A rabbi meg a lánya eredetileg egy írónő, Alderman Engedetlenség című regénye volt. A regény komplexebb, másabb kérdésekkel is foglalkozik, mint a film. Érdemes megnézni, mit emeltek át a regényből a filmbe!
A rabbi meg a lánya eredetileg egy írónő, Alderman Engedetlenség című regénye volt. A regény komplexebb, másabb kérdésekkel is foglalkozik, mint a film. Érdemes megnézni, mit emeltek át a regényből a filmbe!
Pankrációs, tévéműsoros, barátnős, családi.
A Glow beindul tévéműsorként, és a lányok nagyon küzdenek is, hogy sikeres legyen a műsor. Szép lassan stabil rajongóbázisuk épül, egyeseknek saját megszállott rajongója is akad. Ugyanakkor egy fejes, mivel nem díjazta, hogy Ruth nem akart ágyba ugrani vele, szeretné tönkretenni őket. Rossz műsorsávot ad nekik, és nem akar 2. évadot. A lányok harcba kezdenek a műsor megmentéséért, miközben Sam igyekszik összeszokni a hozzá költözött kamasz lányával, Debbie a válásán akar túl lenni, Ruth szerelmi ügyekben tanácstalan, Rhonda a kitoloncolástól tartva ugrana bele egy megrendezett házasságba. A műsorban is alakulnak az események: Debbie és Ruth viszályai kihatnak a műsorra, Carmen a bátyjától lopott mozdulatért fizet meg, szerelmek szövődnek, és komoly barátságok köttetnek.
Amennyire érzékelem, nálunk még nem talált közösségére a Glow. Pedig a jobb Netflix darabok között van, ami mutatja azokat a jellemzőket, amiért szeretem a Netflix sorozatokat. Ok, nem mindet, de a többségüket.
Idén a második évadot kaptuk belőle, és ott folytatódnak az események, ahol elbúcsúztunk a lányoktól. Kezdik a forgatást, és természetesen most is beleszövődnek a magánéleti szálak a történésekbe. Pár szál megértéséhez nem árt ismerni az első évados előzményeket, de szerintem a sorozat döntő többsége jól érthető önmagában is.
Tetszett, hogy egyszerre volt csajos, baráti sorozat és a kamerák másik oldalára betekintést nyújtó show is. Minden részben téma az aktuális adás, de hozzá kapcsolódóan az egyik kiemelt szereplő életébe és konfliktusaiba is mélyebben benézhettünk. Jól kitalálták, hogyan kössék össze a kettőt, engem lekötött és szórakoztatott mindkettő, ha éreztem is, hogy a show hozza a humorosabb részeket, míg az életükkel a drámát keverik a mixbe. De így korrekt dramedy jött össze, jól eltalált arányokkal.
Szerintem az is jót tett a sorozatnak, hogy kinyílt a Debbie – Ruth központba helyezés, és más karakterek is előtérbe kerülhettek. A kedvencem idén Britannica/Rhonda volt, akinek a pankrátoros karaktere is bejött, meg az ember is mögötte. Az ő szálának végkimenetele a kedvencem az évadban, érdeklődve is várom, mi történik majd vele és a történtek következményeivel a 3. évadba.
Csajos konfliktusok, szerelmi szálak, tévés kulisszatitkok, és a show – van téma bőven. Eseménydús, pörgős is lett az évad, egy különleges és mókás résszel, melybe egy az egybe azt mutatták meg, milyen egy Glow műsor. (Az is tetszett idén.)
Nagyon jól elkapták a 80-as évek hangulatát is, és a Netflix sorozatokhoz méltóan a külsőségekre is odafigyeltek. A jelmezek, frizurák, helyszínek és a zenék a háttérben, nagyon feelgood és korhangulatot hoznak létre. Külön izgalmas, hogy mennyire el tudják különíteni a show csicsás, színkavalkádos őrületét a mindennapoktól.
Színészileg is erős a Glow. Ugyan Alison Brie a név, és láthatóan energiát fektetnek bele, hogy a színésznő sok arcát megmutathassa, tudnak mások is villogni benne. Betty Gilpin is sokat tett idén, és Chris Lowell is több már, mint egy helyes srác a lányok mellett.
Nekem bejön a sorozat, biztosan jövök vissza a következő évadra is!
Glow - 5/4 stílusos és hangulatos, dramedy, izgalmas karakterekkel és egy-egy komolyabb témával.
A hosszú hétvége után mozikba indul:
- 22 mérföld - a hét nagy filmje, melybe Mark Wahlberg CIA ügynökként igyekszik életben tartani 22 mérföldön át egy fontos tanút. Adrenalin dömping.
- A bűnös - dán thriller, melybe egy diszpécsernek kell megmentenie a bajba jutott betelefonáló nőt.
- Defekt - amerikai-japán koprodukció, melybe pár úton haladó fiatalra szemet vet és vadászatot rendez egy mesterlövész.
- Halloween - egy horrorsorozat újabb része, amit eddig lelkesen hanyagoltam. Szerintem a Halloween filmek közül egyet láttam, arra se nagyon emlékszem. Ez különben az alapfilmek vonalát viszi tovább.
- Legénybúcsú Bt. - francia komédia, két francia srácról, akik legénybúcsúk szervezésébe fognak.
- Libabőr 2. - már emlegettem nektek a Stine film kapcsán, ebben Jack Black Stine és elszabadulnak a regényhősei egy tini világmentő kalandra, újra.
DVD-n pedig vissza lehet nézni:
- Jurassic World 2.
- Ocenas 8
- Gotti
Hazatérős, érzelmes, lázadós, szerelmes.
Ronit fotós New Yorkban, akit arról értesítenek, hogy az édesapja meghalt. A lány hazamegy a temetésre, ahol szembe kell néznie azzal, hogy a közösség most is ferde szemmel néz rá, mert hátat fordított a közösségnek és a szokásaiknak. Unokatestvére, Dovid fogadja be az otthonába. Itt a nőt kellemetlen meglepetés éri: Dovid feleségül vette Estit, aki Ronit szerelme volt. De ez a közösség nem tűri a melegeket, Ronit elmenekült, Esti ezek szerint férjhez ment. Míg Ronit próbálja feldolgozni, hogy sokan elüldöznék, féltik tőle az apja szellemi hagyatékát is, az Estivel kapcsolatos érzések is felszínre törnek. A két nő között még mindig kimondatlan érzelmek feszülnek, és mindkettejüknek el kell döntenie, mit kezdenek ezzel.
Még nem döntöttem el, hogy érzek ezzel a filmmel kapcsolatban. Az Alderman regény ismeretében nem tetszik, mert nekem teljesen másról szólt a könyv, mint amit a filmből kihoztak. Ha azt próbálom elfelejteni, és csak a filmben gondolkozom, akkor filmként egy fokkal többre tudom értékelni, de akkor meg nagyon nem olyan zsáner, ami leköt és érdekel. Így sehogy se tudom jóra kihozni a végeredményt, pedig próbáltam. Mert a regény tetszett. A film nem, tessék, leírtam.
A regényben nem a szerelmi szálon volt a hangsúly. Benne volt, de ott azt is azzal a szemüveggel néztük, hogy az ortodox zsidó közösség mit tesz a nőkkel, a szabad választásukkal. Ott az egy tünete volt egy jelenségnek. A filmben viszont a szerelmi szálé a fókusz, ráerősítve Ronit és Esti kapcsolatára. Nagyon hiányzott belőle Dovid karaktere, akit sokkal jobban árnyalt Alderman. Hozzá képest a filmben egy nagyon egyszerű karaktert kapunk, akinek nincs meg ugyanaz a története. Ugyan a fejlődési ívéből valamit átvettek, de ez közel sem volt ugyanaz.
Nagyon nem tetszett az is, hogy a két nő szerelmi szálával nekiálltak elmenni tabudöntés felé. A regényben elcsattant egy csók, volt némi kísértés, de teljesen más volt a két nő viszonya. Ott egy kihűlt kapcsolaton tudtak túllépni, itt meg felizzott a parázs és szinte mindent fel is égetett. A regény végét szerettem, ahogy mindenki megtalálja a helyét és a boldogságra a lehetőségét, itt ez sincs meg. Valamiképpen zárják a szálakat, de ezzel is hiányérzetem volt.
A filmben nincs benne az a társadalomkritika, az a vallás témakör sem, amit Alderman megírt. Mintha egy szépirodalmi alkotásból kilúgozták volna a mélységeit, és valami félik szórakoztató, félig komoly filmet gyártottak volna belőle. Csalódás, nekem, nagyon.
Ha a külsőségeit nézem, akkor nagyon nem tudok miről mesélni. Minimál helyszín, és nagyon jellegtelen is az egésznek a környezete. Ezzel talán azt üzenve, hogy ez a történet bárhol játszódhatna. Noha az eredetiben fontos volt, hogy nem játszódhat bárhol.
Ami jó benne, és munka volt, Rachel McAdams és Rachel Weisz játéka. Weisz amúgy is sok zsidó témájú filmben szerepel, és jó az összetett figurákban, de McAdams inkább komikaként van a tudatomban. Talán ezért fogott meg az ő játéka jobban, szerintem a nagyobb dráma és konfliktusok a filmben neki jutottak.
De hiába próbálok erre koncentrálni, a részben átvett üzenetre, nem tudok attól szabadulni, hogy a regény után valami sokkal többet vártam a filmtől is.
A rabbi meg a lánya - 5/3 máshol vannak a hangsúlyok, mint a regénybe. Dráma, jó színészekkel, de nagyon lassú.
Átverős, gyilkosos, családos, problémás emberes.
Letty nem régen szabadult, és most próbál visszailleszkedni a tisztes polgárok közé. Van rá egy erős oka: vissza akarja kapni a 10 éves fiát, akit most az anyja nevel, és akit nem enged Letty közelébe. De a munkaerőpiacon alig van esélye, így hamar visszatér ahhoz, amihez igazán ért. Lopáshoz és átveréshez. Így botlik bele Javierbe is, aki pedig bérgyilkosságból él. Álcában Letty kifigyeli, összejönnek, és próbálja figyelmeztetni a férfi célpontját. Javier rajtakapja, és zsarolni kezdi, hogy dolgozzon vele. A kezdeti nehézségek után, az egymás iránti vonzalmukkal feldobva, lassan elkezdenek megnyílni is egymásnak, és az üzleti érdekek helyét átveszi egy élhetőbb élet megteremtése, a gondjaik leküzdése.
Nem új sorozat, idén már a harmadik évada fog indulni, de én most fedeztem fel magamnak. Elkapott a heist movie hiányérzet, és ez a sorozat jó pótléknak tűnt. Belevágtam, és az egyik szemem sír, a másik nevet.
Mert ez egy korrekt sorozat. Az eleje még menőnek is mondható, ahogy a családok és a bérgyilkosságok váltják egymást. Ott van egy szórakoztató, már szinte feelgood hangulata, még akkor is, ha már ekkor elkezdik alapozni a drámát is.
Mert, ahogy megy előre a sorozat, a fókusz elmozdul. Heist movie helyett dráma. Trükközések helyett családi konfliktusok megoldása. Ez nem változtat azon, hogy a sorozat jó, és minőséget tettek le az asztalra, de mintha egy más műsorba csöppentünk volna. Nekem nem is ment könnyen az agyam átállítása. Így hiába tudom, hogy jó, amit látok, mégis folyamatosan csalódásnak éltem meg. Remélem is, hogy a 2. évadra kicsit visszabillennek a másik irányba, mert családi drámának This is us van nálam műsoron.
A cselekményközpontú kezdet alakul lassan karakterközpontúvá. És itt meg lehetett tenni, mert tele van a sorozat izgalmas figurákkal. Letty, aki egyszerre menő és szánnivaló. Aki egy szempontból iszonyat erős és kreatív, másból hatalmas vesztes. Javier, akinek remek tragikus ívet írtak, hogy lett belőle a bérgyilkosok gyöngye. Agyaltam is, kinek nehezebb a családi szennyese – nálam Javier nyert. De Letty anyja se semmi. Ő mondjuk pozitívan változott számomra az évad folyamán, a végére már egészen megkedveltem.
Jól egyensúlyoz a sorozat humor és dráma határán. Az egészet áthagyja valami romlottság, egyben törékenység, amitől még a humora is olyan sírva nevetős. Nem szívből, de érezni a poénokat. Nem is tudom, milyen poénnak nevezik, ami valahol vicces, de ugyanakkor fájdalmas is. Ez a sorozat egyre több ilyennel operál.
Látványban, cselekményben is abszolút felnőtt sorozat. Itt gyilkolnak, dugnak egymással, és a nyelvezet sem gyerekbarát. Láttam már sorozatban merészebbet is, de bőven az a szint, amire ki kellene tenni, talán egy 16-os karikát.
A szereposztást még meg kell dicsérnem. Pedig pont ezért tartottam eddig távol magam tőle. Michelle Dockery a fejemben az a hűvös arisztokrata, akinek évekbe tellett rájönni, hogy Matthew mennyire jó ember és nemes lesz. (Downton Abbey) Itt teljesen más karakter, és nagyon jól hozza is. Több van benne, mint lady Mary Crowley.
A 2. évad majd kap még egy esélyt tőlem, de azt hiszem, most kicsit szüneteltetem.
Good Behavior - 5/3,5 stílusos, szórakoztató, drámai is, erős karakterekkel és színészi játékkal. Mégis – érzés.
Ide tolakszik a Netflix is, akkor nézzük is, mit kínál a The Show!
Adam Rogers éppen a Milliárdoshoz megyek feleségül utolsó részét forgatja. A templomban már vár a násznép, és a két utolsónak maradt lány vár, hogy kiválasszák a menyasszonyt közülük. A milliomos választ, a másik lánynak távoznia kell. De mielőtt a templomba mennének, a kiesett lány pisztollyal jön vissza, lelövi a férfit, majd öngyilkos lesz, Adam hiába próbálja megállítani.
A tévé felkapja az esetet, hiszen élő adásban ment le egy gyilkosság-öngyilkosság. Adam a közvélemény szemében hős lett, vele is interjúznak. Szerinte a történtek az ő hibájuk, meg a nézőké is. A show kedvéért ellenséget csináltak két helyes, kedves lányból, miattuk kattant be. Adam várja is, hogy a nyilatkozatáért kirúgják.
Ilana, a csatorna programigazgatója a hírverést és Adam szerepléseit látva azonban mást gondol. Kikérdezi a jogi csapatot, és már tudja, ha a csatorna biztosít lelki segélyt és kiszállási lehetőséget, gond nélkül adhatnak le öngyilkosságokat a tévében. Ebből akar műsort csinálni. A kiszemelt műsorvezető Adam lenne, a rendező pedig a valóságshow világ legjobb háttérembere, Sylvia. Mindketten visszautasítják.
Ám, amikor Adam tévét néz, látja visszajátszásban, hogyan kezdték a férjfogós műsort a lányok. Azon kattog, mennyire értelmetlen halál jutott az öngyilkos lánynak. Miért? Nincs válasz, és ez megőrjíti.
Így azzal keresi meg Ilanát, hogy elvállalja, ha ő választhatja a szereplőket. Ha olyan embereknek segítenek ezzel, akik ezzel valamit elérnek. Ha értelmet adnak a halálnak. Sylviát a szerződése köti, ő is visszajön.
Az első adásban Adam egy nőt mutat be, akinek a férje molesztálja a lányukat, de nem tudja elhagyni. Nincs pénze, és az új élethez az kell. Adam a stúdió nevében ígér egy nagyobb összeget, és a nézők is küldhetnek a lányának. Az asszony vízbe ereszkedik, de nem tudja megfujtani magát. Feljön, és a lányának megüzeni, hogy ő ölte meg az apját, a lánya már biztonságban lesz nélküle, az ezzel keresett pénzzel. Berántja a kádba a rádiót, halálos áramütést kap. Először döbbent csend, majd kitör a tapsvihar.
Rengeteg pénz bejött a lánynak, a műsor már az első adással bekerült az országos legjobb hármasba. Ilana nagyobb műsort akar, Adam nem engedi ki a kezéből a gyeplőt. Egykor drogfüggő húga, akit még mindig ő támogat és szerzett neki ápolónői állást, sem helyesli a műsort, ahogy Sylvia sem szereti, de a férfi mindkettőt vonzza. Sylvia össze is jön vele.
Ám ahogy ők lesznek az országos legjobb show, Adam elszáll. Már csak a nézettség és a pénz érdekli. Húga és Sylvia is eltávolodnak tőle, miközben egyre kegyetlenebb módokon végeznek magukkal a műsorba kerültek.
Az egyik nő az autójába akar megfulladni a gáztól. De valamit elszámoltak, a füsttől a nézők semmit nem látnak, és a nő csak köhög, nem halálos az adag. Adam csal a kamerával, mintha meghalt volna a nő. A színfalak mögött már kiszállna a kocsiból, de Adam visszalöki, a motort is újraindítja, megvárja, míg megfullad.
A fináléra nagy műsor kell. Mason egykor a stúdióban dolgozott, mint takarító, mellette egy étteremben mosogatott. A felettese olyan beosztást írt neki, amit nem tudott vállalni, ezzel indokolta az elküldését. Az étteremből meg Adam rúgatta ki, akinek nem tetszett, amikor a cégtől távozva az elkeseredett férfi megjegyezte n neki, hogy mennyire nem szereti a műsorát. Mason idősebb, sehol nem kap állást, és a felesége is közölte vele, ha elvesztik a házat, elköszönhet tőle is, meg a gyerekeiktől. A fináléra 1 millió dollár a leglátványosabb halál jutalma. Mason bevállalja, hogy élőben felrobbantja magát robbanó mellénnyel.
Karina, Adam húga Sylviával beszélget, és megállapítják, a férfi már nem önmaga. Karina rá akarja ébreszteni a műsor borzalmaira, ráadásul egy kis rákbeteg fiú halálán annyira kikészült, hogy újra gyógyszerekhez nyúlt és kirúgták. Ráveszi Sylviát, vigye be a műsorba.
Adam vezeti a műsort, amikor az utolsó előtti öngyilkos érkezik. Ahogy a húga nevét felolvassa, és feltűnik mögötte Karina, le akar állítani mindent. Körberohan, de már elkésett. Karina szívbemarkoló beszédet mond az élet értelméről, hogy reméli, ő az utolsó halottja a műsornak, és a magának beadott drogtól a bátyja kezei között meghal. Adam teljesen összeomlik.
Mason következik, aki nem képes felrobbantani magát. Rá hatott Karina. Hazaindul. Adam is csak menne el, összetörten, de a rendőrök megállítják és elvezetik. Sylvia átadta a felvételeket, amin látszik, hogyan ölte meg a kocsiba fulladt nőt.
Romantikus, flörtölős, családot összefogós, arisztokratás.
Kárpátia felett régens uralkodik, Charles herceg. A császár rokona, aki beházasodott a királyi családba. Érdekházasság volt, amiből egy fia született, Nicholas. A fiú most 16 múlt, 18 évesen az apja átadja neki az örökölt trónt, és a fiú nem csak névben lehet király. De sokan már most szeretnék, ha a fiú uralkodna az apja helyett. Charles mindenütt lázadókat is keres, és a fiát is igyekszik rövid pórázon tartani. Mikor Londonba jönnek az angol király koronázására, Charles szeretne egyet mulatni. A csinos táncosnőt, Elsie-t szemeli ki magának. A lány nem ugrik az ágyába, de valahogy mégis a palotában ragad, és másfél nap alatt elkezdi megjavítani a herceg életét: szerelembe esnek, és összebékíti a fiával is.
Marilyn Monroe neve fogalom. Még az is körül tudja írni az alakját, ismeri a nevét, aki soha, semmiben sem látta. Én is jobban ismerem a Smash róla szóló részeiből, mint a tényleges életét és szerepeit. Eddig két filmjét láttam, az egyik természetesen a Van, aki forrón szereti.
Most egy harmadikat is megnéztem, ez lenne az a film. Amiben érdekelt Laurence Olivier, akit a valaha élt egyik legnagyobb színésznek tartanak. Tőle több filmet is láttam, bár bevallom, nem a kedvenc színészeim listájára tett színész.
Ennek a filmnek az elkészültéről jó kis anekdoták vannak, ezért is kerítettem rá sort. Már legendás, hogy Monroe és Olivier mennyire nem jöttek ki egymással. Az angol színészóriás kiakadt az amerikai viselkedésén, többek között. Tett is róla nem éppen angol úriemberhez méltó kijelentést… tény, hogy megvoltak a színésznőnek a botrányai a forgatás alatt.
De milyen lett maga a film?
Leginkább a lassú és kiszámított jut róla eszembe, aminek csak az egyik fele dicséret. A film hosszához képest nagyon kevés a tényleges cselekmény, és tele van a film üresjáratokkal. Vontatott, és a mai filmnézési szokásokkal nem egyszer unalmassá válik. Amikor az ember nézi a szép embereket a szép szalonokban, és azon töpreng, miért nem történik már valami? Számomra a legrosszabb a koronázási jelenet volt, amikor azt láttuk, hogy Monroe átszellemülten lesi a mennyezetet és az üvegablakokat. Ha ma forgatnak ilyet, simán ráfogjuk, hogy művészkedős.
A szerkesztettsége viszont jó értelemben lett kiszámolt. Nagyon szépen megvan a párhuzam a film első és második fele között, ahogy teljesen megfordulnak a karakterek szerepei. Az elején a nő a gyerekes, a férfi a komoly. A végére megfordulnak. Az első felében a férfi szervezett szerenádot az ajtajuk elé, a végére a nő már odaállítja a vonósnégyest. Sorolhatnám végig: minden lényeges résznek megvan a film eleji és végi változata. Ez tetszett.
Amit viszont nagyon utáltam: a magyar szinkron! Nincs nagyobb halálom, amikor az angol neveket nekiállnak magyarosítani. Ezért emésztettem meg Follett Katedrálisát nehezen, mert pl. Jack az én könyvemben Jancsi. Ma is rémálmaimba jön elő. Itt meg Nicholas lett Miklós… bár ez még mindig nem fájt annyira, mint Hamupipőke Károly hercege, de ez is sokk.
Korabeli szintet nézve nagyon erős a stáblista, és tényleg izgalmas fűszer, hogy a két főszereplő között mennyire más a játszott és igazi érzelem.
Egyszer meg lehetett nézni, de annyi elég is volt belőle nekem.
A herceg és a táncosnő - 5/2,5 jók a párhuzamai, a mondanivalója, de valahogy mégse tetszett. A szerelmi szál miatt?
A Marvel sorozatok közül itt az újabb egész évados premier by Netflix.
- Daredevil - 3. évad
A Defenders vége után nálam nagyon várós, hogy alakul Matt további sorsa, csak előbb végig kéne érnem az Iron Fist 2. évadán... lassan megy, nekem az a Defenders leggyengébb láncszeme. De Daredevil látványos, sötét és drámai is, van bizodalmam az új évadban is. A plakát mindenesetre elég sötét hangulatot áraszt...
Testőrös, nyomozós, merényletes, lelki gondos.
David Budd háborús veterán, aki a hazatérése után a rendőrségnél lett százados. Látszólag rendbe van, de a felszín alatt komoly traumákat rejteget. Ezért költözött külön a neje a gyerekekkel, rá akarja venni, hogy kezeltesse magát. David erre nem hajlandó, még maga előtt is tagadja, mekkora a baj. Mikor a gyerekekkel hazafelé vonatozik, felfigyel a biztonsági őr különös viselkedésére. A WC-ben egy öngyilkos merénylő rejtőzik, robbanó mellényben. A nőt Budd beszéli le a merényletről. Elismerésül kinevezik a belügyminiszter asszony testőrségébe – a férfi nagyon nem ért egyet a nő politikájával, de a munkáját végzi. Miután megmenti Julia életét, a feszült helyzetben viszonyba is bonyolódnak. Így, amikor egy merénylő sikerrel jár, már személyes ügy a férfinak, hogy elkapja a felelősöket.
A Bodyguard nem semmi nézettséget produkált a BBC-n. Már eleve magasan nyitott, egyre többen nézték, és ez lett a legnézettebb BBC drámai sorozat 2008 óta. A 15 milliós szám egy amerikai sorozatnál is jó, nemhogy egy britnél… Ez azért lehet kiemelten érdekes nekünk, mert ez előrevetíti, hogy nem hagyják az aranytojó tyúkot kimúlni, kap még majd Budd újabb esetet, amit megfejthet…
De maradjunk egyelőre az első évadnál. Ami, bevallom, a második rész után engem arcul csapott. Annyira arra volt kihegyezve a PR, hogy védenie kell a nőt, miközben nagyon nem ért egyet vele a testőre, hogy nekem pofonnal ért fel, amikor összejöttek. Bár, az hamar megvigasztalt, hogy Juliát megölik… ok, gonosz vagyok.
De a sorozat innentől lett igazán izgalmas. Amit az első két részben felépítettek, egy alap lett, amire a következő részek nyomozása ráépült. Akciók, és több szinten összeesküvések töltötték ki a játékidőt. Szinte senki nem az volt, aminek látszott, és minden tettük mögött hátsó szándékok húzódtak. Hogy Budd megfejtse, egyáltalán túlélje ezt a viperafészket, Jack Bauer legjobb húzásait idéző akciókba kellett belemennie.
Csak éppen a BBC nem a mesés akciót pártolja, hanem a reálisat. Ami csak még ütősebbé teszi a sorozatot. Ez nem érződött filmnek, el lehetett hinni, hogy igaziból is így történne meg. Brutális volt, amikor Budd ébred az öngyilkos mellényben, és rá szegeződő fegyverek kereszttüzében kellett elhitetnie, hogy a történetben nem ő a rossz. De vannak még ilyenek, de talán az volt a legerősebb.
A történet tehát okos, egyszerre tudott izgalmasan és hitelesen akció lenni, miközben agyalós, összetett összeesküvős és nyomozós széria is volt.
A karaktereket jól felépítették, és nagyon eltalálták a színészek szerződtetését is. Richard Madden nekem amúgy is a kedvenceim között van Robb Stark óta, de itt nem csak a küllemére építettek, mint a Hamupipőke esetében. A már említett öngyilkos mellényes jelenet, színészileg is nagyon ott van. De a mellé tett színészek is, egyéb sorozatokból mindenki ismerős lehet, és itt játszani is kellett nekik. Játszottak is.
A történet üzenete is felidézte bennem a 24-et, csak reálisabb képet közvetítve. Igen, a terrorveszély hatalmas, de veszélyesebb lehet, hogy házon belül milyen játszmák zajlanak.
Nekem tetszett, és nem csak akciórajongóknak ajánlott, dráma és okos sorozat is.
Bodyguard - 5/4,5 jól felépített, izgalmas, hiteles, látványos, jó szereposztással. Sikeres, megérdemelten.
Vannak tárgyak, melyeket elválaszthatatlanul társítani tudunk egy-egy filmhez. Mi jut eszetekbe az alábbiakról?
Tovább a megfejtésekért.