Minden napra egy film

Minden napra egy film

A csendmadár

2019. november 27. - BBerni86

Eltérő kultúrás, szerelmi háromszöges, nyomozós, barátnős.

Lucy Fly Japánban élő nyugati, fiatal nő. Fordítóként dolgozik, egy zenekarban játszik klasszikus zenét szabad idejében. Vannak felületes barátságok az életében, de a mély érzelmi kötődésekkel eddig nem volt szerencséje. 11_27a_csendmadar.jpgÁm találkozik a fotós Teijivel, aki mellett úgy érzi magát, végre valaki igazán látja őt. Miközben egyre jobban a férfiba szeret, egyre több időt tölt vele a nem rég az országba érkezett Lily. Szép és gazdag nő, de se a kultúrát, se a nyelvet nem ismeri, és Lucy segít neki. De ahogy együtt látja Teijivel, féltékenykedni kezd. Amikor Lily eltűnik, majd egy azonosítatlan holttestet találnak, a rendőrség Lucyt is kihallgatja. Lucy bevallja a gyilkosságot, de a rendőrök nem hisznek neki. Mi az igazság?

Nem is tudom, melyik a rosszabb. Ha egy olyan regényt nézel meg filmen, amit nagyon szerettél, vagy ami nagyon nem volt a fogadra való. Az egyiktől sokat vársz, a másiktól eleve semmit, és bennem van egy érzés, hogy a regény se volt jó, akkor a film se lehet jobb. A csendmadarat jó pár évvel korábban olvastam, és nem volt jó élmény. A filmnek azért adtam egy esélyt – nem mondhatnám, hogy tetszett, de lehetett volna rosszabb is.

A rendezőnek (Westmoreland) van már adaptációs tapasztalata, a Megmaradt Alice-nak egyik készítője volt, ami az Oscaron is jelen volt, díjat is vittek haza. Mennyire lett jó adaptáció ez a film? Eleve, ezt a történetet nem szerettem, de viszonylag szórakoztató filmet sikerült belőle készíteni. Zsánerében korrekt.

Ez egy pszichothriller, ahol nem csak az a kérdés, mi történt ebben a szerelmi háromszögben. Egyáltalán, volt valami, vagy Lucy képzelete szabadult el, és csak beképzelt dolgokat? A film azt az érzést adja vissza remekül, amikor minden szürreálisnak tűnik. Amikor a hősnő már maga sem tudja, mi volt a valóság, minden zavaros körötte és benne. Az érzelmi kuszaság, a szerelem, féltékenység és valami baljós vegyülete a film.

A krimi vonal a gyenge. A pszicho a hangsúlyos a zsánerben. Mi jár Lucy fejében? Milyen érzések és mire késztetik? Nem a cselekmény, a karakter a hangsúlyos. Ennek megfelelően a nyomozás szinte semmi. Egy kihallgatást látunk, ez adja a film keretét, majd az elmondottak átgondolása közben Lucy megérez valamit, amit utána le is ellenőriz. Ennyiben összefoglalható a film cselekményváza. Érzelmileg rengeteg anyag van benne, cselekményben sokkal kevesebb. (Gyanítom, ezért nem is tetszett, amikor olvastam. Közben jobban ráállt az agyam a lelki történetekre és thrillerekre, de nem lett kedvem újraolvasni.)

Képileg erős a film, nagyon erős az atmoszférateremtés. Van benne a japán környezetből, ahogy nagyon más az ottani beállítódás, mint az európai. De végig van benne valami sötét és nyomorult, ahogy érezni, hogy a felszín alatt valami beteg folyik. A végére megtudjuk, mi rohad a felszín alatt, és utána elkezdődhet a gyógyulás.

A film sztárja egyértelműen Alicia Vikander, aki remekül hozza az összeomló, a saját képzeletével és a valósággal is birkózó nőt. Riley Keough karaktere hozzá képest semmilyen: a vidám, gazdag lány. Természetesen nem bírták megállni, megénekeltették Elvis unokáját.

Nem lesz a kedvenc Netflix filmem, de egyszer meg lehetett nézni. Pszichés téren van benne ötlet, krimiben lényegesen gyengébb.

 

A csendmadár - 5/3,5 hangulatos, Vikander jól is játszik. Maga a történet, ami nem tetszett. Nyomasztó.

https://www.youtube.com/watch?v=mMcjf_1jhMc

Idézzünk!

(Harriet segít Anne-nek, hogy kimondja, miért akadt el a karrierje, és tanácsot is ad.)

  • Én, félek, hogy becsúszik valami hiba.
  • Nem, a hibáktól nem félni kell, hanem építkezni belőle. A hibákból tanulunk. A hibák erősítik az embert és önbizalmat adnak. (Az utolsó szó)

 

(Erzsébet egyrészt örül, hogy megszerezték a segélyt, de fáj is, hogy Margit milyen könnyen szerezte ezt meg. A férje vigasztaló szavai sem feltétlenül azok, amelyeket hallani szeretne.)

  • És mindezt azért, mert Margit mindent csinált, amire kifejezetten kértem, hogy ne tegye. Mindazt, amit én sosem tehetnék. Ösztönös volt, spontán, káprázatos.
  • Te is ilyen vagy.
  • Nem igaz. Kiszámítható, becsületes és megbízható vagyok.
  • A kettő közül kérdés nélkül a megbízhatóságot választanám.
  • Köszönöm. De jó lenne alkalmanként káprázatosnak lenni.
  • Káprázatos vagy. Káprázatosan szürke. (The Crown)

 

(Az öreg elítélt nem repes a boldogságtól, hogy szabadul.)

  • Mindjárt megvagyok, Chester.
  • Nyomj lefolyótisztítót az infúzióba, hogy ne szenvedjek tovább!
  • Ugyan már. Kegyelemből kiengednek.
  • Kegyelemből, fenéket. Az egyetlen, akinek kegyelmes lenne, ha kiengednének, az adófizetők, akik nem akarják finanszírozni azt, hogy itt ápolnak.
  • Láthatod a családodat, a barátaidat.
  • Mind halottak. Mit gondolsz, én miért vagyok itt? (Shameless)

 

(Ken Miles készül a versenyre, ám a fia felfigyel a terv hibájára. Ken azonban nem kishitű.)

  • Képtelenség minden kört hibátlanul teljesíteni.
  • De megpróbálhatom. (Az aszfalt királyai)

 

(Connie az új barátja boltjában felfigyel a súlyzókra. A barátja jól bele is szalad egy tévedésbe – hiszen Georgie is unoka, nem csak Sheldon.)

  • Az unokám súlyzót akart.
  • Sheldon? Nem elég, ha leveskonzervet emelget? (Young Sheldon)

 

(A műsor folytatódik – még a rajongók is rácsodálkoznak, hogy a páros ennyi idősen is turnézik.)

  • Fantasztikus, hogy még mindig bírják.
  • Hát, a hullamerevség még nem állt be. (Stan és Pan)

 

Valaminek lenned kell. Az Úr azért teremtett, hogy lehess valami. (Az utolsó szó)

Az aszfalt királyai

Autóversenyes, fejlesztős, barátos, céges ügyeskedős.

A Ford vezetősége szembe kell, hogy nézzen azzal, már nem ugyanazt jelenti a márka, mint korábban. A marketing csapat azt találja ki, hogy a versenyeken kellene győzniük, a fiatalabbakat megnyerni vevőnek. Mikor a Ferrari céggel nem tudnak társulni, még ki is gúnyolják őket, II. Henry Ford elkötelezi magát egy győztes 11_26az_aszfalt_kiralyai.jpgversenyautó megalkotására. Az egyetlen versenyzőt kéri fel a fejlesztésre, aki amerikaiként meg tudta nyerni a Le Mans futamot. Carroll Shelby egészségügyi okokból nem versenyezhet már, de van egy megszállott pilótája, Ken Miles. Ők ketten belevágnak a GT40 fejlesztésébe, és Shelby Miles versenyeztetéséért is harcba száll, a marketingesek ugyanis a saját embereiket akarják reflektorfénybe tolni. A győzelemhez azonban több kell az eladhatóságnál.

A recept nem új, ugyanígy adták el a Hajsza a győzelemért című filmet. A verseny már a történelem része, egy egyszerű netes kereséssel mindenki megnézheti, mi történt és hogyan. Így nem is azt tették minden középpontjába, hanem a két embert, akik fejlesztették és versenyeztették a Ford GT40-est. Ugyan látjuk a versenyt, a fejlesztés pillanatait, de a karakterekre került a súly.

Mindkét karakter megkapta a maga drámáját, amivel drámává is válik a film. Shelby egy nagyon sikeres és imádott karriert kell, hogy feladjon egészségügyi okokból. A váltás nem egyszerű, és az is teher, hogy ennek ellenére az egykori dicsfényből kell megélnie. Mindenki számára ő a nyertes versenyző, akiről nem értik, miért vonult vissza. Miles esete azért szomorúbb: a legjobb pilóta, akit azért nem engednek versenyezni, és borzalmasan szívatnak, mert a marketing szerint nem eladható. Nyersebb a stílusa, valamivel idősebb – ez elég is, hogy a saját vállalata olyanokat megcsináljon vele, hogy még most is bosszant.

Szerettem a filmben, hogy az autóversenyzés mellett izgalmassá tették a fejlesztési folyamatot. Kifejezetten élveztem a tervezői, de a marketing gépezet működését is. Igaz, az valahol fájdalmas, hogy a látszatok kedvéért mennyire elnyomnak egy-egy embert. Ahogy a haszon felülírja az emberséget és a tisztességet.

Meglátszik a filmen, hogy költöttek rá. Teremtettek egy 60-as évekbeli miliőt, nem sajnálták a pénzt az autók és a kor versenyeinek a megidézésére. Az egyik kedvenc részem az volt, amikor felvonultak a Ferrari autók, a Ford emberei meg megállapították, szépségversenyen esélyük se lenne. Ahogy ott látni az autókat, látod, hogy mennyire mások, mint a mai versenyautók, szinte retró érzés, de mégsem. Mert ott és akkor ezek voltak az új csodák, és ezt az érzést a film is tudja adni.

Maga a verseny annyira nem fogott meg, de soha nem az autóversenyzés volt a sportom. A Forma1-ben a mai napig nem értem, mi az izgalmas. Mennek körbe-körbe…

A casting annál inkább fogamra való volt. Az nem meglepő, Christian Bale mennyire szerepben van. Ahogy Miles jellegzetes arcjátékát, azt a szinte beharapott állkapcsot produkálja végig… Matt Damon volt a kellemes meglepetés. Ahogy öregszik, egyre komolyabb színész is lett. Shelby nagyon jól állt neki.

Ez a film beváltotta a reményeim, nálam abszolút újranézős.

 

Az aszfalt királyai - 5/4,5 jó szereposztás, látványos versenyek, még az autófejlesztés is érdekes lett. Tetszett!

https://www.youtube.com/watch?v=Verwt5Aba6g

5 film, amit látnod kell

Tengeralattjárók

f5_25.jpg5: A Hunter Killer küldetés – egy orosz tábornok puccsot hajt végre. A hatalom megragadásában egy amerikaiak elleni háború kirobbantása is szerepel. A közelben van Glass kapitány egy hajóval, akinek meg kell kísérelnie a foglyul ejtett orosz elnök kiszabadítását, ezzel egy háborútól mentve meg a világot.f4_28.jpg

4: Atomcsapda – Vosztrikov frissen került egy atom-tengeralattjáró parancsnoki székébe. A sikeres teszteket követően elindul az őrhelyére a hajóval, de súlyos meghibásodást észlelnek. Helyben kell megállítaniuk a katasztrófát, mert ha az Államok támadásnak érzékeli a szivárgást, kirobbanhat a 3. f3_29.jpgvilágháború.

3: Vadászat a Vörös Októberre – a Vörös Október a szovjetek egyik legújabb és legjobb tengeralattjáró. A hajó az amerikai partok felé tart – a CIA nyomon követi az eseményeket, mert gyanítják, hogy a hajó parancsnoka, Ramius kapitány disszidálni akar. Jack Ryan a terepen kell, hogy bizonyítson a békés kimenetel biztosításával.f2_29.jpg

2: Tűz a víz alá – Dodge kapitány tüske a haditengerészet szemében. Meg akarják törni, így egy roncstelepről visszatérő tengeralattjárót kap a legrosszabb legénységgel, amit csak találni tudtak neki. Mindenki döbbenetére azonban Dodge rendbe szedi a hajót és a legénységet is, és parádésan szerepel a hadgyakorlatokon.

1: Das Boot – a fiatal Klaus Hoffmann katonacsalád sarja, és a II. VH végnapjai felé megkapja az első parancsnokságát. Tisztességgel hajtja végre a feladatát, de pár lázadó miatt hamarosan szorult helyzetben találja magát a tengeren. Közben a parton egy titkárnő kényszerül kémkedésre, hogy a tengeren hajózó bátyja titkos feleségét és kislányát mentse. A hajón és a parton is elkerülhetetlennek tűnik a katasztrófa.f1_25.jpg

Az utolsó szó

Életmódot változtató, csajos, élni kezdő.

Harriett jómódban, de magányosan tölti az idős éveit. Egyszer a gyászhíreken akad meg a tekintete, és elgondolkozik, milyen lesz a sajátja. Mivel semmit nem szeret a véletlenre hagyni, elmegy az újsághoz, melyre 11_25az_utolso_szo.jpgsokat költött, és kölcsönkéri a gyászhíreket író Anne-t. A nőnek el kell beszélgetnie Harriett ismerőseivel, és megírnia a nekrológot, amit Harriett ellenőriz. Az eredményt látva úgy dönt, a maradék idejét úgy éli, hogy neki tetsző hír születhessen a haláláról. Békülni kezd a családjával, mentorál egy hátrányos helyzetű lányt, és még egy rádiós DJ állást is szerez. Közben Anne életét is gyökeresen felforgatja: erőt ad neki, hogy komolyan írni kezdjen és a rádiónál a szerelem is a fiatal nőre talál.

A Karácsonyi ének óta nem megy ki a divatból, hogy egy ember, legyen az öreg vagy fiatal, szembe kell, hogy nézzen az addigi életével, és gyökeresen változással jobbá válik. Tucatnyi regény, de filmek is szólnak ilyen történetekről. Egy újabb, jól sikerült film e témában Az utolsó szó.

Itt annyiban más az alaphelyzet, hogy Harriett nem külső kényszer hatására néz szembe az életével és a döntéseivel, hanem az irányításmániája vezet el erre a pontra. Tudni akarja, milyen lesz a nekrológja. Amikor rádöbben, hogy nem éppen hízelgő, azért kezd el más dolgokat is kipróbálni, hogy a búcsúztatója majd jobb lehessen. Ez akár röhejesen is hangozhatna, de a filmnek van egy trükkje.  Egyre szerethetőbbé teszi a hősét, és a végére már nem is azt látjuk, hogy neki kell változnia, hanem az érdes felszín alól felbukkannak az értékei – mintegy arra bíztatva, hogy ne ítéljünk elsőre. Lehet, hogy a parancsolgató, másokat őrületbe kergető gazdag nő igazából tele van lehetősséggel és jó szándékkal, csak szokni kell a stílusát, hogy ezt észre is vegyük.

Szerettem, ahogy Harriett ad egy esélyt a világnak, és miközben kicsit változik, nyitottabb lesz, még idősként is belebotlik csomó új lehetőségbe és örömforrásba. A DJ állás megszerzése és a reggeli műsor vezetése, ahogy Anne és Brenda életébe támogatóként belép és mindkét lány, a felnőtt nő és a kamasz is megszereti.

A filmnek sikerül úgy életörömről, lehetőségekről szólnia, hogy tulajdonképpen egy haldokló hattyúdalát nézzük. Egy percre sem azt érezzük, hogy sajnálni kellene ezt az asszonyt. Nagyon tudott élni, a végére sok mindent adni is sikerült neki, és soha nem hasonlott meg önmagával. Az ilyen karakterekre tudom azt mondani, hogy nekik a temetésükön valóban ünnepelni kell az életüket, mert úgy élte, ahogy méltó volt, jelentős és illett hozzá.

Korrektül is néz ki, látványelem nélkül. Ez egy emberi történet, így a belső terek, helyszínek és a szereplők külleme pont elég a jó minősítéshez.

Jó volt a casting. Amanda Seyfried egy sikeres karakterét játssza ebben a filmben is: a lány, akinek el kell kezdenie élni. A Levelek Júliának, de az Apák és lányok is ugyanezt a karaktert igényelték. Már rutinosan megy neki. Shirley MacLaine lubickol a szerepben: a parancsolgatós Harriett nagyon jól állt neki, miközben nagyon szerettem, amikor nyitotta a karaktert, és egy menő, szerethető idős hölgyet mutatott nekünk.

Határozottan kellemes filmnek találtam, amit jól esett megnézni és mosolyogni vele.

 

Az utolsó szó - 5/4 jó színésznők jutalomjátéka mellett kedves történet is: néha drámai, de inkább kellemes.

https://www.youtube.com/watch?v=AthlyFc79T0

Várható heti megjelenések

MOZI:

  • Az ír - amerikai gengszterfilm
  • Charlie angyalai - amerikai akciófilm, csajos
  • Egy esős nap New Yorkban - amerikai romantikus, dramedy
  • Árva Brooklyn - amerikai krimi
  • Lidérces mesék éjszakája - amerikai horror. (Már láttam, pár napja írtam is róla.)
  • Dinó király - ázsiai mese

 

DVD:

  • Volt egyszer egy... Hollywood

Stan és Pan

Turnézó, egykori sikereket feltámasztó, barátos.

Stan és Pan nagy sztárok voltak, az emberek özönlöttek a filmjeikre. A páros mégis azzal szembesült, hogy a hasonló kaliberű komikusokhoz képest alig keresnek. Pedig a pénz jól jött volna: mindketten sokszor nősültek, 11_24stan_es_pan.jpgváltak és Ollie (Pan) szerencsejáték függősége is emésztette a pénzt. Amikor Stan jobb fizetést próbál kiharcolni, nem újítják meg a szerződését, a páros évekre eltávolodik egymástól. Már hatvanon felül, a régi sikereken túl, megpróbálkoznak a visszatéréssel. Egy nagy körútra indulnak, melynek a végére remélik, új filmszerződést is sikerül kapniuk. Közben újra össze kell barátkozniuk is, megbocsátani, ahogy évekkel korábban elváltak az útjaik.

Egy újabb filmes rejtély, amire nem tudom a választ. Akik a világnak Stan és Ollie voltak, nálunk hogy lettek Stan és Pan? Az ócska rím miatt valami fordítónak így tetszett jobban? A Pan még értelmetlen is, mert azt nagyon kétlem, hogy Pán istent akarták volna így megidézni. Ami a filmen zavaró is volt, hiszen a címben, a fülemben is Stan és Pan a megszokott, hiába irritál különben – itt pedig végig Ollie van.

Valahol azért bízom benne, hogy a film megnézése közben és után nem csak bennem merült fel, mennyire nem normális a Pan az Ollie helyett.

Maga a film: egyszer meg lehetett nézni. Több olyan összetevője is van, ami miatt érdekes lehet. Egyrészt, a kulisszák mögötti szórakoztató iparra ad betekintést. Filmkészítés, show műsorral turné. A játszmák a szervezőkkel és a rendezőkkel. Ez a szemünk elől elrejtett világ számomra izgalmas, itt különösen jót mosolyogtam rajta, ahogy az élelmes szervező még az ingyen reklámozást is kitiporja a komikus párosból.

Másrészt, ismert emberek egy kevésbé ismert történetét meséli el. Stan és Pan nevét az is ismeri, aki egy filmjüket sem látta. Magam is ebbe a kategóriába tartozom.

Harmadrészt, van benne egy elég komoly drámai konfliktus is. Sőt, akár kettőnek is számolhatom. A párosnak a betegséggel és az öregedéssel éppen annyira küszködnie kell, mint a karrierjük feltámasztásával. Nem is tudtam eldönteni, melyik érintette őket fájdalmasabban: hogy az egészségük vagy a hírnevük sem a régi már.

A barátságuk témakörét azért veszem külön, mert ugyan drámának indul, de nagyon hamar egy Disney filmet idéző atmoszférába csöppenünk. Vannak múltbeli sérelmek, de egyetlen komolyabb beszélgetés azokat helyreteszi. Utána azt látjuk, ahogy folyamatosan áldozatokat hoznak egymásért. Egy olyan közeli, egymásra támaszkodós barátságot mutatnak a film második felében, hogy egy mesében sem lenne különb.

Talán ez volt, amiért a film egy ponton irritálni kezdett. Nem volt számomra hihető, hogy szinte ellenfelekből ilyen testi-lelki jó barátok lettek. Inkább drámát vártam, nem ezt a limonádét. Mert nem elég vicces, hogy komédia legyen. Viszont a dráma élét annyira elveszik, hogy annak sem lehet nevezni.

A színészek közül John C. Reilly alakítása fogott meg jobban, és nem csak azért, mert a maszkok is segítettek neki.

Egyszer érdekes volt, de újranézni biztosan nem fogom.

 

Stan és Pan - 5/3 színészileg és történetben korrekt, de hiányzott a dráma. A barát témát is túltolja.

https://www.youtube.com/watch?v=MdcBNrjc3wo

The Crown

3. évad

Uralkodós, családos, történelmi.

Az 1960-as években újabb kríziseket kellett megoldani a királyi családnak. 64-ben a munkáspárt kerül hatalomra, 11_24thecrown.jpgés bár az elnökre gyanakodnak kémkedés miatt, másról derül ki a kommunista kapcsolat. 65-ban sürgősen anyagi segély kell az országnak, de ehhez meg kell nyerni az amerikai elnököt. Margit hercegnő amerikai látogatása jó alkalom lehet a szimpátiakeltésre. A szén körül is fokozódik a helyzet: egy leomló támaszfal súlyos katasztrófát okoz, és a bányászok jobb körülményeket szeretnének. Károly herceg küszködik a szerepével és a családjával – egy szerelem lenne a mentsvár? Ám a családnak nem tetszik Camilla. Miközben Erzsébet az évfordulóját ünnepelné, a húga házassága válságba kerül és újra a botránylapok címoldalára kerül a család.

Eddig nagyon szerettem ezt a sorozatot, amely a Netflix legdrágább produkciója. Igényes, a maga módján izgalmas, és színészileg is nagyon erős. Ám a 3. évad egyben váltást is jelent, tudtuk előre. Ahogy a történelem halad előre, az emberek öregednek, új színészek veszik át a szerepeket. Tartottam tőle, milyen lesz így.

Kár volt félnem, nagyon ki volt ez találva. Olyan stábot szerződtettek, hogy eszembe se jutott a régieket hiányolni. Olivia Colman uralja a képernyőt – teljesen kész voltam, ahogy átvette a karaktert, és megvan a folytonosság. Arról nem is beszélve, mennyire más ez a királynő, mint akit legutóbb játszott – A kedvencben, Oscart nyert érte megérdemelten. Mindkettőben hiteles, itt is csak dicsérni lehet. Helena Bonham Carter lett Margit hercegnő, és remekül ellenpontozza az excentrikus figura és a színésznő alakítása az introvertált Erzsébetet. Itt sokkal jobban tetszett Josh O’Connor, mint a Nyomorultakban. Az a félszegség, mondhatni szerencsétlenség Károly herceghez illett, Mariushoz nem. Többeket kiemelhetnék, de ők voltak a kedvenceim az évadban színészi téren.

Nem bírom ki, akkor is megjegyzem! Érdemes a mellékszereplőket is figyelni, nagyobb nevek vállalnak el benne kis szerepet is: Harry Treadaway, Clancy Brown, John Lithgow.

A színészeken túl a stáb és a látványért felelős szakemberek is bőven megérdemlik a dicséretet. Össze lehet vetni fotókat, mit látunk a vásznon, és milyen volt a valóságban. Döbbenetes a hasonlóság – természetesen a film szépített, a színészek bármelyike szebb/helyesebb, mint az eredeti közszereplő.

A sorozat írói is remekeltek. A sorozat részenként egy-egy kis mini dráma, miközben egységesen is megállja a helyét a 10 rész. Izgalmas, miket emelnek ki 15 év történetéből. Egyaránt látunk történelmileg fontos pillanatokat, és a személyiségek történetében meghatározó jeleneteket. Hamar hozzá is teszem, nem Erzsébet, akivel az érdekesebb események történnek. Károly herceg – az kegyetlen, amikor az anyja közli vele, hogy sem a népet, sem a családot nem érdekli az ő véleménye. Az életben nem volt szimpatikus eddig Károly herceg, de itt megsajnáltam. Camilla is sokkal elfogadhatóbb itt. Nem véletlen, hogy már a plakáton is ott van Erzsébet mögött a fia alakja.

Összességében remek történet, emberi és történelmi drámák, remek színészekkel és pazar kivitelben. Nem esett a színvonal, sőt! Mikor is jön a 4. évad? Várom!

 

The Crown - 5/4,5 remeklő színészek. Tetszett, ahogy a történelmet szűrték. Izgalmas és emberi egyben.

https://www.youtube.com/watch?v=vLXYfgpqb8A

SpoilerZóna

  • Amerikai állatok

f1_24.jpgA betörés félresikerül, menekülés közben a könyvet is leejtik, így üres kézzel menekülnek. Az autóban derül ki, két könyv maradt csak náluk, amit a táskáikba dobtak bele. Igyekeznek egy aukciós háznál megnézetni a könyveket és igazolást szerezni, de a szakértő nincs bent. Meggondolatlanul az igazi, valódi személyükhöz tartozó e-mail címet és telefonszámot adnak meg. A rendőrség rajtuk is üt, a könyvek visszakerülnek a könyvtárba, a fiuk meg a börtönbe.

  • Édesem

Jenn és Lucas menekülnek a csónakkal, már csak ők vannak életben. A lány vérnyomokat fedez fel a f2_28.jpgműanyagon, de mire rákérdezhetne, felbukkan a szörny. Feltépi a csónak alját – a páros a jelzőpisztollyal lő rá és készteti visszavonulásra. A másik oldalon azonban felnyúl, és lerántja a lányt. Jenn kiszabadul, egy nála maradt késsel szurkálja meg a lényt. Felúszás közben látja, hogy Lucas egy bottal merül le, hogy segítsen neki. A szörny azonban elkapja, és lehúzza magával a tengerfenéken levő lyukba. Jenn visszakerül a szigetre, ahol csapdákat épít, és este levadássza a lényt.

  • A csörgőkígyó

f3_28.jpgKatrina az egyik üzletbe figyel fel egy párra. A nőt láthatóan bántalmazza a párja. Pisztolyt vesz, és belopódzik hozzájuk. Amikor Billy megint erőszakos lenne, előjön és fegyverrel tartja sakkban a férfit. Végül le is lövi a lányáért cserébe.

Clara teljesen jól van, mennek el a városból. Az út mentén látják Billy gyalogló alakját – akiről Katrina tudja, hogy csak szellem lehet, mert a férfit agyonlőtte, de a kislánya ezt nem tudja.

  • Dominó

Christian és Alex elkapják Tarzit, aki éppen a CIA megbízást fejezte be, és kapta el a terrorista vezért. Martin f4_27.jpgügynök megakadályozza Tarzi letartóztatását, ahhoz túl fontos a CIA ügyeiben. Alex kifelé menet hirtelen megfordul, és végez a szerelme gyilkosával: agyonlövi Tarzit. Martin ügynök azon kesereg, milyen kárt okozott ezzel a terror elleni harcban.

süti beállítások módosítása
Mobil