Minden napra egy film

Minden napra egy film

Várható heti megjelenések

2018. november 26. - BBerni86

Mozi:

- A ház, amit Jack épített - művészfilmes horror, állítólag nagyon brutális és Dillon nagyon jó benne.

- A karácsony mentőakció - belga, francia családi, amiben a Mikulásnak az elfek megbetegedése miatt a Földre kell mennie segítségért. Nagyon nem a zsánerem, idén a Grincs lesz a karácsonyi mozim.

- Boldogság befőtt - német dramedy, nekem ígéretesnek tűnik.

- Lucia látomásai - olasz, állítólag komédia. Hát, nem tudom...

- Sötét bűnök - Jim Carrey thrillere.

- Robin Hood - amit én, a Taron Egerton fan nagyon várok. Kérlek, mozi istenei, ne kelljen csalódnom! A héten meg is nézem, úgyhogy előrevetítem, dec.4-re ebből készül a poszt. (Gondolom már észrevettétek, hogy mindig keddre igyekszem egy frissebb mozis filmről beszámolni. Van tippetek, mit néztem meg a hétvégén és lesz a holnapi téma? Annyit súgok, hogy varázsolnak benne.)

DVD:

- A hihetetlen család 2.

- Lengemesék

Egy egyesült királyság

Nagypolitikai érdekes, jogokért kiállós, házasságos.

A II. világháborút követően Bechuanföld trónjának örököse Angliában tanul jogot, míg nagybátyja az angolok segítségével vezeti az országot. A diploma után már nagyon várják haza a fiatalembert. Ő azonban egy estélyen megismerkedik egy angol lánnyal. Ruth és Seretse szerelembe esnek, bár tudják, több szempontból is tiltott a kapcsolatuk. Seretse király lesz, a lány titkárnő. Seretse fekete afrikai, Ruth fehér angol. De a szívükre hallgatnak,egy_egyesult_kiralysag.png összeházasodnak, bármi is legyen az ára. Mindenki ellenük van, így az angolokkal és Seretse népével is harcolniuk kell, hogy együtt maradhassanak. Miközben az Afrikába költözött Ruth hozzáállása és viselkedése lassan megnyeri az afrikaiakat, Seretse rájön arra, az országának hogyan lehet leginkább a hasznára, és szabadulhat az angol iga alól. Új állam születik.

Szeretném azt hinni, hogy azért halad a világ előre, ha az emberiség újra és újra rá is cáfol erre a hitemre. E filmben megjegyzik, hogy az angol kormány kiakadt volna, ha a királynőjük színes férfit választott volna párjául, és lemondatták volna a trónról. Most Harry herceg félvér lányt vett el, és az érkező gyermekük a 7. lesz a trónöröklési sorban, annak ellenére, hogy valószínűleg több árnyalattal barnább lesz a bőre, mint a sorban előtte álló unokatestvéreié.

Ennek ellenére még mindig aktuálisak azok a gondok, amelyekről ez a film mesél. Miért nem képes az emberiség túllépni azon, hogy kinek mennyi pigment van a bőrében? A filmben a mainál erősebben mutatják meg a jelenségeket, de egy pillanatra se higgyük azt, hogy teljesen megoldottuk a faji előítéletek kérdését. Az angol királyi házhoz visszatérve Harry elvehette Meghant, de fogadni mernék, William kevésbé lett volna népszerű vagy elfogadott egy kevert rasszú párral.

A faji kérdésen túl azt is érdemes kiemelni, hogy milyen embertelen a politika. Milyen álnok és hazug. Amit ebben a filmben művel az angol parlament külpolitikai megfontolásból… komolyan elgondolkodtam rajta, hogy mit mond az a fajunkról, hogy ennyire gátlástalanul és embertelenül lehet vezetni.

Ez az, ami tetszett a filmben. Elmondott egy megtörtént történetet, a világtörténelem egy olyan részét, amire a mi nevelésünk semmi súlyt nem tesz. Tudja valaki, melyik afrikai ország született meg Bechuanföld utódjaként? Ebből a filmből megtudjuk, miközben olyan politikai és társadalmi kérdéseket vet fel, amelyek ma is aktuálisak, és igenis kell foglalkozni vele.

Jól felépítették a magánéleti szálakat, megszeretették a szereplőik, és akkor is érdekes tud lenni, ha a fenti szempontokkal nem akarunk foglalkozni. Korrekt a látványa, szépek az afrikai vágóképek, talán csak a korhangulatot nem éreztem annyira, ha nem mondják, nem jövök rá, a XX. század melyik részén játszódik.

De az, ami nagyon nem tetszett és zavart, a szereposztás. Rosamund Pike remek színésznő, itt is nagyon korrekt az alakítása. David Oyelowo alakításába se kell belekötni. De valaki magyarázza el nekem, miért őket szerződtették erre a szerepre? 15-20 évvel idősebbek, mint akiket játszanak, és ez bizony látszik. Engem annyira zavart végig, hogy az kimondhatatlan. Miért játszik huszonéveset egy negyvenes?

Korrekt film, talán kicsit szentimentális, de a szereplők korát leszámítva nekem tetszett.

 

Egy egyesült királyság - 5/3,5 tartalmában jó volt, a színészek is jól játszanak, de nekem nem stimmelt a koruk. Zavart.

https://www.youtube.com/watch?v=pX5vI4osR50

American Vandal

2. évad

Középiskolás, nyomozós, zaklatós.

Sam és Peter videó, melyben az iskolai rongálások ügyét nyomozták ki, olyan sikeres lett, hogy több kamasz is megkereste őket lehetséges nyomoznivalókkal. A fiúk a St. Bernardine katolikus iskola esetét választották ki. Egy magát Kulafantomnak nevező egyén sorozatban iskolai merényleteket hajtott végre: hashajtót tett a limonádéba, american_vandal.jpgami diákok tucatjait alázta meg ebédnél. Egy iskolai sport bulin a konfetti szórók szárított ürüléket szórtak konfetti helyett. Egy pinyátából sem cukor dőlt a játszó diákokra. Az esetekért egy Kevin nevű srácot tartóztattak le és ítéltek el, de egyes diákok szerint őt csak az igazgatónő kényszerítette beismerésre, és ártatlan. Mert az eset mögött az iskola kosárcsapatának sztárja, DeMarcus áll, akit védenek minden eszközzel, akár egy ártatlan fiú tönkretételével is. De mi az igazság?

Nem állítom, hogy a Netflix nem tud mellélőni. Sajnos, filmek terén elég sok olyat találok a kínálatukban, amitől messze többet vártam, mint amit végül láttam. De sorozatok terén még mindig nagyon színvonalasak, és az egyik kedvencem tőlük a 2. évaddal jelentkező American Vandal. Ki is fejtem, miért!

Kezdjük ott, hogy sikeresen folytatták a koncepciót. Megújultak, miközben mindent meg tudtak tartani, amit szerettem az első évadban. Külön díjaztam, ahogy arra is kaptunk egy magyarázatot, hogy került ez a sorozat a Netflix kínálatába. Nagyon ügyesen kitalálták, hogy el lehessen hinni, hogy ez valóban létező eset és dokumentum sorozat. Ahogy egyes regények el akarják hitetni magukról, hogy igazi napló, amit a szerző megtalált és kiadott, itt tényleg működik a keret.

Megint a már ismert kettős kezd nyomozni egy iskolai ügyben, és dokumentálják a tetteiket és a bizonyítékaikat, következtetéseik. Megint itt a tábla, rajta a gyanúsítottak, indítékok és összefüggések. Nagyon krimis, benne van abszolút a zsáner példatára. Kutatnak, tanúkat és résztvevőket hallgatnak ki, bizonyítékokat elemeznek, és következtetéseket vonnak le. Meg lehet tanulni a sorozatból, hogyan kell egy tézist felállítani és visszaellenőrizni. Ugyanakkor ez egy ifjúsági széria is, így a krimi mellé jól illeszkedik ez a zsáner is, és a kettő kifejezetten ütős egyveleget tud alkotni. (Az eset egyszerre tabudöntő és nagyon ifjúsági is.)

Nagyon szerettem a nyomozást is, de a sorozat attól tud ilyen megragadó lenni, ahogy valós és a mindennapi kamaszok életét meghatározó jelenségeket és érzéseket is tárgyal. Nem akarom lelőni a sorozat poénját, de egy olyan témát vesz elő nagyon hatásosan, amiben benne élünk, és már nem csak a kamaszok. Hogy az életünk mennyire digitálissá vált, hogy képet alakítunk ki magunkról online megjelenésünkkel, és ez mennyire sebezhetővé tesz. De hát nem ilyen minden nagy találmány? Jól használva csodákra képes, de rossz kezekben jön a totális pusztulás.

De részek szintjére lebontva is mindig kapunk valamit, amin elgondolkozhatunk. Az iskolai politika, a bűnbakgyártás. A mindennapi piszkálódások hatásai. Barátságokat megrontó sérelmek. A magány – idén remekül megmutatták, miért lesznek egyesek bohócok.

Vizuálisan továbbra is nagyon ötletes, és biztos kézzel választották a színészeket is.

Bár jó a kritikai visszhang, 3. évad nem lesz sajnálatomra. Erős évad volt, tudom ajánlani!

 

American Vandal - 5/4,5 még mindig ötletes, látványban és történetben is, jó kamasztörténet, mondanivalóval.

https://www.youtube.com/watch?v=jwrr6aIWeus

SpoilerZóna

- A jogdoktor

Roman elszerződik George cégébe, ahol rendszeresen arra használják, hogy olyan kis ügyeket bízzanak rá, amivel a komoly ügyvédek nem akarnak foglalkozni. Így kerül kapcsolatba egy fiatalemberrel, aki hajlandó gyilkos társát feldobni egy jó alkuért. Tudja, hol a rejtekhely. De az ügyészség nem köt alkut, a fiút megölik a börtönben. sp6_1.jpgRoman azt látja mindenütt, hogy nem éri meg jó dolgokat tenni.

Így a megtudott információt eladja a családnak, akiknek a tagját az a rejtőzködő férfi ölte meg, akinek a rejtekhelyét már csak ő ismeri. A pénzen új és divatos ruhát, frizurát, lakást szerez be. A lelkiismeretét is hátrahagyja, már gond nélkül benne van a nagyvállalat életébe, és hátrahagyja a régi álmait és ambíciót a jog megváltásáról.

George viszont a hatására elkezd azon gondolkodni, hogy nem csak pénzt kereshetnének, a társadalomnak is visszaadhatnának többet. Romant teszi a csoport élére, akinek azt a férfit kellene képviselnie, aki közvetve miatta sp5_2.jpgkerült börtönbe. Megfenyegeti az ügyvédet, hogy börtönbe juttatja maga mellé.

Roman elmenekülne, de aztán úgy dönt, helyrehoz mindent, amit tud. Visszaadja a pénzt, feljelenti saját magát, és befejezi a nagy ügye papírjait, amit George kezébe ad. Ő segíteni akar, az ügyet is vinné vele, de erre már nem kerülhet sor. George egyedül adja be a bíróságra az ügyet, miután Romant agyonlövi a börtönbe juttatott bűnöző egyik embere.

- Aminek jönnie kell

Hans különválik a társaitól. A falubeli francia a németek keze közé kerül, akik befogják egy rendező propaganda filmjébe. Fegyvert adnak neki, mintha védené a faluját, de igazából az eszköz használhatatlan, a németek lemészárolják, míg a rendező mindent felvesz. Percy a francia sereghez csatlakozik, akik a német túlerő ellen sp1_4.jpgküzdenek. Végül elbuknak, Percy fogságba esik, és pont az a német jár erre, aki a propaganda filmet forgatja. Meglátja a skót férfi dudáját, és fel akarja venni, ahogy játszik rajta. Percy el is kezd játszani, de ahogy a férfi közelebb jön a kamerával, pisztolyt ránt és agyonlövi. A kamera elsötétedik, de ki lehet találni, hogy a többi német agyonlövi erre a foglyokat, így Percy-t is.

Közben Max és a falusiak légi támadás áldozatai lesznek. Sokan meghalnak, van, akinek nyoma veszik. Max is ilyen. A holtakat eltemetik, és a polgármester haza akar menni. A németek gyorsabbak náluk, már nincs hova sp2_5.jpgmenekülni előlük. Inkább otthon várná be a véget, nem út közben. Kettéválnak, van, aki folytatni akarja az utat mindenáron. A kis tanárnő, aki Max védelmezője volt, azért indul haza a polgármesterrel, mert a fiú ruhájába belevarrta a címét, hátha hírt kap arról, mi lett a gyerekkel.

Hans arra ér ide, mire már a holtak eltemetve vannak. Nem tudja, mi lett a fiával. Megtörten egy temetőbe esik össze, ahova azért ment, mert itt közel érzi magához Maxot. A fiú szerette a temetőket. A sírok melletti kápolnából valaki elindul felé. Hans a cipőjét látja meg először a földről, majd apa és fia megölelheti sp3_4.jpgegymást. Hans Londonba akar menni, még Percy adott neki egy címet, ahol otthonra lelhet. Német katonának öltözik be, és a nyelvtudásuknak hála egyre könnyebben jutnak át a német ellenőrzéseken.

Egy hídon pont a haza igyekvő falubeliek jönnek szemközt. A tanárnő leszáll a kocsiról, megfogja Max kezét, és velük megy tovább. Látjuk, ahogy ők hármasban maguk mögött hagyják a német ellenőrzést és a frontot.

Szólíts a neveden

Szerelmes, nyári, útkeresős.szolits_a_neveden.jpg

A Perlman család nyaranta fogad egy doktoranduszt olaszországi otthonukban, aki a professzor apa munkáját segíti. Ezen a nyáron a jóképű amerikai, Oliver érkezik, aki hamar a környék kedvence lesz. A család 17 éves fia, Elio is gyorsan összebarátkozik a férfival, aki 3 hetet marad náluk. Elio vonzalma egyre mélyül, amit lassan kimutatni is elkezd. Oliver is viszonozza a fiú érzelmeit, de nem akarja összezavarni az életét, így eleinte igyekszik tartani a távolságot tőle. Elio így egy környékbeli lánnyal, Marziával kezd viszonyba, de a szívét inkább Oliver dobogtatja meg. A nyári meleg, az olasz világ érzékisége lassan áttöri köztük a gátakat, és titokban elkezdik felfedezni egymást és a szerelmük. De a 3 hét gyorsan eltelik, és búcsúzni kell, szembenézni a hétköznapokkal.

Luca Guadagnino olyan rendező, akinek a komolyabb filmeket szeretőknek érdemes megjegyezni a nevét. Szeret feldolgozni, egyéni látásmódja van, és a filmjei gondolkoztatnak, hatnak agyra és szemre. Az eddigi legsikeresebb filmje a Szólíts a neveden, a jelen film, ami Oscar jelöléseket is begyűjtött, a legjobb adaptált forgatókönyv díját be is gyűjtötte.

A regényt még nem olvastam, de a film nagyon hatásosra sikerült. Amit mutat az is, hogy jött velem, még agyalok rajta, nem tudtam olyan könnyen továbblépni.

A cselekmény látszólag nagyon egyszerű. Nyár, két egymásba szerető ember, akik aztán elköszönnek egymástól. Nem is sok minden történik a filmben, de ez is csak látszólagos. Esemény nem sok van, de érzelmi szinten tele van ez a film tartalommal.

Úgy mesél a szerelemről, hogy azzal is mesél, amit nem látunk, csak a fejünkben áll össze. Ezért kellett ennyire erős színészi játék ebbe a filmbe, mert nem rágnak a szánkba semmit. Aki nem figyel, lemarad arról, hogyan születik meg a szerelem. Ő majd csak ledöbben, hogy a semmiből Elio megcsókolja Olivert. Pedig ott vannak az előzmények, a tekintetekben és a nonverbális kommunikációban.

Ki kell emelnem azt is, hogy látványra, atmoszférában mennyire erős a film. A testeknek súlya van – annyira hangsúlyosak a kontúrok, a fizikai jelenlét, hogy 3D-nek éreztem, pedig nem azzal a technikával készült. Amit felerősít a filmből áradó olasz forróság. Az érzékiség, bujaság, ami itt jön a természetből, zenéből, szobrokból és a színészek, a testeik is így vannak megmutatva. Nem is emlékszem, hogy filmen ennyire erős fizikai jelenlétet éreztem volna.

Témában is mély a film. Nem egy meleg film, szerintem a nem teljesen jelentéktelen a történetben. A Kelemen Kabátban zenekarnak van egy dala, aminek pár sora nagyon illik ehhez a filmhez. „Máris vége? Nem bánom. Mi igazán éltünk, barátom.”Nekem erről szólt a film. Ahogy a film végén Elio apja ki is mondja. Az életet meg kell élni, szeretni kell és élvezni. Még akkor is, ha a vég fáj. Az is csak azt mutatja, hogy a miénk volt valami értékes.

De ehhez nyitottság kell, mert biztos vagyok benne, hogy sokan meleg filmként nézik, és soknak, felháborítónak tartják a testiségét, a két férfi kapcsolatát. Merjünk mélyebbre nézni!

Amit még ki kell írni: Armie Hammer és Timothée Chalamet iszonyat nagyot játszanak, nagyon sok mindent bevállaltak, nagyon sokat adtak ennek a filmnek ők ketten.

Folytatása filmen várható – érdekel is, milyen irányba mennek innen tovább.

 

Szólíts a neveden - 5/4,5 valahogy az emberrel marad. Szépen filmezett, nagy alakítások, és tartalmas is.

https://www.youtube.com/watch?v=jwSm0GL-Utk

Castlevania

2. évad

Harcos, fegyvert keresős, mágikus, bosszúállós.

Dracula a seregeivel hadat üzent az emberiségnek, a célterületen mindössze egy város maradt talpon, ahol a Szónokok rátaláltak az utolsó Belmont harcosra és Dracula fiára, az emberek védelmére kelő Alucardra. Mindkét oldal a következő lépést tervezi: Dracula kovácsokat bízott meg, akik a sereg építése mellett a haditerven is dolgoznak. Nem látja előre, hogy az ambiciózus vámpír úrnő, Carmilla puccsot szervez a hatalomért. Belmont, Sypha és Alucard pedig a fegyvert keresik Dracula ellen – talán Belmont régi otthonában meglelik, ahol rájuk támad Carmilla serege. A végső összecsapás egyre közeledik, és a keletkező hatalmi vákuum is fenyegető. Akárki nyeri is a csatát, a háború még nem dőlt el.castlevania.png

Üde színfolt volt tavaly a Castlevania első évada. Már azt is nagyon szerettem, de a második évad talán még jobban is sikerült. Nem csak a mitológiát építi tovább, de kalandos és akciódús a cselekménye is, és előkészíti a már berendelt harmadik évadot is.

Az évadot, de a részeket is jó érzékkel építették fel. Minden részben kapunk valami látványos és véres akciót, ami rajzfilmszerűsége ellenére is nagyon látványosra sikeredett. A kedvencem talán a 7. rész volt harc tekintetében, amiben a Dracula ellen összeállt hármas megindul Dracula kastélyában, és egyre jönnek a szörnyek, hogy megállítsák őket. Nagyon jól működik Belmont és a lasszója, de Alucard távirányítású kardja is, arról nem is beszélve, amikor Sypha vízzel és jéggel szó szerint hasított. Jól nézett ki, és izgalmas is lett. De nem csak ez van, semelyik részben.

Mindegyikben van valami mélyebb tartalom, ami elgondolkoztat. Ami drámai, bármennyire is szórakoztató legyen különben a sorozat. Dracula gyásza, ahogy Alucard az anyja nevében igyekszik véget vetni a vérengzésnek, de említhetném Dracula kovácsait is. Isaac különösen izgalmas figura lett, aki rabszolgaként kezdte, és nem egy keserű leckét kapott az emberektől. Arra roppant kíváncsi is leszek, ő merre halad majd tovább. Az emberek ellen tör továbbra is, vagy más terve van?

A vámpírok közti taktikák, a Belmont család további titkai, a hármas közti dinamika, mind tölti a cselekményt, és egy változatos, érdekes széria lett a végeredmény.

Nagyon bejött a humora is. Alucard és Belmont végig csipkelődnek egymással, de jól ki lehet olvasni a sorok között, hogy a felszín alatt hogyan lesznek igazi bajtársak és már szinte testvérek a végére. Ennek ellenére még a búcsúzáskor sem hazudtolják meg magukat, de kifejezetten jópofa ez a piszkálódás.

Látványra is korrekt a sorozat. Nem az a szépség, amit egy Disney hoz, de itt nem is az a cél. Anime gyökerek érződnek, és sokkal sötétebb, véresebb is az egésznek a látványvilága. De az animáció jó, a sötét szépsége megkapó a sorozatnak.

Angolul néztem, bevallom, nem is tudom, elkezdték-e szinkronnal adni vagy fogják-e. De amit ki akarok emelni, hogy a Netflix nagyon odatette magát a hangok tekintetében is. Belmont Richard Armitage, Hector (az egyik kovács) Theo James lett. Megéri angolul követni, minőségi munkát végeztek a színészek.

Nincs jó videójáték film? Sorozat már van! Hiszen a Castlevania eredetileg játék volt.

 

Castlevania - 5/5 látványos, egyedi, de anime gyökerű. Jó karakterek, jó történet, egyedi humorral.

https://www.youtube.com/watch?v=Kbb8zPQBmOw

GameDay

Felnőni...

Gyerekszínészek voltak, vannak és lesznek is. Az alábbi képen van múlt idézés, és itt a jelen. Össze tudjátok párosítani őket, esetleg a nevük is megy?

Azért egy kis segítséget adok. Aki gyerekként szellemeket látott, legutóbb az X-aktákban láttam fejtörést okozni Muldernek. A Jurassic Park alapítójának unokája idén királynői bandát alapított. A csokigyárba kiránduló Charlie pedig az édességipar helyett a kórházban keresi a fizetését.game1.jpg

 

Megoldás - Tovább!

Tovább

Kalandorok kapuja

Kamaszos, hercegnőt megvédős, hőssé válós, kalandos.

Jack magányos kamasz, aki egy verekedős játékban mesteri szinten van, Fekete Lovag karakterével minden hercegnőt megment és gonosszal leszámol, de a valóságban ő az, akit a nagyobb srácok megvernek vagy menekülésre késztetnek. Minden megváltozni látszik, amikor egy barátja különös, kínai dobozt ajándékoz neki. kalandorok_kapuja.jpgÉjjel a doboz szétrobban, és egy kínai hercegnő száll ki belőle a testőrével. A hercegnő halálos veszélyben forog, és amíg testőre a biztonságán dolgozik otthon, Jack lesz a lány védelmezője. A kezdeti nehézségeket leküzdve Su Lin beilleszkedik a fiú világába, és egyre közelebb kerülnek egymáshoz. De a lányt elrabolják, hogy saját korában egy barbár hódító feleségül vehesse. Jack utána siet, és a lány testőrének segítségével magában is felfedezi a hercegnő mentő Fekete Lovagot.

Hú, de nagy bukás volt ez a film… bocs, tudom, nem ezzel kellene kezdenem, de rápillantottam a bevételi adataira, és ritkán látok ennyire nagy buktát. 48 millióból forgott és alig keresett többet 3 milliónál. Azért ez durva! Nekem se tetszett a film, de nem gondoltam, hogy ennyire érdektelen lett volna másoknak is.

Igazság szerint nem vállal sokat, azt talán még korrektül teljesíti is. Megvan a fejlődési út, a bátortalan és lúzer srác a film végére megszerzi a lányt, harcossá lesz és megfizet azoknak is, akik addig piszkálták. Ha fordítva lennének a nemek, Jack lenne a lány, még a disztópia ifjúsági zsánerbe is illeszkedhetne.

A látványvilága is olyan, amit tévében mernék leadni, ha azért moziba nem is illik szerintem. Színes, harsány, a középkori világ erősen túlzott és túlszínezett. De fél szemmel nézve még látványos is így, túlzóan.

Nem vagyok nagyon otthon az akciófilmekbe, de azt még én is láttam most, mennyire beállítottak és kiszámítottak a verekedős jelenetek. Komolyan olyan érzésem volt néha, mintha a gonoszok megmerevednének, és várnák, hogy kiosszák nekik a pofonokat és rúgásokat, melyektől aztán elterülhetnek.

Az se tetszett, hogy a korhatár besorolás mennyire rányomta a bélyegét. Ebben a filmben ölnek, karddal szúrnak le embereket. Szerintetek vérzik bárki is? Nem vérzik. Konkrétan van egy olyan jelenet, amikor premier plánban leszúr Jack egy barbárt, kihúzza belőle a kardját, ami szinte ragyog a fényben, és a katona cseppnyi vérzés nélkül holtan eldől. Gyerekfilmnek ok, de az én igényeimnek ez már inkább bután vicces, mint szórakoztató.

A karakterek minimális árnyalást kapnak, de mindenkinek adnak egy területet, amiben fejlődhet a film végére. Jack bízni kezd magában és küzdősport zseni lesz. Ja, egyetlen beállásból és kéztartásból eljut a fekete övig a semmiből… A kínaiak meg lazulni tanulnak a fiútól, hogy nem kell maguk olyan komolyan venni. Inkább nem is minősítek. Maradjunk annyiban, hogy én a barbár vezéren mosolyogtam jókat, aki szegényem még azt se tudja, hány serege van, és olyan neve van, hogy az állandó jelzőit rövidíteni kell.

Sokban emlékeztet a film egy számítógépes játékra, az elején konkrétan azt is látunk. Egy pontig vártam is, hogy Jack felébred, és kiderül, csak álmodta a játékot.

Nem ez a film menti meg a fantasy kalandfilmek zsánerét, de sikítani se kell tőle.

 

Kalandorok kapuja - 5/2,5 közepes a látvány, a történet is nagyon mesés, tanulság tipikus. Egyszer meg lehet nézni.

https://www.youtube.com/watch?v=00DdxIRgbzE

Mit várunk?

Szerelmünk napjai

mit_2.jpgCím: Szerelmünk napjai

Készítők: a két főszereplő neve lesz ismerős, akik Asa Butterfield és Sophie Turner. Butterfield gyerekként nagy reménységnek számított, több főszerepet is kapott, most kicsit kezd belesüllyedni a tini zsánerbe. Turner viszont szépen építgeti a GoT utáni életét, ez éppen egy kis könnyedség az új X-Men filmjét követően.

Műfaj: sci-fi beütéssel romantikus komédia

Cselekmény: adott egy fizika szakos srác, akivel szakít a barátnője. Más ember ilyenkor búslakodna, vagy a lány visszaszerzésén ügyködne. Stillman viszont időgépet épít, és egy haverral visszautazik az időben, hogy ott mentse meg a szerelmi életét.

Várható megjelenés: 2019 februárja

Miért várós?

- Annyira keveset tudni róla, hogy már kíváncsi vagyok, mi is ez.

- Annyira szeretnék  már egy jó romantikus komédiát látni! Vajon ez lesz az?

- Turner itt tényleg szőke? Jaj.

Aminek jönnie kell

Összetartós, háborús, menekülős.

A II. világháború előtt pár német megpróbálta figyelmeztetni a világot, és harcolni a Hitler rezsim ellen. Közéjük tartozott Hans is, de a csoportja lebukott, menekülniük kellett. Sokukat megölték, a férfinak a kisfiával viszont sikerült átszöknie Franciaországba. Ott magukat belgának vallva letelepedtek egy kis faluban. De mikor rájöttek a aminek_jonnie_kell.jpgnémet származásukra, a férfit börtönbe csukják. Max maradhatott, és a fiatal tanárnő vette pártfogásába. Amikor ideér a háború, a kormányrendeletnek engedelmeskedve a falusiak mindenük felpakolják, és elindulnak a gyűjtőpontra. A bombázásban szabaduló Hans a fiáért indul, de későn érkezik, csak a nyomait követheti. Egy csapatát vesztette skót tiszttel indul neki a vidéknek. Míg apa és fia lassan közeledik egymás felé, a vidéken tombol a pusztulás előszele.

Háborús film, de új megközelítés. Már nem azok a filmek mennek, ahol a hősiesen harcoló szövetségeseknek drukkolunk a nácik ellen. Itt valami újat mutatnak – a hátország ábrázolása egyre gyakrabban előkerül, de az nem rémlik, hogy konkrétan erről a múltbeli darabkáról láttam volna filmet már. Ahogy felpakolnak, és egy egész falu menekül. Az Életvonat játszik el valami hasonló témával, de ott komédia és a végén az a drámai csavar teljesen más.

Itt sikerül elérni azt, hogy a borzalmak ellenére is az élet szépségéről szóljon a film. Sokkal erősebb a remény és a mindennapi csodák hatása, mint a borzalmaké. Pedig azokból is látunk nem is keveset. Ahogy a gyerekek lelkét kímélve elmennek egy mészárszék mellett. Vagy, ahogy a náci tiszt propaganda filmet forgat – brutális, ahogy eljátssza velük a háborút, csak a haláluk lesz igazi.

De, ahogy mondtam, a pozitív elemek vannak többségben. Ahogy apa és fia nem hajlandó lemondani egymásról, ahogy végig hisznek és el is nyerik a csodájuk. Ahogy a francia, a német és az angol elindulnak együtt a vidéken, hogy biztonságba és a helyükre kerüljenek.

Igen, történnek benne tragédiák. De a végkicsengése, a hangulata miatt mégsem rossz nézni, reményt adó. Hogy a háború szörnyűségei közepette is akadnak igaz emberek, túlélők, esélyek. Hogy nem lesz mindenkiből szörny, az emberiségnek még van esélye.

Több szerethető karaktert is felvonultat a film. Hans egyfajta rendes németként szinte szuperhőssé növekszik a filmben. Tűzön-vízen átkel a fiáért, és az elvek embere. Azon egészen el voltam ámulva, hány nyelven beszél. Bárkivel is fut össze, ő fog tudni beszélni vele folyékonyan. Helyesen cselekszik, és még csak az sem látszik rajta, hogy megtörnék az igazságtalanságok. Hitler ellen küzdött, erre faji alapon bebörtönzik a franciák. Ezen totál ki is készülhetne, de ő elenged mindent, csak a fiát akarja.

A fia, Max aranyos kölyök, és már itt látszik, hogy veszi át az apja elveit és tulajdonságait. A skót tiszt, Percy a menekülés helyett a harcot választja, és ő lesz az, aki a náci propaganda tiszt nótáját eljátssza, szó szerint és átvitt értelembe is.

Ha már Percy, őt játssza az egyetlen ismertebb színész, Matthew Rhys. Szerintem ez a karakter neki már rutinból megy, de ez nem is baj.

Az a franciás báj és könnyedség, amit annyit emlegetek és szeretek a francia filmek kapcsán, ebben is megvan. Azért ez nem semmi egy háborús dráma esetében.

 

Aminek jönnie kell - 5/4 erősen érzelmekre hat, de jó az eltérő szemlélete, a karakterei, életigenlő dráma.

https://www.youtube.com/watch?v=8SwF0ZKTUec

süti beállítások módosítása