Minden napra egy film

Minden napra egy film

A legszebb dolog

2019. augusztus 03. - BBerni86

Családalapítós, változós, életes.

Nicolas és Barbara helyes pár, akik egy kölcsönzőben találkoztak, és ráleltek egymásban az igazira. Ketten voltak, boldogok és szerelmesek. A nő a doktoriját írta, a férfi elhelyezkedett egy cégnél, boldog házasok voltak, amikor Nicolas felvetette a családalapítás témáját. Belevágtak, és hamarosan Barbara elújságolhatta a jó hírt: babát vár. a_legszebb_dolog.jpgÁm a terhesség, majd a megszülető kislány nem várt kihívások elé állítja a szüleit. Ahogy Barbara egyre közelebb érzi magához a babát, a férjét egyre távolibbnak. A nő folyton otthon van, mint egy börtönben, a férfi robotol, most ő tartja el az egész családot. Lassan mindketten felőrlődnek, hiába szeretik nagyon a kicsit. Van még vissza út egymáshoz és a boldogsághoz?

Nem direkt alakult így, de most úgy tűnik, sorra francia filmeket néztem. Ez is az, és leginkább dramedynek tudnám nevezni. Vannak benne vígjátéki elemek, egy kis romantika is, de dráma is.

Ami jó. Az amerikai Életrevalókban pont azt hiányoltam, hogy nincs meg benne az, hogy az élet egyszerre lehet tragikus, borzalmas és mégis csodaszép, csodálatos. A franciában ez benne volt. Ezt éreztem ebben a filmben is, csak most nem az életre, hanem a családra és az anyaságra kivetítve. Semmi sem fekete-fehér, minden sok részből áll össze, és ezt most kifejtik nekünk egy kislány születése kapcsán.

Harmonikusan sikerült a forgatókönyvbe beletenni a mindennapi csodákat és nehézségeket is. Egyszer azt látjuk, mennyire teljes és boldog az élet, majd azt, ami nagyon fáj, és megoldhatatlannak tűnő szakadék. Sikerül úgy, hogy a kettő között nincs éles vágás. Elhiteti mindkettőről, hogy ugyanúgy a mindennapok része, melyet fel kell dolgozni, megoldani. Nem titkolja el a szereplők fáradtságát, dühét, frusztráltságát. Ahogy fuldokolnak, és keresik a kiutat.

Izgalmas a főszereplő páros közti kapocs alakulása is. Hol nagyon közel vannak, máskor távolodnak. Egyszer háborúznak, majd egymást keresik, mert összetartoznak. Ugyan a film nem egy romantikus komédiában kötelező nagy happy end véget kap, elég nyitott benne több minden, valahogy sikerült az éreztetni, hogy együtt majd megoldják. Lesznek gondok, néha majd meg akarják ölni egymást, de egymásba fognak tudni kapaszkodni és a szeretet erősebb lesz, mint minden más, ami nehezítené az életet.

Vannak a filmben komikus elemek is, de valamiért a dramedy filmekben a dráma jobban érződik nekem. Most is az vitte el a figyelmem, nem az egyéb részek. Pedig voltak benne aranyos dolgok: ahogy a tékában a címekkel üzenni kezdtek egymásnak, az nagyon mosolygós jelenetsor volt. Romantikusan cuki.

A karaktereket könnyű megkedvelni, és kitartani velük jóban-rosszban. Louise Bourgoin szerepében volt nagyobb kihívás, ahogy megfogta az anyaság miatti változásokat, velem átéreztette a színésznő a karakterét és annak döntéseit, konfliktusait. Pio Marmai is sokkal inkább karakterénél volt itt, mint a Csak a baj van veled szerencsétlenjeként.

Összességében átjött a filmből, hogy bizony a legszebb dolgok az életben sem csak szépek. Nehézségek vannak, kihívások, de az élet arról szól, hogy ezekkel megbirkózzunk.

 

A legszebb dolog - 5/4 kicsit drámai, kicsit romantikus, kicsit komédia. Igyekszik reális képet festeni a témáról.

https://www.youtube.com/watch?v=2uE-JQZqXas

Archer

10. évad

Archer elvált feleségével ketten vezeti az űrhajójukat, és igyekeznek boldogulni a nem éppen normális csapatukkal. Miközben ők ketten folyamatosan egymást marják, Krieger a titkos laborjában egyre őrültebb találmányokon dolgozik. Létrehozza saját robot mását, de több fegyvert is tesztel. Pam egy undorító mocsárszörny, beteges humorral. Cheryl remek űrpilóta, aki annyira jó a területén, hogy már halálra unja magát benne, és hajszolná a halál közeli élményeket. Többek közt viszonyba kezd egy emberi formájú bombával is, aki archer.jpegmár csak egyet akar: felrobbanni. Malory félig digitális kivetülésként is az alkohol nagy barátja, aki előszeretettel ugráltatja a legénységet. Cyril és Ray gyakran le vannak becsülve, de egy-egy helyzetet mégis ők mentenek meg. Helyzet meg akad bőven: ragadnak idegen bolygón, megeszi őket egy szörny, de Barry is a nyomukban jár.

A 10. évad is egy alternatív Archer történet, ami még nem kapcsolódik szervesen a történet fő szálához. Még mindig Archer kómás álmaiban járunk, ahol most éppen a sci-fi sorozatok áthangszerelése zajlik. Kicsit olyan volt ez az évad, mintha egy kilencvenes évekbeli sci-fi sorozatot néztem volna.

Ami nem negatív kritika, eléggé élveztem, ahogy lazán kapcsolódó részekben kiforgatják az ilyen filmek és sorozatok jellegzetes elemeit és részeit. Közel léptek egy paródia szintjéhez, de igazából nem azt csinálták. Archer stílusban csináltak egy sci-fi sorozatot, amelyben az őrület és debilség keveréke már elvárás is. Több film, sorozat jellegzetes elemei felbukkannak, de mind ehhez az univerzumhoz finomítva. Obszcénabb, karcosabb, ahogy ettől a sorozattól már megszokhattuk.

Most is igaz, hogy a karakterek más előtörténetet kaptak, de a személyiségük és a küllemük – azért itt nem mindenkinek – változatlan. Most Pam az, akiből egy űrlényt faragtak, de ebben az esetben azt lehet mondani, hogy a karakter személyiségéhez illeszkedő külsőt kapott. Ahhoz képest, hogy felnőtt rajzfilmsorozat szereplő, egyesek meglepő mélységeket produkálnak benne. Mert ők nem hősök, közelebb állnak az anti-hősök világához. A mocskos szájuk a legkevesebb, sok olyasmit tesznek, ami morálisan erősen megkérdőjelezhető.

Érdekes a sorozatban az is, a szereplők egymással milyen kapcsolatokat alakítottak ki. Ez nem egy szokványos baráti társaságos sorozat, ahol jó hangulata van a barátok összetartozásának. Itt nem úgy szeretik egymást, mint egy klasszikus komédiában. Itt része az is a rendszernek, hogy folyamatosan piszkálják egymást. Mégis, megvan a kohézió. Csak éppen ez nem az a fajta, amit ki lehet rakni a kirakatba példának.

A grafikai motor tette a dolgát. Az emberi szereplők továbbra is képregényesek, de ez része már a sorozat külső, megszokott elemeinek. Igencsak fura lenne, ha rajtuk kezdenének el variálni. A hátterek, űrhajók, akciók szépen kidolgozottak. Azért nem olyan, mint a Castlevania, de nem is kell. Ennek a sorozatnak már megvan a saját stílusa, amit tartanak.

Ebben az évadban érdekes volt az is, hogyan kapcsolnak vissza az eredetekhez. Tetszett, ahogy az űr részek is zártak, de egyben váróssá tették a folytatást a kómán túl.

Nem ez a kedvenc animációs sorozatom, de ezen az évadon jókat nevettem.

 

Archer - 5/4 mintha egy régi sci-fi sorozat paródiáját nézné az ember. De jófélét. Sokat vigyorogtam.

https://www.youtube.com/watch?v=ILmMhNN0hZc

Űrkalandos, baráti társaságos, akciós.

Bazi nagy francia lagzik 2.

Családot otthontartós, esküvős, családi, trükközős.

Marie és Claude betartotta az ígéretét, végiglátogatták a vejeik szüleit az otthonukban. Afrikától Marokkón át Kínáig elutaztak mindenhova, most meg is fogadják, többet sehova. Nincs szebb, mint az otthonuk, Franciaország! Így nem is kicsi sokként éri őket, amikor a lányaik sorra bejelentik, hogy családjaikkal együtt külföldre költöznek. Egyik munka miatt, más a helyi viszonyokba fáradt bele. Marie nagyon nem akarja olyan távol tudni őket, és ráveszi a nyugdíjba vonult férjét, hogy az anyagiakat nem kímélve trükközzenek, tartsák itthon a családot! Míg ők ezen dolgoznak, Andre és Madeleine azzal kell, hogy szembenézzenek, lányuk vőlegénye igazából Nicole, nem Nicolas. Andre pedig van olyan előítéletes, mint Claude volt egykor. Vajon felül tud kerekedni önmagán?bazi_nagy2.jpg

Azt se gondoltam volna, hogy a francia lagzik kap folytatást. Egyszer meg lehetett nézni, de csak ennyi. Plusz, minden lány férjhez ment már, mégis, hogy lennének lagzik, amit a cím ígér? De úgy tűnik, a franciáknak jobban bejött ez a komédia, mint nekem, mert elkészült a második rész is.

Ami a legfájdalmasabb benne, hogy erőltettek bele még egy esküvőt. A legkisebb lány férjének volt egy húga. Most az ő lagzija, ami indokolja a címet. Csak éppen ez a cselekménynek a legkisebb része, a lagzi alig 2 perc a film végén, addig sem nagyon foglalkoznak vele. Érezni, hogy a cím miatt kellett bele egy esküvő, erre jutottak. Plusz, ezzel még egy sztereotípia típust képbe tudtak hozni. A bevándorló poénokkal volt tele az előző epizód, most érkezett mellé a leszbikus szál. Igaz, ennek nem mertek annyira nekimenni. Minimális poén épül rá, és messze kerülik az annyira szemellenzős nézeteket, mint amit a más nemzetiségűek vagy vallások miatt megengednek maguknak. Jóérzés, gyávaság? Nem is tudom. Az biztos, én örültem, hogy nem kellett leszbi poénokkal teli filmet nézni.

A főszál, cselekményben és humorban is, hogy minden vő úgy gondolja, boldogabb élete lenne Franciaországon kívül. Kína, India, Izrael és Irán kerül a lehetséges új otthon szerepébe. Amit a nyugdíjas házaspár meg akar akadályozni, és minden vőnek kitalálnak egy tervet, amivel itthon lehetne tartani. Színészeket is bérelnek, nagyon sok mindenkit lefizetnek. Mondjuk, a Loire-völgyi jelenetekért örök hála, imádtam pl. újra látni Chenonceau kastélyát és mellette a kertet. Volt abban valami aranyos, ahogy igyekeznek, és amilyen alternatívákat kínálnak a helyi életre a szülők. Ha nem is klasszikusan vicces, ha néha erőltetett is, volt benne szerethetőség.

Minden színész visszatért, és az egész filmen érezni, hogy jól elvannak egymással. Főleg a vők között érezni a kémiát – durva, hogy jobban, mint a feleségekkel közös jeleneteknél. Christian Clavier a legnagyobb név, a főszereplő a filmen. Tulajdonképpen jól játszik, mert idegesített, ahogy Claude is idegesítő egy ember.

Igazából nem fáj a film, családilag is meg lehet nézni akár. Csak igazán jó sem tud lenni. Pár aranyos poén kontra erőltetett poénok. (A menekült… azt legszívesebben elfelejteném.) Családi melegség kontra nehezen elviselhető, már szinte fóbiás karakterek.

Aki az elsőt látta, annak ez is bele fog férni.

 

Bazi nagy francia lagzik 2. - 5/2,5 kevesebb ötlet, továbbra is hasonló poénok sora. Valahogy nem lett vicces, Clavier sok.

https://www.youtube.com/watch?v=-E6XD28yd5E

Mit várunk?

Cím: Top Gun – Maverick

Készítők: Kosinski rendezi, akitől a Tron folytatást láttam. Hát, nem győzött meg. Mondjuk, a Top Gun is inkább mit_21.jpglátványfilm, mint dráma. Majd kiderül. Tom Cruise természetesen jön vissza, fura is lenne nélküle a Top Gun. Az újonc Miles Teller lesz a pártfogoltja. Jennifer Connelly a szerelmi szála – vagyis Maverick mégsem lett boldog házas… Jön vissza Val Kilmer, szerepel még Jon Hamm, Ed Harris is többek között.

Műfaj: akció

Cselekmény: Maverick már a Top Gun oktatója. Kiemelt figyelemmel követi egykori társa, Goose fiát. Bradley hamarosan végez az iskolában, és az apja örökébe lép.

Várható megjelenés: jövő nyáron

Miért várós?

  • Az első részt gyerekként szerettem.
  • Jó lesz, ha Cruise enged mást is akciózni. Bár ki tudja, lehet, hogy Maverick is bevetésre indul egy Miggel.
  • Jó rég láttam vadászpilótás filmet. Talán a Dunkirk pilótás cselekményszála volt az utolsó.
  • Várhatóan látványos lesz, ha intelligens film annyira nem is. (A nyári bemutató miatt is inkább blockbuster, mint katonai dráma benyomását kelti.)

Életrevalók

(USA)

Barátságot kötős, felelősséget tanulós, életkedvet visszaszerzős.

Dell Scott most jött ki a börtönből. A nagyszájú, fekete férfi ultimátumot kap: nem jogosult segélyre, ha nem kezd el aktívan munkát keresni. Egy alkalommal gondnoknak akar jelentkezni egy luxus lakóházba, de tévedésből egészen más interjúra sétál be. Egy nagyon gazdag, de lebénult férfi mellé keresnek ápolót. Phillip, akinek már elege van a szakápolókból, kész adni a férfinak egy esélyt. Mivel kellene a pénz is, az is, hogy az egykori párja eletrevalok8_1.jpgfelelősségteljesebbnek lássa, hogy a fiuk közelébe engedje, Dell elvállalja az állást. Mindkét férfi tanulni kezd a másiktól. Dell próbál rájönni, mi lehet az életcélja, felelősséget tanul, míg Phillip lassan visszaszerzi az életkedvét. Egy különös, de mindkettejüknek erőt adó barátság borul virágba.

Francia filmek, melyek megkerülhetetlenek, ha valaki ebben a témában kutakodik. Két tippem van, mi szerepel minden listán. Az egyik Amelie csodálatos élete. A másik az Életrevalók. Az utóbbi megosztó film lett: van, aki imádja. Mások gyűlölik, és nem értik, hogy szerethetik ezt olyan sokan. Mivel erről a filmről írok, sejthetitek, hogy az eredetit szeretők közé tartozom.

A legtöbb esetben nincs bajom a remake verziókkal, főleg, ha valami pluszt is sikerül hozzátenni az eredeti filmekhez. Bár, azért nem bánnám, ha tényleg az indokolná az ilyen filmeket, hogy van valami jó ötlet a tarsolyban, nem csak a biztos bevételre mennek. (Tudom, naiv vagyok ilyen téren. A profit minden.)

Az amerikai Életrevalók legnagyobb baja, hogy nem tud semmi pluszt hozzátenni a francia változathoz. Olyan változtatásokkal éltek, mint Dell fia, aki miatt igyekszik jobb ember lenni a férfi. A szerelmi szálak másként szövődnek, mint az eredeti franciában. De ennyi – minden, ami lényeges, nem változott.

Így elérték, hogy az eredeti szelleme néha felbukkan. Egy-egy cselekményszál ebben a változatban is működik, és sikeresen megmozgatja a néző érzelmi oldalát. A folyamat, ahogy a két ember változni és javulni kezd a másik hatására. Az igaz barátság ereje. A tragédián is túlmutató életszeretet. Van belőlük ebben a filmben is.

Csak ez amerikai változat, így édesebb. Talán ebben látom a francia és ez a változat között a legnagyobb különbséget. Mindkettőben van keserédes elem, de a franciában sokkal több. Ott az élet árnyoldalára is jobban rá mernek menni, és nincs abszolút happy end sem. Itt viszont olyan rózsaszínre kezdtek faragni mindent, hogy pont azt a szomorú, de felemelő érzést öli ki a filmből, amiben az eredeti sikerét látom.

A casting ebben a verzióban sem rossz, csak más a koncepció. Kissé elfogult vagyok az eredetivel, és minden karakter abban tetszett jobban. Bryan Cranston, aki számomra ebben a változatban a legjobb volt. Tényleg annak tűnik, amilyennek Phillippet megismerjük. Művelt, okos, a szó hagyományos értelmében úriember, és van egy szenvedő oldala. Kevin Hart viszont sok. Omar Sy valami érzékenységet is vitt a szerepébe, itt viszont egy inkább komikus, nagydumás karaktert kapunk.

A film humora is más. Nyersebb. Populárisabb.

Talán ez lesz a zárógondolat. Ez egy populárisabb verziója a francia Életrevalóknak.

 

Életrevalók (USA) - 5/3,5 az eredeti báját nem sikerült kiirtani, jó a casting egy része is, de az eredeti sokkal jobb.

https://www.youtube.com/watch?v=Dt1EEV-Szu4

Hotel Mumbai

Terroristás, életben maradásért küzdős, menekülős.

India, az országba fiatalemberek érkeznek, akik a Keleten agymosáson estek át. Vallási fanatizmussal fertőződtek: ha a célért itt meghalnak, mészárolnak, vár rájuk a mártírok édene. A családjukat pedig bőkezűen kárpótolják az hotel_mumbai31.jpgáldozatukért. Random csapnak le turistákkal teli intézményekre, köztük a Taj hotel és étteremre is. A személyzet igyekszik a lehető legtöbb vendéget megmenteni, de a terroristák módszeresen haladnak, és akire rábukkannak, annak nincs kegyelem. Míg a rendőrség a különleges egységre vár, David az emeleten a dadájával hagyott kisfiáért indul. Menyasszonya, Zahra utánuk akar menni. A pincérként dolgozó Arjun önként vállalja, hogy a kint rekedteken segít.

A filmnek sújt ad, hogy nem fikció. 2008-ban ez megtörtént. Csak nem Európa vagy az Államok a helyszín, az áldozatok jelentős része olyan indiai munkás volt, aki menteni és segíteni igyekeztek a vevőiket. A tragédia ettől még jelentős, sőt. Csak sokat elmond a szemléletről, hogy ez nem került úgy a köztudatba, mint akár a londoni, brüsszeli robbantások, 9.11 vagy Utoya.

A filmet így egyszerre nézhetjük drámának és akciófilmnek is. Ha dráma, azon a súly, hogy az emberek hogy reagáltak a kialakuló helyzetre. Ki tört meg, ki harcolt, a terrorista, szinte gyerek kamasz fiúk milyen lelki állapotban voltak? A filmnek ez a gyengébb oldala. Pár vonással ábrázolja a karaktereit, és nem mélyíti el őket, alig tudunk meg róluk valamit. Egy-egy klisét nyom rájuk, és abból kellene fejben tovább építeni őket. Ez annyira nem jött be, nem olyan élesek tőle a tragédiák. (Egy kivétel lenne: a film nagyjában egy kisbabát igyekeznek megmenteni. Ha a babát lőnék le a terroristák, az ennyitől is ütne.) A terrorista kamaszok is zavarosak: az egyik a pénzért van itt, a másik megszállottan hisz az ügyben, de annyira egyívásúak, hogy meg se tudtam különböztetni őket.

Akciófilmként jobb a helyzet. A feszültség folyamatosan fennáll. Mindig van legalább egy szereplő, aki közvetlen életveszélyben van. Van, aki éppen egy szekrényben rekedve remeg az életéért, van, aki oson a folyosókon. Lesznek, akik megpróbálnak visszatámadni – brutális, ahogy megmutatják, minek mi lesz a vége. Ezek elvileg kamasz kölykök, cingárak. Nagy férfiak is nekik mentek – maradjunk annyiban, nem mindig az lett a vége, amit gondoltam.

Hangilag is aláhúzták az akciókat. Helyenként nem is azon ijed meg/borzad el az ember, amit lát, hanem amilyen hangeffektusokkal azt kísérték. A gépfegyverek szaggatják a fülünket is.

Amit fokozni lehetett volna, a veszteségek feletti fájdalom érzet. Hiába ölnek meg olyan szereplőket, akit ismertebb színész játszik, annyira nem tudunk meg róluk eleget, hogy inkább a színész miatt sajnáltam az elhullásuk, mint a szerep miatt.

Ha már casting. 3 olyan színész akad benne, aki ismerős lesz. Armie Hammer, aki turistaként keveredik az események sűrűjébe és mentené a családját. Nagyon nincs karaktere sem, jófiú, aki küzd a családért. Dev Patel, a hősies pincér. Róla is csak annyit tudunk meg, hogy szegény és minden pénz kell a családja eltartásához. Jason Isaacs orosz üzletembere tűnik árnyaltabbnak, de ezt a szálat is félbehagyják.

Van benne jó is, a terror borzalma átjön, de a drámai része lehetett volna sokkal jobb is.

 

Hotel Mumbai - 5/3,5 a stáb korrekt, a karakterek mégse olyan kidolgozottak, de akciódús, nézhető film.

https://www.youtube.com/watch?v=fhI3Hy7cu6k

süti beállítások módosítása
Mobil