Minden napra egy film

Minden napra egy film

The open house

2018. április 28. - BBerni86

Családos, üres házas, fenyegetett.

A Wallace család élete nem tökéletes – állandóak már az anyagi gondok – de a család összetart és szeretik egymást. De minden veszni látszik, amikor az apa halálos gázolás áldozata lesz. Naomi képtelen fenntartani a házukat, nem talál állást. A húga segíti ki, kölcsön adja a vidéki házát, ahol megszállhat a fiával, amíg jobb helyre akadnak. Csak hétvégen kell felszívódniuk, amikor nyílt napot tartanak, és lehetséges vevők nézik meg a házat. Logan nehezen viseli a változást, de hamarosan rá kell ébrednie, hogy nem csak a gyász és az idegen ház miatt vannak rossz érzései. Valaki a nyomukban van, valaki figyeli őket, és bármikor elkezdődhet a terror és a futás az életükért.

Ez mégis mi volt? Netflix, miért kellett ez? Nem győzlek dicsérni, hogy a legtöbb kedvenc sorozatom ti adjátok le,5a710e9908b86_image.jpg és egyre jobb filmeket is gyártotok! Erre jön ez a horror? Amit sikerül úgy reklámozni, hogy érdekeljen is, és ilyen csak a végeredmény? Sikítani lenne kedvem, de komolyan! Horrorban rég ért ekkora csalódás, pedig ebben a zsánerben szokott lenni bőven!

Hol is kezdjem a panaszlistám? Annyi bajom van vele, hogy nem is tudom.

Bár, van egy erős tippem, mivel kellene kezdenem. Azzal, ami a legkevésbé ment le a torkomon. A film vége. Félreértés ne essék, nem az fájt, ki halt meg, ki maradt életben. Ha a műfaj horror, benne van a pakliban, hogy a főszereplők is elhullnak. Én azt nem bírom, ha nem kapok válaszokat. Tudni akarom, ki gyilkol és miért! Ha ez csak annyi, hogy van egy pszichopata, aki így éli ki magát, akkor ennyi. Lehet bosszú, lehet anyagi haszonért, betegségből… mondhatni, mindegy, csak legyen indok!

De itt nincsen! Engem halálra idegesített, hogy a gyilkos egy senki, akiről semmit nem tudok. Vagy több ember volt, akik összeálltak? Még akár az is lehet, mert nincsen semmilyen válaszom a film alapján. Értem, ez miért lehet koncepció. Félelmetesebb az arc nélküli gyilkos, aki logika nélkül bármikor lecsaphat. De ebbe nem tudtam beleélni magam, csak abba, hogy tudni akartam miért történik ez a szereplőkkel, és a film nem hajlandó ezt feltárni!

Kettes gondom, hogy az ígéretes trailer ellenére a film egyáltalán nem lett ijesztő. Még a jump scream módszereket is mellőzik, és nagyon sokáig altatnak. Talán a film felétől éreztem egy kis feszültségteremtést, de ijeszteni mintha nem is akartak volna! Ha az új generációs horrorok azzal akarnak újulni, hogy már nem is ijesztőek, akkor köszönöm szépen, én nem kérek belőlük! Komolyan, nem voltam oda sok új horrorért, ami díjesőt is begyűjtött, de most visszasírom őket ezt látva!

Ha belegondolok, egy része volt a filmnek, aminek volt valami hatása rám. Amikor a szemüvege nélkül, vakon rohan az erdőben Logan, és mutatják is, mit lát, pontosabban mit nem lát. Mivel nekem is a szemem a gyenge pontom, abban éreztem, miért félelmetes. De nem a látvány miatt, nem a film miatt, hanem a személyes tapasztalatok miatt. Fogadnék, akinek jó a szeme, rá nem lesz hatással az a jelenet sem.

Bár nem azzal szoktam szórakoztatni magam, hogy megnézem, milyen volt egy film kritikája, most kíváncsi voltam, hogy csak én voltam ilyen elégedetlen, vagy másoknak se jött be ez a film. Elmondhatom, az eredményeket látva, hogy nem tetszett ez a film sokaknak.

 

The open house - 5/2 unalmas, lassan növelt feszültséggel, egy jobb utolsó szakasszal, de érthetetlen véggel.

https://www.youtube.com/watch?v=tMSu3Gyz1jU

Suicide Squad – Hell to pay

Akciós, bűnözős, kártyahajszolós, bűnös.

Amanda Waller kénytelen szembenézni a tettei következményével. Titokban kivizsgáltatja magát, és a betegsége már megállíthatatlan és halálos. Tudja, hogy nem volt jó ember, és a túlvilágon semmi jó nem vár rá. De az ő szakmájában mindig akad kiskapu. Létezik egy kártya, melynek tulaja halálakor bűnbocsánatot nyer minden vétke alól és a mennybe mehet. Waller ezt akarja, és ráállítja az Öngyilkos Osztagot, akik a jutalmukat szem előtt tartva azt se kérdezik meg, mire jó az a kártya és minek neki. Deadshot vezetésével a csapat elindul, de a kártyára nem 91-w7hi14yl_sl1500.jpgcsak nekik fáj a foguk. Zoom és Vandal Savage is rá akarja tenni a kezét. Harcolnak egymással, elárulják egymást, miközben Deadshot haza akar térni a lányához és erkölcsileg is jó döntést igyekszik hozni.

A DC jobban muzsikál a sorozataiban és az animációkban, mint a mozifilmekben. Talán a Csodanő a kivétel. A lényeg az, hogy lassan jobban várom az új animációs filmjeiket, mint a mozifilmeket. És most nem kezdek bele, mennyire tartok az Aquaman filmtől…

Helyette, ez a Suicide Squad azért tud érdekes lenni, mert élőszereplősen is összehozták már az Osztagot. Ha csak a stáblistát nézem, messze nyer a film. Ott Will Smith Deadshot, itt Christian Slater adja a hangját. Mindenki kedvenc bohóclánya a filmen Margot Robbie, míg itt Tara – ő meg kicsoda – Strong lett Harley. De ugyanígy végigvehetném a teljes stáblistát, a filmbe a sztárok vannak, itt maximum a B vagy inkább C lista.

Ám az animáció értelmesebb történetet kapott. Sokkal értelmesebb ez a bevezetés, mint amit a filmben láthattunk. A klasszikus elemekből épül fel: ölik egymást, meg kergetőznek. Sokkal keményebb, mint egy hősös film, hiszen ezek a szupergonoszok nem aggályoskodnak. Még mindig emésztem, ahogy egy biztonsági őrt Gyilkos Fagy ledermeszt, aztán Harley csak heccből lecsapja a fagyott ember fejét. Pont ez lehetne az egyedi jelük, amiért ők mások – elárulják egymást is, a főnökük is, ők nagyon nem jó figurák.

Nekem pont ezzel van egy kis bajom. Egyedül Deadshot képvisel valamilyen elvet, amúgy mindenki gonosz és korrupt.  Jó, Bronz Tigris elmegy jó figurának, de ő mellékszereplő. A történetet mozgásban tartó karakterek mind megilletnék, hogy valaki elintézze őket. Nincs kivel azonosulni.

Hiányoltam a humort. A film azért próbálkozott vicces is lenni, az animáció nem tesz rá kísérletet. Vagy csak nagyon az ingerküszöböm alatt maradt, és nem vettem észre? A lényeg, hogy akció animációnak tudtam nézni, nem akció komédiának.

Pedig magukat az akciókat nem tudta szépen kivitelezni a készítő gárda. Olyan béna verekedős jeleneteket animáltak, hogy komolyan fájdalmat okozott nézni őket. Nagyon gyerekkoromba, egy ősrégi tini nindzsa mesében is sokkal jobbakat láttam! De a metahumánok se jártak jobban. Gyilkos Fagy jeges dolgai még csak elmentek, de Zoom gyorsulása – az is fájdalmas látvány volt.

Ami nekem kicsit kárpótlás volt, hogy ezek a karakterek közelebb vannak az eredeti, képregényes formátumokhoz, mint ahogy a sorozatok bevezették őket. Össze nem lehet hasonlítani ezt a Gyilkos Fagyot azzal, aki a Flash szériában szerepet kapott. Egyszer elment.

 

Suicide Squad Hell to pay - 5/3 átlagos grafika, béna akciójelenetek, de legalább a karakterek nézetik. Lehetett volna jobb.

https://www.youtube.com/watch?v=EPZZvk-wbGE

The walking dead (8. évad)

Zombis, harcos, világvégés, csapatos.

Megindul az összehangolt támadás – zombikat is bevetve a Megmentők egy részét beszorítják a bázisukra, más csapatokat lemészárolnak, vannak, akik megadják maguk és fogságba kerülnek. A cél Negan elfogása és a leszámolás lenne, amiért minden alávetett közösség kész harcba szállni. Ám elég egy árulás, hogy a végső cél ne sikerüljön, és álló háború alakuljon ki a csoportok között. Mindenki a megoldást keresi – vérben gondolkodva. A kivétel Carl lesz, aki egy más jövőt szeretne, amiben nem a gyilkolás a megoldás. Nagy árat fizet érte, de a nagy összecsapás idején sokan meghallják a mondandója lényegét, és készek változni, megpróbálni valami mást.

the_walking_dead.jpgItt az idő, hogy ebből kiszálljak. Évadok óta szenvedek csak vele, mert mindig volt egy kis reményem, hogy egyszer biztosan jobb lesz. Hiszen volt ez már jó sorozat… a durva az, amikor belekezdtek a farmos részekbe, nem szerettem őket, nem tetszettek. Most örülnék, ha azt a minőséget tudnák hozni, ami akkor még megvolt.

A történet? Egy vicc. Egy teljes évadban alig történt valami. Egy nagy időhúzás volt az egész évad, nem is éreztem, hogy lett volna bármi értelme. Egy csomó élet fel lett áldozva, miért is? Hogy majdnem ugyanott tartsanak, mint az évad elején?

Mégis, minek kellett volna ezt eladnia? A harcoknak? A Sétáló holtakat azért lehetett sokáig szeretni, mert volt benne akció is, látványos zombi apokalipszis volt, ugyanakkor emberi dráma is. A csoportdinamikában, az emberek közti kapcsolatokban volt egy csomó minden, ami nézette akkor is, ha nem éppen zombikat henteltek.

Most már ott tartunk, hogy a zombik szinte csak viccek. Egyáltalán nem érezni őket veszélyforrásnak, már a gyerekek is ki vannak képezve, hogy intézzék el őket. Ahhoz valami nagy ostobaság kell, hogy valaki zombi miatt haljon. (Igen, rád nézek, fél évadkor meghalt karakter – bekerülhetsz a legbénább halálok közé a sorozatban.) Ember küzd ember ellen, csoportok egymás ellen. Elnyújtva, unalmasan, feleslegesen.

Eljutottunk odáig, hogy már a kedvelt karaktereket is megutáltatják velem. Senki sorsa nem érdekel, lassan már a zombiknak fogok drukkolni. Vagy inkább az lenne a pontos, hogy sokak haláláért szorítok? Túl sokan vannak, nincsenek is jól felépített karakterek már.

A sorozat látványvilágára odafigyelnek, de 8 évad elég volt már nekem ebből a rohadásból. Már nagyon a tűrésküszöböm alatt van az egész. Már nem ijesztő, és ennyi idő után undorítónak se tudom mondani. Megszoktam.

A szerkezete is fájdalom. A teljes első etap alatt irritált, ahogy közbe bevágták a nagyon szenvedő Rick arcát. Utána meg a boldog jövő víziók akasztottak ki, ahogy Negan mosolyogva kertészkedik… jaj, de fájtak!

Humor? Semmi.

Akció? Van, de unalmas.

Drámai halálok? Túljátszva, kevés is, nincs igazi mersz mögötte.

Minek nézem én ezt? Most már elértem arra a pontra, hogy nincs jó válaszom. Gratulálok, Walking Dead! Csatlakozol ahhoz a válogatott csapathoz, melyeket kaszálok! Nekem itt vége.

 

The walking dead - 5/1 kaszaszint. A történet unalmas, a karakterek megfáradtak – ijesztő rég nem. Itt befejeztem.

https://www.youtube.com/watch?v=5Ow-nxswazg

Star Wars 8. Az utolsó jedik

Kalandos, menekülős, családi ügyes, háborús.

Az ellenállás lassan kihuny, az Első Rend minden téren eltörli őket. Már kevesen vannak, nekik is menekülni kell. Az egyetlen reményük, hogy Rey hazahozza az utolsó jedi mestert, mielőtt Snoke és Kylo Ren beéri őket. Poe a menekülés közben tanulja meg, hogy vezetni nem a harctéri bátorságot jelenti. Távlatokba kell gondolkodni, nem 60244.jpgcsak egy csata erejéig. Finn is küldetésre indul, az ellenállást üldöző rajt akarja lassítani, hogy a barátai egérutat nyerhessenek. Rey azonban nem azt találja, amit várt. Luke megkeseredett, a halált várja és bűntudat gyötri. Ugyan ad pár leckét a lánynak, de egyetérteni nem tud vele. Rey az erőn keresztül kapcsolatba kerül Kylóval, és érzi benne még Leia és Han fiát, aki választhatná még a fényt is a sötét helyett. Mindenki kénytelen megvívni a maga háborúját.

Én ezt nem értem! De most komolyan, hogyan lett Luke ekkora Jedi mester? Mitől lett ő legenda? Alig képezték ki. Nem is ő győzte le az ellent, hanem Vader gondolta meg magát a végére. Nem is értem, honnan vette az ötletet, hogy majd ő kiképzi a következő generációt. Mire fel? Ő se volt rendesen kiképezve. A jedik több éves oktatás és gyakornokoskodás után váltak mesterré, neki meg volt vagy 3 órája Yoda mellett…

De nem csak ez fájt nekem. Ha érezte, hogy az unokaöccse a sötét felé fordul, mert Snoke kísérti, miért a kamasszal akart végezni, miért nem Snoke volt a célpont? Komolyan, arra nem jött rá a nagy bölcsességében, hogy a kígyónak a fejét kell lecsapni? Vagy nézhetett volna magába, és szeretettel hazavezeti a gyereket, nem azon agyal, hogy ölje meg álmában. Senki nem eredendő gonosznak indult, Ben Solo sem. Komolyan nem értem, miért nem küldte haza a szüleihez, amíg azzal segíthetett volna!

Számomra a rész legérdekesebb vonulata az volt, ahogy Kylo Ren még mindig szenved és próbálja megtalálni a maga útját. Annyira bele tudom látni a sértett, lázadó és dühös gyereket! Ő nem egy hideg sith. Érzelmek irányítják, és szabadulna a múlttól, fájdalomtól, magánytól. Ha ez azzal is jár, hogy mindent el kell törölnie. Snoke, Rey is látja benne a vívódást – a végére még Luke is azt mondja, senki nem tűnik el örökre. Komolyan, most nekem az a legizgalmasabb kérdés az új trilógiában, hogy meg lehet-e még őt menteni, vagy sem.

Ha már itt tartunk, ti értitek mi a különbség az erő sötét és fényes fele között? Mert én már komolyan úgy érzem, hogy ez igazából csak annyi, hogy a személy jóra vagy rosszra használja a képességeit, de különben az erő ugyanaz – nem jó, rossz, csak erő. Ezért se értem, Luke miért nem neveléssel próbálkozott merénylet helyett.

Ok, értem én. Akkor miről szólna a film? De akkor is! Luke akkora egy idióta!

Ez a rész fejleszti a karaktereit, és Rey kivételével mindenkit szerethetőbbé tudott tenni nekem. Rey túl jó és mesebeli, a többiek sokkal emberibbek. Finn, aki megleli magában a hőst. Poe a vezetésben lesz egyre jobb. Rey meg maradt ugyanaz, csak kezdi érezni az erőt.

A mellékszereplők sokat hozzá tudtak tenni a filmhez. Hux generálist elkereszteltem minta nácinak. Tisztára olyan! Holdo meg nagyon Leia tanítványa, jó is volt az ellentéte Poe-val!

A látvány csillagos, a történet is jó – én meg Kylo drukker kezdek lenni. Luke mindig is a gyenge láncszem volt a szememben, még mindig így gondolom.

 

Star Wars 8 - 5/4 nagyon látványos, érdekes a története, és már saját jogon, nem újrázás. A casting is OK.

https://www.youtube.com/watch?v=vPdQEJ4c8pE

Burlesque – Díva

Zenés, szerelmes, bár mentős, baráti társaságos.

Ali egy nap körbenéz a vidéki munkahelyén, és belehasít, hogy ő ennél többet akar. Azonnal felmond, és Los Angeles felé veszi az irányt. Próbálja kitalálni, hogyan valósítsa meg magát, amikor besétál egy burlesque klubba. burlesque.jpgMegtetszik neki a zene, a tánc – ő is színpadra szeretne kerülni. A bár tulaja, Tess, nemet mond, nem kell új ember. Ám Ali nem adja fel könnyen: felkap egy tárcát és beáll pincérnőnek, csak maradhasson! Lentről lesi el a trükköket, miközben összebarátkozik a helyes, de meleg csapossal. Amikor kirabolják, Jack lesz a mentőangyala, akinek a kanapéján meghúzhatja magát. Kap egy esélyt a klubban, és egyre jobban vonzódik Jackhez, akiről kiderül, hogy nagyon is hetero: csak éppen menyasszonya van, ha másik városban is. Ali két feladatnak veselkedik neki: a klub megmentésének és a kapcsolatát rendezni Jackkel.

Ez a film már a műfajánál fogva nem fog mindenkinek tetszeni. Lehet nézni romantikus vígjátéknak, amelyben egy fiatal lány megvalósítja az álmát, miközben még a szerelem is rátalál. Mondhatni, sokban emlékeztet a Sakáltanyára. De még annál is sokkal zenésebb a Burlesque. Mondhatni, annyira közel van egy musicalhez, amennyire az csak lehetséges anélkül, hogy musical legyen a műfajmegnevezés.

A zene és a tánc minden szempontból meghatározó a filmben. A főszereplő lány táncosként kezdi, majd énekelni is elkezd egy műsorban. Egy zenés bár a film helyszíne! Mindeni táncos, vagy zenész – jó, majdnem mindenki. Akad üzletember is a szereplők között, mondanom se kell, nem ő a jófiú. De a szimpatikusak mind a zene körül léteznek: még a pultos is (Jack) zenét szerez szabadidejében. A dalok gyakran igazodnak a cselekményhez, és mint egy musical, aláfestik a cselekményt, nem csak a zenei hátteret jelentik.

A film formáján is érezhető a zenei hatás: nagyon klipszerű lett. Elsősorban a zenés-táncos betétek, de ezek már önmagukban is kiteszik a film jelentős hányadát.

A film cselekménye ezen túl a kliséket követi: a vidéki lány jön, lát és győz. Megszerzi a karriert meg a srácot is. Közben a tipikus szereplők és fordulatok kerülnek mellé: a gonosz vetélytárs a műsorban; a kedves lány, aki jó barát lesz, és akinek a helyén kitörhet; a szerelmi háromszög és ott van még a főnöknő is, aki pótanyaként segíti a lépteit.

De van annyira hangulatos, hogy el lehet neki nézni. Szépen összerakták a megszokott elemekből. Azoknál nem is tud többet, de ezeket jól használja. Szórakoztató, kellemes kikapcsolódás. Karrieres is, barátos is, szerelmes is, meg nagyon zenés.

A szereposztása miatt is érdemes odafigyelni rá. Előbb-utóbb minden énekesnőt megkísérti a filmezés, nem volt ez alól Christina Aguilera sem kivétel. Olyan szerepet kapott, amiben még az is aranyos, hogy nem profi színész. Énekelni, táncolni meg nagyon tud. Olyan veteránok vannak mellette, mint Cher vagy Stanley Tucci. Tele van olyan mellékalakokkal, akiket sorozatokból ismerhetünk, mint Eric Dane, Kristen Bell vagy Alan Cumming.

Van humora, tele van összetartással és barátsággal, mese is, de így szerethető.

Már láttam nem egyszer, de még fogom párszor biztosan. Nekem tetszik, ahogy könnyed és musicalszerű. Sajnálom is, hogy nem lett sikeresebb, szerintem megérdemelte volna.

 

Burlesque - 5/4,5 lánymese, de remek szereposztással, jó zenékkel, klipeket idéző látványvilággal.

https://www.youtube.com/watch?v=6oaNw2KNJDM

Idézzünk!

Nem vehetsz fel kabátot atlétára, nem vagy Ryan Gosling! (Brooklyn 9-9)

 

  • Hogy telt a napotok?
  • Felboncoltam egy békát az iskolában.
  • Biológia órán?
  • Persze.
  • Zárnunk kellene a késes fiókot. (Young Sheldon)

 

  • Nem értem, miért van úgy oda tőle mindenki. Csak egy lompos parasztlány Iowából.
  • Aki felismeri, ha tehenet lát. Ne becsüld le a parasztlányokat! (Burlesque – Díva)

 

  • Én is csak biztonságban szeretnélek tudni.
  • Biztonságban leszek. Velem lesznek a barátaim. Ha a dolgok rosszul alakulnának, használhatom őket élő pajzsként. (Agymenők)

 

  • Ugye, nem ezt fogjuk nézni?
  • Nem vagy keresztény?
  • De hülye nem vagyok. Annyira hirdeti Isten igéjét ez a bunkó, mint a kutyám.
  • Akkor talán hallgass a kutyádra.
  • Neked meg indiánként valami tűz körül kellene ugrálnod visítozva, mint akit talpon csípett a darázs.
  • Katolikus vagyok.
  • Gyerünk már! Inkább ugrálnék én is a tűz körül, sőt, inkább skalpolj meg, minthogy ezt kelljen néznem! (A préri urai)

Legends of Tomorrow (harmadszor)

Időutazós, csapatos, harcos, mágikus.

Azzal, hogy a Legendák megmentették a világot, csak egy újabb válsághelyzetet idéztek elő: az időben anakronizmusok jöttek létre. Egyes emberek elkerültek a saját korukból, és ezzel változik a történelem. Rendet akarnak tenni maguk után, ami nem tetszik az Idő Ügynökségnek (Rip új csapata), túl sok bajt okoznak a heves legends-tomorrow-season-3-poster.jpgtermészetükkel és nem éppen elegáns módszereikkel. Ugyan megkapják végül Rip engedélyét, de az Ügynökséggel is folyamatosan játszmákra kényszerülnek, ami aztán kapcsolatokat is eredményez, Sara és Ava ügynök között. Rip ébred rá, hogy az anakronizmusok túlmutatnak magukon: egy idődémon készül belépni a világba, a megállításhoz kellenek az amulettek, melyeket a Legendák keresnek versengve a visszatérő Damien Darhk ellenében.

A DC sorozatvilág idén nem bővült újabb taggal, de stabilan tartja magát a meglevő négy sorozata, amelyeket egy-egy ponton érintenek is egymással, de már törekvés, hogy mindegyik önálló történettel rendelkezzen, és az is értse az eseményeket, aki nem nézi mind a 4-et.

A Legends of Tomorrow számomra a leggyengébb volt a kínálatból, bár most változni kezdett a véleményem. Amihez kellett, hogy a Supergirl elvesztette a fun faktorát és a guilty pleasure élményt – de erről majd annak a sorozat kapcsán mesélek. Viszont a Legendák humorosabbak, tele rakták a sorozatot poénokkal.

Még mindig állítom, hogy ez a sorozat a másik három, de leginkább az Arrow és a Flash szemetese – ide szórják a karaktereket, akikkel nem tudtak a másikakban mit kezdeni. Idén is érkezett két ilyen szereplő: főgonosznak Oliver egykori ellenfele, Darhk. A csapat pedig kiegészült Barry Allen sógorával, vagyis Wally erősíti a Legendákat a sebességével.

Viszont, azzal, hogy elszakadtak a történetükben a többiektől, lazábbra vették a cselekményt és a hangulatot. Nem is igazán az a lényeg, hogyan versenyeznek a rosszakkal vagy az Ügynökséggel, hogyan számolnak le egy-egy anakronizmussal, hanem milyen vicces helyzetekbe keverednek az aktuális héten. Tele van az egész kikacsintásokkal, popkulturális utalásokkal. Az idei kedvencem egyértelműen a Gyűrűk ura poén volt, de bírtam, hogy beugró lett Matt Ryan, mint Constantine – ha már a saját sorozata megszűnt, itt simán belebújhat még a figura bőrébe.

Ha azt keresem, ami irritál, hamar megtalálom a szerelmi szálakban. Ha belegondolok, egy sincsen, amelyik tetszett volna. Sara erőltetése, mint biszexuális, kifejezetten zavaró. Ebben az évadban megvolt neki Constantine, Supergirl nővére, és az Ügynökség igazgatónője is. Nathaniel és Amaya eleve halálra ítélt kapcsolattal szenvednek, nem is értettem, minek erőltetik őket annyira. Nagyon bízom is benne, hogy a következő évadban ennek véglegesen vége szakad. De a másvilági Snart és párja… miért nincs egyetlen rendes szerelmi szál se?

A sorozat animációi között is bőven akad borzalmas. Ha röhejesnek nem is nevezném őket, de gyengének igen. Még a főellenség, a démon se kapott értelmes megvalósítást. Jópofa grafikus megoldások voltak néha benne, de nem ez volt a jellemző.

Sztár továbbra sincs benne, az ismertebb arcok szállnak ki sorra – idén Garber távozott.

Van fejlődés, eddig ez az évaduk tetszett legjobban, de van még hova javulni.

 

Legends of Tomorrow - 5/3,5 továbbra is a másik sorozatok kukája, de már kezd humoros lenni, sok kikacsintással.

https://www.youtube.com/watch?v=qgdFGPmpuBI

A préri urai

Bankrablós, családos, nyomozós.

Toby elvált, de a fiai így is a legfontosabbak a számára. Tanner a bátyja, 10 évet ült a börtönben, amiért véletlenül megölte az apjukat – ami inkább volt önvédelem. Már csak az öccse fontos neki. Toby pedig kieszelt egy tervet: szeretné a családi farmot megmenteni, amire a bank rá akarja tenni a kezét. Csak pár bankot kell kirabolni, csak a kasszákban levő címleteket elvinni. A kaszinóban tisztára mosni, és a kiváltott farmot a fiai nevére íratni. Tanner segít neki, és a terv beindul. Ám a nyugdíj előtt álló Hamilton nyomozó a társával egyre közelebb jut a a-preri-urai-2016.jpgtestvérekhez – elkerülhetetlennek tűnik a nagy leszámolás. Toby nem is akar mást, csak a fiai jövőjét biztosítani, de Tanner is szövi saját tervét.

Ez a film meglepetések sorát okozta nekem.

1: mégis, hogy néznek ki benne a színészek? Chris Pine szépfiúkat szokott játszani, még Kirk kapitányként is ő a hajó szívtiprója. Itt viszont csináltak belőle egy öregedő cowboy-t. Amikor egy kihallgatáson a texas ranger arról faggatja a szemtanút, hogy helyesek voltak-e a bankrablók, én nem voltam képes nem fintorogni. Jó, a szerephez illet, de alig lehet ráismerni! Miért kellett a fáradt és lepukkant kombót adni neki? (Mondjuk, Ben Foster se járt jobban, de őt már láttam hasonló szerepben.) Igaz, legalább a színészi alakítások jók voltak, bárkit kiemelhetnék. De ezt vártam is: Foster és Bridges jó színészek, és itt még Pine is kitesz magáért, így ezt a meglepetés listára nem is veszem fel.

2: a történet egyre intelligensebb. Az elején leírtam, unalmas és érdektelen film. Nem volt sok értelme, untam is. De minden jelenettel valami több lett belőle – nagyobb dráma, mélyített karakterek és komolyabb konfliktusok. Szólni is akart valamiről, nem csak szórakoztatni. Talán ezért lassabban bontakozott ki, de amint megtette, működött. Mi több, még izgalmas is lett, és összetett.

3: hiteles. Ez a film nem egy mese, nem csillog. De pont attól értékes, mert minden ízében előfordulhatna. Talán ezért is kellett Chris Pine külsejét ennyire rondítani, hogy ő is hihetőbb legyen, mint lecsúszott vidéki.

4: a párbeszédek vágnak. Ez se tűnt fel azonnal, de nagyon ki vannak ezek is találva. Érdemes odafigyelni rájuk, mert sok a kis utalás, a kis poén és éle tud lenni a nonverbális jeleknek is. Nézzétek meg a film végén Hamilton és Toby párbeszédét! Csak azzal, hogy Toby fogást vált a fegyverén, mennyire megváltozik az egésznek a dinamikája és hangulata!

5: ha nem is nyert díjakat, jelölése bőven volt. Még Oscar is. Többek között a legjobb filmé, legjobb férfi mellékszereplőé, legjobb eredeti forgatókönyvé. Elsőre nem nyilvánvaló, de a film felére érthető.

Vagyis, sokkal jobb lett a film, mint amire az első 5 perc után számítottam. Csak időt kellett hagyni neki.

Western hangulat is van benne, ami kifejezetten érdekessé tette. Csak éppen modern western, a mai problémákra kihegyezve. Nem rágják a szánkba, de benne van a filmben a kizsákmányoló piacgazdaság kritikája. Nem menti fel a bűnt, de megmutatja, miért kezdődött.

Ugyan nem a legjobb film valaha, de érdekes volt. Jobb, mint vártam.

 

A préri urai - 5/3,5 semmilyennek indul, de ahogy a dráma és a karakterek kibomlanak, jó kis film lesz.

https://www.youtube.com/watch?v=bacMAeBAqnA

Várható heti megjelenések:

Mozi:

- Arcélek, útszélek

- Belle és Sebastien 3. (kicsit túlzás moziba küldeni, de ne legyen igazam)

- Bűbáj herceg és a nagy varázslat (ez még akár egy jópofa mese is lehet)

- Bosszúállók - Végtelen háború (nem kell jósnak lennem, hogy lássam, ez fogja a legnagyobb bevételt produkálni a héten, könnyen lehet, hogy a hónapban is. Megyek rá én is!)

 

DVD-n:

- Star Wars: Az utolsó Jedik

- Jumanji - Vár a dzsungel

- Tökéletes hang 3.

- Ferdinánd

- Apavadászat

Elit játszma

Pókeres, karrieres, bírósági ügyes.

Molly Bloom hiába volt kitűnő tanuló, és olimpiai esélyes síelő, soha nem érezhette, hogy az apja büszke rá. Mert az öccsei mindig jobbak voltak: az egyik a tanulmányaiban szárnyalt, a másik világbajnok síelő lett. A lány így állandó teljesítménykényszerben élt, amiből a sportkarriert kettétörő baleset zökkentette ki. Elköltözött, egyetem előtt ki akart próbálni valami mást is. Pincérnek állt, és egy üzletember asszisztense lett, aki egyszer megkérte, 1423-elit-jatszma_22247.jpghogy legyen a háziasszony a póker estjén. A sok pénz, az asztalnál megszerzett tudás a gazdagoktól és sztároktól, levette a lábáról. Belevetette magát, és póker birodalmat épített ki pár év alatt. De volt pár játékosa, akikről nem tudta, hogy igazából bűnözők. Molly is a perben találta magát vádlottként, és Jaffey (az ügyvéd) segítségével legalább a nevét meg akarta védeni.

Nem áll szándékomban összehasonlító elemzést írni, miben más a film és a regény. Ami különben nekem meglepően tetszett, és táplált is elvárásokat a filmmel szemben. A legtöbb módosítás nem is zavart, értem, miért kellettek. A film jobban történetet mesél, filmszerűnek kell lennie, míg Bloom könyve memoár. Egy van, amit nagyon nem bírok megemészteni. A kötetben meg van nevezve Tobey Maguire, és egy nagyon összetett, ellentmondásos figura. Van egy íve, ahogy a kegyetlensége kibontakozik. A filmbe meg kaptunk egy Mr. X-et? Ráadásul Michael Cera játssza? Se azt a megnyerő karaktert, se a kegyetlen bosszúállót nem hittem el neki, amilyen Maguire a regényben! Ezt akkora kihagyott lehetőségnek érzem!

A film különben Molly személyiségét helyezi előtérbe, jó érzékkel. Nem a botrányokat, a pókerestek történéseit nagyítja és teszi témává, hanem mindennek a nőre tett hatását. Remekül felépítik, ahogy a bajnoknak nevelt lány győztes akar lenni, és ez hajszolja bele mindenbe. Karriertörténet, a nagy sikerekkel és a bukás útjával együtt is. Igen, a regény árnyaltabb és sok mindent kivettek, ami a nő karakterét árnyalná, de cserébe ráfeküdtek az apjával való viszonyára érzelmi oldalról is, ami meg a regényben nincs kidomborítva.

Látványos is a film – ugyan a póker nekem nem mond sokat, de a hangulatot átadják így is. Benne vannak a játék izgalmai és a külsőségek pazarak. Ahogy a szobákat berendezik, ahogy minden kis részlet a helyére kerül benne. Molly/Jessica Chastain ruhatáráról nem is beszélve. Érdemes megnézni, honnan hova fejlődik a külseje, milyen kiegészítőket vesz fel! De az is kész, ahogy egy smink, ruha változtat a karakteren!

Igen, Chastain is remek, még akkor is, ha nem is veszem figyelembe a ruháit. Összetett karakternek láttatja Mollyt, akinek a gyenge oldalát is meg tudja mutatni, miközben egy kivételesen erős személyiség is. Idris Elba ügyvédje jól ellenpontozza: a szigorú, kemény férfi, aki eljut oda, hogy szenvedélyesen, érzelmesen érveljen.

Tetszett a filmben, ahogy a becsület vonalat végigviszik. Mert Molly erkölcsi züllésen is átmegy, de a tartását megőrzi végig. Van egy pont, aminél lejjebb nem megy, és ez becsülendő. Ahogy a filmben Idris karaktere is mondja, nála a nyertes szelvény, de nem váltja be. Mert ahhoz magát kellene elárulnia, az elveit, és erre nem hajlandó.

Nem is értem, miért nem lett ezért jelölése az Oscaron a színésznőnek. Megérdemelte volna. A film is korrekt adaptáció. Komolyabb egy szimpla popcorn mozinál, de így a jó!

 

Elit játszma - 5/4 okos film, amiben a karakterfejlődés van olyan fontos, mint a cselekmény. Chastain jó.

https://www.youtube.com/watch?v=D54sk4bu7is

süti beállítások módosítása
Mobil