Minden napra egy film

Minden napra egy film

Tad 2.

Az utolsó felfedező

2018. szeptember 09. - BBerni86

Kalandos, kincskeresős, összetartós.

Tad Jones békésen éli az építőmunkások életét, csak egy dolgot szeretne megváltoztatni. Sara annyira elfoglalt az ásatásokkal, hogy nem jut idejük találkozni. Tad többet szeretne, ha járnának, és Sara a barátnője lenne. Már vett is neki egy nyakláncot, és készül a kérdés feltételére. Ideálisnak tűnik az idő is: Sara megszerezte a Midasz tad_az_utolso_felfedezo.jpgtekercset, és a bemutatóra meghívta a férfit is. Ám mire kibökhetné a kérdést, betörnek a rendezvényre, és magukkal viszik a lányt. Meg akarják szerezni Midas kincsét. Nem sejtik, hogy a kulcs Tad kezében maradt: Sara naplója. Szerencsére az unatkozó múmia beszéli az ősi nyelvet is, így egy régészhallgatóval kiegészülve a kincs nyomába erednek, hogy ezzel Sara is meglegyen.

Be kell vallanom, nem sokra emlékszem a Tad Jones első részéből. Az megmaradt a fejemben, hogy kellemes csalódás volt, de bajban lennék, ha el kellene mesélnem részletesen a cselekményét. Szerencsére nincs is szükség arra, hogy ennél többre emlékezzek, mert annyira önálló ez a rész, hogy nincs is szükség a megértéséhez az elsőre.

És igen, megint pozitív csalódásban lehetett részem.

Először is, a történet egész normális. Láttam már olyan kalandfilmet, amit ennél kevesebb cselekménnyel és ötlettel raktak össze. Mozgalmas, szerethető végig, és pont annyi benne a kaland, hogy a gyerek is fel tudja dolgozni, és a szülője se akarjon kiugrani előle az ablakon. Használja a kincskeresős, kalandfilmes zsáner ismert elemeit, és ugyan mesésebbé teszi őket, de kreatívan.

Szerethető a mese üzenete, a hangulata. Családias, kedves, és ki vagyok békülve azzal az üzenettel, hogy a szeretteinkért késznek kell lennünk áldozatot is hozni. Mert a szeretet több kell, hogy legyen egy szónál, tettekkel is tudni kell kimutatni.

Furcsa, de egészen bejött a film humora is. Nem minden, hiszen a célközönség a nálam jóval fiatalabb gyerekeket jelenti, de volt bőven olyasmi is, ami nekem tetszett benne. A nagy kedvencem a madár, aki mindig egy csípős megjegyzéssel teli táblát mutat fel a legjobb időben. Még a múmia dolgai között is akadt vicces, ha abból már bőven ki is nőttem, hogy a nőnek beöltözését viccesnek találjam. (Nekem az Elvis jelmez sokkal jobban átjött.) De akármelyiket is nézem, végig kedves, családbarát, hangulatos a humora is.

Egy bekezdést megérdemel a mese grafikája is. Amitől különben legjobban féltem előzetesen. Mert a Disney, a Pixar, a DreamWorks, de a Blue Sky is olyan meséket hoz ki sorra, amelyek mellett a kisebb stúdiók meséi jó esetben furának, rosszabb esetben rondának tűnnek. A Vaiana szinte élt a vásznon. A Bébi úr történetét ugyan nagyon utáltam, de a grafikája igényes volt. Abba már nem is megyek bele, milyen elvárásaim vannak jövőre Hablaty és Fogatlan felé. A lényeg, nehéz ezzel versenyezni. De itt megoldották jól. Nem olyan minőség, mint a fent említetteké, de még bőven nézhető és vannak benne kifejezetten jól sikerült részek is. Nekem például nagyon bejött a karakterek mozgása. Meg az Alhambra. Tényleg felismertem részeket Granadából…

Úgyhogy, ha nincs éppen újabb Disney a dvd lejátszóba, a Tad Jones egy olyan mese, amivel le lehet kötni a gyereket. És a felnőttek se akarnak öngyilkosok lenni tőle.

 

Tad - Az utolsó felfedező - 5/3,5 korrekt grafika, szerethető történet, bájos humor és Indiana Jones light feeling. Tetszett.

https://www.youtube.com/watch?v=fK3Vups-2cI

Luke Cage

2. évad

Igazságosztós, küzdős, maffiás, környékbeli.

Luke visszatér Harlembe, és minden erejével azon van, hogy megtisztítsa a környéket és börtönbe juttassa Mariah-t. Claire egyre jobban aggódik miatta, de hiába minden figyelmeztetése, Luke képtelen letérni az útjáról. Misty a karja elvesztése után igyekszik a rendőrségre visszailleszkedni, és szintén Mariah fejére pályázik. Lassan luke_cage.jpgketten kialakítanak egy olyan irányt, melybe a törvény és Luke ereje együtt tud működni. Mariah sem tétlenkedik, legitimizálni akarja a családi ügyeket, politikai hatalmat akar. Shades próbálja figyelmeztetni, hogy McIver hátsó szándékait nem ismerik, de mire a nő is feleszmél, már egy vérbosszú közepén járnak, ami a nőből is előhozza a legrosszabb énjét. Luke igyekszik közbelépni, mielőtt egész Harlem vérben úszna.

Jó, legyünk korrektek. Az eddigi Netflix – Marvel sorozatokból nem a Luke Cage volt a leggyengébb. Az Iron Fist sokkal nehezebben ment le a torkomon, de utána már Luke története következik. És így érzem most is. Idén debütált a Punisher, ami jobb lett ennél. Lement egy évad a Jessica Jonesból, amit még meg kell néznem, de amennyit eddig láttam belőle, az jobban tetszett Luke kalandjainál.

Luke Cage 2. évada ott folytatódik, ahol az első évad abbamaradt. Megy tovább a maffiás történet, ami távolabb áll tőlem, mint a többi történet alapmotívumai. Ráadásul ez a bandaháború ezzel a vérbosszúval nem is igazán kötött le. Nincs olyan karakteres ellenfél, mint az első évadban. Mariah kifejezetten ellenszenves, még akkor is, amikor próbálják árnyalni, hogy miért lett ilyen és a maga módszereivel hogyan akar a városrésznek jót. Bushmaster meg egyszerre próbál tragikus figura és kegyetlen bosszúálló lenni, de se utálni, se sajnálni nem tudtam. Olyan jellegtelen véget is kapott, ami csak még jobban leépítette a karaktert. Tudom, ezzel visszahozható maradt, de én nem akarom viszontlátni.

Nem tetszett az sem, ahogy az akciók kinéznek ebben a sorozatban. Luke nagydarab, sebezhetetlen, és ilyen a mozgása is. Bokszoló stílusban nagyokat üt, az ellenfele meg kifekszik. Bár nem győzöm hangsúlyozni, hogy nekem Iron Fist a leggyengébb karakter, de most kifejezetten jót tett akció szempontból, amikor egy rész erejéig Danny csatlakozott Luke hadjáratához. Az egyik légies, keleti mozgása jól ellenpontozta a másik merev, alig megmozdulós harci technikáját.

A látványvilág: sötét és komor. Direkt ilyen, hangulata is van, amit a bár zenéje rendszeresen alá is fest, de ez nekem nem jön be. A jazz nem az én világom, ahogy az évad végére eluralkodó rap vonulat sem az enyém.

Ezt se hiszem el, hogy leírom, de pokolian hiányzott a távozása után Rosario Dawson, vagyis Claire. Nélküle Luke karaktere sokkal egyszerűbb, motivációkban is lényegesen szegényebb. Rendet akar tenni és ennyi. Hiába utálom Mariah figuráját, ő legalább árnyalt karakter, többrétegű, míg Luke most nagyon egysíkú lett.

Színészileg erős most is a széria, és a bár zenei oldalról a műfaj neveivel van tele, csak mivel ezek az irányok nem az enyémek, ezt most nem tudtam díjazni.

Jessica és Danny még hátravan, remélem, inkább Punisher irányúak, mint ehhez hasonlóak.

 

Luke Cage - 5/3,5 a játszmák, családi titkok érdekesek is, de akció szinten ez a leggyengébb láncszem.

https://www.youtube.com/watch?v=sB1in0KkoG4

SpoilerZóna

Fiam nélkül soha

A héten nézzük részletesebben, mi történt a Fiam nélkül soha című filmben!

Dane Jensen fejvadász, aki szereti is, amit csinál. Így nem érzi túl nagy áldozatnak, hogy a családi eseményekspo7.jpg helyett is gyakran az irodában van, és dolgozik. Pedig a felesége már többször is panaszkodott, hogy hanyagolja őt is, és a gyerekeket is. Akikből három van: 5-7 körüli fiú és lány, és egy 1-2 év körüli kisfiú. Dane azzal védekezik, hogy neki kell eltartania őket. A felesége háziasszony, nem kell dolgoznia, és még a nő családjának is tudtak kölcsönt adni, amit azóta sem kaptak vissza.

Most különösen nagy a hajtás: a főnök a visszavonulását tervezi, és a két kedvence spo1.jpgközül valakinek fogja átadni a helyét. Ami több pénzt is jelent, hiszen az irodavezető jutalékot kap a beosztottai keresetéből is. Az egyik jelölt Dane, a másik a spo5.JPGtörtető Lynn. Ed nem szimpátia alapján dönt: aki decemberig a nagyobb bevételt termeli, nyer. Így Dane a szokottnál is többet dolgozik, és igyekszik lerázni magáról a felesége aggodalmát, aki a nagyobb fiuk miatt egyre idegesebb. Ryan fáradékony, érthetetlen okból foltos a bőre és valami nem stimmel vele.

Amikor eljutnak orvoshoz, mindenkit fejbe csap az eredmény: a gyerek leukémiás. Nagy harc spo3.jpglesz,  ha túl akarja élni. A hagyományos terápia nem akar hatni, kísérleti módszerek jönnek, és a gyerek nagyon szenved. Amikor jobb napjai vannak, mivel az építészet a szenvedélye, a város nevezetes épületeit látogatják. Dane nagyon kapaszkodik a fiába, most döbben rá arra, milyen komoly kis emberke lett belőle, és nem volt eleget vele.

Az állandó kettős teher lassan mindkét területen felőrli a férfit. Ott akar lenni a fiának, a családjának, de közben a cégben is hoznia kell az eredményeket. Egyre nehezebb összeegyeztetni a kettőt.

spo6.jpgRyan állapota hirtelen lesz rosszabb, már eszméleténél sincsen, kómaszerű állapotba zuhant, a gépek tartják életben. Dane nem képes elengedni a fiát, de a felesége megmondta neki, hogy nem hajlandó azért szenvedésre életben tartani a gyereket, mert a férjének bűntudata van. Ahogy Dane próbálja felfogni ezt az egészet, a kórházi személyzetből többen is mesélik neki, hogy miket mesélt a fia és mennyire remek kölyök. Ryan büszke volt arra, amit az apja csinált, hogy segített más apukáknak, hogy gondoskodhassanak a családjukról.

Dane a gyerek betegágya mellől valóban ezt akarja csinálni. Van egy ügyfele, Lou. Remek mérnök, akinek spo8.jpgmegszűnt az előző munkahelye. De mivel a férfi idős, senki nem akarja alkalmazni, fiatalabbakat keresnek. Eddig Dane arra használta, hogy begyűjtse az infókat a mérnöki állásokra. Elküldte Lou-t, kikérdezte, miket kérdeztek tőle, majd erre felkészítve az alkalmas jelölteket elküldte. De most valóban Lou-nak keres állást. Egy vezető mérnöki állásra Lou a jobb jelölt, de Dane egy másik ügyfelét vennék fel, mert fiatalabb. Dane ezzel nyerné a versenyt Lynn ellen, de inkább lemond a jutalékáról, veszít, és így Lou kapja a munkát.

A felesége küldi haza a fiuk betegágya mellől, azzal, hogy ha összeomlik, hívja. Nem engedi el nélküli a fiút. spo4.jpgDane-t Ed is látni akarja, aki megtudta, mit csinált Dane. Azonnali hatállyal felmond neki. Dane nem is érti - tudta, hogy Ednek a bevétel minden, maga is azt mondta eddig, hogy Ed a bevétele alapján szereti az embereket. De igazából nem hitte el, azt hitte, barátok. Otthon töpreng, hogy mondja el ezt a feleségének, amikor megcsörren a telefon. Rohan a kórházba.

Ryan ott fekszik, mozdulatlan, összeomlik mellette. Meghalt a kisfia. De a felesége mellette terem, és mielőtt magyarázhatna neki, a fia felé fordul és megszólítja, elmosolyodik. Nem meghalt, jobban lett. Már fel fog épülni. A neje még annak is örül, hogy kirúgták, nem szerette, amit az állása tett a férjével. Ed küld egy borítékot - összetépve benne van a versenytársi szerződés, így Dane megnyithatja a saját üzletét. Azért Ednek is van szíve...

A gyerekek mennek iskolába, Dane most otthonról dolgozik, de nem igazán vannak ügyfelei. Lou hívja: vezető mérnökként ő veheti fel az új embereket, és Dane az, akivel dolgozni akar.spo2.jpg

Nagyon nem akarom magyarázgatni, nekem tetszett. A történet is jó volt, a szereposztás is. Tetszett az is, hogy a végére mindenki elnyerte, ami járt neki.

A tizenkettedik férfi

Háborús, menekülős, ellenállós.

Az angolok norvég hazafiakat képeztek ki, hogy aztán hazatérve partizánként nehezítsék meg a németek életét. Egy hajónyi robbanószerrel és azzal a küldetéssel indultak haza tizenketten, hogy stratégiailag fontos hidakat tegyenek tönkre. De a németek tudomást szereztek róluk, a hajót szétlőtték, és 11 ellenállót el is fogtak. Csak egynek sikerült szabadon maradnia, azzal, hogy átúszta a fagyos öblöt. Súlyosan átfagyva, sérülten igyekezett a12ferfi.jpgmenedékre lelni. Míg a környék náci feje, Kurt Stage minden eszközzel a nyomára igyekezett buktatni, a falusiak a védelmükbe vették, és elhatározták, hogy átjuttatják a férfit Svédországba. A norvégok így kívánták kifejezni, hogy igazából kinek az oldalán állnak.

Van még egyáltalán olyan háborús film, ami a nyolcvanas, kilencvenes években volt divat? Vagy még korábban, Hollywood aranykorában? Amikor voltak a jó szövetségiek, a gonosz nácik, és a végére diadalmaskodott a jó? Mennyire lesz vicces, ha azt mondom, legutóbb ilyet az Amerika Kapitány első részében láttam? (Wonder Woman is a németekkel harcolt, csak az első világháborúban, ott még nácikat nem emlegethetek.) Nem mintha nem szeretném az új hullámot, van is pár kedvencem belőle, de most már egy kis változatosság jól esne.

A tizenkettedik férfi európai film, és ez sok mindenben meg is látszik. A helyszínek, a stáblista, a kisebb költségvetés. Ez mind nem is baj, mert van egy elég érdekes történet mögötte. Egy túlélő játszma, amiben az egyszerű emberek is hőssé magasztosulnak azzal, hogy segítenek egy társukon a németek ellenében. Néhol egész jó ötletek vannak benne, hogyan játsszák ki a technikai és létszámfölényben levő nácikat. Aki azt a kecskés szánt kitalálta… komolyan, eszembe jutott Odüsszeusz és a küklopsz.

De valahogy mégse tetszett igazán, nekem pár helyen komoly hiányérzetem volt. Jó sokáig kellett néznem a filmet, mire rájöttem, mit akart ez a 12 ember és az egyetlen túlélő mire játszik. Egyszerűen nem értettem, minek üldözik annyira és egyáltalán mit csinált korábban. Jó nagy pofon is volt számomra, amikor rájöttem, hogy még a küldetés előtt kútba esett az egész terv, és az egyetlen cél a túlélés. Nekem nem fért a fejembe, miért kezelték hősként az Angliába visszaérkező Jant. Azok az emberek voltak a hősök, akik életben tartották. Ő azzal lett hős, amit már nem láttunk. Ahogy visszament, és harcolt tovább. De ezzel a film már nem foglalkozott, egy mondatnyi kiírást kaptunk a film végén.

Durva, de egy ponton sokkal jobban érdekelt és értettem, ami a német oldalon történik. Stage motivációi, karaktere sokkal jobban sikerült, mint Jan oldalán ugyanezek.

Ebben szerepe lehetett annak is, hogy Jonathan Rhys-Meyers nagyon rutinosan hozza már az ilyen karaktereket. Magamba jót szórakoztam azon, hogy merengtem, melyik szerepeit fedezem fel ebben a karakterben. Talán egy kis Drakula? Vagy a háborút szító Árnyvadász, Valentine? Esetleg a harcos pap a Vikingekből? Talán a pap a legtalálóbb, de ha nem is hasonlítgatom semelyik korábbi munkájához, akkor is megáll a karakter a lábán.

Azzal is bajban voltam kicsit, hogy mit akarhattak közvetíteni a filmmel. Ha egy mondatban akarnám megfogalmazni a lényeget, nem tudom, mi lenne az.

Láttam már gyengébbet, de sokkal jobbat is. Rhys-Meyers kapja a piros pontot.

 

A tizenkettedik férfi - 5/3,5 érdekes, valós történet is, háborús filmnek korrekt, de az üzenete nekem nem tetszett.

https://www.youtube.com/watch?v=OrTTmXWeTkE

Sharp objects

1. évad

Családos, oknyomozós, kisvárosi, sötét titkos.

Camille Preaker újságíró, aki nem kevés személyes kínnal él együtt. A szerkesztője, egyben apafiguraként is jelen levő mentora segíteni akar neki, de ehhez szembe kell néznie a múltjával. Amikor Camille szülővárosában egy kamaszt brutálisan megölnek, hazaküldi a nőt tudósítani. Míg Camille igyekszik a gyilkos nyomára bukkanni, és csak a munkára koncentrálni, képtelen menekülni a múlt és a családja elől. Anyja gazdag gyáros, aki kisebb lányát kényezteti, őt minden beszólásával bántja. Ahogy újabb kamasz holtteste kerül elő, a helyi indulatok egy kamaszfiút vesznek célba. Camille hisz John ártatlanságában, és míg egyre közelebb kerül egy nyomozóhoz, egy olyan családi titok nyomára bukkan, mely nem csak a jelent, de a nő életét is örökre megváltoztatja.sharp_objects.jpg

Nem is titkolom, hogy Gillian Flynn regényei közül nekem az Éles tárgyak, vagyis a Sharp objects volt a kedvencem. Nagyon vártam is a mini sorozatot, az HBO is ezt szánta a nyári dobásának. És mennyire sikerült annak lennie? Nem teljesült minden elvárásom, így kicsit van bennem csalódottság is, de azért korrekt sorozat készült belőle.

Talán az, ami csalódást okozott: a sorozat dinamikája. A regény thriller, végig tele feszültséggel, és a sok lelki kérdés ellenére is mozgalmas, nem untat. Ezzel szemben a sorozat annyi időt tölt alapozással, hangulatteremtéssel, hogy azt nehezen bírtam végigülni. Az eseményeket akartam, a sötét titkokat, a nagy konfliktusokat, amelyek meg is jöttek, csak éppen az évad második felére. Az már tetszett, és néztem is örömmel, de addig el kellett jutnom.

Talán, aki nem olvasta a regényt, nekik kellett ez az alapozás. Agyilag ezt be tudom látni, de akkor is hosszabbnak éreztem a felvezetést, mint amit értékelni tudtam.

És, még valami, amit nem vesz be az agyam. Ami különben nem a sorozat hibája, ugyanez van a regényben is, amit képtelen vagyok megemészteni. John és Camille közti szálak. Prűd leszek attól, hogy nem díjazom, ameddig jutnak? Nagyon is tudom, hogy Flynn nem meséket ír, a sötét és törött karakterek sokkal izgalmasabbak neki a jóknál, de még mindig nem értem meg, mi löki Camille-t John felé. Annyira se jövője, se értelme.

A sorozat különben korrekt adoptáció, jól leköveti a regényt. Az eleje talán nyújtottabb, és nincs úgy lezárva, mint a regény, de ennek tévés okai vannak. Sikeres sorozat lett, és az HBO nyitva hagyta egy folytatás lehetőségét. Amy Adams ugyan egyelőre azt nyilatkozta, hogy nem akar megint Amy bőrébe bújni, de ismerjük a filmes szabályt. Soha ne mondd, hogy soha! Craig se akart többé 007-es lenni, aztán kivel forog az új James Bond? Vele, naná.

A látvány, a hangulat is visszajön, ami olvasva sokkal jobban tetszett, mint most vizuálisan, de ettől még jár a piros pont.

Az HBO a castingot most sem bízta a véletlenre. Amy Adams jól elkapta a karakterét, és az évad végére Clarkson és Scanlen alakításában is megtaláltam a regénybeli élményeim megtestesítőit. (John és a nyomozó figurájáról nem tudom ugyanezt elmondani.)

Azért megjegyzem, a regényben nagyobbat üt a végső csavar, ha a plusz jelenetek ütősek is.

A célt megvalósította az HBO, igényes kis sorozat lett, összességében tetszett.

 

Sharp objects - 5/4 lassan indul, és egyre gyorsul. Jó színészi játékok, okosan épülő cselekmény, thrilleres.

https://www.youtube.com/watch?v=_v8Fm3O8cp0

How it ends

Úton levős, katasztrófás, mentőakciós.

Will és Sam évek óta együtt élnek, most érkezik az első közös gyerek, és szeretnék még szorosabbra fűzni a szálakat. Will megkérné a lány kezét az apjától. Tom többszörösen kitüntetett egykori tengerészgyalogos, aki nem bírja a lánya udvarlóját. Lánykérés helyett most is veszekedésbe torkollanak az események. Ám valami mindent megváltoztat. Sam elérhetetlen, valami katasztrófa történt arra. Tom azonnal csomagol, és miután biztonságba helyezte a feleségét, útnak indulnak. Will és Tom rendszeresen küzdenek az autójukat elvenni akarókkal, a kordonokkal, és csak azt látják, hogy valami baj van. Miközben rádöbbennek, hogy csak egymásban bízhatnak, összebarátkoznak annyira, ahogy 5 év alatt nem sikerült.howitends-netflix-1.jpg

Ez meg mi volt? Tudom, vannak ma már agyament filmek, de ez ultra alacsonyra rakta a lécet. Minden téren csalódás, komolyan nem is értem, hogyan sikerült ébren maradnom alatta. Mindenbe bele lehet kötni, ami ebben a filmben van.

Kezdjük is a cselekménnyel! Az egy dolog, hogy van valami rejtélyes katasztrófa. De itt aztán semmit nem tudunk meg róla, vagy az okairól. Van a katasztrófa és kész. Mégis, mit érintett? Leállt minden elektronika? Akkor hogyan mennek ott a kocsik? Földrengések? Köd? Közbe mutatnak egy elemet, de az egésznek semmi értelme. Aztán, a film szűk cselekménye, a mentőakció maga. Úgy idiótaság, ahogy volt. Miért nem szerelkeznek fel rendesen? Ahogy átengedik őket a határon, ahogy többször, nagyon hasonlóan akarják kirabolni őket – komolyan fájdalom volt nézni.

Aztán, a karakterek. Amit háttérből megtudunk róluk, és ahogy viselkednek, abban nincsen semmi összhang. A kitüntetett katona, aki Darwin-díjra jelölhető halált hal? Az ügyvéd, aki annyira naiv, mintha ő lenne a legnagyobb emberbarát a környéken? Most komolyan, hányszor állnak meg segíteni az embereken, amikor messziről bűzlik az egészről, hogy csapda az egész? Tudom, amíg az egyik karakter bele nem hal egy ilyen akcióba. Két, elvileg rátermett és okos ember, aztán ekkora idiótaságokat művelnek. Az sincs indokolva, miért van köztük az ellentét. Évek óta elvileg családtagok, de marják egymást indok nélkül? Vagy a lány, aki olyan könnyen túllendül imádott apja halálán, mintha csak elkésett volna a munkából. De a halálokat is ilyen könnyen kezeli mindenki. Elvileg a fél országnak annyi, de ezeken a figurákon semmi sem látszik.

A látvány – volt egyáltalán? Ha csak a címből indulok ki, látni kellene a világvégét. Hát nem láttuk. A végén van az a köd/szmog, ki tudja milyen felhő és ennyi. (Az különben is idegbaj, hogy egy régi, félig roncs kocsival lehagyják. Kb. az a szint, mint a 2012-ben a vulkánkitörés lefutása. Fizika, ugyan, ki ismeri azt Hollywoodban?

Színészek. Van egy név, meg egy ismertebb arc. Theo James a Beavatott sorozattal lett ismertebb, de az a filmsorozat bukásba fulladt. Nekem sokkal emlékezetesebb volt, amit a Golden boy sorozatban nyújtott – mellesleg, azt is elkaszálták. Ő az a szépfiú, akinek a külseje megvan egy jó szerephez, de valami még hiányzik neki. Egy jó karakter, valami plusz. Forest Whitaker pedig már mindent vitt, amit lehet. Sokkal többet tud, mint amit itt nyújt.

Egyszer végig lehetett nézni, de hogy érdemes volt-e? Szerintem nem.

 

How it ends - 5/1 a főszereplő személye bevonzott, aztán a filmet látva minden más taszított. Utáltam.

https://www.youtube.com/watch?v=WJyyJ7lexnM

Heti meglepetés

iron-fist-season-2-teaser.jpgÉrkezett az újabb része a Netflix - Marvel sorozatvilágnak. Avagy:

Iron Fist - 2. évad

Ez rövidebb a korábbiaknál, de talán elindul más irányba a történet. Majd kiderül. Minden esetre a Luke Cage-be üdítő volt Iron Fist megjelenése, bízom benne, hogy a saját sorozata se lesz rossz.

Az már ad némi bizalomra okot, hogy jobb Danny frizurája... tudom, felszínes vagyok, de ez van :)

Mit várunk?

Papillon

papillon.pngCím: Papillon - az eredetiből kiindulva magyarul Pillangónak kellene lennie.

Készítők: a két főszereplőt érdemes kiemelni, akik mindketten sorozatokkal lettek ismertek, és most a mozivásznak meghódítására törnek. Charlie Hunnam lett Papillon, Steve McQueen egykori szerepét átvéve. Barátját pedig az a Rami Malek játssza Dustin Hoffman után, akivel már találkoztunk ebben a rovatban a Bohém rapszódia kapcsán. Mindkét színész ígéretes, és engem érdekel is, milyenek lettek együtt.

Történet: Papillon boldogan éli a  maga kis párizsi életét, amikor gyilkosságért letartóztatják. Egy olyan trópusi szigetre kerül kényszermunkára, ahonnan lehetetlenség megszökni. De ő nem adja fel, haza akar menni, kerüljön bármibe is.

Megjelenés: egy hatalmas kérdőjel. Az Államokban már egy éve elérhető, nálunk meg hallani sem lehet róla. Pedig legalább dvd-n kihozhatnák, engem érdekel.

Miért várjuk?

- Erős a szereposztás, az eredeti filmmé is, de szerintem ezé is.

- Igaz történet alapján, vagyis remélhetőleg hiteles, és nem lett nagyon mese.

- Rég volt hasonló film.

- Bejön a zsáner, ez a börtönös-szabadulós.

Drukkoltok velem, hogy mi is láthassuk végre?

https://www.youtube.com/watch?v=13uyO1Wayh8

Fiam nélkül soha

Családos, élet értelmés, üzletelős.

fiam-nelkul-soha.jpgDane Jensen az egyik várományosa egy jól menő fejvadász cég irodavezető posztjára. Agyondolgozza magát, imádja a pörgést, és minden trükk a kisujjában van. De megfizeti ennek az árát: keveset van a családjával, a neje már meg is jegyezte neki, hogy alig töltenek időt együtt. Dane addig akar nagyon hajtani, amíg Lynn és ő versengenek a kinevezésért. De az élet közbeszól: nagyobb fia, Ryan súlyosan megbetegszik. Kiderül, rákos. Megkezdik a kezelést, és a kisfiú nagyon szenved. Dane igyekszik a fia mellett lenni, miközben az irodai versenyben sem akar lemaradni. De lassan rá kell döbbennie, mindennek megvan az ára, és mi az, amit még hajlandó megfizetni. Talán ideje más embernek lennie?

Tudom, már unalmas vagyok ezzel a rosszul sikerült címek mániámmal, de néha kinyílik a bicska a zsebembe. Ha/Ver, Erőszakik szintű vészhelyzet nincs ezzel a címmel, de egy közepes gond simán van. Az egy dolog, hogy az angol eredetit nem kapjuk vissza, de amivel helyettesítették, fájdalmas ötlet. Hajazni akar a Lányom nélkül soha címére, aminek semmi köze ehhez a filmhez, csak azon cím ismertségét akarták ellopni ennek.

Pedig, a film sokkal inkább emlékeztet a Tom Cruise klasszikus Jerry Maguire hangulatára, cselekményére, mint bármi másra, amin most törném a fejem. De nem Jerry Maguire koppintás, működik, és szépen megáll a maga lábán.

Alapvetően két részből áll össze a film. Az egyik egy családi dráma, melyben a halálosan beteg kisfiú életéért küzdenek. Drámai jelenetek sora van benne, mely közül nem egy kifejezetten papír zsebkendő bevonását követeli. Itt lassabban haladnak az események, drámaiak, érzékenyek. A másik fele meg egy fejvadász csoportvezető mindennapjaiba enged betekintést, ami tele van pörgéssel és trükkökkel. Mert a fejvadász nem az emberekért dolgozik, hanem a bevételt hajtja. Vannak is mocskos trükkök, amelyek láttán az ember kétszer meggondolja, hogy nem lenne-e jobb magának állást keresnie. Irodán belüli ármányok, a munkaerő-piaci játszmák, van itt sok jóféle történet.

Dane karaktere pedig összeköti a két színtért, és remek látni, ahogy a kettő hatással van a férfira, és változni kezd az egyik helyzet miatt a másikban is. Magánemberként Dane szimpatikus, jó apa, akinek az a legnagyobb bűne, hogy elfoglalt. Fejvadászként azonban mocskos alak, nagyon durva, ahogy a film egyik legszimpatikusabb karakterével, Louval bánik nagyon sokáig. És ez a szakma, így kellett tennie! Meg is lesz az ára, amikor a fia miatt a szívére is kezd hallgatni, nem csak a zsebére.

Színészileg nagyon korrektül össze van rakva. Gerald Butler inkább akciószínészként él a fejemben, most is éppen a 300 OST albuma dübörög mellettem, de ilyenkor látni, hogy tudna ő sokkal érettebb karaktereket is hozni. Ha kell játszani, is tud. Alfred Molina egy szerepében nem volt olyan szerethető, mint ebben. Lou az a karakter, akit mindenki szeretne a barátjának nevezni, és Molina életre is kelti. Willem Dafoe rutinosan hozza a figuráját – én meg jót mosolyogtam, hogy a régebbi Pókember két ellenfele is itt van ebben a filmben.

Még az üzenete is szerethetően van tálalva, ahogy azért mindenkit utolér a karmája.

Nekem tetszett, szívre és agyra is van hatása, korrekt film volt.

 

Fiam nélkül soha - 5/4 érzelmes, de nem nyálas. Érdekes, drámai, de valahogy felemelő is. Butler jó benne.

https://www.youtube.com/watch?v=zH50qtIyxiI

süti beállítások módosítása