtönös sorstörténetek közül.

Ennek oka főleg a cselekményben kereshető. Van egy alapmaszk, amelyben Jacob belekerül egy ördögi körbe, és csak süllyed. Az állomások, a testi átalakulás is, a börtönbeli viszonyok mind elfogadhatónak tűnnek. Talán még a hiteles se lenne nagyon elvetemült jelző. Nem egy körömrágóan izgalmas darab, de mindig történik annyi esemény, hogy azért a bealvástól se kelljen tartani.

Csak, van valami, ami nagyon nincs a helyén benne. A főszereplő karaktere, aki mellé kellene állnunk a történetben. Van egy jelenet, amelyben a felügyelőtiszt azon töpreng, hogy miért olyan Jacob, amilyen. Jó emberből lett söpredék, de miért? Én legalább annyira tanácstalan vagyok, mint az a tiszt.

Mert az eleje OK. Kell a védelem, hogy ne legyen a börtönbeli élete olyan, mint az emberkereskedelem eladott áldozatainak. Még azt is elfogadom, hogy bevállal érte olyanokat, mint a drog csempészése. De aztán jobban mélyül a kör, és azt már nem értem. Elviszi a gyilkossági balhét. Átalakul kitetovált bűnözővé – hatalmas a váltás a között, aki bement, és aki kijön a börtönből. És nem értem, miért!

Könnyű lenne ráfogni, hogy a családját védi. De ezzel mégis, hogyan? Nekem nem logikus, és nem értettem a főszereplőt, ami pluszban zavart.

Nem tetszett a film látványvilága sem. Nem lettek igazán brutálisak, még a nagy vérfolyós jelenet is olyan, hogy nem lehet komolyan venni. Szörphatású. De nem is lazán kezelt a film, komolyan vették, csak éppen nem mentek le naturálisba. Egyedül talán a tetoválásokba, az volt több is, mint amennyit elviselnék.

Most még a színészeket sincs kedvem dicsérgetni, pedig egyeseket még bírok is más szerepeik okán. Nikolaj Coster-Waldau a kettesszámú kedvenc Lannister karakterem a Trónok harcában, Jon Bernthal meg épp nézős nálam a Punisher sorozattal. De itt…

Nem rosszak, a film se annyira, de nekem nagyon nem tetszett.

 

A góré - 5/3 színészileg korrekt, látványra komor és durva, de a történet egyes hézagai zavarnak.

https://www.youtube.com/watch?v=QQxjyRr9k2E

Menedék

2017-es horror-thriller

Testvéres, titkos, kísértetjárta házas.

menedek.jpgAngliából egy asszony hazaköltözik az Államokba négy gyermekével. Két nagyfia, egy nagylánya és egy kisfia van, akik mind abban reménykednek, hogy szerény körülményeik ellenére új, boldog életet kezdhetnek itt, és nem kell tovább menekülniük. Hamar új barátra is találnak egy helyi lány személyében. Ám anyjuk váratlan és kényszerből eltitkolt halála, majd egy váratlan látogató érkezése mindent megváltoztat. Jack 21. születésnapjáig elrejtőznek, már csak pár hét van addig. Egyedül Jack jár ki, aki Allie-nek udvarolgat. De a gondok egyre jönnek: kellene az iratokra az anyja aláírása, és az ügyvéd megsejti, hogy valami nincs rendben. A legkisebb, Sam szellem jelenlétét érzékeli a házban, és mindegyikük idegei túlfeszülnek, érzik, hogy valami nagyon nem stimmel. Veszélyben vannak.

Végre egy okos horror! Rendben, nem vegytisztán horror, de ettől csak jobban tetszett nekem. Mert thrillernek is kitűnően megfelelne, ami ügyesen használ néhány horroros zsánert, mint a kísértetházat. Hogy aztán okos filmként folyamatosan meglepjen, mennyire más is minden, mint aminek gondoltuk. És máris zsánert váltottunk…

Vagyis, horror is, thriller is, remek kosztümös kiszerelésbe. Nekem kifejezetten jól esett, ha már a Meg nem lett ijesztő – ennek akadnak parás jelenetei.

És okosan ijesztenek. A félelem elemibb, sejtelmekből fakad, és csak nagyon ritkán a jump scream nyújtotta pillanatnyi ijedtségre játszanak. Itt sokkal hangsúlyosabb az a zsigeri félelem, ami szinte csak egy bajsejtelem. A filmben egyre jobban érzed, hogy közeledik feléd valami borzalom, de nem tudod mi az és mikor jön, de közeledik. Ahogy várjuk, hogy lecsapjon a pokol, sokkal erőteljesebb és hatásosabb, mint amikor már átmentünk a hentelős részbe – de ezt nem mesélem el jobban. Mert vannak csavarok, okosak és meglepőek.

Mert ez különben okos film, nagyon jól felépítve. Szinte csendes a kezdés, elég eseménytelen, de mégsem unalmas. Mert a hangulat már ott van, és jók az alapok. Hogy aztán egyre nőjön a feszültség és egy erőteljes összecsapásban csúcsosodjon ki.

Jól bánik a karaktereivel. Bár horror és thriller határán mozog, a kritikusok inkább horrornak veszik, odafigyel a szereplőkre. Messze nem csak zsánerek, mint amit a horrorban szeretnek – pl. a sportoló meg a csinos. Itt mélysége, drámái, titkai vannak a szereplőknek. Megtalálták a színészeket is a szerepekre – ígéretes fiatalokat, akik közül lesz ismerős a Stranger Things évadaiból, de a lassan igazi horror királynő Anya Taylor-Joy is fontos szerepet kap.

A külsőségeiben is nagyon jó a film. A hangulatok a környezetből is fakadnak. A ház karakteres lett, és nagyon jól megjelenítik az érzelmi váltásokat is. A házban sötét van, szürkeség, komorság – a kinti jelenetek napfényesek, boldogak. Korhű a környezet, a ruhák, simán megvan a hatvanas évek vidéki hangulata.

A kritika különben vegyes. A casting nem csak nekem tetszett, de sokaknak nem tetszik, ahogy zsánerek és horror motívumok között ugrál a film. Nekem meg pont ez volt benne a nyerő – hogy azt húzzák, amit a zsánerben várok, csak éppen nem pont abban a zsánerben, amiben éppen hiszem, hogy vagyunk. Tudom, így zavaros, de megnézve érthető lesz.

Nekem tehát tetszett, ezt most nem éreztem időpazarlásnak.

 

Menedék - 5/4 okosan felépített, korrekt külsőségekkel, jó szereposztással és végig hangulatosan.

https://www.youtube.com/watch?v=cYz5sL9pbxU

Idézzünk!

  • Biztos, hogy ez egy étterem, nem valami elefánttemető?
  • Viselkedj! Mennyit gürcölt a séf a konzerved felnyitásával!
  • Hazavinném a kutyámnak, de ennél jobban szeretem. (I’m dying up here)

 

  • Egy pavilon. Egyetlen átépített főtérről sem maradhat le a pavilon.
  • Mihez kell?
  • Nem is tudom. Békés elmerengéshez?
  • Ebben a városban az emberek csak az öngyilkosságon merengenek. (Castle Rock)

 

  • Jó, az egy dolog. De akkor is közelebb kell kerülnünk hozzá.
  • Nem, az veszélyes. Kiderült, hogy agresszívan reagál a hajókra.
  • Nem lehet se hajó, se csónak. Úgy kell megközelíteni.
  • Úgy érted, hogy valaki ússzon oda hozzá?
  • A szörnycápához, amelyik megette a haverunkat?
  • Ha csupán egy ember lesz a vízben, az nem veszélyes.
  • És ezt mégis ki a franc fogja bevállalni?
  • Sorsoljuk ki!
  • Nem tudok úszni! (Meg – Az őscápa)

 

  • És mit lehet tudni erről a srácról?
  • Érdekel?
  • Segít kinyírni hetero Simont a fejemben.
  • De miért kellene kinyírnod?
  • Mert kell, Si! Most is éppen egy mentális machetével kaszabolom. (Kszi, Simon)

 

  • Meg kell találnunk a besúgót.
  • Az egyszerű. Sugar lesz az.
  • Sugar?
  • Elment, majd visszajött. Az apaság időnként megváltoztatja az embert.
  • Mióta figyeled?
  • Már egy ideje. Nem bízom benne, érted? Ő is egy olyan nagydarab, érzékeny emós nigger. Vágod? Tuti, bőg a This is us alatt.
  • Én is bőgök a This is us alatt. (Luke Cage)

 

  • Akkor zsaruk vagytok!
  • ()Nevetés.) Két ittas vezetésem volt tavaly, hogy lehetnék rendőr?
  • Rendőr? Ki van tűrve az ingem!
  • Te konkrétan a legzsarusabb fószer vagy, akit valaha láttam. Mintha a hajadat egy rohamkocsiban vágták volna le! (Szűzőrség)

 

  • Szia, anya.
  • Sápadt vagy.
  • Csak új alapozót próbáltam ki.
  • Akkor csak a sminked pocsék, nem haldokolsz. Hol van a karácsonyfa? (Rossz anyák karácsonya)

 

  • Akkor indulok is!
  • Még nem fejeztük be!
  • Laurie-nak fogy a levegője, és nemzetközi vizeken vagyunk, ami azt jelenti, hogy nem kapnék büntit, ha most szarrá vernélek. (Meg – Az őscápa)

 

  • Olvastam a cikked, Nagyváros. Hol tanultál meg így írni? Biztos nem itt!
  • Hol tanultál meg így olvasni? Biztos nem itt! (Sharp Objects)

 

  • Várj, Joanna, várj! Bocsáss meg!
  • Most inkább nem.
  • Sajnálom. Ne haragudj, én
  • Nem értelek! Mi a baj velem, miért lett rossz, magyarázd meg!
  • Megmondom én, hogy mi a baj. Először is ez. (Kilép a cipőjéből, egy fejjel alacsonyabb a nőnél.) Igen, nem tudom elfogadni. Azt hittem menni fog, de nem. Olyan mások vagyunk. Nem illünk össze. Nem elhalasztani kell, hanem lemondani. (Az esküvőre céloz.)
  • Mióta fontolgatod ezt?
  • Most mit mondjak? Régóta.
  • De miért nem mondtad el előbb?
  • Mert féltem, hogy megütsz. (RAID)

Meg

Az őscápa

Cápára vadászós, akciós, vízi.

Wilson, a különc milliárdos Kína partjai mellett egy a tengerfenék mélyét kutató labort építetett fel. Az elméletük szerint egy hideg által elzárt szakasz alatt meleg víz van a fenéken, ahol az ember által soha nem látott halak élhetnek. Az első merüléskor valami baj lesz: a búvárhajónak támad valami. Az utolsó üzenet annyi, hogy Jonasnak igaza volt. Jonas Taylor egykor sikeres kommandós és búvár, akit a legutóbbi mentés után kiközösítettek. Állította, hogy 11000 méter mélyen valami megtámadta az atomhajót, és ha nem robbant, ezzel halálra ítélve két társát, mindannyian odavesznek. Most az ő segítségét kérik – nemet mond, amíg meg nem hallja, hogy a volt neje ragadt odalent. A tudós Suyin mellett ő is merül segíteni, és odalent szembesülnek a megalodonnal, a valaha élt legnagyobb cápával. A mentés sikerül, de nem várt vendéget hoznak magukkal a felszínre.the-meg-movie-poster.jpg

Hamar ki is mondom, még mindig a Cápa a legijesztőbb cápás film, Spielberg klasszikusa maradt: NO.1. Azért valahol durva, hogy évtizedek óta nem képesek egy rendes cápás ijesztést összehozni, noha már ott tart a CGI, hogy simán érezhetnénk úgy, hogy valóban egy cápa úszik mögöttünk és készül lecsapni.

A Meg ugyan cápás film, de nem is volt cél, hogy a frászt hozzák a nézőre. Ez egy blockbuster, ami szórakoztatni akar, és bár használ talán 2-3 jump scream jelenetet a hirtelen feltűnő és harapó hallal, nem ez a jellemző. Látványos akciók vannak, minimális dráma, annál több szórakoztatás és vicces beszólás.

Azt sem lehet nem észrevenni, hogy mennyire számoltak az ázsiai piaccal is. Alapból Kína mellől indulunk, a cápa által betámadott strand is Ázsia mellett van, és nem az Államoknál, és a stáb jelentős része is ázsiai. Kína egyre nagyobb tényező a filmgyártásban is, itt egy újabb bizonyíték. Erről jut eszembe – volt olyan cápás film, amelyben európaiak voltak veszélyben? Nekem nem ugrik be. Általában amerikaiak húsára éhezik a nagy fehér.

Az sem véletlen, hogy Jason Statham játssza a főszerepet, a cápa legnagyobb ellenfelét. Ez is azt mutatja, hogy akciófilmben kell gondolkodni, nem horrorban, vagy thrillerben.

Ennek megfelelően a látványvilág uralkodó eleme a cápa elleni harc lesz, a különféle eszközök és maga a vadászat. A CGI cápa, ha nem is a valaha volt legjobb cápa, nekem a mozgása néha kifejezetten fura volt, de látványos. Azért némelyik Statham vs. Meg elem nélkül nagyobb élmény lett volna – nagyon hiteltelen egy-némelyik. Leússza, persze.

Bár nem ezt szántam fő mondanivalónak, és igyekszik is rövidre zárni, de nem bírom megállni, hogy ne jegyezzem meg, mennyire szabadon kezelték Alten regényét. Az alaphelyzeten is kicsit variáltak, és a nevek átvételén túl nem sok mindent hagytak meg az eredetiből. Talán, mert abban erősebb a drámaibb vonal, itt meg szórakoztattak. Olyanokat emelnék ki, mint a cápa kijutásának módja és a táplálkozása, a vadászat maga, Jonas egész karaktere, a japán tudósok kínaivá válása, JD a hősies japán pilótából nagyszájú fekete lett, Laurie teljesen más figurája, Suyin lánya, aki az eredetiben nincs benne – és ez csak kis lista. Ennél sokkal több hiányzik vagy nagyon más.

Regényből még van 5, szóval, ha siker lesz, Statham még vadászhat a vizeken.

 

Meg - 5/3,5 nyári blockbuster, szórakoztató, látványos, de továbbra sincs meg az új cápás siker.

https://www.youtube.com/watch?v=8sLkMF6hXKQ

5 film, amit látnod kell

Bajkeverő gyerek

5: Szabadnapos baba – Bink baba édes, mosolygós, helyes kölyök. Csak éppen a szülei milliárdosok, így egy bandaletoltes_13.jpg elrabolja váltságdíjért. Arra azonban nem számítanak, hogy a baba meglép előlük, és míg ő mindent játszva túlél, a banda tagjai a végére már könyörögnek, hogy visszaadhassák a szüleinek a kicsit. Ismert színészek, kellemes családi humor, a baba meg aranyos.

4: Vademberek hajszája – Ricky árva, aki senkinek nem kell. Mire otthon kezdené érezni magát a vademberek_hajszaja_screenshot_20170511074634_7_original_1150x645_cover.jpglegújabb nevelő szüleinél, az asszony meghal, és Ricky a vadonba szökik a gyámügy elől. Kelletlen nevelőapja utána indul, de baleset éri, így az erdőben ragadnak, egymást kiakasztva, míg a gyámügy vadászni kezd rájuk. Elsőre a szereplők külleme megijesztett, de isteni humora és szíve van a filmnek, nekem bejött.

3: Talpig zűrben 1-2 – Junior babaként kerül be az apácák vezette nevelőotthonba. A kis ördögfióka hamarosan 200x276x200_jpg_pagespeed_ic_tlb3svkqdf.jpgmindenki rémálma lesz, aki folyton bajt kever és a legjobb barátja egy sorozatgyilkos. Új nevelőapja azonban ragaszkodik hozzá, így együtt átvészelnek egy széteső házasságot és az újrakezdést is. Családi film ez is, szituációs poénokkal, jó beszólásokkal.

2: Dennis, a komisz – az első rész már klasszikus családi film. Cuki, de égetnivaló kölyökkel és dennis-a-komisz-filmesguru.jpgWalter Matthau ikonikus alakításával. Nehéz eldönteni, mi a jobb benne: ahogy Dennis merő szeretetből megkeseríti Wilson bácsi életét, vagy amikor a házat kirabló csöves idegeire megy, de nagyon.

1: Reszkessetek, betörők sorozat – a karácsonyi időszak örök klasszikusa, amit milliószor láttam is már, de még nem unom. (Jó, a karácsonyi programba én is unom már.) Kevin otthon ragad, és védeni kezdi a házat a betörőktől. Majd rossz gépre száll, és újabb akciótervre lesz szüksége a börtönből meglépett két rosszfiú ellen. Születtek folytatásai is, a 3. nálam még elment egy újabb házvédő kölyökkel, de a 4-5 teljesen botrányos és feledhető.reszkessetek_betorok_tv2.jpg

Szegény gazdagok

Az olasz, nem a Jókai!

Lottót nyerő, megváltozós, családi.

A Tucci család tisztes szegénységben tengeti életét egy isten háta mögötti olasz falucskában. Az apa a sajtgyárban dolgozik, a nagylány bolti eladó, a nagyi megszállott sorozatrajongó, a sógor meg egy kertészmérnök, aki munka helyett hibrid növényekkel kísérletezget otthon. Mégis, szeretik egymást, összetartanak, és megvan a maguk boldogsága. Mindent a feje tetejére állít, amikor 100 millió eurót nyernek a lottón. Eleinte titkolnák a hírt, de szegenyg.jpgamikor kitudódik, felköltöznek Milánóba. Megindul a költekezés, és miközben az úri körök közé akarnak beilleszkedni, elvesztik önmaguk és egymást – szerencsére a család esze, a kiskamasz Kevi észnél van, és még időben közbelép.

Ha európai komédiát akarok ajánlani, nagy valószínűséggel egy francia filmet fogok megnevezni, de van esély egy-két német filmre is. Néha azonban lehet más filmre is bukkanni, ami egy-egy este kellemes mosolyognivalót nyújthat. Ilyen az olasz Szegény gazdagok is, mely nem ér fel a fentebb említett, nekem jobban fekvő filmekkel, de egy péntek estére pont megtette.

Amit először ki fogok emelni, mert az volt az első, ami miatt tényleg figyelni kezdtem a filmre, Milánó. Olaszországból elsősorban Rómát szoktuk filmen látni, de Velence és Firenze is fel szokott tűnni. Olyanra nem is emlékszem, amiben ezt a várost ismerhettem meg volna kicsit jobban. Ott viszont Milánó a film nagyjának helyszíne, és megkapjuk a képeslap montázst a város nevezetességeiről, melyet nagyon élveztem. Aki szereti Olaszországot, és még nem járt arrafelé, mint én is, már ennyiért is megérte volna megnézni.

De szerencsére ennél több mindent fel tudok sorolni a film jó pontjai közé. Az egésznek egy nagyon kellemes, olaszos életérzése van. Vidám, színes, szórakoztató, könnyed, és még talán az önmagunkon való nevetés képességét is ide írhatom. Feelgood film, ami kivételesen alkalmassá teszi plusz napfényt csempészni a nyári napokba.

A film humora fogyasztható, és valóban a gazdagok kifigurázására mennek rá. Duplán is: megkapják a magukét az újgazdagok, de az előkelőségek is. Nem az a harsányan nevettetős film, de jó ötletek vannak benne – a klisék mellett. Mert a férfi beleszeret a lányba, akinek a gazdagok nem jönnek be, ezért mosogatónak áll álcában – történetszál ismerős lehet máshonnan is. Nekem most éppen az Amerikába jöttem ugrott be, ha ott nem is pont ezért játszotta a herceg a szegény alkalmazottat.

Igazából még a szereposztással se volt bajom, ha azon néztem is egy nagyot, hogy a pénz után mennyire átalakult a nők külseje. Mert jó pasi nincs ebben a filmben, mindkét Tucci férfi messze áll a szépségideáltól. Még a kissrác a leghelyesebb, de ő még gyerek, nem ez a kategória. A nők viszont minőségi feljavuláson mennek át egyik percről a másikra. De ami enné is fontosabb, kedvesen klisések, akiket meg lehet kedvelni a butaságaikkal is. Ha belegondolok, a Tucci család egyetlen okos tagja a kiskamasz srác.

Viszont, pár dolog irritált. Leginkább az, hogy a dögös huszonéves lány összejön egy majdnem ötvenes pasival, akit szegénynek hisz. Dübörög az apakomplexus?

Mese kicsit, a tanulság is a szánkba rágva, de elmosolyogtat azon, hogy a pénz nem boldogít.

 

Szegény gazdagok - 5/3,5 egyensúlyoz a fárasztó és a vicces határán, a vége meg túl szép, hogy igaz legyen.

https://www.youtube.com/watch?v=_S0zJChyl1s

Várható heti megjelenések

Moziba kezd:

- Alfa - ősemberes kalandfilm, egyelőre erősen kérdőjeles számomra, milyen lesz.

- Fák jú, tanár úr! 3. - a német komédia sorozat egy különc tanárról, aki most érettségiztetni fog. Az elsőt szerettem, a másodikat annyira nem, és nem is kis késéssel most megnézhetem a folytatást is.

- Kaliforniai rémálom - erős szereposztású krimi.

- Slender Man - horror, egy rémmel, aki gyerekeket rabol. A trailer alapján érdekes.

DVD kínálat a héten:

- Nyúl Péter

- Ragadozó

- Telivérek

- Gringo

- A partiállat

 

Szűzőrség

Kamaszos, érettségi bankettes, szülők mesterkedéseis.

Kayla, Julie és Sam együtt kezdték az iskolát, és egészen a középiskola végéig legjobb barátnők is maradtak. A gyerekeiket túlféltő szülők is barátok lettek, akik próbálnak megbirkózni azzal, hogy a lányok kirepülnek. Főleg Lisa van oda, akinek csak Julie van. Így amikor egy nyitva maradt laptop betekintést enged a lányok levelezésébe, hamar ki is készülnek. Éppen elengedték a lányaikat a barátaikkal a bankettre, és máris azt olvassák, hogy blockers.jpgegyezséget kötöttek, hogy ezen az estén mindhárman elvesztik a szüzességük. Ugyan Hunter igyekszik csitítani a szülőtársakat, de Lisa és Mitchell annyira bepörögnek, hogy máris a szabotázst tervezik. A hármas elindul a kölykök után a buliba, és az este őrületei között kénytelenek elgondolkozni azon, hogy a gyerekeik kirepülnek, felnőttek.

Az ifjúsági filmek között gyakran előkerül a szüzesség elvesztésének kérdésköre. Az már más tészta, melyik mennyire komolyan, viccesen, vagy éppen undorítóan nyúl a témához – még egy olyan is van, amiben a filmes lánya egy élő pornó showban akar túlesni az eseményen a barátjával. A Szűzőrség is ezzel a témával játszik el.

Annyi a csavar, hogy nem tini film – ez egy komédia. És nem a szüzességüket veszteni akaró tinik a főszereplők, hanem a szüleik. Ezzel még akár új dimenziót is adhattak volna a zsánernek, de nem lesz klasszikus e filmből. Egyszer meg lehetett nézni, de szerintem többször éreztem kínosnak, mint viccesnek.

Mert a poénok jó fele, talán több is, altesti és szexuális poénokra épül. Nem is tudom, melyik volt a legrosszabb. Bocs, mégis tudom. A sör a végbélen keresztül, majd annak kispriccelése feszült helyzetekben. De díjnyertes lenne a nimfomán páros is, akik egészen szabadosan értelmezik a fogócskát, amibe a főszereplő szülők is belekeverednek, nem éppen örömükre.

Néha azonban akad egy jó pillanata. Nekem a Halálos iramban poénok ültek legjobban, de ki-ki találhat benne valamit, amin ha nem is tud felhőtlenül nevetni, azért mosolyogni lehet rajta.

A kötelező mondandót is kipipálja, ha erőltetetten is. A szülő – gyerek kapcsolat erősödik, büszkék egymásra, és mindenki kész megtenni a következő lépést. A kölykök mennek egyetemre, és a szüleik képesek elengedni őket. (Aki mégsem, az mehet a partiállatba, de arról a filmről majd később mesélek. Itt megvalósul az elengedés.)

Külsőségeiben az a színes, könnyed komédia, amit pár helyszínen, középosztálybeli miliőben gyorsan összeraktak. Azért a külsőség rovatba belenyomom azt is, hogy itt is jól látni, mennyire beindult az álomgyárba a girl power üzenete. Itt is kapunk egy nagy monológot a témában, ami különben tök jó, fontos is, de a vígjátéki közegben azért furán hat. Plusz, a vegyes párok dömpingje is nagyon erős. A 3 filmbeli szerelmespárból 2 is vegyes etnikumú.

A színészek – láttak már szebb napokat is. Nem is értem, minek vállalnak be egy ilyen filmet. Főleg John Cena, aki tényleg olyan rendőr alkat, mint amit itt a kamaszok a fejéhez vágnak – az a poén se volt rossz. De Leslie Mann is ott van a főszereplők között, és ő is volt már sokkal jobb. Itt olyan ripacskodónak kellett lenni mindenkinek, ami nem tetszett. Plusz, Austin, Julie barátja az a Graham Phillips, aki nekem már mindig Zach marad, The Good Wife sorozatból.

Egyszer belefért, de ez nem az én komédiám. Érik, hogy óriás cápára induljak…

 

Szűzőrség - 5/3 felemás. Van benne pár jó ötlet, de sokszor inkább fárasztó, és nem szórakoztató.

https://www.youtube.com/watch?v=woP3N5EAs7Q

Ordeal by Innocence

avagy: Az alibi (mini sorozat)

Kosztümös, családi titkos, gyilkost keresős.ordeal-by-innocence-cast.jpg

Jack Argyll is egyike volt az árváknak, akiket a gazdag örökösnő és férje befogadtak. Problémás fiatalemberré nőtt fel, aki aztán az anyja gyilkosa is lett. A tárgyalásra már nem jutott el: a börtönben agyonverték. Közel 2 évvel később egy fiatalember érkezik az Argyll házba, ahol az özvegy készül feleségül venni jóval fiatalabb titkárnőjét. Arthur állítja, nem lehetett Jack a gyilkos, hiszen a tett elkövetésekor vele volt, messze a családi háztól. Bár eleinte nem akarnak hinni neki, lassan mindenki kénytelen beismerni, nem Jack tette, akkor pedig a gyilkos közöttük van! Kiderül, Rachel nem könnyű ember volt, aki minden gyereke életét sikeresen tönkretette: elvett gyermekek, összezúzott szerelmek, állandó gonosz megjegyzések forrása volt. De ki gyűlölte annyira, hogy ölni is képes volt?

A BBC jó szokását tartsa meg az ég, hogy az utóbbi pár karácsonyra mindig kaptunk egy nagyon korrekt, mini sorozatban feldolgozott Agatha Christie sztorit. Íme, a legutóbbi! Még akkor is, ha a bemutató a nyárig csúszott, köszönhetően az egyre bonyolódó zaklatási ügyeknek. Itt is az volt a késlekedés oka, hogy a Világ összes pénzét ordeal-by-innocence-recasts-ed-westwick-after-assault-allegations.jpgutánozva újra kellett forgatni a botrányba belekeveredett Ed Westwick jeleneteit Christian Cook szereplésével – aki különben korrekt választás, elsősorban színpadi színész, de a külleme és a tehetsége is megvan a széles vászonhoz.

A feldolgozás remekül sikerült. Nekem ugyan a Tíz kicsi néger a kedvenc továbbra is az újrázott történetekből, de ez szorosan ott van a nyomában. Tele van feszültséggel, hű az eredetihez, miközben eredetien alakítottak is rajta. Például, ebben egész más a gyilkos, mint a regényben volt, és sok karaktert is elvittek más irányba. Sötétebb, keményebb, de izgalmasabb és pszichésebb is, mint az eredeti.

Három részben ment le, de annyira tele van feszültséggel, kérdésekkel, drámákkal, hogy egy filmként érdemes egyszerre nézni a részeket. Sikerült megvalósítani, hogy egyszerre legyen meg benne egy pörgős krimi dús cselekménye, és egy pszicho thriller feszültsége és fenyegetettsége.

Nagyon tetszett, ahogy egyre mélyebbre ástak a részekkel, és jöttek a nagyon mocskos titkok felszínre. Én a végére már csak azt csodáltam, hogy nem végzett valaki előbb az asszonnyal.

ordeal_by_innocence_poster_2018.jpgA BBC-től megszokhattuk, hogy a külsőségekre is nagyon odafigyelnek. Ez ugyan tévére készült, de annyira igényes kosztümös film, hogy simán el tudnám képzelni széles vásznon is. A kor hangulata, a kosztümök, frizurák, minden nagyon a helyén van benne. Egy van csak, ami bökte a csőröm, de az már inkább casting kérdés.

Ki nem állhatom, amikor önkényesen sokat variálnak az eredeti és a filmbeli szereplőn! Mivel törekedni kell a több etnikum szerepeltetésére, Christie hófehér történetébe bekerült egy színes örökbefogadott lány is. Annyira nem illik Leo és Rachel többi árvája közé, hogy az már fáj. És nagyon érezni, hogy ő bizony itt csak a kötelező szín.

De ezt leszámítva a casting is erős. Bill Nighy és Matthew Goode is nagyot játszik, de nagyon korrektek a sorozatokból ismerős brit színészek is. Kifejezetten élveztem a játékuk.

Megérte rá várni, erős alkotás lett, Agatha rajongóknak, de jó krimit szeretőknek is kötelező!

 

Ordeal by Innocence - 5/4,5 okosan adoptált, remek színészekkel, feszültséggel teli, jól elmesélt történet. Tetszett.

https://www.youtube.com/watch?v=ZuAj2ei9rJc

süti beállítások módosítása
Mobil