Minden napra egy film

Minden napra egy film

Végállomás

2020. augusztus 24. - BBerni86

Bosszút állós, bérgyilkosos, alvilági.

Mr. Franklyn már szinte misztikus figura az alvilágban. Senki nem ismeri, és nem látta még, telefonon üzen, jól fizet és a végletekig rejtélyes. Most egy fiatal nő keresi meg azzal, hogy szeretné minden bérgyilkosságát és mocskos ügyét intézni. Vetélytársa akad bőven a munkára, így alkut ajánl: Franklyn minden emberét eltakarítja az terminal.jpgútból, és így minden megbízás az övé, vagy bevégzi a földi pályafutását. Így keveredik kapcsolatba egy idősödő bérgyilkossal és tanítványával, akiket elkezd egymás ellen hangolni, ráadásul azt is megsejteti velük, hogy Franklyn egymás likvidálására is kiadja a parancsot. A pincérnői állásában ismerkedik meg egy haldokló tanárral, aki fél szembenézni az elkerülhetetlennel, de nem tudja, mit tehetne ellene. Senki nem sejti, hogy a szöszi játszmájának részese lett, mely sokkal többről szól, mint egy állás megszerzéséről: a bosszúról.

Átverős filmek, aminek a végén van egy nagy csavar, ami miatt az egész filmet át kell, hogy értékeld. Amikor a Közönséges bűnözők végén kiderül, hogy ártalmatlan kis bűnözőnk mekkora hal igazán. Amikor a Fűrész végén feláll a hulla… Az ilyen pillanatokért érdemes filmet nézni, lehet ezt nagyon jól csinálni.

Ezzel próbálkozik a Végállomás is. A végén szinte a Fűrészbe illő montázsban ismerjük meg az igazságot, és az események mögött történteket, amiket addig nem vehettünk észre. Csak itt van egy gagyi és hihetetlen faktor is a történetben, ami miatt nem üt eléggé nagyot a fordulat. Az egyes karakterek kapcsán nagyon bele tudnák kötni a háttértörténetbe, de nem akarok spoiler jelet kitenni. Maradjunk annyiban, hogy már ott elakadt a lemez, hogy hősnőnk a látott múltjával nem lehetne képes arra, amit itt végigcsinál. Kihasznált árva hogy lenne femme fatale, aki mindenkit átver? A semmiből nem lesz valaki ilyen.

A végére egyértelműen vele kellene együttérezni, de nekem nem ment. Tulajdonképpen átgázol mindenen és mindenkin a bosszúja nevében, és ezzel pont olyan lesz, mint akiknek meg akar fizetni. Igaz, nem mondhatnám, hogy olyan karakterek vannak, akiket sajnálni kellene. Vegyük csak Vince és Alfred párosát! Vince simán belemegy, hogy agyonlövi a tanítványát. Alfred sem habozik, amikor Annie ráveszi, hogy legyenek ők ketten duó, és repül a golyó Vince fejébe. Rossz emberek, és megérdemlik a sorsuk, de Annie sem az a hősnő, aki boldogan elsétálhatna a végén.

A casting különben nem rossz. Margot Robbie simán viszi a hátán a filmet, és neki megvan a femme fatale kisugárzása is. Egyszer még Harley formáját is beleláttam, abba a mosolyba… Mellette olyan színészek tűnnek fel, mint Simon Pegg, Mike Myers, Max Irons.

Ha már színészek. Vannak mondatok, melyek egyszerűen idiótán hangzanak egy-egy filmen. A The Hollow Crown egyik részében Tom Hiddleston szájába adták, hogy tudja magáról, hogy ronda. Korunk egyik szexszimbólumával ezt képesek voltak kimondatni? Itt azon néztem nagyot, amikor Margot Robbie karakterének korát becsülgették. Ok, nem annyira gáz, mint Hiddleston esete volt, de akkor sem néz ki huszonegy-kettőnek… Az ilyeneken fel tudom húzni magam.

De nem ez volt a legnagyobb bajom. A film szürreális és neo noir elemekkel játszadozik, és a látványvilágban is ez köszön vissza. Szórakoztató film akar lenni, de néha nagyon nem volt könnyű befogadni a látványt vagy éppen a cselekményt.

Mondanivaló pedig nincs benne. A végső meglepetésre kihegyezett akciós, átverős bűnfilm, amit leginkább Robbie neve ad el.

Többet vártam ettől a filmtől, így most csalódott is vagyok. Okos film helyett egy időnként zavaros, látványban gyakran zavaró filmet kaptam.

 

Végállomás - 5/2,5 a vége csavarnak kellene eladnia, de addig elég eljutni. Kissé zavaros is, szürreális is.

https://www.youtube.com/watch?v=18RqtFuaNe8

Különös kívánság

Nővéres, testet cserélő, szerelmes, középiskolás.

Hayley és Alexia nővérek, 2 év korkülönbséggel. A végzős Alex az iskola legmenőbb és legszebb teremtése, aki esélyes a szépségkirálynői koronára és az iskola sportreménységével alkot párt. Hayley irigyli tőle a barátját, a külsejét is. Ő ugyan okos, és készül az iskolai tudományos versenyre, cseppet sem népszerű. A fiúk átnéznek 8_23kulonos_kivansag.jpgrajta, és barátnője is csak egy van. Amikor egy hullócsillagot lát, azt kívánja, bár ő lehetne Alex. Van is döbbenet reggel, amikor egymás testében ébrednek. Visszacsinálni nem tudják, így próbálnak egymásként iskolába menni. Hayley eleinte nagyon élvezi a helyzetet, de ahogy pár dologban keresztbe tesz a nővérének, Alex bosszút fogad. Háborúba kezdenek, míg rá nem döbbennek, hogy így soha nem kapják vissza az életük, és inkább össze kell dolgozniuk, segíteni egymást.

A testcserés filmek nem kopnak ki a filmek közül. Némelyik egészen sikeres lesz, mások eltűnnek a süllyesztőben, de időről időre visszatérnek és próbálkoznak a nézőszerzéssel. Legfeljebb abban van változatosság, hogy kik cserélnek testet. Népszerű az anya – lánya csere, de jó barátok, testvérek, sőt szomszédos ellenségek is ébredtek már a másik testében filmen. Még egy apa – fiús cserét is láttam, de ez inkább csajos zsáner.

A Különös kívánságban is két lány cserél, nővérek. Ahogy lenni szokott, elsőre csak azt látni, hogy mennyire mások ők ketten. Az okos, de felejthető külsejű és a kevésbé értelmes, de nagyon szép nővér tipikus esete. Ahogy lenni szokott, ahogy testet cserélnek, mindenki rádöbben, hogy a másiknak sem könnyű az élete.

Ebben a filmben empátiát tanul a két lány. Nagyon könnyen a másik agyára tudnak menni, hiszen, ami a másiknak fontos és küzdött érte, a testvérének semmit nem jelent, így nem esik nehezére tönkretenni az esélyeit bosszúból. Nem tetszik, hogy randizol a testemben a barátommal? Akkor annyi a tudományos versenynek! Tönkreteszed a versenyem? Lesheted, hogy szépségkirálynő leszek a kedvedért!

Elég gyerekes ellenlépéseket tesznek egymással, és az is látszik, hogy nem mai film. Ma elképzelhetetlen lenne tömegkultúra és netes jelenlét nélkül a népszerűség, itt pedig még mobil sincs. Nagyon nosztalgikusnak is éreztem, amikor itt kazettás magnón hallgatnak zenét. Már az én kamaszkoromban is CD-ket hallgattunk, a szüleim generációjának voltak kazettái, meg kisgyerekként nekem is vettek ilyen mese kazettát. Három malac farkast győz… jó rég volt már, de erről most eszembe jutott.

Szerencsére a ruhákról nem kezdtem el azon merengeni, hány éves lehet ez a film. (Különben 24, de nem ez a lényeg.) Abszolút vállalható a kamaszok ruházkodása és a frizuráik, pedig sok ilyen filmben az bántja nagyon a szemem, hogy milyen hajzuhatagok akadnak. Itt legfeljebb az zavart, hogy a 16-18 éves kamaszokon olyan a smink, mint a modelleken és sok is. Nem mintha a mai kamaszok kevésbé festenék magukat…

Igazán híres színész nincs benne, de nem is volt erre igényem. Ok, tud rajta dobni, a Nem férek a bőrödbe nem lenne ugyanolyan Jamie Lee Curtis nélkül, de ennek nincs olyan kidolgozott története és karakterei, mint annak a filmnek. Annál lényegesen egyszerűbb, és a karakterek is szimplák, pár tulajdonsággal felvázoltak. Nem lépnek túl a kliséken. Az is igaz, Katherine Heigl azért később nevet szerzett magának, de elég hamar elvesztette a romantikus komédiák királynőjének címét. Most azon merengtem, mennyire más már az egész nő, mint egykor. Legutóbb a Suits záró évadában láttam, és az teljesen más karakter volt.

A tanulság pedig nagyon családbarát. Merj önmagad lenni, és becsüld meg a szeretteidet. A testvéred, ha más is, mint te, könnyen lehet a legjobb barátod és támaszod.

Átlagos, ma már csak tévében elmenő komédia, de egy esti mozinak belefért.

 

Különös kívánság - 5/3 tipikus, a szokott poénokkal és tanulságokkal operáló testcserés komédia. Nosztalgikus.

https://www.youtube.com/watch?v=AHf61Ag5INc

Killing Eve

2. évad

Sorozatgyilkosos, szövetségre lépő, elmebeteg játszmás.

Eve leszúrta a bérgyilkosnőt, és rohan haza. Nem tudja, mi lett Villanelle sorsa. Megölte, vagy sikerült életben maradnia? Számítania kell a megtorlásra? Közben az állásával is gondok vannak. Felmondtak neki, aztán mégsem. Egy új bérgyilkosnő tűnt fel, aki a másikhoz képest csendes és észrevétlen. Baleseteknek álcázza a 8_23killing_eve.jpggyilkosságokat, szívrohamnak és gyógyszertúladagolásoknak. Mintha nem bírná a vért és a fájdalmat. Eve ugyan Villanelle után akar eredni, de a Szellem nyomában kell járnia. Közben Villanelle megszökik a kórházból, és Eve után veti magát. Nem bántani akarja, hanem a saját képmására faragni. Az első akadály a férje, így tesz róla, hogy Niko olyan dolgokat tudjon meg a feleségéről, melyek megingatják a házasságuk. Közben pedig meg kell állítani egy pszichopatát, aki személyes adatokkal akar kereskedni – ehhez a két nőnek össze kellene dolgozni.

Will és Hannibal párbajának a végén ott volt a közös zuhanás. Abból a sorozatból a főzések égtek bele az agyamba, és az a dal, ami a végén ment. A Love Crime. Elég összetett volt Will és Lecter viszonya, hogy beleférjen az a dal. Most is az jutott eszembe, a Killing Eve háttérzenéje is simán lehetne az a dal.

A hajsza helyett most más személyes játszmát kapunk, amiben sokkal nagyobbak a tétek mint élet és halál. Egymás lelkéért indulnak csatába, és sokkal többet lehet most veszíteni, mint pusztán az életüket. Eve sem teljesen normális, de ő küzd, hogy az tudjon maradni. A férje, az életvitele, az egész azt szolgálja, hogy csak a munkájában engedjen a sötét oldalának. Villanelle azonban a határokon túl löki, és magához hasonlóvá formálná. Változatos módszerei vannak erre, és csak a végére érteni meg, mit is játszik igazán.

A két nő viszonya viszi előre a sorozatot és ad neki nagyon különleges színezetet. Szerelem, vágy, normalitás és gyűlölet – de lehetne még sorolni. Nem lehet kategóriák közé szorítani, annyira változik attól, éppen milyen helyzetben vannak. A legrosszabb függés, amit sokáig egyikük sem akar megtörni. Csak amíg Villanelle ettől emberibb, Eve rosszabbá válik.

Ezen túl két témát kaptunk még az évadban kibontva. Az egyik a Szellem megtalálása és kiiktatása. Eve nehezen szánja rá magát, de ahogy rá kell jönnie, hogy ezen az ügyön kötelező dolgoznia, látni, miért jó nyomozó a nő. A csapattal szépen összeszedi a nyomokat és levadássza a bérgyilkost. Ilyenkor olyan, amit kedvelni tudok. Összeszedett, jó abban, amit csinál és nem kever bele felesleges érzelmeket. (Különben nem is értem, miért bukik annyira a pszichopata Villanelle-re.) Csak sajnos ez nem tart sokáig, mert megtalálja a módját, hogy Villanelle visszakerüljön az ügybe. Rögeszme, ez lesz a jó szó. Eve rögeszmés.

Majd jön Aaron Peel megfigyelése és a piszkos ügyleteinek felszámolása. Villanelle lesz, aki beépül a férfi közelébe. De nem is ez az érdekes. Megvan a Villanelle – Eve játszma, miközben Aaron is megkezdi a maga elmebeteg játszmáját a bérgyilkossal. Mindketten pszichopaták, és sok tekintetben egy rugóra jár az agyuk. Azt kifejezetten élveztem, amit ezek ketten műveltek egymással. Aaron is zseniális volt a maga módján, ami a paranoia sokféle tünetével kifejezetten izgalmas ellenféllé tette. Csak éppen Villanelle nála is nagyobb pszichopata, és erre a férfi nem volt felkészülve. Valami nagyobb végjátékot jobban szerettem volna, de tény, hogy akadt csattanó.

Látványra is rendben a film, látszik, hogy mennyire sikeres lett az eleje, és növelték a készítők kereteit. Változatos helyszínek, korrekt akciók, szép ruhák…

Sandra Oh még kicsit zavar, de ezt hozom magammal. Már a Grace Klinika idején se bírtam, és ez még tart. Comer viszont nagyon karakterben van, ezt simán elnézem a játékáért.

Ez jobban tetszett, mint az első évad. Várom is, milyen folytatást kapott.

 

Killing Eve - 5/4 ahogy egyre elmebetegebb, úgy tetszett jobban. Villanelle a nyerő, de pszichopatán.

https://www.youtube.com/watch?v=XVTZhOLpXjI

SpoilerZóna

  • Szerelem az Alpokbanf3_70.jpg

Kim összejön Johnnyval, amikor egyedül jön fel a hegyekbe. Ám a fiú anyja rájuk nyit, és a lány előtt is kiderül, hogy a fiú már eljegyezte a barátnőjét. Sértetten elrohan. A versenyt is visszamondaná, de a barátok rábeszélik. Az ugrás előtt leblokkol, így pont annyi pontja van, ha valaki kiesik, akkor kerül a f4_62.jpgdöntőbe. Johnny az eljegyzési partin szakít, és rohan Kim után. A bajnok közben sérülés miatt átadja a számát Kimnek, aki már ugrani is elmer. Megnyeri a versenyt, és Johnny is rá vár – már nem érdekli az anyja véleménye, őt szereti.

  • Parasztvakítás

Utolsó próbaként elhitetik Grishával, hogy jön a tatár horda, és a kán nőt akar f1_67.jpgmagának. Lizát ragadják el, de párbajjal ki lehetne váltani. Grisha azonban elmenekül. Már éppen lemondanának róla, csak a rendező mondja, hogy visszamegy még a szerelméért. Grisha lóra pattan, fegyvert ragad, és felkapja a lányt, akivel ellovagolnak. Míg ők mennek, az apja elhiteti a betörő rendőrökkel, hogy az esküvőjére f2_72.jpgkészülnek, nincs itt semmi illegális.

Grisha és Liza egy benzinkúton kötnek ki. Grisha nem érti, mi van, de mielőtt kérdezhetne, altatólövedéket kap. A kórházban ébred, ahol az apja elmondja, autóbalesete volt, 3 hónapja kómában fekszik. A srác szenved, nem képes visszatérni a korábbi életébe. Nagyon hiányzik neki Liza. Amikor egy klubban felismer két színészt, ők megsajnálják, és elviszik Lizához.

A végén Grisha apja valóban elveszi a barátnőjét. A fotózásra Grisha és Liza is elmennek, és a fiú megköszön az apjának mindent, amit érte tett.

Tékasztorik 2.

Párkereső, érvényesülésért küzdő, csajos.

Viki lába alól szép lassan minden téren elveszett a talaj: Feri 2 év után elhagyta, mert összejött a recepcióssal a hotelben, ahol dolgozott. A tékát bezárták, mert a neten mindenki megnézheti, amit csak akart. Állás kell, így a nő egy multinál köt ki, mint reklámszöveg író. Unja, nem is erőlteti meg magát, ellenben a blogjából összerakott egy forgatókönyvet, amit filmesíteni akar és az itteni kapcsolataival próbálkozik. Az érkező új kolléga pedig helyes 8_22tekasztorik2_1.jpgpasi, akit Viki szívesen megismerne közelebbről, és Szabi figyelmének felkeltéséért fogyni is hajlandó lenne. Szerencsére a férfi inkább a kerek idomokra gerjed… Ha pedig marad szabad ideje, egy online téka ügyeit intézi. Volt annyi esze, hogy zárás előtt minden filmet online mentett, és így illegálisan még benne maradhatott a filmek világában. Van is egy érdekes, visszatérő kölcsönző, akit talán későn kezd el értékelni.

Első kérdés: ha azért megy tönkre a téka, mert mindenki letölt, akkor mitől életképesebb egy online téka? Pláne, hogy napjainkban már ott a Netflix, és ebbe az irányba halad a Disney és az HBO is, többek között. De mindegy is, csak már ezen a ponton megakadt nálam a szalag. Szerintem ugyanolyan reménytelen vállalkozás Viki online tékája, mint a fizikai.

Mondjuk, a filmben nem ez a fő irány. Gondolom, ha már Tékasztorik, kellett egy téka bele, ha az eredeti bezárt, akkor egy online. Különben Viki még ezzel is többet foglalkozik, mint a tényleges munkájával. Ami itt úgy tűnik, csak van. Blogot ír, tékázik, a forgatókönyvével házal, miközben elvileg dolgozik. Pedig azért nem tűnik olyan pengének, hogy megkínálják egy alibi állással…

A film két fő konfliktusa a szerelem és a forgatókönyv lett. Feri lelépett, lehet újra keresi a nagy Őt. Aki Kamarás Iván játékában érkezik, és Viki egyből csorgatni is kezdi rá a nyálát. Ok, értem, hogy az a poén, hogy hősünk a duci csajokra gerjed, de attól még fura volt ezt nézni. Hogy az a csábító szöveg, hogy elkezdtem hízni… Lehet adni egy pofont a kliséknek, de akkor miért kell mindent visszavonni? Szabi hirtelen válik elérhetetlenné, több okból is. Viki helyében sokkal tragikusabban vettem volna, ami a férfiről kiderül. Itt viszont visszaterelnek mindent az eredeti felálláshoz. Nesze semmi, fogd meg jól. Tulajdonképpen az egész filmet ezen a téren visszanullázza, hogy a kezdőpontra érkezünk.

A forgatókönyv. Itt éreztem, hogy ezt lehetne simán metafilmnek is nézni. Ahol valami elmebeteg módon arra húzzák rá a poénokat, hogy mit várnak el egy filmtől, hogyan lehet finanszírozni, és mivé teszi ez az egész a produktumot. Mondhatnám példának a termékelhelyezéseket – a tejnél látszik az egyik legjobban, de ha a stáblistát is végigüljük, még sokkal több minden is világos lesz. Annyi ebben a termék elhelyezés… rengeteg.

Nem tudtam élvezni, mert poén helyett azt éreztem, hogy folyamatosan szembesítenek azzal, hogy egy filmet nézek, aminek komoly kompromisszumokat kellett kötnie a létrejöttéért. Regényben is nehezem emésztem, aminek az írás aktusa a témája, és úgy tűnik, filmen sem díjazom, aminek a film elkészültének financiális oldala a témája, nem is annyira burkoltan.

A stábból különben mindenki visszatért, Csuja Imrétől kezdve Elek Ferencig. Bihari Viki továbbra sem színésznő, de nála nem is ez a lényeg. A szövege, amit aztán tol is annyira, hogy a film végére nekem sok is lett belőle. Arra már szívesebben néztem volna filmet a barátnőjéről, nem Vikiről. Kamarás Ivánt már említettem, de mellékszerepre még nyertek meg ismert színészeket, mint Pindroch Csaba. De pl. dalra fakad Varga Viktor is.

A filmes poénok jó részét bírtam most is, nekem hiányzik a téka hangulat. Tudom, ma már ennek nincs létjogosultsága, de nekem tiszta nosztalgia volt a korábbi részben. Tudom is a megoldást: az első rész a nézhető, ezt a másodikat meg gyorsan elfelejtem.

 

Tékasztorik 2. - 5/2 a termékelhelyezés poén irritált, Kamarás Iván szála is, a humora is fáradtabb. Értelem: 0.

https://www.youtube.com/watch?v=vP1Lbo8fM7k

Agents of SHIELD

7. évad

Időutazós, világot mentő, csapatmunkás.

A chronikomok át akarják venni a Földet, és egyetlen szervezet áll az útjukban. A SHIELD. Így a terminátor ötletét kölcsönözve nem a jelenben akarnak győzelmet aratni, hanem egy időutazással akarják átírni a történelmet és megalkotni a nekik tetsző jövőt. Fitz és Gemma Enoch segítségével azonban résen van, és ők is építenek egy szerkezetet, mellyel a nyomukban tudnak maradni. A biztonságuk érdekében áldozatot kell hozni: Fitz egy titkos 8_22marvel_1.jpghelyen marad, míg Gemma visszamegy a csapattal. Ő sem tudja, hol a férje. A múltban aztán azzal szembesülnek, hogy a Hydra megmentése lesz a feladatuk, hogy később a SHIELD is létrejöhessen. A chronikomok azonban nem adják fel az első vereség után: nagyon hajlandóak átírni a történelmet, hogy az nekik megfeleljen. Ölnek, felemelnek gonosztevőket, megváltoztatják a világ rendjét, és a SHIELD csak remélheti, hogy mindent képesek lesznek helyrehozni.

Az utolsó évad. Már nagyon elengedték, hogy bármilyen kapcsolatban legyenek a mozikkal. Nem véletlen, hogy Thanos és az idősíkok közti játék sem érintette az itt történteket. Hol van az már, amikor itt szerezték meg azt az űrhajót, amivel aztán a moziban feltűnt Fury igazgató… De már azt is elengedték, hogy a nagyokra utalgassanak. Törődnek a maguk dolgával. Ami egyszerre jó is, nem is. Az jó, hogy a saját történetük viszik, és nem kell hozzáerőszakolni valahogyan a mozis világhoz. Ugyanakkor nő a szakadék a kettő között, mintha nem is egy univerzum részei lennének.

Az idei történet 13 részt kapott, és bár ez volt a búcsú, bennem nem egy dolog hagyott kellemetlen érzést. Kezdve azzal, hogy pont a kedvenc szereplőm került parkolópályára, újfent. Már megszokhattam volna, hogy Fitz elszakad a csapattól, és némi idő, amíg tud csatlakozni, de idén minden eddiginél messzebb mentek el. Kb. mint Dylan O’Brien a Teen Wolf utolsó évadában. Az utolsó részben tűnt fel, hogy mentse a napot. Köszönöm, de díjaztam volna, ha előbb színre lép! Gemma egyedül nem működik úgy, mintha ott van mellette Fitz is.

Próbálnám azzal vigasztalni magam, hogy legalább az Agent Carter egyik szimpatikus alakja, Sousa jött pluszban, és így Daisy is kapott egy rendes pasit, aki nem veri át, és nem is hal hősi halált. (Igen, anno azért a szálért is haragszom még.) Csak éppen nagyon nem tudnak vele mit kezdeni azon túl, hogy szép lassan alakul valami közte és Daisy között.

Nem ő az egyetlen, akinek a szerepe erre az évadra teljesen kifulladt. Lovasság, vagyis May. Most komolyan, volt annak bármi értelme, hogy ő lett a csapat érzelmi médiuma? Valamit nagyon akartak adni neki, hogy még legyen képernyőn ideje, mert ha nem kellett volna közben vallatáskor eldöntenie, hogy őszinték-e velük a kihallgatottak, nem is tűnhetett volna fel. De attól még nem volt egy izgalmas ötlet.

Haragszom kicsit azért is, mert nagyon olcsón úszták meg az időutazást. A Bosszúállók film megmutatta, hogy lehet ezt izgalmasan és látványosan. A sorozat megmutatta, hogyan lehet kis pénzből. Eleve nem mennek elég messze, hogy kosztümös és látványos lehessen. Hasonlítanak a korok, a helyszínek meg egyeztek. Mindig, ugyanaz a bár… Vajon miért? Mert így egy díszlettel megúszták az egészet. A Legends of Tomorrow büdzséje is mindig lemérhető abból, melyik korba mennek vissza. Hidegháború, diszkó korszak? Éppen kevesebb pénz van… Itt is ezt látni.

Pedig volt benne humor is, még mindig nagyon szerethető ez a csapat. Csak nem tudom túltenni magam azon, hogy nem volt erős ellenfél, gagyi az időutazás és Fitz sem volt.

Azért hiányozni fognak nekem, de majd startolnak a Marvel sorozatok. Az azért kárpótol.

 

Agents of SHIELD - 5/3,5 vegyes érzés volt. Hiányzott Fitz, az időutazásból többet is ki lehetett volna hozni.

https://www.youtube.com/watch?v=A4du3_6QGm8

Parasztvakítás

Átverős, jobb emberré válós, szerelmes.

Grisha számára az élet egy nagy buli, következmények nélkül. Már megszokta a 27 éves fiatalember, bármit is csináljon, gazdag apja fedezi és kihúzza a bajból. Üthet el rendőrt, inzultálhatja az embereket. Eljön az a pont, amikor már az apjának is elege lesz felelőtlen és haszontalan fiából. Elég egy vad ötlet és egy extrém rendező, hogy Grisha életre szóló leckét kapjon. Megrendezik, mintha autóbalesete lett volna. Egy istállóban tér magához, 8_21parasztvakitas.jpgegy másik században, ahol nem gazdag fiú, csak egy istállósfiú – ráadásul Grisha még a lovaktól is fél. Biztos távolból az apja és a rendező igyekeznek úgy instruálni a színészeket, hogy Grisha jobb emberré lehessen. Ő azonban itt is az a lump, aki mindig is volt. Míg össze nem fut a lovászlánnyal, Lisával, aki a többiekkel ellentétben nem színész, és tényleg figyel a fiatalemberre. Mindenki meglepetésére Lisa lesz az, aki miatt van esély a változásra.

Többször is említettem már, hogy az orosz filmgyártás elkezdte átvenni az amerikai mintákat, és egyre több olyan filmet gyártanak, amelyek nyugaton is teljesen vállalhatóak. Ilyen a Parasztvakítás is, aminek érdekes módon még a szinkronban kapott címével is meg vagyok békülve. Kifejezi, mire számítsunk a filmben hangulatban és még cselekményben is.

Egyszerre van benne ötlet és klisék sorozata is. Az, hogy a gazdag fiút meg kell leckéztetni, mert már vállalhatatlan, amit művel, nem először látunk filmen. Az azonban, hogy elhitetik vele, hogy visszakerült a cárok korába, mint minden nélküli szolga… Elég extrém módszer.

Ötletes és humoros egyszerre, ahogy megszerveztek körötte mindent. A kedvencek különben a drón, amit madárnak álcáztak. Még azt is bírtam, hogy Grisha kiszúr dolgokat – pl. a drón/madár különös mozgására is felfigyel, csak annyira butus szegényem, hogy nem veszi észre, mi van a dolgok mögött. Kulturálisan elég zokni a srác, mondhatjuk. Ahogy beadják neki a tatár hordát is… Még az is megfordult a fejemben, ha az első ötletnél maradnak, a sárkánynál, Grisha még azt is elhitte volna.

De azt azért tisztázni kell, hogy nem annyira buta a srác, hogy az már zavaró legyen. A magához való esze megvan, a műveltségében vannak olyan hiányok, hogy az már fájdalmas. Igaz, ennek is megvan a maga oka. Erre épül a film humorának egy része, és így lesz hihető, hogy meg tudják etetni vele, hogy visszakerült egy másik századba.

A szerelmi szálat is helyén kezelik – nem viszik el romantikus irányba a filmet, de azt azért érzékeltetik, hogy miért Lisa lesz a szerelem a fiúnak, és nem a színésznő, akit szerelmi szálnak rendeztek meg neki. (Újabb humoros részek, amikor a színésznő nagyban csábítani akar, Grisha meg felváltva hagyja magára és nézi levegőnek. Az a tavas jelenet is…)

Tele van humoros mellékalakokkal is a film. Ezek egy része a megrendezett középkori darabba illik, mint a másik istállós fiú, vagy pedig ő maga olyan elvont és agyament alak, hogy az már vicces (a rendező ilyen volt). Jól ellensúlyozva vannak a különféle karakterek, és még a gonoszabb alakoknak is van megváltás benne. Nincsenek is kifejezetten rosszak benne, csak olyanok, akik az adott jelenetben valamely oknál fogva a cél ellen dolgoznak.

Látványra nem egy látványmozi, de amit kellett, korrekten beletettek. Kevés helyszín volt, elsősorban a vezérlőterem és a megrendezett falu, és a jelmezeknek is volt egy olyan színezete, mintha színpadi kellékek lennének, de összhatásban stimmelt. Volt középkori hangulat, arról meg nem tehetnek, hogy az akkori orosz viselet nem éppen szemrevaló.

Ismert színész nincs benne, nem is volt rá igényem. Típusok voltak inkább: a tipikusan orosz, szőke szépség. A dögös barna. Az újgazdag, felelőtlen fiatalok. Nevet sem jegyzek meg belőle, de nem is kell. A szerepükben jók voltak.

Kellemes szórakozásnak találtam, amin jókat mosolyogtam. Komédiának korrekt.

 

Parasztvakítás - 5/4 a történet egy kissé erőltetett, kliséket is követ, de kellemesen humoros lett és ötletes.

https://www.youtube.com/watch?v=goGvFuBM23M

Stargirl

1. évad

Kamaszos, kisvárost mentő, csapatot és családot építő.

Courtney kénytelen egy új városban megtalálni a helyét. Az anyja férjhez ment, és a két csonka családból összejött új család az asszony gyerekkori otthonában építené fel a közös életét. A lánynak hiányzik a tornász csapata; az új mostoha testvére és apja sem a szíve csücske. Minden megváltozik, amikor Pat holmija között egy 8_21stargirl.jpgkülönös botra akad. Fényesen ragyog, saját akarata van, és a tornászbajnok lány komoly tényező lesz általa. Courtney, akinek még mindig hiányzik a biológiai apja, aki egy gyerekkori karácsony óta nem része az életének, Pat életének rejtett részét megismerve biztosra veszi, hogy a Starman volt az apja, aki azon a karácsonyon és az óta azért nem jött el, mert meggyilkolta Injustice League. Pat az ő segédje volt, és a lány átvenné Starman helyét. Még a Ligát is újjászervezné, hogy a városban rejtőző Injustice League terveit meghiúsítsa. A közös kaland új barátokat, veszélyes ellenfeleket és egy összetartó családot eredményez.

A DC sorozatok közé érkezett idén Stargirl. Része az Arrow univerzumnak, egyszer kiszúrtam pl. Flash alakját is (nem Barry, hanem az a Föld, ahol az apja alteregója lett speedster). Az mondjuk más kérdés, hogy a multiverzum megszűnésével ez hogy jön össze, de majd valamit biztosan kitalálnak 2021-ben a crossover részekre.

Már minden sorozatát nem követem az univerzumnak, de a crossover alapján ez az a széria, amivel a fiatalabbakat célozták meg. Ugyan van benne szuperhős és világmentés, ez témájában, szereplőiben és cselekményében is az ifjúsági zsánert használja. Sokkal könnyedebb, fiatalosabb, mint a másik szériák. Talán a korai Flash részekre emlékeztet leginkább, csak még azoknál is fiatalosabb.

Nem véletlenül. A hősök új generációja még középiskolás. Nem egy jelenet az iskolában játszódik, és olyan konfliktusaik vannak, mint kiszökni takarodó után, megszólítani a srácot, aki szimpatikus vagy éppen az iskolai zaklatással megbirkózni.

Játékosabb, mesésebb az egész konfliktus és a gonoszok is. Nem lehet komolyan venni, de nem is kell. Akkor már ott megakadna a lemez, hogy a gyakorlott és profi, felnőtt hősökkel leszámolt az Injustice, de pár kamasszal nem bírnak el? Ugyan már! A gonoszok terve is olyasmi, ami egy képregényben elmegy, de komolyan hogyan is lehetne venni? Átprogramoznák az emberek agyát, hogy megváltozzon az alapvető beállítottságuk. Kb., mint a Nyomás utána, amiben a számokat akarták hasonló módszerrel eltüntetni a világból.

Kinézetre a Flash szintjét hozza, csak még annál is színesebb. Az egésznek van egy vidám, alapvetően túlnyomott, pozitív hangulata. Nagyon erősen nyomva van a csapat összetartása, és az apa – lánya kapcsolat épülgetése Pat és Courtney között. Helyenként mindez már sok is, de mivel a többi szériát egyre komorabbra veszik – a Legends of Tomorrow kivételével, ahol rendszeresen elgurul a készítők gyógyszere – annyira nem vészes a dolog. Más, vidámabb, könnyebben nézhető.

A végére éreztem úgy, hogy a cselekmény nagyon elúszik. A gonoszok, akik elvileg zseniálisak, túl könnyen legyőzhetőek. A nyitott szálakat is rühellem. Most mi van Cameronnal? Majd talán jövőre kiderül. Meg lesznek új csapattagok is, remélem.

Meglepően jó volt a casting is. A legnagyobb telitalálat Pat szerepére Luke Wilson, akit jó volt látni, ha nem is moziban. Jól állt neki a mentor és hőssegéd szerepkör. Amy Smart ismertebb név még, de a Stargirl szerepet megkapó Brec Bassinger is ismerős lehet, és nem csak a Disney Channel tini filmekből.

Nem a lehető legjobb sorozat, de szórakoztató és nézhető minden túlzása ellenére. Érdeklődve várom, merre fejlesztik a következő évadban.

 

Stargirl - 5/3,5 hangulatos, könnyed és fiatalos szuperhősös sorozat, csak kicsit összecsapott is mellette.

https://www.youtube.com/watch?v=cUkRQ-aujHo

süti beállítások módosítása
Mobil