Minden napra egy film

Minden napra egy film

Mit várunk?

2019. január 04. - BBerni86

Cím: Artemis Fowlr_artemisfowl_teaser_mobile_ddt-17441_5ad8f620.jpeg

Készítők: az eredeti regény Eoin Colfer munkája, a filmet Kenneth Branagh rendezi, aki már bizonyította, hogy megy neki a mese a Disney égisze alatt. A gyerek főszereplőket olyan még ismeretlenek játsszák, mint Lara McDonnell vagy Ferdia Shaw, de a mellékszerepekben olyan nevek tündökölnek, mint Judi Dench vagy Josh Gad.

Műfaj: családi kaland, fantasy

Tartalom: Artemis Fowl a világ egyik legnagyobb és legzseniálisabb bűnöző dinasztiájának a sarja. Az apja azonban eltűnt, és Artemis finanszírozni akarja a keresést, a családja életvitelét. Mivel zseniális elme, ugyanakkor elég gyerek még ahhoz, hogy higgyen a tündérekben, kidolgoz egy merész tervet, hogy ejt foglyul egy tündért és kér érte váltságdíjat. A tündérek persze ki akarják játszani, de Artemist sem kell félteni...

Várható megjelenés: 2019 augusztusában

Miért várós?

- A Disney gyönyörű kivitelű családi filmeket gyárt, ez is biztos nagyon látványos lesz.

- Olvastam a magyarul kijött összes Artemis Fowl regényt, szeretem ezt a világot.

- Mivel az alapanyag jó, talán lesz egy sikeres családi, mágiás sorozata a Disneynek, ha már az Időcsavar tavaly annyira mellément.

- Kenneth Branagh, mint rendező. Nekem tetszett, amit a Hamupipőkével csinált.

Örökség

Családi titkos, szellemes, gyászolós, fenyegetett.

Annie sokáig haragban volt az anyjával, csak a kislánya születésekor engedte kicsit vissza az asszonyt az életükbe. Aki most meghalt, és leginkább a 13 éves Charlie-t viseli meg a nagyanyja halála. Az anyja igyekszik kicsit felrázni, ezért ráveszi a 16 éves fiát, hogy vigye el magával házibuliba a húgát. Peter sokkal szívesebben orokseg2.pngkering a lány körül, aki tetszik neki, így a húgát hamar lerázza. Charlie azonban súlyosan allergiás, rossz desszertbe kóstol bele, és mire Peter észbe kap, a húga fuldoklik a kezei között. Autóba pattannak, rohannak a kórházba. De durva balesetet szenvednek. Peter sokkosan hazavezet. Másnap reggel az anyja hisztériás rohamot kap, amikor meglátja az autót és benne a lányát. Miközben Annie az okkultizmus felé fordul, nem is sejti, mit enged be az otthonába és mi leselkedik rájuk.

Vannak filmek, amire azt szokták mondták, kár bármit is elmesélni belőle, úgy az igazi, ha nézzük folyamatában, és meglepődhetünk minden csavaron. Az Örökség is ilyen filmnek lett kikiáltva, és tényleg, elég nehéz volt eleinte olyan cikket találni róla, ami kicsit előrevetítené a cselekményt. Én se szívesen mesélek az elején többet belőle, mert tényleg úgy az igazi, ha mindenki maga döbbenhet rá, hova tart a cselekmény.

Mert ez a film meglepő. Az elején drámának tűnik. Temetés, nem egyformán gyászoló család, fura családtagok. De most komolyan: csak nekem tűnik Charlie olyannak, mint akinek valami súlyos gondja van? A film elején azon gondolkoztam, hogy Down-koros, aspergeres, vagy mégis, mi baja. Aztán elkezd kanyarogni a film és egyre erősebben vált zsánert. Dráma, majd kis természetfelettis thriller, és a végére lejutunk egy nagyon specifikus horror zsánerbe. Direkt nem nevezem meg, már az is spoiler lenne.

De nem ettől olyan jó a film, pedig nagyon ötletesen csavarják a cselekményt. Hanem a feszültségtől, ami végig benne van. Egyre nő. Még amikor nem is látsz semmi iszonyút, akkor is érzed, hogy valami fenyeget és nagyon nem jó. Majd ez vizuálisan is megjelenik, és az már egészen durva. De attól az, hogy a feszültséget már nagyon felfokozták a film készítői.

Látványvilág – hangulatos. Sötét. Vagy inkább szürkét kellene mondanom. Nagyon erős a szürke szűrő, de itt indokolt. Gyönyörűen aláhúzza az eseményeket és növeli a drámát. Nehéz rá szavakat találni, látni kellene, hogyan mutatják meg a szereplőket és a helyszíneket. Mindenkiben van valami taszító, borzongató – sőt, beteg. Pedig az elején nem is lehet sejteni, amit a végén már tudunk. És azok a családi traumák is… iszonytató.

Sokat ad a filmnek a főszereplője, Toni Collette. Nagyon sokáig nem bírtam, de drámában nagyon tud a színésznő, és itt remekül adta az összetört nőt, a megszállottat. Remek, ahogy néha azon kattog tőle az agyad, hogy normális vagy tényleg őrült? Alex Wolff nem egy szépfiú, de amit itt kihoztak nyomorultból – az a szemöldök… sajnáltam is, hogy ennyire a külcsín elvonta a figyelmem, mert ő is jól játszik, de ez a szemöldök…

Ritkán tudok ilyet írni, de ez egy intelligens horror. Fontos, a cselekmény. Nem jump scream elemekre épít, sokkal mélyebbről indítja a borzalmait, és a film végére a látványvilága is elszáll, de jó értelemben. Párszor majdnem földig ért az állam.

A vége ismeretében érdekes lesz újranézni. Mit veszek észre, amit elsőre nem?

 

Örökség - 5/4,5 erős szereposztás, hátborzongató sztori, nagyon eltalálták benne a feszültség fokozást.

https://www.youtube.com/watch?v=k4ZzQPMpIbw

Fülemre való

Múlt héten a Diótörő kapcsán emlegettem, mennyire szeretem Csajkovszkij munkásságát. Képzeljétek, a Diótörő mellett van egy másik balettje is, amelyre film épült! A Fekete hattyú, amiért Portman Oscart kapott, amelynek a Hattyúk tava a cselekményben és a zenében is jelentősen jelen van.

A klasszikus Csajkovszkij darabot Clint Mansell használta a filmzenéhez, amit most ajánlok fületekre!

Az őslakó

Elméleti vitás, gondolkozós, beszélgetős.

John Oldman, egy egyetemi professzor 10 év után felmond és elköltözik. Kollégái, egyetemi jó barátai meglepik a költözés napján, jöttek elköszönni tőle. Ahogy beszélgetnek, John felvet egy ötletet, amivel a hirtelen költözést magyarázza: mi van, ha ő igazából egy ősember, aki már több mint 15000 éve a Földön jár? Aki nem öregedett 35 évesnél tovább, és már megtanulta, hogy 10 évente tovább kell állnia? A professzorok, akik között akad az_oslako.jpgkeresztény irodalmár, biológus, paleontológus és történész is, eleinte játéknak veszik az ötletet. Le akarják leplezni John hazugságát. De minél jobban fogást akarnak találni a férfin, annál frappánsabb válaszokat kapnak. A játék lassan a saját identitásuk is megkérdőjelezi, és éjjelre már komoly indulatok szabadulnak el.

Hogy születnek a nagy ötletek? Néha elég annyi, hogy pár kreatív ember összeüljön, és beszélgessen. Esetleg szellemi vetélkedőre hívják egymást. Volt már ilyen a történelemben: amikor a Shelley házaspár Byronnal és szeretőjével játszott egy viharos estén rémtörténet mesélőset, Mary Shelley előállt Frankenstein történetével.

Valami hasonló az alapja ennek a filmnek is. Pár ember, egy zárt térben, egy szobában beszélget. Igazából csak őket látod, az ő reakcióikat, és minden mást csak fejben teszel hozzá. Mert amiről beszélnek, az egy olyan sztori, ami felöli az emberiség történelmét, érintve a vallásokat is. Nagyon működne színpadon is, de ezen a filmen is gyönyörűen megállja a helyét a történet és a figurák is.

A film egyetlen kérdésre épít: hazudik-e John? Minden jelen levő megalkotja a maga véleményét, és a film ugyan sugall egy választ, de igazából akkor az igazi, amikor a néző maga is kétségek között van. Ez csak egy jól kidolgozott ötlet, egy sci-fi regény alapja, aminek már nagyon ki is vannak dolgozva a részletei? Vagy igaz lehetne?

Egy szellemi párbaj, amiben lassan minden professzor és szakértő a saját témájában kihívja a férfit, és nem tud dűlőre jutni vele. Mindenre van válasz, és minden logikusnak is hangzik.

Egy-egy ponton merészek is mertek lenni az írók. Szerintem nem fog mindenkinek tetszeni, mert lesz, aki úgy reagál majd, mint Edith. A magam részéről, nekem sokkal szerethetőbb ez a bibliai kép, mint amit a szent könyv tartalmaz. Már a da Vinci kód kapcsán is írtam, nekem követhetőbb az a jó ember, akit ott vázolnak, mint a köztünk járó Isten fia.

De a film felvázolta történelmi ötleteknél érdekesebb lehet, hogy reagálnak a szereplők az ötletre, hogy John 15000 éve itt él közöttünk. Az örök szkeptikus, a lelkes és hinni akaró, nagyon sokféle reakciót látunk. A csúcspont szerintem az, amikor Edith elsírja magát. Mert azon a ponton mindenki hisz, még ő is – és az agyuk ezt nem tudja feldolgozni. Ezzel megtörik a saját identitásuk, mindaz, amit az emberi létről, hitről tudtak és hittek addig. Azért kell, hogy John azt mondja, az egész csak játék és hazugság volt. Mert így tovább tudnak élni, nem lesz ez a törés, ami megsemmisítené őket.

Olyan színész nem játszik benne, aki aztán sztár lett, de nem is kellenek. Valahogy az is hitelesíti, hogy nem ismert arcok. Akik lehetnének bárkit.

Izgalmas intellektuális csemege ez a film, egy szórakoztató kamaradarab, ami már ritka.

 

Az őslakó - 5/4 beszélgetős, de folyamatos agymunka. Minimális eszközök, színészek viszik, és leköt.

https://www.youtube.com/watch?v=UPjyw9KeEMo

Idézzünk!

(Közeledik a királyi esküvő, Amber ír is róla. Szerintetek a stílusa édes vagy giccses?)

Felséges olvasók, 349 nap, 11 óra, 23 perc és 7 másodperce, hogy igent mondtam életem szerelmének, Richard Bevan Charltonnak, Aldovia királyának. De ki számolja rajtam és emberek millión kívül világszerte? (A christmas prince 2.)

 

(Márk és Attila megszerzi az arabok mocskos millióit, Mira ki is akad. De Attilát majd Janka győzi meg.)

  • Ebből a pénzből ti akármeddig elvagytok.
  • Apa, legalább gondoljál már a kislányodra! Ha így nő fel, ebből a pénzből, szerinted mi lesz belőle?
  • Miért, belőletek mi lett, mi?
  • Gyilkos. (Aranyélet)

 

(Marcona arcok szólítják le Arthurt a bárban, de nem azt akarják, amire elsőre gondol az ember.)

  • Hé, haver! Te vagy a vízi csávó a tévéből?
  • Mit akartok?
  • Megmondom, mit akarunk. Egy közös szelfit. (Aquaman)

 

(A Hazatérés programban azt szimulálják, milyen lesz otthon beszélgetni a régi barátokkal. De lehet ezt teljesen komolyan venni?)

  • Sajnos nem tudok sokáig maradni, jegyünk van a mai meccsre.
  • Ó, ez remekül hangzik.
  • Akarsz velünk jönni?
  • Naná.
  • Ó. A csudába, neked nem hoztunk jegyet. Nem tudtam, vajon érdekelnek-e még ezek a dolgok.
  • A szórakoztató események? Nem. Nem, mostanság szívesebben ülök otthon, és fényezem a puskám. (Homecoming)

 

(Enn csak imponálni szeretne a most megismert lánynak, az anyja azonban nem veszi a lapot, hogy álljon le a cikis történetekkel.)

  • Anyu! A vazelintól csak jobban nő a szőr. Marilyn Monroe-nak bajsza nőtt attól a sok vazelintől!
  • Mégis szépen alakult az élete, nem?
  • Mikor? Amikor meghalt? (Így csajozz egy földönkívülivel)

 

(Egykori zaklató és zaklatott már poénkodni is tudnak magukon, amikor közös már az ellenség.)

Örülök, hogy van egy társam, mert a bosszúszomjas ribancok mindig magányosak. (Csőbe húzva)

Aquaman

Hősös, háborút megakadályozós, trónviszályos.aquaman.jpg

Arthur Curry még mindig megveti az egyik ági felmenőit. Az apja világítótorony őre volt, aki egy nap a sérült atlantiszi királynőbe botlott. Szerelmesek lettek, fiuk született. De a nőnek vissza kellett térnie, hogy hozzámenjen a vőlegényéhez, így védve, akiket igazán szeretett. Arthur mindig őt várta haza, készült egy atlantiszi tanárral, de amikor megtudta, hogy a férje milyen sorsra ítélte királynéját, többet hallani sem akart Atlantiszról. Most Mera hercegnő keresi fel, aki szerint követelnie kellene elsőszülöttként a trónt az öccsétől: Orm egyesíteni akarja az atlantiszi királyságokat, hogy aztán egyesült erővel lerohanják a szárazföldet. Arthur a lány mellé áll, és a legendás atlantiszi szigony nyomába erednek, miközben Orm vadászik rájuk és egyre közelebb kerül a tengeri egyeduralomhoz.

Borzalmas előítéletekkel álltam neki a legújabb DC filmnek. Hosszan tudom sorolni, mi minden nem tetszett benne, már előzetesen: még mindig nem békültem ki azzal, hogy Jason Momoa Aquaman. Könyörgöm, a srác úgy néz ki, mint Amerika Kapitány! Momoa teljesen más. Nekem a GoT szerepe ugrik be róla mindig. Aztán, a fordított sorrend. Kész az Igazság Ligája, és utána nézzük az eredetfilmet? Jaj, ne!

Annyira rossz azért nem lett a film, mint amitől tartottam. Még talán azt is megkockáztatom, hogy szórakoztatóbb, mint sok eddigi DC film. De még így sem éri el nálam a tetszik szintet, ez csak egy elmegy.

A történet egy az egyben eredettörténet, noha már a DC univerzum bevezette a karaktert. Így a cselekmény nagyja nekem annyira feleslegesnek tűnt: hosszan elmesélik Arthur szüleinek szerelmét. Minek? Majd párhuzamosan futtatják Aquaman és Mera hercegnő kalandjait Orm hatalomért tett lépéseivel. És bizony nekem sokkal érdekesebb volt Orm ügyködése, mint amit a másik kettő művelt! Volt abban ötlet, hogy milyen atlantiszi királyságok vannak és Orm melyiket hogyan nyeri meg az ügyének.

Jó, azért itt is volt gagyi faktor. Azon szabályosan rosszul lettem, amikor Orm az egyik királynak benyögi, hogy király helyett szólíthatja az Óceánok Urának is.

Ha az agyamat lekapcsolom, akkor kalandos film, de nekem végig hiányzott belőle valami jobb tartalom. Vagy inkább jobb hős? Anno Wonder Woman olyan hős volt, akit lehetett szeretni, drukkolni neki, akinek eposzi harca volt. Aquaman, nos, egy családi viszályt rendez, és tulajdonképpen a szigonnyal nyert is, ilyen egyszerűen.

Tudom, nem tesz jót a DC filmeknek, ha a Marvel alkotásokat teszem mellé, de ezek direkt belemennek a pofonokba! Itt pl. olyan eklektikus ruhatárat kaptak a szereplők, hogy azt a Thor első részében is kinézték volna. Iszonyat gagyi és giccses ruhákat adtak a szereplőkre! Komolyan, nem is tudom, melyik fájt a legjobban. Mera báli szettje, Aquaman aranyban.

Atlantisz meg beidézte Wakanda országát, a rejtett és szuperfejlett voltával.

A sztár casting itt is megvan, de valahogy mégse olyan erős az összkép. Egy, Amber Heard szép nő, de ennyiben ki is merül. Kettő: miért ilyen idős emberek a DC hősök? Patrick Wilson 45 fölötti, és Momoa is 40 lesz – így külön poén, hogy Wilson játssza a fiatalabb testvért.

Egyszer meg lehetett nézni, de ennyi bőven elég is volt belőle.

 

Aquaman - 5/3 látványos, de a történet egyszerű, gyakran buta. Plusz, most tűnt fel – direkt öregít a DC?

https://www.youtube.com/watch?v=WDkg3h8PCVU

Homecoming

1. évad

Orvosi kísérletes, terápiás, katonás.

Heidi terapeuta volt, aki hazatérő katonákkal foglalkozott. Az üléseken igyekezett segíteni a traumáik kezelésében, hogy aztán hazatérhessenek, és teljes emberként folytathassák az életüket. Pár hónappal később Heidi pincérnő a szülővárosában. Egy nyomozó keresi meg, aki a Homecoming keretei között végzett munkájára kíváncsi. Különösen arra, ami egy Walter Cruz nevű katonával történt. Heidi kénytelen rádöbbenni, hogy nem emlékszik a férfira, ahogy a munkájára sem. Hónapok estek ki neki. Ahogy kutakodni kezd, és jönnek vissza az emlékei, egy olyan összeesküvésre bukkan, melyben kihasználták az embereket, gyógyszerekkel kísérleteztek és ártottak. De itt az ideje, hogy végre tegyen valamit, és rájöjjön, mi történt Walterral.homecoming.jpg

Miért nem volt 2018-ban Mr. Robot évad? Hiszen annyira egyedi sorozat volt, olyan jó kritikái és rajongótábora van, hogy nem lehetett rájönni. A válasz ez a sorozat, a Homecoming. Ami 10 részes lett, és abszolút Sam Esmail munkája, aki e sorozaton dolgozott 2018-ban, és nem a Mr. Robot új évadán (legalább Rami Malek mozit forgathatott, és lett nekünk egy Bohém rapszódiánk).

Aki ismeri a hacker és összeesküvéses sorozatot, nagyon hamar otthon érezheti magát e sorozat keretei között is, bár látszólag nincs közös pontja Esmail másik sorozatával. Ebben hazaérkező fiatal veteránok vannak, abban üzletemberek és anarchisták. A Homecoming terápiás kereteket kap, a Mr. Robot már szinte naplószerű.

De aztán mélyebbre ásunk, és bizony a tartalomban vannak hasonló vonások. Mindkettőben megjelenik a gonosz vállalat képe, csak éppen más szinten mozognak. Az E-Corp, az Evil, a Mr. Robot hősének szemében a megtestesült Sátán, amivel fel is veszi a harcot. A Homecoming mögötti vállalat látszólag remek cég, segíteni akar, köztiszteletben áll. De a felszín mögött itt is mennek a nagyon komoly intrikák és korrupció.

Aztán, a Mr. Robot meghatározó eleme egy mentális betegség. Itt alapból pszichésen sérült embereket kezelnek, amit tetéznek egy rejtéllyel. Párhuzamosan látjuk, hogy dolgozott 1 éve a vállalatnál Heidi, és most hogyan pincérnő, valósággal agymosottként. Van egy rejtély: mi történt és miért?

A sorozat nagyon szépen építkezik, és a 10 rész alatt fokozatosan mutatja meg, hogy jutottunk egyik állapotból a másikba. Csavaros, logikus, és benne az összeesküvős, gonosz vállalatos feeling, amit már ismerünk Esmail kelléktárából. Mindig építi kicsit a történetet mindkét szálon, mindig hoz bele valami meglepő elemet, és jól használ thriller, orvosos zsánereket.

Ki kell emelni, vizuálisan is mennyire erős a Homecoming. Egyedi, néha szinte fullasztó atmoszférája van, és nagyon a rendezőre jellemző képei. Ismét csak azt tudom mondani, aki a Mr. Robot nézője, nagyon otthonos lesz neki a közeg.

Nem utolsó sorban csodás a casting. Julia Roberts játssza a főszerepet, aki már nagyon megválogatja, mihez adja a nevét. De Bobby Cannavale, Sissy Spacek se rossz választás.

Talán nagyon a Mr. Robot mellé teszem, de nehogy azt higgye bárki, hogy ez annak a sorozatnak a lopása. Egyáltalán nem, csak a készítő kézjegye szépen rajt van mindkettőn.

 

Homecoming - 5/4 érdekes a történet, egyedi a kivitelezés, és sztárok játsszák a főszerepeket. Élményt nyújt.

https://www.youtube.com/watch?v=9WJSdpE-sJQ

5 film, amit látnod kell

Top Blog

Avagy, mi volt az a 10 film, aminek a bejegyzését legtöbbet megnéztétek?

10: Legendás állatok 2.

9: Red Tails - Különleges légiosztag

8: Gengszterzsaruk

7: Első gyilkosság

6: A Diótörő és a négy birodalom

5: Gyilkos elmék - 13. évad

4: A Grincs

3: The little drummer girl

2: Így csajozz egy földönkívülivel

1: Outlaw king

A címek linkek, eléritek onnan a filmes bejegyzéseket, ha valami nem rémlene.

süti beállítások módosítása
Mobil