Minden napra egy film

Minden napra egy film

Bűbáj herceg és a nagy varázslat

2018. november 14. - BBerni86

Kalandos, szerelmes, átoktörős.

Bűbáj Fülöp pár napon belül 21 lesz, és a herceg szó szerint leendő királysága minden nőjének álompasija. Csecsemőként apja rosszakarója, a sötét mágiában jártas Nemezis átokkal sújtotta: minden nőt bűvöljön meg a tekintete. Ha a 21. születésnapján nem csattan el az igaz szerelem csókja, akkor a királyságban nem lesz többé szerelem. Bűbáj herceg most éppen három menyasszony közül kellene, hogy válasszon: Csipkerózsika, Hamupipőke és Hófehérke is a lagzira készül. A király azonban látja, hogy a fia nem szerelmes és nem tud választani, küldetésre küldi. A hercegnők aggódnak érte, így a jóakaróik felbérelik a tolvaj Lenore-t, hogy bubaj_herceg.jpgvigyázzon a hercegre. Csak éppen a fiú álcában rejtőző lány az egyetlen, akire nem hat Fülöp átka. És Nemezis látja, ő megtörhetné az átkát. Így ahol tudja, nehezíti az útjuk, míg a kettős valóban el nem kezd egymásba szeretni.

Szeretem a kifacsart meséket. Nagyon fel tudja dobni a történetet, ha egy elemet kicserélünk valami nagyon másra, és rögtön új értelmet kap minden. Ebbe a sorba illeszkedik a Bűbáj herceg is, aminek már a címe sejteti, mi lesz a nagy csavar: most nem egy hercegnő átkát kell megtörni, hanem bizony a hős herceget ismerhetjük meg közelebbről.

Aki ugyanúgy Charming, mint ahogy több évadnyi Once upon a time-ban Hófehérke hívta a hercegét. Itt ugyan ez, a magyarul Bűbájos a herceg vezetékneve és nem a jelzője, de teljesen úgy használják, mintha a keresztneve lenne. És jelzőként is megállja a helyét. Csak éppen ez a Bűbáj herceg nem egy hősies alkat. Mondhatni, elég életképtelen lovag, és a legnagyobb fegyvere a mosolya. De, és mesében döbbenet, van karakterfejlődése. Hitelesen. Teljesen kész voltam azon a döntésen, amit a mese végén meghoz. Nagyon nem egy szokványos mesevég, persze jön fordulat és megoldás, de maga az ötlet dicséretes. Jobb ember lesz a végére, és kész nagy áldozatokat is meghozni.

Mivel ilyen a herceg, sejthetitek, hogy a hozzá illő lány nem egy kényes hercegnő lesz. Lenore a girl power megtestesítője, aki sikeres tolvaj, nagyszájú és vagány. Az ő szerelmük nem az a fajta, amelyben meg kell menteni a lányt. Végső soron ők majd egymást mentik meg, és egészítik ki egymást.

Amit még nagyon bírtam, a három klasszikus mesehősnő itteni arcát. Csipkerózsika, aki folyton csak aludna. Hamupipőke, aki ezerrel pörög, mintha folyton határideje lenne. És a kedvencem, Hófehérke, aki kész üldözési mániában szenved. Viccesek lettek.

A történet kalandos, hiszen a páros elindul a nagy kalandra, és többek között küzdenek szörnyekkel és természeti akadályokkal. Vicces is, hiszen a mesék pont annyira vannak kifacsarva, hogy mókásak legyenek. Nekem bejött a film humora. Mellette klasszikus mesei elemek is vannak, például betétdalok. Nem sok, de jól elhelyezve, és egészen fülbemászóak lettek.

Itt kell megjegyeznem, hogy eredeti hangokkal nem semmi a mese zenei része. Hiszen olyan énekesnők adják a hangjuk, mint Sia, Demi Lovato, Avril Lavigne.

Tényleg sajnálom, hogy a grafika furcsa kicsit, nem a Disney és DreamWorks szint, mert ezt leszámítva nagyon szórakoztató kis mese az, amit jól esett nézni. Nekem tetszett.

 

Bűbáj herceg és a nagy varázslat - 5/4 jópofa, humoros, felnőtt fejjel is élvezhető, nagy kár, hogy nem szebb a grafikája!

https://www.youtube.com/watch?v=mz8KCGHQRpU

Idézzünk!

(Freddie szokása szerint késik, a többiek már egy ötleten dolgoznak.)

  • Ok, mi folyik itt?
  • Tudnád, ha időben jönnél!
  • Én művész vagyok, drágám, nem egy svájci vonatkalauz. (Bohém rapszódia)

 

(A csapat tervet sző, hogyan állítsák meg Drakulát, avagy szövetkeznek az ősellenségek.)

  • De a családom minden fellelhetőt elrakott, beleértve a mágikus könyveket és bármi furcsaságot, amivel összeakadtak. Én nem tudok mit kezdeni velük, de ti igen.
  • Még szerencse, hogy nem öltelek meg és faltalak fel, Belmont.
  • Én pedig nem beleztelek ki és nyúztalak meg, hogy cipőt csináljak belőled!
  • Micsoda csapat vagyunk – főzi hozzá a varázslólány. – Kerítek magunknak szekeret és lovakat, ha addig nem ölitek meg egymást, amíg visszaérek.
  • Ugyan, kérlek! Nem vagyunk már gyerekek! (A nő kimegy.) Dögölj meg!
  • Fordulj fel! (Castlevania)

 

(Eddie enyhén kikészül, miután a barátnője megcsalta, és a barátai közül többen szerződést kapnak.)

  • Megérdemled.
  • Kösz.
  • Ahogy Ron is megérdemli, Cassie is megérdemli. Mindenki mindent megérdemel köröttem, bakker! Bocs, elnézést, veszek pár mély levegőt, megnyitom a gázt és kitisztítom belülről a sütőt. (I’m dying up here)

 

(A börtönőr néha pszichológusként is helytáll.)

Isten nem jó és rossz embereket teremt. Az csak mítoszt. Embereket teremt. Akik néha jó dolgokat, néha kevésbé jó dolgokat tesznek. De az a szép, hogy amikor felkelsz, te döntöd el, hogy melyik legyen. Amíg úgy döntesz, hogy a jókat csinálod, minden rendben van. (Orange is the new black)

 

(Freddie békülni akar a rá haragszó bandatagokkal, a találkát összehozó John már érkezésekor leveszi a fagyos hangulatot.)

Ha bárki szeretne teát, kávét, valamilyen fegyvert, az csak szóljon! (Bohém rapszódia)

 

(Leonard feladatot kap a főnöktől, aki nagyon tud motiválni.)

  • Maga eldönti, jóváhagyja, és büszke lesz az ügyes munkájára!
  • Ez hatalmas felelősség.
  • Ha nem gondolnám, hogy alkalmas a feladatra, nem maga lett volna az ötödik a listámon. (Agymenők)

 

(A rendőrök megfélemlítik a kiszemelt beépített embert.)

  • Kérdeznék valamit, oké? Úgy nézünk ki, mint akik letartóztatnak? Megbilincselnek és bevisznek az őrsre? Feltettem egy kibaszott kérdést!
  • Kicsit sem.
  • Ja, eltaláltad. Mi csak kinyírunk. Kevesebb munka. (Gengszterzsaruk)

 

(A békülési szándék után John próbálja vigasztalni az énekest, nem tudva, hogy Freddie Mercury milyen titkot rejteget.)

  • Rendben lesz, csak kell nekik egy kis idő.
  • És mi van, ha nincs időm? (Bohém rapszódia)

Bohém rapszódia

Zenés, világsztárrá válós, magánéleti gondos.

Farrokh Bulsara érzi, hogy többnek kellene lennie, mint a reptéri szállítómunkás, akinek az életét éli. Freddie leszbohem_rapszodia.jpg az új neve, egyedi stílust igyekszik kialakítani. Egy este gratulál a bárban fellépő zenészeknek, akik pont akkor vesztették el az énekesük. A fiatalember énekel pár sort, és már a zenekarban is találja magát. Viszi a magabiztosságát, az ötleteit, a hangját és valami elindul. Nagyban álmodik, és mire feleszmélnek, albumuk van, menedzserük és turnéznak. A Queen hatalmas siker lesz, és egyre születnek a nagy dalok. De a siker az árnyoldalait is megízlelteti – emberek, akik kihasználják. Magány, amelyet droggal és bulikkal, alkalmi kapcsolatokkal igyekszik elűzni. Egyre több konfliktussal a banda többi tagjával. Nagyon mélyre süllyed, de Freddie kész felállni a padlóról még egyszer.

Kicsit belenéztem a kritikákba is, pedig nem szokásom. És rosszul tudok attól lenni, hogy a filmen a legtöbben azt kérik számon, hogy miért nem mutattak meg több drámát, botrányt, ellentmondást az igazi Freddie Mercury életéből. De most komolyan, mégis, mit akartak nézni? Ha annyira valósághű lenne, akkor már nem egy szórakoztató filmről beszélnénk, hanem egy dokumentumfilmről. Ahogy olvasgattam, az jutott eszembe, ezek a fanyalgók azzal a típusú filmmel lennének boldogok, aminek a technikáját az AHS Roanoke eleje megmutatta. Színészek eljátszanák a sztorit, a valódi személyek meg mesélnének mellé.

De könyörgöm, a Bohém rapszódia egy szórakoztató film, nem életrajzi dokumentum! Ilyennek kellett lenni, hogy jó érzésű nosztalgiával meg lehessen nézni és tudjunk rajta mosolyogni, emlékezni, esetleg könnyezni. Ki nézte volna szívesebben a több meleg jelentet? Ami bekerült, amikor moziba néztem, sok nézőknek ez is sok volt és a sima férfiak közti csókon felzúdultak. Vagy fájdalmas, magányos, betegséggel teli drámát.

Nekem tetszett, hogy sok mindent érintettek, de nem lett egyik ágba se túlzott elmélyülés. Talán kicsit felületesebb így a biográfia, de sokkal fogyaszthatóbb és szórakoztatóbb is. Így is érzelmileg betalál, amikor Freddie vall a bandának. Így tudok nevetni a drámakirálynő húzásokon, a jó beszólásokon. A dalok meg adják maguk, és jók voltak a sztorik, ahogy a máig ismerős és játszott dalok születtek.

A filmzene külön is megér egy misét. Elég egyedi dolgot találtak ki a készítők: az énekest játszó Malek, egy Mercury imitátor és maga Freddie hangját keverték össze. Így Malek is a magáénak érezhette az alakítást és a zenélést, és nem csak kilopták az eredeti Queen hangzást. De ismerős is, nem bántja a fülünk mássággal, miközben igazából nem csak játsszák a Queen slágereket, hanem újrajátsszák.

Az egész történetnek sikerült ívet adni, méghozzá elég elegánsan. A semmiből indulást, a siker magassága, majd a mélyrepülés, ahonnan sikerül felállni. Az igazi talán hullámzóbb volt, de egy filmbe így letisztult és követető.

Nekem bejöttek a színészi alakítások is. Rami Malek egész más karaktert formál meg, mint a sorozatában, és ezt is teljes átéléssel, szerintem remekül hozta. Ő is, a kosztümösök és a díszletesek is mindent megtettek, hogy megidézzék a kort és a csillagot. Jók a többiek is.

Nekem tetszett a film, annak is bátran ajánlható, aki nem Queen nosztalgiázni akar.

 

Bohém rapszódia - 5/4,5 szórakoztató film, remek zenékkel, humorral, drámával, Malek nagyot játszik benne.

https://www.youtube.com/watch?v=kUxuY9PUoKs

The other site

Együtt, szabadon

Filmen két része készült el A menedéknek, melyben egy fiatal lány, Mika felfedezi, hogy milyen remek lovas, és barátságot köt egy Szélvihar nevű paripával. Verseny, farm mentés, szerelem, útkeresés - jó kis családi filmek voltak, melyek közül az elsőt már regényként is begyűjthetünk, Együtt, szabadon címen keresheted.

5 film, amit látnod kell

Újhullámos háborús

Múlt héten a klasszikus háborús filmekből szemezgettünk, most nézzük, merre halad most a zsáner! Új megközelítés, új hősök, új képvilág. Melyik tetszik jobban?

5: Becstelen brigantyk - Tarantino háborús filmet is nagyon sajátosan forgat, és szinte őt ki is emelhetném, mert f5_4.jpga rendezői kézjegyei teszik a filmjét mássá. A történet több szálon halad, amelyek a film végére elkezdenek összeérni. Van egy zsidó lány, aki a családja legyilkolását igyekszik megbosszulni a moziból. Van egy fiatal német tiszt, aki udvarolni próbál neki. Van pár amerikai, akik nácivadászokként a legnagyobb vadra fenik a foguk, Hitlerre. Van egy zseniális náci, akinél műveltebb és kulturáltabb, mégis dermesztő szörnyeteget nehéz találni. Soknyelvű, izgalmas alkotás, amiben a párbeszédeknek végig súlya van. Menő jelenetek. Hatalmas sztár stáblista, és a rendező kivétel nélkül sokat kihoz a színészeiből, itt is. És a zene is. Nagyon Tarantino, és nagyon nem szokványos háborús film.

4: A fegyvertelen katona - a film, amivel Mel Gibson elkezdett bocsánatot nyerni, és ami leginkább közel van a f4_4.jpglistán a klasszikusokhoz. De van egyetlen vonása, ami miatt nem a klasszikusok, hanem az újhullámba tettem. Mégpedig az elv, amiért a film hőse annyi áldozatot meghoz, és így is hős lesz. Andrew Garfield remek alakításában Desmond hazafias indíttatásból katonának jelentkezik. Felveszik, de a kiképzésen azzal szembesülnek, hogy a fiatalember nem hajlandó fegyvert fogni. Megvívja ezért a maga harcait, de a film végére kiderül, hogy a bátorság nem fegyver kérdése. A kiképzés hangulatos, a főszereplő szimpatikus, a háború ábrázolása pedig brutális.

3: Saul fia - erre a listára egy magyar filmet is felírhatok, és élek is a lehetőséggel. Hányan láttuk moziba? f3_4.jpgEmlékszem, én a film után tettem egy jó nagy sétát, annyira rám nehezedett a film. Utána mennem kellett éjszakai műszakba dolgozni. Maradjunk annyiban, aznap éjjel nem én voltam a világ legboldogabb embere. De pont ezért kell ezt a filmet megnézni, mert hat, súlya van, és igenis, csapjon csak pofon annak a borzalma, amit az emberek képesek tenni egymással! A technika, ahogy Nemes Jeles bezár a filmbe, iszonyat erős. Szinte belefulladsz. Szokni kell, nem erre szoktattak minket, de az élményért megéri. A történet szerint Saul egy zsidó, aki Auschwitz poklában dolgozik pár társával. Égeti a holtakat, lapátolja a hamut, tereli az érkezőket. Ám egy nap egy halottban a fiát fedezi fel. Akkor valami feltámad a lelkében, és elhatározza, a gyereke zsidó temetést fog kapni. Küzdelme több, mint egy apa megszállottsága. Nekem az Antigoné jut eszembe. Amikor a temetés minden bennük lévő isteni és jóság kifejezője, aminek erősebbnek kell lennie az emberi törvényeknél. Mert ha ezt hagyjuk elveszni, nem emberek leszünk már, csak vadállatok.

2: A homok alatt - európai alkotás, és nekem ez volt az, ami rányitotta a szemem, hogy elmúlt az a korszak, f1_3.jpgamikor az amerikai hősök bemasíroznak, és jól befűtenek a náciknak. Más szemmel nézzük a háborút, és a feldolgozás részeként mindkét oldal bűneivel szembenézünk. Ebben a filmben azt mesélik el, a norvégok hogyan fogták be a tengerpartjaik aknamentesítésére a német hadifoglyokat. A filmben egy csapat 17-19 éves fiút látunk, akik egyáltalán nem a náci eszméktől fűtve álltak katonának. Még inkább gyerekek, mint katonák. És nem mehetnek haza, szedni kell az aknákat. Még a katonatiszt is megsajnálja őket, ahogy teszik a dolguk, álmodoznak a hazatérésről, és iszonyatos veszteségeik vannak. Az agyamba égett, amikor az ellátásukért pénzt kapó nő moslékkal eteti őket, rosszul lesznek, és az egyik fiú azért robban fel, mert lehányja az egyik aknát. Dráma, szentimentalizmus nélkül minőségien érzelmes, érdekes a történet. Ha nem lennék annyira Nolan rajongó, ez lett volna a listavezetőm. Ennek jobb az emberi drámája, a története, de tény, hogy a Dunkirk minden technikai téren ráver pár kört.

1: Dunkirk - mint elkötelezett Nolan rajongó, mi mást tehettem volna az élre? Christopher Nolan ebbe a történetbe f2-2.jpgis bele tudott tenni egy csomó mindent, ami jellegzetesen az övé, nekem a film is nagyon tetszett. A cselekmény magja a történelemből mindenkinek ismerős lehet: a nácik beszorították a szövetséges haderőt, vérfürdőre volt esély. A britek egyszerűen képtelenek voltak kimenteni az embereiket a csapdából. Míg nem jött az ötlet: a civilek is hadd szálljanak be, mentse mindenki a katonákat, aki csak tudja! A vereségből így lett győzelem. És a film több zseniális ötleteiből csak párat emelek ki: az időkezelés. Három történetet követhetünk nyomunk. Az egyik a kimenekítésre váró katonáké, a másik egy civil hajóé, akik menteni indulnak. A harmadik a pilótáké, akik fedezni igyekeznek a szövetségeseket és a civil hajókat. Mindegyik történet más időkeretet kapott - egy hét, egy nap, egy óra. De egymással párhuzamosan vannak elbeszélve, és roppant izgalmas, amikor a film egy-egy pontján másként látjuk a más cselekményben már látott eseményeket. Ahogy összeér minden, ahogy folyamatosan kell a nézői figyelem, nagyon Nolan, nagyon bírtam. A remek színészválasztás. Sok mindenkit ide hozhatnék, Nolan a castingban is tehetséges. De Tom Hardy lesz, akit kiemelek. Minimál eszközökkel, az arcán repülős maszkkal, valami nagyot oda tesz a vászonra. Aztán, a film látványvilága. Olyan zseniális képek és beállítások vannak benne, hogy hiába háborús film, az ember néha csak gyönyörködik. Az óceán a repülős szemével. A légi csaták. Néha meg csak borzongunk. Fuldoklást egy lehulló kézzel bemutatni... a retinámba égett. Nagy trükk, hogy az egész filmben egy németet se látunk. Az ellenséget nem látjuk, de érezzük a fenyegető jelenlétét és feszültség, félelem van végig a történetben. Végül, a zene. Hatásos, él a filmmel, és az a feszültség, ami lüktet benne... Oscart nem adtak érte, de akkor is olyan film, amit érdemes megnézni, lehetőleg szélesvásznon.f2_4.jpg

Időcsavar

Apát keresős, más dimenziós, mesés.

Alex és Kate elkötelezett tudósok, akik a világ működését tanulmányozzák. Van egy elméletük a hiperkockáról, mely szerint dimenziók és világok között lehet utazni, elég hozzá a megfelelő frekvencia megtalálása. A tudományos munka mellett szerető házaspár és szülők is, akik lányuk mellé most fogadtak örökbe egy kisfiút is. idocsavar.jpgÁm Alex egy éjjel eltűnik, és 4 éve nyoma sincsen. Meg nagyon akar hinni az apja visszatértében, romlik a viselkedése az iskolában, nem tudnak mit kezdeni vele. Öccse, Charles Wallace hoz haza egy különös nőt, mrs. Miaz-t, aki nagyon nem evilágian viselkedik. Amikor csatlakozik hozzájuk Meg osztálytársa, Calvin, a három mrs. dimenzióközi utazásra hívja a gyerekeket, hogy hazahozzák az apjuk. Közben szembe kell nézniük a saját félelmeikkel és a világot fenyegető gonosszal is, amely már a Földet is fenyegeti.

A trailer hangulatos volt, még vártam is a filmet. Az is megfordult a fejembe, ha siker lesz a film, kijön a regény is, új sorozatba is kezdhetek, mert az Időcsavar regények több részesek, a film alapja csak egy a sok között. De se siker, se könyvsorozat, csak egy csalódás.

Kezdjem azzal, ami legjobban bökte a csőröm? Ok. Hogy hívják a film főgonoszát, a sötétséget? Röviden Aznak. Csak éppen itt nem ölt bohócruhát, és nem gyerekeket ragad el a városkából, hogy lebegtesse és megegye őket. (Pedig az jobb lett volna.) Az itt hosszabb névvel is rendelkezik, ami nem Krajcáros. Hanem Kamaszodsz. Amikor meghallottam, legszívesebben felvihogtam volna. Kamaszodsz?

És tényleg, ha visszafejtem a cselekményszálakat, akiket elkap a gonosz, a gyereki naivságot hátrahagyva felnőttesebbek, vele együtt gonoszabbak is lesznek. Konkrétan úgy van beállítva a filmben, mintha a világ minden baja abból fakadna, hogy a gyerekek felnőnek. Jó, bele tudom látni, hogy arra akarja a film a hangsúlyt tenni, hogy a gyermeki hitet és képzeletet meg kellene őrizni egész életünkben, nem megölni a belső gyermeket, de így ez akkor is röhejes volt. Nekem megfordult a fejemben, ilyen logikával az is megoldást hozna a Föld minden bajára, ha minden ember fogná magát és öngyilkos lenne, mert az emberiség az a kór, ami lassan elemészti a bolygónkat. És mindezt egy gyerekmese gondoltatta velem…

Mert ez gyerekeknek szól. Kalandot jelent a történetben egy repülés. Mesebeli, varázsos tájakon kelnek át a szereplők, és rejtvényeket oldanak meg. A segítőik, a három mrs. olyan, mintha Óznak lett volna három jó boszorkánya. Ugyan fizikai magyarázatot igyekeznek bemesélni nekünk, de akkor is egy hatalmas mese az egész. Ha a szeretet a frekvencia, amivel utazni lehet a dimenziókban, kérdem én, a sötét „Az” hogyan utazik? Mert egyre csak terjed.

Az üzenet, mely önmagunk elfogadásáról benne van, szintén nagyon gyerek- és kiskamasz filmes. De azt simán el tudom képzelni, hogy a regény is erre van kihegyezve.

A történetet tehát utáltam, de két dolog elvitathatatlan a filmtől. Az első: nagyon szép látványra. Ha az agyunk kikapcsoljuk, nagyon szép a külcsín. A másik, iszonyatosan erős a casting. Reese Whiterspoon, Oprah, Chris Pine, Gugu Mbatha-Raw, Galifianakis, Levi Miller többek között a szereplők között.

Jut eszembe, miért lett Miaz, Ki és Melyik Mrs? Arra nem jöttem rá. Nincs Mr. Mindegy is.

 

Időcsavar - 5/2 nagyon látványos, csalogató castinggal, de a történet felnőtt fejjel nagyon gáz. Kár érte.

https://www.youtube.com/watch?v=O4mxNu5uyto

The other site

Watchmen

Amikor Zack Snyder még ígéretnek számított, képregényeket álmodott akkor is filmre, még a Marvel és DC univerzumok születése előtt. A 300 kultikus lett, és a Watchmen is mutat értékeket, ha annyira nem is lett sikeres, mint a spártaiak hősies helytállása.

A Fumax kiadta a Teljes Watchmen sorozatot egybe, ami egyike azon kevés képregénynek, ami nyert Hugo- és Locus-díjat is. Érdemes megnézni, mennyire vitte át a vizualitását Snyder a filmjébe.

Várható heti megjelenések

Mozi:

- A belleville-i zsaru - francia akció komédia, az új Omar Sy film.

- A sértés - európai vegyes tárgyalótermi dráma.

- Gyémánthajsza - Keanu Reeves gyémántokkal kereskedik, szerelmes lesz és életveszélybe keveredik Szibériában.

- Ki az árnyékból - ausztrál thriller, amibe beköltözik a gyereket váró házaspár egy rejtélyes házba.

- Lány - benelux dráma egy balerináról, aki komolyan küzd, mert fiúnak született.

- Legendás állatok 2. - a heti nagy film, menjünk vissza a Harry Potter univerzumba! Fantasy kalandra fel!

- Ruben Brandt, a gyűjtő - magyar animáció.

DVD:

- A hihetetlen család 2.

- Hotel Transylvania 3.

- Sicario 2.

- A keresztapa - trilógia egyben

Az igazi csoda

Családos, másságot feldolgozós, gyerekes.

Auggie sok tekintetben kivételes kissrác. Jószívű, kedves, okos, tele álmokkal és szeretettel. De Auggie nem átlagos gyerek. Súlyos rendellenességekkel született, műtétek sora kellett ahhoz is, hogy a mostani arcnak tűnő arca kialakuljon. Anyja szeretné, ha végre gyerekek közé kerülne, iskolába járna, nem otthon tanítanák. Bár félnek az_igazi_csoda.jpga gyerekek reakciójától, belevágnak. Eleinte mindenki megbámulja a fiút, de szerez barátokat is, és lassan a személyisége képes lesz feledtetni az arcát, leküzdi a csúfolkodást is. Jack eleinte kényszerből barátkozott vele, de tényleg megszerette a fiút. Igazi haverok lettek, de egy beszólás sok mindent összetört, amit meg kell javítani. Via, Auggie nővére megszokta, hogy Auggie a családjuk napja, ő legfeljebb a hold lehet. De most lesz valaki, akinek ő a nap.

Palacio írt egy olyan regényt, ami nem véletlenül lett bestseller. Szívbemarkoló volt, és remekül működött a szerkezet, melybe az összes fontos szereplő szemszögéből megmutatta az eseményeket. Sikerregény, nem kerülhette el a megfilmesítést. A Csodácska Az igazi csoda címen készült filmre, jött is ki filmes borítós regény is, különben az új cím nekem jobban bejön. De most nézzük a filmet!

Nagyon korrekt adaptáció lett, amelyen érezni, a készítők mennyire szeretettel és tisztelettel nyúltak az alapanyagához. Tartottam tőle, hogy nem fogják tudni visszaadni a regény több elbeszélős szerkezetét, de még ezt is nagyon korrektül megoldották. Ahogy a regényben, itt is más-más karakter kerül a középpontba, és meséli el az ő szemszögét. Ehhez narrációt kellett alkalmazni, de megtették, és nálam működött. Nem lett idegesítő, felesleges vagy túl sok. Éppen eléggé leképzi azt, ami tetszett a regényben.

A cselekmény most is szívbemarkoló. Az ember akaratlanul is sajnálja a gyereket, aki nem tehet arról, hogy nem volt arca, most pedig ronda. Ettől hősiessé válik, ahogy mégis helytáll, és barátai lesznek, teljesít. Kis iskolai ügyek adják a cselekmény magját, de Auggie különlegessége miatt ezek is felnagyítódnak, és érzelmekkel tartalmassá teszik a filmet.

Nagyon tetszett az is a filmben, mennyire pozitív az egésznek a hangulata. Vannak komoly konfliktusok, fájdalmak benne, mégis feelgood tud végig maradni. Auggie családja nagyon közel van a tökéleteshez, de nem lettek mégse meseszerűek, hanem hitelesek. Együtt lehet érezni akármelyik tagjával, és meg lennék lepve, ha a szíve mélyén nem szeretne mindenki olyan közösségben élni, mint amiben ők teszik. Ahogy mindig számíthatnak egymásra, ott vannak egymásnak, példaértékű az egész.

Kellett ehhez az is, hogy ilyen casting legyen. Julia Roberts soha nem volt a kedvenceim között, sőt, kifejezetten szeretem nem szeretni a munkáit. De ebben a filmben nagyon működik, mint Auggie anyja. Elhittem neki az egész történetét. Owen Wilson is remekül passzol ehhez a vicces, de egyben komoly apához is, aki a gyerekei biztos pontja, aki mindig mosolyt tud csalni az arcukra. Jacob Tremblay a Szoba után gyereksztárrá növi ki magát, és itt is remekül helytáll, ha a film egészében az arcmaszk alatt játszik is. Azon meg külön jót mosolyogtam, hogy Mandy Patinkin igazgatóvá változott.

Remek adaptáció, tartalmas családi film, érdemes megnézni!

 

Az igazi csoda - 5/4,5 szép film, tartalmas és tele van életszeretettel, erővel, a casting is erősre sikerült.

https://www.youtube.com/watch?v=xSW0YoUuWo0

süti beállítások módosítása
Mobil