Minden napra egy film

Minden napra egy film

Anyám!

2021. március 27. - BBerni86

Családi zűrös, saját élettel tisztába jövős.

Noah élete nagy változás előtt áll. A felesége gyereket akar, és Noah nem képes megmondani neki, hogy még nem érzi magát késznek az apaságra. A helyzetet súlyosbítandó elveszti az állását, és a bank nem ad hitelt, hogy a saját vállalkozását elkezdje. Vissza kell mennie szőnyegeket árulni, noha utálta azt a munkát és túlképzett is anyam.jpghozzá. Az anyja is beállít egy távoli rokonnal: Marilyn felpakolt, elhagyta a férjét és a fiához költözik. Mindenbe beleszól, állást keres ő is a szőnyegkereskedésben, és kémkedni kezd a férje után, akiről állítja, hogy megcsalta. Noah egyre inkább kikészül ilyen viszonyok közepette, és egy ponton túl már Clare sem képes elviselni a férje ferdítéseit és hazugságait. Noah össze kell kapja magát, vagy mindent és mindenkit elveszít, aki fontos volt neki.

Ez a film pont olyan alapokkal rendelkezik, mint egy tucat másik családi komédia. Gyerek és szülei, akik egymás agyára mennek. Csak éppen a dráma meg a humor is kimaradt menet közben. Olyan… semmilyen a végeredmény.

Nincs sok értelmes esemény a történetben. Ugyanazokat a köröket futják újra meg újra, amelyek elsőre még csak elmennek, de amikor körkörösen ismétlik magukat, az már unalmas is. Nem is számoltam, Marilyn hányszor szökik el, hogy kémkedjen a férje után. Elsőre, ahogy még diktafonra is veszi az olyan izgalmas eseményeket, mint az anyósom átmegy a nappalin, az mosolygós. Másodszor, harmadszor már inkább szánalmas. De ide lehet sorolni Noah húzásait, hogy csökkentse a sperma számát, vagy a távoli unokatesó forgatókönyvírását a kanapén.

A vége se nyerte el a tetszésem. Azért menet közben kiderült egy-egy konfliktus a szereplők között. Ezek közül csak egy, amit megbeszélnek és feltárnak, értelmesen megoldanak. Noah képes lesz kimondani, hogy fél az apaságtól, felismeri az okokat és tovább tud lépni, megbeszélve a felismerését. De mi van a többiekkel? Marilyn és a férje között, vagy Myron kapcsán csak nyitott kérdések maradnak. Azt kifejezetten buta megoldásnak tartom, ahogy Marilyn és Myron továbblépnek. Mégis, miből és hogyan? Egyiknek sincs állása, jövedelme, megtakarításai. Miből fognak élni? Mert Myron forgatókönyvéből nem.

A karakterek túl vannak pörgetve. Marilyn valóban idegesítően avatkozik bele mindenbe, és be nem áll a szája. Találónak is éreztem, hogy miből lesz elege a férjének. (A fiának is különben, csak ő nem mondhatja az anyja szemébe a gondjait.) Ugyan a végére leárnyalják, amikor Marilyn is kimondja, mi gyötri igazán, és a viselkedése mögött meglátjuk a miérteket is. De addig inkább idegesít, mint megszeretteti magát.

Még akkor is, ha Diane Keaton jelenléte végig erős. Bírom a színésznőt, de itt annyira agyamra ment a figurája… Főleg, amikor beceneveket adott a fiának és amikor azt mondogatta, hogy semmi baj, aztán sértetten és könnyeket visszanyelve elszaladt. Jól játssza, csak annyira irritáló Marilyn…

Dax Shepard meg annyira szerencsétlenre vette Noah alakját, ami szintén zavart. Mint aki teljesen megfeneklett, noha Myron sokkal rosszabb helyzetben volt nála minden téren, mégis Noah hordozta a világfájdalmat. De mire fel?

Dramedy, de se drámának, se komédiának nem elég erős. A szereplők nagyja irritált, a történet megoldásai sem tetszettek. Egyszer a színészek miatt meg lehetett nézni, de annyi is több volt a kelleténél.

 

Anyám! – 5/2 komédia, csak éppen nem vicces. A drámai részének nincs súlya. A színészei az értékei.

� SMOTHER (2008) | Full Movie Trailer | Full HD | 1080p - YouTube

You cannot hide

1. évad

Múlt elől menekülő, gyilkosos, nyomozós, emberrablós.

Monica és Natalia anya-lánya páros, akik nagyon komolyan összetartanak. Most Madridban élnek, és a múltjukat igyekeznek elrejteni. Monica a maffiózó férjét adta fel, játszotta ki, hogy neki és a lányának legyen esélye egy jobb életre. Az asszonyból elhivatott ápolónő lett, és a szerelem is rátalált egy sikeres fotós, Alex személyében. Natalia újabban mintha valamit titkolna, és összeveszett a legjobb barátnőjével is, de az anyja még nem érzi, hogyyou-cannot-hide.jpg katasztrófa közeledik. Pedig az események nagyon hamar válnak veszélyessé: egy robbantás történik a környéken, Monica nyomában egy bérgyilkos jár. Az egykori rendőr, Daniel ugyan meggondolja magát, és inkább segíteni akar, de tudja, hogy a helyére valaki más fog érkezni. Monica lánya eltűnik, ráadásul Natalia titkos szeretőjét a felesége meggyilkolásával gyanúsítják – a férfi politikus, így duplán kényes az ügy.

Közben a magyar címére is rábukkantam, ami Végtelen hajsza lett. Nem vagyok benne biztos, hogy visszaadja, milyen ez a sorozat. A Végtelen hajsza alapján valami akciófilmet képzelnék el, de ez inkább krimi, amelyben többen és több esetben nyomoznak.

Némi időt adni kell neki, mire elkezdjük átlátni, hogy kik a szereplők és milyen kapcsolatok vannak közöttük. Több szálról indulnak az események, és olyan 3-4 rész, mire eléggé érthető, melyek a kapcsolódási pontok. Hiszen a szereplők nagyja ismeri egymást innen-onnan, és a sok különböző ügy között lassan meglesznek az összefüggések.

Ez nekem tetszett is, mert kiszámíthatatlan volt, melyik darabka hogyan illeszkedik a másikhoz. Több fő ügy van, és az egyre több részlet árulja majd el, melyek között vannak összefüggések. Mert jó érzékkel nem minden kapcsolódik össze, vannak külön események, míg mások tényleg egy ügy részei. Meg lehetett lepődni.

Még akkor is, ha egyes szálakat nem túl eredeti módon kezeltek. Ki rabolta el Nataliát és miért? Maradjunk annyiban, ha az elejétől figyelmesen nézte az ember, akkor adja magát a válasz. A színházban már megtanulhattuk, hogy nem véletlenül van a puska a falon. Ha sok teret adtak annak, honnan jött ez a két nő és mi a múltjuk, az nem véletlen.

A politikus – szeretők vonal lett a sikerültebb. Talán, mert ebben olyan szereplőket mozgattak, akik nem féltek bepiszkolni a kezüket. A becsületes, szép és jólelkű Monica szimpatikus, drukkol neki az ember, de fele annyira sem szórakoztató, mint ennek a szálnak a korrupt játékosai. Pl. sokkal szimpatikusabb volt a megjavuló Daniel, aki Monica kedvéért összekapja most az életét, mint Alex – de sokkal izgalmasabb volt, amit Alex alkot a magánéletében és a nyomozások kapcsán is.

A kedvenc szereplőm most nem a főszereplők közül került ki. Azt vettem észre, hogy Monica és Daniel túl jók, Alex és a köre túl korrupt, de ott van a két vonal között félúton Laura, a nyomozónő. Az ő személye köti össze az ügyeket, és nem lehet simán jónak-rossznak beskatulyázni. Izgalmas, hibázik, van saját erkölcsi kódexe.

A szerelmi szálak nem a sorozat erősségei, volt, amit kifejezetten bután is kezeltek. Az Alex – Monica – Daniel történet vége túl gyors. Egyik nap az egyik pasi, másik nap a másik kell? Sose szerettem az ilyen éles váltásokat. De szerencsére nem ez a sorozat lényege.

Azon pedig most is kattoghat az agyam, mi a kapocs Mexikó és Spanyolország között. Másban is láttam már, de nem tudom, miért olyan egyszerű az átjárás a kettő között.

 

You cannot hide - 5/3,5 a végére összeértek a szálak, voltak benne jó ötletek is, de nem erőltetett kicsit?

Tráiler oficial de No te puedes esconder con Blanca Soto | Telemundo - YouTube

Most kapd el, Jack

Meccset újra lejátszó, házasságot rendbe hozó, kisvárosi.

Jack Dundee szerette az életét. Őt is szerették: értelmes volt, igyekvő és az iskolai foci csapatba is bekerült, amely fennállása először volt annyira jó, hogy bajnokok lehessenek és a nagy riválist is legyőzzék. Reno Hightower személyében olyan irányítójuk volt, akit nem lehetett megverni. A bajnoki meccsen Jacken múlt a csapat sorsa: a döntő pontért Reno dobott sérülten is, Jack azonban elejtette a labdát, így vesztettek. Máig kísérti most_kapd_el_jack.jpgaz eset, és az apósa sem engedi elfeledni, hogy Jack volt az, aki miatt vesztett a csapat. A férfi így azt találja ki, hogy játsszák újra az egykori mérkőzést. Mivel bankigazgató lett belőle, eszköze is van, hogy mindenkit a játékra ösztönözzön. Reno, aki autószerelő lett és a házassága megmentéséért küzd, eleinte nagyon ellenkezik, de aztán belátja, ideje felidéznie a bajnokot, aki egykor volt. De mennyi esélyük lehet most, hogy az egykori csapattagok sörhasú, kényelmes

átlagpolgárokká váltak, míg egykori ellenfeleik most is keményen edzenek?

Ki se akarom számolni, hány éves ez a film. Mondjuk, minden egyes jelenetnél kapom az emlékeztetőket. Ego, aki tudjuk, hogy bolygónyi, itt még egy nagyon fiatal Kurt Russell, szinte a Disney korszakát juttatja eszembe. Robin Williams… ő szegény már nincs is velünk. Vagyis, nem egy mai darab ez a film.

De azért érdemes megnézni? Akkor, ha előzetesen nem valami mást várunk. Én mást vártam, így csalódott is vagyok, noha a saját kategóriáján belül vállalható a film. A gond az volt, hogy én egy komédiát vártam, amiben akad némi sport is. Mint a Kidobós, csak annál kevésbé debil eszközökkel.

Ehhez képest a Most kapd el, Jack egy dramedy, amiben ugyan előkerül a sport, de teljesen máshol vannak a hangsúlyok. Talán 1 edzést mutattak – az is a másik csapaté volt, és a végén azért a nagy viadalt megnézhetjük. Témában ott van a sport, szeretik a focit, beszélnek róla és nézik, egykor maguk is játszottak. De az életük konfliktusai és a feladataik már mások. A családdal viaskodnak, a karrierrel/vállalkozással és a baráti kapcsolataikkal.

Vagyis, nem is annyira a sport hiányzott nekem, hanem a komédia. Tudom, Williams drámába is otthon volt, de valamiért azt képzeltem, itt a könnyedebb oldalát mutatta meg. Nem így volt. Jack valahol tragikus figura, akit csak az tesz tragikomikussá, hogy mi emészti. Van egy csinos felesége, aki még szereti is. Jó állása, a bank fontos embereként neki hatalma van, ha ezzel nem is él vissza és rendes ember. Abszolút olyan élet ez, amit lehetne irigyelni. Ő mégsem tud szabadulni attól, hogy leejtette azt a labdát és ezzel vesztett a csapat. Mintha az lett volna az élete nagy pillanata, noha ő nem a középiskolában volt a legsikeresebb, neki utána is nagyon rendben alakult az élete.

Reno küszködik, neki a középiskola és az irányítói poszt volt a csúcs. Mégis, ő az, aki jobban érzi magát a bőrében. Ha a felesége nem vette volna a fejébe, hogy az énekesnői ambícióit követve költözik és válik, ő boldog lenne.

Mindkét karakter világát és küzdelmeit meg lehet érteni, átérezni. Kevés komédia elemmel újjáépül a barátságuk, javítanak a családjaikkal való kapcsolataikon. Felfelé megy a film, a rosszabb hangulatokból építi a több téren rózsaszín véget, mégsem felhőtlen és nem komédia.

Ma már leginkább a színészei miatt ajánlom: egykor ilyenek voltak. De egy könnyedebb dramedy igény esetén is ki lehet próbálni. Szerintem simán többet lelkiznek és beszélgetnek benne, mint sportolnak.

 

Most kapd el, Jack – 5/2 sport csak a végére fért bele, ez inkább édes-szomorú komédia a felnőttek lemondásairól.

The Best Of Times ≣ 1986 ≣ Trailer - YouTube

Mit várunk?

Cím: Tides

Készítők: német film, német írókkal, rendezővel, színészekkel. A producerek egyike, amin megakadt a szemem. Roland Emmerich - igen, néha mellélő, de azért katasztrófafilmben otthon van.mit_5.png

Műfaj: sci-fi, disztópia

Cselekmény: egy nagy katasztrófa a földi életnek majdnem véget vetett. Egy elit asztronautára vár a feladat, hogy az emberiség sorsát eldöntő döntést hozzon.

Várható megjelenés: erre már tippem sincs. A németeknél már bemutatták.

Miért várós?

  • Inkább nézek egy másik disztópiát, mint ami most zajlik kint, velünk.
  • Berlinalés filmet szerintem rég láttam, de ez érdekel.
  • A trailer alapján kellően látványos is lesz.
  • Emmerich - összességében én bírom a filmjeit.
  • A cselekményről is van még mit kideríteni.

Monster Hunter

Idegen világba kerülő, szörnyekkel harcoló, túlélős.

Az osztag bevetésre indult a sivatagba Artemis kapitány vezetése mellett. A Bravo csapat eltűnt, ők pedig követték a nyomokat. Elhajtottak egy különös oszlop mellett, majd egy különös vihar tört ki. Próbáltak elhajtani, de nem tudtak. Mire magukhoz tértek, egy idegen tájon találták magukat, ahol a Bravo járműveinek roncsa fogadta őket. Hamar rájöttek, mi végzett velük: a homokban egy szörnyeteg él, amely most rájuk kezd el vadászni. A lőszermonster_hunter.jpg gyorsan fogy, és a hatalmas lénnyel nem tudnak mit kezdeni. Az éjszaka pedig újabb veszélyes, pókszerű lényekkel csap le rájuk. Artemis a jegygyűrűjébe kapaszkodik bele és határozza el, bármi áron hazajut. Hamarosan felfedezi, hogy egy ember is a nyomába jár. Lehet, hogy szövetségesre bukkan a szörnyek országában?

Nincs elég kézügyességem a kontroller nyomkodásához – kész szerencsétlenség vagyok a karakterek irányításában. Legutóbb Tomb Raiderrel próbálkoztam, és nem jutott Lara messze a vezetésemmel. Nem is erőltetem a dolgot, így nekem az ilyen játékok kimaradnak az életemből. A Monster Hunterről tudom, hogy eredetileg az is ilyen játék, de ebből kifolyólag többet nem tudok mondani róla.

A film alapján azonban el tudom képzelni, milyen lehet. Nem sok mindent tettek, hogy kerek és önálló történetet adjanak a filmnek, szinte olyan érzés volt, mint egy játékot nyomon követni. Az egészet kitölti, hogy menekülnek és a harcolnak a szörnyek ellen. A szocializáció minimális – ez egy adrenalin menet.

Még a főhős neve is olyan játék hangulatú. Artemis – a vadászat görög istennője volt. Nem hinném, hogy nagyon gyakori vezetéknév lenne bármerre.

Ahogy már említettem, ez a film nem az agyunknak, sokkal inkább a szemünknek készült. Ha elkezdem át is gondolni, mit láttam, jönnek a kérdések, amire nincs jó válasz. Az első nap Artemis elég komoly sebeket szed össze, van egy jelenet, ahol járni se nagyon tud. Másnapra meg átmegy szörnyvadász Rambóba, mint akinek semmi baja? Miért éli túl azt, amit a társai nem? Ugyanúgy bekábítva kerülnek a pókszörnyek gubóiba, de csak ő tér magához, noha őt előtte is megsebezték. De nem is ez a kedvencem, hanem az Admirális karaktere. Aki tökéletes angolsággal szólal meg, mert tanulmányozta a másik világ nyelvét. Mégis, hol? Kitől? Semmi értelme, semmi alapja. Azt már hagyjuk is, hogy a szörnyekbe a gépfegyver nem tesz kárt, de egy jól kilőtt nyílvessző csodákra képes.

A szörnyek. A film erőssége, hogy korrekten néznek ki, és az akciójelenetek is eladják. A nagyja különben is ez: emberek vs. szörnyek. Magamat azzal szórakoztattam, hogy melyik szörny mire emlékeztet. Gondolom, a játék volt az alap, de ettől függetlenül nem vadiúj lényeket kaptunk. A pókszörnyek a Gyűrűk Urából lehetnek ismerősek, gubóval együtt. Helló, helyi Banyapók! A homokban is remekül ásó szörnyeteg koncepciója a The Mandalorian homoki sárkányát juttatta eszembe. Sárkány – a főellenség pedig egy tűzokádó sárkány, bármilyen nevet is adtak itt neki. Kidolgozottak, jól néznek ki, csak éppen itt is él a szabály. Agyat ki, szemet be.

Sztár szereposztásnak nem nevezném a filmét, de azért akadnak benne nevek. Milla Jovovich simán játssza tovább Alice-t, csak most szörnyek és nem zombik ellen. Tony Jaa hősi pózokba íjazik, Perlman legemlékezetesebb tartozéka pedig a borzalmas haja – paróka?

Az akció igényem dorombolhat, de különben nem fogott meg a film.

 

Monster Hunter – 5/2,5 kinézetre szépen összerakták, de a cselekmény soványabb és nem sok értelme van.

Monster Hunter - Szörnybirodalom: EXKLUZÍV magyar előzetes #1 - YouTube

A hős

Titkos szervezetes, kémes, árulós.

Az orosz kémszervezet egy legendás alakjának volt egy merész ötlete: kamasz árvákat akart kémnek kinevelni, és még 15-16 éves korukban külföldre vinni. Ott állampolgárságot szereznek, sikeresek lesznek – és titokban az orosz állam hű emberei. Kiválasztotta a srácokat, felkészítette és kihelyezte őket. A jelszavakat, mellyel a_hos.jpgkapcsolatba lehet lépni velük, szigorúan titokban tartotta, sem a szervezetben, sem egymás között nem ismerték a részleteket rajta kívül. Ám a férfit megölték, és eltelt 15 év, lehetetlen volt kapcsolatba lépni az alvó ügynökökkel. Egészen addig, míg Londonban az egyik nem jelentkezett, és be akart vallani mindent. Megölték érte. Andrej a semmiből kap telefonhívást: meneküljön, ő lesz a következő. A hívó a 15 éve halottnak hitt apja, a szervezet atyja. Andrej egy embert visz magával, hogy az igazság nyomába eredjenek: az árvák közt volt a szerelme is. Másával visszaindulnak Oroszországba, hogy leleplezzék az árulót és ráleljenek az igazságra.

Nem tökéletes az analógia, de valamiért egy részét igaznak érzem. Anno akartak magyar akciófilmet készíteni, és megszületett az Európa Expressz. Az oroszok azért annál jobbat tudnak, de ugyanazok a gyerekbetegségekben szenved A hős is, mint a magyar expressz.

Az egyik legnagyobb gond, hogy súlyos lyukak és butaságok vannak a cselekményben. Mégis, mennyi idő alatt játszódik a teljes cselekmény? Sejtem, hogy nagyon is éltek a sűrítés lehetőségeivel, mert azért nem hiszem, hogy elérnek Bécsből Moszkvába rejtett utakon kb. fél nap alatt. De így sem hetekről beszélünk, legfeljebb 2-3 napról. Mégis, a film végére az egyik karakter már tudja, hogy teherbe esett menet közben. Mégis, hogy jött rá 2-3 nap alatt? Pláne úgy, hogy már zsarolni is lehessen vele – vagyis, mások is tudják már. 2-3 hónap esetén rendben, de 2-3 nap? Ne már!

Irritált az is, hogy itt akkora nagy ötletnek kezelik, hogy a szinte kamaszok/kamaszok külföldön be lettek építve. Az egyik legnagyobb orosz klisé, sorozat épült ilyenre, de sok-sok filmben is láttam már. Itt meg kb. úgy tálalják, mintha ez lett volna az orosz kémhálózat legnagyobb találmánya valaha.

A végső csavar: ki áll minden mögött és miért. Azzal se voltam boldogabb. Olyan érzés volt, mintha egy nagyon nagy csavart akartak volna, ami a nagy igyekezettől aztán szenvedős lett.

De ha már így belelendültem. Ne maradjon ki a cím sem, az egyik kedvenc kiakasztó elemem mind közül. Mivel orosz tudásom nincs, fogalmam sincs mi volt az eredeti címe. A hős, amit a szinkronban adtak, viszont teljesen idegen a filmtől. Nincsenek hősök, csak kémek és árulók. Mégis, ki a címbeli hős és miért? Még a hazafi, az orosz, a kém és egyéb ötleteim is igazabbak lennének.

És még egy: a színészek. A film fő alakja az egykori szuperkém fia, Andrej. Ő is megkapta a kiképzést, de nem vált be, és a saját apja kidobta a csapatból. Később Mása megjegyzi, hogy a srác semmiben nem hozta a szintet. Sem az erőnlétben, sem a harcművészetben. Mégis, amikor menekülni kell és éles helyzetbe kerül, Andrej mindent prímán megold, mind fizikailag, mind szellemileg. Akkor most mi is van vele? Az ok, a végére megtudjuk, mi volt Andrej igazi szerepe a szervezetben, de különben sem az a kétballáb, aminek leírták. De amit az egészből ki akartam hozni: egy olyan srác játssza, akinek a legnagyobb színészi eszköze, hogy meresztgeti a szemét. Szerelmesnek elhittem, semmi másnak nem.

Pedig eléggé rákaptam az orosz filmekre újabban, de ez még nekem se tetszett.

 

A hős – 5/2,5 van benne egy-egy jobb fordulat vagy akció, csak éppen annyi vérszegény is akad.

Idézzünk!

(Kinek mi a Bibliája, avagy idézetekkel akar egymásra hatni a Leanne sorsán harcoló két fél.)

  • "Ne zsákmányold ki a nyomorult és szegény napszámost." Mózes V. könyve.
  • "Üdv a dzsungelben, itt napról napra rosszabb." Guns N' Roses. (Servant)

 

Az idő olyan, mint egy kard: ha nem vágsz, akkor elvág. (El Cid)

 

  • Én nem akarok mást, csak befejezni a munkámat és emellett felkészülni életem legnehezebb feladatára.
  • Az a halál?
  • A legnehezebb emberi feladat nem a halál, hanem az öregedés. Megöregedni tisztességgel, gyűlölet nélkül és nem egyedül. (Kaland)

 

Egyszer abba kell hagyni a menekülést, ha az a kifogás, hogy könnyű. (Balthazar)

 

Addig könnyű küzdeni, míg meg nem sérülsz. Addig legyőzhetetlen vagy. Minden küzdelemben van kockázat. És néha a kispadra szorulsz. A gyógyulás sokáig tart. Végtelen, ha nem garantált a gyógyulás. (Snowpiercer)

 

(Új ember, új módszerek.)

  • A fickó a hivatalban elárulta nekem.
  • Akarom tudni, hogy szedted ki belőle?
  • Szelfizhetett velem.
  • Nem épp erre számítottam.
  • Hadd találjam ki: Batman sosem pózolt szelfikhez.
  • Nem én akartam kimondani. (Batwoman)

 

(Mert néha az a lényeg, amit űrlényünk csak gondol.)

  • Te nem is ismerted Samet. Miért nem tudsz aludni?
  • (Egy halott verzióm úszkál a tóban.) Nem találom a kikapcsoló gombot az agyamon.
  • Szoktál meditálni?
  • (A meditálás azt jelenti, hogy ülök békésen, és azokra gondolok, akiket meg akarok ölni?) Igen. Azt nagyon szeretem. (Resident Alien)

 

Az élet nem mindig olyan, amilyennek elképzeled. Néha kicsúszik az irányítás a kezedből. Tudod mi a helyes, mégis rosszul csinálod. Tudod, kit szeretsz, mégis bántod. Tudod, hogy letértél a helyes útról, de azért mész tovább. És néha olyanok mentenek meg, akiktől a legkevésbé várnád. (Mr. Dadus)

 

(Balthazar a boncolás közben beszélget az áldozat szellemével. Amikor nézőpontok ütköznek…)

  • Tehát, Joseph, mit rejtegetsz előlem?
  • Miből gondolod, hogy rejtegetek valamit?
  • Mert ilyen az emberi természet. Hazudik, titkolózik, elárul.
  • Pozitív véleményed van az emberiségről.
  • Csak realista. Csak egyvalami nem hazudik soha: a tudományos bizonyíték. (Balthazar)

 

(George válságban, és a kollégái sem értik meg.)

  • ...erre Georgie azt mondta, utálom a munkámat! Itt akartam kikötni? Nem. Te itt akartál kikötni?
  • Azt hittem, apám hullaházában fogom összevarrni a hullák szemét. Szuper lett az életem! (Young Sheldon)

 

A féltékenység a gyáváknak való. (A menedék 4.)

 

(Akinek a pohár félig üres: Abrams most is megtalálja, amit kritizálhat.)

  • Dr. Abrams. Jó reggelt.
  • Ms. Goodwin, csak én látom így, vagy az idei első éves rezidensek még annyira sem rátermettek, mint az előző éviek?
  • Tudja, ezt minden évben megkérdezi.
  • Nem jelenti, hogy nincs igazam. (Chicago Med)

Kaland

Viszonyos, orvosos, életdöntést hozó.

Kádár Péter professzor boldog ember. Most kapott kinevezést, és szép, fiatal feleség várja otthon, akibe a férfi még mindig nagyon szerelmes. Este őt fogják ünnepelni, nagy bál lesz. Ám már a bál előtt elkezdenek gyülekezni a viharfelhők: tanítványa, a tehetséges orvos dr. Zoltán Gábor, akire a klinika új szárnyát akarja bízni, felmond. Kiszedi belőle, egy házas nő miatt, akivel a férfi Olaszországba akar szökni. Otthon, a posta átnézése közben akaland.jpg felesége levelei között is nyugtalanító lapokra bukkan. A bálon pedig megjelenik egykori munkatársa is, akivel együtt kutatott Anna megismerése előtt. Neki van egy olyan ötlete, amely az egész emberiség javát szolgálhatná, de sok munkát és forrást igényel. Kéri, dolgozzanak megint együtt. Péter azonban a házasságát szeretné megmenteni. Mindent átírhat azonban, amikor felfigyel a felesége tüneteire.

Melyik volt előbb: a tyúk vagy a tojás? Most az a hasonló dilemmám, hogy akkor is felismerem-e ennyire Márai kéznyomát, ha az elején nem írják ki, hogy Márai Sándor történetéből készült. Most annyira egyértelműnek tűnik: a karakterek, maga a cselekmény is az íróra vall. De már nem fogom megtudni, mert ki volt írva, és eleve azzal a tudattal néztem, hogy egy Márai feldolgozást látok.

Milyen a történet? Kicsit, mint az élet. Tragikomikus. Adott egy boldog ember, aki áldozatot hozott azért, hogy boldog lehessen. Szép és fiatal feleség van az oldalán, akinek megvannak az igényei. Parfüm, luxus, ruhák, jómód. Egy kutató nem tudja megadni, egy sikeres klinika vezetője igen. Fel kellett adnia érte a hivatását, amihez tényleg volt ihlete és ambíciója, de boldog lett, így úgy érzi, megérte. Csak az élet nem ilyen egyszerű.

Érdeklődve szemléletem volna, mikor veszi le a szemellenzőt és néz szembe azzal, hogy mi is van igazából körötte. Hogy az a szép nő már nem boldog mellette, hogy a tanítványa kivel akar szökni. Olyan nyilvánvaló az egész helyzet. Ő pedig egy okos férfi. Regényben, drámában fekszik ez nekem, nézve azért unalmasabb.

Annyira klisé a helyzet és közhely is, hogy nem is szívesen néztem a filmet. Tudni véltem, mi lesz a vége. Azzal sem voltam kibékülve, ahogy a professzor azt játszotta, hogy ha nem vesz észre semmit, akkor nem is fog történni semmi. Azt csak a drámákban olvasva szeretem, amikor felszín alatt áramlanak az indulatok, és én csak szemlélem, ahogy látszólag nem történik semmi. De ez nem Csehov és nem is olvastam.

A rossz érzeteim növelte, hogy igyekeznek a film külcsínével, de valahogy nem volt az igazi az sem. A múlt századi hangulatot a kamerára tett szűrővel igyekeztek elérni, ezzel kopottas barnára színezve a látványt. (A szürke szűrőből is kiábrándultam már, úgy tűnik.) Ennél csak az volt rosszabb, amikor beültették a professzort és a feleségét abba a retró kocsiba, aztán mögéjük vágták a Parlamentet.

Még egy pont, aztán befejeztem a panasz listát. A színészek. Egy Törőcsik Marit ennyire ki nem használni… most komolyan azért kellett, hogy a professzort a levelekhez irányítsa? Csányi Sándor meg olyan szerencsétlennek hat végig, hogy el nem tudtam képzelni, hogyan szerette el Annát. Ok, fiatalabb – de magabiztosságban, kiállásban simán verte a másik férfi. Azt pedig nem fogom megfejteni, miért kellett Honfoglalást játszani. Olyan furcsa az is, ahogy Böckmann játszik, Mécs Károly meg a hangja.

De ezzel ennyi a panaszból. Nem keserű szájízzel köszönök el. A film vége meg tudott lepni, és a prof helyre teszi a dolgokat. Az egész filmet nem menti, de majdnem.

 

Kaland – 5/3 novellának el tudom képzelni, filmen furcsának találtam. A szinkron, Csányi, a színek…

Kaland - YouTube

süti beállítások módosítása
Mobil