Minden napra egy film

Minden napra egy film

Heti meglepetés

2018. szeptember 26. - BBerni86

meg1.jpgA héten annyi sorozat kezd, hogy szinte lehetetlen még felsorolni is. De akkor az első adag:meg4.jpg

- The Resident

- The Good Doctor

- Bull

- Agymenők

- Young Sheldon

meg2.jpgVadiújak:meg3.jpg

- Manifest

- Magnum PI

Folyt. köv.

Idézzünk!

  • A Banther lakba!
  • De tavasz van! Az a téli szállás!
  • Eljön majd a tél… előbb vagy utóbb. (The dragon prince)

 

Ha elrabolnák fiamat, orosz, hajó, bármennyit kifizetnék, hogy visszakapjam. Kölcsönvennék, lopnék! Ok, lopni amúgy is lopok, de most többet lopnék! (A világ összes pénze)

 

  • Csak vigyázok a társamra.
  • Ő nem épp Hannibal Lecter.
  • Tényleg? Mert úgy nézett rád, mint aki fel akar falni. (Take two)

 

  • Összejött egy nő is.
  • Gratulálok! Látod, érdemes volt hinni a csodákban! (A mi kis falunk)

 

  • Mikor vásároltál utoljára?
  • Houstonban, egy hete.
  • Mit vettél?
  • Légitársaságot. (A sötét ötven árnyalata)

 

  • Megpuszilod a kobakom, hogy jobb legyen?
  • Talán igen.
  • Egy kicsit balra. És itt is. Meg itt.
  • Ezt már Indiana Jonestól loptad.
  • A legjobbtól tanultam. (Shadowhunters)

Az apáca

Démonos, ördögűzős, rejtélyes.

Egy erdélyi, eldugott zárdában valami történik. Egy helyi férfi megtalálta az egyik apáca testét, aki öngyilkos lett,az_apaca.jpg felakasztotta magát kiugorva a toronyból. A Vatikán az eset kivizsgálására Burke atyát küldi, és segítőnek Irene nővért, akit kislánykora óta látomások kísértenek. A halott apácát megtaláló Franci viszi fel őket a hegyi zárdába, ahol az apácák valami szörnyű titkot őriznek. Rejtőzködnek előlük is, megszakítás nélkül imádkoznak századok óta, mióta Imre király egy démont idézett a falaik közé. De a démon már köztük jár, apácának álcázza magát, és lelkekre vadászik. A kis csapat igyekszik felvenni vele a harcot, miközben egy borzalmas titoknak is a nyomára akadnak.

Reklámok… most éppen azon vagyok készen, hogy ezt reklámozzák a Démonok között világ legsötétebb fejezetének. Míg nem láttam a filmet, hajlamos lettem volna elhinni is. Az első Démonok között tényleg para volt, a második rész már nem tudott igazán megújulni, de az még érdemel egy korrektet. Az Annabelle nem sikerült jól, ha a második részével jobban ki is vagyok békülve. De ez az apáca, ahogy az alakja feltűnik már az univerzumban, tényleg ijesztőnek nézett ki.

Saját filmben, sajnos, már nem lett annyira parás.

Talán az volt a baj, hogy nem keltenek félelmet, csak egy-egy jump scream jelenet van, amelyek ráadásul nagyon kiszámíthatóak is. Volt, hogy néztem a jelenetet, és fejben azt sakkoztam, hol fog hirtelen feltűnni az apáca és üvölteni, hogy aki nincs rá felkészülve, kirántsa a széke karfáját is. De annyira megszokott helyeken van… nézel a tükörbe. Semmi. A kamera elfordul, a szereplő is. Naná, hogy mire visszafordulunk a tükörhöz, az már nem üres. Hányszor is láttam már ilyet…

az_apaca2.jpgAz apáca maga sem hat annyira ijesztőnek azzal, hogy ilyen környezetbe tették. Nekem a sok apáca között elvesztette a borzongató voltát. Majdnem hogy a helyszín, a hegyi kolostor, ami simán elmenne középkori várnak is (régen az is volt a történet szerint) a temetővel meg a sötétséggel ijesztőbb, mint maga az apáca. Ok, akkor az ijesztőnek szánt elemek közé felírhatom a hangulatot is, a helyszínt, de nem teremt annyira súlyos atmoszférát, hogy önmagában féljek tőle.

A cselekmény nem indul rosszul, de valahogy a nyomozást és a démonűzést nem sikerült érdekesen megcsinálni. Ahogy legyőzik itt a démont… komolyan, nem tudtam, hogy erre milyen reakciót vártak a készítők. Én valahol még viccesnek is éreztem, hiába van ott a CGI nagyágyú, és néz ki jól a pokoli átjáró záródása. De maradjunk a pozitív élménynél, egy csavar volt, ami működött, és azt tényleg nem találtam ki előre. Bár, utólag belegondolva voltak jelek. Egyen sokáig gondolkodtam is, de erre azért nem gondoltam.

Az is tetszett, ahogy az univerzumba illesztették a történetet, ha sajnáltam is Franci karakterét. Erről jut eszembe: Franci, komolyan? Angolul kellett megnéznem, hogy leessen a poén, kedves szinkronírók! Frenchie, vagyis a helyiek a francia származása miatt adták a srácnak ezt a nevet, én meg azon agyaltam miattatok, miért kapott osztrák becenevet, a Ferenc névből!

Összességében, én valami sokkal jobbat vártam. Pedig lehetett volna ijesztő is…

 

Az apáca - 5/3 bármennyire is szerettem volna félni, nem ment. Néha kicsit untam is, jobbat vártam.

https://www.youtube.com/watch?v=uBd4siKlRSY

5 film, amit látnod kell

Horror

5: Démonok között – a retró korszak, ahogy természetfölötti és realitások között mozgott, a nagyon eltalált 5f5_2.jpgszereposztás nézette. Több olyan démont, ijesztő tárgyat is sikerült beletenni, ami aztán újabb részeket eredményezett. Az univerzumteremtésnek horrorban ez az egyik élharcosa. De a legjobb még mindig az első film, amivel minden elindult. Amelyben egy házaspár, akik közül a nő kifejezetten érzékeny a természetfeletti energiákra, vizsgálódik, mi volt valódi jelenség és mi nem. Felveszik a kesztyűt a démonokkal, akkor is, ha nem hisznek az emberek abban, amit csinálnak.

4: Hang nélkül – a horror, ami legalább annyira megállja a helyét családi horrorként is. A 5f4_2.jpgtörténet szerint űrlények foglalták el a bolygónk, amelyek minden hangra ugranak és irtják/eszik az embereket. Egy család igyekszik túlélni, egyedi praktikákkal, jelbeszéddel, miközben készülnek egy újszülött érkezésére is. Jól váltogatta a családi filmes és mondandós, a jump scream és a hangulati horror elemeit is. Vizuálisan is korrekt, és nagyon ötletesen dolgoztak a hangokkal. A szereposztás is jó, a film is, és sikeres is lett. Már berendelve a folytatás, ami valószínűleg előzményfilm lesz.

3: Boncolás – apa és fia magán boncintézetet vezetnek, ahova a rendőrség egy rejtélyes 5f3_1.jpgholttestet hoz be. Fiatal nő teste, aki egy lemészárolt család között került elő. Meg kellene állapítani, ki volt ő. Ahogy a testet vizsgálják, olyan nyomok bukkannak elő, melyek újabb rejtélyekhez vezetnek. Mire észbe kapnak, már egy szellem és átok is az életükre tör, mert ez a test nem egyszerűen egy test. Okos volt, és végre nem a jump scream volt a fő eleme. Bonctermi kriminek is nagyon működött, volt benne csavar, és a szereposztásra se volt panasz. Több ilyen jöhetne.

2: Az – ha a Hang nélkül-t családi horrornak hívom, ez a film meg az ifjúsági kalandfilmes 5f2_2.jpghorror. A főszereplők kiskamaszok, akiknek ugyan megvannak a maguk kis gondjai is (szekálás a túlsúly miatt, zaklatott családi háttér, túlféltő anya, többek között), de most egy nagyobb veszedelemmel kell szembenézniük. A városukban gyerekek tűnnek el, az egyikük öccse is, és nyomozni kezdenek. Közben a gyerekrabló az ő nyomukba veti magát, a legnagyobb félelmeikkel szembesítve őket. Stephen King regények eddigi egyik legjobb adaptációja. Hatásos, érdekes, a képi világa és a színészei is remekeltek. Várjuk nagyon a folytatást!

1: A kör - már ebből is kezd sorozat születni, de a legjobb máig az első amerikai változat, a folytatások megközelíteni se tudták a színvonalát. Halálra rémíti a nézőt az aurájával, és messze többet tud, mint a jump scream jelenetek halmozása. De a jump scream jelenetei között van az, ami a mai napig karfakitépős nálam. Samara utolsó megjelenése... Színészi alakítások tekintetében is a sorozat legerősebb tagja, képileg nagyon oda tették maguk a készítők, ráadásul ez nem csak horror. Thrillerként is remek volt. És a sztori? Van egy városi legenda egy videóról. Aki megnézi, 7 nap múlva meghal. Főszereplő újságírónk unokahúga is így veszik oda, a nő nyomozni kezd régi szerelmével, aki egyben a fia apja. Megnézik a kazettát, egyre ijesztőbb dolgok történnek velük, az idejük egyre fogy. Ki kell deríteniük, ki készítette a kazettát és miért, hogyan törhetik meg az átkot.5f1.gif

A sötétség/szabadság ötven árnyalata

Szerelmes, csábítós, trauma feldolgozós, kapcsolatos.

Christian képtelen meglenni Ana nélkül, és bele is kezd a lány visszahódításába. Virágok, fotók, engedmények – Ana sem bírja nélküle, így hamar újra a férfi oldalán találja magát. Mivel Christian többet nem akarja elveszíteni, a-sotet-otven-arnyalata.jpgegyre jobban beengedi az életébe, a fájó emlékeit is megosztja a lánnyal. Jót tesznek egymással: Christian emberibb, Ana határozottabb lesz a másik mellett. De a boldogságuknak le kell győznie pár akadályt: egy zaklatót, aki mindkettejüknek ártani akar. Egy múltbeli lányt, akit a jelen traumája a férfi felé hajt. Az asszonyt, akit Ana nagyon tud utálni, de része a férfi múltjának. Közben házasodnak, karriert és családot építenek.

Alapvetően híve vagyok annak a mottónak, hogy csak olyasmit szidalmazzunk, amit legalább megnéztünk, és hajlandóak voltunk erőfeszítést tenni a megértésére. Az nem fair, ha valamit úgy írunk le minden mocsoknak, hogy csak híreket hallottunk róla, meg pletykákat. A szürke ötven árnyalatára gyakran utalok negatív példaként, tehettem, mert láttam és nagyon nem szerettem. Most rászántam magam, hogy megnézzem, milyen lett a folytatás.

Hogy ne legyek nagyon önkínzó, a trilógia második két részét egybe néztem meg, attól tartva, hogy nem lenne erőm még egy nekifutásra a filmből. Jól is tettem, mert kétlem, hogy találtam volna magamban erőt újra elmerülni ebbe a világba.

a_szabadsag_otven_arnyalata.jpgAmi, hozzáteszem, az első rész után némi javulást is fel tud mutatni. Egyszer kibírtam.

Egyrészt, eladható benne a guilty pleasure faktor, főleg a záró részben. Egy olyan luxusvilágot mutat, ami külsőségeiben lenyűgöző. Ahogy Christian pénztárcája végtelenül mély, és saját géppel repülnek, mindenfele luxus lakásai vannak, a kocsikról nem is beszélve. Egy ponton nem is a cselekményt néztem, hanem a ruhákat és az autókat, meg a helyszíneket. Párizs, a Riviéra, Ana jegygyűrűje – biztos jó kis pénzt fizettek a reklámelhelyezésért, mert tucatszor látjuk, ahogy Ana az ujjaival dobol, pl. egy poháron, és a kamera ráfókuszál az ujján csillogó gyémántra. De tetszett az a kocsi is, amellyel száguldoznak a fiatal házasok. Szóval, ezt most elnéztem – mint régen az MTV-ben, hogyan élnek a gazdagok.

Még a színészek is elviselhetőbbek, mint korábban. Egyikük, se Dornan, se Johnson munkásságában se ez a csúcs, de ha őszinte akarok lenni, mit is kellett volna itt játszaniuk? Nincsenek olyan karakterek, hogy színészi kvalitások kellenének hozzá. Szépnek kell lenni, és ez megvalósult. A pasik majd nyilatkoznak Johnson alakjáról, engem jobban lekötött Dornan izmos hasfala, mutogatták a két részbe éppen eleget. Hozzáteszem, visszasírom, amikor sorozatgyilkost játszott az angol tévében. Mert Dornan játszani is tud – Johnson esetében erre nem esküdnék – de itt erre nem volt szüksége.

Ezzel ki is fogytam a kierőszakolt javulásokból, mert minden más pocsék. Ennyire béna párbeszédeket egy szappanoperába se nagyon tudok elképzelni. A film fordulatai annyira bénák, hogy nem tudtam, sírjak vagy nevessek rajtuk. Arról nem is beszélve, hogy roppant irritáltak az olyanok, amikor mondanak valamit, és mást csinálnak. Csak beszélgessünk! Erre mit látok? A csak beszélgetés asztalon, ágyba, zuhany alatti nyögdécselés.

Összességében az első résznél jobb, de még mindig gyenge és felesleges filmek ezek.

 

A sötétség/szabadság ötven árnyalata - 5/2 a végére merészebbek lettek, és ráleltek a guilty pleasure receptre, de banális akkor is!

https://www.youtube.com/watch?v=lbWy0X2F-_8

Várható heti megjelenések

Mozi:

- Apróláb - mese, ezúttal a yeti talál egy emberre.

- Csuklyások - megtörtént eset alapján thrillerféleség, melybe egy afroamerikai ügynök beépül a Ku Klux klánba.

- Esti iskola - Kevin Hart e komédiában a boltja leégése után esti iskolában hajt az érettségiért.

- Hollywood Banker - holland amerikai film, életrajzi.

- Horror Park - horror, de szerintem a gagyibb fajta.

- Napszállta - magyar-francia kosztümös krimi.

- Paraziták a Paradicsomban - magyar dramedy.

- Peppermint - Jennifer Garner a családja meggyilkolása után átmegy bosszúállóba.

- Utolya, július 22 - norvég, akciós dráma terroristákkal.

- Victor Crowley - horror, de ennek se szavazok nagy bizalmat.

DVD:

- Solo: Egy Star Wars történet

- Chappie

- Szupercella

Csak téged látlak

Házasságos, változós, kapcsolatos.

Gina és James tökéletes boldogságban élnek együtt – most próbálkoznak családalapítással is. A nő egy baleset következtében gyerekként megvakult, de James szeretettel gondoskodik róla, és soha nem érezteti, mennyi mindent tesz a nőért. Együtt örülnek, amikor kiderül, hogy Gina egyik szeme menthető, és a műtétet követően újra látni fog. A látással együtt azonban nem várt problémákkal kell szembenézniük: se az otthonuk, se a férje nem csak_teged_latlak.jpgolyan, amilyennek képzelte. Gina felfedezi saját szépségét, és a csinos szőke már a férjét sem emlékezteti arra a szolid nőre, akit elvett. Gina látóterébe kerül egy vonzó fiatalember, amikor a látása megint romlani kezd. Mindketten hazudnak a másiknak, Gina és James is, de egy ponton minden kiderül, és minden összeomolhat.

Kezdem azzal, hogy ez a film tavaly iszonyatosan nagy bukás lett. Így nem kell meglepődni azon, hogy hiába vannak nevek a főszerepekben, nálunk mozikba se jutott el. A gyártási költségeinek durván a tizedét volt képes megtermelni, mondhatni, érdektelenségbe fulladt a film. Azonnal hozzá is teszem, hogy én egészen nézhetőnek találtam.

Azonnal hozzá is teszem, hogy a film megjátszik egy jelentős műfajváltást. Akinek ez nem esik jól, inkább ne is próbálkozzon vele! Mert nagyon romantikus filmnek indul, de a film második felére már kőkeményen thrillerben járunk. Aki a thrillert szereti, az elején fog szenvedni – én így voltam vele. Hogy mennyire gyomorgörcsöt kaptam a boldogan édelgő kettőstől, leírhatatlan. Aki viszont a románcot szereti, ő nem fog azzal kibékülni, ami a film második felében történik ezzel a film elején édes, szeretnivaló párral. Mivel nekem a vége tetszett jobban, pozitívabban ítélem meg, aki fordítva van, neki keserűbb lesz a szájíze.

Romantikus filmnek édes az eleje, ha sokat dob is rajta, amikor sikerül a műtét és Gina változni kezd, vele a kapcsolatuk is. Érdemes nézni, hogy külsőben is pillanatok alatt mennyire más lesz a nő. Thrillernek korrekt, de nagyon kiszámítható a film második fele. Szerintem nincs olyan rutinos zsánerszerető, akinek nem lesz az elejétől világos, hogy Gina gyerekének ki az apja, vagy miért nem akar működni a szemcsepp.

Amit viszont érdemes kiemelni, az a két főszereplő lesz. Blake Lively kapcsán nem a színészi játékáról akarok megemlékezni, hanem az átváltozásáról. Az elején, amikor vakot játszott, és jelentéktelen kis szürke egér volt, nem is ismertem meg a színésznőt. A műtét után, az új ruhákkal, majd a szőke hajjal döbbentem rá, hogy ez bizony az egykori Serena, ma mrs. Reynolds. Mennyit tesz a smink és a hajszín…

A férjet alakító Jason Clark viszont színészileg tesz többet a filmbe. Ő az, akin monológok és párbeszédek nélkül is azonnal látod, mi dúl az érzelmei között. Érdemes is az arcát nézni, ahogy egyes dolgokkal szembesül – pl. amikor a neje bejelenti, hogy terhes, miközben pár jelenettel korábban láthattuk, ahogy az orvos közli a férfival, hogy nem lehet gyereke. Nem mond semmit, de a tekintete… kész.

Sorozatos ismerősekre lehet még bukkanni mellettük, de tény, hogy Lively és Clark nevének kellett volna eladni a filmet.

Ha egyszer írok bukott, de nézhető filmek listát, szerintem ezt felteszem rá.

 

Csak téged látlak - 5/3,5 a színészei jók, a történet a végére kifejezetten érdekes – csak az elején jussatok túl!

https://www.youtube.com/watch?v=lJ1sCzPd9k8

Condor

1. évad

Terroristás, összeesküvős, menekülős.condor.jpg

Joe Turner évfolyama egyik legjobb tanulója volt az egyetemen, ráadásul a családja tele van CIA kötődésekkel. Az apja is dolgozott nekik, és a bácsikája fejes a cégben. Joe is a soraik közé lesz csábítva, egy informatikai csapat esze. Ám egyszer olyan adatokra bukkan, melyet nem hagyhatnak, hogy felfedjen. Bérgyilkosokat küldenek, és a teljes irodát lemészárolják. Joe elmenekül, de a felső vezetés annyira tart attól, amit megtudhat, hogy bűnbakot kreálnak belőle, őt állítják be merénylőnek. Miközben a rendőrség és a bérgyilkosok is a nyomában vannak, Joe próbál rájönni, mi történik körötte. Egy olyan összeesküvés nyomaira bukkan, melybe magasról is vannak résztvevők, és milliók élete a tét.

Erre a sorozatra nem a PR miatt figyeltem fel. A vártnál sikeresebb lett, és hamar ráaggatták, hogy ez lesz az új Homeland némi 24 beütéssel. Szerencse, hogy korábban elkezdtem már nézni, és rákattantam, mert ez a Homeland párhuzam nekem be is tette volna a kaput. Szerencsére minden reklám előtt Max Irons engem már behúzott.

A történet nagyon okos. Nézőként mi kicsit többet tudunk, mint Joe, de nekünk sincs meg a teljes kép. Így kifejezetten érdekes volt, ahogy Joe lenyomozza a történetet és mindenre fényt derít. Összetett, és morálisan is izgalmas az összeesküvés, aminek a nyomára bukkan.

Minimum hány embert kellene megmentened ahhoz, hogy egyet megölj? Joe még a kezdetekkor azt mondta a nagybátyjának, nincs ilyen szám. Ha kimondod, már lehet rá alkudni. Érdemes megnézni, ki tud-e tartani az elvei mellett, vagy neki is kompromisszumokat kell kötnie a nagyobb jó érdekében.

A minden mögött álló ügy is. Az egy dolog, hogy fontos emberekről kiderül, hogy mocskos ügyekbe is benne vannak. Rendszeresen látunk ilyet a tévében, sajna, az életben sem idegen és elképzelhetetlen a gondolat. De, amire összeesküdnek, az valami nagyon készen van. Nem akarom lelőni a sorozat csavarját, de még mindig töprengek. Durva, hogy én az összeesküvők álláspontját is meg tudom érteni? Túlélés, hatalom, megelőző csapás, van min gondolkodni a kapcsán. És ez jó, mert ezt is, azt is megmutat a sorozat. Érvelésre, agyalásra késztet.

De mellette ott van az akciós, szórakoztató oldala is. Ahogy Joe az életéért küzd, a hajszák és akciók dinamikusan tartják a sorozatot. A készítők még reálisnak is igyekeztek maradni, ebben nincsenek elszállt és hihetetlen akciók. Az egésznek olyan a kivitelezése és a sorozat hangulata is, hogy teljesen elképzelhető az egész.

condor1.jpgHangulata van a sorozatnak. Alapvetően paranoiás, jól kihozza, amiken a főszereplője keresztül kénytelen menni. Ilyen paranoiás, beteges lenne a közhangulat is az Államokban? Mivel láttam az AHS szektás évadát is, simán elképzelhetőnek tartom.

A karakterei is izgalmasak. Nehéz jó és rossz kategóriákat felállítani, annyira ingoványos területen jár a sorozat etikailag. De Joe hős alkat, neki könnyű drukkolni. Okos is, cselekszik is, meg helyes is.

Ezzel kilyukadtam Max Irons nevénél, akit egy ideje figyelemmel követek. Látok benne fantáziát, hogy lesz még nagyobb karrierje is. Ezt simán vitte a hátán, Hurt és Sorvino nélkül.

A testvérem Homeland rajongó. Tesztelnem kellene, neki hogy tetszik a Condor. J

 

Condor - 5/4 hiteles, akciódús, de agyalós is, és nagyon rendben van a casting is. Az új Homeland?

https://www.youtube.com/watch?v=BfiYZ7UIWco

SpoilerZóna

Ghostland: A rettegés háza

Mivel volt benne egy érdekes csavar, a héten a Ghostland: A rettegés háza cselekményét mesélem el nektek.

Adott egy csonka család. Anya a két kamasz lányával. Éppen költöznek, autóval szelik át a fél országot. Az anyósülésen a kisebb, sötét hajú Beth ül. A legújabb horror történetét olvassa fel a családnak. Az anyjának tetszik, sp6.jpgbiztatja és az eddigi legjobb munkájának tartja. Nővére, a szőke és nagyszájú Beth ellenben nem érti, miért ír ilyesmiket a testvére. Így fura lesz, nem fog tudni beilleszkedni sem.

Egy benzinkúton állnak meg, a két lány bemegy a boltba. Beth szeme egy újságon akad meg: egy sorozatgyilkos utáni hajszáról van benne szó. Betörnek a házba, végeznek a szülőkkel, majd maradnak az életben hagyott kamaszlánnyal. A barátságos eladónak elmesélik, hogy anyjuk egy rokona halt meg, és ők örökölték meg a házat.

A házhoz érnek, ami kísértetkastélynak is elmenne. Koszos, és minden tele van ijesztő babákkal. Vera dühös is, az anyja próbálja csitítani. Vera aggódik, hogy a húga különc lesz a horror iránti rajongásával. Az anyja attól tart, Vera dühös, mert a költözés miatt el kellett válnia a barátjától. Már nem hallja, amikor a lány kiborulva azt kiabálja,sp3.jpg hogy az anyjuk a másik lányát jobban szereti, mint őt.

Odabent pakolgatnak, a lányok felfedeznek egy tükröt, ami mögött egy szekrény rejtőzik. Vera jól meg is ijed, amikor egy ijesztő, röhögő bohóc baba ugrik ki belőle rugón. A hármas más-más helyiségben áll neki pakolni.

Közben egy furgon áll a ház elé. Nagydarab, érthetetlenül dünnyögő férfi száll ki belőle, és megy be a házba. A lányokat kapja el, míg Vera küzd, Beth felmenekül a pincéből. De arra egy sötétbe öltözött, vékony nő is a házban van, és ő is a lányt akarja elkapni. Colleen érkezik és kezd el küzdeni vele. Mindketten megvágják a másikat, de Colleen győz. A másik lánya sikolyát halva elindul a késsel a pincébe. Beth utána sétál. Az asszony elkapja hátulról a kövér férfit, addig döfi a késsel, míg kiszenved. Mikor a két lány felé indulna, Beth felsikít. sp9.jpgMögötted, mondja, mire az anyja a késsel fordul és elkaszálja a sötét ruhás nőt.

Beth rémálomból ébred, a férje keltegette. Szép házuk van, a falon Beth könyveinek bekeretezett borítóképe. Az új könyvén dolgozik, amikor az ügynöke keresi. A férje beszél vele: az új könyv eladásai az egekben vannak. Beth örül a sikernek, de már kicsit sok a rá irányuló figyelemből. Este interjút ad, és itt is az a fő téma, mennyire merített a legutóbbi könyvében a kamaszkorában történetekből, és hogy van a nővére.

Otthon ráadásul nyugtalanító telefonhívást kap. Vera nagyon ki van borulva, könyörög, hogy jöjjön haza. Mert megint itt vannak, bántják. A férje próbálja nyugtatni, de Beth se a nővérét, se az anyját nem éri el, így haza akarsp5.jpg menni látogatóba. A férje és a fiuk maradnak.

Colleen és Vera még abban a házban laknak. És a nővére teljesen készen van. Állítja, hogy azok ketten még itt vannak, és bántják. Semmi nem tudja lenyugtatni. Néha mintha Beth is látná őket, össze is zavarodik. De egyik este Vera annyira kikészül, hogy magára zárja az ajtót, komolyan árt magának, egy ponton úgy üti és dobálja magát, mintha egy idegen erő mozgatná. Mentőt hívnak hozzá. Míg Colleen kimegy eléjük, Beth marad a nővérével. Az anyja még figyelmezteti, ne higgyen a testvérének.

Vera fel akarja ébreszteni a testvérét. Ráébreszteni az igazságra. Az anyjukat akarja hívni, de Vera rákérdez, hogy nem emlékszik? Az anyjuk már nem tud segíteni, elvesztették. És akkor megelevenedik Beth rémálma, de ezúttal az anyja nem tudja legyőzni a fekete ruhás nőt, aki a lánya szeme előtt vágta át Colleen torkát.

Beth feleszmél, abban a házban van, kamaszként. Vera és ő vannak ketten, mindketten összeverve és sérülten. Mikor az óra csörög, Vera kéri, bújjanak el. Azok ketten ilyenkor jönnek vissza, és van egy játékuk. Keresik őket. A sp1.jpgkövér elviszi egyikük. Kéri a testvérét, ha őt viszi el, bármit is tesznek vele, ne mozduljon, ne sírjon. Ő múltkor visszatámadt és brutális verést kapott érte. Bírja ki.

Beth kerül fogságba, a nő babának öltözteti és festi ki, majd beülteti egy szobába több baba közé. A kövér érkezik, felkap egy babát, simogatja, nézegeti, néha idegrohamot kapva rázza. Majd fog egy konyhai olvasztót, és megégeti a baba kezét. Eldobja, fogja az újabbat. Míg eljut Beth testéig, aki nem bír mozdulatlanul tűrni, míg a férfi tapogatja, majd őt is megégetné. Visszatámad, és sikerül elbújnia a tükör mögötti szekrénybe. Keresik mindketten, ő alig bírja visszafogni a kiugrani akaró bohóc figurát.sp4.png

De menekülni kell, a nővérével sikerül kijutniuk a házból. Rohannak. Két rendőr talál rájuk, jelentik is mi történt, de mire magukkal vinnék őket, megjelenik a nő és végez a rendőrökkel. A két bezárja a kocsijába, és indul velük vissza.

Amikor Beth meglátja a házat, a szeme megmerevedik, és megint beleesik a fantáziájába. Ünneplik, ott van az anyja és a sp7.jpgférje a fiukkal. Még a kedvenc írója, Lovecraft is dicséri a regényét. De Beth eszébe jut a testvére, akinek szüksége van rá. Indul vissza hozzá. Az anyja még megállítja, és megkérdezi, biztos ezt akarja-e. Vera világa véres és kegyetlen. De a nőnek mennie kell.

Újra önmaga. Most harcolni fognak, kerül, amibe kerül. Mielőtt elkapnák őket, kiérkezik egy rendőr és megmenti a lányokat.

 

Nekem az tetszett benne legjobban, amikor nem lehetett még eldönteni, melyik az igazi világ. De az is jó volt, amikor Vera őrültnek tűnt, és mintha szellemek kísértenének a házban.

Plusz, ügyesen ötvözi a jump scream elemeket annak a brutalitásával, ahogy a kövér férfi csapkodja őket.

Láttam már jobb horrort, de nagyon sok rosszabbat is. Szerintem korrekt.

A világ összes pénze

Emberrablós, váltságdíj összeszedős, gazdagos.

A valaha élt leggazdagabb ember Getty volt, aki az olajjal kezdte, de öregkorára mindenben benne volt a keze. Vagyonokat érő műkincsgyűjteménye volt, a neve fogalom volt. A családját azonban hanyagolta. Mikor Paul fia állásért fordul hozzá, ad neki egy esélyt, de arra már nem figyel, hogy a vagyon ne rontsa meg a fiát. Egy tönkrement házasság és fiú fizette meg az árát. A legidősebb unoka, Paul Rómában élt az anyjával. Elrabolták, 12 milliós váltságdíjat kértek érte. Gail nem rendelkezett vagyonnal, kénytelen volt egykori apósához fordulni. A milliárdoshoz, aki naponta többet keres ennél a 12 milliónál, de nem hajlandó fizetni. Gail egy egykori ügynökkel igyekszik megoldani a helyzetet, míg Paul igyekszik életben maradni és az öreg is átgondol pár dolgot.a_vilag_osszes_penze.jpg

Ez a történet is elég népszerű volt – feldolgozta egy sorozat is, amelynek be lett rendelve a második évada is, vagyis lesznek még Getty családi történetek. De elkészült ez a Ridley Scott film is, aminek már az elkészülte is megér pár sort: ez az a film, amiből utólag kivágták Kevin Spacey teljes alakítását a zaklatási ügyeire reagálva. Nem semmi, hogy Scott képes volt minden jelenetét újraforgatni, más színésszel.

De e történeten túl, milyen a film? Mivel a sorozatot is végignéztem, elsősorban ahhoz tudom hasonlítani. És a film tetszett jobban, több szempontból is.

1: pont annyi cselekmény volt, hogy 2 órát izgalmasan és feszesen ki lehetett tölteni vele. Ahogy Getty – Paul – Gail szemszögeit váltogatta a film, folyamatosan másként voltunk feszültségben tartva, még a cselekmény végkimenetelének ismeretében is. Paul az életéért küzdött, és még egy ötletes szökési kísérlete is volt. Gail a pénzért küzdött, és a nő érzelmi hozzáállása jó ellenpontja volt a mellé rendelt egykori titkos ügynök hűvösségével. Az öreg Getty meg a pénzt hajtotta. Az ember közbe elgondolkodott, hogy sajnálja vagy megvesse őt.

2: a karakterei jól voltak összerakva, filmes keretek között is összehoztak olyan jellemeket, mint a sorozat több rész alatt. Paul sokkal szimpatikusabb lett itt, az már más kérdés, melyik figura közelítette meg jobban az igazi Getty fiút. De a legösszetettebb karakter díja bizonyára az öregé, akihez képest Dagobert bácsi maga a Mikulás.

3: külsőségek, hitelesség. Szerintem ezek is kipipálhatóak. A római helyszíneket örömmel nézegettem, és amennyire ismerem a figurákat a sorozatból, itt simán rájuk lehetett ismerni.

4: jobb színészek, jobb alakítások. Bár mellékszereplőnek számít, de képes leszek Mark Wahlberg kiemelésére. Talán azért is, mert kilométerekkel hitelesebb, mint amilyen Fraser volt a sorozatban. Plummer, Williams nagyon rutinosan és profin játsszák a szerepük. Azért a kisördög bennem van, valahol szomorú, hogy azt már soha nem tudjuk meg, milyen volt az eredeti film és mit hozott ki Spacey a figurából…

Azt nehezebben tudnám megfogni, hogy miről is szólt a film. Gail Getty szálán keresztül lehetne arról írni, hogy mire nem képes egy szülő a gyerekéért. Getty kapcsán elmélkedhetünk arról, hogy a pénz boldogít-e. Még egy eszembe jutott: miért volt az jó, hogy csak gyűjtötte a pénzt, soha nem élvezte ki? Mire jó a világ összes pénze, ha csak áll és nem használod?

Nekem tetszett, jobban, mint a sorozat, egyszer érdemes megnézni.

 

A világ összes pénze - 5/4 érdekes, pörgős, jó színészekkel és jól megfogott történettel. Látványra is korrekt.

https://www.youtube.com/watch?v=dxqIyMp3pPI

süti beállítások módosítása