Minden napra egy film

Minden napra egy film

Soul

2021. április 01. - BBerni86

Célt kereső, zenélő, lelkes.

Joe mindig is úgy gondolta, hogy az élete a zongora, és arra hivatott, hogy zenész legyen. Ám eddigi életében folyamatos elutasítással kellett szembenéznie, és a megélhetésért tanítani kezdett. Mikor felajánlanak neki egy teljes tanári állást, meg is ijed. Akkor mi lesz a zenész karrierrel? Az anyja örül, Joe megijed. Az utolsó pillanatban keresik meg egy lehetőséggel, hogy egy híresség bandájában zenélhet. A meghallgatás jól sikerül, és Joe úgysoul.jpg érzi, végre megvan, amiért élt eddig. Balszerencséjére belelép egy csatornába, meghal és a nagy fellépés helyett a másvilágra vezető lépcsőn találja magát. Szökni akar innen, vissza a testébe, hogy elmehessen a fellépésre. A kiképzést kapó új lelkek között találja magát, ahol mentornak nézik. Hozzá kerül a reménytelen esetnek tartott 22-es, aki rég nem találja a maga szenvedélyét, amellyel a Földre mehetne. Hajlandó segíteni a férfinak, és mire észbe kapnak, 22-es Joe testében, ő meg egy macskába szorulva igyekszik menteni az álmát.

Nem egy kedvenc mesém a Pixar munkája volt. Örök nagy kedvenc marad a Lecsó, az Agymanóknál jobban és kreatívabban a személyiségről és az agyunk működéséről mesélni nem lehet. De sorolhatnám, melyik mit adott.

Így kissé fájdalmasan is érint, hogy ebben a mesében nem találtam meg magam. Az előzetes alapján azt hittem, az Agymanókra fog hasonlítani. Ahogy ott láthattuk a fejünk belső világát, itt a túlvilágra és az életcélokra látunk rá. Még egységekben is találtam hasonlóságot. Csak éppen ebben nem leltem meg azt a varázst.

Vannak benne ötletek, de le is szűkítik a játékteret. Mennyit látunk a másvilágból? Keveset, pedig ott van a film összes nagy ötlete. A sivatag, ahova a testükből kiszakadt lelkek mennek. Ahogy egy-egy lélek személyiséget kap – meg egy szenvedélyt az életre. De minden más elsikkad. Miért van a lelkek körül olyan bürokrácia? Egyáltalán, kik és mik azok a hivatalnokok, amelyek között könyvelő, de tanár is akad? Alternatív angyalok, vagy egyenesen Isten Pixar verziója?

Mesének elég mozgalmas, és igyekeztek a látottakat feldobni. Mindkét síkon – a túlvilágon és az emberi létben is történik ez-ez a szereplőkkel, mozgatják őket. Talán nem olyan nagy kalandok ezek, de így szépen aláhúzzák a film üzenetét.

Legalábbis, amit annak vélek. Itt nem merném olyan tisztán kijelenteni, mint más Pixar mesékben. Nekem az a kulcs, többször el is mondják, hogy a szenvedélyünk nem jelent egyet az életünk céljával. Az csak valami, ami örömet okoz és esetleg jók is vagyunk benne, de lehet, hogy másra rendeltettünk. Nekem az jött le ebből a meséből, hogy több mindent ki kell próbálni, és merni változni, változtatni. Ki kell lépni a komfortzónából időnként.

Pesszimistább dolgokat is bele bírnék magyarázni, és nem tudom, egy gyerek mesébe mennyire mélyre kellene lemenni. Mert bizony az is itt van, hogy egy álom elérése mindig tragédia is. Mert azzal valami véget ér, és csalódás is. Vége és csak ennyi volt? Hogyan tovább, miért nem nagyobb a boldogság?

Talán más stúdió esetében jobban is tetszett volna, de a Pixartól többet várok. Kedvesebb és humorosabb mesét. Ez nem volt elég varázslatos. Kevés a humor, és keserédesnek is éreztem. Pedig nem felnőttmese – most nincs meg az a kör, hogy a gyerek és a felnőtt is élvezze.

Nem igazán tetszett a grafika sem. Néhol szép, máshol furcsa volt.

Roppantul érdekel, mire jut az Oscaron. 3 jelölése van.

 

Soul – 5/3,5 általában nagy Pixar rajongó vagyok, most viszont nem érzem magaménak ezt a mesét.

Disney and Pixar’s Soul | Official Trailer | Disney+ - YouTube

10 dolog, amit meg kell tennünk szakítás előtt

Egyéjszakás kalandból továbblépős, kapcsolatos.

Abigail harmincas elvált nő két kisgyerekkel, akiket megosztva nevel a volt férjével. A gyerekek éppen az apjukkal vannak, amikor a nő egy randira megy. Benjamin közel negyvenes, örök gyerek, akivel hamar közös hangot találnak. Egyikük se tervez egy esténél tovább, és jót tudnak azon mosolyogni, hogy miket kell egy párnak megtennie, mielőtt szakítanak egymással. 10 tételt ki is találnak. Pár héttel később Abigail felveszi a férfival a 10_dolog.jpgkapcsolatot: az egyéjszakás együttlét alatt teherbe esett. Érdekelné az is, Benjamin mit gondol, hogyan legyen tovább. A férfi már túl sokat menekült, ideje lenne felnőnie, és megpróbálná, milyen apa lenne belőle. Ismerkednek, Abigail egyre jobban bevonja a családja életébe, és a gyerekeivel is összeismerkedteti. Észre sem veszik, de elkezdik kipipálni a listájukon szereplő tételeket. De vajon a 10 dolog után valóban szakítani kell?

Már a fülszövegből sejtettem, hogy nem egy hagyományos komédia. Kicsit talán eszembe jutott róla a Felkoppintva, de maga a film nem emlékeztet arra. A Felkoppintva komédia volt, helyenként komolyabb színekkel. Ez viszont…

Gondban vagyok, mi is volt a 10 dolog. Komédiának éreztem a legkevésbé. Azt valahol érzékelem, hogy Benjamin valahol komikus karakter. Az örök gyerek, aki nem tud felelősséget vállalni, és ezért gyökeret sem tud ereszteni. Csak itt nem arra van kihegyezve a történet, hogy ez milyen humoros helyzetekbe sodorja, hanem az elkerülhetetlen tragédiákat látjuk miatta az életében. Tulajdonképpen megszereti Abigailt és a gyerekeit, lehetne családja, a nő és a gyerekei is készek szeretni, de Benjamin képtelen kitartani mellettük. Próbálkozik, de a személyiségének kellene gyökeresen változnia, ami nem úgy tűnik, hogy összejön neki. Így szomorú lesz a történet, mert ő veszít.

De jó egyáltalán ez a szó? Mert simán tudom annak a drámájaként is nézni, hogy egyeseknek nem szabadna gyereket vállalni, családot alapítani. Akik sodródnak, menekülnek, és mire felépítenének valamit, kiábrándulnak, szétrúgják az egészet és csak fájdalmat hagynak maguk után. Benjamin tipikusan ilyen ember.

Romantikusnak sem tudom nevezni. Abigail és Benjamin csak egy viszonyt terveztek be, és amikor a baba miatt megpróbálják együtt, akkor sem kezdenek szerelmes párként viselkedni. Idegen emberekként kerülnek nyakig egyből egy kapcsolatba – valahogy benne van már a kezdetben, hogy ha ez nem egy romantikus komédia, akkor a szétesés a borítékolható, nem a happy end.

Pláne egy olyan címmel, ami magában hordozza a film végét. A szakítás előtti 10 dolog.

Nem is izgalmas, száraz ez a film. Nem romantikus, nem megható és nem is vicces. Az egyetlen, ami érdekes lett benne, az időkezelése. A 10 dolog össze-vissza kerül bemutatásra, ugrálunk az időben, és a végén egy kis összefoglaló mutatja majd meg, mi volt a lineáris időrend. Így figyelni kell, mert pl. sokkal előbb láttuk a pár békülését egy nagy vita után, mint magát a konfliktus, ami miatt harcoltak és szakítottak egymással.

Ránézésre a szereposztás is ígéretes volt. Linklater nincs a kedvenc színészeim között, de a komikusi vénáját elismerem. Christina Ricci meg régi kedvenc, már gyerekszínészként is kedveltem. Igaz, a stylist valamit nagyon elrontott vele. Ez a haj… rémesen nézett ki és a színésznőnek sem állt jól. A haja sokat rontott az egész karakteren, bár ez csajosan hangzik.

Egyszer is sok volt, ez nem hiányzott volna, ha nem látom.

 

10 dolog, amit meg kell tennünk szakítás előtt – 5/2 újfent nem tudom, mi a zsáner: komédia, dráma, dramedy? Az időszerkezet lett érdekes.

10 THINGS WE SHOULD DO BEFORE WE BREAK UP Trailer (2020) Christina Ricci, Romance Movie - YouTube

Idézzünk!

(Azért durva, ha az egyetlen, aki igaz valóját látja az űrlénynek, aki hirtelen kedves kezd lenni az űrlénnyel, akitől egészen eddig frászt kapott. Az űrlény sem érti.)

  • Mit művelsz? Miért vagy ilyen kedves hozzám? Kétszer próbáltalak megölni. Várj! A fejed levágása a csontfűrésszel, próbáltalak megölni álmodban, elvágtam a féket, hogy balesetben halj meg. Háromszor. Háromszor próbáltalak megölni.
  • Nem gondoltad komolyan.
  • Dehogynem. Nagyon is. Kívántam. Azt is terveztem, hogy eszek belőled, hogy megtudjam, milyen az ízetek.
  • Tudod, mit? Szerintem én is ezt csinálnám, ha földönkívüli lennék. Fogadok, hogy serpenyős rostélyos ízünk van. Kérsz még krumplit? (Resident Alien)

 

(Nolan nincs felkészülve arra, hogy Tim milyen sötéten látja a világot.)

  • Minden tiszteletem, de nem élhetek így hogy nem bízom az emberekben, és veszélyesnek tartom a világot.
  • A világ veszélyes. Az éberség a belépődíj. (The Rookie)

 

(Bright szobájában is elég depresszív kép lóg.)

  • Biztos, hogy nem érdekelnek ezek a vallási dolgok? Engem átverhettél volna ezekkel.
  • Ugyan már! Senki nem ragadja meg úgy a lélek nyomorúságát, mint Goya.
  • Ez hátborzongató, Bright.
  • Nos, Goya valójában meglehetősen romantikus volt. Végül megőrült. Így járnak a legjobb művészek. A munkájuk elpusztítja őket. (Prodigal Son)

 

A hibákat el tudom viselni, a kifogásokat nem. (Egész életem)

 

Aki pénzt akar, az egy nyelvet beszél. Aki befolyást, az több nyelvet. (A hős)

 

(Ben és a vadász vitáját Brooklyn feloldaná, Kenji meg szokás szerint értelmes.)

  • Azt hiszed kemény vagy? Fogalmad sincs, hogy az mit jelent. Látod ezt? Pióca harapás.
  • Krokodil harapás.
  • Perzselő nap három napon át.
  • Egy hét egy lavina alatt.
  • Elüldöztem egy campi falkát!
  • Én legyűrtem egy falka
  • Behúztam egy pörölycápának Hawaiin! Mi mind menők vagyunk.
  • Én nagyon gazdag vagyok. (Jurassic World: Krétakori tábor)

 

(Sheldon nagyon nem akar haverkodni az egyetemi támogatókkal, pedig az apja is rá van állítva a meggyőzésére.)

  • Mit szólsz egy udvarias meghajláshoz? Mint Ázsiában.
  • Kezet fogsz vele.
  • Még jó, hogy elhoztam Oksit.
  • Nem hordhatod az étteremben.
  • Miért?
  • Mert nem keltesz jó benyomást, ha félsz a kézfogástól.
  • Howard Hughes bacifóbiás volt, mégis jól megvolt.
  • Megőrült, és befőttekbe gyűjtötte a pisijét?
  • Jobb, ha van, és nem kell, mintha nincs, és kell.
  • Kezet fogsz vele!
  • Jól van már! (Young Sheldon)

 

(A templomi freskó megosztó a rendőröknek.)

  • Ez annyira...
  • Katolikus.
  • Azt akartam mondani, "őrült", de... (Prodigal Son)

 

(Űrlényünk újfent csak gondolhatja a tényleges terveit.)

  • Arra lennék még kíváncsi, hogy mit csinál ma este.
  • (Azt gondoltam, hogy feldarabolom a fagyasztómban fekvő hullát.) Tavaszi nagytakarítást. (Resident Alien)

 

(Amikor a DEA ügynök találkozik a halottnak hitt kartell vezérrel.)

  • Jól áll neked a halál. Megfiatalított.
  • Ezt bírom a gringókban, Mindig tudnak poénkodni, még a halál kapujában is. (You can not hide)

 

(Missy, Georgie, meg az anyjuk által tiltott filmek. A fiú megmutatja a húgának a Footlose-t.)

  • Látod? Ők sem táncolhatnak.
  • Mintha a saját életemet nézném.
  • Én a "Top Gun" közben érzem ezt. (Young Sheldon)

Néma csönd

Nyomozós, régi bűnökkel szembenéző, bántalmazó.

Még csak 12 éves volt, egy kislány, aki nem ment többé haza. Először a biciklije lett meg, majd a teteme is előkerült egy közeli tóból. Megerőszakolták, agyonverték, és az elkövető nem lett meg. 20 évvel később eltűnik egy újabb lány, a biciklije ugyanúgy és ugyanott kerül elő. A gyilkos visszatért? A nyomozók előszedik a régi aktákat és a két ügyet együtt kezelik. Új nyomozók, köztük a felesége elvesztésébe szinte beleroppanó rendőrnema_csond.jpg vetik magukat az esetre. A családok szenvednek: mindkét áldozat szülei a poklot állják ki. A kétgyerekes családapa, Timo a hírekben látja, mi történt. Megzavarodik, és válaszokat akar. Felkeresi egykori barátját, aki annak idején elragadta és megölte azt a lányt, ő pedig végignézte az egészet. Megint ő lett volna? A bűntudat egyre nehezebb, miközben a rendőrök egyre közelebb jutnak a megoldáshoz.

Van pár bűn, amiért nem lehet eléggé büntetni. Amikor egy gyereket bántanak, pláne így és meg is ölik… A tettesnek valami nagyon súlyos szenvedés kellene, hogy jusson. Végig az járt a fejemben, hogy miképpen kellene az elkövetőnek megfizetni.

Talán azért is van most rossz hangulatom, mert nem tetszett, ahova a film kifutott. Nem akarom elmesélni, mi történik, de nem éreztem elégnek, ami megvalósul. Két elkövető volt: az egyik tettestárs, csak nézett és nem tett semmit, majd őrizte a titkot. A másik erőszakolt, ölt. Ehhez képest mi történt velük? Nem igazságos. Nagyon nem éreztem egy fajsúlyúnak, amit a két ember tett. Az meg, hogy melyikkel mi lett és a közvélemény mit tud… Maradok annál, hogy bántja az igazságérzetem, és nem esett jól.

De az egész film, az egész eset nem esik jól. Vigasztalan, szomorú és sötét. De még halmozhatnám az ilyen jelzőket. Német film, de elmenne skandináv kriminek is. Eleve a gyilkosság és a pedofília nem boldog téma. A nyomozók is boldogtalanok, megkeseredettek és tragikus történeteik vannak. Nincs itt egy karakter sem, akivel jó nézni, mi történik. Vagy sajnálom őket, vagy háborogni volna kedvem.

Érdekes döntés, hogy mennyire mélyen megismerjük a cinkos lelki világát is. Vajon azt akarták, hogy vele együtt tudjunk érezni? Nálam annyit értek el, hogy irritál, ő mit kap, míg a tényleges gyilkosnak mi jut. De nem lehet őt sem felmenteni, bármennyit is szenved. Az meg rejtély maradt nekem, hogy ő egyáltalán pedofil volt-e, vagy csak rossz társaságba keveredett.

Az igazságérzetem borzolja az is, hogy lesz egy nyomozó, aki pontosan megfejti, mi történt egykor és most. De nem akarnak hallgatni rá, mert le tudják zárni az ügyet. Ugyan, kit érdekel a tényleges igazság, ha mehetnek tovább? Ez is olyan tragikus. Vigasztalan.

Nem egy sietős film ez. Viszonylag hosszú, lassan történnek az események és tele van különféle emberek szenvedésével. Mégis, lekötött és néztem, csak éppen megkeseredett a szám íze elég rendesen. Ami valahol dicséret, mert hatása bőven volt rám. Egy ilyen sztorin nem is szórakozni kell, hanem fájnia és vágnia kell. Ez ezt tette.

A képi világban, színekben is visszaköszön ez a komorság. Nagyon szürke, színtelen és fájdalmas az egész.

A színészek is átélhetően hozzák a fájdalom ezer arcát. Blomberg és Möhring is úgy szenvednek, hogy rossz volt nézni. Hányféleképpen törhet össze egy ember? Ketten együtt jó pár módot mutatnak belőle.

Korrekt krimi, fájdalmas is. De nagyon nehéz nézni, ami az egyik erőssége.

 

Néma csönd – 5/4 lassú és drámai, beteg történet, ami megrázza a nézőjét. Pláne, hogy a büntetés hogy jön.

The Silence (Das letzte Schweigen) TRAILER (2013) - Drama Movie HD - YouTube

5 film, amit látnod kell

Szakácsos

f5_86.jpg5: Ízlések és pofonok – Kate ambiciózus és komoly szakács, zárkózott ember. Testvére egy balesetben meghal, és a nőre marad az unokahúga. A helyzetét tovább nehezíti, hogy az étterembe új szakácsot vesznek fel. Nick vidám, társaság közepe, aki hamar Kate agyára megy. Lehet, hogy pont az ellentétek hozzák majd el a harmóniát?f4_99.jpg

4: A séf – Carl sikeres széf, de nehéz természetű ember. Egy összeszólalkozás után a főnökével ki is rúgják. Carl valami újba vágna: egy busszal járná az országot és főzne, ismerne meg új ízeket. Közben a kisfiával is rendezheti a kapcsolatát, akivel a hajszolt életvitele mellett nem volt ideje f3_111.jpgfoglalkozni.

3: Az ételművész – Adam a szakma csúcsán volt. Ám a sztár életmód mindent elvett tőle: a függősége, kiállhatatlan természete miatt se állás, se nő. Londonban sikerül egy régi barátot meggyőznie, hogy adjon neki még egy esélyt. Régi és új barátokkal belevág a főzésbe, és a tét már nem csak a csillag, a jövője is.f2_116.jpg

2: Szárnyát vagy combját – Charles az ételkritikusok királya. Már idősödik, és szeretné a fiának átadni a stafétát. Csak éppen az örökösének a cirkusz a szenvedélye, nem az étkek. Most mégis össze kell dolgoznia az apjával: egy gyorsétterem tulaj megváltoztatná a szokásokat és a minőségi francia konyhát, amit nem lehet hagyni.

1: Az élet ízei – a Haji család Indiából indul Európába, hogy új otthont találjanak maguknak, ahol éttermet nyithatnak. Egy francia kisvárosban telepednek le, és éppen egy Michelin csillagos étteremmel szemközt nyitják meg kapuikat. Megindul a háború, ám Hassant egyre inkább vonzza az a másik konyha. A fiú tehetséges és kész küzdeni azért, hogy kapjon egy lehetőséget. A siker és a szerelem is rátalál, de a nagy sikerért nagy árat kell fizetni. Vajon hazatalál és rájön, miért és kiért akar küzdeni?f1_115.jpg

Kisasszonyok

(2019)

Testvéres, szerelmes, karriert építő.

Jo March New Yorkban igyekszik érvényesülni – a gyerekkori jó barát, a gazdag Laurie megkérte a kezét, de a lány kikosarazta. Otthon így nem tudott maradni, házi tanítói állást vállalt és igyekezett kiadatni a történeteit. Gyűjt, hogy segíthesse a családját, amíg a szép húga, Amy Európában van és igyekszik jól férjhez menni, hogy majd ő gondoskodhasson a családról. Amy festeni tanul, és egyre közelebb kerül ahhoz, hogy Fred Vaughn megkérje a kisasszonyok.jpgkezét. Csak éppen a visszautasítástól szenvedő Laurie is itt van, és Amy szíve mindig is ezért a fiúért dobogott. De nem akar a vigaszdíj lenni, amivel Laurie vigasztalódik, mivel Jót nem kaphatja meg. Közben Meg igyekszik megbékélni azzal, hogy szegény ember felesége, akit nagyon szeret ugyan, de sok mindenről le kell mondania. Beth pedig az életéért küzd.

Louisa May Alcott története is egyike azoknak az örök lányregényeknek, melyeket újra és újra elővesznek, feldolgoznak és ki is adnak. Nekem is megvan a teljes sorozat, olvastam is, és nem is tudom, hány film- és sorozatfeldolgozást is végignéztem már. Az egyik legutóbbi a 2019-es, ami elvileg új nézőpontot igyekezett hozni.

Greta Gerwig nem a szokott módon, lineárisan mesél. Ő ott indítja a történetet, ami a feldolgozásokban az utolsó negyedbe szokott kerülni. Jo New Yorkban, Amy és Laurie Európában. Csak éppen ebben a történetben megkerülhetetlen a korábban történtek ismertetése, és flashback elemekkel Gerwig is újra elmesél mindent. Látjuk, ahogy Laurie ide kerül, összebarátkozik a lányokkal és évekig jár Jo nyomában. Látjuk, ahogy Meg szerelmes lesz és házasodik. Ahogy Amy hiába epedik Laurie után, aki csak Jót látja. Ahogy Beth beteg lesz, és belekerül egy ördögi körbe. Itt van minden, az egész előzmény – talán több a múltbeli jelenet, mint a jelen. Így maximum érdekes, hogy az időrend változott, de ugyanazt meséli el Gerwig is. Így már ez nem is annyira más.

Ahogy azt is le lehet húzni, hogy Jo feminista hősnővé lett alakítva. Ugyan erőteljesebben mondogatja, hogy nem akar férjhez menni és önálló nő lesz, de Gerwig nem tér el az eredeti történettől, és nem lépi meg, hogy Jo valóban független és egyedülálló marad. Ugyanúgy, ahogy Alcott megírta, Jo életébe is belép a férfi és a végére feleség lesz. Vagyis, ebben a tekintetben sem új a film, és nem is éreztem szükségesnek Jo nagy kirohanásait arról, hogy ő nem lesz egyike a nőknek, akiknek a család és a férj a céljuk.

Viszont, külcsínben és a történet elmesélésében jó a film. Szép ruhák, korhű hangulat van benne. Szívesen néztem, és elszórakoztatott, hogy a lányok ruháit nézegettem. Florence Pugh inkább sportos alkatként él a fejemben, itt viszont kifejezetten nőies lett, szerintem ő kapta a legszebb együtteseket a filmben – biztos vagyok benne, hogy Meg rózsaszín ruhájának is meglennének a rajongói, de én Laurie-val értettem egyet. Nekem se tetszett az a szett.

Az időugrásokkal mozgalmas is lett a film, bár ezt nem tudom reálisan megítélni. Az egész cselekményt ismertem előre, de így is lekötött, még izgalmasnak is merném nevezni. Szeretem ezt a történetet, és ez húzza magával, hogy a filmet is szerettem.

Amit még érdemes kiemelni, hogy nagyon erős stábot raktak össze. A fiatal színésznők között 3 olyan is szerepel benne, akik Hollywood csúcsaira érhetnek, vagy már ott is vannak. Watson, Pugh és Ronan, az utóbbi kettő az Oscar-jelölést is behúzta a filmért. De Chalamet, Laura Dern, Streep és Chris Cooper se gyenge választás.

Lassan össze kell írnom a Kisasszony feldolgozásokat, ezt azok közé, amelyikeket szerettem.

 

Kisasszonyok – 5/4,5 bár újdonságot nem hozott, egy hangulatos és kellemes feldolgozás lett jó színészekkel.

LITTLE WOMEN - Official Trailer (HD) - YouTube

Egész életem

Romantikus, betegséggel küzdő, megélő.

Jenn élete csak szaladt el, az igazi élmények sorra kimaradtak a mindennapjaiból. Minden megváltozni látszik, amikor összefut Sollal. A két fiatal között hamar szövődik nagy szerelem, és jót tesznek egymásnak. Segítik és bátorítják egymást, együtt kezdenek az álmaikért küzdeni. Jenn lesz az, aki eléri, hogy Sol ott merje hagyni egesz_eletem.jpglélekölő irodai munkáját, és próbáljon szakácsként megélni, ami a szenvedélye. Összeköltöznek, esküvőt és jövőt terveznek együtt. Ám Sol rosszul lesz, és kiderül, rákos. Már a betegség ellen kell küzdeni, hogy legyen még esélyük egy közös életre. A barátok is összefognak, hogy azzal segítsenek, amivel tudnak. Megélhessék a maguk nagy pillanatait. Ők pedig kitartanak, egymással és a boldog pillanataikkal, a végsőkig.

Vannak azok a filmek, amelyeknél szinte érzed, hogy a végére a készítők a kezedbe akarnak nyomni egy papírzsebkendőt és meg akarnak siratni. Némelyiknek sikerül, másoknak nem. A magam részéről, ha túl erőszakos a nyomás, akkor az elidegenít, bármilyen szívszaggató zene is menjen és bárhogy szakadjon meg a szereplő szíve a vásznon.

Az Egész életem is sírós film. Csakhogy, van két trükkje, ami miatt mégsem érzem annyira azt, hogy a végére zsebkendőt akarnak a kezembe nyomni.

Az első: hogy nem tragédiának indul. Sokkal inkább egy tipikus romantikus komédia, amelyet már láttunk tucatnyi alkalommal. Helyes srác, szép lány, nagy szerelem és együtt sorra győzik le az akadályokat, Attól csak közelebb lehet őket érezni, hogy ez nem egy filmszerű történet. Itt olyan mindennapi konfliktusok vannak, mint ahhoz bátorságot meríteni, hogy állást váltsanak, amikor boldogtalanok a jelenlegi helyükön. Mindennapi, élhető, nem egy olyan környezet és történet, amit az ember csak filmen lát.

A tragédiát is folyamatosan építi fel, lépésenként. Ugyanúgy hétköznapi esetként, mint a film többi részét. Ez attól szomorú és átélhető, mert annyira egyszerű is közben. Hihető.

A második: nem a tragédiát hangsúlyozza ki, és a legszomorúbb részeket nem is mutatja. A Csillagainkban a hiba megmutatta a halált, az utolsó búcsút, még a temetést is. Ott teljesen belenyomtak a könnyes részekbe, de már ott is ott volt az a plusz, amit itt is meg tudtak csinálni. Érzékeltetik, kimondják, mekkora tragédia ez az egész, de megfordítják. Annak örülnek, amit mégis megélhettek és amikor boldogok voltak. Mert a veszteség és a fájdalom nem veszi el azt, ami megvolt nekik. A kincs megmarad, ha az is az ára, hogy most fáj. De melyik a jobb: nem átélni azt a csodát, hogy a veszteség ne fájjon? Az még nagyobb tragédia lenne. Azt meg kell megélni és kihozni belőle a legtöbbet, ami jut.

Így a tragédia ellenére is pozitív üzenete van, és nem azt éreztem, hogy meg akarnak bőgetni, ha különben azt is akarnak.

Igaz történet az alap, és szépen meg is maradtak egy hihető történet keretein belül. Most tudtam értékelni, hogy nem faragtak belőle nagy Hollywood-i románcot és veszteséget. Egy pontja van, amiben azért látványos a különbség. A film végén láttuk az igazi Jenn és Sol alakját is. Mondanom se kell, hogy Jessica Rothe és Harry Shum Jr. mennyivel fotogénebb náluk. De ezen nem fogok panaszkodni. Helyes párt játszottak, itt ez a lényeg.

Ha valamit kritizálni fogok, az a pénzgyűjtés az esküvőre. Azt valahogy nem tudtam átélni, hogy valaki arra adjon pénzt, hogy idegenek összeházasodhassanak. De ok, nem vagyok romantikus ilyen tekintetben.

Nem egy többször nézős film, de egyszer nézhető, és nem csak az üzenete miatt.

 

Egész életem – 5/3,5 az üzenetét szépen kihozták, és még akkor is megható, ha érzed, hogy manipulál a film.

All My Life - Official Trailer [HD] - YouTube

Jurassic World: Krétakori tábor

2. évad

Rejtélyes, túlélős, vadászos, dinós.

A srácok kénytelenek szembenézni azzal, hogy magukra maradtak. Az utolsó hajó is elment, a szigeten ragadtak. Az egyetlen reményük, hogy megtalálják a jeladót és be tudják kapcsolni, amivel jelzik a mentőcsapatoknak, hogy itt vannak és jöjjenek értük. A jeladó azonban a fő utcán lett elhelyezve, amelyiknek a közelében a T-rex fészket épített. Gyászolnak is: Darius magát okolja Ben elvesztéséért. Brooklynn továbbra sem adja fel a tervét, hogyjurassic_world_camp_cretaceous.png kiderítse, milyen titkot rejt a sziget. Olyan helyekre is bejutnak, amelyeknek a létezéséről még Kenji sem tudott. Nem sejthetik, hogy véletlenül mit hoznak majd működésbe. Ahogy azt sem, hogy a szigetre érkező felnőttek sem pont azért jöttek, amit állítanak. A gyerekeknek meg kell védeni a szigetet, szerencsére nem várt segítséget is kapnak hozzá.

A történet ott folytatódik, ahol az előző évad abbamaradt. Kell is hozzá annak az ismerete: a gyerekek múltja, a csapat szétszakadása, Brooklynn nyomozása mind az első évadban van megágyazva. Ez az alap, a franchise további részeinek ismerete nem szükséges. Itt már nincs meg az a párhuzamosság, ami az első évadban: a Jurassic World műsoridején túlvagyunk, így nem lesznek olyan elemek, amelyekre ráismerhetünk a filmből.

Mennyire érdekes a saját jogú kaland? Szerencsére az évad nem hosszú, és ezt értelmesen képesek voltak kitölteni. Az olyan kisebb, egy-egy résznyi történet, mint a jeladó megtalálása és beüzemelése, hangulatkeltésre elég volt, és szépen megágyazott a felnőttek körüli felhajtásnak. Brooklynn nyomozása szimplább, de a következményei miatt ez is fontossá válik. Ha most nem is rágta le az ember a körmét miatta, mozgásba hozza a harmadik évad alapeseményeit. Érdeklődve várom is, mit olvasztanak ki véletlenül.

A kedvencem azonban nem innen kerül ki, hanem az egyik töltelék rész volt az. Miután láttuk, hogyan rendezkedett be a csapat, és hogyan találta meg őket Tiff és Mitch a vadászukkal, a sorozat elmeséli azt is, mi történt közben Bennel. Hiszen már az első évad végén is láttuk, hogy tévesen hitték halottnak, mi láttuk mozdulni a kezét.

A félénk, baktériumoktól is rettegő srác kész Tarzan lett az egyedül töltött idő alatt. Annak megvolt a saját íve, ahogy összeszedte magát, túlélő lett, és megtanult harcolni is. Önagában egy jó kaland volt, és ezzel Ben lett a mese egyetlen fejlődő karaktere. Ő sokat változott, és előnyére. Az, hogy pedig a legjobbkor tér vissza és újra a csapat tagja lesz, meg jól megkomponált mesei fordulat, amit várt is az ember nézés közben.

A többiek maradtak azok, akiknek eddig is megismertük őket. A srácok egy-egy típust képviselnek, és legfeljebb a csapat egysége vált szilárdabbá. Ha van is, aki ilyen-olyan munka alól kihúzná magát (Kenji), megtanulták elfogadni és ösztökélni egymást. De ez is csak a korábban látottak érthető következménye, már az első évadban, a közös túlélésért folytatott harc csapattá tette őket.

Minden részben van annyi kaland és esemény, hogy mozgalmas és érdekes legyen. Elsősorban gyerekeknek készült, akadnak bőven mesés fordulatok is – Ben feltámadása, Hap pálfordulása a gyerekek védelmében -, de felnőtt szemmel is simán végig lehet nézni és szeretni is.

Nem utolsó sorban ki kell emelni, most is, mennyire jól néz ki ez a sorozat. A tájak, a dinoszauruszok, az akciók. Nem egy olcsó animáció, de látszik is rajta.

Továbbra is kiváló sebtapasz, amíg a következő film is nézhetővé válik.

 

Jurassic World: Krétakori tábor – 5/4 nagyon látványos, jól használja az alapfilmeket, kisebbeket is bevezeti a Jurassic Parkba.

Jurassic World: Krétakori tábor, 2. évad | Hivatalos előzetes | Netflix - YouTube

süti beállítások módosítása
Mobil