Minden napra egy film

Minden napra egy film

Szeánsz

2021. november 06. - BBerni86

Lány kollégiumos, kísértetes, nyomozós, új diákos.

Egy patinás lányiskolában megvannak a helyi legendák. Az egyik egy diáklányé, aki itt lett öngyilkos, és a helyi legenda szerint visszajár ijeszteni és ölni a lányokat – már, aki meg meri idézni. Pár barátnő így tesz, hogy ráijesszenek az egyik társnőjükre. Döbbenetükre azonban másnapra a lány halott. Hivatalosan baleset volt, kiesett szeansz.jpgaz ablakon – senki nem meri kimondani, hogy a szellem ijesztette ennyire meg. A helyére a várólistáról kerül be egy lány, Camille. A lány gyorsan felméri a terepet, és megörökli a halott lány szobáját is, ahol különös események zajlanak. Villog a lámpa, ha egyáltalán van áram és mintha valaki figyelné, amikor alszik. A halott lány barátnőivel már az első nap összetűzésbe kerül, és közös büntetést kap. Megint szellemet idéznének, most Camille bevonásával. A körülmények nekik is gyanúsak, és tragikus balesetekben a lányok halni kezdenek. A nyomok Camille felé vezetnek, aki ki akarja deríteni, mi folyik az iskola falai között.

Regényben, de ahogy belegondolok, filmen is szeretem, amikor a készítők eljátszanak azzal, hogy a történetben valóban természetfeletti esemény történik-e, vagy nagyon is emberi ügyködés áll a háttérben. Ez az, amit szerettem a Szeánszban is.

A cselekményben, de az egész hangulatában végig ott a kérdés, hogy mit akarunk hinni. Bosszúálló szellem intézi el sorra a lányokat, vagy egy emberi sorozatgyilkos szedi az áldozatokat? Az ötlet teljesen rendben volt, amit aláhúztak az idézésekkel, a felvillanó lámpákkal meg magával az épülettel, aminek olyan angol, vidéki kastély hangulata van, amihez szinte alaptartozékként járnak a kísértetek.

Azért jump scream szintre nem megy le – vagy lehet, hogy próbálkoztak vele, csak annyira gyengék lettek az ilyen jelenetek, hogy nem is vettem őket számításba? Mert volt olyan, hogy a semmiből egyszer csak megjelent egy arc a látómezőben. Mindegy is, én nem vettem ijesztési kísérletnek.

De, ha már emlegetem ezeket a felugró arcokat. Nekem ezek rontották el a filmet. Én szerettem volna a film végéig találgatni, hogy mi is történik a kollégiumban igazából. Csakhogy, amint Camille éjszaka maga fölött meglátja azt az arcot, már rájöttem, hogy szellem vagy ember van a háttérben. Hatalmas csehovi puska, mert bizony azt az arcot már mutatták korábban és beszéltek is róla… Onnantól már könnyen rá lehetett jönni, hogy mi is folyik itt.

Ha figyelünk, a nagy leleplezés előtt több csavart is meg lehetett fejteni. Pl. azt, hogy hány ember/szellem van a háttérben. Egész egyszerűen így jön ki a matek és a már emlegetett arcok is. Sajnáltam is kicsit, hogy nem volt meg a nagy meglepődés, mert sok minden le lett lőve előre.

Az meg, hogy ki az elkövető és miért… Az annyira klisé és erőltetett, hogy nagyon nem tetszett. Buta a magyarázat, és a film végére a történet is lemegy gagyiba. Mintha egy kis költségvetésű iskolai slasher lenne. Van benne egy könyvespolccal (!) lefejezés – annak a bénaságáról nem is mondok többet. Paródiába vele, nem komolyabb filmbe!

A történet, a film külcsíne is ilyen: jól indul, hangulatos és tetszett, hogy a végére átmenjen olcsó gagyiba az egész.

A színészek meg simán eye candy faktor miatt kerültek be. Többek nem is igazán színészek.

Többet vártam a kezdés után, ebben a formában nekem csalódás lett a végére.

 

Szeánsz – 5/2,5 nem indult rosszul, volt hangulata is – de elszáll. Klisé, olcsó kivitel, buta megoldás.

SEANCE Trailer (2021) Thriller Movie - YouTube

Moszkva Noir

1. évad

Banki ügyletes, maffiás, kiutat kereső.

Tom törekvő bankár Moszkvában, aki évekkel korábban költözött az orosz fővárosba Svédországból. Egykor nagyon sikeres is volt, most azonban a kirúgás szélén áll. Nagyon kell egy jól sikerült üzlet neki. Ekkor keresi fel legjobb barátjának felesége, Olga. Tom tartotta a távolságot a nőtől, aki iránt neki is érzései vannak, de Olga most a segítségét kéri. Anyagilag nagyon megszorultak és a férje túl büszke, hogy Tom segítségét kérje. Elhozta a férje részvényeit, hátha akad köztük valami, aminek az eladásával rendbe jönnének. Látszólag semmi értékes nincs benne, Tom azonban felfigyel egy kis, csődbe ment cég 2 százalékára. Azzal meg lehet szerezni a cégben a többséget, és nagy olajipari beruházás lehetne. Megkezdi az üzletelést, de rá kell jönnie, sokkal nagyobbak játszmájába keveredett: aki tárgyalóasztalhoz ül vele, azzal végeznek, és a saját élete is veszélybe kerül.moszkva_noir.jpg

Eléggé zárt a történet ahhoz, hogy ezt limitált sorozatnak nevezzem. Vagyis, egy kerek történetet mond el, és nem lesz folytatása sem. Ezt húzza alá, hogy egy regényből készült, ami szintén nem kapott folytatást.

A cím különben is találó, a lényeget meg lehet belőle tudni. A helyszín Moszkva lesz, és noir történet. Vagyis, számíthatunk egy végzet asszonyára, magányos hősre folttal a múltjában és egy kegyetlen világra, ami eltapossa a benne élőket. Ezt meg is kapjuk.

A főszereplő bankát és a történet is banki események körül forog. A sorozat annyit foglalkozik ezekkel, amennyit muszáj neki. Az alapokat adja meg, hogy értsük, min megy a hajsza. Két cég egyesítése a cél, amivel az orosz nagyvállalat nemzetközileg vállalható, tiszta renomét kapna. Azért kellenek annyira a részvények, hogy meglegyen a többségi tulajdon. Ezért annyira fontosak az átruházások, és visszatérő jelenet lesz a filmben, hogy a részvényeket átírják egymásra. Egyszerűsített, butított verzió ez, de nem véletlenül. Ha jobban bele akarnának menni, amire néha van célzás, máris nehezen megfogható és túlságosan elméleti lesz, amit ezért kerülnek is.

A noir elem fontosabb, hogy vannak mögötte állami és magán érdekek, egyesek ezen nyerészkednek és védik is a befektetésüket, gyilkossággal is. Egyértelműen ezek a nagyon gazdagok és hatalmasok a rosszak a sorozatban, de a pénzük és a kíméletlenségük védi őket. Nagyon durva például, ahogy a becsületes ügyészt – itt ők egyben nyomozók is, elsőre furcsa is volt, hogy miért végez rendőri munkát egy ügyész – a korrupt főnöke simán utasítja, hogy vádolja meg a bűnesettel a saját beépített emberüket, noha mindketten tudják, hogy ártatlan. Csak éppen kell egy bűnbak…

Ezek nézettek a sorozatot és szállították a fordulatokat. A piszkos játszmák, amely ellen a főszereplők megpróbálják felvenni a harcot.

Mellette építették a magánéleti drámát, ami már kevésbé tudott megfogni. Tom egy tipikus, szenvedő noir hős. A szakterületén kiváló, de van egy múltbéli, fájdalmas titka. A nők szeretnék, de neki pont az kell, aki másé és csak bajba sodorja. (A felállás menet közben majd változik, utáltam is azt a szálat. Nem vette be a gyomrom, hogy a férjét gyászoló friss özvegy 2-3 nap gyász után fejest ugrik Tom ágyába és hirtelen ő a nagy szerelem?) Jobb sorsra érdemes, és mégis, a végére nem illett, hogy mondhatni, összejön a happy end neki.

A sötét színek, a vigasztalan környezet is megvan. Ez nem egy boldog sorozat, kinézetre sem.

Kell neki egy kis időt hagyni, de beindul és nézhető. Elment, de meg nem szerettem.

 

Moszkva Noir – 5/3 az alaptörténet kellően sötét és rejtélyes, a rátett emberi drámák és a szerelmi szál nem.

MOSCOW NOIR TRAILER - YouTube

A csókfülke 3.

Kamaszos, nyári, elköszönő, saját álmot találó.

Elle igencsak kellemetlen helyzetben találta magát: meglepetésére minden egyetemre felvették, ahova jelentkezett. Várja a Harvard, és Noah már meg is kérte, hogy költözzenek össze. Ugyanakkor a Berkeley is felvette, ahol viszont a legjobb barátjával maradhatna együtt, és ez volt a közös terv gyerekkoruk óta Lee-vel. Elle a_csokfulke3.jpghalogatja a döntést, de végül Noah és Boston nyer. Cserébe a gyerekkori nyári álomkalandokat készül megvalósítani Lee oldalán, hogy kimutassa, attól, hogy nem egy városban tanulnak tovább, még legjobb barátok maradnak. A tandíj miatt dolgoznia is kell, és azt is megígérte, hogy besegít a nyári ház rendbe tételébe – segítenie kell az apjának az öccsével. Lee és Noah is igényt tart az idejére. Elle túlvállalja magát, és ahogy minden összeomlani látszik körötte, fel kell tennie magának egy nagy kérdést: mi az, amit maga szeretne magának?

Ezzel a Netflix egy újabb tinifilm sikerének mond búcsút a Fiúknak trilógia után. Meglepően korrekt zárást adtak neki, ha azért az utolsó jelenet nélkül meglettem volna. De nem is ez a lényeg.

Ebben a filmben is igyekeznek azt a hangulatot tartani, ami korábban is jellemezte a filmeket. Fiatalos, mozgalmas, humoros és szerelmes. Könnyed, gyorsan nézhető és emészthető, tele hangulatos elemekkel.

A könnyedséget kipipálták. Lee és Elle nyári feladatlistája működött. Van nem egy ifjúsági, ahol szintén listát pipálnak ki, fogadásból vagy egyéb okból. Nagyon soknál zavar, hogy vagy túlzottan extrém vagy éppen túl egyszerű a feladatsor. Itt megvan az egyensúly. Vannak valóban könnyed, egyszerű tételek, mint pl. a piteevő versenyen részt venni. Mások komoly szervezést és sok ember bevonását igénylik, mint egy menő étteremben táncos eseményt lebonyolítani. Jól néztek ezek ki, főleg a táncos az étteremben, nem véletlenül ezt emlegettem. Vidám, könnyed, jól nézett ki és nagyon fun.

A romantika már kevesebb, de ezzel nem volt bajom. Itt már látszik, hogy zárunk és itt nem azt választották, hogy úszunk a szereplőkkel a rózsaszín nyáltengerben. Itt bizony jönnek sorra a konfliktusok, és szerettem, hogy itt mernek reálisan dönteni a szereplők. Elköszönnek, amikor annak jön el az ideje. Fáj, szenvednek, de itt nem azt akarják nekünk eladni, hogy 18 évesen a szerelem jelent mindent és bármit feláldoznak érte. Érettebb az üzenet, a történet és még így sem válik szomorúvá.

(Ezért nem szeretem a zárást, mert ott bizony a romantikus lelkületűek kapnak egy kis teret, hogy beleképzeljenek pár dolgot a helyzetbe. Az elköszönés nálam jobban működött, mint a motorozás, ha értem is, hogy a kamasz célközönség miatt miért írták meg így.)

Nem egy hagyományos értelemben vett látványfilm, de az ifjúsági kategórián belül szépen kipipálnak mindent, ami látványelem lehet. Eleve a színészek, akik hozzák az eye candy faktort. Most sokat vannak fürdőruhában is, mondanom sem kell, hogy ilyenkor nem az intellektusuk kerül előtérbe. (De visszatért minden szereplő, ez is piros pontos.) Szépek a helyszínek, legyen az a tengerpart, vagy a lakások. Jó összeállításokat kapnak a színészek, volt benne nem egy olyan ruha, amin megakadt a szemem. Színes, vidám, hangulatos.

Mivel az alapregényt még nem olvastam, azt nem tudom, az eredetivel mennyire passzol össze, de filmként határozottan kedveltem ezt a sorozatot, és ezt a harmadik részt is önmagában. Viszlát Elle és Flynn fiúk!

 

A csókfülke 3. – 5/4 még hangulatos, a szereplők eye candy faktora is pipa és a mondanivaló is rendben.

The Kissing Booth 3 | Official Trailer | Netflix - YouTube

Mit várunk?

Cím: Pókember: Nincs hazaút

Készítők: dübörög a Marvel gépezet. Minden szereplő visszatér, és nagy örömömre Strange, vagyis Cumberbatch is nagyobb szerepet kap a történetben. Watts a rendezői székben, most is. Jamie Foxx érkezik új főgonosznak.mit_116.jpg

Műfaj: akció

Cselekmény: Peter Parker személyazonossága kiderül, és ez nem kicsit nehezíti meg Pókember életét. Még akkor is, ha MJ szerelme több mindenért kárpótolni tudja. Vasember halálával új mentora Doktor Strange lesz, akinek a nagy kérdést is felteszi: nem lehetne visszacsinálni, hogy senki ne tudja, ki Pókember? Balszerencséjére a mágus talál rá módot, és mindenki szenvedhet a következményektől.

Várható megjelenés: még nincs lefújva és tolva a december közepi premier, reménykedjünk

Cry Macho

Gyermeket apjához szállító, döntésekkel szembenéző, újrakezdő.

Mike Milo egykor legendás cowboy volt. Bajnok lovakat nevelt, maga is híres lovas és rodeós volt. Ám egy sérülést követően nem sikerült visszatérnie, megkeseredett és egy ponton a főnöke is azt mondta, ennyi volt. Mike állás és kilátások nélkül maradt. Egy évvel később Howard újra felkeresi, és egy szívességet kér tőle. Pár éve egy kaland Mexikóban terhességgel végződött. Az egyetlen gyermeke, Rafael kint van az anyjával, de a férfi megtudta,cry_macho.jpg hogy milyen rossz körülmények között. Ő maga nem mehet el érte, de Mike alkalmas lenne a feladatra. A férfi beleegyezik és valósággal meg kell szöktetnie a fiút, aki inkább él az utcán és Macho nevű kakasának viadalaival keres pénzt, minthogy jómódú anyja mellett elviselje a nő életében feltűnő és gyakran erőszakos férfiakat. Az apja reményt nyújt neki, és a furcsa pár elindul a határ felé.

Nem nehéz látni, miért lett ez pont Clint Eastwood filmje. Több olyan elem is akad benne, ami színészként vagy már rendezőként érdekes volt a számára.

A western az a közeg, amely sztárt csinált belőle. Az a bizonyos poncsó most is előttem van, és később is visszatért a műfajhoz, kicsit másképp és új üzenettel. A Cry Macho is más, ez egy neo western.

Mai korba van helyezve, és Mike igencsak kiöregedett cowboy már. Az egész alakjából süt a fáradtság és az a súly, amit cipel. Rafa meg is állapítja, hogy ma már nem olyan férfi, aki egykor volt. Se nem erős, se nem gazdag, már nem macsó. De pont az adja a film üzenetét, hogy nem csak ennyit jelent férfinak és macsónak lenni. Az, ahogy Mike beilleszkedik egy kis mexikói közösségbe, ahogy segít az állatokkal a falusiaknak, ahogy tisztességesen és csendesen él, az sokkal tiszteletre méltóbb, inkább macsó, mint Rafa anyjának barátja. Ő az, aki erős és félelmetes, fiatal, erős és vad, de mégsem Férfi, mint Mike.

Ez megint egy olyan téma, ami összecseng Eastwood munkásságával. Nagyon sok macsó férfit formált meg, és itt is ezt teszi, ha most mások is a hangsúlyos, mint mondjuk Piszkos Harry esetében voltam.

A férfi – gyerek közti kapcsolat, ahogy segítenek egymásnak és tulajdonképpen mindketten tanulnak a másiktól, szintén nem először látható Eastwood filmjeiben. De ez egy hálás téma, meghatóbb, de hasonló dinamikájú, mint egy buddy filmben. Itt is le lehet követni, hogy a kezdeti ellenszenv barátsággá mélyül és ez a két ember összebarátkozik a nagy korkülönbség ellenére is.

Mondjuk, ez az egy, ami zavart. A ténylegesen látottak és amit a film sugall, nekem nem esik egybe. Eastwood idős, és bármennyire is tartja magát, azért látszik a kora. A filmbeli karakter meg fiatalabbnak érződik. Maga a története, nem érzem annyinak, hogy beleférjen 80 év. Inkább ötvenes, esetleg egy hatvanas férfi lehetne, nem annak az apja.

Mondjuk, a színésznek van olyan renoméja és olyan tudása most is, hogy ezen könnyen átlendültem. Azt már nehezebben viseltem, hogy számomra lassú volt ez a film. Történnek benne ugyan dolgok, de nem sok. A belső utat jobban kiéreztem belőle, mint a tényleges útját a férfinak és a fiúnak, amiben üldözték őket, menedéket leltek és még lovakat is törtek be.

Nem is egy látványfilm, de a belső utazás és személyiségfejlődés miatt ez nem is várós. Macho harcait meg nem mondanám látványnak. A harcos kakas… Bele se akarok gondolni.

Egyszer érdekes volt, minőséget nyújt, de inkább borongós napokra jó belemerülősnek.

 

Cry Macho – 5/3,5 szépen elmesélt, szikáraz érzelmes film, amiben Eastwood rengeteg szerepet vállalt.

CRY MACHO – Official Trailer - YouTube

A tolvajok hadserege

Széfeket feltörő, új hobbit találó, más életet kezdő.

Sebastian unalmas életet él: eljár a bankba, ahol ügyintézőként dolgozik. Hazamegy, és gyakorol a zárszerkezetekkel és videókat készít a netre széfekről. Egy napon az egyik videó alatt várja egy üzenet, benne egy cím. A helyszínen egy versenybe csöppen, ahol a többieket megelőzve kell széfeket kinyitni. Sebastian tarol army_of_thieves.jpgés boldogan viszi haza a nyereményét, egy pajszert. Újabb meglepetés a nő, aki benevezte a versenyre és be akarja szervezni a férfit a csapatába. Gwendoline egy kicsi, de jól működő tolvajbanda tagja, akik célul tűzték ki, hogy a legendás széfkészítő, Wagner feltörhetetlen alkotásait törik fel sorra. Sebastian rajongója a mesternek, így belevág velük a kalandba. Az élete hamarosan kalandokkal telik meg, és egyre jobban tetszik neki Gwendoline is, aki a csapat erőemberével jár.

Egyszer volt, hol nem volt, egy film, amelyben elszabadult egy vírus, és Las Vegas pillanatok alatt a zombik városa lett, karanténba helyezve. Ide tört be egy csapat, egy széfet feltörni. Miért is mesélem ezt? Mert ennek a filmnek egyfajta előzménye A tolvajok hadserege.

Pontosabban a széftörő múltjába leshetünk bele, és kapunk kalandokat még zombik nélkül. Mondanom se kell, melyik film tetszett jobban. Azt már fejtegettem korábban, hogy az Army of the Dead miért is nem tetszett. Most nézzük, miért jobb ez a film!

Nem éreztem gagyinak a történetet. Azt el tudom képzelni, hogy ügyességgel és trükkökkel széfeket törnek fel, miközben az Interpol a csapat nyomában jár. Persze, popcorn mozi ez is, de nem történnek benne olyan röhejes fordulatok és emberileg érthetetlen döntések, mint a másik filmben.

A csapat összeállítása egyszerre idézi meg a zsánereket, de kicsit parodizálja is a műfajt. Vegyük a már emlegetett verőembert, aki a Hollywood-i akciófilmek megszállottja. A nevét is megváltoztatta, Brad Cage néven fut. Brad Pitt és Nicholas Cage neveinek összemosásából – Cage esetében még értem is, Con Air és társai, de Brad Pitt mikor volt akciósztár? Mindegy, nem ez a lényeg, hanem a paródia. Ami nem annyira éles, nem olyan furcsa, hogy zavarjon, így viccesnek tudom találni.

Korrekt a külcsín is. Ugyan sokadszorra már unalmas, ahogy mindig ugyanazzal a módszerrel töri fel Sebastian a széfet, de a körítés és a zene szépen feldobja. Jó volt, amikor a felpörgetett és elmesélt bankrablást láttuk, vagy a B tervvel megvalósulót a második esetben. Volt itt átverés, menekülés és lövöldözés – nem egy nagy látványfilm, de azért volt mit nézni.

Nekem már az is pluszt adott, hogy Sebastian a főszereplő. Ő volt a kedvenc szereplőm a zombis filmben, és rühelltem is, ami ott történt. Itt kicsit látjuk a magyarázatot és jobban aláhúzza, miért tette azt, amit majd ott tenni fog.

Nem tudom eldönteni, hogy tetszett vagy sem, ahogy a két filmet összekötötték. Azt még ötletesnek is találtam, ahogy a háttérben a híradó beszámol a zombi vírus terjedéséről, Vegas karanténba helyezéséről. Azt viszont utáltam, ahogy Sebastian rémálmaiba is belelátunk, ami tulajdonképpen a sorsa az első filmből. Miért kell az orrunk alá dörgölni, meg hogyan is álmodhatná meg előre ennyire pontosan, mi fog vele történni?

Vendégszereplőként megjelennek a későbbi főszereplők, de ez maradt Schweighöfer filmje. Azt a jó szándékú, néha kissé szerencsétlen alakot hozza, amit már sokszor megtett és jól is áll neki.

A kritikái vegyesek, de Schweighöfer szépen összehozta magának rendezőként is – pacsi!

 

A tolvajok hadserege – 5/4 humoros, pörgős, van benne izgalom is. Csak azt nem tudom, minek kellett a látomás.

Army of Thieves | Official Trailer | Netflix - YouTube

Idézzünk!

(Amikor a csalfa feleség szembesül vele, hogy a férjét megölték és a mostohalánya tenni akar érte, hogy ő üljön érte.)

  • Szívrohamot kapott.
  • Ezt gondoltuk, amíg nem végeztünk boncolást.
  • És ki kérte meg erre?
  • Én. Ez volt az utolsó ajándékom papának.
  • Ezt nevezed ajándéknak? Egy boncolást? Nos, most már tudom, mit kapsz tőlem karácsonyra. (Why woman kill)

 

 (Georgie az iskolába járás miatt mérlegeli a lehetőségeit, és mások élettapasztalatából merítene.)

  • Ön szerette a sulit?
  • Utáltam. Otthagytam, beléptem a seregbe.
  • És milyen volt?
  • Kevesebb lány, több lövöldözés.
  • Legalább élve megúszta.
  • Aztán megnősültem. Nosztalgiával gondoltam a lövöldözésre.
  • Volt valaha boldog?
  • Lássuk csak... Nem. (Young Sheldon)

 

Ha változást szeretnénk, kézbe kell vennünk a dolgokat. (Mese az aranytallérról)

 

Az unalmas módszerek a fantáziátlanoknak valók. Az, aki igazi eredményeket akar, fel meri tárni az elmét. (Hipnózisban)

 

(Hogy lehet túlélni a tévés világot? Az öreg rókának van rá ötlete.)

  • Nem. Nem pazarolom az időmet olyanokra, akik csak káoszt hoznak az életembe. Az élet túl rövid ehhez.
  • Az élet kaotikus.
  • De arra itt van ez.
  • Nyilvánvaló, hogy a családodnak speciális viszonya van a piával. (The Morning Show)

 

Őrület, mennyire tud fájni a helyes döntés. (Chicago Fire)

 

(Költözés, és a problémás kamasz kifakad a szüleire.)

  • Ez az egész azért van, mert ideköltöztünk ebbe a szaros házba! Bárcsak megtartott volna az a gyerekrabló!
  • Szerintünk is.
  • Michael.
  • Bocsi. Bocsi, ez csúnya volt. (American Horror Stories)

 

Széles utca a víz, ember a sövénye. (Toldi – 11. ének)

 

(Amikor a pap is kiakad, mert rá kell jönnie, hogy egy huszonhatszoros gyilkos gyónna neki.)

  • Le kell állnod ezzel az őrültséggel. Bertram, ígérd meg.
  • Próbálkozom, de nehéz.
  • Mi nehéz? Felkelsz. Dolgozol. Nem ölsz meg senkit. Hazamész.
  • Maga szerint én akarom ezt? Minden nap, amint kilépek otthonról, és látom azt a sok embert szenvedni. Az utcán, a kávézókban. A szemük azt súgja, hogy nem akarnak tovább élni, hogy meg akarnak halni. Végig nézni a szenvedésüket, és semmit sem tenni értük? Képtelen vagyok elviselni. (Why woman kill)

 

Remek! Most már wellness-vámpírok is vannak. (What we do in the Shadows)

Kiáltás az igazságért

Tárgyalótermi, hitbe menekülő, családos.

Jason vallásos család gyermeke, már maga is családapa. Vállalkozó, házakat épít és ad el. Már többször meggyűlt a baja az építési területre betörőkkel, akik ellopják a réz vezetékeket és nem csak az idejét vesztegetik, de súlyos anyagi kárt is okoznak. A rendőrség tehetetlen, egy tanács alapján maga igyekszik rajtakapni akialtas_az_igazsagert.jpg tetteseket. Fegyverrel megy ki őrködni, de az éjjel tragédiával ér véget. A fegyver elsül, az egyik férfi meghal a helyszínen. Jason őrizetbe kerül, majd vád alá helyezik több vádpontban, többek között szándékos emberölésért is. Az ügyvédje szerint el kellene fogadnia a vádalkut, de Jason el akarja mondani a maga igazát és esküdtszéki tárgyalást kér. Az anyja az úrba veti a hitét és Bibliával, idézettekkel felszerelkezve jár el a bíróságra.

Lehet, hogy ehhez a filmhez én túlzottan szkeptikus vagyok, de most még csak látni sem tudom, ami elvileg benne van. A hit ereje – mégis, hol volt itt a hitnek ereje és mit segített?

Igaz történet alapján, ezt is leírom hamar, bár itt ezt nem tartom fontos információnak. A lófegyverek veszélyesek, elsülnek és ölnek, az Államokban meg bárki birtokolhatja, szóval, bőven akadnak ügyek emberölések és gyilkosság miatt.

A film látszólag tárgyalótermi krimi, és akkor működik legjobban, amikor tényleg az tud lenni. Minimális a peren kívüli játéktér: egyszer ajánlanak fel egy peren kívüli megállapodást, azt Jason visszautasítja, majd maradnak csak a bíróságon történtek. Hogyan készül a védő vagy az ügyész? Milyen munka van a háttérben? Itt nem lényeg. Látjuk viszont a tanúk vallomásait, a szakértő kihallgatását. Mindkét fél részéről és az esküdtek reakcióit. Ezt még szívesen is néztem.

Ez azonban csak a terelés, mert azt sem állítanám jó szívvel, hogy ebben a filmben Jason a főszereplő. Sokkal inkább az anyja, Jackie. Egy nagyon istenfélő asszony, aki napi szinten olvassa a Bibliát, templomba jár és a mindene a családja. Azt nézzük végig, hogy a fiával történtek miatt miképpen inog meg egy nagyon kicsit, majd még nagyobb őrülettel fordul Isten felé. Imádkozik, idézeteket osztogat a Bibliából és hasonlók. Néha annyira giccses és mű, hogy szabályosan rosszul esett nézni. A mélypont számomra az volt, amikor a barátnője azzal akarja vigasztalni, hogy Istennek most is van terve, nem hagyja magára és csak annyi terhet tesz a vállára, amennyit elbír.

Ki hogy van vele, de én nagyon szívesen megfordítanám a dolgot. Igen, Jason nem szándékosan ölt, elsült a fegyver és utána segíteni is próbált. Csak éppen nem bűnözőkre csapott le, a saját munkásai mentek vissza az éjjel. A lelőtt férfinak semmi bűne nem volt, rosszkor volt rossz helyen. Akkor vele mi az Isten terve? Olyan önző nézőpontnak tűnik, hogy Jackie szempontjából a fia miatt aggódik, hátha börtönbe kerül, miközben egy fiatalember halott.

De az is, hogy úgy van beállítva a film vége, hogy Isten és a hit nyer. Én ezt nem éreztem ki belőle. Nincs se csoda, se semmi. Az esküdtszék dönt és ennyi. Hol itt a hit? Hogy Jackie abba kapaszkodott? És? Ettől legfeljebb neki volt jobb, de szerintem se az ügyre, se a benne szereplőkre nem volt hatással.

De amúgy is rühellem a propagandafilmet, és ez nagyon az. Még csak az sincs benne, ami mondjuk a Még mindig hiszek történetében: ismert színészek, hallgatható zene, korrekt kinézet. Ez nagyon tévéfilmes és erőltetett is.

 

Kiáltás az igazságért – 5/2 a tárgyalótermi részek valamennyit dobtak rajta, de különben vallásos propaganda.

Stand Your Ground Movie - Official Trailer - YouTube

süti beállítások módosítása