Minden napra egy film

Minden napra egy film

Idézzünk!

2021. július 28. - BBerni86

(Egy halhatatlan másképpen látja a világot.)

  • Lehetetlent kérsz tőlem.
  • Értem. Előbb-utóbb minden szó értelmét veszti. A "lehetetlen" már semmit sem jelent számomra. Túl sűrűn láttam. Évszázadok óta figyelem a bolygó szarakodását. Nincs lehetetlen, csak elkerülhetetlen. Az óceánok átszelése. A kontinensek meghódítása, a betegségek eltüntetése. Egy másik bolygóra való utazás. Minden, amit ma lehetetlennek hiszünk igazából elkerülhetetlen. Ráérősen közelít. De úton van. (Wu Assassins)

 

  • Meg kell hagyni, fura érzés a gigászi lény felé sétálni. Van valami terved?
  • Bejutunk, megkeressük a szívét, vagy akármijét, aztán kinyírjuk.
  • Hát ez...
  • Attól, hogy egyszerű terv, még nem biztos, hogy rossz.
  • De nem is biztos, hogy jó.

(Aligátor Loki hümmög.)

  • Látjátok? Ő benne van.
  • Imádkozik. Szerinte meg fogunk halni. (Loki)

 

Egy éve elvesztettem egy jó barátomat, aztán még többeket a Covid miatt, aztán sok időt töltöttem azzal, hogy tagadtam, bármi bajom lenne. Menekültem a fájdalom elől. A jövőben remélem, inkább dolgok felé futok, mint menekülök előlük. (The Good Doctor)

 

(Yelena nem kíméli Natashát, amikor újra találkoznak.)

  • Nem is kerested velem a kapcsolatot?
  • Azt hittem, hogy nem akarsz látni.
  • Francokat. Nem akartad, hogy a húgod ott lábatlankodjon, miközben megmented a világot a menő arcokkal.
  • Nem is vagy a húgom.
  • A Bosszúállók pedig nem a családod. Amúgy mi az a póz?
  • Milyen póz?
  • Az, amit mindig csinálsz. Az a, tudod. Van ez a mozdulatod, mikor dobálod a hajad, miközben harcolsz. Kinyújtod a karod, vadul dobálod a hajad, és pózba vágod magad. Tudod, az a harci pózod. Teszed az agyad.
  • Nem is teszem.
  • Ó, dehogynem! Állati vagánynak tűnsz, de olyan, mintha azt hinnéd, hogy mindenki téged néz. Állandóan.
  • Amikor épp tettem az agyam, akkor segíteni akartam, hogy jóvá tegyem a sok szenvedést, amit okoztunk. Hogy ne csak egy képzett gyilkos legyek.
  • Hát, akkor csak áltattad magad. A szenvedés mindennapos és egyikünk sem lesz több egy képzett gyilkosnál. (Fekete Özvegy)

 

Sidney, mind teszünk olyasmit, amire nem vagyunk büszkék. Ettől vagyunk emberek. (Grantchester bűnei)

 

  • A villámcsapástól elég fura lettél.
  • Azelőtt is fura voltam.
  • Inkább csak szomorúnak tűnsz.
  • Szomorúnak? Tavaly volt egy tűzeset, én vezettem a csapatot. És... A szél másképp viselkedett, mint amire számítottam. Így ahelyett hogy megfékeztük volna, menekülnünk kellett a tűz elől. Ami... nem egy jó helyzet. Volt ott három fiú, veled egykorúak lehettek. A tűzben rekedtek, én pedig semmit sem tudtam tenni.
  • Végignéztem, ahogy anyám meghal rákban.
  • Melletted szinte lehetetlen az önsajnálat. (Those Who Wish Me Dead)

 

(Marissa belekeveredik egy bíró munkájába, aki illegálisan rendez pereket és még állásajánlatot is kap. Mert a rendszert alulról kell megreformálni.)

  • Na, dolgozzon nekem!
  • Nem tehetem. Van munkám. Le akarom tenni a vizsgát. Igazi ügyvéd akarok lenni.
  • Tudja, miért vannak itt ezek az emberek? Mert a bíróságok, az ügyvédek és a fellebbezések elérhetetlenné tették az igazságot. Elérhetetlen azoknak, akiknek nincs a fülük mögött is pénz, hogy kivárjanak. Ezért győz az Exxon a senkikkel szemben. Olvassa el Kafka "A törvény kapujában" című művét.
  • Már házi feladatom is van?
  • Egy oldal. Ne legyen kispolgár! (The Good Fight)

 

  • Egész végig hittem benne, hogy mi vagyunk a jófiúk.
  • Egész valóságok kiirtása, kislányok szüleinek megölése, klasszikus hősi tettek.
  • Gondolom, ha az ember azt hiszi, a cél szentesíti az eszközt, szinte bármit megtesz. (Loki)

 

  • Egy fekete menyországa egy fehérnek micsoda?
  • Pokol. (Them)

Hogyan lettem szuperhős

Nyomozós, képességeket lopó bandát elkapó, saját erőt elfogadó.

Gary Moreau nyomozó egy időben a szakma csúcsán volt. Ő volt az összekötő a város szupercsapatával, és együtt fogtak el olyan bűnözőket, akik az erejüket rosszra használták. Ám mióta a csapat vezetője, Gigaman egy bevetésen életét vesztette, Moreau elvesztette a talajt a lába alól. Már alig dolgozik, sokat iszik és a csapat ishogyan_lettem_szuperhos.jpg szétesett. A teleportáló Monte Carlo nyugdíjba vonult, a jövőbe látó Callista hátrányos helyzetű fiataloknak nyitott edzőtermet, és igyekszik őket terelgetni. Moreau azonban új ügyet és társat is kap. Képességgel bíró emberek tűnnek el, míg mások olyan képességekkel kezdenek el rendelkezni, ami korábban nem volt nekik. Cecile nem engedi lerázni magát, és a nyomozás közben Moreau lassan magára talál, összeáll a régi csapat és feldolgoznak közösen néhány traumát, hogy együtt állíthassanak meg egy elvetemült csoportot, akik Gigaman lányát is kiszemelték maguknak.

A cím miatt voltak előzetes elképzeléseim, és azt kell írnom, kellemesen csalódtam. Valami félig idióta komédiára számítottam, valami Szuperzsaru (Terence Hill szuperképességekkel bíró rendőr, csak a vörös színtől elveszti a képességeit) kópia, csak butább poénokkal és sokkal harsányabban.

Ehhez képest ez egy egész komoly, értelmes film, amelyben valóban vannak szuperképességekkel bíró emberek, de hihető és működik is a történet. Tetszett, ahogy fokozatosan lettünk bevezetve ebbe a világba. Az elején nem is értettem, miért az a címe, ami, amikor nem is szuperhősös. Folyamatosan bontja ki, milyen emberek vannak a világban, milyen bűnbanda ténykedik, és hogyan létezik ebben a filmvilágban a képesség, kiknek van, és honnan jön a cím.

Jó kriminek, ahogy a banda nyomába ered a nyomozópáros. Párhuzamosan látjuk, hogy derítik fel az ügyet, és miket és miért csinálnak a bandában. A kettő jól kiegészíti egymást, és jó a dinamika is.

Ehhez jön hozzá, hogy Moreau története is hoz meglepetéseket. Valamit látunk belőle, és a történet folyamán derül ki, hogy mi van a mogorvasága és a magányos farkas volta mögött. Jobban megismerjük a férfit, és ahogy kiderülnek a részletek, másként lehet rá nézni. Mondhatni, fordul körötte egyet a film – ahogy a cselekménnyel is el tudják ezt játszani. Ahogy a krimiből szuperhős film lesz, a jó szándékú, de irritáló nyomozó is szuperhőssé válik. Roppantul élveztem, ahogy ezt a csavarást kivitelezték.

A látvány is pont annyi, amennyi kell. Nincsenek nagyon látványos képességek, de amit bemutattak, azokban volt ötlet is és korrekten kivitelezték. Tetszett pl. a tűz használata is, de a kedvencem az anyagmanipuláció volt. Mert azt eladta, hogy nem csak a szememnek akartak kedvezni, de el is játszottak azzal, mit lehet azzal kezdeni, ha valaki képes a dolgok súlyát megváltoztatni. Ötlet volt ebben is, de pl. Monte Carlo is, aki teleportál, de Parkinson-kóros, és ez okoz zavart a képességében is.

Bár alapvetően sötétebb a film hangulata, nem maradt ki belőle némi humor sem. Elsősorban Monte Carlo neve mellé tennék ilyen jeleneteket, de eltaláltak egy olyan szintet, ahol elférnek egymás mellett a komolyabb drámák és a mosolygósabb pillanatok is.

Ami meglepett, hogy Pio Marmai hozta a karaktert, a drámákkal együtt. Róla mindig a Csak a baj van veled! bolondja ugrik be, de jól állt neki Moreau más személye is. Vimala Pons frizuráját viszont átgondolhatták volna, az nem állt jól a nőnek…

Kellemes meglepetés volt, szívesen néztem a filmet és meg is tudott lepni. A történetét, a karaktereit is kedveltem.

 

Hogyan lettem szuperhős – 5/4 annyit csavart a zsáneren, miközben hozta a várt elemeket is, hogy tetszett a film.

https://www.youtube.com/watch?v=c4_lwMyvZzg

5 film, amit látnod kell

Úszás és úszók

Mivel olimpia van, és nézem az úszás számokat, olyan filmeken merengtem, amelyekben úszók köré írtak történeteket.

f1_143.jpgRögtön beugrott egy olyan, amit legszívesebben törölnék a memóriámból. Ha azt írom, fóka róka, kinek ugrik be? Igen, a Baywatch mozis verziója. Zac Efron játszotta a kétszeres olimpiai bajnok gyorsúszót, Matt Brody-t, akinek az egyéni versenyszámok után a gyors váltóban is szerepelni kellett volna. Nem vette komolyan, előző éjjel bulizott, részegen vetette magát a medencébe és kizárták miatta a csapatot. Különben miről szólt a film? Ezen annyit szörnyülködtem, hogy nem is igen jutott el az agyamig.f3_4.png

Ugyancsak úszóbajnokot játszott Ashton Kutcher is, a Hullámtörők című filmben. Ő egy tragikus balesetben vesztette el a csapatát, és váltott karriert. Jake a versenysport után beállt a partiőrség vízi mentőinek sorába, ahol a Kevin Costner játszotta Ben lett a mentora. Hősünk szerelmes lett, új célt talált és bevált mentőnek is.

f2_143.jpgVannak olyanok, akik az életükért kénytelenek egy-egy filmben úszni. A zátony hősnője az anyja emlékére akart szörfölni egyet, de balszerencséjére pont arra a partszakaszra vetődött egy éhes cápa, aki kiszemelte magának a lányt. Ennél is elvetemültebb a Préda, amelyben hősnőnk az apját kimenteni tér haza az áradáskor. Csak éppen a környéken krokodilok laknak, a vízszínt meg egyre nő… A zátonyban legalább nem úszták le magát a cápát. Itt viszont volt olyan jelenet, hogy a sérült lány ráver egy kört a krokodilra.f5_105.jpg

Az úszás több sporthoz elengedhetetlen – a francia klasszikus, A nagy kékség a búvárkodás szerelmeseinek és merülő bajnokoknak állít emléket. Két, nagyon más férfi tör a világrekordra és a bajnoki címre – itt a mélység olyan f4_124.jpgvonzó, hogy hőseink inkább választják azt, mint a szerelmet és családot, akár az életet.

Végül, egy másik francia film: a Szabadúszók. Középkorú férfiak, mindenféle gonddal keresik a helyüket. Közös hobbijuk adja majd a megoldást: férfi szinkronúszásba kezdenek, és elkezdik összeszedni magukat több téren is, a sportba is belejönnek.

Zárásul, azt is felidézhetjük, hogy több színésznek is van úszói múltja. Johnny Weissmüller, aki Tarzanként lett ismert. Bud Spencer vízilabdázó volt. Jason Statham pedig műugrott.

Ébrenlét

Családot mentő, álmatlansággal küzdő, menekülő.

Jill próbálja egyben tartani a családját, de katona férje halála óta egyre inkább elveszti a kontrollt. Ő is túl sokat látott a seregben, és a gyerekeit kénytelen volt az anyjára bízni. Biztonsági őrként helyezkedett el, és a rá bízott gyógyszerek ellopásából, majd eldásából igyekszik anyagilag felszínre hozni magát. Éppen ő vigyáz a gyerekekre, ebrenlet.jpgamikor az autójuk hirtelen leáll, és egy másik leálló kocsi beléjük szalad. A folyóban kötnek ki, Matildát (a lánya, a kisebbik gyerek) újra is kell éleszteni. De nem csak az elektromosság áll le – hirtelen az emberek nem lesznek képesek aludni. Volt kollégája hívja vissza Jillt, mondván van egy nő, aki tud aludni, belőle nyernék ki az ellenszert. Mivel Matilda is tud aludni, a család menekülőre fogja, hogy a kislány ne legyen kísérleti nyúl. Ám a megvadult világban könnyen lehet, hogy az a létesítmény az egyetlen menedék.

Nem nagyon tudok mit kezdeni ezzel a filmmel. Talán, ha eredetibb ötletnek érezném, jobban tetszett volna, de így végig azon járt az eszem, hogy mire emlékeztet. Azt tudom, hogy volt egy regény, amiben ugyanez volt az alaphelyzet: az emberek hirtelen képtelenek voltak elaludni. Álmatlanság, ha jól emlékszem a címére. De filmen is rémlik valami, az nem akar beugrani. De annyira rémlik, hogy déjá vu érzetem legyen az Ébrenléttől.

Sajnos, a történet sem tudott igazán lekötni. Maga a helyzet, a kilátástalanság, ami számomra ellehetetleníti az egészet. Az biológiai tény, ha tartósan nem alszik az ember, megőrül, majd bele is hal. Pár nap kérdése az egész. Ok, Jill életben akarja tartani a lányát, és felméri, hogy pár nap múlva mindenki meghal, a lánya nem. Ha találna is neki egy gondviselőt, mire mennének ketten az üres világban? Ha csak 1-1 túlélő van, az a saját életedre ok, de a fajnak attól még annyi. Az olyasmikről nem is beszélve, hogy mit esznek, mi lesz, ha megbetegednek, és még sorolhatnám. Nem értem minek küzdenek annyira, ha nincs valami nagyobb terv, hogyan tovább. A sima túlélést nem érzem elégnek.

Jill karaktere sem kerek a számomra. Annyit össze lehetett rakni, hogy ápolónőféle volt egy katonai kísérleti laborban, a férje meg katona. De nincs megmagyarázva, hogyan siklott ki az élete, miért kerültek az anyjához a gyerekek. Túl sok a homályos folt. Csak az tiszta, és arra is építik az alakját, hogy a gyerekeit szerető anya és a feje tetejére állt világban mindenre kész, hogy életben tartsa őket.

A gyerekek is üres vásznak. Mit tudunk meg róluk azon túl, hogy gyerekek? Semmit. Se egy hobbit, se a jellemük. Simán jó gyerekek, akiket életben kell tartani. Még Jill régi barátnője, a tudósnő is egy fokkal értelmesebben van ábrázolva. Nála legalább látjuk, honnan ered az, hogy emberi etikát is félretéve válaszokhoz akar jutni.

Nincs a filmben semmi cuki vagy humor. A látványvilág is ugyanolyan komor, mint a történet. Sok szürke, a világ vége és némi fegyverropogás adja a háttérhangot. Az valahol érdekes, ahogy az álmatlanságtól bekattanó szemszögét vizuálisan is igyekeznek megragadni, de messze nem mennek abban sem messze. Inkább néha csak imbolygás, elhomályosodás.

A történetben is az a legsikerültebb, ahogy az emberek megbolondulását megragadják. Igaz, nem mindig értettem, hogy az őrülteknek mi a célja. Pl. több csoport is a gyerekeket akarta – mégis minek? Ok, a börtönből szabadult fegyencekre lenne egy tippem, de különben nem értettem. Nem olyan világvége volt, hogy eltűnik minden élem és nem is robbant semmi, csak aludni nem tudtak tovább. Ehhez képest pár nap alatt majdnem ott tartottak, mint Az útban, pedig az már posztapokaliptikus szörnyű vízió a köbön.

Talán látszik, hogy nem lesz a kedvenc filmem. Akciónak elmegy, valahogy, de nem egy okos film és sok a lyuk a történetben is.

 

Ébrenlét – 5/3 az egyre jobban megbolondulás megvolt, de nem látom, hogy értelmes vége lenne.

https://www.youtube.com/watch?v=tw4iaimqNdw

Várható heti megjelenések

  • A hercegnő és a hét törpe - dél-koreai mese
  • A szerelem röviden - ausztrál romantikus komédia
  • DAU. Natasa - német/ukrán/brit/orosz dráma
  • Dzsungeltúra - amerikai kaland
  • Gonosz csoda - amerikai horror
  • Idő - amerikai thriller

Nocsak, egy erős hét. Az utolsó három simán nézős. Az új Disney kaland, egy horror és Shyamalan újdonsága.

Utolsó lehetőség: Vetélytársak

Sportos, versenyre készülő, saját utat megtaláló.

Maddy világbajnok, klasszis tornász, de a legutóbbi versenyén súlyos sérülést szerzett, eltört a lába. Így az olimpiai álmainak is búcsút kellett mondania. Ahogy a lány felgyógyul, az apja egyre inkább sürgeti, hogy döntse utolso_lehetoseg.jpgel, hogyan akarja folytatni az életét és a karrierjét. A lány azonban időt akar, így vidékre menekül egykori tanárához. Ott most is látják rajta, mire van szüksége, így megbízzák, hogy készítse fel az utánpótlás csapatot a legközelebbi versenyükre. Maddy szembesül vele, hogy a vidéki és városi lányok rivalizálása most is tart, mi több, egykori vetélytársa edzi a városi lányokat. Feléled benne a versenyszellem, és a lányok küzdelme neki is példát mutat. A kicsik ki merik mondani, hogy a bátorságát vesztette el és ha valóban nyerni akarnak, vissza kell szerezze ezt is.

Felmerül a kérdés, hogy valaki látta-e az Utolsó lehetőség című ausztrál filmet? Eddig nem is hallottam róla, de itt nagyon szemet szúrt, hogy a Vetélytársak úgy van odabiggyesztve egy másik cím mellé. Rákerestem, és kiderült, volt már egy ilyen film. Ha jól értelmezem, az Maddy karrierjének a kezdetéről szólt. Ez meg az ő későbbi sorsa behozva egy csomó más gyereket a képbe.

Különben nem kell előismeret, teljesen önálló sztori, csak gondolom némi hype gerjesztés, hogy egy régebbi siker(?) lett előszedve és a korábbi szereplőt is sikerült visszacsábítani. Azért a kisördög bennem van, hogy Emily Morris nem lehet tornász, mert annak ellenére, mekkora a filmben körötte a rajongás, hogy mennyire nagy tornász, egyetlen kézenállást leszámítva nem láttunk tőle semmit, míg a lányok több szeren is ezerrel nyomják.

De, vissza a történethez. Sok-sok kliséből van összerakva, még magán a Netflixen is láttam nagyon hasonlót, csak abban a táncos lány készítette fel a gyerekcsapatot a nagy versenyre, egyben akarta visszaszerezni a saját helyét is a tánc világában. A visszatérés, közben a saját út meglelése, egy udvarló feltűnése, ahogy a gyerekekkel összebarátkozik és az edzői feladatokat sem akarja feladni később – semmi meglepetés, csak ami az ilyen filmekben lenni szokott. Kiszámítható, ami nem jó.

Nagyon erős a cuki faktor is, legyen az a film végén a sportszerű kibékülés a győzelem után, vagy ahogy Jason végre ki tud sírni egy randit. Látszik, hogy még csak nem is a kamaszok a célközönsége, hanem a kisebbek, maximum kiskamaszok. Szirupos az egész, ami szintén nem állt jól neki, vagy legalábbis nehezebben fogyasztottam tőle.

Pedig vannak benne olyan témák is, amelyekből tartalmat is lehetett volna produkálni, Ahogy a lányok egymásnak esnek, és egy olyan beszólással, ami a másik súlyára vonatkozik, egy kislányt már el is indítottak az étkezési zavarok útján. Vagy Maddy esete, aki szembenéz azzal, hogy a rossz edzői tanács hogyan vezetett sérüléshez, és mi kell ahhoz, hogy megint képes legyen versenyezni. (Még a rasszizmust is sikerül beletenni nem is kicsit direkt módon.) Csak éppen a szirup annyira ráül ezekre is, hogy a dráma kiveszett ebből, mindent könnyen és nagyon rózsaszín boldogan meg tudnak oldani.

Látványra elmegy, a sok sport és gyakorlat nézeti. Még akkor is, ha igazán versenyhangulatot még a döntőre sem sikerült teremteni.

A szereplők alapvetően jók, és pozitív szereplőkkel van tele a film. Ha valaki néha kicsit rossznak is tűnik, a végére nekik is a pozitív oldaluk lesz kiemelve és ünnepelve.

Egyszer meg lehetett nézni, de nem egy olyan film, amit vissza akarnék nézni később.

 

Utolsó lehetőség: Vetélytársak – 5/3 annyira a zsáner elemeit követi, hogy attól unalmas. A korhatár, családi film jelleg is árt.

SECOND CHANCE: RIVALS!. Official Trailer (2019) - YouTube

The Good Doctor

4. évad

Kórházas, házassági gondos, traumákat kiheverő.

A COVID a kórházi állapotokat is érzékenyen érinti. Több orvos is szenved attól, hogy bejárnak dolgozni, de a szeretteiktől így kell vágniuk magukat, hogy ne betegíthessék meg őket. Shaun különösen nehezen viseli, hogy végre együtt lehetne Leával, de egy légtérben sem tartózkodhatnak. A vírus megfékezése után is sok trauma marad vissza. Claire a sok elveszett életet, és velük Melendezt gyászolja. Ez hozza közel Lim doktornőhöz, akinekthegooddoctor.png szintén nehezen megy a sok halál és a volt szerelme elvesztésének feldolgozása. Miközben a gyakornokaiknak minél többet igyekeznek tanítani, maguk is folyamatosan fejlődésre törekednek. Morgan komolyan küzd, hogy ne csak belgyógyászként állja meg a helyét, de a kezét is annyira rendbe tudja hozni, hogy még szikét ragadhasson. Miközben betegek jönnek-mennek, szerelmek szövődnek és mennek szét, összeköltöznek és babát várnak, rég elveszett apák térnek vissza az orvosok életébe.

Ez a sorozat a negyedik évadával nagyjából tudta hozni azt, amit a korábbi háromban megszokhattunk. Nem vették vissza a részeket, 20 epizód elkészült és lement, és nagyjából akkor is tudták kezdeni a vetítést, amit megszokhattunk.

Témában nem kerülték ki a világhelyzetet, viszont egy gyors átpörgetés után úgy tettek, mintha már minden normális lenne. Vagyis, továbbra is a New Amsterdam az egyetlen, ami a COVID utóhatásaival is foglalkozik, és pár rész után nem tértek vissza a korábbi stílushoz és szerkezethez.

Pedig, ahogy ez a sorozat bekezdett, erős volt. Lehet, azért is, mert talán ez volt az első, amiben brutálisan mutatták, hogy mi történik és milyen áldozatokat hoztak. Talán az egész évadból azok az apróságok voltak a legemlékezetesebbek, amit azokba a részekbe be tudtak tenni. Amikor Claire bemegy a COVID-ban elhunytak tárgyait őrző raktárba, mert egy nyakláncot akar megtalálni, és szembesül vele, mennyi zsák van ott. Amikor Lim menne dolgozni, és a boldog civilek szinte kilökik maguk közül a liftnél.

Ahogy visszaváltanak a hétköznapokba, már inkább a magánéleti szappan dominál, és abban igyekeznek drámai pillanatokat hozni. Claire szembesül az apjával, aki kislányként elhagyta és most akar egy második esélyt a lányával. Lea és Shaun családalapítási tervei és a lecsapó tragédia. Tetszett is, ahogy megfogták, Lea hogyan kezdi el összeszedni magát a gyász után.

Csak éppen ebben a sorozatban nem azt várom, hogy a szereplők magánélete kössön le. Hiszen sokaknak vannak olyan szálai, amelyek orvosként teszik őket érdekessé. Morgan, aki kénytelen szakirányt váltani, de ott is nagyon megállja a helyét, de azért bele-beleszól a sebészek munkájába is – mégis, mi lesz az évadban a fő szála? Ahogy viszonyt kezd, majd érzelmeket is táplálni kezd Park felé. (Messze ez volt a leginkább utált szálam az évadban.)

Az is alig látszik már, hogy Shaun milyen terheket cipel az állapota miatt. Sokkal inkább azt mutatják be már, hogy egy párkapcsolatban miket kell leküzdenie és hogyan igyekszik kifejezni az érzéseit vagy a támogatását, a bánatát. Alig van egy-egy Shaun villanás, amikor ő fejben lefuttatja a helyzetet, és megmenti a beteget. Akad még, de egyre kevesebb.

Emlékezetes kórházi eset? Ami megmaradt, inkább azért, mert rárímelt a szereplők magánéleti helyzetére is. Kevésbé House, már a Grace Klinika felé haladunk.

Mivel ez már a negyedik évad, az nem meglepő, hogy a színészek nagyon szerepben vannak.

Elnézem, szeretem is, de azért fájlalom, hogy egyre kevesebb az orvosi dráma.

 

The Good Doctor – 5/3,5 erősebb a szappan vonala, és nem minden szál tetszik. Egyre inkább magánélet a téma.

The Good Doctor - Season 4 Official Trailer - YouTube

SpoilerZóna

Még egy kört mindenkinek

f2_142.jpgMartin túl messze megy, és egy nagyon nagy berúgás után minden borul. A felesége el akarja hagyni, és azt is kimondják, korábban nem a sok munka miatt volt annyit távol, hanem szeretője volt. A munkahelyén is bevezetik a szigorúbb ellenőrzést.

A baráti kör tagjai visszatalálnak a normál életükhöz, leteszik azf1_142.jpg alkoholt. Az egyik elkezd randizni, a másik boldog a gyerekeivel, jobb tanárok is lettek. Csak a tornatanár képtelen megválni az alkoholt és egy vitorlás balesetben meg is hal.

A temetése kb. az érettségivel egyszerre van. Őt gyászolják, de az osztállyal elmennek buliba is. Közben kap Martin üzenetet, hogy a felesége adna egy esélyt kettejüknek. Így boldogan csatlakozik a táncoló, bulizó fiatalokhoz.

Those Who Wish Me Dead

f3_2.jpegA menekülő Conorra Hannah talál rá, aki magával viszi a fiút. A meggyilkolt apa leveléből felméri a helyzetet, és segíteni akar. Segítséget azonban nem tudnak hívni: a villám kiütötte a felszerelést. A gyilkosok meg tüzet gyújtanak, hogy kicsalják őket.

Közben elmennek Ethan házához és a férfit, a teres nejét kínozva akarják megtudni, hol a gyerek. Allison meg tud szökni, és af4_123.jpg nyomkövetővel a gyilkosok után ered, akik a férjét használnák csalinak.

A házaspár végez a gyilkosokkal, de a tűzből nincs kiút. Befedik maguk, és reménykednek. Allison túléli, Ethan nem. Hannah a folyóba menekült a gyerekkel, ők is megmaradnak.

Fekete Özvegy

Múlt hibáival szembenéző, titkos szervezettel küzdő, családot egyesítő.

Natasha Romanoff, a Fekete Özvegy. Kém és Bosszúálló. Miután az új törvény miatt Amerika Kapitány és Vasember egymásnak estek, Natasha Rogers mellé állt, és a csapat szétesett, a kormány őt is üldözőbe vette. fekete_ozvegy.jpgElrejtőzik, de a beszállítója átadja neki a budapesti menedékéből az otthagyott holmiját. A nőre bérgyilkos támad, és Natasha rájön, nem ő volt a célpont, csak a budapesti holmikat akarta megszerezni. Ahogy átnézi a csomagot, különös fiolákra és egy képre akad benne. Még gyerekként, de már ügynökként 3 éven át családként beépülve élt két ügynökkel és egy másik kislánnyal. Ő és Yelena vannak a fotón. Azonnal a városba utazik, ahol már várja a lány, aki 3 éven át a húga volt. Egy olyan történettel, ami túl mélyen érinti: a Vörös Szoba még nem szűnt meg, és sokkal kegyetlenebb módszerekkel dolgozott, mint amikor még Natasha is ott senyvedett.

Ideje volt már egy Fekete Özvegy történetnek is. A Bosszúállók szerves tagja, ráadásul Marvel kapitány érkezéséig az egyetlen nő is. Mégis, mindig csak a mellékszerepet játszotta a többiek mellett. Egy dolog van csak, amit nem igazán értek: miért most?

A Végjátékban láttuk, Natasha hogyan adta az életét a nagyobb célért. Erre most visszaugrunk éveket az időben, hogy neki is legyen egy saját kalandja? Minden más projekt előre vezet. Skarlát Boszorkány túllépett a traumáján, Sólyom elfogadta a Pajzsot és a felelősséget, ami jár vele. Loki alternatív idősíkokban él tovább. Pókember és a világ szenved attól, hogy eltűntek a hőseik. Haladnak előre, csak ez az egy történet, ami a múltba visz.

Így akarják az univerzumba helyezni Florence Pugh özvegyét? Mert egyedül annyi kapcsolódása van a jelenhez, hogy a végén Yelena megkapja a jelenben a célpontját, aki Clint. Gyanítom, hogy ezzel kapcsolódik majd össze a sorozat évad. Csak éppen ez még nem elég indok, hogy most kerüljön sorra ez a film. De mindegy is, úgysem fogom ezt most megfejteni.

Natasha történetét szépen keretbe foglalta különben ez a film. Amit eddig csak elmondtak róla, hogy a másik oldalnak dolgozott, és hogyan nőtt fel, most sokkal kézzel foghatóbbá vált. Láttuk a szervezetet, az ügynököket, az egésznek az embertelenségét.

Mégsem lett hideg film, mert még ebbe a környezetbe is bele tudták nyomni, hogy a családot nem csak a vérkötelékek jelentik. Két kemény ügynök, akiknek csak a munka létezett, és nem is a vér szerinti szüleik, mégis kötődni kezdtek hozzájuk, és ez a kapocs lesz annyira erős, hogy szembe fordulnak miatta a korábbi életükkel. Mondjuk, az már nehezebben emészthető mélység, hogy ehhez kellett három évtized.

A nyomozós rész nem sokat ért a filmben, akciófilmnek viszont korrekt. Amit a Marvel szokott adagolni: látvány, több téren is látványos összecsapások. Verekedtek, járművekkel üldözték egymást, lőttek és robbantottak, mi csak szem-szájnak ingere. Igaz, engem azok a részek kötöttek le leginkább, ahol humort is csempésztek a jelenetekbe. Pl. amikor Yelena kipróbálja Natasha jellegzetes mozgását, aztán úgy dönt, hogy ez mégsem az ő stílusa.

De a humor különben is végig jelen van. Melina disznói, vagy Alexei egész karaktere. Az kész, amikor belepréseli magát a régi egyenruhájába… David Harbour nagyon eltalált színész a szerepre, nem is bánnám, ha még visszatérne.

Igaz, az zavar, hogy mennyi eltitkolt szuperember van. Már hallottunk az amerikai színesbőrűről, akit eltitkolt. Most itt az orosz verzió. Kapi egyáltalán nem unikum.

Azt leszámítva, hogy nagyon nem értem, miért ebbe a fázisba került, korrekt film, bírtam.

 

Fekete Özvegy – 5/4,5 volt érzelmi töltete, jó akciófilmnek is, és az új karaktereket is szépen felvezette.

BLACK WIDOW (2021) | NEW ULTIMATE TRAILER | Marvel Studios & Disney+ Premier Access - YouTube

Loki

1. évad

Időt szabályozó, kiutat kereső, több dimenziós.

Amikor a Bosszúállók időutazás segítségével gyűjtötték össze a Hatalom Köveit, Lokinak sikerült megszereznie az Idő Kövét. Sokáig azonban nem élvezhette a sikert: lecsapott rá az Időőrség. Mint kiderült, akárhányszor egy teremtmény letér a neki szánt ösvényről, új idővonal születik, melyet az időőrök metszenek le és semmisítenekloki.jpg meg. Loki sem kerülhetné el a sorsát, ám Mobius ügynök lehetőséget lát benne a saját küldetése teljesítésére. Egy szökevény Loki sorra győzi le a ráküldött egységeket, és begyűjti a felszerelést, mellyel képesek a térben és időben utazni. Nem akadnak a nyomára és készül valamire. Loki ellen pedig egy másik Loki lehet a megfelelő fegyver. Miután szembesítik az életével és a sorsával, ez a Loki hajlandónak mutatkozik segíteni is neki. Csakhogy ő egy kíváncsi elme, aki a másik oldalt is meg akarja érteni – pláne, hogy egy női alteregója okozza a felfordulást.

Úgy tűnik, évadról évadra jobban belejönnek a készítők, mi működik egy sorozatban. A Skarlát Boszorkánynál messze jobban tetszett a Tél Katonája és az új Amerika Kapitány, a Loki meg azokra is rávert egy kört. Eddig olyan volt, mintha magukhoz képest olcsóbb kivitelű filmeket néztem volna, de a Loki sorozat lett.

Minden részben adagoltak egy csavart vagy meglepő húzást, ami vitt át a következő részbe, miközben az aktuális rész is tett hozzá a nagy egészhez. Szó se róla, lehet akár egyben is nézni, mint egy hosszabb filmet, de ez fogyasztható volt heti nézésben is.

Több zsánert vegyítettek sikeresen. Egyrészt, nagyon sci-fi. Időutazással, párhuzamos dimenziókkal, és elméletekkel, mi történik, ha a dimenziók elszabadulnak, egymás alteregói fognak össze vagy éppen háborúznak egymással. Voltak benne jó ötletek: pl. tetszett, hol lehetett elbújni és alkotni úgy, hogy az ne okozzon anomáliát. (Mondjuk, egy regénysorozatban hasonló kiskapu volt, hogy értékes tárgyakat mentsenek ki a múltból.)

Kalandfilm is akcióval, hiszen le kell leplezni a titkokat és tulajdonképpen egy felszabadító forradalmat levezényelni. Hajsza, menekülés, nyomozás világokon keresztül.

Komédia is, amiben nagyon rafináltan adagolták a humort. Mindig akadt valami mosolyogni való, hiszen Loki a csínytevés istene, és minden helyzetben van egy trükk a tarsolyában. Még akkor is, ha bezárják egy időhurokba, ahol egy dühös istennő ismételten lealázza és még meg is veri. De a végére lendültek bele igazán, amikor láttuk a többféle Lokit. Az aligátor Lokit még mindig emésztem, de azon is nagyot néztem, amikor a gyerek Lokitól rákérdeznek, hogy neki mi volt az a pont, amiért megsemmisítésre ítélték az idővonalát. Lett is néma csend főszereplőnk részéről, amikor a gyerek Loki válaszolt: ((megöltem Thort)).

Hangulatos és szórakoztató az egész, miközben van tartalma is és izgalmas – gyakran kifejezeten látványos is. Nem véletlenül a szabad akarat és a megjavulás lesz a nagy témája. Loki alakja pont megfelelő arra, hogy azon merengjenek a cselekmény közben, hogy a múltbeli hibákat jóvá lehet-e tenni, vagy ő mindig arra van kárhoztatva, hogy a rossz legyen és elbukjon. Arra is kitaláltak egy megoldást, hogyan produkálja a karakter majdnem azt a fejlődési ívet egy rész alatt, amit korábban pár filmben építettek fel.

Loki szimpatikus antihős, akinek még akkor is lehet drukkolni, ha éppen valami rosszban sántikál. Itt meg többféle változata van, és Hiddleston fő karaktere már a jófiú címkét is kiérdemelné. (Öröm a köbön, ha filmen nem is, sorozatban még láthatjuk.)

Szerencsére lesz 2. évad is, már alig várom! A történet, a hősei is érdekelnek továbbra is.

 

Loki – 5/4,5 az egyik kedvenc Bosszúállók karakter megkapta a maga showját. Okos, szórakoztató.

Marvel Studios' Loki | Official Trailer | Disney+ - YouTube

süti beállítások módosítása