Minden napra egy film

Minden napra egy film

Run

2021. január 13. - BBerni86

Családi titkos, bántalmazó, menekülni próbáló.

Diane szülése komplikált volt, a koraszülött baba nem sok esélyt kapott az életre. Évekkel később Diane helikopter anya, aki nagyon nehezen viseli, hogy Chloe kezd felnőni, egyetemre akar menni és önállósodni. Egy csoportba is eljár, ahol hasonló cipőben járó szülők segítik egymásnak elengedni a gyerekük kezét. Chloe tolókocsival közlekedik, cukros és kiütésekkel is küzd, de mellette intelligens és érdeklődő lány, nagy álmokkal. Ám az run.jpgegyetemi felvételi értesítő csak nem érkezik meg, és egy alkalommal valami szokatlanra figyel fel. Az anyja táskájában lát az anyja nevére egy gyógyszert kiadva, amit este neki kellene bevennie, mintha a sajátja lenne. Nyomozni kezd, és egyre szörnyűbb felfedezéseket tesz. Az anyai szeretet nem csak felemel, de börtönbe is zárhat.

Úgy tűnik, elnézőbb tudok lenni a gyengébb filmekkel, mivel annyira lecsökkentek a komolyan vehető filmek, hogy régi filmekre és tévés produkciókra fanyalodok egyre jobban. (Meg sorozatokra, bele se akarok gondolni, mennyi sorozatot nézek újabban.) Így lehet, hogy a Run kapcsán sem arról fogok értekezni, hogy mennyire kiszámítható lett ez a thriller.

Pedig lehetne, mert a történet semmilyen meglepetést nem hoz. Aki a zsánerből látott már pár filmet – ha meg többet is, akkor fokozottan –, már a film ráérezhet az összes csavarra. Nem csak arra, hogy mi az igazság Chloe iskolájával, egészségügyi helyzetével, de még az anyjával kapcsolatban is. Végig ugyanaz volt bennem a cselekménnyel kapcsolatban: nem lepnek meg, folyamatosan azt a kiszámítható esemény történt, amit vártam.

Ennek ellenére nem rossz szájízzel köszöntem el a filmtől, mert a hangulata megvolt. A zenéje, a jelenetek, a színészi játék arra volt kihegyezve, hogy milyen fojtogató ez a helyzet, és volt benne feszültség. Ha még valóban meg is tudtak volna lepni, nem csak akartak volna, ha lett volna benne több eredetiség, akkor még igazán tetszhetett is volna.

Azt is könnyeden elnéztem neki, mennyire nem illenek benne össze dolgok. Logikailag akadnak nagy hiányok, és ezeken a film átsiklik. Onnan kezdve, hogy soha egy szó nem esik az apáról, itt csak anya van. Diane pont oda zárja be a lányt, és hagyja a terhelő bizonyítékokat elől, ahol a kerekesszékes lány eléri őket. Meg egyáltalán: minek volt elől az a doboz, szem előtt? Az lett volna a minimum, hogy teszi egy szekrénybe, vagy eldugja. Amikor már elszabadulnak az indulatok, nem gondolja, hogy ha eltűnik a postás, keresni fogják, és könnyen vissza lehet követni, kinél akadt el? Meg egyáltalán, mégis milyen orvosok vannak, ha jó 18 évig csinálhatta, amit? A kamasz lánynak meg természetes, hogy nincs telefonja, és az internet is korlátozva az anyja gépén, amihez engedéllyel nyúlhat. Egyáltalán, hol tanult a lány? Magántanuló volt? Az egyetemi felvételi eredményt várja, csak éppen lóg a levegőben, hogyan szerezte meg az eddigi tudását és mi az.

Belelovalom magam, de utólag. Nézés közben abszolút nem érdekeltek azok, csak vártam a végjátékot. Mi lesz a nagy összecsapás?

Az érdekessé tehetné, hogy Kiera Allen valóban tolókocsiban ül, nem csak a filmszerep kedvéért. De ne ez adja el a filmet. A színésznő is többért emlékezetes, mert hitelesen húzza a lábát. Paulson hozza Ratched karakterét, a színésznőt valahogy megtalálják az ilyen szerepek. Mondjuk, nem tudom, érdekes lenne-e, ha valami egészen mást próbálna ki. Ő lassan teljesen beleragad ebbe a thriller gonosz szerepkörbe.

Kétszereplős, mások csak nagyon mellékszereplők, ritkán is tűnik fel bárki más.

Tanulságot sem érdemes levonni belőle. Nem is az a célja.

Borzongató ugyan nem lett, de a hangulatos jelzőt nem sajnálom tőle, ami ellensúlyozza, hogy a cselekmény előre látható – ami egy thrillernél nem is kicsi gond.

 

Run – 5/3,5 töprengtem. Egyrészt, hangulata van és a kivitelre sem panaszkodom. De a sztori klisés.

https://www.youtube.com/watch?v=0Dhh7q9Us5c

Idézzünk!

Talán minden paradicsom egyforma. A végén valaki beleharap az almába, és minden szarrá megy. (Money Heist)

 

Mindig a kemény döntések indítanak el a lejtőn. Eltünteted őket a fejedből, vagy félrenézel egy másodpercre, és mielőtt rájönnél a másodpercből egy óra lesz, aztán egy nap egy év lesz. Aztán nemsokára a jó cselekedet fontossága tompa fájdalommá alakul, ami már alig emészt téged. Aztán arra eszmélsz, hogy egyre jobban racionalizálod a döntéseidet, míg egy nap rájössz, hogy közel sem az az ember vagy mint aminek hitted magad. Talán el tudod ásni ezt a gondolatot az agyad egy apró sarkába, hogy lenyeld a csalódást, hogy milyen emberré váltál. De ha nem, akkor talán felébredsz egy reggel egy röplabda méretű csomóval a torkodban, egy egzisztenciális kérdéssel szembenézve csinálod tovább, amit eddig vagy felállsz és megváltoztatod az életed? (For Life)

 

(Amikor egy tanács kisiklik…)

  • Soha többé nem lopok az apukámtól.
  • Helyes!
  • Sokkal könnyebb egyenesen a boltból lopni.
  • Miért mondod ezt nekem Gregory?
  • Valakinek csak el kell mondanom.
  • Ez nem gyóntatószék, Gregory.
  • Tudom. De gondoltam, ha akarsz valamit, szívesen lopok neked. Tök vicces dolog. (Ajkamon lakat)

 

(Munka közben, avagy készül egy bomba.)

  • Még nem láttalak munka közben.
  • Gondolom, bonyolultnak tűnik, de nincs benne semmi szépség. Csak vezetékek, elektromos áram, vegyi reakciók.
  • Hát, a szépséget túlértékelik. De bármit fel tudsz robbantani, és ez elég menő. (Becsületes tolvaj)

 

  • Készen állunk a támadás folytatására.
  • Nem folytatunk semmit.
  • De...
  • Nem látod, mi folyik itt? Mindannyiunkat tönkre akarnak tenni. Csak az hiányzik, hogy véletlenül megöljünk egy túszt, a hab a tortán.
  • Ezredes úr, most gyengék.
  • Ki van zárva. Emlékeztesselek, hogy már négyszer próbáltál bemenni? Mi a fene van ott? Ingyen piát osztogatnak? (Money Heist)

 

  • Nézzen szét a tehetségkutató esténken! Van itt egy kutya és tud zongorázni. Az a poén, hogy még csak nem is Beethoven.
  • Az a poén, ha azt hiszem, találok hozzám méltó tehetséget. (Kisvárosra hangolva.)

 

(Van abban valami tragikomikus, ahogy Wallander és az egyik nyomozója próbálnak bejutni a gyanúba keveredett társuk lakására.)

  • Feszítővasat kellett volna hozni. Ha be kell törni az ajtaját. Én még sosem voltam itt. És te?
  • Nem. (Kopog, nincs válasz.) Be kell mennünk.
  • Én be tudom rúgni. Akarod, hogy berúgjam? (Wallander)

 

  • Van önkéntes?
  • Én nem. Nekem nem megy.
  • Kuka fél a késtől.
  • Nem, elveim vannak. Nem okozok szenvedést állatoknak.
  • Katona vagy. Embereket ölsz. Nem értem a problémát.
  • Az ember egy dolog, az állat egészen más. Szeretem az állatokat.
  • Az állataktivista gyilkos. (Money Heist)

Becsületes tolvaj

Korrupt rendőrös, igazságért küzdő, bűnt feladó.

Tom Dolan szakmai körökben legendásnak számít. Már 8 éve bankot rabol, be- és kimegy, nem ért senkinek és milliókkal távozik. A rendőrségnek még csak ötlete sincs, ki lehet ő. Tom költözik, és a raktár bérléskor megismerkedik a csinos Annie-vel. Egy évvel később az összeköltözésen gondolkodnak, és Tom tiszta lappal akarja folytatni a nővel. Az FBI-t hívja fel, és ajánl alkut: minden dollárt visszaad, semmit nem költött el. Cserébe 2 évre megy fegyházba, teljes látogatással. A vezető nyomozó nem hisz neki, két fiatalabb ügynököt küld ki becsuletes_tolvaj.jpgelbeszélgetni a férfival. Ők Tom utasítása nyomán megtalálják a lopott pénzt és elcsábulnak: megtartják a milliókat, Tomot kiiktatják. Ám balszerencséjükre Baker pont most ellenőrizné le a munkájuk, megölik a felettesük és Tomra akarnak mindent kenni. Az egykori katona, robbantási szakértő azonban nem adja olcsón a bőrét és küzd az igazságért.

Kezdjem azzal, amin a fél film alatt törtem a fejem, és most nevethetnékem van, mert rájöttem a megoldásra? Az egyik szereplővel kapcsolatos. Annyira ismerős volt Hall ügynök… majd a színészeknél elmesélem, honnan. Nem ezzel kezdem!

Hanem azzal, hogy Liam Neeson megint akciópapa szerepkörben látható. Úgy tűnik, az Elrabolva nagyon meghatározza, hogy milyen filmeket láthatunk még a színésztől. Egy erősebb mezőnyben, ha rendesen kapnánk az újabb és újabb mozikat, nagy valószínűséggel arról írnék most, hogy korrekt, de vérszegény filmet kaptunk. Akciópapa – már ebből is érezni, hogy ez azért nem olyan, mint amikor egy életerős férfiember keveredik helyzetbe.

Ám a filmpiac pang, és Neeson csinálja talán idősen is legelegánsabban az akcióhős szerepkört. Ő nem vállal be olyasmiket, amivel pl. Stallone kinevetteti magát. Azt nem hinném el, hogy a hatvanas vagy öregebb simán leveri a harmincas, negyvenes korosztályt. Nem is lehet velük olyan jeleneteket forgatni, mint a fiatalabbakkal, látszik, hogy már más a terhelhetőségük. Neeson karakterei azonban az eszükkel dolgoznak és a tudásukkal. Kemények, jó beszólásaik vannak és nem ököllel aratnak diadalt. Tom is ilyen figura.

Az sem egy rossz döntés, hogy azért nem fiatal színészekkel vették körbe. Bár a két korrumpálódó ügynök fiatalabb – Courtney az ismertebb, ő pl. a harmincas évei első felében jár –, a vezető ügynökök, a barátnő idősebbek náluk. Nem kiugró, nem nagypapának néz ki Neeson a többiek mellett. Pacsi a szereposztónak.

Ha már szereposztás. Hall ügynök. Az eljátszója volt Hamilton fia a musicalben, a DVD verzión is ő tűnt fel. Onnan ismerem, csak rövidebb a haja és nem énekel itt. (Különben a Hamilton még mindig alap, most éppen a Harkness könyvekből készült boszorkányos – vámpíros sorozatban láttam olyan részt, amin az egyik szereplő a Hamiltonra húz fel poént.)

A tempó kielégítő, nem unatkoztam. Mindig van valami fordulat, ami mozgásban tartja az eseményeket, és az is szépen összeáll, hogyan győz az igazság. Ugyan az akciókban ott van a már említett jelleg, de nem is hiányzott nekem most több. Akad pár robbantás, hiszen Tom ennek a szakértője, és pisztolypárbaj fordul még elő. Az autós üldözés felejtős. Bár volt olyan jelenet is, de nem volt látványos.

Egyszerűek a karakterek, a legtöbben csak pár vonással jellemzettek. Tom kap szomorú előtörténetet, hogy könnyen drukkoljunk neki. Annie belevaló, Nivens ügynök meg nagyon látványosan veszti el a kontrollt. Van különben cuki kutya is!

Máskor nem, de most jól szórakoztam ezen is. Ebben éreztem a mozifilmet, ha nincs is mozi.

 

Becsületes tolvaj – 5/4 új filmek dömpingjében kevesebb lenne, de jelenleg ez is korrekt krimi akció. Korrekt a casting.

HONEST THIEF Official Trailer (2020) Liam Neeson Movie - YouTube

5 film, amit látnod kell

Komédiák

f5_74.jpg5: High Society – Anabel kénytelen rájönni, hogy elcserélték csecsemőként a kórházban, így nem egy milliárdos lánya, hanem egy külvárosi senkié. Amikor a gazdag család kiakasztja, beköltözik a vér szerinti rokonaihoz és próbál itt boldogulni. Nem megy egyszerűen – szerencsére van itt egy jóképű rendőr, akivel összefoghat.f4_83.jpg

4: Parasztvakítás – Grisa egy orosz milliárdos fia, aki következmények nélkül bármit megtehet. Az apjának egy nap azonban elege lesz és merész projektbe kezd: filmes stábbal létrehoznak egy középkori vidéket, és a sráccal elhitetik, hogy f3_94.jpgvalahogy visszakerült a múltba, parasztként. Meg kell javulnia, hogy hazamehessen.

3: Hétköznapi vámpírok – Taika Waititi már a Thor előtt is alkotott emlékezetes filmeket. Ebből még sorozat is készült. Adott ugyanis pár vámpír, akik a külvárosban tengetik az öröklétet. Elég nagy lúzerek, csak éppen vámpírok. Egy stáb pedig lefilmezi, hogy lehet örökké élni alig alkalmazkodva a korhoz.f2_98.jpg

2: Dollár, kanna, szerelem – John és Alice csak boldogulni szeretnének, de az anyagiak miatt fájhat a fejük. Míg a kezükbe nem kerül egy mágikus kanna – amely pénzzel jutalmazza a fájdalmat. Így a pár rákap egymás verésére – van, ami azonban ennél is jobban fizet. A lelki sebek drágábbak, ahogy mások fájdalma is kifizetődik. De mi marad így két jó emberből?

1: Palm Springs – egy időhurok, de kicsit másképpen. A helyszín egy lagzi. A menyasszony nővére kicsit berúg, és összejön a sráccal, aki kimenti a köszöntő beszédből. Mire feleszmél, egy fegyveres a nyomukban, és a srác egy fura barlangba menekül. Sarah követi, és a nap újraindul. A lány és Nyles kénytelen ugyanazt a napot újra és újra megélni. Mivel elmenekülni nem lehet, akár élvezhetik is a helyzetet – Sarah pedig gondolkozik a kiúton is. Lehet, hogy a hurok ideje alatt még az életük is rendbe tudják tenni?f1_95.jpg

Lélekvihar

Háborús, szabadságért küzdő, családi harcos.

A háború egyre közelebb jön, és a kamaszok már úgy hagyják abba a tanévet, hogy pontosan tudják, otthon már tartani kell a németektől. A 16 éves Arturs a bátyjával tér haza – a kisebb fiú otthon marad az anyjukkal, míg a nagyobb az apjukkal tart ügyeket intézni. Amikor jönnek a németek, Arturs az ágy alá lesz rejtve, míg az anyja nyugtatja a család kutyáját és a német őrjáratot is. A katonáknak azonban nem tetszik a kutya ugatása, és az lelekvihar.jpgasszonnyal együtt az ebet is lelövi. Mire a fiú a puskával kitör, már messze járnak. Az egykori kiváló katona Vanags fogja a két fiát, az értékeiket elássák, és bevonulnak a seregbe. Lövészek lesznek, és a németek ellen küzdenek. Arturs gyermeki ártatlansága fokozatosan veszik el a háború poklában, miközben a családtagjait és a barátait is sorra el kell temetnie. a harcnak pedig soha nem akar vége szakadni: az orosz forradalom, majd a litván szabadságharc is a fiúra vár.

Tudom, nem szabad felhúznom magam a reklámokon, de ezen találtam egyet, ami azért fájt. Egy realisztikus 1917 – nagyon nem kellene a kettőt egymás mellé tenni, semmilyen téren. Az I. VH csak a közös. Más hadszíntér, más történet, más mondanivaló. Ennyi erővel lehetne a Nyugaton a helyzet változatlan keleti hadszíntéri változata is. De ok, hagyjuk is ezt a témát.

A film. Egyszerre háborús pokoljárás és felnőtté válás történet. Arturs tulajdonképpen az iskolapadból kerül be a seregbe, és látjuk a folyamatot, ahogy katonává válik. A bátorsággal soha nem volt gond, a fiatalok lendületével jelentkezik önkéntesnek is, kimegy a veszélybe, csak az öléssel akadnak gondjai. Nem véltelen, hogy egy ponton az apjában is felmerül, hogy a felesége mit szólna ahhoz, hogy a kisebb fiúból is katonát nevel. De pár veszteség elég, hogy szúrjon a bajonettel és lőjön. A végére már ő lesz az, aki irányítja a kezdő fiatalok hadrendbe állását, és vezényli őket, ahogy egykor az apja is tette.

De ez csak az egyik fele a történetnek. A civil életben is kap pár pofont. Még iskolából van egy kis szerelme, aki elég csúnyán megcsalja. Ott valami kicsit jobban meghal a fiúban, mint a fronton. Szerencsére majd rátalál egy lányra, aki megvárja, és akire bármikor támaszkodhat. Kell is, mert akad bőven tragédia a filmben.

Egyszerre pozitív is, fájdalmas is, ahogy ez a család összetart. A fronton is ott vannak egymásnak, és érezni, milyen erős a kötelék. Ezért olyan fájdalmas, amikor a németek valakit elkapnak. A szívem szakadt meg, amikor Arturs az utolsó élő rokonát próbálja kiásni egy bomba kráteréből. Ahogy hátra kell hagyni a testet, mert vonulni kell vissza… Nem egyszer éreztem úgy, hogy ezt senki nem érdemelte, és ez jó. A háború pokla érzésben itt van, ha látványban messze nem hozza azt, amit az 1917 tudott.

Ahogy haladnak az események előre, jöttek egyéb gondjaim is. Az első világháborút elég alaposan megtanították iskolában, és az orosz forradalom sem idegen téma. De a litvánok függetlenségi harcairól fogalmam sem volt, ahogy arról sem, hogy mit műveltek az oroszok és a németek is a litván katonákkal. Volt egy olyan érzésem, ha nagyobb történelmi háttértudásom lenne, sokkal jobban érteném a filmet. A 18 utáni háborúk és csaták nekem összefolytak, és nem egyszer találgattam, hogy akkor most ki is az ellenség?

A színészek korrekten hozzák a figuráik. A kedvencem az öreg Vanags volt, aki valósággal megfiatalodott a fronton, és lendületesen vitte előre a cselekményt a fiaival. Az őt játszó színészben sokkal nagyobb energiák voltak, mint sok fiatalban mellette.

Bánni nem fogom, hogy láttam, de jó lett volna, ha a végét jobban értettem volna.

 

Lélekvihar – 5/3 ahogy belefásulunk a borzalmakba, és soha nem ér véget a harc, sajnos bele lehet unni.

BLIZZARD OF SOULS Trailer (2021) Drama Movie - YouTube

Ezüst farkas

Állatot megmentő, versenyes, életet helyretevő.

Jesse kamasz, akinek lassan el kell döntenie, mit kezd az életével. Az apja igyekszik segíteni neki, és mivel mindketten a téli sportok rajongói (az apa síel, a fia hódeszkázik), egy közös kiránduláson igyekszik terelgetni a fiát. Jesse azonban még dühös az anyja miatt, így az apjának is keményen beszól. Nem sejtheti, hogy még ezen az úton a férfi az életét adja, hogy a fiát megmentse. Jesse nem is hajlandó az anyjához költözni, inkább a vadonba menne a nagybátyjával. A sebzett fiú véletlenül egy meglőtt farkasra bukkan, és ráveszi vadőr ezust_farkas.jpgnagybátyját, hadd próbálja megmenteni az állatot. Silver és Jesse lassan saját falkába tömörül – ez nem tetszik a helyi farmereknek, hiszen a visszatelepített farkasok az ő állataikat terítik le zsákmányként. A helyi sportversenyen akarja a fiú bizonyítani, hogy Silver megérdemli a bizalmat, és rosszul állnak hozzá a témához a helyiek.

Az egyik nagy könyvélményem egy farkasról szólt, rajta keresztül pedig arról a törekvésről, hogy visszatelepítsék a farkasokat a Yellowstone Nemzeti Parkba. Az ugyan ebből a filmből nem derült ki, hogy melyik nemzeti parkba telepítik vissza éppen az állatokat, de nagyon az a gyanúm, ez is az a történet. Ugyanis a körítés, ahogy a természetvédők és a gazdálkodók egymásnak feszülnek, ahogy a gazdák illegálisan levadásszák az ide tévedt farkasokat, egy az egyben az, amit olvastam is.

Ez már megadta az alaphangulatot, mert ismertem a témát és eleve a farkasoknak drukkoltam. Persze, meg lehet érteni az állattartókat is, de most komolyan az a megoldás, hogy kiirtanak egy nemes és szép állatot? Ami hiányzott nekem, de nagyon, a kompromisszum. Mert valahol a teljes farkasok mellé állás, de a kilövés is szélsőséges, lehetett volna keresni más megoldást. De nem csak ennyiről szól a film, bár ez a háttere és működik is.

A történet egyszerre Jesse és Silver barátságának a meséje, és a versenyre készülés is. Az tetszett jobban, ahogy a fiú egyre közelebb kerül a farkashoz, és ahogy a nagybátyja segíteni próbál, hogy Silver szelídebb legyen. Vannak helyes trükkök, és az is ott van a jelenetek közben, hogy mindez hogyan segít a fiúnak megbirkózni a saját gyászával, és lassan az anyját is visszaengedni az életébe. Van lelki fejlődés, van remény.

A verseny és a helyiekkel tusakodás, akik nagyon a farkas ellen vannak, meg hozza az érzelmek mellé az izgalmakat. Ez az, amiben azért látszik, hogy ez nagyon nem mai film és ma ennél sokkal jobbat is tudnak filmezni. A lövöldözés jelenetek kifejezetten semmilyenek és egyszerűek, az adrenalin szintem semmit sem változott tőle. A verseny is egyszerű, nem látványos, és nem is arra tették a hangsúlyt, a film végén kap csak pár percet.

Van természetesen tipikus kamasz vonal is a történetben. Jesse egy lánynak segít el edzeni, akinek az apja a legnagyobb és legelvakultabb állattartó a környéken, a gazdaszövetség elnöke. A fia pont olyan, mint az apja, csak Lucy más a családban. Jesse vele barátkozik össze, és a lány segít majd a család nézőpontján is változtatni idővel. A fiatalok között meg beletesznek egy kis románcot, de szerencsére nagyon keveset belőle, nem hiányzott ebbe a filmbe egy komolyabb szerelmi szál, és nem is erőltették bele.

A hegyvidék szép hátteret ad, és nagyon szép husky állatok szerepelnek benne. Silver is csodaszép farkas. Amit hiányoltam az akció, verseny terén, az állatok nekem tudták pótolni. Amúgy is a kutyák a gyengéim, ilyen filmnek sok mindent meg tudok bocsátani.

De azért tény, a történetben és a látványban is sok minden hiányzik, ha nekem más el is adta.

 

Ezüst farkas - 5/3 – a téma tetszett, bírom az állattal barátkozó és versenyző filmeket, de a kivitel gyenge.

Silver Wolf (1999) | Trailer | Michael Biehn | Roy Scheider | Shane Meier - YouTube

Money Heist

3-4. évad

Bankrablós, csapatmunkás, baráti társaságos.

A pénzverde kirablása már legendás eset lett, és a rendőrség képtelen a csoport nyomára bukkanni. Le nem tettek róla, de a Professzornak erre is megvolt a terve. Hosszú hónapokig működött, de Tokio elunta az álomszigetet, bulizni ment – Rio felhívta, és mire feleszméltek, a fiatalembert már vitték is a börtönbe. A Professzor összehívja a csapatot: Riót valahol külföldön kínozzák, és csak akkor van esély a visszaszerzésére, ha bevállalnak még egy munkát, egy veszélyesebbet és nehezebbet. A nemzeti aranytartalékot kellene ellopniuk. Mindenki beleegyezik, és új tagokkal is bővül a csapat: Raquel a Professzor, Monica Denver párjaként áll hadba, és az eredeti terv kidolgozásában segédkező Palermo veszi át Berlin helyét. A terv működésbe lép, de most veszedelmesebb az ellenfél is: Alicia Sierra nyomozó már csak a munkájának él, és mindenkinél jobban képes kiszámítani, mire és miért készül a Professzor. Közben a bankban is elszabadulnak az indulatok és egy veszélyes túsz is.money_heist.jpg

Az a megszokott, hogy a sikersorozatok és filmek amerikaiak, esetleg britek. Ha valamelyik másik nemzetnek sikerül egy kultikus műsort összehoznia, előbb-utóbb lesz amerikai verzió is, de addig is élvezhetjük az eredetit.

A Money Heist a spanyolok legjobban menő sorozata a Netflixen, ami körül még mindig nagy a felhajtás. Még egy évad van vissza, de már jelennek meg könyvet és akár a sorozathoz kapcsolódó maszkot is lehet venni – ezen azért néztem egyet, de tény, a maszkokból is divatcikk lett. Már az marad le, akinek nincs saját logós.

De visszatérve a sorozatra. Az egyik tag fogságba esésével visszahozták a szereplőket – ez kellett indoknak, hiszen milliárdosok, a pénz már nem lenne elég motiváció, és a Professzort leszámítva kétlem, hogy bárki kis Berlinnek akarna emléket állítani.

Ha már Berlin – annyira sikeres volt a karakter, hogy a halála ellenére most sem engedték el. Bőven van a sorozatban visszaemlékezés, amikor ezt a tervet igyekeztek összerakni és Berlin komolyan együtt dolgozott Palermóval, vagyis Martinnal. Ez gondolkoztatott el: jó az nekünk, hogy ennyire sztárolva vannak a karakterek? Antihősök, és bizony vannak köztük, akik rosszabbak másoknál. Mert rendben, Berlin feláldozta magát a csapatért, de bőven voltak olyan húzásai, amik az 1-2. évadban, a visszaemlékezésekben is durvák. Nem volt jó ember, bár jó testvér igen.

Ez pedig sokakra igaz a sorozatban. A Robin Hood effektus miatt tudok nekik drukkolni, és kiderül, hogy a kormány sem panaszkodhat mocskos húzások terén, de azért ők sem az igazság lovagjai és a többségnél erősen kérdőjeles, milyen emberek.

Ennek ellenére a karakterek az egyik, ami miatt nézős a sorozat. Izgalmasabbak attól, hogy ennyire keverednek bennük jó és rossz tulajdonságok. Megosztóbbak, és a többiekhez mérten azért mégiscsak ők a szimpatikusabbak. Az is ad hozzá, hogy minden színész visszatért – bár ki lenne olyan bolond, hogy otthagyjon egy sikerszériát?

Most is nagyon pörgetik az eseményeket, és nem hagynak unatkozni a készítők. Folyamatosan jönnek a konfliktusok, leküzdendő problémák, és ezek dinamikusan mozgásban tartják a sztorit. Azt hamar el kell engedni, mennyire valóságos. Nem az, de itt nem is fontos. Meglepő és izgalmas, szórakoztató – ezt vártam, ezt kaptam.

Az érzelmekkel is eljátszanak, bár egyes dráma túlnyomott. Most sem éli túl mindenki…

Továbbra is nézős nálam a sorozat, és biztosan nem hagyom ki a zárását sem.

 

Money Heist – 5/4,5 bár már az újdonság varázsa nincs benne, a karakterek és a meglepő események eladják.

Money Heist: Part 3 | Official Trailer | Netflix - YouTube

SpoilerZóna

A vár

Monica képtelen összeszedni a 120 eurót, ami kellene a szintetizátor bérlésére és a buszjegyre a várhoz, ahol fejeseknek zenélhetne. Pedig próbálkozik kölcsönt kérni, és a környék ügyeskedőjének is besegít az egyik simlis f1_94.jpgügyletében.

A szomszédjuk hazautazik Lengyelországba, és a lányt kéri meg, vigyázzon a lakására. Monica ekkor sző egy új tervet: a nagymamáját átviszi oda, és az anyjának eltorzított hangon üzenetet hagy: 500 euró, vagy nem látja többet az anyját. Jolanta kétségbe is esik, a rendőrséghez fordulna, de egy barátnője lebeszéli. Akkor átkutatnák a házat, és a nőt leszámítva mindenki nagyban lop a halüzemből, ahol dolgoznak.

Jolanta sem tud kölcsönt kérni, így ő is lopni kezd a gyárból. Monica erre szégyelli el magát, és vinné haza a nagyit. f2_97.jpgAz anyja rajtakapja, és nagyon kiakad. Kizárja a lányt a házból, még a zárt is lecseréli. Monica a szomszéd lakásban sem tud tovább maradni, hazatér a tulaj a kisfiával. Bolyong, de az anyja 2 nap múlva megenyhül. Még a pénzt is odaadja neki a fellépésre és a buszjegyre.

Monica a nagyanyjával megy el a fellépésre. Ott sokként éri, hogy a vár igazából egy öregek otthona, ahol súlyosan leépült öregek vannak. Az úr, aki meghívta, itt ápolt. Újabb fájdalmas pont, amikor kiderül, hogy zongorájuk is van, nem kellett volna a szintetizátor bérlésére sem pénzt szereznie. Játszik nekik, majd a nagyijával mennének haza.

A nagymama megint nekiindulna a tengernek, Monica most hagyja neki.

Mindenkiből lehet hős

Világot mentő, űrlényekkel harcoló, csapattá váló.

A világ biztonságára a hős csapat felügyel. Most azonban valami készülődik: Csoda Srácot és Tech-Nót, a legerősebbek közül valókat idegenek legyőzték, és a radarokon már látszik, hogy megszámlálhatatlanul sok idegen közeledik a Föld felé. Minden hőst összehívnak, és csatába küldik őket, míg a gyermekeiket egy bunkerben helyezik biztonságba. Újra hadrendbe áll a csapat egykori vezére is, a mágneses erőkkel rendelkező mindenkibol_lehet_hos.jpgMarcus Moreno is. A lánya, Missy annak ellenére kerül be a szuper gyerekek közé, hogy nem rendelkezik örökölt szuper erővel. A tévén keresztül látják, hogy szüleiket foglyul ejtik a lények. Az egyikük jövőbe lát, így tudják, értük is eljönnek. Összefognak, hogy megszökjenek innen, majd maguk indulnak a szüleik megmentésére és az űrlények legyőzésére.

Elég hamar leesett, hogy nekem ez a film nem fog tetszeni. Ha kicsit előre olvasok, még hamarabb rá is jöhettem volna. Máig nem értem, hogy egy olyan rendező, aki képes olyan filmet összerakni, mint a Sin City, ami a maga nemében sötét és véres klasszikus, miért csinál ilyen fájdalmas gyerekfilmeket? Szerintem már a gyerekei is bőven nagyobbak, mint hogy ilyen filmeket nézzenek. Ami jó indok volt egykor, ma már nem annyira. DE tény, ez egy Robert Rodriguez film, csak nem az értékelhető típusból.

Az eredeti gondolatmenetemre visszatérve – akkor esett le, hogy ezzel nagyon nem leszek jóban, amikor tervezték a központban, hogy milyen hősöket küldjenek csatába. Elég hamar felugrott Lávalány és Cápasrác neve. Igen, akikről jó pár évvel korábban Rodriguez már készített egy vállalhatatlan filmet. Ha ők feltűnnek itt, már biztos voltam benne, hogy ettől a filmtől se várhatok sokat.

A cselekmény egészen fájdalmas. A gyerekek lazán megoldják, ami a szülőknek nem sikerült. Pillanatok alatt megtanulnak összedolgozni és tökéletesítik az erejüket, és Missy is vezérré érik. Persze, egy ilyen gyerekfilmben. Bár azt tudnám írni, hogy az pozitív üzenet, hogy a hőssé váláshoz nincs szükség szuper képességekre – Missy ezek nélkül is lehet a szuperek vezére. Hogy az igazi erő az elfogadásban, mások segítésében és az összedolgozásban rejlik, nem az egyéni képességekben. Csak ezt annyira a szánkba rágják, annyira buta a film cselekménye… egyszerűen nem bírok megbékélni vele.

Az ellenfél nem félelmetes, a gyerekek előtt álló küldetés nem tűnik túl komolynak. Annyira játékos a külleme mindennek itt, hogy át is csúszik gagyiba. A lila és a rózsaszín színek, a plasztik felületek túlsúlya… gagyinak néz ki, bár drága gagyinak. Nem tudott nem azon járni az agyam, hogy egy igényesebb történettel és forgatókönyvvel ebből tényleg ki lehetett volna hozni valami komolyabbat, de itt meg sem próbálták.

A humora is nagyon gyerekekre van szabva. Akad benne olyan is, amit még most sem értek. A világ leggyorsabb emberének a dia abszolút olyan, mintha be lenne lassítva. Elvileg ő még gyorsabb, ezért valami burokban van, ami ennyire lelassítja. (Milyen burok? Miért kell? Egyáltalán ki tette köré? Nagy kérdőjel és érthetetlen az egész.) Ezt még most sem értem – a poén meg az, hogy mindig rá kell várni, pl. meneküléskor már mindenki a kabinban van, ő meg még küzd, hogy beérjen a gyerekek közé.

Ismertebb gyerekszínészt nem tettek bele, de a szülők között akadnak ismertebb nevek is. Pedro Pascal mit keres ebben? Meg nem értem.

Az meg marad kérdés, aki tud jobbat, miért éri be ezzel a minőséggel és filmmel?

 

Mindenkiből lehet hős – 5/2 a kivitelezés, a cselekmény is fájdalmas, az egész egy nagy gyerekábránd. Fájdalmas!

We Can Be Heroes starring Priyanka Chopra & Pedro Pascal | Official Trailer | Netflix - YouTube

süti beállítások módosítása
Mobil