Minden napra egy film

Minden napra egy film

Fog ez menni!

2020. október 08. - BBerni86

Családot bővítő, szívességet tevő, karrieres.

Alex és Cecilia 7 éve házasok, de most már mást akarnak az életüktől. Ceci mindene a munkája, és a főnöke fel is figyel rá. Lehetőséget kap, hogy bizonyítsa, az elnöki székben is megállná a helyét. Olyan magasan, amilyenre nő még nem jutott a vállalatnál. Alex gondolatai viszont csak a családalapításon járnak, amit a neje nem győz lehűteni. Az étterembe, ahova járnak, az egyik pincérnő bevitte a kisfiát. Alex fel is ajánlja, ha segítség kell, csak 10_8fog_ez_menni.jpghívja őt. Alicia így is tesz, és 3 napra a férfi gondjaira bízza a babát. A kis Alan aranyos, de Alex nem meri bevallani otthon és a munkahelyén, mire vállalkozott. Rejtegetni próbálja a babát, majd megegyeznek a feleségével, hogy ahogy lehet, visszaadja az anyjának. A nőnek azonban nyoma veszik, és Alex ott marad a kicsivel…

Velem is lehet némi baj, de az ilyen filmekkel nem tudok azonosulni. Anno, amikor a három szingli jóbarát volt kénytelen egy kisbabát befogadni, abban még találtam vicceset momentumot. A Három férfi és egy bébiben értettem, miért fogadják be a kislányt. Hiszen az egyiküknek a lánya, vagyis, összekötötte a vér és a felelősség őket.

Itt viszont kapunk egy olyan főhőst, akit egy nagyon átvert, nyomorult szerencsétlennek láttam. Alexnek semmi köze a gyerekhez vagy az anyjához. Nem is ismeri, csak látta a pincérnő kisfiát, amikor az étteremben ettek. Tett egy meggondolatlan gesztust, és volt annyira szerencsétlen, hogy át is vette a babát, amikor az IDEGEN nő a kezébe nyomta a számára IDEGEN gyereket. Nálam már itt vége volt a történetnek – ilyen helyzetet nem tudok elképzelni, egyik fél részéről sem. Egy idegennek odaadni vagy idegenként átvenni egy babát, normális itt bárki is? Ceci reakciója volt, amit meg tudtam érteni. Aki kiakadt.

Túlzásba estek azzal, hogy Alex apa akar lenni. Annyira szélsőséges a vágya, amit megtesz érte és amire rá tudják venni, hogy nem tudom elhinni. Nem idiótának akarják ábrázolni, de számomra az lett belőle.

Komédiának sem működött. Az lenne a film visszatérő poénja, hogyan tanul bele a baba ellátásába, illetve hogyan kezeli a helyzetet otthon és a munkahelyén. Csak éppen vicces poénokat nem sikerült írni. Keserve volt, amikor helyzetkomikumot igyekeztek a filmbe csempészni. Most komolyan, annál többre nem képesek, hogy a gyerekkaka büdös, és a nagyon szingli jóbarát a patikában nem tudja, hogy milyen pelenkát kellene vennie?

A fentiekből talán már kiderül, hogy látványra sem tartogat semmit a film. Van a munkahely, a lakás, az étterem, pár utcai jelenet és nagyjából ennyi. Akcióelem nincs a történetben, de most a külsőségek sem kötöttek le sehol. Se egy szép városkép, egy jó ruha, vagy egy jól berendezett lakás. Van egy olyan sanda gyanúm, hogy a gyerek cukisága lett volna a látványelem, de belőlem annyira hiányzik az anyai gén, hogy ezzel ellentétes hatást értek el. Számomra kifejezetten ellenszenves volt a kicsit, a helyzet meg annál is jobban.

Mexikói film, aminek abban lehet jelentősége, amit társadalmi üzenetként találunk a sorok között. Azt akarja megmutatni, hogy a férfi és női szerepek már nem olyan merevek. A nő több lehet, mint anya. Attól, hogy karriert épít, és nem vállal gyermeket, még teljes értékű nő. Ezt többször kimondják, és próbálják azt mutatni, hogy a férfi is vállalhat a családban olyan szerepet, ami korábban csak a nőké volt. Érdekes az a módszer is, ahogy a reklámcég anyagát teszik nevetségessé, vele azt a nézetet, hogy a nőnek egyszerre kell anyának és karrierépítőnek is lenni – miért ne lehetne a pasinak több szerepet átvenni?

Ismerős színész nem volt benne, de ez nem is lep meg. A film sem annyira jó, a karakterek is egysíkóak. Plusz, mexikói filmeket se nézek éppenséggel, hogy ismerős lehetne máshonnan.

Nekem nagyon nem tetszett: se a történet, se a poénjai. De helyi szinten értem, mi a célja.

 

Fog ez menni! - 5/2 komédia, de nem vicces. Alexben pedig egy baleknál nehezen látok többet – nem tetszett.

https://www.youtube.com/watch?v=WmoBV_wqc44

The perfect date

Kamaszos, szerelmes, randi programos, életcélért küzdő.

Brooks Rattigan élete szétesett, amikor az anyja elhagyta a férjét és vele a férjét. Az egykori sikerszerző lecsúszott, és az asszony meg sem próbált segíteni neki. Brooks bizonyítani akar, és célul tűzte ki, hogy a Yale diákja lesz. A jegyei megvannak hozzá, de kellene egy jó esszé és a tandíjra is pénzt kell szereznie. Amikor az 10_7the_perfect_date.jpgegyik menő osztálytársa fizet neki, hogy az unokahúgát helyette kísérje el egy buliba, Brooks rádöbben, ez egy aranybánya. Egy haverja összedob neki egy randi appot, ahol a lányok beállíthatják, milyen kísérőt szeretnének és hova. Pár hét alatt Brooks belekóstol a cowboy, a bunkó, a műértő és sok más karakterbe. Az első randi alanya, Celia is visszajön, hogy Brooks segítsen neki féltékennyé tenni a kiszemeltjét. Cserébe segít a Yale dékánjával, és menő osztálytársnője, Shelby figyelmét is felkeltheti a fiút. Ám amikor úgy tűnik, minden álom megvalósul, Brooks fel kell tegye a kérdést, valóban ez teszi boldoggá?

Lassan már elkezdhetjük elemezni, hogy a vírushelyzet mit tesz a mozifilmekkel. Azt már nem egyszer írtam, hogy lassan ott tartok, hogy meg sem próbálok mozifilmet keresni, inkább leülök a Netflix elé. A Mit várunk rovatban is elkezdtem Netflix filmeket szemezgetni – olyan unalmas a mozifilmek kapcsán, hogy tolják és tolják a bemutatókat. Van nem egy fájó pont, amit már annyira megnéznék, de csak nem mutatják be…

A Netflix viszont virágzik. Az ifjúsági, romantikus komédiákat ők hozták vissza a vérkeringésbe. A csókfülke és A fiúknak, akiket filmek olyan stabil rajongói bázissal bírnak, hogy már trilógiává lesznek bővítve, és kitermelik a maguk sztárjait.

The perfect date is ennek az eredménye. Egyrészről, egy szórakoztató kis tini limonádé, amilyet már láthattunk sokat, de olyan profin és helyesen csinálják, hogy sokadszorra is elszórakoztat ugyanaz a dilemma. A bérelhető randipartner és az sem újdonság, hogy az álmok elérésekor hősünk rádöbben, hogy mégsem ez teszi boldoggá. Ki az, aki nem találja az első jelenetek után, hogy melyik lány lesz az igazi, és mire jön rá a végén Brooks? De ez nem gond, mert szórakoztatóan és humorosan kitöltik a filmet.

Gördülékeny párbeszédeket és helyzeteket kapott a két főszereplő. Brooks és Celia között megvan a kémia – érdemes megnézni, ez mennyire nem stimmel, amikor mással randiznak. Rossz nézni pl. a Brooks – Shelby jeleneteket. Süt róluk, hogy nem passzolnak.

Ha nem is nagyon nevetős, de kellemes perceket tesz a filmhez, hogy Brooks milyen karakterekbe bújik bele. Ezzel a vonallal jobban el lehetett volna menni a komédiák világába, mert igen csak keveset kapunk ezekből a fizetett randikból, de így is tudtam értékelni őket.

Látványra azt hozza, amit egy ilyen filmtől várunk. Több helyszín, színes és szinte harsány, de nem szakad el teljesen a valóságtól. Lakások, a város, az iskola. Látványelem nem kell egy ilyen filmbe, nem is tettek bele.

A színészek tekintetében visszahozom egy fenti megállapításom. Hogy a Netflix már kitermeli a tinifilmek sztárjait. A filmet Noah Centineo vállára teszik rá, akinek el kell adnia a sztorit. A fiúknak, akiket… filmek tették fel a térképre, és a Netflix ki is használja, hogy tini filmes sztár lehet belőle. Abszolút rá van írva ez a szerep is. Érezhető, hogy olyan dobozba zárnák, amibe egykor pl. Freddie Prinze Jr. volt zárva. Camila Mendes is sorozatos, ő a Riverdale egyik főszereplője, amit hol is lehet nézni? A Netflixen, kitaláltad! Legyek gonosz? Ki nem állhatom a karaktereit és a színésznő is ellenszenves. De hála égnek Celia a sokkal eladhatóbb és karakánabb figurát hozó Laura Marano alakításában érkezett.

Tanulságnak az önismeretről és az álmokról lehetne merengeni, de inkább csak nézzük a filmet, és a szórakoztató faktorra koncentráljunk. Az benne van!

 

The perfect date - 5/4 szerethető, lényegében kiszámítható, de szórakoztató tini film, amiben a Netflix egész jó.

https://www.youtube.com/watch?v=Hld-7oBn3Rk

Idézzünk!

 (A gyerekek szembesülnek vele, hogy a szüleik barátai, akik a szülők halála esetén a gyámjaik lesznek, sincsenek oda ezért az ötletért.)

  • Várjunk. Mi nem akarunk titeket, de ti sem akartok minket?
  • Nem sértés, de ti vagytok a legnagyobb átkok, akiket csak ismerünk. Igaz, kicsim?
  • Igaz. Brian egy sétáló tüsszögés. És Nicole, szerintem, téged a jövőből küldtek vissza, hogy megöld John Connort. És Mark közben egész végig ott ült, és a kését fente.
  • Később faitaszt csinálok.
  • Ó, az nem olyan rossz.
  • De a kés nem ahhoz kell. (Zsenik közt)

 

(Az öreg lady bármikor kész konspirálni.)

  • De, ha a végrendeletében valóban egy idegenre hagyna mindent, mi mit tehetnénk?
  • Megtámadnánk.
  • Mire hivatkozva?
  • Csalárd befolyásolásra.
  • De honnan tudhatnánk? És hogy bizonyítanánk?
  • Találnánk egy baráti bírót.
  • Barátot vagy korruptat?
  • Amelyikkel célt érünk.

Kicsit később, amikor már érti, miért az az örökös, aki:

  • Attól tartok, ennek nem örülsz majd, de Lucy és Tom Branson megegyeztek, hogy levelezni fognak.
  • Még hogy nem örülök! Én nyálazom be a bélyegeket! (Downton Abbey) 

 

(25 év után visszatérni az életbe sokk, egy Star Wars rajongónak pláne.)

  • Csináltak nyolc másik Star Wars filmet? És kinyírták Han Solót? Miféle jövőben élünk?!
  • Múlt héten jöttünk rá, ok? Nem volt szívünk elárulni neki. És kérlek, ne említsétek Jar Jar-t! (Julie and the Phantoms)

 

Azt hiszitek, hogy halhatatlanok vagytok, ugye? Senki sem az. Mindenki hibázik előbb-utóbb. (Patthelyzet)

 

(Max megint alkot, a séf meg dühös.)

Ha a buddhizmus elméleteit veszem alapul, előző életemben sok rosszat tettem. Még az is lehet, hogy Hitler voltam. Másképp nem világos nekem, hogy miért érdemeltem ki ilyen büntetést, mint te? (Igen, séf)

 

A sorozatgyilkos is valakinek a szomszédja. Nehéz ezt megemészteni, de ez az igazság. Egyvalamit megtanultam: az emberek sosem árulják el, kik is ők igazán. A lenyírt pázsit meg az integetés csak a látszat, mert odabent, akár a szomszédos házban, bármi megtörténhet, és fogalmad sem lenne róla. (Summer of 84)

 

(Mit tehet a szülő, ha van egy zseniális és félelmetes gyereke, aki nem tud veszteni?)

  • Nicole sosem tanult meg veszteni. Szóval, mi lesz, ha első alkalomkor leolvad, és akkor nem lehet belőle...
  • Nem akarod kimondani, hogy diktátor?
  • Nem, azt nem akartam, hogy Voldemort. De, azt hiszem, már tudom, hogyan segítsünk. El fogjuk buktatni.
  • Eddig sem volt egy komoly szülői stílusunk, de úgy érzem, ez téves út.
  • Csak hallgass meg! Ha veszít valami kicsiben, amíg mi így támogatjuk, az segít majd neki később az egyetemen, vagy amikor majd Batman felgyújtja a fél arcát. (Zsenik közt)

 

Okos legyél, ne halott! (A mi kis falunk)

Szemvillanás alatt

Két idősíkos, tragédiát túlélő, rejtélyes.

Diana rossz hírű lány volt a középiskolában – bántotta is, amikor beszóltak neki érte, de nem változtatott az életén ezért. Összejárt és -feküdt idősebb barátjával, belógott a medencés házakhoz úszni, ha a tulaj nem volt otthon. Okos lány volt, de nem használta ki a benne levő lehetőségeket. Legjobb barátnője, Maureen viszont a tipikus jó kislány volt, vallásos és jó tanuló, aki rég várja, hogy plátói szerelme felfigyeljen rá. Ők ketten összetartanak, 10_6szemvillanas_alatt.jpgaznap is együtt vannak, amikor az egyik osztálytársuk megvadul és lövöldözésbe kezd. 15 évvel később Diana művészettörténetet tanít, szereti professzor férjét, akivel egy helyes közös kislánya van. Ahogy azonban közeledik a támadás évfordulója, a nőn eluralkodnak a rossz emlékek és valami különös dolog történik körötte. A válaszokért vissza kellene mennie az iskolába, amit egyre csak halogat.

Az elején még ötletet is láttam benne. A végére viszont teljesen elvesztett a történet és a film is. Most azon filmek közé sorolom, amelyeket kár volt megnézni. Főleg a vége csalódást okozott. De akkor nézzük az elejétől!

A történet két idősíkon játszódik. A jelenben Diana harmincas családanya, karrierrel és egy boldog élettel. A múltban lázadó tinédzser, aki egyelőre inkább csak hibázik és nem a cél felé halad. Elég éles a különbség a két nő között – sokáig nem is érteni, hogy mi történhetett, ami ilyen gyökeresen megváltoztatta a nőt.

Majd kiderül, az iskolájában volt egy nagy lövöldözés, és sokan meghaltak. A jelenben évforduló közeleg, és felkavarja a nőt. Utalnak arra, hogy ilyenkor mennyire instabil, és nem lehet megbízni abban, amit látni vél. De a furcsa dolgok ott vannak körötte, és a néző is csak sejtheti, hogy mi a valóság és mi nem az. Ahogy azt is végig lebegtetik, hogy mi is történt vele aznap az iskolában.

A végén, a tetőpontnak szánt részen visszamegy az iskolába, és megkapjuk a válaszokat. Azt pedig nagyon nem akarja bevenni a gyomrom. A vége ismeretében nem állnak nekem össze a dolgok. Vegyük csak a kislányát! Ha ő az a gyerek, akit kamaszként elvetet, akkor nem lehet kisiskolás, minimum 14-nek kellett volna lennie. (A már csak plusz, hogy az apa személye sem stimmel.)

Sokkal jobban tetszett a sztori, amíg nem misztikus felé haladtunk, hanem a bűntudathoz. Ugyanis a gyilkos srác megkérdezte, ki halljon meg: Maureen vagy Diana. Általában itt szakad meg a visszaemlékezés, a film végéig. A címmel meg lehet magyarázni, mit látunk: az utolsó szemvillanás alatt a lepergő életet, kicsit másképpen. De túl furán van mutatva, lehet, hogy ezt is inkább csak belemagyarázom, mert a film maga nem magyarázza el, miért volt két idősík és mi történik. Akár még az is beleférne nekem, hogy Diana átírta a múltat a jelenből.

A történet tehát elvesztett, a film második felére már fogtam a fejem, hogy mégis mi ez a káosz. A vége is csak ilyen lett.

Látványelem nincs benne, a történet nem is igazán igényelte. A múltban simán csak kamasz hétköznapok voltak egy kisvárosból, a jelen idősíkja meg legfeljebb Diana vízióival lehetett volna látványos, de nem tett volna hozzá a filmhez.

Ami leginkább eladja, hogy Diana két verzióját Uma Thurman és Evan Rachel Wood játsszák. Jellemző különben, hogy a két én természete annyira más, hogy egy ponton az is megfordult a fejemben, hogy a jelen Diana igazából Maureen, csak a barátnője halálába annyira beleőrült, hogy Diana életét éli tovább. (Ez is inkább tetszett volna, mint amit a film készítői írtak a végére.)

Egyszer kibírtam, de többet biztosan nem nézem meg. A vége nagyon nem jött be.

 

Szemvillanás alatt - 5/3 leginkább a két főszereplőnő miatt elnéztem, de a végére zavarosabbá vált a kelleténél.

https://www.youtube.com/watch?v=ou1mQI2cReM

5 film, amit látnod kell

Tom Hanks

A teljesség igénye nélkül. Egy annyira jó színészről beszélünk, aki olyan rutinosan választ szerepet, hogy 20-as listát is simán tudnék írni. Ez inkább a kedvenceim gyűjteménye.

f5_60.jpg5: Angyalok és démonok - megjegyzem, ezt inkább a regény miatt vettem ide, azt imádtam, a filmet nem annyira. Viszont, Langdon professzor a színész ikonikus karaktere. Egy szimbólum kutató, aki f4_70.jpgebben a részben egy pápaválasztás és az illuminátusok sötét titkaiba nyer betekintést.

4: Egyik kopó, másik eb - a kutyás komédia, aminek a végén garantáltan sírni fogsz. Már milliószor láttam, de még mindig bőgök. Hősünk Scott Turner nyomozó, akinek megölik egy barátját. Az egyetlen szemtanú az öreg kutyája, Butch, akit Scott magához vesz. A kezdeti nehézségek után az eb a legjobb barát címet is elnyeri.

f3_78.jpg3: Apolló 13 - Houston, valami baj van. Ismerős? Valószínűleg innen. Egy csapat úrhajós küldetésre indul, de egy meghibásodás miatt nem jutnak messze. Megindul a hajsza, hogy valahogyan kitalálják, hogy hozzák le őket élve. Feszült percek lent és fent is. Hanks egyike a három fős f2_80.jpglegénységnek.

2: Philadelphia - a másik Oscar-díjas alakítása. (1-es pontnál a másik.) Hanks egy homoszexuális, AIDS beteg ügyvédet f1_76.jpgalakít, akit elbocsátanak, amikor kiderül az állapota. Ő pedig perre megy ezért - olyan színésztársakkal, mint Antonio Banderas és Denzel Washington. Emberi dráma és tárgyalótermi izgalmak. 

1: Forrest Gump - a nagy klasszikus, Oscar-díjas remekmű. Forrest nem túl okos, de az anyja nem hagyja, hogy ezért bármivel is rosszabbnak érezze magát. Kalandos élete alatt belefér, hogy teniszbajnok legyen, vagyont gyűjtsön horgászattal, jeleskedjen a háborúban, fusson vagy füvet nyírjon. A háttérben pedig ott van a Nő, Jenny, élete szerelme, akivel rendszeresen keresztezik egymás útját, és egyszer még a boldogság is rákjuk találhat.

Patthelyzet

Bankrablós, átverős, játszmás.

A bank nyit, és egy fontos ügyfél érkezik. Olivér az egyik leggazdagabb ügyfél, és most megszüntetné a számláját. Hárman vannak bent: az ügyintéző, Eszter. A biztonsági őr, Péter, aki Eszter párja is egyben. Valamint a főnök, Tamás. Hamarosan azonban újabb fél érkezik: egy rabló, aki a páncélszekrényt akarja kipakoltatni. Fegyvert fog 270.jpgEszterre, míg Péter kintről telefonál. Tamás magukra zárja a bankfiókot, és Olivér Péterrel lefegyverezi a rablót. A pisztollyal azonban Olivérnek saját tervei vannak – Tamással félrevonulnak, és kiderül, igencsak közelről ismerik egymást, és ez éppen egy árulás. Közben odakint Péter is rádöbben, hogy Eszter ismeri a rablót, és nekik is megvolt a maguk terve. Ahogy a pisztoly egyik személytől kerül a másikig, kiderül, hogy mindenkinek megvolt a maga piszkos kis terve, melynek a végcélja a meggazdagodás volt. De ki marad talpon, és kié lesz a pénz?

Feszes kis film lett a Patthelyzet, amit most egyszerre érzek előnyének és hátrányának is. Hajlok inkább a jobb felé, de elsőre majdnem annyira fogtam a fejem közben, mint amikor a Tenet című filmet néztem. (Ok, messze nem olyan okos film, és összerakni is könnyebb ezt a bankrablós sztorit, de az érzet hasonló volt.)

A legnagyobb baja az, hogy annyira gyorsan történnek az események, és annyi a csavar, hogy nehéz követni, ki kit ismer és hogyan akarta átvágni. Elsőre fel sem fogtam, hogy ki milyen csalásban van benne. Azért ahhoz elég nagy szerencse/szerencsétlenség kell, hogy két-három ilyen terv ugyanazon a napon lépjen működésbe. A végére azért összeraktam, hogyan jöttek sorba az események, ki kit ismert és hogyan alakult ki a játszma. Azért Roy szerepe még nem teljesen tiszta, az Olivér – Tamás átverés minimum tripla átverés, de most nem is akarok ezzel foglalkozni. Talán ezt kicsit jobban tisztázni lehetett volna, de a lényeg lejött.

Mert attól pörgős és leköt, hogy nincs egy percnyi pihenő sem. Alig több egy óránál a játékidő, és ez alatt mind az 5 karakter megkapja a maga nagy átverését és történetét. Ezek halmozódnak is, és figyelni kell, hogy értsük is, ne csak lássuk az eseményeket.

Költséghatékony, és jól is működött a zárt tér. Egyetlen helyiségben játszódik az egész film, a bankban. Ez jelent két szobát, a fogadóteret és a főnöki irodát. Van köztük egy folyosó, és nyílik innen WC és a széf. Kicsi, átlátható, és megadja a filmnek a feszültséget a bezártság. Nem mindig díjazom az ennyire beszorított filmeket, de itt így kellett és működött is.

A karakterek a titkos indítékaikkal folyamatosan alakulnak, nem is merek érdemben beszélni róluk, mert ehhez egy-egy csavart le kellene lőni. Maradjunk annyiban, hogy senki sem pont az, aminek látszik elsőre. Nem lesznek többdimenziósak, de abban volt poén, ahogy mindenki tervet szövöget, és benne van valami sötét bizniszben. Mondhatni, antihős mindenki, így sajnálni se nagyon lehet senkit, de lehet választani, ki szimpatikus, kinek drukkolunk. Itt jön képbe az eye candy faktor – mert nem véletlen a szereposztás sem ilyen szemszögből. Az ember hajlamos a szépeknek drukkolni, és vajon ki jut a filmben révbe?

Az 5 főszereplőből hármat is ismertebb színész játszik. Kálloy Molnár Péter remekül hozza a figuráját, simán megszavaznám a film legjobbjának, ezt azért nem teszem meg, mert végignéztem a filmet, a stáblistát is. Ami alatt ő énekel. Maradjunk annyiban, színészként messze többre értékelem. Szabó Erika szimpla eye candy. Szalay Bencén sokáig gondolkodtam, honnan ismerős. A végén aztán leesett, és így kaptam még egy poént. Ő játszotta a viszkist. (Különben az ő esetében is van eye candy faktor.)

Szórakoztató film, így tanulságot meg ne is keressünk!

Ebbe-abba bele tudok kötni, de nem volt egy rossz élmény a film. Sőt, azt is merem mondani, hogy még tetszett is.

 

Patthelyzet - 5/3,5 jókat mosolyogtam rajta, annyira „mindenki átver mindenkit” típusú film. Nagyon az.

https://www.youtube.com/watch?v=xI4h2eRbNNM

Greenland

Az utolsó menedék

Menekülő, családi konfliktust rendező, meteoros.10_4greenland.jpg

John és Allison Garrity igyekszik rendbe hozni megromlott házasságukat, elsősorban a fiuk, Nathan kedvéért. Partit adnak, ami egybeesik a Föld felé közeledő meteor érkezésével. Senki nem volt felkészítve rá, mi várható. Az első becsapódás, a hatalmas lökéshullám tudatosítja az átlagos emberekben is, hogy kihalással fenyegető esemény közeledik. John mobilja jelezni kezd – ő a családjával ki lett választva a bunkerbe szállítandó emberek közé. Felpakolnak, és elindulnak. Nathan inzulinja azonban a kocsiban marad, John visszasiet érte és közben a katonák észreveszik, hogy a gyerek cukorbeteg. Szigorú szabály van, hogy csak egészségesek utazhatnak. Allison az apjához igyekszik a fiúval, míg John siet utánuk és közben hall még egy gépről, amivel el lehetne jutni a grönlandi menedékbe. De előbb rá kell bukkannia a családjára, és túlélnie, amit az út elé sodor.

Fel kellene írnom, támadt még egy lista ötletem. Meteoros filmekről. Érdekes, melyik hogyan közelít ahhoz a témához, hogy jön a meteor, nincs mit tenni, szembe kell nézni az elkerülhetetlennel. Az Armageddon történetében egy atombombával indultak vadászni. A Deep Impact ehhez a filmhez hasonlóan egy bunkerbe jutásról, a menekülésért küzdésről szólt. De volt olyan is, ahol csak megkapaszkodtak egymásban, és várták, hogy vége legyen.

A Greenland inkább akciófilm, mint katasztrófafilm. A legnagyobb része arról szól, hogy a Garrity család rohan a menekülésért. Változatos, mi mindent kell túlélniük. Van, hogy a kisebb meteor darabok elől rohannak menedékbe. Van, hogy a túlélést jelentő karkötőikért akarnak végezni velük. De a megbolondult emberiség is bőven állít akadályt eléjük. Ezek mellett már eltörpül a pár kapcsolati gondja.

Talán nem is lep meg senkit, hogy ennek rendezése szépen magától megoldódik. Ahogy az életükért és a gyerekért futnak, mindkettőben tudatosul, hogy a család a legfontosabb. Már nem keresik a múltért a felelőst vagy a hibást, csak összekapaszkodnak, és ráébrednek, hogy szeretik egymást, és együtt fogják túlélni vagy belehalnak. Annyira kicsinyes is lenne megcsalásról vitatkozni, amikor egy hatalmas meteor készül letarolni mindent a bolygón.

Azért Allison apját bírtam, aki még ebben a helyzetben is képes kiosztani a vejét. Éles is a váltás, ahogy az egyik percben szinte leszúrja a szemével, a másikban meg neki adja a kocsiját és a puskáját is, hogy védje meg a lányát és az unokáját. Ahogy mondtam, elsősorban akció, és érzelmi tetőpontokra nem sok időt hagynak.

Az is mutatja, hogy inkább akció, mint katasztrófafilm, hogy a világ pusztulásáról csak egy bevágást kapunk, azt is a film végén. Pár kiégett várost mutatnak meg, egy-egy képben. Sidney felismerhető volt az operaház miatt, de a többin csak fogtam a fejem. Érzékeltem, hogy van ott egy-egy jellegzetes épület, amiből fel lehetne ismerni, de annyira szétégve, hogy mire a formáját kivettem volna, már ugrott is a kép.

Kevés látványelem volt benne a meteor kapcsán. Többször a meteor hulláshoz nyúltak, ami mindig nagyon hasonlóan nézett ki. Sok a robbanás benne és a futás, vagy az autóval menekülés valami elől. A végére untam is, és vártam, hogy végre valami más történjen.

Érzelmileg a végét nyomták meg, amikor már nem igazán tudnak mit tenni, csak várnak és egymásba kapaszkodnak. A pilóták önfeláldozása sem véletlenül került oda a végére.

Akciófilmes vonás az is, hogy értelmet nem szabad keresni benne. Ugyanolyan reménytelen egy meteoreső elől elvezetni, mint a kitörő vulkán elől a 2012-ben, de az ilyen filmekben megoldják. Azt meg már meg sem próbálom érteni, hogy egy heti inzulin adaggal hogyan élte túl Nathan 9 hónapig a Föld alatt.

Ha az agyad kikapcsolódik, egyszeri mókának elmegy, de nem egy maradandó alkotás.

 

Greenland - 5/3 néhol látványos, de meseszerű akciófilm, ami hol érzelmes, hol izgalmas akar lenni.

https://www.youtube.com/watch?v=S7shTJ7lZEk

süti beállítások módosítása
Mobil